Nee.quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kan een mod de topictitel van Verbazing over Cohen II even wijzigen in 'Bash hier op Cohen en links Amsterdam'?
quote:Op zaterdag 20 november 2004 06:31 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Op naar de A status...............
quote:Tja, als ik het tekstje even objectief bekijk vind ik het voordeel van de twijfel in deze toch bij SCH liggen. Als ik de tekst zo lees ziet gtotep het bezoek van de Koningin aan de Marokkaanse gemeenschap als knuffelen. En hij betrekt dat knuffelen op de 'moordenaars van onze samenleving'. Taalkundig gezien is zijn 'men knuffelt...' en zo betrokken op de zin ervoor...
Wellicht zou gtotep zelf even kunnen uitleggen wat hij nu bedoelt?
Ik dacht dat je op gtotep zat te wachten?quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:31 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Ik heb overigens nog geen mod zien reageren op mijn verhaal uit het vorige FB-topic m.b.t. gtotep's xenofobe opmerking;
[..]
Mijn reactie werd geplaatst omdat ik het eens ben met SCH et al. die zeggen dat gtotep een xenofobe (en tegen het racistische aan) opmerking maakt, waar de mods dit onder de tafel willen vegen met totale non-argumenten. In eerste instantie lijkt het me dus dat de reactie bij de mods dient te liggen.quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:36 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik dacht dat je op gtotep zat te wachten?
Als je de argumenten non-argumenten vindt dan valt er weinig meer over te zeggen. Unguilty until proven guilty. Sidekick en ik twijfelen aan de schuld, jij et al. zien dat wel.quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:37 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Mijn reactie werd geplaatst omdat ik het eens ben met SCH et al. die zeggen dat gtotep een xenofobe (en tegen het racistische aan) opmerking maakt, waar de mods dit onder de tafel willen vegen met totale non-argumenten. In eerste instantie lijkt het me dus dat de reactie bij de mods dient te liggen.
Het reageren door gtotep zou ik zien als een bonus....
Het zou wel meteen duidelijkheid geven ja, alhoewel hij na deze discussie, mocht het idd racistisch bedoeld zijn, niet denk dat hij dat nog zo zou uitleggen.quote:Het reageren door gtotep zou ik zien als een bonus....
de onderbouwing voor die twijfel is natuurlijk zo gammel als maar zijn kan. Ik geef duidelijk in mijn reactie aan, dat er taalkundig gezien weinig tot geen reden kan zijn om te twijfelen aan de lezing, dat gtotep de hele marokkaanse gemeenschap aanduidt als de moordenaars van onze samenleving. Tot op dit moment hebben jullie dit argument niet proberen te ontkrachten. Er wordt slechts omheengezwamd.quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:50 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als je de argumenten non-argumenten vindt dan valt er weinig meer over te zeggen. Unguilty until proven guilty. Sidekick en ik twijfelen aan de schuld, jij et al. zien dat wel.
Nouja, eerst ging het erom dat de intenties zo duidelijk racistisch waren, maar nu gaat het dus om de letterlijke tekst?quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:53 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
We zijn altijd bereid naar kritiek en andere signalen te kijken, maar dat betekend niet dat we iedereen in alle gevallen gelijk gaan geven.quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:53 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
de bal ligt toch echt bij jullie. Daar is een FB topic toch voor? Om dit soort dingen te signaleren? De signalering en de onderbouwing is gegeven. de onderbouwing voor het gedogen van die kletspraat van gtotep nog steeds niet.
Bedankt voor het aantonen van mijn punt dat je om de core-issue heendraait...quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:59 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nouja, eerst ging het erom dat de intenties zo duidelijk racistisch waren, maar nu gaat het dus om de letterlijke tekst?Maar denk je niet dat je indirect, door het aandacht geven aan alleen marokkanen terwijl Hirsi Ali uit het zicht is verdwenen, de extremisten daarmee beïnvloed?
Je core-issue was:quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:00 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Bedankt voor het aantonen van mijn punt dat je om de core-issue heendraait...
Ik denk ook dat "knuffelen" op het gedrag van de Koningin slaat, maar dat "de moordenaars van onze samenleving" slaat op ALLE marokkanen, en niet op alleen de fundamentalistisch / terrorisstisch ingestelde marokkanen is een premisse die je niet zonder speculatie kan maken. Ik vind die twijfel te groot, jij et al. niet. (wat ook de essentie van mijn vorige post was).quote:Als ik de tekst zo lees ziet gtotep het bezoek van de Koningin aan de Marokkaanse gemeenschap als knuffelen. En hij betrekt dat knuffelen op de 'moordenaars van onze samenleving'. Taalkundig gezien is zijn 'men knuffelt...' en zo betrokken op de zin ervoor...
De discussie ging vrij goed en was erg inhoudelijk, maar ging meer de kant op wat nu de verschillen tussen de Marokkaanse Islam en de Turkse was. En dat heeft niet veel met politiek te maken, vandaar dat ik het topic naar Cultuur heb verplaatst. Hij is daar nog gewoon open: Turken betrekken bij integratie Marocs?quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:21 schreef Bagheera het volgende:
Vraag over mijn topic 'Turken betrekken bij integratie Marocs?'. Heb het maandag gestart, maar kan het niet meer terugvinden. Zelfs niet onder de slotjes.
Liep het zo erg uit de hand?
Als dat zo is, voel ik me verantwoordelijk. Hoewel ik niemand heb willen beledigen en het lange tijd een interessante discussie was.
Je probeert recht te praten wat krom is...quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:09 schreef sizzler het volgende:
Ik denk ook dat "knuffelen" op het gedrag van de Koningin slaat, maar dat "de moordenaars van onze samenleving" slaat op ALLE marokkanen, en niet op alleen de fundamentalistisch / terrorisstisch ingestelde marokkanen is een premisse die je niet zonder speculatie kan maken. Ik vind die twijfel te groot, jij et al. niet. (wat ook de essentie van mijn vorige post was).
Dus wat jij denkt heeft meer waarde dan wat ik (en anderen) denken? Dat lees ik dan toch goed?quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:09 schreef sizzler het volgende:
[..]
Je core-issue was:
[..]
Ik denk ook dat "knuffelen" op het gedrag van de Koningin slaat, maar dat "de moordenaars van onze samenleving" slaat op ALLE marokkanen, en niet op alleen de fundamentalistisch / terrorisstisch ingestelde marokkanen is een premisse die je niet zonder speculatie kan maken. Ik vind die twijfel te groot, jij et al. niet. (wat ook de essentie van mijn vorige post was).
Waarom? Als de discussie verder goed loopt zie ik het probleem niet.quote:Op zaterdag 20 november 2004 14:25 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Als mod dien je dus het voordeel van de twijfel aan de andere kant te leggen.
Ok, laten we de uitspraak eens taalkundig onderzoeken:quote:Op zaterdag 20 november 2004 14:25 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
(hoewel ik je duidelijk in mijn oorspronkelijke post laat zien dat ik die WEL kan waarmaken, namelijk door de uitspraak taalkundig te ontleden).
Nee, je wilt het niet zien. Subtiel verschilletje..quote:Op zaterdag 20 november 2004 14:50 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom? Als de discussie verder goed loopt zie ik het probleem niet.![]()
Goh, grote knul hoor. Het mest er wel even bats boem zo bovenop elkaar staan, anders had je vast weer het probleem niet gezien...quote:zojuist is trouwens een vergelijking van moslims met nazi's weggehaald. Did anyone notice?
Of de nederlandse taal correct gebruikt wordt is niet de issue.quote:Op zaterdag 20 november 2004 14:56 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ok, laten we de uitspraak eens taalkundig onderzoeken:
"Neen, men knuffelt de moordenaars van onze samenleving nog wat meer, in de hoop dat ze zich rustig houden"
Goh, het gaat over het knuffelen van moordenaars. Geheel taalkundig is er niets mis mee.
Het gaat om wat discriminatie is...quote:Op zaterdag 20 november 2004 14:56 schreef Sidekick het volgende:
Nee, het gaat om de intentie van gtotep, en daar blijft het speculeren aangezien er meerdere interpretaties zijn, en daardoor krijgt hij de voordeel van de twijfel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |