Gek dat ik als import Amsterdammer die er al woon van voor de carrière van Cohen, nu nog nooit gevraagd ben naar mijn mening over de politiek van de burgemeester Cohen... Ik begin al zowat te denken dat dergelijke persberichten worden verspreid om een werkelijkheidsbeeld te creëren dat de hoofdstedelijke PvdA nodig heeft om de stadsregenten tot in lengte van jaren te kunnen blijven leveren zonder een grof de bezem te hoeven halen door deze cliëntistische partijafdeling die het klimaat van een apenrots herbergt.quote:Op vrijdag 19 november 2004 23:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nieuws.nl/bericht/4/31187
Wat voor eer viel er dan te behalen? En wat had een goede burgemeester gedaan?quote:Op zaterdag 20 november 2004 02:50 schreef Vampier het volgende:
Ik geloof dat Cohen na de moord van van Gogh zijn rattenstreken genoeg heeft laten zien. Hij ging huichellen met de eer en een 2de Guiliani (ex burgemeester van NY) is opgestaan... [..]
Er was geen eer te behalen voor hem, maar het had hem gesierd als hij had gezegd dat Van Gogh een schurfthekel aan hem had, maar dat ondanks dat hij ... verzin maar wat. Het gekonkel rond de crematie van Van Gogh lijkt me trouwens, mits het waar is, bijzonder verwerpelijk.quote:Op zaterdag 20 november 2004 03:19 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Wat voor eer viel er dan te behalen? En wat had een goede burgemeester gedaan?
Sorry hoor.. Cohen is de bombquote:Op zaterdag 20 november 2004 03:19 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Wat voor eer viel er dan te behalen? En wat had een goede burgemeester gedaan?
Dacht je echt dat ze voor elk onderzoek alle Amsterdammers een enquêteformuliertje zouden struren ? Het was trouwens een onderzoek van AT5, niet van de PvdA.... Dacht je bovendien dat dit soort enquêtes bepalend is voor de verkiezingen ? Ik kan me voorstellen dat je de uitkomst van de enquête in twijfel trekt, het onderzoek is immers uitgevoerd onder ruim 400 Amsterdammer, de vraag is hoe representatief dat is. Maar kinderlijk verongelijkt een complot suggereren, ik had je hoger staan....quote:Op zaterdag 20 november 2004 02:00 schreef sjun het volgende:
In vervolg op: Verbazing over Cohen
[..]
Gek dat ik als import Amsterdammer die er al woon van voor de carrière van Cohen, nu nog nooit gevraagd ben naar mijn mening over de politiek van de burgemeester Cohen... Ik begin al zowat te denken dat dergelijke persberichten worden verspreid om een werkelijkheidsbeeld te creëren dat de hoofdstedelijke PvdA nodig heeft om de stadsregenten tot in lengte van jaren te kunnen blijven leveren zonder een grof de bezem te hoeven halen door deze cliëntistische partijafdeling die het klimaat van een apenrots herbergt.
Dat is net zo'n soort onderzoek als in Januari. Cohen heeft er alleen nog een schepje bovenop gedaan.quote:Op zaterdag 20 november 2004 02:00 schreef sjun het volgende:
[..]
Gek dat ik als import Amsterdammer die er al woon van voor de carrière van Cohen, nu nog nooit gevraagd ben naar mijn mening over de politiek van de burgemeester Cohen... Ik begin al zowat te denken dat dergelijke persberichten worden verspreid om een werkelijkheidsbeeld te creëren dat de hoofdstedelijke PvdA nodig heeft om de stadsregenten tot in lengte van jaren te kunnen blijven leveren zonder een grof de bezem te hoeven halen door deze cliëntistische partijafdeling die het klimaat van een apenrots herbergt.
quote:Belangenverstrengelingen bij Het Parool
Redactie op zaterdag, 17 januari, 2004 @ 14:11
ONDERZOEK COHEN DOORGESTOKEN KAART
door Bernadette de Wit
Het 'onderzoek' naar de populariteit van de Amsterdamse burgemeester Job Cohen dat groots werd gebracht in Het Parool van 3 januari onder de kop 'Iedereen houdt van Job Cohen' is gemanipuleerd. Dit meldt een klokkenluider bij het Parool aan deze site.
Het onderzoek, zo meldt deze klokkenluider, werd uitgevoerd door een gemeentelijk onderzoeksbureau (O+S, Onderzoek + Statistiek) dat onder de directe bestuurlijke verantwoordelijkheid valt van de burgemeester (zie ook de website www.onstat.amsterdam.nl). De auteur van het begeleidende artikel, Marcel van Engelen, blijkt voorts verloofd met de dochter van PvdA-wethouder Hannah Belliot.
Het 'populariteitsonderzoek' waaraan 'ruim 500 Amsterdammers' deelnamen kende slechts drie vragen: 'hoe heet de burgemeester?', 'welk rapportcijfer geeft u hem?' en 'wat vindt u van zijn motto 'de boel een beetje bij elkaar houden?" Het Parool bracht de juichende resultaten ('een nog hogere score dan zijn voorgangers Van Thijn en Patijn!') groot op de voorpagina. Het vervolgverhaal van van Engelen ('De stad heeft deze man hard nodig') stond op pagina twee. In het stuk wordt de woordvoerder van O + S (Cohens' ondergeschikte dus) Jeroen Slot aangehaald. Hij zegt: "Het bijzondere aan Cohen is dat hij wordt gewaardeerd door alle mogelijke groepen. Hij is een soort Volkswagen Golf: populair in elk marktsegment, al klinkt dat misschien wat oneerbiedig."
Hoofdredacteur Erik van Gruithuijsen ziet 'geen mogelijkheid' de site te woord te staan. Later meldt hij per mail: 'O+S hebben wij na herhaalde samenwerking leren kennen als een betrouwbaar, degelijk en onafhankelijk opererend bureau. Ik ben niet bang dat dit wordt uitgelegd als een propagandaoffensief'.
Bij Het Parool weet niemand te vertellen wat de journalistieke aanleiding was voor het houden van dit populariteitsonderzoek. De gedachte dringt zich op dat het stuk bedoeld is Cohen's herverkiezing veilig te stellen. In het stuk staat immers ook 'als Cohen mee zou doen aan een burgemeestersverkiezing, staat de helft van de bevolking zeer waarschijnlijk (sic!) achter hem en nog eens een kwart misschien.' Job Cohen heeft een traditie van het manipuleren van de media: eerder liet hij een journalist met wie hij persoonlijk bevriend is, Joris Corduwener, een portret van zijn staatssecretariaat schijven dat hij ook nog eens zelf financierde. Dit alles werd uiteraard geheim gehouden. In de uitzending van Buitenhof van 18 januari trok Cohen fel van leer tegen bepaalde media over de wijze waarop deze berichtten over de hoerenlopende wethouder Rob Oudkerk.
[...]
Bron: http://www.klokkenluidero(...)read&order=0&thold=0
De onderzoeksresultaten van het onderzoek uit januari zijn inzichtelijk, er zijn 500 willekeurig geselecteerde amsterdammers ondervraagd en hij scoorde gemiddeld een 7,2. Natuurlijk was het doel van dat onderzoek in Januari propaganda en zoals ik al eerder zij de vraag is of een onderzoek onder slechts 500 Amsterdammers representatief is. Maar dat doet niets af aan de resultaten, er is geen sprake van manipulatie van de uitslag. Overigens zijn de onderzoeken van Van Thijn en Patijn op dezelfde manier uitgevoer door hetzelfde onderzoeksbureau, met dezelfde intenties.quote:Op zaterdag 20 november 2004 11:28 schreef rroloff het volgende:
[..]
Dat is net zo'n soort onderzoek als in Januari. Cohen heeft er alleen nog een schepje bovenop gedaan.
[..]
Noem eens een paar leugens.quote:Op zaterdag 20 november 2004 02:50 schreef Vampier het volgende:
Het is een leugenaar en een fantast die Cohen... manipuleerd de zooi en duld geen tegenspraak.
Wees niet bevreesd, ik heb mij als doel gesteld om bij de eerste directe burgemeestersverkiezing in Amsterdam het rode potlood te gebruiken om de carriere van Cohen te liquideren.quote:Op zaterdag 20 november 2004 02:00 schreef sjun het volgende:
[..]
"Bij Het Parool weet niemand te vertellen wat de journalistieke aanleiding was voor het houden van dit populariteitsonderzoek. De gedachte dringt zich op dat het stuk bedoeld is Cohen's herverkiezing veilig te stellen. In het stuk staat immers ook 'als Cohen mee zou doen aan een burgemeestersverkiezing, staat de helft van de bevolking zeer waarschijnlijk (sic!) achter hem en nog eens een kwart misschien.' "quote:Op zaterdag 20 november 2004 11:28 schreef rroloff het volgende:
[..]
Dat is net zo'n soort onderzoek als in Januari. Cohen heeft er alleen nog een schepje bovenop gedaan.
[..]
Beter opletten, dat heeft hij de dag van de moord nog gezegd, op de Dam. Bijna letterlijk jouw tekst. (misschien rot in plaats van schurft)quote:Op zaterdag 20 november 2004 03:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Er was geen eer te behalen voor hem, maar het had hem gesierd als hij had gezegd dat Van Gogh een schurfthekel aan hem had, maar dat ondanks dat hij ... verzin maar wat.
quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:33 schreef Sidekick het volgende:
Ik zou daar graag meer van willen weten, want dat zou niet erg koosjer zijn van Cohen.
quote:[...]
Journalist Jeroen Corduwener werkte aan een boek over Job Cohen toen hij door de toenmalige staatssecretaris van Justitie in 2000 een opdracht in de schoenen kreeg geschoven ter waarde van maar liefst 45.608 gulden. Deze opdracht betrof een onderzoek naar alleenstaande minderjarige asielzoekers, de zogeheten ama's. Het onderzoek is nooit gepubliceerd. Wel gepubliceerd is het ronkende boek 'Een vreemdeling op Justitie, het asielbeleid van Job Cohen'. In dit boek staan wel allerlei verhalen over ama's. Het toenmalig kamerlid Kamp (VVD) zei hierover in NRC Handelsblad (22 april 2002): "Cohen geeft een opdracht aan een journalist die een boek over hem schrijft, betaalt 45.608 gulden vooruit en die opdracht wordt niet uitgevoerd. Dat is niet zuiver." Anders gezegd: Cohen, de soldaat voor de vrijheid van meningsuiting, is corrupt en koopt journalisten om.
[...]
Bron: http://www.klokkenluidero(...)read&order=0&thold=0
Goed, weer een bron op mijn blacklist. Je wilt dit toch niet naar voren schuiven als zijnde serieus?quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:36 schreef rroloff het volgende:
[..]
[..]
Als ik het onzin had gevonden had ik het niet geplaatst als reactie op je wens......quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:46 schreef Sidekick het volgende:Goed, weer een bron op mijn blacklist. Je wilt dit toch niet naar voren schuiven als zijnde serieus?
Erg objectief is het niet. Tegenstrijdig trrouwens, ze beschuldigen Cohen van manipulatie, maar manipuleren zelf het hardst.quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:01 schreef rroloff het volgende:
[..]
Als ik het onzin had gevonden had ik het niet geplaatst als reactie op je wens......
offtopic... maar wat betekent "sic"?quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:33 schreef Sidekick het volgende:
In het stuk staat immers ook 'als Cohen mee zou doen aan een burgemeestersverkiezing, staat de helft van de bevolking zeer waarschijnlijk (sic!) achter hem en nog eens een kwart misschien.' "
gebruikt in tekst net als (..), betekent zo!, het staat er echt. Ook wel woordelijk.quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:24 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
offtopic... maar wat betekent "sic"?
Bron?quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:24 schreef JohnDope het volgende:
Die Cohen heeft ook geen enkel respect, hij heeft meerdere malen de familie van TheovanGogh gesmeekt voor een uitnodiging van die herdenking van Theo.
Dat doe je toch niet![]()
Die familie van Theo die hadden geen zin in een scene, dus die hadden Cohen uiteindelijk maar een duisterplekje achter in de zaal gegeven.
Persoonlijk als ik familie van Theo was geweest dan had ik wel een grote scene gemaakt en dus Cohen niet binnengelaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |