neeh niet waarquote:Op dinsdag 30 november 2004 23:26 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ach die brief sloeg ook nergens op standaard moslim gebral
Het zal wel weer aan mij liggen, maar zo'n opmerking komt zo enorm gevaarlijk op mij overquote:Op dinsdag 30 november 2004 23:25 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het is ook een gevaar die uit europa moet verdwijnen! discussie met die mensen heeft geen ENKELE zin omdat ze hun geloof boven alles stellen en dat maakt een dialoog al onmogelijk!
het enige wat je dus kan doen is met de botte bijl de islam uit europa krijgen, hard maar rechtvaardig (ookal zullen de moslims dat anders zien)
en geloof me de islam is uit europa te krijgen, het zal moeilijk en zwaar worden maar het gaat lukken en is zeer zeker de moeite waard!
waarschijnlijk niet....quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:23 schreef evert het volgende:
[..]
heb je het gezien?
Iemand die Bertrand Russell aanhaalt kan niet meer stuk.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:00 schreef SCH het volgende:
Waarom reageert er niemand op haar heftige uitspraken uit de NRC, lijkt me zinvoller dan het rituele gepuber van BSB te beantwoorden.
mijn inschatting: je hebt de uitzending niet gezien.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
JIJ had het over 'dwingen'.
V.
Van binnenuit ja, niet door een Spanjaard met een jeugdtrauma. Overigens speelt de toegenomen welvaart een veel grotere rol bij ontkerkeling dan inzicht in 'foute' geloofsovertuigingen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is geen snel proces, de Verlichting gebeurde ook niet van de ene op de andere dag. Beter nog, het is pas de vorige eeuw dat de radicale ontkerking plaatsvond. Maar die vond wel plaats door ongemeen harde kritiek op het rigide geloofsbeeld.
wat kan ik zeggen dat zegt meer over jou dan over mijquote:Op dinsdag 30 november 2004 23:30 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Het zal wel weer aan mij liggen, maar zo'n opmerking komt zo enorm gevaarlijk op mij over![]()
Daar maak ik me 1000x meer zorgen over dan over de doosnee Moslims.
jij doet hetzelfde....quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het nogal van arrogantie getuigen om de eigen mening tot een feit te promoveren. Het is niet uitgesloten dat een mening een fiet kan zijn, maar laat dat uit bescheidenheid beslissen door de mede debators
een ex moslima is niet van binnenuit? een vluchteling vanuit Iran is niet van binnenuit? de directeur van de NMO is niet van binnenuit?quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Van binnenuit ja, niet door een Spanjaard met een jeugdtrauma. Overigens speelt de toegenomen welvaart een veel grotere rol bij ontkerkeling dan inzicht in 'foute' geloofsovertuigingen.
Mijn gok is dat je alleen de haatdragende passages hebt gelezen of onthouden. Nederland kent veel selectieve koran 'kenners' sinds Pim Fortuyn.quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ken jij de door de moslims geliefde sharia b.v ??? wat weet jij eigenlijk over de koran ??? mijn gok is dat je van beiden NIKS weet!
In absolute gevallen heb je aan een enkel slecht geval genoeg.quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:40 schreef gelly het volgende:
Mijn gok is dat je alleen de haatdragende passages hebt gelezen of onthouden. Nederland kent veel selectieve koran 'kenners' sinds Pim Fortuyn.
vriend ik las dat soort ELLENDE al voor pim fortuin, maar ik sta open voor positieve passages hoor, vertel me maar waar ze staan want ik heb er nog niet veel van gezien.quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Mijn gok is dat je alleen de haatdragende passages hebt gelezen of onthouden. Nederland kent veel selectieve koran 'kenners' sinds Pim Fortuyn.
en gelly, waar blijft je reactie?quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:39 schreef evert het volgende:
[..]
een ex moslima is niet van binnenuit? een vluchteling vanuit Iran is niet van binnenuit? de directeur van de NMO is niet van binnenuit?
Hermans, Reve, Maarten 't Hart was ook gewoon van binnenuit!
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wat kan ik zeggen dat zegt meer over jou dan over mij![]()
ken jij de door de moslims geliefde sharia b.v ??? wat weet jij eigenlijk over de koran ??? mijn gok is dat je van beiden NIKS weet!
kijk deze post geeft al aan dat je zelf met oogkleppen op zit te lezen hier!!!!!!quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:50 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op?
Al weet ik dan volgens jou niet veel, ik weet wél dat jij er naar mijn idee zeer gevaarlijke opvattingen op na houdt en dat jij geen haar beter bent dan de Moslims die je zo lijkt te verafschuwen. Denk daar maar eens over na dan, met uw alwetendheid.
Ik zal je nog even quoten: "het enige wat je dus kan doen is met de botte bijl de islam uit europa krijgen, hard maar rechtvaardig (ookal zullen de moslims dat anders zien) en geloof me de islam is uit europa te krijgen, het zal moeilijk en zwaar worden maar het gaat lukken en is zeer zeker de moeite waard!"
Jij bent gewoon de blanke Mohammed B, alleen heb je dat zelf niet eens in de gaten
Ik heb helemaal niet meer de behoefte om je te overtuigen van het feit dat je wartaal uitslaat. Misschien dat anderen nog wel die behoefte voelen. Het is duidelijk dat je zelf niet weet wat je zegt, dat is nog het meest trieste van alles. En dan met een verweer komen als "heb je mij aanslagen zien plegen?".....quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:58 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kijk deze post geeft al aan dat je zelf met oogkleppen op zit te lezen hier!!!!!!
ik zeg niet dat jij neit veel weet ik zeg dat je WAARSCHIJNELIJK (omdat je zo over komt en velen met je) niet veel weet over de islam jij stelt het alsof ik zeg dat je niks weet in het algemeen! groot verschil
verder vind je mij een gevaar maar hoeveel aanslagen heb je mij zien plegen ??? vriend of je het leuk vind of niet velen zijn het met me eens en dan doel ik op het FEIT dat de islam slecht is en vele ellende veroorzaakt. maar als ik het fout zie voel je vrij om het tegendeel te bewijzen. wedden dat je dat niet kan ???????????????????????? dus wie is er nou eng met zijn gedachtes jij of ik ?
loser, zeg dan gewoon dat je idd niks van de koran en de sharia afweet en ga er dan vandoor!!!!!!quote:Op woensdag 1 december 2004 00:05 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet meer de behoefte om je te overtuigen van het feit dat je wartaal uitslaat. Misschien dat anderen nog wel die behoefte voelen. Het is duidelijk dat je zelf niet weet wat je zegt, dat is nog het meest trieste van alles. En dan met een verweer komen als "heb je mij aanslagen zien plegen?".....![]()
In mijn ogen zijn mensen als jij een gevaar voor dit land. Wat jij er uit durft te gooien is van een zelfde kaliber als die extreme Moslim fanaten. Jammer dat je zelf geen overeenkomst ziet.
Afijn... goede nacht nog
De enig juiste weg vind ik een bedenkelijke bewering, vergeet niet dat van Gogh's bijdrage aan deze film hem zijn leven heeft gekost, je zou dan imo kunnen stellen dat er mogelijk betere wegen te bewandelen zouden zijn geweest om deze problemen ter discussie te stellen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:20 schreef scanman01 het volgende:
Er kunnen niet genoeg 'Submissions' gemaakt worden, dat is wel duidelijk. Om zoiets als dit onder de aandacht te brengen heb je blijkbaar een soort van shockmiddel nodig. Er is in het verleden al meerdere keren geprobeerd deze problemen ter discussie te stellen, maar altijd tevergeefs. Hirsi Ali heeft blijkbaar de enige juiste weg gevonden. Hulde
tell me: wat is wel een goede weg? daar krijg ik namelijk nergens een goed antwoord op.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
De enig juiste weg vind ik een bedenkelijke bewering, vergeet niet dat van Gogh's bijdrage aan deze film hem zijn leven heeft gekost, je zou dan imo kunnen stellen dat er mogelijk betere wegen te bewandelen zouden zijn geweest om deze problemen ter discussie te stellen.
Uitgerust Bansheeboy? Dan mag je me nu uitleggen waarom Submission 2 getuigt van Ayaan's disrespect t.o.v. de vermoorde Theo van Gogh. Geldt disrespect óók voor Theo's moeder die Ayaan aanmoedigde om vooral door te gaan?quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ga naar huis. Dat verdien ik wel na een lange dag hard te hebben gewerkt
Tot strax allen
Verlichting is zeer zeker te forceren. Of dacht je dat de Verlichting in Europa uit de lucht was komen vallen?quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:49 schreef multatuli het volgende:
[..]
SCH, ik had avant la lettre al gereageerd, daar ik die NRC gisteren ook al gelezen had. Vandaar
[..]
Het is spijtig te constateren, maar haar huidige jihad verblindt haar intellectuele vermogens. Met name de reflectie op doel en middelen lijkt zoek. Haar nieuwe doel: de verbanning van de Islam uit Europa staat haaks op de vermoedelijke inhoud van een boek met als titel 'shortcut to enlightenment'. Hoewel tegensteld lijken beide doelen me overigens onhaalbaar en onzinnig. Je kunt de Islam niet meer wegdenken uit Europa en je kan de verlichting niet forceren. Je kan slechts een kritische dialoog aangaan met de Islam en juist dáár is ze kennelijk mee opgehouden. Vreemd.
De Verlichting is zeker niet uit de lucht komen vallen, maar geforceerd vind ik die evenmin; behalve dan in Frankrijk.quote:Op woensdag 1 december 2004 11:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Verlichting is zeer zeker te forceren. Of dacht je dat de Verlichting in Europa uit de lucht was komen vallen?
het standaardantwoord en in beginsel niets mis mee: de dialoog..quote:Op woensdag 1 december 2004 00:44 schreef evert het volgende:
[..]
tell me: wat is wel een goede weg? daar krijg ik namelijk nergens een goed antwoord op.
Een verlichting heeft op iedereen die geloofsgenoot is invloed. Voor een deel is die invloed en het resultaat positief en voor een deel is dat resultaat negatief (de conservatieven, fundamentalisten)quote:Op woensdag 1 december 2004 12:04 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De Verlichting is zeker niet uit de lucht komen vallen, maar geforceerd vind ik die evenmin; behalve dan in Frankrijk.
De Verlichting van Frankrijk is de Verlichting. Het is daar allemaal begonnen (even los bekeken van de politiek-filosofische en rechtsfilosofische oorsprong) en het werkte als een katalysator voor de rest van Europa.quote:Op woensdag 1 december 2004 12:04 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De Verlichting is zeker niet uit de lucht komen vallen, maar geforceerd vind ik die evenmin; behalve dan in Frankrijk.
Op rotte fundament kun je niet bouwen.quote:Op woensdag 1 december 2004 12:47 schreef Sater het volgende:
Geforceerde verlichting geeft flikkerlicht.
Ach, wat is binnenuit? De aanzet tot de (Europese) Verlichting kwam heus niet enkel uit Christelijke kringen hoor.quote:Op woensdag 1 december 2004 13:10 schreef Re het volgende:
maar die verlichting moet wel vanuit binnenuit worden aangezwengeld, elke poging die van buiten op te leggen zal waarschijnlijk mislukken
maar zij zullen wel de steun van 'ons' nodig hebben en in die zin zie ik het ook als een revolutie die bijv op dit moment aan de gang is in de Oekraïne, de studenten daar worden gesteund door buitenlandse studenten die het in eigen land hebben meegemaakt.quote:Op woensdag 1 december 2004 13:10 schreef Re het volgende:
maar die verlichting moet wel vanuit binnenuit worden aangezwengeld, elke poging die van buiten op te leggen zal waarschijnlijk mislukken
Ja, een fundamentalistische moslim van de fundamentalistische website elqalem.nl, toch?quote:Op woensdag 1 december 2004 13:21 schreef Elgigante het volgende:
(bij Witteman noemde een moslim dit NSB-gedrag)
hij kwam op mij als fundamentalistisch en erg gefrustreerd over (hoe hij zich zat te verbijten aan dat tafeltje) en zijn minachting jegens Aboutaleb sprak boekdelen.quote:Op woensdag 1 december 2004 13:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, een fundamentalistische moslim van de fundamentalistische website elqalem.nl, toch?
Als ik hier op fok rondstruin moet ik eerlijk bekennen dat ik weinig tot geen Islamitische users tegen het lijf loop die zelfs een minpuntje, of een verschil van mening tov hen en de Islam, kunnen aandragen.quote:Op woensdag 1 december 2004 13:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, een fundamentalistische moslim van de fundamentalistische website elqalem.nl, toch?
