of LSDquote:Op maandag 29 november 2004 16:53 schreef wonko het volgende:
Paddo's!!!
Schitterend. En waar vind ik dat? Links naast mijn telekinetische gaven? Of onder de onbewuste krachten?quote:Op maandag 29 november 2004 17:14 schreef type_29 het volgende:
Ga op zoek naar je innerlijk onderbewustzijn.
Daar zul je al de antwoorden vinden.
Je kan bv. beginnen met het opschrijven van je dromen.quote:Op maandag 29 november 2004 17:24 schreef King_Nothing het volgende:
[..]
Schitterend. En waar vind ik dat? Links naast mijn telekinetische gaven? Of onder de onbewuste krachten?![]()
Een eenvoudige zin met een kern van waarheid. Er zijn juist in de natuur zoveel mooie inspirerende dingen te vinden. Verwonder je eens op een winderige dag over de schoonheid van de schuimende golven die op het strand beuken of de lucht van dennebomen na een lentebuitje. Juist die dingen maken dat ik dieper na ga denken over het "leven" [insert]diepzinnig muziekje[/insert].quote:Op maandag 29 november 2004 17:21 schreef neliz123 het volgende:
Kijk naar buiten, dat is al spirituele groei.
Mooi, dan wacht ik het nog wel even af.quote:Op maandag 29 november 2004 18:49 schreef type_29 het volgende:
[..]
Je kan bv. beginnen met het opschrijven van je dromen.
De rest komt vanzelf wel, zodra je er klaar voor bent.
En naar binnen.quote:Op maandag 29 november 2004 17:21 schreef neliz123 het volgende:
Kijk naar buiten, dat is al spirituele groei.
quote:Op maandag 29 november 2004 17:14 schreef type_29 het volgende:
Ga op zoek naar je innerlijk onderbewustzijn.
Daar zul je al de antwoorden vinden.
Vaag mannetje ben je..quote:Op maandag 29 november 2004 18:49 schreef type_29 het volgende:
[..]
Je kan bv. beginnen met het opschrijven van je dromen.
De rest komt vanzelf wel, zodra je er klaar voor bent.
Prijzenswaardig. Ik snap wat je bedoelt, met de schrijver die zichzelf 'verlicht' vindt. Desalniettemin kan je uit ieder boek wel iets zinnigs halen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 01:59 schreef DaringDave het volgende:
Daarom voel ik me ook gereed om verder te gaan.
Ik heb daarom ook op veel sites gekeken en meerdere boeken gelezen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat in de meeste boeken de schrijver zichzelf zo geweldig vind omdat hij zogenaamd "verlicht" is.
En als ik op internet lees: "Hier kan je jezelf spiritueel laten groeien maar dat kost je dan wel 70 euro per les." Dan valt het voor mij ook al af, want het voelt gewoon vreemd om voor dat soort dingen geld te vragen.
Slapen? Tsss, zwak hoorquote:Op dinsdag 30 november 2004 07:02 schreef sweetgirly het volgende:
hehe, en leuk idd het verhaal van Morwen, de nachten zijn idd mooi, jammer dat ik soms ook slapen moet![]()
Met zoveel cynisme kom je niet ver naar mijn idee....quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:41 schreef newsman het volgende:
Zet je hart open, denk aan de goede dingen des levens,wat is achteraf de meest mismaakte schepping van de wereld: Dat is de mens, de mens heeft toch een tikkie van god, alles wat ze opbouwen breken ze weer af.
Dit is overigens een goede site met interessante artikelen over alles wat met spiritualiteit te maken heeft.quote:Fear is not a restrictive emotion, but it is a protective emotion. Once you understand this, you will be able to come out of the fear very easily.
Most of our problem is fear itself. You should not see to the acute cause of the fear. It is important to know the root cause of the extremely protective nature, which is otherwise called as fear.
There are some situations where fear is helpful. And there are some other situations where fear is very helpful. And there are some situations where fear is not helpful. This excessive protective nature arises due to child hood experiences of a person. So, you should not worry about the condition, but try to be aware of the root cause of your fear.
When a person approaches a problem with this attitude there will be a dramatic change in this nature, thereby the fear is seen not as an enemy but as an over protective friend.
When he begins to see his fear then he will begin to see the root cause of the fear, as negatives experiences that happened in his childhood.
[offtopic]quote:Op woensdag 1 december 2004 13:34 schreef DaringDave het volgende:
Ik las dit stukje op http://www.experiencefestival.com
En toen had ik het gevoel, net als Choices net beschreef, dat ik dat eigenlijk al wist maar nooit goed onder woorden kon brengen.
[..]
Dit is overigens een goede site met interessante artikelen over alles wat met spiritualiteit te maken heeft.
Klopt, spiritualiteit is in ALLES te vinden, een paar voorbeelden:quote:Op maandag 29 november 2004 18:52 schreef Morwen het volgende:
Maar goed, ik laat me wat meeslepen door mijn eigen zoektocht die uiteraard voor iedereen anders is. Spiritualiteit, inspiratie is in zoveel dingen te vinden, het is de kunstuit te zoeken wat dat voor jou is, maar juist die zoektocht is zo leuk. Ik zou het maar saai vinden als ik "er" al was in elk geval![]()
inderdaadquote:Op woensdag 1 december 2004 13:57 schreef Choices het volgende:
[..]
[offtopic]
Trouwens valt me ineens op: naruto fan? ! haha![]()
ja, want paranormaal staat gelijk aan spiritueelquote:Op woensdag 1 december 2004 09:13 schreef __ZzaZzou__ het volgende:
ik las het al eerder maar spirituele groei is in mijn ogen niet iets wat je kunt forceren... je kunt het proberen... maar ik denk dat het weinig zin heeft...
wel kun je je er verder in gaan verdiepen... zelf doe ik dat via internet... bv op msn zijn er verschillende groepen over dit onderwerp...
maar pas wel op... in het spirituele wereldje lopen ook kwakzalvers rond... bv mensen die zeggen bepaalde gaves te bezitten wat niet waar blijkt te zijn...
misschien kun je hier es beginnen... http://paranormaal.pagina.nl/
Hehe jaquote:Op dinsdag 30 november 2004 15:25 schreef Morwen het volgende:
Slapen? Tsss, zwak hoor![]()
Zekers, zit zeker wat in, alles kan betoverend en doordrongen van magie zijn.quote:Andersom kan trouwens net zo goed mooi zijn. Als ik alleen 's nachts wakker zou zijn, zou misschien juist het daglicht en de drukte mij betoveren. Daarom kies ik afentoe voor wat minder slaap en wat meer nacht.....best of both worlds![]()
Balans idd. Oh zo belangrijk en handig.quote:Jouw gedicht vond ik ook heel mooi en waar, maar dat is weer hetzelfde als het dag/nacht-verhaal. Als je het alleen innerlijk òf alleen buiten jezelf zoekt dan doe je jezelf tekort, denk ik. Juist een combinatie van beide geeft de juiste balans.
Hehe..ik ken het.quote:Gatver, wat ben ik weer politiek correct en wat weet ik het weer mooi te vertellen terwijl bij mij de boel ook behoorlijk uit balans kan liggen. Maar dat is dan zeker ook weer die balans tussen ìn balans en ùit balans zijnIk ga maar stoppen, dit wordt nooit meer wat :')
wat is hier dan zo bijzonder aan??quote:Op woensdag 1 december 2004 08:47 schreef BaajGuardian het volgende:
Neale donald walsch - een gesprek met god (1t/m4)
lees dat maar eens , dan groei je al verder dan 99% van de westerse bevolking ooit zal doen.
Hey,quote:Op woensdag 1 december 2004 15:51 schreef sweetgirly het volgende:
Het mooiste zou zijn, als het helemaal en allemaal geen moeite meer kost, maar alles gaat zoals het moet gaan. Zal dat het paradijs zijn.
het boek heet Een Ongewoon Gesprek met God en het gaat over 'wat' God is en hoe je spiritueel kan goeien, dat alles al perfect is, dat je zèlf moet nadenken/voelen/geloven wat jíj denkt dat waar is, etc. Ik heb het ook gelezen. Ik moet zeggen dat er een hoop bullshit in staat maar ook een hoop dingen waarvan ik had 'ja, precies!' Over het algemeen voelde het best goed. Natuurlijk zijn er altijd van die mensen die het dan allemaal helemaal letterlijk overnemen en al het negatieve niet meer erkennen en alles weg relativeren - kortom, eigenlijk wat het boek zegt dat je níet moet doen, doen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:18 schreef spiritual het volgende:
[..]
wat is hier dan zo bijzonder aan??
Is dat zo?quote:Op zondag 16 januari 2005 18:29 schreef Enyalius het volgende:
dat wat sweetgirly zei klinkt logisch, maar in de praktijk is dat niet zo. je bent niet vanaf je geboorte al aan het groeien op spiritueel niveau. als kind zijnde ben je wel in staat dingen waar te nemen die een wat ouder niet kan zien .
ja dat is zo. niet om denigerend te doen maar ik zal even een stukje van mijn vorige post herhalen.quote:Op maandag 17 januari 2005 01:44 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Is dat zo?
Volgens mij weten we dat niet (zeker).
Oh, dus pas als je in een bepaalde fase terechtkomt ben of ga je spiritueel groeien.quote:
Eens wat betreft ervaringen.quote:niet om denigerend te doen maar ik zal even een stukje van mijn vorige post herhalen.
"Door bepaalde ervaring en experimenten kun je dingen vinden die andere niet gevonden hebben. een unieke ervaring en dat voelt geweldig, het is het zeker waard."
Ja, nou zeg je wel wat waardoor ik weer over kan door filosoferen. Als ik het objectief bekijk, rijst bij mij eigenlijk gelijk de vraag in grote koeieletters: 'en dat is niet spiritueel wou je zeggen'quote:wat jij allemaal verteld is een goeie manier om een goed leven te lijden. het heeft de basis van eerst in jezelf kijken voor antwoorden, andere respecteren en andere lief hebben.
Je krijgt me wel aan het filosoferen zo, want is dit werkelijk zo?quote:maar het is alleen van effect op dit leven in dit fysieke lichaam. maar het heeft weinig met spirituele groei te maken,
Ok, dat denk jij dus.quote:vind ik,
Tja, het eerste, dat zouden we moeten meten dan en/of ik bij mezelf. En de vorige levens, tja, ik denk ergens wel als men een bepaalde stap heeft gemaakt en/of keuze heeft gemaakt, en ook hier kan ik teveel over vertellen, dat het wel degelijk invloed zou kunnen hebben op...quote:want het heeft weinig effect op de groei van je ziel en je volgende leven(s).
Nou vooruit, mijn levensstijl is iig zeker op een hoger niveau gekomen. (punt maar)quote:het is niet alsof je levenstijl je hoger op brengt.
Tja, wat moet ik hierop zeggen, volgens mij heb ik (of wat dan ookquote:totdat je bepaalde blokkades opheft en dan wel in staat bent.
Ik snap wat je bedoelt en zucht er bijna vanquote:niet echt opheffen van blokkades het houd in dat je meer open en aanvankelijk bent om bepaalde dingen te ontvangen en waarnemen. je open dus een nieuwe poort zou ik beter kunnen zeggen
Des te meer woorden, des te duidelijker de leidraad is mits de woorden zorgvuldig gekozen zijn. Massa's woorden hebben hun functie, en Oneliners hebben zo ook hun functie.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:43 schreef Threep het volgende:
lijkt wel het topic voor beginnende goeroes![]()
allemaal goed bedoeld, maar ...
des te meer woorden, des te meer onzin
De beste uitleg die je iemand kan geven is dat hij het best zelf uitzoekt, zijn eigen pad volgt. Dat kun je doen met 1 zin of met 200 zinnen. Jij zegt dat meer woorden meer duidelijkheid scheppen en ik ben het daar niet mee eens. Ik heb meestal geen zin om 200 lagen af te pellen alvorens tot de kern te kunnen komen, maar dat is idd een persoonlijke mening. Als IK een vraag stel heb IK er meer aan dat ze beknopt en helder beantwoord wordt dan dat er een verhaal (meestal nog persoonlijk getint) rond wordt gebouwd. Minimalistisch ja, en vind IK zo slecht nog niet...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:30 schreef Choices het volgende:
[..]
Des te meer woorden, des te duidelijker de leidraad is mits de woorden zorgvuldig gekozen zijn. Massa's woorden hebben hun functie, en Oneliners hebben zo ook hun functie.
Is het aan jou om te bepalen wanneer welke het best is om te gebruiken? We zijn hier om iemand te helpen, niet om reacties af te kraken wanneer ze oprecht gepost zijn, tenzij je dit anders ziet, houd je daar ook aan.
Je geeft hier weer wat ik bedoelde duidelijk te maken:quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:49 schreef Threep het volgende:
De beste uitleg die je iemand kan geven is dat hij het best zelf uitzoekt, zijn eigen pad volgt. Dat kun je doen met 1 zin of met 200 zinnen. Jij zegt dat meer woorden meer duidelijkheid scheppen en ik ben het daar niet mee eens. Ik heb meestal geen zin om 200 lagen af te pellen alvorens tot de kern te kunnen komen, maar dat is idd een persoonlijke mening. Als IK een vraag stel heb IK er meer aan dat ze beknopt en helder beantwoord wordt dan dat er een verhaal (meestal nog persoonlijk getint) rond wordt gebouwd. Minimalistisch ja, en vind IK zo slecht nog niet...
Dit gaat niet om mij, ik probeer slechts duidelijkheid te verschaffen voor jou, zodat je je kan inleven waarom de posts zijn gepost zoals ze zijn gepost. Zodat je je reactie van: veel woorden, zijn zinloos. Weg kunt halen en kunt vervangen met; Veel woorden zijn voor mij zinloos.quote:Verder, ik heb hier niks te bepalen en heb daar ook de minste behoefte aan. Jij hebt houw hulp gegeven op jouw manier, ik ook, op mijn manier. Ik val jou niet aan, jij voelt je blijkbaar wel aangevallen (aangesproken alleszins).
Zie vorige post.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:20 schreef Enyalius het volgende:
goeroes...nee denk niet dat wij dat hier zijn.
we volgen allemaal een bepaalde route die we zelf uitgestippeld hebben. ook wij volgen bepaalde mensen of leerwijze. wat Choices en ik proberen te doen is om mensen meer inzicht te geven in door uitleg te geven. de lezer zelf moet kiezen of hij/zij beslist het dan te volgen en er verder op in gaat of het critisch naast zich neerlegt.
maar om de discussie gaande te houden. Wat vindt jij dan onzin? en waarom?
De kern van adviezen ligt niet in de grote, maar in de woorden die er zijn gebruikt. Zij die letten op grote, letten minder op de inhoud en weerhouden hunzelf van de kennis die het stukje kan brengen. Mocht het nou klein of groot zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2005 01:14 schreef Threep het volgende:
[..]
Zie vorige post.
Wat ik precies bedoel met onzin ... (ik geef meteen toe dat mijn woordkeuze in dit geval niet optimaal is, niet omdat ik er niet achter sta maar omdat er zowiezo een negatieve bijklank aan vasthangt - vaak ten onrechte, maar dat is een andere discussie)
"Als IK een vraag stel heb IK er meer aan dat ze beknopt en helder beantwoord wordt dan dat er een verhaal (meestal nog persoonlijk getint) rond wordt gebouwd. Minimalistisch ja, en vind IK zo slecht nog niet..."quote:Op woensdag 19 januari 2005 01:14 schreef Threep het volgende:
(mijn) conclusie: de vraag kan je het best beantwoorden door te stellen dat je best zelf op onderzoek kan gaan, je eigen weg volgen, lezen, LEVEN, bewust, zoeken, VERTROUWEN, en nog van die woorden. Daar heb je niet veel zinnen voor nodig. Ballast overboord, de kern van de zaak wordt er alleen maar helderder door, makkelijker te snappen, beter te doorzien.
Kun je ondertussen al zien dat mijn allereerste post ook een vorm van advies geven is ?quote:Op woensdag 19 januari 2005 01:03 schreef Choices het volgende:
[..]
Je geeft hier weer wat ik bedoelde duidelijk te maken:
Jou mening, staat los van advies geven aan de TS.
Ik heb het volgens mij nergens over jouw posts gehad. JIJ hebt je blijkbaar van de eerste seconde aangesproken gevoeld. Mijn allereerste post was trouwens OOK gericht aan de TS, met als onderliggende boodschap: PAS OP !!!quote:Mijn post was gericht aan zij die die beschrijving handig vonden. Als je het daar niet mee eens bent, of het spreekt je niet aan. Dan zou je net zo goed mijn post links laten liggen, daar is niks op tegen. Wanneer Jij advies vraagt, zal ik ook op een toepassende manier op reageren, of helemaal niet.
Oehlala, allereerst (van onder naar boven): je moet me eens uitleggen waar ik pretendeer dat mijn voorkeur algemeen zou moeten zijn. Ik presenteer mijn woorden in mijn ogen ABSOLUUT NIET als "de waarheid" en ben eerlijk gezegd tamelijk verrast dat je het zo opvat.quote:Dit gaat niet om mij, ik probeer slechts duidelijkheid te verschaffen voor jou, zodat je je kan inleven waarom de posts zijn gepost zoals ze zijn gepost. Zodat je je reactie van: veel woorden, zijn zinloos. Weg kunt halen en kunt vervangen met; Veel woorden zijn voor mij zinloos.
Dat is prima, maar wees niet in de veronderstelling dat jou voorkeur, ieders voorkeur is. presenteer het dan ook niet alsof het ieders voorkeur is.
Rustig, het was als voorbeeld bedoeltquote:Op woensdag 19 januari 2005 01:34 schreef Threep het volgende:
Ik heb het volgens mij nergens over jouw posts gehad. JIJ hebt je blijkbaar van de eerste seconde aangesproken gevoeld. Mijn allereerste post was trouwens OOK gericht aan de TS, met als onderliggende boodschap: PAS OP !!!
"lijkt wel het topic voor beginnende goeroesquote:Oehlala, allereerst (van onder naar boven): je moet me eens uitleggen waar ik pretendeer dat mijn voorkeur algemeen zou moeten zijn. Ik presenteer mijn woorden in mijn ogen ABSOLUUT NIET als "de waarheid" en ben eerlijk gezegd tamelijk verrast dat je het zo opvat.
Als je adviezen geeft, ja threep. Dan moet je daarbij stilstaan als je werkelijk advies wilt geven. Advies geven, Werkelijk advies geven doe je onzelfzuchtig namelijk. Jou post was toch bedoelt als advies? Of was het slechts een menings uiting, als het slechts een uiting was, waarom postte je het?quote:Verder: ik ga er vanuit dat ik niet bij elke zin moet zeggen dat dat mijn gedachtes zijn. Ik ga ervanuit dat eenieder dat zowiezo weet, aangezien IK ze opschrijf. Moest ik bij alles schrijven dat dat "voor mij" zo is ben ik morgen nog bezig, alleen al maar met het bedenken van een formulering die niemand tegen de kop zal stoten. Excuseer, maar dat is de wereld op z'n kop.
Isgoed, slaap lekker. En zorg dat de discussie niet voor niets is geweest. Laat ook dat een functie hebbenquote:Op woensdag 19 januari 2005 01:44 schreef Threep het volgende:
Ik laat het hierbij voor vandaag, 't is slaaptijd ten huize Threep. Heb je *voor en ondertussen ook* laatste post nog gelezen maar het gaat me te lang duren om er repliek op te geven - en ik ben te moe ook, in meerdere opzichten van het woord.
Slaapwel allemaal
redelijk, het ging in weze om advies geven. Dus tja, tis zo zo gerelateerd aan het topic. Maar je hebt gelijk.quote:Op woensdag 19 januari 2005 09:07 schreef Enyalius het volgende:
jullie 2 hebben toch wel door dat jullie offtopic zijn gegaan. of niet soms?
Aannemen dat "jij" in toekomstige bestaansvormen zal terugkeren is geen blind geloof dan?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:20 schreef Enyalius het volgende:
Om weer terug te komen op Sweetgirly. Choices zei al dat er meerdere manieren van spiritualiteit zijn. in mijn belevenis zijn er 2 om precies te zijn. 1 is om je hier en nu te verbeteren en de andere is met meer effect op je ziel zelf en de toekomstige levens waar in je zult incarneren.
[..]
het is altijd moeilijk om dingen te bewijzen. er zijn mensen die lezen de bijbel en volgen blindelings de leerstof, maar missen dus ervaring van werkelijk in contact staan met "engelen". het is dus blindgeloof in mijn mening.
quote:de mens zelf is al spiritueel, dat heb je goed gezien. zeker de kinderen staan nog heel duidelijk in contact met de bron. naarmate je ouder wordt verbreekt deze band lichtelijk tot helemaal, licht eraan hoe open je ervoor staat op een bepaalde leeftijd. maar er is altijd weer een manier om die link weer te activeren door gewoon er intensief mee bezig te zijn. iedereen heeft het in zich, maar nog steeds is het zo dat een heleboel mensen er niks mee doen.
[...]
het is niet "god" of whatever dat in je zit met de antwoorden, maar je eigen ziel die in verbinding staat naar boven toe die kan communiceren met de gidsen e.d. als je nog niet geoefend bent doet die ziel van jouw het werk uit zich zelf.
Usui was een boeddhist van de Tendai sekte. Er bestaan in boeddhisme (vooral TIbetaans) veel verschillende initiaties en het huidige reiki systeem is daarop gebaseerd, de initiaties worden van leraar op leerling overgebracht in een lijn die ver terug gaan in de tijd. Sommige initiaties zijn voor leken toegankelijk maar veel zijn alleen voorbehouden aan enkelen. Er zijn nogal wat criteria voor lama's die deze initiaties mogen geven. Dit is een systeem wat ervaringsgewijs is opgebouwd na een lange tijd (eeuwen) en is niet tot stand gekomen als machtsmiddel over anderen (ik krijg de indruk dat je vind dat kennis voor iedereen toegankelijk moet zijn itt "elites"). De reden waarom veel initiaties geheim zijn is omdat de gevolgen goed kunnen zijn (voor de beoefenaar en zijn/haar omgeving) als slecht. Dan bedoel ik nog niet eens "misbruik" maar gewoonweg "onkundig gebruik". Mensen trekken de verkeerde conclusies door onwetendheid. Het is bedoeld om te helpen, niet dat mensen zichzelf schaden. Initiaties als reiki waren vroeger voorbehouden aan monniken die jarenlang filosofie bestudeerden en er geestelijk rijp voor waren. De westerse mens lijkt zichzelf vaak te overschatten en de situatie waar deze zich in bevind te onderschatten (mijzelf incluisquote:om die link te herstellen moet je de kennis binnen in je hebben. dat hebben veel mensen niet, ik ook niet. dus kun je ervoor kiezen om te experimenteren door middel van veel lezen en dingen uit proberen. OF door middel van reiki op een rustig en begeleidende manier hebt om die link te herstellen.
[...]
om verder te gaan op reiki, veel mensen willen de symbolen die gebruikt worden zoveel mogelijk geheim houden en dat als ingewijde je niet teveel mag zeggen. dat is bullshit. reiki is geen religie, maar een hulpmiddel. iedereen moet er toegang tot hebben en kunnen gebruiken.
Maar ook dat kan je weerleggen. CG Jung bv. schreef ook over zijn ervaringen met "gidsen". Hij interpreteerde dat als delen van hemzelf waar hij mee communiceerde. Uiteindelijk kan je dit niet vaststellen en kan ik ook geen manier bedenken hoe je het wel zeker kan weten.quote:het is altijd moeilijk om dingen te bewijzen. er zijn mensen die lezen de bijbel en volgen blindelings de leerstof, maar missen dus ervaring van werkelijk in contact staan met "engelen". het is dus blindgeloof in mijn mening. daarentegen heb ik een gids en anderen waar ik mee kan communiceren, die ervaring is bewijs genoeg voor mij zelf.
Vandaar dat ik bestaquote:wat de bron betreft. die is er. het is een...bal kan ik het niet noemen. maar het is ontzettend veel licht bij één verzameld. het is puur.
Waarom zou het volgens jou een functie moeten hebben danquote:soort van levens energie en eeuwige vrede gevoel kreeg ik erbij waar alles uit voortkomt. niet alleen van deze planeet maar van het hele universum. wat voor functie het nog meer heeft moet je me niet vragen. ik zie het gewoon als een groot nachtlampje hehe.
Ik wil best van je aannemen dat je dat "ziet" enzo hoor maar wie zegt dat ze daadwerkelijk helpen? Is dat niet "wishful thinking"? Misschien zijn "ze" wel uit op de allerhoogste macht en ipv te helpen gaan ze voor overheersen van het universum ofzoquote:erom heen zie je de anderen bewegen die over naartoe reizen door het hele universum waar ze nodig zijn om mensen te helpen en mee te communiceren.
Waarom 'moeten'? Waarom zou je zo graag OBE's willen ervaren? Wat is het nut daarvan?quote:dat zijn individuen van allerlei planeten die allemaal in staat zijn om die link naar boven te leggen. dus jij kan dat ook met oefenen. deze entiteiten zijn verlichte en verhoogde entiteiten die wij uiteindelijk ook moeten kunnen worden. wij moeten uiteindelijk zo moeten kunnen evolueren dat we etherale entiteiten worden, niet meer gebonden aan ons fysieke lichaam. reizen tussen de dimensies van deze fysieke wereld, droomwereld, tijd en nog meer. veel mensen zijn al in staat om Outer Body Experiences te hebben e.d.
quote:Licht is de essensie van het universum. Het is alles en niets, het overal en nergens. Maar wij zijn allen geboren onder een dak, onder eenzelfde hemel, het fysieke universum. Dat wat voor zoveel variaties zorgt, zorgt ervoor dat wij voor altijd op het fysieke niveau blijven. We leven, gaan dood, en uiteindelijk worden we herboren wanneer de tijd daarvoor gekomen is. We zijn ondermijnend aan de universele wetten welke we noch kunnen zien noch aanraken, we kunnen alleen zijn effecten voelen, de gevangen ziel, in een eeuwige dualiteit. Wij zijn zwaar onderdanig voor de Universele wet van Balans, of Dualiteit. Iemand op aarde, kan nooit perfecte eenheid (verlichting) behalen wanneer we slaven zijn aan de universele wet van balans, dualiteit.
En dus ons doel is dit, om boven dualiteit te stijden, de eenheid in, en omnipotentie. Dit kan alleen gedaan worden door een transendente levenswijze; geen meningen, geen ideën, gewoon accepteren wat is, en slechts de intentie hebben. En langzaam, veranderd de persoon, en word steeds meer en meer 1 met het absolute, met alles en niets, met licht. Je word plotseling fijngevoelig, je word telepathisch ontvankelijk doordat je fijngevoeligheid toeneemt, en je contact met het licht, met het absolute, groeit. Je leert het universum waarnemen, een situatie waarnemen zonder direct oorzaak of gevolg. One begins to know, without knowing. Hij word ontvankelijk voor de ervaring van het Absolute, het eeuwige, het licht dat geen keerzijde kent. En dan, aan het einde, omdat in een lichaam zitten dat geboren is door de Universele balans, door dualiteit, moet het ook doodgaan. Het is gebonden aan de regel van Balans, (karma). We kunnen bepalen wanneer we doodgaan, maar niet Dat wat we doodgaan, het fysieke lichaam moet weer opgenomen worden in de balans van het universum. Het is gecreëerd door de balans, zo moet het ook eindigen. De wet van dualiteit. Dit lichaam, is een schelp dat wij allen vroeg of laat zullen afschudden, en wanneer wij een trancendente levenstijl erop hebben nagehouden, betekent het, dat wij doodgaan, op een bewuste manier. Wij verlaten ons lichaam, bewust. Volledig, bewust, voorbij het fysieke en astrale universum, het absolute in.
het omhulsel (het lichaam) waarmee we onszelf ooit identificeerde, zal worden afgebroken, en teruggenomen worden door de constante balans van het universum. En omdat we een trancendente levenstijl erop hebben nagehouden, een leven van spiritualiteit, een leven van het absolute, zijn we nu 1. We zijn omnieus. Vanaf dat moment, is er niks wat we weten, en niks wat we niet weten. We zijn op dat moment boven dualiteit gestegen, en geabsorbeerd door het absolute. Vanaf dat moment, sta je boven dualiteit, en ben je instaat om dualiteit tot jou hand te zetten, je kunt materialiseren, dematerialiseren. voor mij, zal dit leven het laatste zijn, ik heb het gevoelt. Dit is de weg wat voor alles gelijk is, en het zal tijd voor worden voor andere, wanneer het Ultieme, De balans, De dualiteit, het toelaat. Dan zal het jou tijd zijn om dualiteit te ontstijgen.
Leven is raar, het is beide een combinatie van keuzes die we zelf schijnen te maken, en van de wetten van het universum, de wet van karma, de wet van balans. Het is een absolute wet dat alleen de echte transendentale persoon kan overkomen. Want al het andere, is slechts een illusie. Alle meningen, alle worstelingen, en zorgen. All het leven kent slechts 1 weg, en dat is meewerken met het universum. Niet allen die proberen zullen ontstijgen, en niet allen die ontstijgen, zullen proberen. Concentreer je op een speciale gifte, dat je hebt gekregen naarmate je bewustzijn toenam en je hebt je ontstijging gemist, je bent afgeleid, en je zal niet kunnen ontstijgen totdat je hiervan bewust word. Om alles te hebben, moet je eerst alles verliezen. Het is een onvermijdelijke concequentie dat afstamt van jou intentie, dat leidt naar het absolute. De concequentie die afstamd van jou verlangen om het absolute te leren kennen. Wanneer iemand zijn leven spiritueel verrijkt leeft. Concentreer je niet op hetgeen dat je ervaart, maak je geen zorgen, niet gespannen, niet angstig zijn, niet genieten. Maar wees gewoon (just Be). Nieuwe gavens gekregen van het absolute maken je het makkelijk om je te laten afleiden. Wees gelijkwaardig vredig voor ieder een om je heen, wees gelijkwaardig vredig met al dat je ervaart, wees gelijkwaardig vredig, met alles.
het is de weg van de Tao, de weg van de christene, de weg van de hindoe, de weg van de boedhist, het is ... de weg van het alles.
wat is volgens jou/jullie het kwaad? Bestaat het kwaad wel of is het een illusie, het bestaat niet echt?quote:
dit komt op mij dus over als moeten. Je zei volgens mij dat liefde alles accepteert. Liefde en gelukkig zijn heeft niks te maken met moeten. Je doet het uit een vrije wilquote:waarom moeten? je bedoeld waarom we moeten evolueren richting lichtwezens? simpel...op het moment zoals de aarde nu is wordt het helemaal leeg gezogen. veel mensen zijn egoistisch en materialistisch ingesteld. ze maken meer kapot dan hen lief is hehe. we moeten dit zien te overkomen en dat kan alleen als iedereen hun ogen open doet en naar iets hogers streeft. gelukkig is het zo dat steeds meer mensen de vibraties ontvange, waardoor ze hun "gave" sneller ervaren. steeds meer mensen gaan zelf al op zoek, en ik ben er 1 van. die OBE's zijn niet noodzakelijk, dat is inderdaad iets wat ik zelf wil ervaren en staat op mijn lijstje van experimenten om te doen.
Kwaad bestaat. wat ik bedoelde is...mensen/individuen/entiteiten die kwaad in hun zin hebben. op zich hebben ze geen macht over je tenzij je ze die geeft. ze proberen bang en angstig te maken. zolang je er niet voor valt kunnen ze je niks doen. als je er in trapt dan hebben ze je. datzelfde concept zie je trouwens ook trug op deze planeet.quote:Op woensdag 19 januari 2005 17:21 schreef amornl87 het volgende:
[..]
wat is volgens jou/jullie het kwaad? Bestaat het kwaad wel of is het een illusie, het bestaat niet echt?
[..]
dit komt op mij dus over als moeten. Je zei volgens mij dat liefde alles accepteert. Liefde en gelukkig zijn heeft niks te maken met moeten. Je doet het uit een vrije wil
Je spreekt jezelf tegen. Iedereen is in feite al een spiritueel wezen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 10:34 schreef Choices het volgende:
Alles van het leven is spiritueel.
