abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23442529
Met wie kan Wilders, als hij met zijn partij 15 tot 35 zetels haalt eigenlijk een coalitie vormen?

Met de PvdA (die toch nodig lijkt om het aantal zetels) lijkt vrijwel onmogelijk. De VVD zou ook raar zijn omdat hij zich daar juist van afgesplitst heeft. CDA, LPF en D66 gaat waarschijnlijk teveel zetels verliezen om geloofwaardig aan een kabinet deel te nemen. SP en GroenLinks gaan bij voorbaat al niet met Wilders in zee, en de ChristenUnie waarschijnlijk ook niet. Ik zie alleen SGP overblijven en misschien een partij als die van Peter R. de Vries...

Hoe zien jullie deze kwestie?
pi_23442619
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_23442687
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 10:43 schreef George-Butters het volgende:
pi_23444571
VVD is zeker niet onmogelijk. Je ziet dat ze na de afstraffing van 2002 ook weer plaatsnamen in het kabinet, en ondanks de splitsing tussen Wilders en de VVD zitten ze inhoudelijk niet echt ver uit elkaar, en is samenwerking goed mogelijk. Het CDA is een mogelijkheid, maar dat gaat echt conflicten opleveren. En als het CDA kan, dan kan de SGP ook nog eventueel.

PvdA en D66 zijn uitgesloten, zoals Wilders zelf heeft gezegd. GL en SP zijn nog onwaarschijnlijker. De LPF is dood en uitgekotst.

Maar sleutelpartij zal het CDA zijn, die Wilders wel nodig zal hebben voor een eventuele coalitie. Wilders zal heel wat moeten inbinden wil hij het CDA overhalen...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23444668
De VVD lijkt me nieteens zo gek: die kan dan een sociaal gezicht zijn in een rechts Kabinet. De D66-ers van Balkenende II zeg maar.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23444669
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:55 schreef Sidekick het volgende:

Maar sleutelpartij zal het CDA zijn, die Wilders wel nodig zal hebben voor een eventuele coalitie. Wilders zal heel wat moeten inbinden wil hij het CDA overhalen...
Op welke punten zou Wilders volgens jou dan precies in moeten binden om het CDA over te halen.?
pi_23444684
Hij is bij voorbaat veroordeeld tot de oppositie.

Als ie vervolgens vier jaar ongeschonden doorkomt is er misschien meer mogelijk.
pi_23444703
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:55 schreef Sidekick het volgende:
VVD is zeker niet onmogelijk. Je ziet dat ze na de afstraffing van 2002 ook weer plaatsnamen in het kabinet, en ondanks de splitsing tussen Wilders en de VVD zitten ze inhoudelijk niet echt ver uit elkaar, en is samenwerking goed mogelijk. Het CDA is een mogelijkheid, maar dat gaat echt conflicten opleveren. En als het CDA kan, dan kan de SGP ook nog eventueel.

PvdA en D66 zijn uitgesloten, zoals Wilders zelf heeft gezegd. GL en SP zijn nog onwaarschijnlijker. De LPF is dood en uitgekotst.

Ik denk dat CDA en VVD hun buik wel vol hebben van het regeren met partijtjes die opeens vanuit het niets op komen zetten.
pi_23444704
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:02 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Op welke punten zou Wilders volgens jou dan precies in moeten binden om het CDA over te halen.?
Bijzonder onderwijs bijvoorbeeld.

Wilders zal moeten zorgen dat hij alleen de islam aanvalt ipv alle geloven om het CDA niet voor het hoofd te stoten. Alleen concreet qua regelgeving zal dat zeer moeilijk gaan worden.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:07:43 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23444768
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik denk dat CDA en VVD hun buik wel vol hebben van het regeren met partijtjes die opeens vanuit het niets op komen zetten.
Ach, zolang ze makkelijk een andere partij kunnen gebruiken om een meerderheid te halen, zullen ze het niet nalaten.

Alleen het CDA en VVD weten wel dat Wilders niet makkelijk gaat zijn. Maar het is niet onmogelijk. Als Wilders maar een zeteltje of 5 weet te halen, en hij is in beeld voor regereingsdeelname, dan zal Wilders weten dat hij heel wat moeten inbinden wil hij in de regering gaan zitten.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:09:45 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23444802
misschien met pberends '07
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23444811
Als Wilders een zeteltje of vijf haalt ligt het niet voor de hand om mee te gaan regeren.

Lijkt me voor hem ook niet de weg; hij zal zich juist willen profileren, niet het D'66 van de volgende peridoe worden.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:11:54 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23444827
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:10 schreef k_man het volgende:
Als Wilders een zeteltje of vijf haalt ligt het niet voor de hand om mee te gaan regeren.

Lijkt me voor hem ook niet de weg; hij zal zich juist willen profileren, niet het D'66 van de volgende peridoe worden.
Natuurlijk, maar ik spitste mijn post op regeringsdeelname, wat in dit topic centraal staat.
pi_23444945
Op hoeveel zetels staan we nu eigenlijk? 28?
Het maakt me niet uit met wie CluppieWilders moet gaan regeren, als hij maar gaat regeren.

Trouwens Wilders doet het op TeeVee vet goed, hadden jullie gister netwerk gezien? Ijzersterk deed hij dat. Vandaar dat ik denk dat hij nu op 28 zetels staat.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23445010
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:04 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Bijzonder onderwijs bijvoorbeeld.

Wilders zal moeten zorgen dat hij alleen de islam aanvalt ipv alle geloven om het CDA niet voor het hoofd te stoten. Alleen concreet qua regelgeving zal dat zeer moeilijk gaan worden.
Eh, volgens mij is dat nu juist waar Wilders mee bezig is hoor.
pi_23445026
Voordat ik hierover een uitspraak zou willen doen zou ik wel eens willen weten hoe Wilders over andere dingen dan alleen de Islam denkt....

Hoe staat hij bijvoorbeeld op het gebied van landbouw ? Koeien geen hoofddoekjes ?

Defensie ?

Sociale Zekerheid ?

Woningbouw ?

Ga zo maar door....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:26:30 #17
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23445053
Ach ja ik denk dat in 2007 de hype rond wilders wel is afgelopen of er moet nog wat gebeuren maar hij hoeft ja ook niet in de regering hij kan ook in de oppositie gaan
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23445106
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:19 schreef JohnDope het volgende:
Het maakt me niet uit met wie CluppieWilders moet gaan regeren, als hij maar gaat regeren.

Trouwens Wilders doet het op TeeVee vet goed, hadden jullie gister netwerk gezien? Ijzersterk deed hij dat. Vandaar dat ik denk dat hij nu op 28 zetels staat.
Tjee. Heb je ook een poster van hem boven je bed hangen of zo?

Achtentwintig zetels lijkt me rijkelijk overdreven. Al is het afwachten wat ie voor lijst weet op te stellen.
pi_23445121
in 2007 is iedereen wel een beetje moe van het gebash tegen Moslims.

dan heeft iedereen wel zoiets van....nou weten we het wel
pi_23445152
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Tjee. Heb je ook een poster van hem boven je bed hangen of zo?

Achtentwintig zetels lijkt me rijkelijk overdreven. Al is het afwachten wat ie voor lijst weet op te stellen.
Ik heb geen poster boven me bed, maar ik voel me pas voor de 2de keer in me leven betrokken worden bij de politiek. Er is weer iemand in de politiek die luistert naar de burger.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23445166
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
in 2007 is iedereen wel een beetje moe van het gebash tegen Moslims.

dan heeft iedereen wel zoiets van....nou weten we het wel
Gozer laten we hopen dat er in 2007 nog politiek bestaat in nederland en niet dat we in een burgeroorlog verkeren.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:36:38 #22
36038 Shaman
retro-progressief
pi_23445214
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:32 schreef JohnDope het volgende:

Er is weer iemand in de politiek die luistert naar de burger.
Naar mij luisterd hij anders niet echt....
pi_23445221
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:33 schreef JohnDope het volgende:
Gozer laten we hopen dat er in 2007 nog politiek bestaat in nederland en niet dat we in een burgeroorlog verkeren.
Gozer?

Je laat je lekker meevoeren op de hype.
pi_23445238
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:32 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er is weer iemand in de politiek die luistert naar de burger.
Naar de burger luisteren ? Volgens mij heeft hij gewoon standpunten die de kortzichtige burger ook wel liggen. Ben je niet benieuwd naar z'n visie op de economie, onderwijs en gezondheidszorg ? Wilders is een economisch liberaal, en zijn standpunten op dat vlak zal hem veel stemmen kosten. Vandaar dat ie zijn klep er ook over houdt.
pi_23445239
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Gozer?

Je laat je lekker meevoeren op de hype.
Helemaal niet, wat Fortuyn en wilders roepen, dat riep ik jaren geleden al, maar toen luisterde niemand naar me :-(
pi_23445268
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:37 schreef Gallo het volgende:

[..]

Naar de burger luisteren ? Volgens mij heeft hij gewoon standpunten die de kortzichtige burger ook wel liggen. Ben je niet benieuwd naar z'n visie op de economie, onderwijs en gezondheidszorg ? Wilders is een economisch liberaal, en zijn standpunten op dat vlak zal hem veel stemmen kosten. Vandaar dat ie zijn klep er ook over houdt.
Laat wilders nou maar eerst eens die extremisten aanpakken en uitzetten en het land weer een beetje leefbaar maken en dan moet hij weer zich met de dagelijksetaken gaan bezig houden. En als hij daar een zooitje van maakt dan stemmen we hem weer weg, maar dan heeft hij wel eerst goed werk geleverd mbt tot de extremisten.
pi_23445273
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:36 schreef Shaman het volgende:

[..]

Naar mij luisterd hij anders niet echt....
Wat heb je te melden dan?
pi_23445276
Nu denk ik wel, dat als hij nu een kudde zetels heeft, dat geen enkele partij met hem een coalitie wil vormen, kansloze missie
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:40:55 #29
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23445288
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 10:33 schreef pberends het volgende:
De VVD zou ook raar zijn omdat hij zich daar juist van afgesplitst heeft.
Of juist niet ....

Dat zet je aan het denken.
Misschien zijn ze daarom ook wel uit elkaar gegaan.
pi_23445291
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Laat wilders nou maar eerst eens die extremisten aanpakken en uitzetten en het land weer een beetje leefbaar maken en dan moet hij weer zich met de dagelijksetaken gaan bezig houden.
Ik denk dat die dagelijkse bezigheden iets belangrijker zijn dan het gehypte moslimextremisten verhaal.
pi_23445294
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Nu denk ik wel, dat als hij nu een kudde zetels heeft, dat geen enkele partij met hem een coalitie wil vormen, kansloze missie
Dat zal nog veel meer onvrede meebrengen binnen dit land, dus dat is geen goede oplossing
pi_23445323
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:41 schreef Gallo het volgende:

[..]

Ik denk dat die dagelijkse bezigheden iets belangrijker zijn dan het gehypte moslimextremisten verhaal.
Nee, zeker niet, dat hebben we jarenlang gedacht en we hebben gezien dat het helemaal fout is gegaan. Bolkestijn waarschuwde hier al jaren geleden voor en toen luisterde niemand naar hem. Nu moet er gewoon ingegrepen worden voordat er straks echt een burgeroorlog uitbreekt en de onschuldige daar ook moeten onderlijden en dat wil jij niet, dat wil ik niet, dat willen we allemaal niet.
pi_23445324
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

idd, heel nl tegen extreem rechts
pi_23445328
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat zal nog veel meer onvrede meebrengen binnen dit land, dus dat is geen goede oplossing
Waarom zou een andere partij of regering moslimextremisten niet kunnen aanpakken ? Is Wilders de messias of zo ?
pi_23445332
Met de Vries.

Krijgen we een soort van Herman Renz coalitie!
feest
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:43:16 #36
36038 Shaman
retro-progressief
pi_23445335
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat heb je te melden dan?
Genoeg, maar laat ik het er voorlopig op houden dat zijn standpunten niet mijn standpunten zijn. Als je er meer over wilt lezen, ik post hier al een tijdje, voel je vrij om wat terug te lezen.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:43:48 #37
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_23445340
stel je voor........ eerst jan peter en dan wilders als minister-president

wat een prachtig verhaal zou dat zijn in europa, "Holland goes from Harry Potter to Polar bear"

nederland, de haarsetter in Europa
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_23445341
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:42 schreef Hymn het volgende:

[..]

idd, heel nl tegen extreem rechts
Je moet dat niet meteen extreem-rechts noemen, want we staan dan echt niet alleen met de blanken hoor, de chinezen, hindoestanen en de hele mikmak staan ook aan onze kant.
Het is puur tegen de fanatieke is-lam(synoniem: is-bezopen), dus ook tegen blanke-islamieten.
pi_23445356
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee, zeker niet, dat hebben we jarenlang gedacht en we hebben gezien dat het helemaal fout is gegaan.
Maar natuurlijk, een paar extremisten zijn het waard om het complete land in de soep te laten lopen omdat we anders een burgeroorlog krijgen. Nou, proost he. Is het niet een beetje vroeg om al aan de drank te zitten ?
pi_23445374
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:44 schreef Gallo het volgende:

[..]

Nou, proost he. Is het niet een beetje vroeg om al aan de drank te zitten ?
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
pi_23445405
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:43 schreef Elvislives het volgende:

wat een prachtig verhaal zou dat zijn in europa, "Holland goes from Harry Potter to Polar bear"

Het mooie is, het speelt niet alleen in nederland, in heel europa rommelt het tussen de fanatieke-islaam en de europeanen.
pi_23445413
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je moet dat niet meteen extreem-rechts noemen, want we staan dan echt niet alleen met de blanken hoor, de chinezen, hindoestanen en de hele mikmak staan ook aan onze kant.
Het is puur tegen de fanatieke is-lam(synoniem: is-bezopen), dus ook tegen blanke-islamieten.
nee, de moslims zullen ons helpen om alle neo nazis het land uit te schoppen
pi_23445458
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 10:33 schreef pberends het volgende:
Met wie kan Wilders, als hij met zijn partij 15 tot 35 zetels haalt
Geloof er niks van.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:51:11 #44
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_23445487
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het mooie is, het speelt niet alleen in nederland, in heel europa rommelt het tussen de fanatieke-islaam en de europeanen.
hoe zijn hun kapsels?

maar serieus: ik denk niet dat wilders een medepartij vindt, zijn ideeen zijn té
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_23445488
Wilders kan geen coalitie vormen omdat -ie niet in die positie komt. Het ziet er niet naar uit dat Wilders de grootste partij zal worden bij de volgende verkiezingen, dus het initiatief ligt niet bij hem. Er is grote kans op een PvdA/CDA kabinet, of hoe bizar dat ook moge klinken: Paars 3. Of Wilders nu 10 of 30 zetels haalt, hij wordt veroordeeld tot de oppositie. Zelfs een breed meerderheidskabinet van PvdA/CDA/VVD acht ik waarschijnlijker dan een coalitie met Wilders erin.
pi_23445514
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Doen ze niet, Hitler werkte vroeger samen met de moslims.
yup, zelfs 2 divisies?
En de moslims vochten ook met de geallieerden.
o

maar ontopic, wilders hoeft zich daar geen zorgen over te maken.
Als we gaan stemmen haalt ie een keer 3/4 zetels, paars III komt eraan

De enigste partij waar ik wilders evt mee zie regeren is de VVD, aangezien zij er alles voor over hebben om weer te mogen regeren
pi_23445525
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:51 schreef dVTB het volgende:
Wilders kan geen coalitie vormen omdat -ie niet in die positie komt. Het ziet er niet naar uit dat Wilders de grootste partij zal worden bij de volgende verkiezingen, dus het initiatief ligt niet bij hem. Er is grote kans op een PvdA/CDA kabinet, of hoe bizar dat ook moge klinken: Paars 3. Of Wilders nu 10 of 30 zetels haalt, hij wordt veroordeeld tot de oppositie. Zelfs een breed meerderheidskabinet van PvdA/CDA/VVD acht ik waarschijnlijker dan een coalitie met Wilders erin.
Wat dacht je van PvdA/GL/SP? Ook niet geheel uitgesloten volgens de peilingen.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:53:45 #48
95998 -DailaLama-
pi_23445529
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:02 schreef sizzler het volgende:
De VVD .... een sociaal gezicht .....
*PROEST*
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:54:04 #49
36038 Shaman
retro-progressief
pi_23445540
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het onafhankelijke Kamerlid Geert Wilders - hij stapte onlangs uit de VVD-fractie - wil dat er per onmiddellijk een immigratiestop wordt ingevoerd voor alle niet-westerse allochtonen die naar familie in Nederland willen verhuizen.

Verder wil Wilders allochtonen die al een Nederlands paspoort hebben, maar weigeren de Nederlandse taal te leren, hun Nederlanderschap afpakken en uitzetten.

Naar eigen zeggen voelt hij zich niet meer veilig in de Utrechtse wijk Kanaleneiland, waar driekwart van de bevolking van allochtone afkomst is. "Het is voor mij de slechtste plek om te wonen"

Ik denk dat niet veel 'Chinezen, hindoestanen en de hele mikmak' zich achter wilders scharen....
pi_23445558
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:52 schreef Hymn het volgende:
De enigste partij waar ik wilders evt mee zie regeren is de VVD, aangezien zij er alles voor over hebben om weer te mogen regeren
Wilders/VVD/D'66...
pi_23445561
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat dacht je van PvdA/GL/SP? Ook niet geheel uitgesloten volgens de peilingen.
Niet geheel uitgesloten, maar wel onwaarschijnlijk (geen of een krappe meerderheid). Misschien met nóg een partij.
pi_23445564
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:02 schreef sizzler het volgende:
De VVD lijkt me nieteens zo gek: die kan dan een sociaal gezicht zijn in een rechts Kabinet. De D66-ers van Balkenende II zeg maar.
pi_23445572
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:19 schreef JohnDope het volgende:
10, volgens Nipo.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23445594
Geef mij maar VVD, PvdA en D66 .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23445598
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:54 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Niet geheel uitgesloten, maar wel onwaarschijnlijk (geen of een krappe meerderheid). Misschien met nóg een partij.
D'66 wil altijd wel.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:57:01 #56
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23445620
Met Nieuw Rechts natuurlijk
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_23445639
Wilders met de AEL
pi_23445649
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:56 schreef k_man het volgende:

[..]

D'66 wil altijd wel.
Lijkt me niet dat D66 met de SP gaat regeren, die zijn zowat tegenpolen.
pi_23445665
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:57 schreef RichardQuest het volgende:
Wilders met de AEL
Is vast geen meerderheid.

Misschien Wilders?AEL/Partij voor de Dieren?
pi_23445672
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Wilders/VVD/D'66...
d66 lijkt me sterk, als de leden zelf al vragen stellen bij wat ze nu in het kabinet doen zullen ze dat bij wilders helemaal doen.
Ik moet eerst zien of D66 uberhaupt een handje vol zetels haalt
pi_23445674
quote:

pi_23445680
quote:

[..]

D'66 wil altijd wel.
PvdD.
pi_23445698
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:09 schreef zoalshetis het volgende:
misschien met pberends '07
pi_23445702
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:58 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat D66 met de SP gaat regeren, die zijn zowat tegenpolen.
Is de SP niet ook voor een gekozen burgemeester?

Hoe dan ook, D'66 is toch een beetje de hoer van de politiek. Geef ze een paar vage toezeggingen en ze doen wel weer mee.
pi_23445708
quote:

[..]

D'66 wil altijd wel.
Och, het CDA ook wel hoor...
pi_23445711
Geen probleem een regering te vormen, zetelverdeling
LVW Lijst Wilders & de Vries 20 zetels
LHA (lijst Hirschi Ali) 35 zetels (posthum)
LPF 5 zetels
VVD 16 zetels
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:01:25 #67
95998 -DailaLama-
pi_23445714
Ik zit naar politiekebarometer.nl te kijken ... Waar komen die Christenunie stemmen opeens vandaan ...
pi_23445724
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:01 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik zit naar politiekebarometer.nl te kijken ... Waar komen die Christenunie stemmen opeens vandaan ...
C.Duhh.A.
pi_23445793
quote:

Ik zat eerder aan Mozart te denken. Maar Wilders heeft wel charisma met dat hoofd.
pi_23445802
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Wilders/VVD/D'66...
Als D66 dan 31 zetels zou hebben.... Maar dat lijkt me niet realistisch.

VVD heeft er nu 21, Wilders 24, je moet er meer dan 75 hebben, dus komen ze nog 31 te kort. Zelfs met het CDA erbij (staan nu op 25 zetels in de peiling) zouden ze daarmee geen meerderheid vormen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23445816
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:07 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als D66 dan 31 zetels zou hebben.... Maar dat lijkt me niet realistisch.

VVD heeft er nu 21, Wilders 24, je moet er meer dan 75 hebben, dus komen ze nog 31 te kort. Zelfs met het CDA erbij (staan nu op 25 zetels in de peiling) zouden ze daarmee geen meerderheid vormen.
Zolang Wilders geen 40 zetels haalt zul je toch de PvdA moeten hebben.
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:19:35 #72
95998 -DailaLama-
pi_23446039
Als Ayaan zich niet terug trekt uit de politiek en de VVD van haar gebruik maakt in de campagne of zelfs tot lijsttrekker kroont, kunnen zij ook nog wel veel stemmen winnen denk ik.
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:19:57 #73
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_23446053
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:43 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Met de Vries.

Krijgen we een soort van Herman Renz coalitie!

ff zoeken met google naar een bedrijf met aandelen die als core-business "rode neusjes maakt".
pi_23446068
Zolang Wilders geen 40 zetels haalt is het raadzaam om in de oppositie te gaan.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_23446069
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

ff zoeken met google naar een bedrijf met aandelen die als core-business "rode neusjes maakt".
Mat Herben heeft dan vast nog wel interesse!
pi_23446096
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:20 schreef pberends het volgende:

[..]

Mat Herben heeft dan vast nog wel interesse!
Mat en het dooie paard LPF nou nee.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_23446098
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:00 schreef k_man het volgende:

Hoe dan ook, D'66 is toch een beetje de hoer van de politiek. Geef ze een paar vage toezeggingen en ze doen wel weer mee.
Ha! Ech wel

Ik ga dus nooooooooiiiit meer op die partij stemmen. Wat een spijt heb ik daarover.

(offtopic: maar dat komt ook omdat ze nu zo achterlijk doen over het godslasteringartikel, hoezo olie op het vuur gooien)
pi_23446202
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:20 schreef lionsguy18 het volgende:
Zolang Wilders geen 40 zetels haalt is het raadzaam om in de oppositie te gaan.
Das mijn zin.
pi_23446367
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:22 schreef Bagheera het volgende:

[..]

Ha! Ech wel

Ik ga dus nooooooooiiiit meer op die partij stemmen. Wat een spijt heb ik daarover.

(offtopic: maar dat komt ook omdat ze nu zo achterlijk doen over het godslasteringartikel, hoezo olie op het vuur gooien)
Dat vond ik nou weer net 1 van de weinig goede acties van D66, die openlijke aanval op Donner.
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:42:11 #80
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23446453
Momentopnames.

Wees blij dat er geen verkiezingen zijn nu, zou die rare vlaskop er met een paar zetels vandoor gaan.

Een ragebol met een mening, het moet niet gekker worden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_23446586
Ach zolang Wilders er voor kan zorgen dat er geen linkse partijen in de regering komen dan vind ik alles best
pi_23446670
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:49 schreef MrBadGuy het volgende:
Ach zolang Wilders er voor kan zorgen dat er geen linkse partijen in de regering komen dan vind ik alles best
Sweet dreams.
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:57:45 #83
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23446742
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:49 schreef MrBadGuy het volgende:
De versplintering op rechts dankzij Wilders is eerder in het voordeel van linkse partijen.
pi_23447102
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:37 schreef JohnDope het volgende:

Dat vond ik nou weer net 1 van de weinig goede acties van D66, die openlijke aanval op Donner.
Helaas denken veel mensen hetzelfde jij. Ik vind dat jammer, want we willen toch juist ook de normen en waarden terug naar het nivo van vroegah? Daar hoort minder schelden en kwetsen bij.

Zoals Hirsi Ali het doet vind ik niet verkeerd, maar wel als ze Mohammed een pedofiel noemt. Daar ligt duidelijk de grens. Vrouwenrechten ja, een profeet uitschelden nee.

Misschien dat dan ook Marokkanen stoppen met het te pas en te onpas vrouwen uitmaken voor hoer etc, iets waar ik dus niet goed van word.

Maar goed dit is verder een beetje offtopic.
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:27:10 #85
89730 Drugshond
pi_23447327
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:57 schreef Sidekick het volgende:
De versplintering op rechts dankzij Wilders is eerder in het voordeel van linkse partijen.
Dat laatste betwijfel ik.........

Bij een nieuwe aanslag in Nederland of een grote in de wereld kan dit politiek wel eens de doodsteek betekenen voor Links.
'De versplintering' is behoorlijk bagataliserend. De afgelopen 20 jr... laatste 5 jr zeker is er duidelijk een kentering in het politieke bestel geweest.
  • Bolkenstein 80-90 (erg goeie minister trouwens, ten tijde van politiek correct Nederland)
  • Hans Janmaat 80-90 (droplul)
  • Pim Fortyun 2000 (politiek gezien een soap-ster die veel verborgen stemmen wist aan te trekken).
  • G.Wilders 2004 (Pim Fortyun version 2.0 (to be released) met charisma die veel verborgen stemmen weet aan te trekken).

En niet voor het een of het ander, de conservatieve krachten in Nederland worden steeds luider. En 'bagataliserend' zou ik het (anno 2004) zeker niet noemen.
    De politieke statements die nu via de media gaan zijn niet vergelijkbaar met de signalen in 1970-80.
  • pi_23447444
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 15:27 schreef Drugshond het volgende:
    Dat laatste betwijfel ik.........

Bij een nieuwe aanslag in Nederland of een grote in de wereld kan dit politiek wel eens de doodsteek betekenen voor Links.
    Mooie woordspeling.

Desalniettemin onzin.
      zaterdag 20 november 2004 @ 15:45:17 #87
    89730 Drugshond
    pi_23447638
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 15:34 schreef FritsVanEgters het volgende:
    Mooie woordspeling.

Desalniettemin onzin.
    'onzin' denk je... ik niet.....
    Het zou wel eens de volgende 'drempelwaarde' van onze samenleving kunnen zijn.
    Bij de moord op Theo van Gogh kwam de maatschappij al tot beroering. Wat denk je wat het politieke antwoord van 'links' zal zijn als er morgen een aanslag komt op Amsterdam CS.
    Door een bekeerde autochtone Nederlander. De maatschappelijke verhoudingen gevoed door de media zijn nu toch aardig op scherp gezet. Het kost nu niet zoveel kracht om van 'links naar rechts te swappen' - of 'omgekeerd'.
    pi_23448074
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 15:45 schreef Drugshond het volgende:
    Bij de moord op Theo van Gogh kwam de maatschappij al tot beroering.
    En de linkse partijen staan nog steeds op winst.
    quote:
    Wat denk je wat het politieke antwoord van 'links' zal zijn als er morgen een aanslag komt op Amsterdam CS.
    De dialoog aangaan.
    quote:
    De maatschappelijke verhoudingen gevoed door de media zijn nu toch aardig op scherp gezet. Het kost nu niet zoveel kracht om van 'links naar rechts te swappen' - of 'omgekeerd'.
    In mijn geval is daar een aardverschuiving voor nodig, hoewel ik mezelf niet als 'fundamentalistisch links' beschouw.

Ik denk dat alle partijen zijn wakker geschud. Ook rechtse en middenpartijen hadden de kop min of meer in het zand gestoken "als het gaat om" terrorisme.
    pi_23448145
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 14:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Is de SP niet ook voor een gekozen burgemeester?
    Als dat de enige link is...op sociaal vlak zijn het tegenpolen, ook qua internationale politiek (Europa bv).
    pi_23448166
    Ik denk meer aan een lijstverbinding tussen Meki en Wilders. Dan heb je pas een echte volkspartij met een groot draagvlak onder de bevolking.
      zaterdag 20 november 2004 @ 16:17:49 #91
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_23448258
    ik vrees alleen dat meki maar weinig zetels zal halen. zeker als ie zijn bek opentrekt.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      zaterdag 20 november 2004 @ 16:37:11 #92
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23448611
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 15:16 schreef Bagheera het volgende:

maar wel als ze Mohammed een pedofiel noemt. Daar ligt duidelijk de grens.
    Naar huidige, Westerse maatstaven.

Dat is toch gewoon een feit. Als je hier en nu een meisje van 9 neukt ben je een pedofiel.
    Dus Mohammed is naar huidige, Westerse maatstaven een pedofiel.

Heeft niks met uitschelden te maken, is gewoon een feit.

En dan nog? Is dat zo erg dat iemand daar de doodstraf voor verdiend?
      zaterdag 20 november 2004 @ 16:37:16 #93
    89730 Drugshond
    pi_23448616
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 16:07 schreef FritsVanEgters het volgende:
    En de linkse partijen staan nog steeds op winst.
    Is dit blijvende winst ?!?
  • Blegie,
  • Amerika
  • Duitsland (DDR)
  • England
    En links staat nog op winst.... (nog wel . De voedingsbodem van onze samenleving is allang geen 'links groene potgrond meer'. . . maar iets heel anders.
    quote:
    k denk dat alle partijen zijn wakker geschud. Ook rechtse en middenpartijen hadden de kop min of meer in het zand gestoken "als het gaat om" terrorisme.
    Zeer zeker waar... een bijprodukt (=overshoot) op onze tollerante samenleving.

Het uiteindelijke politieke gevecht zal wel gaan over drie basis tema's.
  • Socialisme
  • Liberalisme
  • Conservatisme
    Ik denk dat 'conservatisme' de nieuwe (maatschappelijke) hype wordt.

[ Bericht 32% gewijzigd door Drugshond op 20-11-2004 16:44:09 ]
  • pi_23448661
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 16:37 schreef Drugshond het volgende:
    En links staat nog op winst.... (nog wel . De voedingsbodem van onze samenleving is allang geen 'links groene potgrond meer'. . . maar iets heel anders.
    De politieke voedingsbodem van onze samenleving is momenteel de afkeer van het huidige kabinet, zowel ter linker- als ter rechterzijde. .
    pi_23448686
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 14:42 schreef popolon het volgende:
    Momentopnames.

Wees blij dat er geen verkiezingen zijn nu, zou die rare vlaskop er met een paar zetels vandoor gaan.

Een ragebol met een mening, het moet niet gekker worden.
      zaterdag 20 november 2004 @ 16:54:19 #96
    89730 Drugshond
    pi_23448867
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 16:40 schreef FritsVanEgters het volgende:
    De politieke voedingsbodem van onze samenleving is momenteel de afkeer van het huidige kabinet, zowel ter linker- als ter rechterzijde. .
    Het huidige kabinet als 'kop-van-jut'.....

Maar goed de verkiezingen zijn nog ver weg, en persoonlijk denk ik dat het huidige kabinet wel de rit gaat uitzingen. En dan zullen we nog wel eens kijken hoe de vlag erbij hangt.
    Op dit moment is er ondergronds een maatschappij in beroering gebracht. En de maatschappelijke discussie is nu feller dan ooit.
    " Van hoe heeft dit zover kunnen komen en welk gedachtengoed is hiervoor verantwoordelijk geweest. ?". - Politiek gezien is dit een heel gevoelig en beladen onderwerp voor de linkse-coalitie.
    pi_23448878
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 16:37 schreef Gia het volgende:

Naar huidige, Westerse maatstaven.

Dat is toch gewoon een feit. Als je hier en nu een meisje van 9 neukt ben je een pedofiel.
    Dus Mohammed is naar huidige, Westerse maatstaven een pedofiel.

Heeft niks met uitschelden te maken, is gewoon een feit.
    Het is dan wel een feit, maar daar hoef je toch niet keer op keer op te hammeren. Het is zo weinig constructief. Bovendien is het uitermate kwetsend en dient het totaal geen doel. Mohammed is dood en kan zijn leven niet meer beteren.

Vrouwenrechten kunnen wel verbeterd worden, dus daarover praten vind ik wel heel goed. Als men het ook over Mohammed gaat hebben denk ik juist dat vrouwenemancipatie onder moslima's langer gaat duren, omdat ze zich helemaal gaan afwenden van de discussie.
    quote:
    En dan nog? Is dat zo erg dat iemand daar de doodstraf voor verdiend?
    NEE zeg, hallooo.
    Maar misschien wel dat ze aangeklaagd worden op grond van dat godslasteringartikel.

Ik vind de timing gewoon niet handig van D66, maar ook van Donner niet.
      zaterdag 20 november 2004 @ 16:56:46 #98
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_23448907
    Op voorhand wil ik zeggen dat ik onderstaande standpunten niet zeker weet, maar dat ik vooral afga op de indruk van de media en de Edmund Burke stichting. Hoewel de twee niet meer samengaan is het wel zo dat ze elkaar m.b.t. ideologie kunnen vinden.
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 13:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
    Voordat ik hierover een uitspraak zou willen doen zou ik wel eens willen weten hoe Wilders over andere dingen dan alleen de Islam denkt....

Hoe staat hij bijvoorbeeld op het gebied van landbouw ? Koeien geen hoofddoekjes ?
    Volgens mij is hij tegen landbouwsubsidies, net als de meeste andere subsidies.

Zie bv. Nederland subsidiestaat, waarin de volgende passage staat:
    quote:
    Bij het bedrag van 22 miljard Euro zijn bepaalde subsidies, zoals het Gemeenschappelijk Europees Landbouwbeleid - waar Nederland zo'n 1 miljard Euro aan meebetaald - nog niet eens meegerekend.
    De kans is vrij groot dat hij geen voorstander is van landbouwsubsidie, hoewel je in de conservatieve richting wel kan argumenteren voor landbouwsubsidies, omdat je agricultuur moet hebben voor je eigen onafhankelijkheid oid...
    quote:
    Defensie ?
    Geen idee, ik denk dat hij voor een groot genoeg leger is om Nederland te verdedigen en tegelijk mee helpen in te grijpen in internationale conflicten.
    quote:
    Sociale Zekerheid ?
    Ik meen me te herinneren dat hij voor een kleine sociale zekerheid is en een verhoging van de AOW.
    quote:
    Woningbouw ?
    Geen flauw idee.
    quote:
    Ga zo maar door....
    Lees een en ander op de pagina van de Edmund Burke stichting zou ik zeggen, waarschijnlijk kan je daar wel een en ander vinden.

Misschien dat je een handvat hebt aan het omstreden tienpuntenplan (gekopieerd van de frontpage):

- Turkije mag nooit lid worden van de Europese Unie
    - Verhoging maximumsnelheid
    - Halvering budget ontwikkelingshulp
    - Geen veranderingen in het kiesstelsel
    - Terrorismebestrijding gaat boven de bescherming van privacy (ook uitzetten imams en sluiten moskeeën)
    - Allochtonen die niet tijdig integreren moeten emigreren of eventueel het Nederlanderschap worden ontnomen.
    - De VVD mag nooit meer regeren met D66 of PvdA (geen Paars meer) <-- niet meer relevant
    - Voor elke nieuwe regel die de overheid invoert moeten er verplicht twee worden afgeschaft.
    - Automatisch levenslang na drie misdrijven (three strikes out)

[ Bericht 6% gewijzigd door ExtraWaskracht op 20-11-2004 17:04:30 ]
    pi_23448958
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 16:55 schreef Bagheera het volgende:
    Maar misschien wel dat ze aangeklaagd worden op grond van dat godslasteringartikel.

Ik vind de timing gewoon niet handig van D66, maar ook van Donner niet.
    Aangeklaagd misschien wel, veroordeeld niet.
      zaterdag 20 november 2004 @ 17:02:34 #100
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23449028
    quote:
    Op zaterdag 20 november 2004 16:55 schreef Bagheera het volgende:

[..]

Het is dan wel een feit, maar daar hoef je toch niet keer op keer op te hammeren. Het is zo weinig constructief. Bovendien is het uitermate kwetsend en dient het totaal geen doel. Mohammed is dood en kan zijn leven niet meer beteren.

Vrouwenrechten kunnen wel verbeterd worden, dus daarover praten vind ik wel heel goed. Als men het ook over Mohammed gaat hebben denk ik juist dat vrouwenemancipatie onder moslima's langer gaat duren, omdat ze zich helemaal gaan afwenden van de discussie.
    Omdat moslims opvolgen wat mohammed voorgekauwd heeft, kun je niet anders dan die man erbij halen als je het hebt over vrouwenrechten. Men vindt mohammed al geweldig omdat die heeft ingevoerd dat je vrouwen niet zonder reden mag slaan en de verwondingen niet zichtbaar mogen zijn. Nou geweldig hoor, applaus, maar niet heus.
    Vrouwen zijn gelijk aan mannen en mogen helemaal niet geslagen worden, zelfs niet als ze vreemd gaan.

Maar net zoals mohammed zijn leven niet meer kan beteren, kan hij ook zijn wetten niet meer aanpassen en blijven moslims die oude regels handhaven. Beetje krom, dus.
    quote:
    NEE zeg, hallooo.
    Sinds wanneer is mohammed een god?
    Daarbij is een waar feit geen godslastering.
    Allah afbeelden als geit zou godslastering zijn.
    God afbeelden als ezel was dat ook.
    Mohammed een pedofiel noemen naar huidige westerse maatstaven is geen godslastering. Daar kun je dus niks tegen doen. Dus gewoon negeren en naast je neer leggen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')