abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23683393
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:26 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ach die brief sloeg ook nergens op standaard moslim gebral
neeh niet waar
ik zal morgen wachten op de Reacties
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:30:41 #202
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23683439
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:25 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

het is ook een gevaar die uit europa moet verdwijnen! discussie met die mensen heeft geen ENKELE zin omdat ze hun geloof boven alles stellen en dat maakt een dialoog al onmogelijk!

het enige wat je dus kan doen is met de botte bijl de islam uit europa krijgen, hard maar rechtvaardig (ookal zullen de moslims dat anders zien)

en geloof me de islam is uit europa te krijgen, het zal moeilijk en zwaar worden maar het gaat lukken en is zeer zeker de moeite waard!
Het zal wel weer aan mij liggen, maar zo'n opmerking komt zo enorm gevaarlijk op mij over
Daar maak ik me 1000x meer zorgen over dan over de doosnee Moslims.
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:32:28 #203
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23683488
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:23 schreef evert het volgende:

[..]

heb je het gezien?
waarschijnlijk niet....
wat moet ik hier nu neerzetten?
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:33:37 #204
8369 speknek
Another day another slay
pi_23683530
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:00 schreef SCH het volgende:
Waarom reageert er niemand op haar heftige uitspraken uit de NRC, lijkt me zinvoller dan het rituele gepuber van BSB te beantwoorden.
Iemand die Bertrand Russell aanhaalt kan niet meer stuk.

Wat ik overigens in deze hele discussie vind afleiden is dat iedereen het kennelijk te doen is om de huidige moslims te bekeren. Dan zeggen ze dat dat niet lukt met deze harde woorden omdat ze 'gelijk de verdediging in schieten' en zo elke vorm van dialoog onmogelijk wordt. Mensen die bij een kritiekpunt gelijk de verdediging in schieten kunnen uberhaupt niet geholpen worden van buitenaf! Discussieren met iemand die de ratio verworpen heeft is immers als het geven van medicijnen aan de doden.

Nee waar de harde woorden effect hebben is bij de kritische mens die nog voor het stadium van complete identificatie staat, die zoekt naar een antwoord en beide opties overweegt. Die zul je nooit vinden in de geinstutionaliseerde confessionele hoek, die groep is zo goed als verloren. Die zul je vinden in de kinderen, in de randgroepen. En steeds verder brokkelt het zo af.

Het is geen snel proces, de Verlichting gebeurde ook niet van de ene op de andere dag. Beter nog, het is pas de vorige eeuw dat de radicale ontkerking plaatsvond. Maar die vond wel plaats door ongemeen harde kritiek op het rigide geloofsbeeld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:36:14 #205
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23683611
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:24 schreef Verbal het volgende:

[..]

JIJ had het over 'dwingen'.

V.
mijn inschatting: je hebt de uitzending niet gezien.
de directeur had zelf geen moeite met het feit dat zo een film gemaakt wordt.
echter, mijn stelling (waar jij nu aan refereert) is niet ter sprake gekomen.
dus dwang dat het door de nmo uitgezonden moet worden, is nog steeds een issue
pi_23683619
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is geen snel proces, de Verlichting gebeurde ook niet van de ene op de andere dag. Beter nog, het is pas de vorige eeuw dat de radicale ontkerking plaatsvond. Maar die vond wel plaats door ongemeen harde kritiek op het rigide geloofsbeeld.
Van binnenuit ja, niet door een Spanjaard met een jeugdtrauma. Overigens speelt de toegenomen welvaart een veel grotere rol bij ontkerkeling dan inzicht in 'foute' geloofsovertuigingen.
pi_23683655
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:30 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Het zal wel weer aan mij liggen, maar zo'n opmerking komt zo enorm gevaarlijk op mij over
Daar maak ik me 1000x meer zorgen over dan over de doosnee Moslims.
wat kan ik zeggen dat zegt meer over jou dan over mij

ken jij de door de moslims geliefde sharia b.v ??? wat weet jij eigenlijk over de koran ??? mijn gok is dat je van beiden NIKS weet!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:37:54 #208
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23683666
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind het nogal van arrogantie getuigen om de eigen mening tot een feit te promoveren. Het is niet uitgesloten dat een mening een fiet kan zijn, maar laat dat uit bescheidenheid beslissen door de mede debators

jij doet hetzelfde....
dan mijn stelling: als de directeur van de NMO er geen moeite mee heeft dat Ayaan Submission 2 gaat maken en letterlijk zegt 'als je je eraan ergert, dan kijk je toch niet'. Waarom kun jij niet zo een standpunt innemen? Waar zit de directeur van de NMO dan fout?
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:39:29 #209
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23683718
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Van binnenuit ja, niet door een Spanjaard met een jeugdtrauma. Overigens speelt de toegenomen welvaart een veel grotere rol bij ontkerkeling dan inzicht in 'foute' geloofsovertuigingen.
een ex moslima is niet van binnenuit? een vluchteling vanuit Iran is niet van binnenuit? de directeur van de NMO is niet van binnenuit?

Hermans, Reve, Maarten 't Hart was ook gewoon van binnenuit!
pi_23683748
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:37 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ken jij de door de moslims geliefde sharia b.v ??? wat weet jij eigenlijk over de koran ??? mijn gok is dat je van beiden NIKS weet!
Mijn gok is dat je alleen de haatdragende passages hebt gelezen of onthouden. Nederland kent veel selectieve koran 'kenners' sinds Pim Fortuyn.
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:46:26 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_23683901
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:40 schreef gelly het volgende:
Mijn gok is dat je alleen de haatdragende passages hebt gelezen of onthouden. Nederland kent veel selectieve koran 'kenners' sinds Pim Fortuyn.
In absolute gevallen heb je aan een enkel slecht geval genoeg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_23683902
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:40 schreef gelly het volgende:

[..]

vriend ik las dat soort ELLENDE al voor pim fortuin, maar ik sta open voor positieve passages hoor, vertel me maar waar ze staan want ik heb er nog niet veel van gezien.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:49:28 #213
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23683989
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:39 schreef evert het volgende:

[..]

een ex moslima is niet van binnenuit? een vluchteling vanuit Iran is niet van binnenuit? de directeur van de NMO is niet van binnenuit?

Hermans, Reve, Maarten 't Hart was ook gewoon van binnenuit!
en gelly, waar blijft je reactie?
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:50:43 #214
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23684022
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:37 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

wat kan ik zeggen dat zegt meer over jou dan over mij

Waar slaat dat nou weer op?
Al weet ik dan volgens jou niet veel, ik weet wél dat jij er naar mijn idee zeer gevaarlijke opvattingen op na houdt en dat jij geen haar beter bent dan de Moslims die je zo lijkt te verafschuwen. Denk daar maar eens over na dan, met uw alwetendheid.

Ik zal je nog even quoten: "het enige wat je dus kan doen is met de botte bijl de islam uit europa krijgen, hard maar rechtvaardig (ookal zullen de moslims dat anders zien) en geloof me de islam is uit europa te krijgen, het zal moeilijk en zwaar worden maar het gaat lukken en is zeer zeker de moeite waard!"

Jij bent gewoon de blanke Mohammed B, alleen heb je dat zelf niet eens in de gaten
pi_23684232
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:50 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op?
Al weet ik dan volgens jou niet veel, ik weet wél dat jij er naar mijn idee zeer gevaarlijke opvattingen op na houdt en dat jij geen haar beter bent dan de Moslims die je zo lijkt te verafschuwen. Denk daar maar eens over na dan, met uw alwetendheid.

Ik zal je nog even quoten: "het enige wat je dus kan doen is met de botte bijl de islam uit europa krijgen, hard maar rechtvaardig (ookal zullen de moslims dat anders zien) en geloof me de islam is uit europa te krijgen, het zal moeilijk en zwaar worden maar het gaat lukken en is zeer zeker de moeite waard!"

Jij bent gewoon de blanke Mohammed B, alleen heb je dat zelf niet eens in de gaten
kijk deze post geeft al aan dat je zelf met oogkleppen op zit te lezen hier!!!!!!

ik zeg niet dat jij neit veel weet ik zeg dat je WAARSCHIJNELIJK (omdat je zo over komt en velen met je) niet veel weet over de islam jij stelt het alsof ik zeg dat je niks weet in het algemeen! groot verschil

verder vind je mij een gevaar maar hoeveel aanslagen heb je mij zien plegen ??? vriend of je het leuk vind of niet velen zijn het met me eens en dan doel ik op het FEIT dat de islam slecht is en vele ellende veroorzaakt. maar als ik het fout zie voel je vrij om het tegendeel te bewijzen. wedden dat je dat niet kan ???????????????????????? dus wie is er nou eng met zijn gedachtes jij of ik ?

ik alwetendheid ? jezus je snapt het echt niet hé NERGENS claim ik dat. maar nogmaals toen mij gegevens dat ik het fout heb!?
  woensdag 1 december 2004 @ 00:05:25 #216
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23684414
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:58 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kijk deze post geeft al aan dat je zelf met oogkleppen op zit te lezen hier!!!!!!

ik zeg niet dat jij neit veel weet ik zeg dat je WAARSCHIJNELIJK (omdat je zo over komt en velen met je) niet veel weet over de islam jij stelt het alsof ik zeg dat je niks weet in het algemeen! groot verschil

verder vind je mij een gevaar maar hoeveel aanslagen heb je mij zien plegen ??? vriend of je het leuk vind of niet velen zijn het met me eens en dan doel ik op het FEIT dat de islam slecht is en vele ellende veroorzaakt. maar als ik het fout zie voel je vrij om het tegendeel te bewijzen. wedden dat je dat niet kan ???????????????????????? dus wie is er nou eng met zijn gedachtes jij of ik ?
Ik heb helemaal niet meer de behoefte om je te overtuigen van het feit dat je wartaal uitslaat. Misschien dat anderen nog wel die behoefte voelen. Het is duidelijk dat je zelf niet weet wat je zegt, dat is nog het meest trieste van alles. En dan met een verweer komen als "heb je mij aanslagen zien plegen?".....
In mijn ogen zijn mensen als jij een gevaar voor dit land. Wat jij er uit durft te gooien is van een zelfde kaliber als die extreme Moslim fanaten. Jammer dat je zelf geen overeenkomst ziet.
Afijn... goede nacht nog
pi_23684751
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:05 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niet meer de behoefte om je te overtuigen van het feit dat je wartaal uitslaat. Misschien dat anderen nog wel die behoefte voelen. Het is duidelijk dat je zelf niet weet wat je zegt, dat is nog het meest trieste van alles. En dan met een verweer komen als "heb je mij aanslagen zien plegen?".....
In mijn ogen zijn mensen als jij een gevaar voor dit land. Wat jij er uit durft te gooien is van een zelfde kaliber als die extreme Moslim fanaten. Jammer dat je zelf geen overeenkomst ziet.
Afijn... goede nacht nog
loser, zeg dan gewoon dat je idd niks van de koran en de sharia afweet en ga er dan vandoor!!!!!!

nee ff een steek geven zonder geldig argument omdat je zo overtuigd bent over iets waar je blijkbaar NIETS van weet, zowel had ik vast wel lopen spitten in de koran dacht je niet?

maar wellicht spreek ik je in 2007 nog wel, als meer dan de helft van nederland zegt flikker die gasten er maar uit!

[ Bericht 5% gewijzigd door GewoneMan op 01-12-2004 00:26:22 ]
pi_23685167
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:20 schreef scanman01 het volgende:

Er kunnen niet genoeg 'Submissions' gemaakt worden, dat is wel duidelijk. Om zoiets als dit onder de aandacht te brengen heb je blijkbaar een soort van shockmiddel nodig. Er is in het verleden al meerdere keren geprobeerd deze problemen ter discussie te stellen, maar altijd tevergeefs. Hirsi Ali heeft blijkbaar de enige juiste weg gevonden. Hulde
De enig juiste weg vind ik een bedenkelijke bewering, vergeet niet dat van Gogh's bijdrage aan deze film hem zijn leven heeft gekost, je zou dan imo kunnen stellen dat er mogelijk betere wegen te bewandelen zouden zijn geweest om deze problemen ter discussie te stellen.

In feite heeft Mohammed B ertoe heeft bijgedragen dat deze film inmiddels wereldwijd bekendheid heeft verkregen
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  woensdag 1 december 2004 @ 00:43:36 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_23685178
Nouja als er geen inquisitie was, was er waarschijnlijk ook nooit een Verlichting geweest. Maar ik vind het wat ver gaan hen daarvoor te bedanken.
  woensdag 1 december 2004 @ 00:44:38 #220
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23685190
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

De enig juiste weg vind ik een bedenkelijke bewering, vergeet niet dat van Gogh's bijdrage aan deze film hem zijn leven heeft gekost, je zou dan imo kunnen stellen dat er mogelijk betere wegen te bewandelen zouden zijn geweest om deze problemen ter discussie te stellen.
tell me: wat is wel een goede weg? daar krijg ik namelijk nergens een goed antwoord op.
pi_23687505
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ga naar huis. Dat verdien ik wel na een lange dag hard te hebben gewerkt

Tot strax allen

Uitgerust Bansheeboy? Dan mag je me nu uitleggen waarom Submission 2 getuigt van Ayaan's disrespect t.o.v. de vermoorde Theo van Gogh. Geldt disrespect óók voor Theo's moeder die Ayaan aanmoedigde om vooral door te gaan?

iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_23689721
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:49 schreef multatuli het volgende:

[..]

SCH, ik had avant la lettre al gereageerd, daar ik die NRC gisteren ook al gelezen had. Vandaar
[..]

Het is spijtig te constateren, maar haar huidige jihad verblindt haar intellectuele vermogens. Met name de reflectie op doel en middelen lijkt zoek. Haar nieuwe doel: de verbanning van de Islam uit Europa staat haaks op de vermoedelijke inhoud van een boek met als titel 'shortcut to enlightenment'. Hoewel tegensteld lijken beide doelen me overigens onhaalbaar en onzinnig. Je kunt de Islam niet meer wegdenken uit Europa en je kan de verlichting niet forceren. Je kan slechts een kritische dialoog aangaan met de Islam en juist dáár is ze kennelijk mee opgehouden. Vreemd.
Verlichting is zeer zeker te forceren. Of dacht je dat de Verlichting in Europa uit de lucht was komen vallen?
pi_23690727
quote:
Op woensdag 1 december 2004 11:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Verlichting is zeer zeker te forceren. Of dacht je dat de Verlichting in Europa uit de lucht was komen vallen?
De Verlichting is zeker niet uit de lucht komen vallen, maar geforceerd vind ik die evenmin; behalve dan in Frankrijk.
pi_23691629
Geforceerde verlichting geeft flikkerlicht.
pi_23691695
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:44 schreef evert het volgende:

[..]

tell me: wat is wel een goede weg? daar krijg ik namelijk nergens een goed antwoord op.
het standaardantwoord en in beginsel niets mis mee: de dialoog..

Nederland heeft alleen totaal geen ervaring met een dergelijk proces waar beide partijen water bij de wijn moeten doen en een partij meer dan de andere.
Voor Cohen is het zijn levensmotto, maar werkelijke, danwel zichtbare resultaten (de doelstelling van een dialoog) zijn er (nog) niet te signaleren.
Inmiddels is het dorp waar hij burgemeester van is, niet bepaald rooskleurig in het nieuws wat betreft wederzijdse verstandhouding.
Als eindverantwoordelijke (burgemeester) kun je hem dat wel aanrekenen, risico-aansprakelijkheid noemen we dat dan.
Een dialoog werkt prima, maar alleen als middel om resultaten te krijgen, de dialoog is er dan voor om het proces in goede banen te leiden.

Zolang de nederlandse overheid (in welke vorm dan ook) geen doelstellingen maakt, geen verwachte resultaten naar buiten brengt of een stand van zaken blijft een dialoog slechts thee drinken onder werktijd.
Punten die aangesneden dienen te worden in de dialoog heb ik reeds eerder gegeven.
Yeah baby Yeah!
pi_23691829
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:04 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

De Verlichting is zeker niet uit de lucht komen vallen, maar geforceerd vind ik die evenmin; behalve dan in Frankrijk.
Een verlichting heeft op iedereen die geloofsgenoot is invloed. Voor een deel is die invloed en het resultaat positief en voor een deel is dat resultaat negatief (de conservatieven, fundamentalisten)
Het zal dus altijd en immer wrevel opwekken en men moet bij den beginne door het project heenkijken, er worden zat hindernissen opgeworpen die geen van alle (mits de doelstelling duidelijk is) onoverkomenlijk zijn.
Ik heb wel het idee dat er geen prominente islamieten zijn die openstaan voor een soort van Verlichting, de macht is namelijk in handen van de conservatieven, deze hebben een erg groot aanzien en verlichting wijkt af van hen interpretatie van de islam, dus tegen de stroom zwemmen is heel dapper en schaars.
Tuurlijk moet de Verlichting van binnenuit komen, maar degenen die zich daar hard voor willen maken moeten steun krijgen en informatie hoe de verlichting hier tot stand gekomen is.

probleem is wel dat vrijwel iedereen die een modernisering van de Islam wil, als afvallige wordt beschouwd en zodoende zijn aanzien kwijtraakt en dus een persona non grata wordt.

Op die manier is het lastig een beweging in gang te zetten.
Yeah baby Yeah!
pi_23691884
Voor een dialoog heb je twee gelijke partner nodig. Dus ook gelijkwaardigheid in inhoud. Anders maar geljkwaardig. Alleen zo zijn consessies mogenlijk

Ik zie de Islam absoluut niet als geljkwaardig.Ik zie niet eens een mogenlijkheid voor een debat. De dialoog die nodig is , moet binnen de Moslim gemeente plaats vinden. Niet bij ons. Wij kunnennaar hun monolgen luisteren en proberen ze te begrijpen , maar een dialoog?

Wat kunnen wij overrnemenvan de islam ? Welke Islam? De stokhanterende Mullahs uit Persie, die een overspelige vrouw met een enkeltje naar het hiernamaals sturern?
De Wahabieden , die het openbaar onthoofden als Islamitisch Correct verdedigen
De koppensnijdende fractie om de radikale sunnies?
De man-slaat-vrouw fracte in Nederland?

De Moslim smoeten via een interne dialoog beslissen waar hun plaats is en dan ook de consequentie strekken. In 2 paralell -werelden leven gaat op den duur fout.
Voor eidereen
pi_23691960
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:04 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

De Verlichting van Frankrijk is de Verlichting. Het is daar allemaal begonnen (even los bekeken van de politiek-filosofische en rechtsfilosofische oorsprong) en het werkte als een katalysator voor de rest van Europa.
pi_23692094
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:47 schreef Sater het volgende:
Geforceerde verlichting geeft flikkerlicht.
Op rotte fundament kun je niet bouwen.
  woensdag 1 december 2004 @ 13:10:43 #230
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23692139
maar die verlichting moet wel vanuit binnenuit worden aangezwengeld, elke poging die van buiten op te leggen zal waarschijnlijk mislukken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23692354
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:10 schreef Re het volgende:
maar die verlichting moet wel vanuit binnenuit worden aangezwengeld, elke poging die van buiten op te leggen zal waarschijnlijk mislukken
Ach, wat is binnenuit? De aanzet tot de (Europese) Verlichting kwam heus niet enkel uit Christelijke kringen hoor.
pi_23692392
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:10 schreef Re het volgende:
maar zij zullen wel de steun van 'ons' nodig hebben en in die zin zie ik het ook als een revolutie die bijv op dit moment aan de gang is in de Oekraïne, de studenten daar worden gesteund door buitenlandse studenten die het in eigen land hebben meegemaakt.
Naar mijn weten steunen groeperingen in Nederland ook dergelijke projecten met het oog op democratie.

Ik heb het gevoel dat een moslim die niet 100% met de stroom meezwemt al snel als afvallige gezien wordt (bij Witteman noemde een moslim dit NSB-gedrag), alsof hij zou heulen met de vijand (hetwesten het Christendom), met alle gevolge van dien. (Aboutaleb moet onderduiken)
Yeah baby Yeah!
pi_23692424
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:21 schreef Elgigante het volgende:
(bij Witteman noemde een moslim dit NSB-gedrag)
Ja, een fundamentalistische moslim van de fundamentalistische website elqalem.nl, toch?
pi_23692605
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, een fundamentalistische moslim van de fundamentalistische website elqalem.nl, toch?
hij kwam op mij als fundamentalistisch en erg gefrustreerd over (hoe hij zich zat te verbijten aan dat tafeltje) en zijn minachting jegens Aboutaleb sprak boekdelen.

toch werd hij door Witteman aangesproken als zou hij een doorsnee moslim zijn, het kan zijn dat Witteman te weinig kennis van zaken heeft (kan gebeuren natuurlijk) en Elqalem als een gematigde, voor discussie vatbare organisatie ziet, maar eerlijk gezegd was de wens bij paul de vader van de gedachte.

Een foutje dus van de programma-leiding, zeker gezien het belang van het programma en het gevoel wat Aboutaleb hieraan overgehouden heeft.
Witteman had duidelijk de leiding moeten nemen en de jongen in de ogen moeten kijken met de boodschap: normaal doen of oprotten.
Yeah baby Yeah!
pi_23692827
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als ik hier op fok rondstruin moet ik eerlijk bekennen dat ik weinig tot geen Islamitische users tegen het lijf loop die zelfs een minpuntje, of een verschil van mening tov hen en de Islam, kunnen aandragen.
Voor hen geldt dat de Islam alleen goed is en alles wat niet strookt met die opvatting is per definitie fout.

Ik vraag me werkelijk af wie er in Nederland bereid is om eigen problemen binnen het eigen geloof aan te kaarten.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 1 december 2004 @ 14:26:07 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23693913
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:21 schreef Elgigante het volgende:

[..]

maar zij zullen wel de steun van 'ons' nodig hebben en in die zin zie ik het ook als een revolutie die bijv op dit moment aan de gang is in de Oekraïne, de studenten daar worden gesteund door buitenlandse studenten die het in eigen land hebben meegemaakt.
Naar mijn weten steunen groeperingen in Nederland ook dergelijke projecten met het oog op democratie.

Ik heb het gevoel dat een moslim die niet 100% met de stroom meezwemt al snel als afvallige gezien wordt (bij Witteman noemde een moslim dit NSB-gedrag), alsof hij zou heulen met de vijand (hetwesten het Christendom), met alle gevolge van dien. (Aboutaleb moet onderduiken)
Daarom zeg ik, het opleggen van een "verlichting" van buiten af zal niet werken, natuurlijk zal er gesteund moeten worden en zoveel mogelijk assistentie verleend moeten worden. Ik zie nu gewoon dat het allemaal avenrechts werkt omdat men gewoon niet begrijpt dat de samenleving waarin wij leven er een is waar verschillende geloven en ongeloven naast elkaar moeten leven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23694011
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:03 schreef nikk het volgende:

[..]

De Verlichting van Frankrijk is de Verlichting. Het is daar allemaal begonnen (even los bekeken van de politiek-filosofische en rechtsfilosofische oorsprong) en het werkte als een katalysator voor de rest van Europa.
Het is eerder begonnen in de Republiek of Groot - Brittanie. Bovendien liet het eerste verlichte regime in Frankrijk niet na een genocidale godsdienstoorlog tegen de eigen burgers te voeren, waarna de rest van de boevenbende met wapens voor katalysator ging spelen.
  woensdag 1 december 2004 @ 14:38:50 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_23694208
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:19 schreef nikk het volgende:
Ach, wat is binnenuit? De aanzet tot de (Europese) Verlichting kwam heus niet enkel uit Christelijke kringen hoor.
Eerder niet, zou ik zeggen. Ik zou mensen als David Hume, Immanuel Kant, Denis Diderot, Voltaire etc. niet Christelijk noemen. Kritiek uit eigen kring was meer tijdens de Rennaissance.
pi_23694548
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:29 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het is eerder begonnen in de Republiek of Groot - Brittanie. Bovendien liet het eerste verlichte regime in Frankrijk niet na een genocidale godsdienstoorlog tegen de eigen burgers te voeren, waarna de rest van de boevenbende met wapens voor katalysator ging spelen.
Het is maar hoe je het bekijkt. Natuurlijk, de gedachten van filosofen als Hobbes of Locke zijn cruciaal te noemen voor de Verlichting. Vandaar dat ik ook zei dat we de zaak ook even los moesten zien van de politiek-filosofische en rechtsfilosofische kanten. Verder had de Verlichting wel degelijk een directe link naar de burgers toe, immers met de Verlichting was er sprake van een nieuw (maatschappelijk) 'verdrag' tussen de burgers en de staat.
  woensdag 1 december 2004 @ 17:43:32 #240
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23698252
quote:
Op woensdag 1 december 2004 08:30 schreef Sater het volgende:

[..]

Uitgerust Bansheeboy?
Ja altijd, ik heb een luizenbaantje, getuige deze post die ik vanaf mijn werk intik
quote:
Dan mag je me nu uitleggen waarom Submission 2 getuigt van Ayaan's disrespect t.o.v. de vermoorde Theo van Gogh. Geldt disrespect óók voor Theo's moeder die Ayaan aanmoedigde om vooral door te gaan?

Ayaan "terpentine" Ali disrespect haar "vriend" wijlen Theo van G. omdat zij heeft gekozen voor het geld. Iemand die daadwerkelijk verdriet heeft en zich gekwetst voelt zou eerst een aantal maanden moeten rouwen en minimaal alles zetten in het teken van de overleden wijlen persoon, in dit geval dus de als troll acterende wijlen Theo van G. Het getuigt van disrespect door van deze natuurlijke norm af te wijken en over te gaan tot het schrijven van boeken en het maken van films. Haar vriend houdt haar niet tegen, en dat vind ik hypocriet, want dat laat nl. duidelijk blijken dat ook deze onsmakelijke man wel in is voor overspel en 1 miljoentje erbij (over de ruggen van 1 miljoen moslims) smaakt ook wel lekker. Ze zijn dus weer lekker etisch bezig

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 1 december 2004 @ 17:45:36 #241
13462 BansheeBoy
pi_23698304
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:59 schreef CANARIS het volgende:

Wat kunnen wij overnemen van de islam ? Welke Islam? De stokhanterende Mullahs uit Persie, die een overspelige vrouw met een enkeltje naar het hiernamaals sturen?
Is Robin van Persie nu ook ineens Moslim ??? Ik weet dat hij met een Marokkaanse getrouwd is, dat wel

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  woensdag 1 december 2004 @ 17:55:31 #242
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23698484
quote:
Op woensdag 1 december 2004 17:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja altijd, ik heb een luizenbaantje, getuige deze post die ik vanaf mijn werk intik
[..]

Ayaan "terpentine" Ali disrespect haar "vriend" wijlen Theo van G. omdat zij heeft gekozen voor het geld. Iemand die daadwerkelijk verdriet heeft en zich gekwetst voelt zou eerst een aantal maanden moeten rouwen en minimaal alles zetten in het teken van de overleden wijlen persoon, in dit geval dus de als troll acterende wijlen Theo van G. Het getuigt van disrespect door van deze natuurlijke norm af te wijken en over te gaan tot het schrijven van boeken en het maken van films. Haar vriend houdt haar niet tegen, en dat vind ik hypocriet, want dat laat nl. duidelijk blijken dat ook deze onsmakelijke man wel in is voor overspel en 1 miljoentje erbij (over de ruggen van 1 miljoen moslims) smaakt ook wel lekker. Ze zijn dus weer lekker etisch bezig

ik hoop niet dat je al te intelligent en verantwoordelijk werk hebt, maar als het niveau van je postings representatief is voor de kwaliteit van je werk, hou ik mijn hart vast
pi_23698516
quote:

[..]

[..]

-Waarom zet jij vriend tussen aanhalingstekens? (ik ging ervan uit dat het wederzijds was)
- Hoe weet jij dat het Ayaan te doen is om het geld?
- Waarom mag iemand zelf niet bepalen hoe iemand rouwt en hoelang? (ze krijgt op dit moment de steun van de vrouw die Theo het leven heeft gegeven)
- Waarom van Gogh afkorten als een crimineel?
- Welke norm is natuurlijk in het rouwproces? jouw norm? of geldt de norm in de Koran voor alle mensen, incluis niet islamieten?
- Waarom is het hypocriet als haar vriend Ayaan een eigen leven gunt waarin zij haar eigen beslissingen neemt? Ze mocht denk ik ook deel 1 maken, dus waarom niet 2? Ik denk dat je de verkeerde woordkeuze bezigt..
- Overspel is het hoogstens in jouw eigen visie, wie zegt dat de verdiensten 1 miljoen zijn (dat betekent een flinke gage en een gretige aftrek in de boekenwinkels, wat weer impliceert dat er behoorlijk wat mensen geïnteresseerd zijn in haar werk, zijn deze allemaal even erg als Ayaan 'terpentine' Hirsi Ali?)
- Zijn natuurfilmers ook alleen geldt aan het verdienen over de ruggen van olifanten?

Om nogeens een quote van jezelf te gebruiken: 'het is hoogst arrogant om je eigen mening als feit te zien".

Handel er dan ook naar Banshee, daar worden we allen beter van.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 1 december 2004 @ 18:00:33 #244
13462 BansheeBoy
pi_23698580
quote:
Op woensdag 1 december 2004 17:55 schreef evert het volgende:

[..]

ik hoop niet dat je al te intelligent en verantwoordelijk werk hebt, maar als het niveau van je postings representatief is voor de kwaliteit van je werk, hou ik mijn hart vast
Ik heb verantwoordelijk en intelligent werk inderdaad. Maar waarom zou het gevaarlijk zin nu ik een goede functie heb

Ik proef hier bij sommige users dat ze me ongeneerd vergelijken Mohammed B. Dat lijkt me hoogst onverstandig

woensdag 1 december 2004 @ 18:06:57 #245
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_23698691
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik proef hier bij sommige users dat ze me ongeneerd vergelijken Mohammed B. Dat lijkt me hoogst onverstandig
Oeeeehhhh
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 1 december 2004 @ 18:22:13 #246
3542 Gia
User under construction
pi_23699027
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:40 schreef Elgigante het volgende:

Ik vraag me werkelijk af wie er in Nederland bereid is om eigen problemen binnen het eigen geloof aan te kaarten.
Ik?

Heb al regelmatig verkondigt tegen het celibaat te zijn. Wellicht is er zonder celibaat minder kindermisbruik binnen de kerk.

Ik heb er geen problemen mee hierover te praten. Vind het verschrikkelijk dat het voorkomt.
Kijk, het komt overal voor, gelukkig is het katholicisme zo verlicht dat dit soort zaken naar buiten komen. Nu de daders nog fatsoenlijk bestraffen, zou ook wel prettig zijn, eigenlijk.
pi_23699770
quote:

[..]

[..]

Lieve BansheeBoy, je klinkt verdrietig. Denk je nu écht dat mijn opmerking snerend was bedoeld?
Mijn vraag of je uitgerust bent, is gewoon simpelweg door hartelijkheid ingegeven.

Besef je overigens ten diepste strekking en inhoud van hetgeen je zo vilein post? Ik zeg met opzet vilein omdat je gif er, mijns bedunkens, opzettelijk van afdruipt.

M.b.t. je opmerking over Ayaan Hirsi Ali; gelijk een ieder heeft ook zij het recht op haar hoogstpersoonlijke rouwverwerking. Hoezo disrespect? Verder stipuleer ik nogmaals: de moeder van Theo van Gogh moedigt Ayaan aan vooral met Submission2 door te gaan. Hoezo disrespect?
Mij dunkt jouw eigen opvatting getuigt veeleer van disrespect.

M.b.t. hetgeen je stelt over Ayaan's vriend: waarop baseer je dat, in jouw eigen woorden, deze onsmakelijke man in is voor overspel. Op mij komt dit over als laster en kwaadsprekerij.
Waarom is het hypocriet dat haar vriend Ayaan niet tegenhoudt? Dit wél doen zou inderdaad van huichelachtigheid t.o.v. Theo én zijn moeder hebben getuigd.

M.b.t. je opmerking over verdienen over de ruggen van moslims: hersenverdwazing gebaseerd op?
  woensdag 1 december 2004 @ 23:48:28 #248
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23703830
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb verantwoordelijk en intelligent werk inderdaad. Maar waarom zou het gevaarlijk zin nu ik een goede functie heb

het zou gevaarlijk zijn voor je werkgever, als je in je werk net zo krom redeneert zou ik als werkgever niet blij zijn.

want ook je laatste posting, voordat wij een aflevering van The Office konden lezen, begon je ineens weer met het geven van 'bijnamen' en toevoegingen die, als ik dat over bijv een geloofsgenoot van jou gedaan zou hebben, gelijk weer termen als 'respectloos' en 'belediging' zou hebben opgeleverd.
pi_23707199
Bedenk me ineens: zou de geest van Theo van Gogh is in BansheeBoy zijn gevaren? Ttrollen en mensen op het verkeerde been zetten? Hoewel? Zou Theo een geitenneuker hebben uitgekozen?
  donderdag 2 december 2004 @ 11:03:53 #250
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_23709506
quote:

Moszkowicz eist verbod op vervolg film Submission

Uitgegeven: 2 december 2004 10:50

RIJSWIJK - Advocaat R. Moszkowicz eist namens een aantal islamitische cliënten een verbod op het uitbrengen van een vervolg op de film Submission van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.

Vorige week werd bekend dat de ondergedoken VVD-politica werkt aan een vervolg op Submission. Deze film van haar en Van Gogh ging over de mishandeling van moslimvrouwen. Het thema van het tweede deel van Submission is de manier waarop volgens Hirsi Ali de islam het individu onderdrukt.

Het kort geding waarin het verbod wordt gevraagd, wordt naar verwachting bij de rechtbank in Den Haag behandeld, zegt Moszkowicz. Dat was volgens hem de laatste bekende woon- en verblijfplaats van Hirsi Ali. Een datum is nog niet bekend

Zal zo´n verbod überhaupt in Nederland mogelijk zijn???
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')