[..]
Wat is spiritualiteit?
Hoe bereik je het?
[..]
Maar wat dan als iemand zegt dat deze niet lichamelijk wil sterven maar wil ophouden te bestaan? Dit is namelijk wat ik me afvraag, als nou je "einddoel" van je evolutie is dat je wil opgenomen worden in dat "Alles" enzo dan hou je in feite op te bestaan, het "ik" bestaat dan niet meer, noch fysiek noch als bewustzijn. Wat als je nou de allerhoogste staat van zijn hebt bereikt (voordat je in dat "al" wordt opgenomen) waar ben je dan? Een soort oneindige staat van comfortabel bestaan? Lijkt me helemaal niets, oneindigheid. Al helemaal niet als je alles al hebt bereikt wat er te bereiken valt en je een soort omnipotent wezen bent...quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:14 schreef Enyalius het volgende:
dus overleven is wat ik wil en evolueren is dus wat ik moet doen. als iemand anders zegt dat ie liever sterft, ga je gang, hoef je ook niet te evolueren in dit leven en doe je het in de volgende. het is simpel.
Wat je beschrijft is een mogelijkheid maar niet iets waar ik zelf naar streef. Ik (probeer) boeddhisme te volgen en wat je nu beschrijft lijkt op de allerhoogste hemel (van de 32). Het is te uitgebreid om even te beschrijven en er zijn genoeg bronnen te vinden op internet over de cyclus van wedergeboorte volgens boeddhisme maar het komt erop neer dat ook als je dit nivo bereikt je verblijf slechts tijdelijk is (ook al kunnen het 'eeuwen' zijn) omdat je nog altijd handelingen verricht (karma) wat ervoor zorgt dat je weer van plaats veranderd (nl. naar de lagere regionen aangezien je niet "hoger" kan).quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:37 schreef Enyalius het volgende:
je wordt nergens in op genomen in de zin dat je zelf helemaal verdwijnt. je ontstijgt je je lichaam en wordt uiteindelijk een lichtwezen. je eigen ziel e.d. blijft gewoon bestaan. ipv van de maatschappij waar in je nu leeft, leef je in een andere vorm van maatschappij. je zult altijd een eigen soort van individualiteit blijven behouden.
ik heb aardig wat reacties van je gelezen en daar had je aardig wat credits mee opgebouwd maar de opmerking dat kwaad bestaat doet eigenlijk alles teniet.. kwaad is in mijn ogen een mening van een individu of een groep. immers wat jij kwaad vind, hoef ik niet kwaad te vinden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:14 schreef Enyalius het volgende:
[..]
Kwaad bestaat. wat ik bedoelde is...mensen/individuen/entiteiten die kwaad in hun zin hebben. op zich hebben ze geen macht over je tenzij je ze die geeft. ze proberen bang en angstig te maken. zolang je er niet voor valt kunnen ze je niks doen. als je er in trapt dan hebben ze je. datzelfde concept zie je trouwens ook trug op deze planeet.
over het algemeen is er geen moeten. maar er staan wat dingen te gebeuren. ik heb geen flauw idee wat, maar er is iets onderweg waardoor we gedwongen gaan worden om de volgende stap te maken. op dit moment geloof ik persoonlijk in de maya calendar en de voorspelling van 2012, omdat ik zelf nog niet begrijp wat ik nu mee krijg van wat er werkelijk komt. en in dat scenario is het simpel...sterven of evolueren om te overleven. ik mag dan wel weten dat dit fysieke lichaam maar tijdelijk is, maar ik ben er wel aangehecht geraakt. dus overleven is wat ik wil en evolueren is dus wat ik moet doen. als iemand anders zegt dat ie liever sterft, ga je gang, hoef je ook niet te evolueren in dit leven en doe je het in de volgende. het is simpel.
In feite wel, maar zo ligt de persoonlijke waarheid voor de meeste niet. Daar moet je ook bij stilstaan.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:20 schreef MrWilliams het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Iedereen is in feite al een spiritueel wezen.
Bedankt voor de tip, ik zal er beter bij stilstaan de volgende keer. Al kan het te maken hebben met de grieperigheid wat mij een beetje gevelt heeft.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:52 schreef MrWilliams het volgende:
Ik begrijp ook wat je wilt doen met de vaagheid van je posts, maar het zou een stuk leesbaarder zijn als je je zinnen wat beter formuleert.
kwaad is niet aan leefregels en dergelijke verbonden. als je dergelijke kwaadaardige wezens ontmoet op je weg dan kan je hun intenties voelen. je krijgt er een onrustig gevoel bij en het eerste wat je moet doen is er zover mogelijk vandaan te komen. kwaad waar ik over spreek gaat dus over andere wezens, niet zozeer over de mens zelf. wat de mens betreft...ga je gang. als je iets doet wat niet hoort krijg je het vanzelf in grotere hoeveelheid trug.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:15 schreef HJR het volgende:
[..]
ik heb aardig wat reacties van je gelezen en daar had je aardig wat credits mee opgebouwd maar de opmerking dat kwaad bestaat doet eigenlijk alles teniet.. kwaad is in mijn ogen een mening van een individu of een groep. immers wat jij kwaad vind, hoef ik niet kwaad te vinden. nou ja tot op zekere hoogte werkt het ook bij mensen, als je empathisch bent kun je hun intenties voelen en hun emoties. en bij mensen die je bang proberen te maken gebeurt er niks als je ze niet toe laat je te intimideren.
als je het hebt over zaken die iedereen negatief treft, spreek ik liever over niet werkend in plaats van kwaad. kwaad en goed vind ik zo'n mooie uitspraak voor geloofsovertuigers. ik word er af en toe misselijk van.... je mag dit niet, je mag zo niet want anders ga je naar de hel, omdat je kwaad doe....
inderdaadquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:49 schreef Choices het volgende:
Afhankelijk van wat jij als kwaad defineert Enyalius. Als je bijv moorden als kwaad beschouwd, ongeacht de reden of motief, dan is dat voor jou kwaad. En als kwaad al zodanig gedefineerd moet worden, bestaat het dan wel?
Beiden: bewust of onbewust. Soms kan je bewust heel iets anders willen, dan dat je onbewust wilt.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:15 schreef HJR het volgende:
je schept wat je wilt ervaren.
Helemaal eens. Bewust willen we natuurlijk nooit negatieve ervaringen scheppen, maar onbewust heb je die wel nodig om de positieve ervaringen in balans te houden. Je yin yang moet wel blijven kloppen, immers zonder koud geen warm....quote:Op zaterdag 22 januari 2005 12:56 schreef Choices het volgende:
[..]
Beiden: bewust of onbewust. Soms kan je bewust heel iets anders willen, dan dat je onbewust wilt.
Heej, meer mensen die Eckhart Tolle kennenquote:Op zondag 2 januari 2005 23:18 schreef amornl87 het volgende:
De kracht van het nu van Eckhardt van Tolle schijnt ook indrukwekkend te zijn
leef onbeperkt
Je begint spirituele groei door spiritueel te willen groeien.quote:Op maandag 29 november 2004 16:29 schreef DaringDave het volgende:
Ik de laatste tijd zeer geinteresseerd geraakt in spirituele groei in dat van mijzelf en anderen.
Nou wilde ik vragen of er hier mensen zijn die daar ook mee bezig zijn en misschien wat tips hebben waar ik het beste mee kan beginnen. Wat voor boeken ik moet lezen of sites ik moet bekijken.
Want hoewel er best veel keus is heb ik het idee dat ze niet allemaal helemaal kloppen.
De kracht van het nu > heb ik dus een audio-boek vanquote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:05 schreef Urquhart het volgende:
Spirituele groei, interessant onderwerp. Ik ben er zelf al zo'n drie jaar mee bezig.
Het gaat dan vooral om boeken lezen, en daar interessante dingen uitpikken. Het probleem is echter dat het bij mij een beetje aan de discipline ontbreekt om het ook een tijd lang in de praktijk toe te passen. Het zijn meestal periodes van een paar weken dat ik geinteresseerd ben, en dan verwaterd het weer voor een tijd.
Maar boeken die ik zelf tot nu toe erg interessant vond zijn:
- Willem de Ridder - Handboek Spiegelogie
- Eckhart Tolle - De kracht van het NU
- Eckhart Tolle - De kracht van het NU in de praktijk
- Paulo Coelho - De Alchemist
ik bne ook spirtueel echt vet tof.....k kan nu telepathieren naar ander mensen is vel goedkoper dan sms k ben nu bezig met berichten naar TMF ik hou jullie op de hoogtequote:Op maandag 29 november 2004 16:29 schreef DaringDave het volgende:
Ik de laatste tijd zeer geinteresseerd geraakt in spirituele groei in dat van mijzelf en anderen.
Nou wilde ik vragen of er hier mensen zijn die daar ook mee bezig zijn en misschien wat tips hebben waar ik het beste mee kan beginnen. Wat voor boeken ik moet lezen of sites ik moet bekijken.
Want hoewel er best veel keus is heb ik het idee dat ze niet allemaal helemaal kloppen.
Zou je em kunnen mailen naar kuipermeister@gmail.com? Overige spam op dit adres is trouwens ook welkomquote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:31 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
De kracht van het nu > heb ik dus een audio-boek van
op zo'n manier kun je er overal naar luisteren en hoor je 50 blz. in een half uur....echt superrrr handig. Tegelijkertijd oefen je, of oefen je zodra je op pauze/stop drukt.
Ik luister meestal als ik loop naar mijn werk, in de trein/bus/auto etc.
zeg maar ff als je 'm wil downloaden of ge-emaild wil hebben < als je wilt
ik heb 't gisteravond geprobeerd via hotmail, maar die gaf steeds een time-out. Ik probeer ze vanavond nog een keer te mailen in 6 delen. Als dit ook niet lukt, maak ik de downloads weer beschikbaar..quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:12 schreef Krizzle19 het volgende:
[..]
Zou je em kunnen mailen naar kuipermeister@gmail.com? Overige spam op dit adres is trouwens ook welkom![]()
Tis t adres van een vriend die em wil hebben, niet men eigen... vandaar
http://www.dropload.com/ is ook handigquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:11 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
ik heb 't gisteravond geprobeerd via hotmail, maar die gaf steeds een time-out. Ik probeer ze vanavond nog een keer te mailen in 6 delen. Als dit ook niet lukt, maak ik de downloads weer beschikbaar..
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:12 schreef Krizzle19 het volgende:
[..]
Zou je em kunnen mailen naar kuipermeister@gmail.com? Overige spam op dit adres is trouwens ook welkom![]()
Tis t adres van een vriend die em wil hebben, niet men eigen... vandaar
quote:Op woensdag 1 februari 2006 20:40 schreef soulsurvivor het volgende:
De audiobooks staan zijn ook tot 8 februari hier te downloaden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |