Puinhoop?quote:Op woensdag 22 december 2004 15:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat het nu een onoverzichtelijke puinhoop is, wat vind je daarvan?
quote:Op woensdag 22 december 2004 16:00 schreef SCH het volgende:
[..]Hoeveel mensen zijn er volgens jou al uitgezet dan?
http://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/sections/01071000.htmlquote:In 2002 verlieten 1537 asielzoekers Nederland zelf, 2276 asielzoekers werden, begeleid door de marechaussee, uitgezet, terwijl van 16.875 asielzoekers onbekend is waar zij zijn gebleven.
Je kan het uitzettingsprobleem oplossen door iedereen gewoon binnen te laten ja. Maar deze cijfers zijn van voor Verdonk. En de structurele problemen los je natuurlijk niet op met een eenmalig pardon. Dat moet je er los van zien.quote:Op woensdag 22 december 2004 16:14 schreef SCH het volgende:
Nee, een andere minister was er op tijd achter gekomen en had een generaal pardon ingesteld.
GKL? Als je PF bedoelt, dan ging die uit van 20.000 minder asielzoekers dan waar Verdonk mee geconfronteerd is. En ik was het niet met alles eens wat de grote roerganger zei. (sociale dienstplicht, brrrr) Een nonargument dus.quote:Zoals notabene jouw GKL had voorgesteld.
Hij is eens teruggefloten toen hij zich overmand door sentimenten liet verleiden tot onhoudbare politieke uitspraken. Dineke zal er haar handen vol mee gehad hebbenquote:Op woensdag 24 november 2004 14:32 schreef SCH het volgende:
Als het om mijn werkervaring gaat dan wint Nihat Eski (CDA) met stip
[afbeelding]
Totaal geen dossierkennis en schijnt daar ook niet onder te lijden
Bron: CDA Gelderland.nlquote:Eski: 5 jaar geen partner uit het buitenland voor dader huiselijk geweld
Deze week is in de Tweede Kamer gesproken over de emancipatie van allochtone vrouwen. Tijdens dit debat heeft CDA-woordvoerder Nihat Eski voorgesteld om daders van huiselijk geweld voor een periode van 5 jaar te verbieden opnieuw een partner uit het buitenland te halen.
Het beroep op vrouwenopvang bestaat voor 59% uit vrouwen van allochtone afkomst. ‘De dader van het huiselijk geweld kan nu zonder problemen een volgende partner uit het land van herkomst kan halen, terwijl de vaak niet geïntegreerde partner terecht komt in een opvangtehuis. We zullen daarom maatregelen moeten nemen om de daders van dat geweld aan te pakken en te moeten voorkomen dat ze telkens weer een partner uit het buitenland kunnen halen’, aldus Eski. Een meerderheid in de Tweede Kamer sprak tijdens het debat steun uit voor de voorstellen van de CDA'er.
Ben je van je linkse geloof gevallen?quote:Op maandag 27 december 2004 09:16 schreef sjun het volgende:
Toch deed de man ook zeker een aardig voorstel waarmee hij werkte aan maatschappelijke bewustmaking van problematiek die eveneens voorkomt rondom migratie
[..]
Bron: CDA Gelderland.nl
Wouter Bos op 1quote:Op donderdag 30 december 2004 17:30 schreef gtotep het volgende:
Beste politicus volgens AD-lezers.
1 Wouter Bos 1013
Als je vervolgens de gemiddelden bekijkt kom je echter tot een geheel andere conclusie...quote:Op donderdag 30 december 2004 17:30 schreef gtotep het volgende:
-knip-
Er zijn meer bekende rechtse politici dus wordt de populariteit verdeeld
Tel je de stemmen op van linkse politici op dan kom je op een totaal van 1712
Tel je de stemmen op van rechtse politici op dan kom je op een totaal van 3467
-knip-
Het is duidelijk: rechts heeft betere politici dan links.
Maar de 'linksen' zijn met minder. Voor rechts worden de stemmen veel meer verdeeld. Dit gemiddelde is dus oneerlijk, veel beter kun je kijken naar de totalen die voor 'rechts' veel slechter uitvallen!!!quote:Top 25 slechtste politicus
positie naam stemmen
-knip-
Tel je de stemmen op van linkse politici op dan kom je op een totaal van 1120
Tel je de stemmen op van rechtse politici op dan kom je op een totaal van 3826
bij links heb ik geteld sp gl pvda
bij rechts heb ik geteld de rest
per persoon is dit bij links 1120/5=224
per persoon is dit bij rechts 3826/20=191
De linkse personen zijn per stuk dus veel slechter.
Ach, we hebben nog meer lijstjes:quote:Op donderdag 30 december 2004 17:30 schreef gtotep het volgende:
1 Wouter Bos 1013
2 Rita Verdonk 830
3 Geert Wilders 614
4 Jan Peter Balkenende 564
5 Jan Marijnissen 304
6 Ayaan Hirsi Ali 296
7 André Rouvoet 278
8 Agnes Kant 211
9 Jozias van Aartsen 205
10 Femke Halsema 152
[...]
http://www.nu.nl/news.jsp?n=457624&c=11quote:ChristenUnie-leider Rouvoet politicus van het jaar
Uitgegeven: 19 december 2004 15:03
DEN HAAG - André Rouvoet, fractieleider van de ChristenUnie in de Tweede Kamer, is door de parlementair journalisten uitgeroepen tot politicus van het jaar 2004.
http://www.elsevier.nl/ni(...)/versie/1/index.htmlquote:Ayaan Hirsi Ali is Nederlander van 2004
dinsdag 28 december 2004 19:41
VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali is voor Elsevier 'Nederlander van het jaar'. De redactie heeft na uitvoerige interne discussie deze keuze gemaakt, daarin gesteund door de vele reacties via deze website, waaruit een duidelijke kopgroep naar boven kwam, met daarin Ayaan Hirsi Ali.
De redactie heeft gekozen voor de persoon die het meest zijn of haar stempel op het jaar heeft gedrukt.
http://opiniepanel.tweevandaag.nl/?pag=4&rid=10quote:Politicus van het jaar 2004
PvdA-leider Wouter Bos is volgens een enquête van TweeVandaag de beste politicus van 2004. Op de tweede plaats staat Geert Wilders. Minister-president Jan Peter Balkenende is verkozen tot slechtste politicus van het jaar. Hier vindt u de resultaten van de enquête.
De resultaten van de enquête onder de deelnemers aan het opiniepanel zijn gecorrigeerd voor de over- of ondervertegenwoordiging van een aantal groepen in de samenleving. Daarmee is het TweeVandaag Opinie Panel representatief geworden voor kenmerken als geslacht, leeftijd, burgerlijke staat, opleiding en spreiding over het land.
Wie is de beste politicus?
1. Wouter Bos (PvdA)
2. Geert Wilders (Groep Wilders )
3. Jan Marijnissen (SP)
Rita Verdonk (VVD)
5. Gerrit Zalm (VVD)
6. Femke Halsema (GroenLinks)
7. Jan Peter Balkenende (CDA)
8. Ayaan Hirsi Ali (VVD)
9. Agnes Kant (SP)
10. André Rouvoet (CU)
Zo deed de Metro het. Kostte je ook nog 80 ct per bericht of zoiets.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:43 schreef RichardQuest het volgende:
Lijkt wel Idols.
SMS "BOS aan" naar 1234
Ik zou op basis van zo'n gecorrigeerde enquête niet al te veel gewicht hechten aan de representiviteit van de resultaten...quote:De resultaten van de enquête onder de deelnemers aan het opiniepanel zijn gecorrigeerd voor de over- of ondervertegenwoordiging van een aantal groepen in de samenleving. Daarmee is het TweeVandaag Opinie Panel representatief geworden (???) voor kenmerken als geslacht, leeftijd, burgerlijke staat, opleiding en spreiding over het land.
"Absentiepolitik" zahlt sich écht aus?!quote:Op donderdag 30 december 2004 18:24 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Wouter Bos op 1Is deze meneer naar maanden vakantie weer terug in het land? Blijkbaar kan je ook met je mond houden op plaats 1 komen.
Dat is inderdaad in dubbel opzicht lachwekkend...quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:54 schreef SCH het volgende:
Haha - Wouter Bos wint met overmacht en het blijft leeg in dit topic
Hij is met overmacht verkozen en ik kan me er wel iets bij voorstellen dat mensen zijn manier van politiek bedrijven waarderen: geen hysterie, niet meehuppen op hypes maar meestal evenwichtig en weloverwogen en er ook blijk van geven dat je het allemaal niet zo goed weet.quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:00 schreef lucida het volgende:
[..]
Dat is inderdaad in dubbel opzicht lachwekkend...![]()
quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:54 schreef SCH het volgende:
Haha - Wouter Bos wint met overmacht en het blijft leeg in dit topic
Wat is dan die grootspraak precies? Marijnissen ontwikkelt zich steeds meer als 'the elder statesman' en wordt imo steeds evenwichtiger.quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:29 schreef Sidekick het volgende:
Hij heeft zijn rol als oppositieleider goed uitgevoerd zonder te vervallen in grootspraak zoals Marijnissen om zodoende als een realitisch alternatief te worden gezien.
Helemaal mee eensquote:Het is dan wel niet mijn type politicus, maar ik snap wel waarom hij hoog scoort.
Ach, zie het als een goed georchestreerde “tegenverkiezing” van (s)links. Immers, nadat onlangs Pim Fortuyn glorieus tot grootse Nederlander werd uitgeroepen, wist men in het linkse kamp slechts een beetje beteuterd te kniesoren, en hoorde je ze zelfs hardop zoiets als verkiezingsfraude stamelen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is dan die grootspraak precies? Marijnissen ontwikkelt zich steeds meer als 'the elder statesman' en wordt imo steeds evenwichtiger.
Yep Jan kan al bjina bij het CDA. ook Jan heeft zichtbar meer oor gekregen voor de publieke moraal.quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is dan die grootspraak precies? Marijnissen ontwikkelt zich steeds meer als 'the elder statesman' en wordt imo steeds evenwichtiger.
[..]
Helemaal mee eens![]()
Het kan raar lopen, want wat bij mij als ondeugd wordt bestempeld, wordt bij Bos als deugd geprezen. Weet je mij kan het in feite niet schelen wie nu in feite wel of niet de meest populaire politicus is.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 00:19 schreef SCH het volgende:
Slechte verliezer toon je je lucida
Ach, ik heb hem veelvuldig mee zien huppelen de laatste tijd:quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij is met overmacht verkozen en ik kan me er wel iets bij voorstellen dat mensen zijn manier van politiek bedrijven waarderen: geen hysterie, niet meehuppen op hypes maar meestal evenwichtig en weloverwogen en er ook blijk van geven dat je het allemaal niet zo goed weet.
Maar jij blijft hardnekkig in die verbeten Bos-bash hangen begrijp ik?![]()
PvdAquote:Den Haag, 24 november 2004
Zeer geachte heer Donner,
Met grote bezorgdheid hebben wij kennis genomen van de uitspraken
van Abdul-Jabbar van de Ven in het EO-programma Het Elfde Uur van
dinsdag 23 november jl.
Het betreft met name zijn uitspraak dat hij onze collega, Geert
Wilders, binnen twee jaar dood zou wensen, alsmede zijn gevoelens
van blijdschap, toen hij hoorde dat Theo van Gogh vermoord was.
Gezamenlijk veroordelen wij deze vorm van radicalisme en verzoeken
u de mogelijkheden te onderzoeken om hiertegen op te treden.
Met vriendelijke groet en hoogachting,
namens de fractievoorzitters in de Tweede Kamer,
M.J.M. Verhagen
W.J. Bos
J.J. van Aartsen
G.P. van As
J.G.C.A. Marijnissen
F. Halsema
B.O. Dittrich
A. Rouvoet
B.J. v.d. Vlies
A. Lazrak
D66quote:Godslastering blijft strafbaar
De Tweede Kamer wil het verbod op godslastering voorlopig niet uit de strafwet halen, zoals D66 had voorgesteld. Het CDA en de SGP stelden in het debat, dat gelovigen op een andere manier gekwetst kunnen worden dan niet-gelovigen en dat zij daarom speciale bescherming nodig hebben. PvdA, GroenLinks en SP waren het daar niet mee eens, maar vonden het niet het juiste moment om dat ook uit te spreken. Zij trokken hun eerder toezegde steun aan een motie van D66 in uit angst dat afschaffing van het artikel door gelovigen verkeerd opgevat zou worden. PvdA-leider Bos riep D66 zelfs op de motie aan te houden, opdat de Kamer zich helemaal niet over de kwestie hoefde uit te spreken. Uiteindelijk steunden alleen VVD, LPF, Ali Lazrak en Geert Wilders het voorstel van D66.
[...]
Maar was het nu zo erg geweest de stemming een paar weken uit te stellen? ‘Nee, mits er een reden voor zou zijn. De ophef begon toen Wouter Bos opeens allerlei verkeerde signalen ontwaarde in een motie die hij aanvankelijk steunde. Wij dachten natuurlijk ook na, maar zijn tot de tegenovergestelde conclusie gekomen. Juist het intrekken van de motie zou een verkeerd signaal zijn. Want wat zeg je daarmee? Mag de Kamer hier niet over praten? Moeten gelovigen juist wel een speciale positie hebben in de wet? Of is het tolerantieniveau van moslims lager dan van anderen, waardoor zij de principiële keuze voor gelijkheid als een aanval op hun geloof zouden ervaren? Ik geloof daar allemaal niets van. Juist het intrekken van de motie was een volstrekt verkeerd signaal geweest’.
FOK!quote:PvdA: Kabinet onderschat radicale islam
De PvdA vindt dat het kabinet het islamitisch radicalisme nog steeds onderschat. PvdA-leider Wouter Bos zei gisteren in het debat over de moord op film- en opiniemaker Theo van Gogh zich althans niet aan de indruk te kunnen onttrekken dat het kabinet doet voorkomen alsof het om een ''integratieprobleem op polderformaat'' gaat. Volgens Bos betreft de radicale islam echter een internationaal georganiseerde en gefinancierde politieke beweging.
Bos juichte de voorstellen die het kabinet gisteren deed wel toe en toonde zich bereid werkelijk ''elke suggestie op te pakken die ertoe kan bijdragen dat we grip krijgen op dit gevaar.'' De maatregelen van het kabinet tegen de radicale islam beogen onder meer: extra geld voor de AIVD, extra middelen voor het beveiligen van personen en objecten en mogelijkheden om radicale moskeeën te sluiten of haatzaaiende imams te weren of uit te zetten. Ook wil het kabinet personen met een dubbele nationaliteit die zich schuldig maken aan terroristisch geweld, hun Nederlanderschap ontnemen.
Extra maatregelen
In de Kamer pleitten gisteren vrijwel alle fracties voor aanvullende maatregelen. Het CDA wil maatregelen als op internet vanuit Nederland haatzaaiende of opruiende teksten worden gepubliceerd. De PvdA wil imams uit het buitenland over drie jaar geen verblijfsvergunning meer geven. GroenLinks wil een betere beveiliging van personen die het risico lopen dat er een aanslag op hen wordt gepleegd. Op de éénmans-fractie Ali Lazrak na stemde de hele Kamer in met met een LPF-voorstel dat haatzaaien en geweldsoproepen via buitenlandse radio- en televisiezenders moet tegengegaan. Het kabinet moet bekijken of zenders die zich daaraan schuldig maken, kunnen worden geweerd uit Nederland.
quote:Op maandag 3 januari 2005 02:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ach, ik heb hem veelvuldig mee zien huppelen de laatste tijd:
[..]
PvdA
[..]
D66
[..]
FOK!
Maar ik ben het met de verkiezing eens. Persoonlijk zou ik Verdonk op 1 zetten, omdat het voor een minister net iets moeilijker is om populair te worden dan een oppositielid, maar Bos heb ik erg hoog staan.
Waarom?quote:Op maandag 3 januari 2005 10:43 schreef SCH het volgende:
Mijn stem zou Bos overigens weer niet krijgen maar het is verheugend dat een behoorlijke groep mensen zich voelt aangesproken door zijn manier van politiek bedrijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |