abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2004 @ 16:29:25 #1
107409 DaringDave
Listen to Jack Johnson
pi_23646732
Ik de laatste tijd zeer geinteresseerd geraakt in spirituele groei in dat van mijzelf en anderen.
Nou wilde ik vragen of er hier mensen zijn die daar ook mee bezig zijn en misschien wat tips hebben waar ik het beste mee kan beginnen. Wat voor boeken ik moet lezen of sites ik moet bekijken.
Want hoewel er best veel keus is heb ik het idee dat ze niet allemaal helemaal kloppen.
-Made Made Dane
  maandag 29 november 2004 @ 16:31:30 #2
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_23646786
Er zijn natuurlijk HEEL veel boeken die 'niet kloppen'. Ik zou beginnen bij de onderwerpen die je interesseren, ga de bieb in en bekijk het aanbod, ga desnoods een boekhandel in koop wat boeken.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_23647009
Pindakaas

Daar wordt je spirituele kant groot en sterk van
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_23647050
Op welke manier zie je spirituele groei? Misschien heb je wat voorbeelden?

Iedereen bedoelt er namelijk iets anders mee.
  maandag 29 november 2004 @ 16:46:25 #5
107409 DaringDave
Listen to Jack Johnson
pi_23647146
Mediteren, chakra's leren te beinvloeden, aura's kunnen zien.
-Made Made Dane
pi_23647231
Ok.

Ik zwiep hem dan even naar TRU, denk dat je daar meer bruikbare reacties zult krijgen.

WFL >>> TRU
pi_23647311
Paddo's!!!
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_23647484
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:53 schreef wonko het volgende:
Paddo's!!!
of LSD
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 29 november 2004 @ 17:06:29 #9
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_23647561
Weet je wat ik wazig vind en wat ik me echt niet voor kan stellen. Dat er mensen zijn die aura's zien. Dan wordt je toch helemaal flipped..als je al die kleuren op je af ziet komen..1 keer is leuk.

Misschien is het leuk om tarot te leren leggen daringdave..? Is meestal een goede opstap..verder raad ik aan:verdiep je in de geschiedenis van mythen enne..paddo's drugs kunnen wel bepaalde deurtjes openen, maar je kunt er ook geestelijk afhankelijk van worden al zal dat volgens mij met paddo's niet zo snel gebeuren omdat de ervaringen meestal ook hevig en voldoende zijn.

Verder raad ik je ook aan veel surfen en onder de knie krijgen hoe je bepaalde dingen kan voorspellen.

Dat is mijn pretpakket.

[ Bericht 2% gewijzigd door displission op 29-11-2004 17:07:22 (1 word extraz) ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  maandag 29 november 2004 @ 17:13:13 #10
107409 DaringDave
Listen to Jack Johnson
pi_23647713
Wat ik ervan begrepen heb is dat mensen die aura's kunnen zien ze niet contenu zien maar alleen als zij dat willen.
-Made Made Dane
  maandag 29 november 2004 @ 17:14:40 #11
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_23647748
Ga op zoek naar je innerlijk onderbewustzijn.
Daar zul je al de antwoorden vinden.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  maandag 29 november 2004 @ 17:16:17 #12
91333 displission
pi_23647786
das een hele goede
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_23647905
Kijk naar buiten, dat is al spirituele groei.
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_23647994
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:14 schreef type_29 het volgende:
Schitterend. En waar vind ik dat? Links naast mijn telekinetische gaven? Of onder de onbewuste krachten?
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
  maandag 29 november 2004 @ 17:25:45 #15
91333 displission
pi_23648023
laat maar, verkeerd gelezen

[ Bericht 75% gewijzigd door displission op 29-11-2004 17:27:06 (laat maar) ]
  maandag 29 november 2004 @ 17:41:26 #16
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_23648459
Ik zou zeggen: struin het FOK!-forum af en struin de rest van internet af. Oftewel Google'en
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 29 november 2004 @ 18:49:59 #17
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_23650111
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:24 schreef King_Nothing het volgende:

[..]

Schitterend. En waar vind ik dat? Links naast mijn telekinetische gaven? Of onder de onbewuste krachten?
Je kan bv. beginnen met het opschrijven van je dromen.
De rest komt vanzelf wel, zodra je er klaar voor bent.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_23650178
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:21 schreef neliz123 het volgende:
Een eenvoudige zin met een kern van waarheid. Er zijn juist in de natuur zoveel mooie inspirerende dingen te vinden. Verwonder je eens op een winderige dag over de schoonheid van de schuimende golven die op het strand beuken of de lucht van dennebomen na een lentebuitje. Juist die dingen maken dat ik dieper na ga denken over het "leven" [insert]diepzinnig muziekje[/insert].

Tuurlijk kan je ook informatie uit boeken of van het internet halen of curcussen volgen, maar de echte spiritualiteit zit m.i. toch echt in de dagelijkse schoonheden. Een tijdje geleden werd ik middenin de nacht wakker en kon de slaap niet meer vatten. Ik besloot om me aan te kleden en een stuk te gaan wandelen, de dingen die je dan ontdekt zijn weer zo anders dan overdags. Het was op het "inbrekers-tijdstip", zeg maar, tussen 4 en 5 uur. Ik liep door de donkere straten in mijn buurt en rilde van genot en spanning, de stilte was bijna tastbaar. Op dat soort momenten besef ik me hoe groot en tegelijk hoe klein ik eigenlijk ben. Kwetsbaar maar tegelijkertijd zo sterk. Op dat soort momenten besef ik dat ik leef en deel uit maak van iets veel groters. Zucht.......de mooie kant van het leven

Maar goed, ik laat me wat meeslepen door mijn eigen zoektocht die uiteraard voor iedereen anders is. Spiritualiteit, inspiratie is in zoveel dingen te vinden, het is de kunstuit te zoeken wat dat voor jou is, maar juist die zoektocht is zo leuk. Ik zou het maar saai vinden als ik "er" al was in elk geval
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_23650251
"Een Ongewoon Gesprek met God" - Donald Neale Walsh. Er staat een hoop onzin in (vond ik) maar ook een hoop 'wijze' dingen. Laat je niet misleiden door de titel van het boek. Toen ik er voor 't eerst van hoorde, dacht ik "dat ga ik nooit lezen, God is bullshit", maar ik heb het nu twee keer gelezen en het is een echte aanrader.

Voor de rest moet je gewoon alle boeken lezen die je interessant lijken. "Foute informatie" bestaat niet, wat spiritualiteit betreft, alleen subjectieve waarheid. Dus gewoon alles lezen wat je wilt lezen en je gevoel laten beslissen of het wel of niet waarheid is voor jou.
Laat een ander je niet vertellen wat wel of niet 'goed' is.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_23650268
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:49 schreef type_29 het volgende:

[..]

Mooi, dan wacht ik het nog wel even af.
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
pi_23650280
Daar komt bij, 'spiritualiteit' is niet iets van 'zo doe je dat', of 'dit moet je doen om spiritueel te zijn'. Er zijn niet eens dingen die je erbij kunnen helpen. Het feit alleen al dat jij aan je spirituele groei wilt werken, is spiritueel.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
Fotoboek
pi_23651570
Ga ik nou weer even wat eigenwijs doen.
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:21 schreef neliz123 het volgende:
En naar binnen.

En volgens mij is je spirituele groei allang begonnen hoor, zodra je als baby'tje ter wereld kwam, begon het al, sterker, misschien wel nog eerder . Nu wil je alleen beginnen, en juist daardoor al zegt het genoeg . Wie weet dus hoever je al bent, hoever de meeste mensen allemaal al zijn.

Zoek en gij zult misschien vinden, maar voel, hoor en geniet en gij heeft het misschien al.
Ik kwam nog iets zo moois tegen, wat ik even moet delen.

Sioux Wijsheid

De Schepper verzamelde al zijn schepselen om zich heen en zei:
Ik wil iets verstoppen voor de mensen tot ze er klaar voor zijn.
Het is het besef dat zij hun eigen werkelijkheid creëren.

De Adelaar zei: Geef het aan mij, ik breng het naar de maan.
De Schepper zei: Nee, er komt een dag dat ze daar komen en het dan zullen vinden.

De Zalm zei: Ik zal het naar de bodem van de oceaan brengen.
Nee, ook daar zullen zij heen gaan.

De Buffel zei: Ik zal het begraven op de wijde vlaktes.
De Schepper zei: Ze zullen de huid van de aarde opensnijden en het zelfs daar vinden.

Grootmoeder Mol, die in de schoot van de aarde leeft en geen fysieke, maar spirituele ogen heeft, zei: Stop het in henzelf. Daar zullen ze nooit zoeken.

En de Schepper zei: Gedaan!!

nu weer genoeg gebabbeld voor vandaag
pi_23651660
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:14 schreef type_29 het volgende:
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:49 schreef type_29 het volgende:

[..]

Vaag mannetje ben je..
Wat een gelul zeg...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_23652313
Trouwens, wat waarschijnlijk nog 't meest effectief zal zijn, is niet de boeken te lezen maar te praten met mensen die zich bezighouden met wat jou interesseert.

Maar natuurlijk, 't leven is de beste leermeester.
Fotoboek
  dinsdag 30 november 2004 @ 01:59:27 #25
107409 DaringDave
Listen to Jack Johnson
pi_23660838
Eigenlijk ben ik altijd al een vrij rustig persoon geweest die van kleine dingen kan genieten. 's nachts over straat lopen wat Norwen zei, heb ik ook al meerdere keren gedaan. En kreeg ik altijd het gevoel dat er meer achter dingen school dan je op het eerste gezicht kon zien. Maar ook overdag in het zonnetje zitten, genieten van het zuchtje wind dat door de bomen waait vind ik heerlijk.

Daarom voel ik me ook gereed om verder te gaan.
Ik heb daarom ook op veel sites gekeken en meerdere boeken gelezen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat in de meeste boeken de schrijver zichzelf zo geweldig vind omdat hij zogenaamd "verlicht" is.
En als ik op internet lees: "Hier kan je jezelf spiritueel laten groeien maar dat kost je dan wel 70 euro per les." Dan valt het voor mij ook al af, want het voelt gewoon vreemd om voor dat soort dingen geld te vragen.
-Made Made Dane
pi_23662153
Gewoon doen (of niet doen) wat voor jou goed aanvoelt.

hehe, en leuk idd het verhaal van Morwen, de nachten zijn idd mooi, jammer dat ik soms ook slapen moet
pi_23664938
ik werd gisteren op het station nog aangesproken door een mannetje met een grote streep verf tussen de ogen, om me te vertellen dat ik overal voor open moest staan, en moest blijven omderzoeken

respect als je eind november in een jurk buiten gaat staan om over je overtuiging te elaboreren.
experience is what you get when you didn't get what you wanted
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:44:34 #28
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_23665069
Je hoeft niks te doen, je intentie stelt al alle benodigde wonderen in werking. . Niks forceren, het komt vanzelf.. vertrouw er maar op.
pi_23665537
opzich een mooie gedachte, maar ik denk dat het ook van een aantal zaken afhankelijk is, zoals je opvoeding, dat merk ik aan mezelf.
ik ben christelijk opgevoed, en merk nog met alles wat ik ontdek dat ik vaak het gevoel heb fout te zitten,, wat ik ook doe.
ik heb mezelf daar ook (om het maar weer veel mooier te zeggen dan het eignelijk is)uit moeten losmaken.
hoewel dat nog steeds niet altijd lukt.

maarja, aan de andere kant, misschien had het bij mij ook wel vanzelf gekomen, maar misschien ook niet.
experience is what you get when you didn't get what you wanted
pi_23669338
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 01:59 schreef DaringDave het volgende:
Daarom voel ik me ook gereed om verder te gaan.
Ik heb daarom ook op veel sites gekeken en meerdere boeken gelezen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat in de meeste boeken de schrijver zichzelf zo geweldig vind omdat hij zogenaamd "verlicht" is.
En als ik op internet lees: "Hier kan je jezelf spiritueel laten groeien maar dat kost je dan wel 70 euro per les." Dan valt het voor mij ook al af, want het voelt gewoon vreemd om voor dat soort dingen geld te vragen.
Prijzenswaardig. Ik snap wat je bedoelt, met de schrijver die zichzelf 'verlicht' vindt. Desalniettemin kan je uit ieder boek wel iets zinnigs halen.
Geld uitgeven aan dat soort dingen vind ik ook onzin. Je groeit toch wel, cursus of niet. Volg je gevoel. Dat is het beste wat je kan doen.
Fotoboek
pi_23669974
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 07:02 schreef sweetgirly het volgende:

hehe, en leuk idd het verhaal van Morwen, de nachten zijn idd mooi, jammer dat ik soms ook slapen moet
Slapen? Tsss, zwak hoor

Andersom kan trouwens net zo goed mooi zijn. Als ik alleen 's nachts wakker zou zijn, zou misschien juist het daglicht en de drukte mij betoveren. Daarom kies ik afentoe voor wat minder slaap en wat meer nacht.....best of both worlds

Jouw gedicht vond ik ook heel mooi en waar, maar dat is weer hetzelfde als het dag/nacht-verhaal. Als je het alleen innerlijk òf alleen buiten jezelf zoekt dan doe je jezelf tekort, denk ik. Juist een combinatie van beide geeft de juiste balans.

Gatver, wat ben ik weer politiek correct en wat weet ik het weer mooi te vertellen terwijl bij mij de boel ook behoorlijk uit balans kan liggen. Maar dat is dan zeker ook weer die balans tussen ìn balans en ùit balans zijn Ik ga maar stoppen, dit wordt nooit meer wat
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_23677310
Wat boeken betreft 'moet' je eigenlijk gewoon alles lezen wat je te pakken kan krijgen. Na een aantal boeken pik weet je zelf wat goed of fout is en (vooral) kun je de dingen eruit pikken die voor jou belangrijk zijn.

Niet vasthouden aan regeltjes in een boek oid, want jij moet je eigen weg erin vinden.

Voor bepaalde dingen kun je ook cursussen volgen, maar ik raad je aan om die alleen te volgen als je zeker weet dat het de moeite waard is. Zo bespaar je een hoop spijt en geld. .

Lezen, lezen, lezen, luisteren en goed je oren en ogen open houden.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_23683771
Zet je hart open, denk aan de goede dingen des levens,wat is achteraf de meest mismaakte schepping van de wereld: Dat is de mens, de mens heeft toch een tikkie van god, alles wat ze opbouwen breken ze weer af.
  woensdag 1 december 2004 @ 01:32:25 #34
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23685738
is mediteren niet een goed idee?
  FOK!fossiel woensdag 1 december 2004 @ 08:43:42 #35
25539 Tha_BlonT
Wonderlijke Woorden Wereld
pi_23687582
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:41 schreef newsman het volgende:
Zet je hart open, denk aan de goede dingen des levens,wat is achteraf de meest mismaakte schepping van de wereld: Dat is de mens, de mens heeft toch een tikkie van god, alles wat ze opbouwen breken ze weer af.
Met zoveel cynisme kom je niet ver naar mijn idee....

De mens is nog steeds degene die een keus heeft, maak je een keus die niet zuiver is, dan ben je niet perse mismaakt, maar lerende.... (het duurt een beetje lang misschien)
  woensdag 1 december 2004 @ 08:47:57 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_23687617
Neale donald walsch - een gesprek met god (1t/m4)

lees dat maar eens , dan groei je al verder dan 99% van de westerse bevolking ooit zal doen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 1 december 2004 @ 09:13:25 #37
105625 __ZzaZzou__
**doe een wens**
pi_23687818
ik las het al eerder maar spirituele groei is in mijn ogen niet iets wat je kunt forceren... je kunt het proberen... maar ik denk dat het weinig zin heeft...
wel kun je je er verder in gaan verdiepen... zelf doe ik dat via internet... bv op msn zijn er verschillende groepen over dit onderwerp...
maar pas wel op... in het spirituele wereldje lopen ook kwakzalvers rond... bv mensen die zeggen bepaalde gaves te bezitten wat niet waar blijkt te zijn...
misschien kun je hier es beginnen... http://paranormaal.pagina.nl/
Jij maand die zoveel vreugde brengt in menig mensenhart
Bezorgt anderen juist extra frustraties, pijnlijk gemis en smart
Geluk, verdriet, een lach, een traan, gaan samen zij aan zij
Ach December, December, ook jij gaat weer voorbij...
  woensdag 1 december 2004 @ 12:33:42 #38
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_23691345
Ook dit boek kan ik heel erg aanraden: Kracht van het nu - eckhart tolle. Om een dieper begrip te creëren voor de menselijke psyche, en de onbewustheid die de mens eigen is.

Alles waar je in leven zult achterkomen, weet je heel diep vanbinnen al. Op een nu nog heel onbewust niveau. Probeer te voelen voor jezelf, elke keer als je iets nieuws tegen komt, een nieuw begrip, zienswijze, of wat dan ook, probeer voor jezelf na te gaan of je het al wist. Zodra je dat succesvol kan, zal er iets van binnen klikken
succes, en laat nog eens wat van je horen
pi_23692621
ff snel tvp lees thuis effe rustig na
Rammstein Nummer Eins!
Requiem le chevalier vampire
  woensdag 1 december 2004 @ 13:34:05 #40
107409 DaringDave
Listen to Jack Johnson
pi_23692669
Ik las dit stukje op http://www.experiencefestival.com
En toen had ik het gevoel, net als Choices net beschreef, dat ik dat eigenlijk al wist maar nooit goed onder woorden kon brengen.
quote:
Fear is not a restrictive emotion, but it is a protective emotion. Once you understand this, you will be able to come out of the fear very easily.

Most of our problem is fear itself. You should not see to the acute cause of the fear. It is important to know the root cause of the extremely protective nature, which is otherwise called as fear.

There are some situations where fear is helpful. And there are some other situations where fear is very helpful. And there are some situations where fear is not helpful. This excessive protective nature arises due to child hood experiences of a person. So, you should not worry about the condition, but try to be aware of the root cause of your fear.

When a person approaches a problem with this attitude there will be a dramatic change in this nature, thereby the fear is seen not as an enemy but as an over protective friend.

When he begins to see his fear then he will begin to see the root cause of the fear, as negatives experiences that happened in his childhood.
Dit is overigens een goede site met interessante artikelen over alles wat met spiritualiteit te maken heeft.
-Made Made Dane
  woensdag 1 december 2004 @ 13:57:26 #41
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_23693217
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:34 schreef DaringDave het volgende:
Ik las dit stukje op http://www.experiencefestival.com
En toen had ik het gevoel, net als Choices net beschreef, dat ik dat eigenlijk al wist maar nooit goed onder woorden kon brengen.
[..]

Dit is overigens een goede site met interessante artikelen over alles wat met spiritualiteit te maken heeft.
[offtopic]
Trouwens valt me ineens op: naruto fan? ! haha
  woensdag 1 december 2004 @ 14:10:14 #42
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_23693526
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:52 schreef Morwen het volgende:
Maar goed, ik laat me wat meeslepen door mijn eigen zoektocht die uiteraard voor iedereen anders is. Spiritualiteit, inspiratie is in zoveel dingen te vinden, het is de kunstuit te zoeken wat dat voor jou is, maar juist die zoektocht is zo leuk. Ik zou het maar saai vinden als ik "er" al was in elk geval
Klopt, spiritualiteit is in ALLES te vinden, een paar voorbeelden:

- Ruzie met bekenden. In zo'n situatie vol emoties, probeer jezelf te bedaren, onder controle te krijgen, de ander te vergeven, jezelf te vergeven. Hoe werkelijk oprecht en nodig die ruzie misschien ook lijkt te zijn, een emotionele schade is Ten aller tijde onnodig. Probeer de vrede in jezelf te handhaven.

- Een moment vol verveling: Probeer vrede in je verveling te zoeken, houd je denkgeest onder controle, en wees in het moment. Accepteer het moment zoals het komt, en zie dat verveling totaal onnodig is, en geniet van de stilte.

- Momenten met lichamelijke pijn: Probeer deze pijn te observeren, en niet mee te identificeren, probeer de pijn te accepteren, en concentreer je er gewoon volledig op. In plaats van de gedachte; Ik heb pijn, probeer het te zien als: Er is pijn. Merk het gewoon op, maar veroordeel het niet.

- Tijdens wandelen: Probeer je volledige aandacht op de natuur te leggen, denk niet aan de omstanders, tijd, ruimte, zie gewoon de bomen of bosjes, en ga er volledig in op. Alsof tijd stil staat, zo kan je het omschrijven.

Werkelijk, als je het op de 'juiste' manier aanpakt, zijn alle dingen die je in je leven meemaakt, elke seconde die er voorbijgaat, is voor jou een leermeester welke je kan onderwijzen. Je moet alleen wel de hints op zodanige kunnen zien, en met oefening en bereidwilligheid komt dit vanzelf. IK kan hier wel heel diep op ingaan, maar ik denk persoonlijk dat dit handiger is om het voorjezelf te ontdekken, mits je hetgeen wat ik hierboven heb gezegd kan waarderen.
  woensdag 1 december 2004 @ 14:44:40 #43
107409 DaringDave
Listen to Jack Johnson
pi_23694329
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:57 schreef Choices het volgende:

[..]

[offtopic]
Trouwens valt me ineens op: naruto fan? ! haha
inderdaad
-Made Made Dane
pi_23694391
quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:13 schreef __ZzaZzou__ het volgende:
ik las het al eerder maar spirituele groei is in mijn ogen niet iets wat je kunt forceren... je kunt het proberen... maar ik denk dat het weinig zin heeft...
wel kun je je er verder in gaan verdiepen... zelf doe ik dat via internet... bv op msn zijn er verschillende groepen over dit onderwerp...
maar pas wel op... in het spirituele wereldje lopen ook kwakzalvers rond... bv mensen die zeggen bepaalde gaves te bezitten wat niet waar blijkt te zijn...
misschien kun je hier es beginnen... http://paranormaal.pagina.nl/
ja, want paranormaal staat gelijk aan spiritueel
Fotoboek
pi_23695684
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:25 schreef Morwen het volgende:

Slapen? Tsss, zwak hoor
Hehe ja .
Al wou ik in die zin dat ik soms wat zwakker was en wat meer weerstand bood tegen dat wat mijn gevoel wil.
quote:
Andersom kan trouwens net zo goed mooi zijn. Als ik alleen 's nachts wakker zou zijn, zou misschien juist het daglicht en de drukte mij betoveren. Daarom kies ik afentoe voor wat minder slaap en wat meer nacht.....best of both worlds
Zekers, zit zeker wat in, alles kan betoverend en doordrongen van magie zijn.

Gisteravond keek ik even om mij heen, en alles zag er zo gezellig uit. Spontaan kreeg ik zin in de donkere dagen en de nostalgie die dat met zich meebrengt. Kerst en/of die dagen daarom heen, zoals wel beschreven in boeken of wat wordt uitgebeeld in films, heeft ook gewoon iets. Ik kreeg gelijk weer zin om kaarsjes aan te steken, om het nog gezelliger te maken, om weer wat te (kunnen) genieten van informatie die ik eens had opgeslagen en bewaard, om het nog gemoedelijker te maken en daar nu de tijd ervoor te nemen. Lekker op de bank dat te lezen, warme chocomelk erbij, speculaasje, terwijl het buiten wat guurt en donker is. Bedankt voor die bezinnigsperiode zou ik bijna willen zeggen. Mooi vind ik dat ook.

Maargoed, een mens kan ook te gezellig bezig zijn en van die sferen willen proeven, want ik moet ook nog zoveel doen . Dus veel doen nog en dan (ook) dat erbij, is mijn streven even weer.
quote:
Jouw gedicht vond ik ook heel mooi en waar, maar dat is weer hetzelfde als het dag/nacht-verhaal. Als je het alleen innerlijk òf alleen buiten jezelf zoekt dan doe je jezelf tekort, denk ik. Juist een combinatie van beide geeft de juiste balans.
Balans idd. Oh zo belangrijk en handig.
Van beide werelden het mooiste. Zowel dag als nacht, zomer en winter, gezelligheid en activiteit, liefde en sex , naja alles.

Yang en Ying .
quote:
Gatver, wat ben ik weer politiek correct en wat weet ik het weer mooi te vertellen terwijl bij mij de boel ook behoorlijk uit balans kan liggen. Maar dat is dan zeker ook weer die balans tussen ìn balans en ùit balans zijn Ik ga maar stoppen, dit wordt nooit meer wat :')
Hehe..ik ken het.
Ik kan ook zo weer uit balans liggen, zij het stukken minder.
Het is ook allemaal soms wat moeilijk vind ik zelf, om je bij datgene te houden terwijl er zoveel meer moois etc is. Maar dat is die balans, en ik doe daar ook mijn best voor, soms met moeite, overigens vind ik die moeite niet vervelend meer. Het kost mezelf in die zin niet veel vervelende energie, juist door het mooie wat er ook is. Daarbij is en brengt elke dag weer nieuwe dingen met zich mee, waar we ook elke dag, elk moment, weer de kans krijgen om de balans in de gaten te blijven houden. Confrontaties soms tot en met.

Het mooiste zou zijn, als het helemaal en allemaal geen moeite meer kost, maar alles gaat zoals het moet gaan. Zal dat het paradijs zijn .
  zaterdag 4 december 2004 @ 23:18:50 #46
89763 spiritual
The ultimate style
pi_23768060
quote:
Op woensdag 1 december 2004 08:47 schreef BaajGuardian het volgende:
Neale donald walsch - een gesprek met god (1t/m4)

lees dat maar eens , dan groei je al verder dan 99% van de westerse bevolking ooit zal doen.
wat is hier dan zo bijzonder aan??
  zondag 5 december 2004 @ 04:04:27 #47
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_23773034
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:51 schreef sweetgirly het volgende:
Het mooiste zou zijn, als het helemaal en allemaal geen moeite meer kost, maar alles gaat zoals het moet gaan. Zal dat het paradijs zijn .
Hey,

Alles gaat al zoals het moet gaan. Want denk jij dat er ooit iets zal gebeuren wat werkelijk niet had moeten gebeuren? Als je dit ziet, zie je al dat de wereld waarin wij leven al perfect paradijs is. Alleen onze Mening, ziet dat heel anders in. En dat is tricky, want denk nooit dat jou mening overeenkomstig is met de manier waarop het universum in elkaar zit. Want een begrip van het universum, heeft veel en veel meer nodig dan slechts een mening/feit/wetenschap/of onderzoek, om gekend te worden. Nee om het universum te kennen, moet je veel en veel dieper gaan .
pi_23792198
lees anders eens me homepage

[ Bericht 86% gewijzigd door k3vil op 06-12-2004 03:26:56 ]
pi_23792340
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 23:18 schreef spiritual het volgende:

[..]

wat is hier dan zo bijzonder aan??
het boek heet Een Ongewoon Gesprek met God en het gaat over 'wat' God is en hoe je spiritueel kan goeien, dat alles al perfect is, dat je zèlf moet nadenken/voelen/geloven wat jíj denkt dat waar is, etc. Ik heb het ook gelezen. Ik moet zeggen dat er een hoop bullshit in staat maar ook een hoop dingen waarvan ik had 'ja, precies!' Over het algemeen voelde het best goed. Natuurlijk zijn er altijd van die mensen die het dan allemaal helemaal letterlijk overnemen en al het negatieve niet meer erkennen en alles weg relativeren - kortom, eigenlijk wat het boek zegt dat je níet moet doen, doen.
In de eerste plaats wilde ik het niet lezen want ja... 'God', weet je. Maar 'God' is, in dit geval, gewoon de schrijver zelf. Het boek is spiritueel/filosofisch en echt een aanrader.

Of je meteen een spirituele groeisprong maakt als je dat boek gelezen hebt... daar zullen de meningen over verschillen.
Fotoboek
pi_24361955
Een lotus die rijst van Dr. P.J. Sharma, erg indrukwekkend
Met een open hart van Yasmin Verschure, eigenlijk alles van Yasmin Verschure
kijk es op www.yasminverschure.nl
De kracht van het nu van Eckhardt van Tolle schijnt ook indrukwekkend te zijn

leef onbeperkt

[ Bericht 9% gewijzigd door amornl87 op 02-01-2005 23:34:04 ]
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')