Daarom zeg ik, het opleggen van een "verlichting" van buiten af zal niet werken, natuurlijk zal er gesteund moeten worden en zoveel mogelijk assistentie verleend moeten worden. Ik zie nu gewoon dat het allemaal avenrechts werkt omdat men gewoon niet begrijpt dat de samenleving waarin wij leven er een is waar verschillende geloven en ongeloven naast elkaar moeten levenquote:Op woensdag 1 december 2004 13:21 schreef Elgigante het volgende:
[..]
maar zij zullen wel de steun van 'ons' nodig hebben en in die zin zie ik het ook als een revolutie die bijv op dit moment aan de gang is in de Oekraïne, de studenten daar worden gesteund door buitenlandse studenten die het in eigen land hebben meegemaakt.
Naar mijn weten steunen groeperingen in Nederland ook dergelijke projecten met het oog op democratie.
Ik heb het gevoel dat een moslim die niet 100% met de stroom meezwemt al snel als afvallige gezien wordt (bij Witteman noemde een moslim dit NSB-gedrag), alsof hij zou heulen met de vijand (hetwesten het Christendom), met alle gevolge van dien. (Aboutaleb moet onderduiken)
Het is eerder begonnen in de Republiek of Groot - Brittanie. Bovendien liet het eerste verlichte regime in Frankrijk niet na een genocidale godsdienstoorlog tegen de eigen burgers te voeren, waarna de rest van de boevenbende met wapens voor katalysator ging spelen.quote:Op woensdag 1 december 2004 13:03 schreef nikk het volgende:
[..]
De Verlichting van Frankrijk is de Verlichting. Het is daar allemaal begonnen (even los bekeken van de politiek-filosofische en rechtsfilosofische oorsprong) en het werkte als een katalysator voor de rest van Europa.
Eerder niet, zou ik zeggen. Ik zou mensen als David Hume, Immanuel Kant, Denis Diderot, Voltaire etc. niet Christelijk noemen. Kritiek uit eigen kring was meer tijdens de Rennaissance.quote:Op woensdag 1 december 2004 13:19 schreef nikk het volgende:
Ach, wat is binnenuit? De aanzet tot de (Europese) Verlichting kwam heus niet enkel uit Christelijke kringen hoor.
Het is maar hoe je het bekijkt. Natuurlijk, de gedachten van filosofen als Hobbes of Locke zijn cruciaal te noemen voor de Verlichting. Vandaar dat ik ook zei dat we de zaak ook even los moesten zien van de politiek-filosofische en rechtsfilosofische kanten. Verder had de Verlichting wel degelijk een directe link naar de burgers toe, immers met de Verlichting was er sprake van een nieuw (maatschappelijk) 'verdrag' tussen de burgers en de staat.quote:Op woensdag 1 december 2004 14:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is eerder begonnen in de Republiek of Groot - Brittanie. Bovendien liet het eerste verlichte regime in Frankrijk niet na een genocidale godsdienstoorlog tegen de eigen burgers te voeren, waarna de rest van de boevenbende met wapens voor katalysator ging spelen.
Ja altijd, ik heb een luizenbaantje, getuige deze post die ik vanaf mijn werk intikquote:Op woensdag 1 december 2004 08:30 schreef Sater het volgende:
[..]
Uitgerust Bansheeboy?
Ayaan "terpentine" Ali disrespect haar "vriend" wijlen Theo van G. omdat zij heeft gekozen voor het geld. Iemand die daadwerkelijk verdriet heeft en zich gekwetst voelt zou eerst een aantal maanden moeten rouwen en minimaal alles zetten in het teken van de overleden wijlen persoon, in dit geval dus de als troll acterende wijlen Theo van G. Het getuigt van disrespect door van deze natuurlijke norm af te wijken en over te gaan tot het schrijven van boeken en het maken van films. Haar vriend houdt haar niet tegen, en dat vind ik hypocriet, want dat laat nl. duidelijk blijken dat ook deze onsmakelijke man wel in is voor overspel en 1 miljoentje erbij (over de ruggen van 1 miljoen moslims) smaakt ook wel lekker. Ze zijn dus weer lekker etisch bezigquote:Dan mag je me nu uitleggen waarom Submission 2 getuigt van Ayaan's disrespect t.o.v. de vermoorde Theo van Gogh. Geldt disrespect óók voor Theo's moeder die Ayaan aanmoedigde om vooral door te gaan?
![]()
Is Robin van Persie nu ook ineens Moslim ???quote:Op woensdag 1 december 2004 12:59 schreef CANARIS het volgende:
Wat kunnen wij overnemen van de islam ? Welke Islam? De stokhanterende Mullahs uit Persie, die een overspelige vrouw met een enkeltje naar het hiernamaals sturen?
ik hoop niet dat je al te intelligent en verantwoordelijk werk hebt, maar als het niveau van je postings representatief is voor de kwaliteit van je werk, hou ik mijn hart vastquote:Op woensdag 1 december 2004 17:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja altijd, ik heb een luizenbaantje, getuige deze post die ik vanaf mijn werk intik
[..]
Ayaan "terpentine" Ali disrespect haar "vriend" wijlen Theo van G. omdat zij heeft gekozen voor het geld. Iemand die daadwerkelijk verdriet heeft en zich gekwetst voelt zou eerst een aantal maanden moeten rouwen en minimaal alles zetten in het teken van de overleden wijlen persoon, in dit geval dus de als troll acterende wijlen Theo van G. Het getuigt van disrespect door van deze natuurlijke norm af te wijken en over te gaan tot het schrijven van boeken en het maken van films. Haar vriend houdt haar niet tegen, en dat vind ik hypocriet, want dat laat nl. duidelijk blijken dat ook deze onsmakelijke man wel in is voor overspel en 1 miljoentje erbij (over de ruggen van 1 miljoen moslims) smaakt ook wel lekker. Ze zijn dus weer lekker etisch bezig
-Waarom zet jij vriend tussen aanhalingstekens? (ik ging ervan uit dat het wederzijds was)quote:Op woensdag 1 december 2004 17:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja altijd, ik heb een luizenbaantje, getuige deze post die ik vanaf mijn werk intik
[..]
Ayaan "terpentine" Ali disrespect haar "vriend" wijlen Theo van G. omdat zij heeft gekozen voor het geld. Iemand die daadwerkelijk verdriet heeft en zich gekwetst voelt zou eerst een aantal maanden moeten rouwen en minimaal alles zetten in het teken van de overleden wijlen persoon, in dit geval dus de als troll acterende wijlen Theo van G. Het getuigt van disrespect door van deze natuurlijke norm af te wijken en over te gaan tot het schrijven van boeken en het maken van films. Haar vriend houdt haar niet tegen, en dat vind ik hypocriet, want dat laat nl. duidelijk blijken dat ook deze onsmakelijke man wel in is voor overspel en 1 miljoentje erbij (over de ruggen van 1 miljoen moslims) smaakt ook wel lekker. Ze zijn dus weer lekker etisch bezig
Ik heb verantwoordelijk en intelligent werk inderdaad. Maar waarom zou het gevaarlijk zin nu ik een goede functie hebquote:Op woensdag 1 december 2004 17:55 schreef evert het volgende:
[..]
ik hoop niet dat je al te intelligent en verantwoordelijk werk hebt, maar als het niveau van je postings representatief is voor de kwaliteit van je werk, hou ik mijn hart vast![]()
Oeeeehhhhquote:Op woensdag 1 december 2004 18:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik proef hier bij sommige users dat ze me ongeneerd vergelijken Mohammed B. Dat lijkt me hoogst onverstandig
Ik?quote:Op woensdag 1 december 2004 13:40 schreef Elgigante het volgende:
Ik vraag me werkelijk af wie er in Nederland bereid is om eigen problemen binnen het eigen geloof aan te kaarten.
Lieve BansheeBoy, je klinkt verdrietig. Denk je nu écht dat mijn opmerking snerend was bedoeld?quote:Op woensdag 1 december 2004 17:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
quote:Op woensdag 1 december 2004 18:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb verantwoordelijk en intelligent werk inderdaad. Maar waarom zou het gevaarlijk zin nu ik een goede functie heb
quote:
Moszkowicz eist verbod op vervolg film Submission
Uitgegeven: 2 december 2004 10:50
RIJSWIJK - Advocaat R. Moszkowicz eist namens een aantal islamitische cliënten een verbod op het uitbrengen van een vervolg op de film Submission van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.
Vorige week werd bekend dat de ondergedoken VVD-politica werkt aan een vervolg op Submission. Deze film van haar en Van Gogh ging over de mishandeling van moslimvrouwen. Het thema van het tweede deel van Submission is de manier waarop volgens Hirsi Ali de islam het individu onderdrukt.
Het kort geding waarin het verbod wordt gevraagd, wordt naar verwachting bij de rechtbank in Den Haag behandeld, zegt Moszkowicz. Dat was volgens hem de laatste bekende woon- en verblijfplaats van Hirsi Ali. Een datum is nog niet bekend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |