of LSDquote:Op maandag 29 november 2004 16:53 schreef wonko het volgende:
Paddo's!!!
Schitterend. En waar vind ik dat? Links naast mijn telekinetische gaven? Of onder de onbewuste krachten?quote:Op maandag 29 november 2004 17:14 schreef type_29 het volgende:
Ga op zoek naar je innerlijk onderbewustzijn.
Daar zul je al de antwoorden vinden.
Je kan bv. beginnen met het opschrijven van je dromen.quote:Op maandag 29 november 2004 17:24 schreef King_Nothing het volgende:
[..]
Schitterend. En waar vind ik dat? Links naast mijn telekinetische gaven? Of onder de onbewuste krachten?![]()
Een eenvoudige zin met een kern van waarheid. Er zijn juist in de natuur zoveel mooie inspirerende dingen te vinden. Verwonder je eens op een winderige dag over de schoonheid van de schuimende golven die op het strand beuken of de lucht van dennebomen na een lentebuitje. Juist die dingen maken dat ik dieper na ga denken over het "leven" [insert]diepzinnig muziekje[/insert].quote:Op maandag 29 november 2004 17:21 schreef neliz123 het volgende:
Kijk naar buiten, dat is al spirituele groei.
Mooi, dan wacht ik het nog wel even af.quote:Op maandag 29 november 2004 18:49 schreef type_29 het volgende:
[..]
Je kan bv. beginnen met het opschrijven van je dromen.
De rest komt vanzelf wel, zodra je er klaar voor bent.
En naar binnen.quote:Op maandag 29 november 2004 17:21 schreef neliz123 het volgende:
Kijk naar buiten, dat is al spirituele groei.
quote:Op maandag 29 november 2004 17:14 schreef type_29 het volgende:
Ga op zoek naar je innerlijk onderbewustzijn.
Daar zul je al de antwoorden vinden.
Vaag mannetje ben je..quote:Op maandag 29 november 2004 18:49 schreef type_29 het volgende:
[..]
Je kan bv. beginnen met het opschrijven van je dromen.
De rest komt vanzelf wel, zodra je er klaar voor bent.
Prijzenswaardig. Ik snap wat je bedoelt, met de schrijver die zichzelf 'verlicht' vindt. Desalniettemin kan je uit ieder boek wel iets zinnigs halen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 01:59 schreef DaringDave het volgende:
Daarom voel ik me ook gereed om verder te gaan.
Ik heb daarom ook op veel sites gekeken en meerdere boeken gelezen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat in de meeste boeken de schrijver zichzelf zo geweldig vind omdat hij zogenaamd "verlicht" is.
En als ik op internet lees: "Hier kan je jezelf spiritueel laten groeien maar dat kost je dan wel 70 euro per les." Dan valt het voor mij ook al af, want het voelt gewoon vreemd om voor dat soort dingen geld te vragen.
Slapen? Tsss, zwak hoorquote:Op dinsdag 30 november 2004 07:02 schreef sweetgirly het volgende:
hehe, en leuk idd het verhaal van Morwen, de nachten zijn idd mooi, jammer dat ik soms ook slapen moet![]()
Met zoveel cynisme kom je niet ver naar mijn idee....quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:41 schreef newsman het volgende:
Zet je hart open, denk aan de goede dingen des levens,wat is achteraf de meest mismaakte schepping van de wereld: Dat is de mens, de mens heeft toch een tikkie van god, alles wat ze opbouwen breken ze weer af.
Dit is overigens een goede site met interessante artikelen over alles wat met spiritualiteit te maken heeft.quote:Fear is not a restrictive emotion, but it is a protective emotion. Once you understand this, you will be able to come out of the fear very easily.
Most of our problem is fear itself. You should not see to the acute cause of the fear. It is important to know the root cause of the extremely protective nature, which is otherwise called as fear.
There are some situations where fear is helpful. And there are some other situations where fear is very helpful. And there are some situations where fear is not helpful. This excessive protective nature arises due to child hood experiences of a person. So, you should not worry about the condition, but try to be aware of the root cause of your fear.
When a person approaches a problem with this attitude there will be a dramatic change in this nature, thereby the fear is seen not as an enemy but as an over protective friend.
When he begins to see his fear then he will begin to see the root cause of the fear, as negatives experiences that happened in his childhood.
[offtopic]quote:Op woensdag 1 december 2004 13:34 schreef DaringDave het volgende:
Ik las dit stukje op http://www.experiencefestival.com
En toen had ik het gevoel, net als Choices net beschreef, dat ik dat eigenlijk al wist maar nooit goed onder woorden kon brengen.
[..]
Dit is overigens een goede site met interessante artikelen over alles wat met spiritualiteit te maken heeft.
Klopt, spiritualiteit is in ALLES te vinden, een paar voorbeelden:quote:Op maandag 29 november 2004 18:52 schreef Morwen het volgende:
Maar goed, ik laat me wat meeslepen door mijn eigen zoektocht die uiteraard voor iedereen anders is. Spiritualiteit, inspiratie is in zoveel dingen te vinden, het is de kunstuit te zoeken wat dat voor jou is, maar juist die zoektocht is zo leuk. Ik zou het maar saai vinden als ik "er" al was in elk geval![]()
inderdaadquote:Op woensdag 1 december 2004 13:57 schreef Choices het volgende:
[..]
[offtopic]
Trouwens valt me ineens op: naruto fan? ! haha![]()
ja, want paranormaal staat gelijk aan spiritueelquote:Op woensdag 1 december 2004 09:13 schreef __ZzaZzou__ het volgende:
ik las het al eerder maar spirituele groei is in mijn ogen niet iets wat je kunt forceren... je kunt het proberen... maar ik denk dat het weinig zin heeft...
wel kun je je er verder in gaan verdiepen... zelf doe ik dat via internet... bv op msn zijn er verschillende groepen over dit onderwerp...
maar pas wel op... in het spirituele wereldje lopen ook kwakzalvers rond... bv mensen die zeggen bepaalde gaves te bezitten wat niet waar blijkt te zijn...
misschien kun je hier es beginnen... http://paranormaal.pagina.nl/
Hehe jaquote:Op dinsdag 30 november 2004 15:25 schreef Morwen het volgende:
Slapen? Tsss, zwak hoor![]()
Zekers, zit zeker wat in, alles kan betoverend en doordrongen van magie zijn.quote:Andersom kan trouwens net zo goed mooi zijn. Als ik alleen 's nachts wakker zou zijn, zou misschien juist het daglicht en de drukte mij betoveren. Daarom kies ik afentoe voor wat minder slaap en wat meer nacht.....best of both worlds![]()
Balans idd. Oh zo belangrijk en handig.quote:Jouw gedicht vond ik ook heel mooi en waar, maar dat is weer hetzelfde als het dag/nacht-verhaal. Als je het alleen innerlijk òf alleen buiten jezelf zoekt dan doe je jezelf tekort, denk ik. Juist een combinatie van beide geeft de juiste balans.
Hehe..ik ken het.quote:Gatver, wat ben ik weer politiek correct en wat weet ik het weer mooi te vertellen terwijl bij mij de boel ook behoorlijk uit balans kan liggen. Maar dat is dan zeker ook weer die balans tussen ìn balans en ùit balans zijnIk ga maar stoppen, dit wordt nooit meer wat :')
wat is hier dan zo bijzonder aan??quote:Op woensdag 1 december 2004 08:47 schreef BaajGuardian het volgende:
Neale donald walsch - een gesprek met god (1t/m4)
lees dat maar eens , dan groei je al verder dan 99% van de westerse bevolking ooit zal doen.
Hey,quote:Op woensdag 1 december 2004 15:51 schreef sweetgirly het volgende:
Het mooiste zou zijn, als het helemaal en allemaal geen moeite meer kost, maar alles gaat zoals het moet gaan. Zal dat het paradijs zijn.
het boek heet Een Ongewoon Gesprek met God en het gaat over 'wat' God is en hoe je spiritueel kan goeien, dat alles al perfect is, dat je zèlf moet nadenken/voelen/geloven wat jíj denkt dat waar is, etc. Ik heb het ook gelezen. Ik moet zeggen dat er een hoop bullshit in staat maar ook een hoop dingen waarvan ik had 'ja, precies!' Over het algemeen voelde het best goed. Natuurlijk zijn er altijd van die mensen die het dan allemaal helemaal letterlijk overnemen en al het negatieve niet meer erkennen en alles weg relativeren - kortom, eigenlijk wat het boek zegt dat je níet moet doen, doen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:18 schreef spiritual het volgende:
[..]
wat is hier dan zo bijzonder aan??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |