abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23607342
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 14:33 schreef Liejannuh het volgende:
En voor degenen die willen proeven: kom maar langs!
Okee.
I intend to live forever, or die trying.
pi_23609944
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 14:33 schreef Liejannuh het volgende:
Het hele huis ruikt naar erwtensoep!
En voor degenen die willen proeven: kom maar langs!
erwtensoepmeet.

Yep, ik leef nog

Btw: stamppot vanavond, om maar in de sfeer te blijven.
  zaterdag 27 november 2004 @ 17:26:28 #103
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_23610258
Yo, MuadDib, ff een postvraagstukje:

Een kaart + een cd (zonder hoesje) in een belletjesenvelop waar het net in past, dat weegt toch niet meer dan 250 gram, he?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_23610855
Dino!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_23610902
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:53 schreef Seborik het volgende:
en daar wil ik nog aan toevoegen!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_23611367
Hallo muziek.
Waarom moeten er kerstkaarten verstuurd worden enzo? En waarom moet de TPG in godsnaam folders rondbrengen? Daar hebben we toch het breezerdrinkende schorum voor?

Verder muziek-gerelateerd nieuws: W.A.S.P. is nóg gaver dan ik dacht.
pi_23611491
Dat is heel goed, MMG. Het is weer een teken dat het metalen duo Summo & Sebbo altijd gelijk hebben.
pi_23611551
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 18:21 schreef Seborik het volgende:
Dat is heel goed, MMG. Het is weer een teken dat het metalen duo Summo & Sebbo altijd gelijk hebben.
En bedankt!
Nu Rachmaninoff nog
pi_23612019
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:54 schreef MuadDib het volgende:

[..]

en daar wil ik nog aan toevoegen!
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:53 schreef Seborik het volgende:

ben vanwege een beetje druk niet echt aanwezig meer hier. Ik hou nog wel van jullie, hoor. Zelfs van Dwerg. In het bijzonder van Dwerg.
pi_23612533
Dwerg is net onderweg naar Brielle, maar de erwtensoep is goedgekeurd.
Keertje erwtensoepmeet doen?
pi_23613731
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 18:15 schreef Man_Made_God het volgende:
En waarom moet de TPG in godsnaam folders rondbrengen? Daar hebben we toch het breezerdrinkende schorum voor?
Heej, niet vloeken over het kutbaantje wat ik vroeger ook gehad heb ja? Want breezah's kon ik er toen nog niet van betalen, om de simpele reden dat dat spul toen nog niet bestond
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_23618826
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 19:11 schreef Liejannuh het volgende:
Dwerg is net onderweg naar Brielle, maar de erwtensoep is goedgekeurd.
Weer thuis. En je erwtensoep is erg okee.
  zondag 28 november 2004 @ 03:01:29 #113
1986 Jane
pi_23622954
Hallo Muziek!

Ben lekker naar de kroeg geweest vanavond. Gezellig over seks gekletst en afspraken gemaakt met een goede vriend, waar wellicht niemand ooit meer aan herinnerd wil worden en zo.

Maar ja, vervelende is wel dat de 'jeugdsoos' in Bussum haar deuren heeft moeten sluiten en dat dus alle kids ineens in mijn stamkroegje zaten vanavond. Kijk, in mijn kroegje is er altijd een leuke mix tussen mensen van allerlei leeftijden tussen de 15 en de 45, maar nu zaten er ineens alleen maar 15-jarigen om me heen. Help!
Gelukkig werd de muziek niet aangepast en werd als afsluiter 'Imagine' van John Lennon gedraaid. Eén van de kids naast me vroeg nog wel aan me 'wie dat ook alweer zong', maar het werd toch door het grootste gedeelte van het publiek meegezongen/geneuried. Dat stelt je toch een beetje gerust.

Misschien dat ze de boodschap ooit ook nog meekrijgen.

[/oma-modus]

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 28-11-2004 03:10:07 (typo) ]
pi_23622998
[oma]
Ik was in de Paradiso jane, waar na een avond bandjes van het Rough Trade label, een ' We Love 80' feest was. Waar eigenlijk alleen maar jaren 90+ muziek gedraaid werd. En ik maar de neiging onderdrukken om tegen aal die kids te zeggen dat de jaren 80 helemaal niet zo leuk waren...

Ben benieuwd hoe deze post terug leest morgen....

[/oma[]
Aldus.
pi_23623006
Dat is [opa] natuurlijk
Aldus.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 november 2004 @ 03:07:26 #116
862 Arcee
Look closer
pi_23623023
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:05 schreef Z het volgende:
[oma]
Ik was in de Paradiso jane, waar na een avond bandjes van het Rough Trade label, een ' We Love 80' feest was. Waar eigenlijk alleen maar jaren 90+ muziek gedraaid werd. En ik maar de neiging onderdrukken om tegen aal die kids te zeggen dat de jaren 80 helemaal niet zo leuk waren...

Ben benieuwd hoe deze post terug leest morgen....

[/oma[]
Wat was er mis met de jaren 80?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_23623063
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat was er mis met de jaren 80?
Die waren ellendig, en dat bleek niet uit de muziek die gedraaid werd ...! Het was net alsof de jaren 80 enurm gezelli waren...
Aldus.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 november 2004 @ 03:10:44 #118
862 Arcee
Look closer
pi_23623073
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:09 schreef Z het volgende:
Die waren ellendig, en dat bleek niet uit de muziek die gedraaid werd ...! Het was net alsof de jaren 80 enurm gezelli waren...
Ja, maar waarom vond je ze ellendig?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_23623095
Dat zal ik nog een keer toelichten, nu wal ik bijna om, dus ga naar bed ...
Aldus.
pi_23623100
En die ellendigheid is alleen maar positief natuurlijk!
Aldus.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 november 2004 @ 03:16:46 #121
862 Arcee
Look closer
pi_23623141
Truste!
  zondag 28 november 2004 @ 03:17:27 #122
1986 Jane
pi_23623149
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:09 schreef Z het volgende:

[..]

Denk dat ik wel snap wat je bedoelt. Als iemand die de jaren 80 idd ook bewust heeft meegemaakt...

Nu is het leuk om de muziek terug te horen uit jeugdsentimentele overwegingen, maar er waren natuurlijk ook veel meer dingen aan de hand toen die de herinneringen aan die jaren kleuren. Enorme werkloosheid en niet op de laatste plaats de koude oorlog. De enorme dreiging van een kernoorlog die constant boven ons hoofd hing.
Als je nu nummers als 'De Bom' van Doe Maar of 'Dancing With Tears In My Eyes' van Ultravox terughoort dan kun je je dat gevoel al nauwelijks meer voorstellen. Laat staan dat iemand die het niet heeft meegemaakt kan bevatten hoe dat gevoel toen bij veel mensen was... dat er elk moment een atoombom op je hoofd kon vallen en dat aan alles een eind kwam...

Deze tijd heeft andere problemen natuurlijk, die in sommige opzichten misschien nog wel enger zijn. De jaren 80 zijn nu geschiedenis en daar hoort voor degenen die het niet meegemaakt hebben ook een soort geromantiseerd beeld bij. Net als wij (mensen die het niet meegemaakt hebben) dat hebben van de jaren 60.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 november 2004 @ 03:20:21 #123
862 Arcee
Look closer
pi_23623177
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:17 schreef Jane het volgende:
De enorme dreiging van een kernoorlog die constant boven ons hoofd hing.
Zo heb ik dat totaal niet beleefd.
pi_23623195
De dreiging van een kernoorlog was in de jaren tachtig al een stuk minder dan in de decennia daarvoor. Misschien dat het toen wel als een enorme dreiging ervaren werd in sommige gebieden. Ik kan me voorstellen dat het in Amsterdam en omstreken erger is geweest dan bijvoorbeeld, nou, ik noem maar even een achterlijk plaatsje in Zeeland. Hier waren immers geen demonstraties tegen het plaatsen van nukes.
  zondag 28 november 2004 @ 03:25:16 #125
1986 Jane
pi_23623217
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik wel. Ik heb als 14-jarige in 1981 ook nog meegelopen in de grote vredesdemonstatie (tegen de plaatsing van kruisraketten in Nederland) in Amsterdam.

Tegenwoordig klinkt dat heel suf, als je dat iemand vertelt. Want demonstreren is een beetje uit de tijd en zo. Maar ik was toen echt heel erg met dat soort dingen bezig. Net als ook veel muzikanten in die tijd, denk ik.

pi_23623233
Ik ken iemand die een fotoboek heeft van die demonstratie. Ze hebben er toen zelf ook nog in meegelopen. Het is eigenlijk een soort tourboek, maar dan van de anti-kruisraketten-kwestie.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 november 2004 @ 03:27:52 #127
862 Arcee
Look closer
pi_23623240
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:25 schreef Jane het volgende:
Ik wel. Ik heb als 14-jarige in 1981 ook nog meegelopen in de grote vredesdemonstatie (tegen de plaatsing van kruisraketten in Nederland) in Amsterdam.

Tegenwoordig klinkt dat heel suf, als je dat iemand vertelt. Want demonstreren is een beetje uit de tijd en zo. Maar ik was toen echt heel erg met dat soort dingen bezig. Net als ook veel muzikanten in die tijd, denk ik.

Ik vind het tegen plaatsing van kernraketten in Nederland zijn al weer heel anders dan een enorme dreiging van een kernoorlog voelen.
  zondag 28 november 2004 @ 03:29:54 #128
1986 Jane
pi_23623254
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:22 schreef Seborik het volgende:
De dreiging van een kernoorlog was in de jaren tachtig al een stuk minder dan in de decennia daarvoor.
Dat is misschien wel zo, maar dat was denk ik niet de ervaring van de bevolking. En ik denk ook niet alleen in Amsterdam, al is het altijd zo dat mensen in grote steden zich meer met dat soort dingen bezig houden.

Punt in de jaren 80 was ook dat Nederland overwoog om kruisraketten te plaatsen en zich daarmee wilde mengen in de (kern-)wapenwedloop. Daarnaast was er veel te doen over Reagan en zijn anti-raketschild in de ruimte.

Op één of ander manier waren de jaren 80 de jaren waarin het publiek zich ging bemoeien met de dreiging van een kernoorlog in de Koude Oorlog.
  zondag 28 november 2004 @ 03:35:16 #129
1986 Jane
pi_23623293
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:27 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik vind het tegen plaatsing van kernraketten in Nederland zijn al weer heel anders dan een enorme dreiging van een kernoorlog voelen.
Ik denk dus dat dat wel degelijk veel met elkaar te maken had. Door plaatsing werd Nederland ook een doelwit. Of iig zo voelden veel mensen het. Nederland werd een partner in het geheel.

Net zoals de moord op Theo Van Gogh er voor gezorgd heeft dat veel Nederlanders het gevoel hebben dat ons land echt bedreigd wordt door moslimextremisme. Niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar wel in die zin dat mensen graag denken dat het zich allemaal elders op de wereld afspeelt, tot dat er iets ingrijpends gebeurt.

Maar goed, dat gevoel van een dreiging van een kernoorlog was er wel heel erg in (iig het begin) van de jaren 80. Dat blijkt ook wel uit de muziek uit die tijd. Of het nou terecht was of niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 november 2004 @ 03:36:12 #130
862 Arcee
Look closer
pi_23623300
Doe Maar - De Bom (1982)

Carriere maken
Voordat de bom valt
Werken aan mijn toekomst
Voordat de bom valt
Ik ren door mijn agenda
Voordat de bom valt
Veilig in het ziekenfonds
Voordat de bom valt

En als de bom valt

Dan lig ik in mijn nette pak
Diploma's en mijn checks op zak
Mijn polis en mijn woordenschat
Onder de flatgebouwen van de stad
Naast jou

Laat maar vallen dan
Het komt er toch wel van
Het geeft niet of je rent
Ik heb jou nooit gekend
Wil weten wie je bent
Wil weten wie je bent

Ik ben verzekerd van sukses
Tegen brand en voor mijn leven (Voordat de bom valt)
Ik heb van alles maar geen tijd
Ook niet voor heel even (Voordat de bom valt)
Ik moet aan mijn salaris denken
En aan mijn relaties (Voordat de bom valt)
Maar liever weet ik wie jij bent
Voordat het te laat is (Voordat de bom valt)

En als de bom valt

Dan lig ik in mijn nette pak
Diploma's en mijn checks op zak
Mijn polis en mijn woordenschat
Onder de flatgebouwen van de stad
Naast jou

Jij moet nog huiswerk maken
Voordat de bom valt
Een diploma halen
Voordat de bom valt
E=2Mc Voordat de bom valt
Mit-nach-n䣨st-nebst-sammt-bei-selt-von-
Zu-zuwieder-entgegen-ausser-aus
  zondag 28 november 2004 @ 03:40:31 #131
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23623338
Met de jaren 80 heb ik niks, ik mis het optimisme uit de jaren 90.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 28 november 2004 @ 03:42:04 #132
1986 Jane
pi_23623348
Ook een mooie, illustratieve tekst: 'Russians' van Sting (1985)

In Europe and America, there's a growing feeling of hysteria
Conditioned to respond to all the threats
In the rhetorical speeches of the Soviets
Mr. Krushchev said we will bury you
I don't subscribe to this point of view
It would be such an ignorant thing to do
If the Russians love their children too

How can I save my little boy from Oppenheimer's deadly toy
There is no monopoly in common sense
On either side of the political fence
We share the same biology
Regardless of ideology
Believe me when I say to you
I hope the Russians love their children too

There is no historical precedent
To put the words in the mouth of the President
There's no such thing as a winnable war
It's a lie that we don't believe anymore
Mr. Reagan says we will protect you
I don't subscribe to this point of view
Believe me when I say to you
I hope the Russians love their children too

We share the same biology
Regardless of ideology
What might save us, me, and you
Is that the Russians love their children too
  zondag 28 november 2004 @ 03:44:25 #133
1986 Jane
pi_23623364
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:40 schreef Zanderrr het volgende:
Ik denk nu dat de jaren 90 best bijzonder waren, in die zin dat er eigenlijk geen vijand was en 'iedereen' het goed had. Een soort interbellum tussen twee oorlogen, als je het zo mag noemen.
pi_23623888
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:20 schreef Arcee het volgende:
Ik wel, ik herinner me nog heel goed juffrouw Leni (Lenie?) van de derde klas, die ons arme basisschoolkindertjes steeds bang maakte met enge verhalen over de angstaanjagende Russen, en dat het maar goed was dat Amerika ons beschermde, want anders....

En over Doe Maar's De Bom is zelfs een Kinderen voor Kinderenliedje gemaakt, dat zo'n arm klein kind er bang van werd
  Moderator / Miss SHO zondag 28 november 2004 @ 06:11:43 #135
22592 crew  Ole
pi_23623925
ga npg even laatste uurtje meepakken...
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_23626251
Ik heb de jaren 80 zeker wel ervaren met de dreiging van De Bom. Voor een groot deel natuurlijk gevoed door de media, er kwamen allerlei heel enge films over het leven na een atoombom (herinnert zich iemand nog die afschuwelijke BBC-film over het overleven na een bom die op Londen valt?). En als puber ben je daar natuurlijk heel bevattelijk voor. Maar dat er veel liedjes over gingen en dat er grote demonstraties waren was natuurlijk niet voor niks.
En dat de dreiging achteraf eigenlijk wel mee viel maakt het gevoel van destijds niet minder.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_23626320
quote:
Op zondag 28 november 2004 12:45 schreef MuadDib het volgende:
(herinnert zich iemand nog die afschuwelijke BBC-film over het overleven na een bom die op Londen valt?).
Ik herinner me wel een aflevering van The Young Ones waarin een bom op hun huis valt.
Dat telt zeker niet?
pi_23626405
Eigenlijk had ik het in de jaren '80 te druk met andere dingen om me druk te maken om het nakende einde van de wereld. En mijn mening over de muziek uit die tijd kennen jullie nu wel, gok ik.
pi_23626503
Ik heb in 1981 met mijn vader wel meegelopen in de demonstratie, maar ik kan nou niet zeggen dat ik de dreiging op het moment zelf echt heb meegekregen en terugblikken is toch anders .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 28 november 2004 @ 13:14:39 #140
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23626701
Bij ons thuis werd er eigenlijk ook nooit echt over gesproken. Ik was toen natuurlijk ook nog best wel jong, ik denk dat mijn ouders het niet nodig vonden om ons bang te maken met allerlei verhalen over het Communistische Gevaar. Mijn herinneringen aan de jaren 80 bestaan dus voornamelijk uit Michael Jackson, Madonna en de Transformers.

Achteraf gezien misschien maar beter ook. Als ik nu kinderen zou hebben, dan zou ik ze ook niet bangmaken met verhalen over Osama Bin Laden.
  zondag 28 november 2004 @ 15:38:52 #141
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23627556
Wat mij nog altijd bijblijft aan de video vam "Dancing with tears in my eyes" is de scene waarin dat stel onder een laken in een flits verdwijnt. "The threat is real" zoals Anthrax zegt
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 28 november 2004 @ 17:53:19 #142
33 Anton
A flower?
pi_23629244
quote:
Op zondag 28 november 2004 03:40 schreef Zanderrr het volgende:
Mja, en wat komt er uit dat optimisme voort? Gabberhouse....

Dan luister ik liever naar De Bom of, toen ook nog actueel, Over De Muur van Het Klein Orkest. Ook al heb ik wel het een en ander mee gekregen van alle demonstraties tegen de Bom (er verschenen zelfs bordjes "kernwapenvrijge gemeente" als je Leiden binnenreed bijvoorbeeld), was ik daar wel iets te klein voor om te beseffen waar het precies over ging. Reagen en Gorbatsjov... dat waren toen de grote namen die elke avond wel in het nieuws waren. En uiteindelijk heeft de laatste veel meer voor de wereldvrede gedaan.

En toen kwam in '89 uiteindelijk de verlossing, de val van De Muur. Dat heeft wel grote indruk op me gemaakt, een onzeker maar een hoopvol nieuw begin. Waar leiders als Clinton en Kok vervolgens zonder heel veel moeite hun land konden leiden. Ik ben benieuwd welke gebeurtenis er plaats moet vinden voordat we weer zo'n enorm optimisme als in de jaren '90 krijgen...

Oost-Berlijn, unter den Linden:
Er wandelen mensen langs vlaggen en vaandels.
Waar Lenin en Marx nog steeds op een voetstuk staan.

En iedereen werkt, hamers en sikkels,
Terwijl in parade-pas de wacht wordt gewisseld.
40 Jaar socialisme er is in die tijd veel bereikt...

Maar wat is nou die heilstaat,
Als er muren omheen staan?
Als je bang bent, voorzichtig met je mening moet omgaan?
Ach, wat is nou die heilstaat, zeg mij wat is ie waard,
Wanneer iemand die afwijkt voor gek wordt verklaard?

En alleen de vogels vliegen van Oost- naar West-Berlijn.
Worden niet truggefloten, ook niet neergeschoten.
Over de muur, over het IJzeren Gordijn,
Omdat ze soms in het westen soms ook in het oosten willen zijn.
Omdat ze soms in het westen soms ook in het oosten willen zijn.

West-Berlijn: de Kurfurstendamm.
Er wandelen mensen langs porno en peepshow.
Waar Mercedes en Cola, nog steeds op een voetstuk staan.

En de neonreclames, die glitterend lokken:
Kom dansen! Kom eten! Kom zuipen! Kom gokken!
Dat is nou 40 jaar vrijheid, er is in die tijd veel bereikt...

Maar wat is nou die vrijheid, zonder huis, zonder baan?
Zoveel Turken in Kreuzberg die amper kunnen bestaan.
Goed... je mag demonstreren, maar met je rug tegen de muur
En alleen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur.

En de vogels vliegen van West- naar Oost-Berlijn.
Worden niet truggefloten, ook niet neergeschoten.
Over de muur, over het IJzeren Gordijn,
Omdat ze soms in het oosten soms ook in het westen willen zijn.
Omdat er brood ligt soms bij de Gedachtniskirche, soms op het Alexanderplein.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  zondag 28 november 2004 @ 23:31:39 #143
14505 OProg
A Life in Music
pi_23634793
En nog zo'n klassieker uit oude, progressieve doos:

quote:
Truth is the ultimate reason
Lying is why this begins
Run from the words of deceivers
The danger is spread from within
Watching the hour glass empty
Scream as time's running out
There's no more room for excuses
there's no rhyme or reason to doubt.
quote:
Domes of crystal, spires of light reach out
Symbols of attainment once aspired
A quest for knowledge fuelled by love of peace
People never burned by fired of war

The people of the East
Grew tired of peace
Now mistrust and fear
Are new to us here

Storm clouds gather
Mistrust turns to hate
A confrontation none could forsee
Machines of peace melt down for tools of war
One thousand years of peace destroyed

The people of the West
Though war they detest
Had nowhere to run
So the killing began

Three score and four years
Battle raged on high
Once proud and mighty
Prepare now to die
Destroyed by corruption
Pretention and greed
Atlantean achievements
Dispersed as dry seeds
Blown by the winds of change

Long fell the shadows
Across their land now bare
In ruins lay the towers
That crowned an island fair
Laid low in death throes
A race once true and right
Their power now their ruin
Their downfall their might
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 28 november 2004 @ 23:53:41 #144
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_23635480
Blijft inderdaad een klassieker, OProg. De meeste teksten van Twelfh Night (om maar even in de zelfde muzikale richting te blijven ) hebben trouwens ook die typische jaren 80 sfeer.
quote:
Twelfth Night - Fact And Fiction

TV is switched on
the screen reveal a spokesperson
adverts, politics, editing the real
cheap words, money talks
naming itself to be the key
to Utopia, Cornucopia
to a better world you go buy and buy

and if you listen carefully
you can hear the bacon fly
don't make me laugh!
don't make me laugh!

history shows that policy demands weapons
selfish desires simply lead to pain
the chit-chat continues
a big pretence that divides
into power blocks
where the orthodox
have a propaganda war to fight

and if you're looking closely
you can see that black is white
don't make me laugh!
don't make me laugh!

if the "unthinkable" should happen
and you hear the sirens call
well you can always find some shelter
behind a door against the wall
don't make me laugh!
don't make me laugh!
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 28 november 2004 @ 23:58:25 #145
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23635647
en aanhakend op de titel van dit topic: de tekst van A few words for the dead van Marillion.

Can you make it your own
Can you take it by the throat
Make your own luck, learn the skills
Get in early for the kill

It carries on

Pick up the weapon
Marry it, give it your name
Define yourself by it
Take it down 'the disco

Trigger happy, pulling power
Lady killer, take 'em out
See the weirdos on the hill
Come to get you if you stand still

It carries on

Somewhere in history you were wronged
Teach your children to bang the drum
Tell all your family, tell all your friends
Teach your brothers to avenge

It carries on

Or you could love
You could love

Lie down in the flowers
In the blue of the air
Open your eyes
Why use up your life for anything else?
No need to fight for what everyone has
What do you need?
It's already there
It's already there

You could love

So he carried the stars in his pocket
Drank the sunrise till he was drunk
He embraced the angels
They swam like little minnows in his blood
Ghosts in his eyes
Out walking beside him
Laughing like children in his mind
They chanted his mantra together

You could love

They were happy

wat moet ik hier nu neerzetten?
  maandag 29 november 2004 @ 07:14:27 #146
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23636875
* Mark houdt de tekst beperkt tot:

Mogguh!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  maandag 29 november 2004 @ 08:11:36 #147
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23637086
Even door al die lappen songtekst heenscrollen...

.. zo..

Goedemorgen.
pi_23637122
Goedemorgen!
Er staan hier 2 koffieautomaten op de verdieping.
En ze doen het allebei niet!
En dat 's ochtends vroeg!
Hoe moet ik nu wakker worden??????
  maandag 29 november 2004 @ 10:03:25 #149
1986 Jane
pi_23638081
Goedemorgen Muziek.

Gisteren was mijn 5-jarig FOK!-jubileum, maar door het brakke forum heb ik dat toen niet kunnen meedelen. Dus bij deze.
  maandag 29 november 2004 @ 10:13:23 #150
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23638242
Newbie!

Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')