abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23441667
Houdt hier uw eigen modjes Sizzler en Sidekick bezig. Op naar de A status...............

Waar we waren gebleven: [FEEDBACK] Voor al uw klachten, opmerkingen, verwensingen
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  zaterdag 20 november 2004 @ 12:03:28 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23443781
Kan een mod de topictitel van Verbazing over Cohen II even wijzigen in 'Bash hier op Cohen en links Amsterdam'?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_23444002
*sticky*
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kan een mod de topictitel van Verbazing over Cohen II even wijzigen in 'Bash hier op Cohen en links Amsterdam'?
Nee.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23444125
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 06:31 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Op naar de A status...............
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23444169
Ik heb overigens nog geen mod zien reageren op mijn verhaal uit het vorige FB-topic m.b.t. gtotep's xenofobe opmerking;
quote:
Tja, als ik het tekstje even objectief bekijk vind ik het voordeel van de twijfel in deze toch bij SCH liggen. Als ik de tekst zo lees ziet gtotep het bezoek van de Koningin aan de Marokkaanse gemeenschap als knuffelen. En hij betrekt dat knuffelen op de 'moordenaars van onze samenleving'. Taalkundig gezien is zijn 'men knuffelt...' en zo betrokken op de zin ervoor...

Wellicht zou gtotep zelf even kunnen uitleggen wat hij nu bedoelt?
pi_23444236
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:31 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Ik heb overigens nog geen mod zien reageren op mijn verhaal uit het vorige FB-topic m.b.t. gtotep's xenofobe opmerking;
[..]
Ik dacht dat je op gtotep zat te wachten?
pi_23444244
Wordt hier nog wel geknuffeld?
pi_23444262
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:36 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik dacht dat je op gtotep zat te wachten?
Mijn reactie werd geplaatst omdat ik het eens ben met SCH et al. die zeggen dat gtotep een xenofobe (en tegen het racistische aan) opmerking maakt, waar de mods dit onder de tafel willen vegen met totale non-argumenten. In eerste instantie lijkt het me dus dat de reactie bij de mods dient te liggen.

Het reageren door gtotep zou ik zien als een bonus....
pi_23444474
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:37 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Mijn reactie werd geplaatst omdat ik het eens ben met SCH et al. die zeggen dat gtotep een xenofobe (en tegen het racistische aan) opmerking maakt, waar de mods dit onder de tafel willen vegen met totale non-argumenten. In eerste instantie lijkt het me dus dat de reactie bij de mods dient te liggen.

Als je de argumenten non-argumenten vindt dan valt er weinig meer over te zeggen. Unguilty until proven guilty. Sidekick en ik twijfelen aan de schuld, jij et al. zien dat wel.
quote:
Het zou wel meteen duidelijkheid geven ja, alhoewel hij na deze discussie, mocht het idd racistisch bedoeld zijn, niet denk dat hij dat nog zo zou uitleggen.
pi_23444522
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:50 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als je de argumenten non-argumenten vindt dan valt er weinig meer over te zeggen. Unguilty until proven guilty. Sidekick en ik twijfelen aan de schuld, jij et al. zien dat wel.
de onderbouwing voor die twijfel is natuurlijk zo gammel als maar zijn kan. Ik geef duidelijk in mijn reactie aan, dat er taalkundig gezien weinig tot geen reden kan zijn om te twijfelen aan de lezing, dat gtotep de hele marokkaanse gemeenschap aanduidt als de moordenaars van onze samenleving. Tot op dit moment hebben jullie dit argument niet proberen te ontkrachten. Er wordt slechts omheengezwamd.

de bal ligt toch echt bij jullie. Daar is een FB topic toch voor? Om dit soort dingen te signaleren? De signalering en de onderbouwing is gegeven. de onderbouwing voor het gedogen van die kletspraat van gtotep nog steeds niet.
pi_23444596
Met wie kan Wilders een coalitie vormen?

M'n complimenten Sidekick, eindelijk is een keer niet ingegaan op wat onserieusheid. Werkt veel beter.
pi_23444627
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:53 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]
Nouja, eerst ging het erom dat de intenties zo duidelijk racistisch waren, maar nu gaat het dus om de letterlijke tekst? Maar denk je niet dat je indirect, door het aandacht geven aan alleen marokkanen terwijl Hirsi Ali uit het zicht is verdwenen, de extremisten daarmee beïnvloed?
  zaterdag 20 november 2004 @ 12:59:52 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23444639
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:53 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

de bal ligt toch echt bij jullie. Daar is een FB topic toch voor? Om dit soort dingen te signaleren? De signalering en de onderbouwing is gegeven. de onderbouwing voor het gedogen van die kletspraat van gtotep nog steeds niet.
We zijn altijd bereid naar kritiek en andere signalen te kijken, maar dat betekend niet dat we iedereen in alle gevallen gelijk gaan geven.

Ik heb al uitgelegd hoe die opmerking uit te leggen valt, als jij het daar niet mee eens bent is dat jammer maar helaas.
pi_23444646
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:59 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nouja, eerst ging het erom dat de intenties zo duidelijk racistisch waren, maar nu gaat het dus om de letterlijke tekst? Maar denk je niet dat je indirect, door het aandacht geven aan alleen marokkanen terwijl Hirsi Ali uit het zicht is verdwenen, de extremisten daarmee beïnvloed?
Bedankt voor het aantonen van mijn punt dat je om de core-issue heendraait...
pi_23444793
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:00 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Bedankt voor het aantonen van mijn punt dat je om de core-issue heendraait...
Je core-issue was:
quote:
Als ik de tekst zo lees ziet gtotep het bezoek van de Koningin aan de Marokkaanse gemeenschap als knuffelen. En hij betrekt dat knuffelen op de 'moordenaars van onze samenleving'. Taalkundig gezien is zijn 'men knuffelt...' en zo betrokken op de zin ervoor...
Ik denk ook dat "knuffelen" op het gedrag van de Koningin slaat, maar dat "de moordenaars van onze samenleving" slaat op ALLE marokkanen, en niet op alleen de fundamentalistisch / terrorisstisch ingestelde marokkanen is een premisse die je niet zonder speculatie kan maken. Ik vind die twijfel te groot, jij et al. niet. (wat ook de essentie van mijn vorige post was).
pi_23444966
Vraag over mijn topic 'Turken betrekken bij integratie Marocs?'. Heb het maandag gestart, maar kan het niet meer terugvinden. Zelfs niet onder de slotjes.

Liep het zo erg uit de hand?

Als dat zo is, voel ik me verantwoordelijk. Hoewel ik niemand heb willen beledigen en het lange tijd een interessante discussie was.

Zo ik het ergens nog kunnen nalezen?
pi_23445013
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:21 schreef Bagheera het volgende:
Vraag over mijn topic 'Turken betrekken bij integratie Marocs?'. Heb het maandag gestart, maar kan het niet meer terugvinden. Zelfs niet onder de slotjes.

Liep het zo erg uit de hand?

Als dat zo is, voel ik me verantwoordelijk. Hoewel ik niemand heb willen beledigen en het lange tijd een interessante discussie was.
De discussie ging vrij goed en was erg inhoudelijk, maar ging meer de kant op wat nu de verschillen tussen de Marokkaanse Islam en de Turkse was. En dat heeft niet veel met politiek te maken, vandaar dat ik het topic naar Cultuur heb verplaatst. Hij is daar nog gewoon open: Turken betrekken bij integratie Marocs?
pi_23445060
Okee, thanx Sizzler.
pi_23445226
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:09 schreef sizzler het volgende:

Ik denk ook dat "knuffelen" op het gedrag van de Koningin slaat, maar dat "de moordenaars van onze samenleving" slaat op ALLE marokkanen, en niet op alleen de fundamentalistisch / terrorisstisch ingestelde marokkanen is een premisse die je niet zonder speculatie kan maken. Ik vind die twijfel te groot, jij et al. niet. (wat ook de essentie van mijn vorige post was).
Je probeert recht te praten wat krom is...
Natuurlijk slaat het op ALLE marokkanen/islamieten of op de meeste marokkanen/islamieten of op die marokkanen/islamieten die Bea ontmoet heeft..
In alle gevallen zijn de discriminerende intenties zo overduidelijk als het maar zijn kan ..
Fok is een beerput van ethnische haat en de fokcrew cultiveert dit.
pi_23446155
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:09 schreef sizzler het volgende:

[..]

Je core-issue was:
[..]

Dus wat jij denkt heeft meer waarde dan wat ik (en anderen) denken? Dat lees ik dan toch goed?

Jouw premisse kun je net zo min waarmaken als jij vindt dat ik de mijne kan waarmaken (hoewel ik je duidelijk in mijn oorspronkelijke post laat zien dat ik die WEL kan waarmaken, namelijk door de uitspraak taalkundig te ontleden). Als mod dien je dus het voordeel van de twijfel aan de andere kant te leggen. Temeer daar gtotep niet de moeite neemt om zijn statement toe te lichten en er duidelijk meerdere users zijn, die het ware draagvlak van dat statement wel overzien.

Ik wil niet zo ver gaan als bluesdude hierboven, maar ik vind dit wel een grote steek die jullie laten vallen...
pi_23446599
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:25 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Als mod dien je dus het voordeel van de twijfel aan de andere kant te leggen.
Waarom? Als de discussie verder goed loopt zie ik het probleem niet.

zojuist is trouwens een vergelijking van moslims met nazi's weggehaald. Did anyone notice?
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:56:04 #23
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23446714
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:25 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

(hoewel ik je duidelijk in mijn oorspronkelijke post laat zien dat ik die WEL kan waarmaken, namelijk door de uitspraak taalkundig te ontleden).
Ok, laten we de uitspraak eens taalkundig onderzoeken:

"Neen, men knuffelt de moordenaars van onze samenleving nog wat meer, in de hoop dat ze zich rustig houden"

Goh, het gaat over het knuffelen van moordenaars. Geheel taalkundig is er niets mis mee.

Nee, het gaat om de intentie van gtotep, en daar blijft het speculeren aangezien er meerdere interpretaties zijn, en daardoor krijgt hij de voordeel van de twijfel.
pi_23446719
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:50 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waarom? Als de discussie verder goed loopt zie ik het probleem niet.
Nee, je wilt het niet zien. Subtiel verschilletje..
quote:
zojuist is trouwens een vergelijking van moslims met nazi's weggehaald. Did anyone notice?
Goh, grote knul hoor. Het mest er wel even bats boem zo bovenop elkaar staan, anders had je vast weer het probleem niet gezien...
pi_23447149
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:56 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ok, laten we de uitspraak eens taalkundig onderzoeken:

"Neen, men knuffelt de moordenaars van onze samenleving nog wat meer, in de hoop dat ze zich rustig houden"
Goh, het gaat over het knuffelen van moordenaars. Geheel taalkundig is er niets mis mee.
Of de nederlandse taal correct gebruikt wordt is niet de issue.
Je bent bezig met een taalkundige discussie ...non-discussie dus.
De kwestie is dat die marokkaanse.islamitische jongeren en ouders die op die Bea-show waren voor moordenaars worden uitgemaakt.
En implicieet was het de bedoeling alle marokkanen/islamieten te stigmatiseren, af te schilderen als gevaarlijk voor de samenleving
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:56 schreef Sidekick het volgende:
Nee, het gaat om de intentie van gtotep, en daar blijft het speculeren aangezien er meerdere interpretaties zijn, en daardoor krijgt hij de voordeel van de twijfel.
Het gaat om wat discriminatie is...
En wat de intenties van schrijver zijn is een factor die meeweegt.
Het is zonneklaar dat hij redeneert vanuit een ethische haat ..
Een andere factor is : wat vinden die vermeende moordenaars nu zelf van zoiets.
Het schijnt je niet te interesseren en daarin tegen ben je o,zo begripvol voor het afzeikgedrag van de TS..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')