abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23261277
quote:
Verbazing over Cohen

AMSTERDAM - De burgemeester van Amsterdam, Job Cohen, heeft vorige week dinsdag na de moord op Theo van Gogh alles in het werk gesteld om te voorkomen dat minister Rita Verdonk op de herdenkingsbijeenkomst op de Dam in Amsterdam het woord ging voeren.

Hij heeft de bewindsvrouwe direct en indirect onder druk gezet daar weg te blijven, zogenaamd omdat de familie van Theo van Gogh daar geen prijs op zou stellen. Dat bleek totaal onjuist te zijn. Tijdens de crematiebijeenkomst afgelopen dinsdag liet de moeder van Theo van Gogh niet voor niets weten dankbaar te zijn geweest voor de aanwezigheid van Rita Verdonk op de bijeenkomst een week daarvoor.

Soloactie

Minister Verdonk trok zich vorige week uiteindelijk niets van Cohen aan. Het was een soloactie van de burgemeester en enkele vertrouwelingen rondom hem, en vrienden van Van Gogh wilden wel dat ze kwam. Ze had aangeboden daar te spreken omdat zij Van Gogh goed kende. De cineast was erg op haar gesteld en steunde haar beleid.

Dat aanbod had ze gedaan in overleg met premier Balkenende en vice-premier Zalm die vonden dat de regering daar aanwezig moest zijn en die Verdonk gezien haar portefeuille daar de beste persoon voor vonden. Suggesties uit Amsterdam dat minister Verdonk zich had 'opgedrongen', zijn in Den Haag dan ook verontwaardigd terzijde gelegd.

Dat was niet de enige verbazing over het optreden van burgemeester Cohen de laatste week. Cohen was maandag in grote woede uitgebarsten toen hij erachter kwam dat hij en de overige leden van het college van B en W niet waren uitgenodigd voor de crematieplechtigheid. Vreemd was dat niet. Theo van Gogh had niets op met burgemeester Cohen en liet dat ook breeduit weten. Pas na een telefoongesprek met de vader van Theo van Gogh met de woordvoerster van de burgemeester werd voor Cohen een plaatsje achterin de zaal ingeruimd.

Invloed

Woensdagavond verbaasde Cohen velen in Den Haag toen hij zich meldde bij de ministers Donner en Remkes die bezig waren met hun brief aan de Tweede Kamer. Cohen wilde op die tekst enige invloed uitoefenen nadat was gebleken dat Amsterdam over veel feiten rondom Mohammed B. allang was ingelicht en hij ook op de hoogte had kunnen zijn.

Vorige week nog had Cohen publiekelijk zijn ongenoegen geuit dat Amsterdam van niets wist, wat niet waar bleek te zijn. Dat hij persoonlijk niets wist lag ook niet aan Den Haag. AIVD-informatie kan wel degelijk aan de burgemeester worden gegeven als die daar nadrukkelijk om vraagt.

Ook blijkt hij zelf niets te hebben gedaan om Theo van Gogh van bescherming te voorzien nadat die een aantal keren was bedreigd. Een besluit daarover is de verantwoordelijkheid van het lokale bestuur en niet van Den Haag dat alleen over een beperkt aantal personen waakt. Overigens wilde Van Gogh helemaal geen bescherming.

Telegraaf
Cohen: Liegen en bedriegen om de boel maar bij elkaar te houden. Smerig stuk schijnheil.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_23261320
Zie ook de column van in de metro van gister over de gang van zaken in het Gemeentehuis van Amsterdam. Niks geleerd.

http://www.metropoint.com/ftp/20041111_1000001.pdf
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_23261336
Wat is zijn reden om dit spel te spelen?
pi_23261682
Er gaat toch ook al een redelijk hardnekkig gerucht dat de lawaai-manifestatie op de Dam voornamelijk bedoeld was om de volkswoede (vanwege slap optreden in die stad) van Cohen en consorten af te leiden.

Als het werkelijk zo is dat Cohen geprobeerd heeft om Verdonk weg te houden bij die manifestatie zou eigenlijk zijn positie als burgervader ter discussie moeten komen te staan.
pi_23261741
Cohen bash topic nummer 60
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:05:45 #6
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23261888
Wat een smerige hond

Cohen is nog erger dan ik al dacht.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_23261912
Was net op het nieuws dat hij eigenlijk niet uitgenodigd was voor de crematie.
slettebak [@] gmail.com
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:10:47 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23261969
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 10:58 schreef Chadi het volgende:
zou je wel denken. ware het niet dat in dit geval gewoon feiten geconstateerd zijn die hem niet zo goed staan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23262051
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:10 schreef zoalshetis het volgende:
feiten
Zijn het feiten?
pi_23262077
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:14 schreef Redux het volgende:

[..]

Zijn het feiten?
Dat hij in eerste instantie niet welkom was op de crematie wordt niet echt betwijffeld.
pi_23262085
Nee maar het verdonk gedeelte, zijn dat feiten?
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:17:18 #12
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_23262107
Rare actie van Cohen. Eerst dat gedoe dat hij niet ingelicht zou zijn wat uiteindelijk gewoon slordigheid aan Amsterdamse kant bleek te zijn, en nu dit verhaal.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_23262118
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:16 schreef Redux het volgende:
Nee maar het verdonk gedeelte, zijn dat feiten?
Zoals ik al eerder meldde, meer een zeer hardnekkig gerucht. Wat ik erover gelezen heb bevestigd door een topambtenaar op het stadhuis.
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:18:50 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23262144
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:07 schreef JaWi het volgende:
Was net op het nieuws dat hij eigenlijk niet uitgenodigd was voor de crematie.
die asslijer zat er anders wel weer, net als de rest van de PvdA
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_23262151
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Cohen zat meen ik niet binnen.
slettebak [@] gmail.com
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:19:25 #16
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_23262152
-edit-
Antisemitisme is hier zeer ongewenst. Kappe dus
-edit-

[ Bericht 80% gewijzigd door Sidekick op 12-11-2004 11:39:28 ]
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_23262155
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 10:58 schreef Chadi het volgende:
De zaak omdraaien en ridiculiseren is een vorm van ontkenning Chadi.

Ik neem aan dat , mochten de beweringen zoals opgesomd juist zijn, er wel rede is om over het functioneren of de positie van de Amsterdamse burgermeester te praten, niet?
Yeah baby Yeah!
pi_23262228
Ik vind het een bizar verhaal. Ik vraag me af, als dit allemaal waar is, of Cohen nog kan aanblijven.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:25:09 #19
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_23262270
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:19 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik neem aan dat , mochten de beweringen zoals opgesomd juist zijn, er wel rede is om over het functioneren of de positie van de Amsterdamse burgermeester te praten, niet?
Ik heb nooit zo'n probleem gehad met Cohen-de-burgermeester, maar als ik dit nu zo lees begin ik te twijfelen aan zijn organisatorische vaardigheden. Hij blijkt zich te bemoeien met dingen waar hij zich niet mee bezig moet houden (uitnodiging crematie, Verdonk, brief van ministers) en is niet op de hoogte van informatie die door de inlichtingendienst is doorgespeeld aan zijn medewerkers.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:28:00 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23262344
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:18 schreef MikeyMo het volgende:
Zelden zo'n hypocriete bende bij mekaar gezien als die PvdA. Net als die kritiek van Bos op het kabinet, dat ze het terrorisme niet ernstig genoeg zouden nemen: als er 1 partij is die jarenlang alle signalen op het gebied van moslimextremisme heeft genegeerd en ontkend, dan is het die vuile smerige klote-PvdA wel.

De PvdA leidt ons linea recta de afgrond in
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:28:56 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23262363
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:25 schreef Againzender het volgende:
Ik heb nooit zo'n probleem gehad met Cohen-de-burgermeester, maar als ik dit nu zo lees begin ik te twijfelen aan zijn organisatorische vaardigheden. Hij blijkt zich te bemoeien met dingen waar hij zich niet mee bezig moet houden (uitnodiging crematie, Verdonk, brief van ministers) en is niet op de hoogte van informatie die door de inlichtingendienst is doorgespeeld aan zijn medewerkers.
Ben je al die jaren blind geweest ofzo
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:29:10 #22
13250 Lod
Sapere aude!
pi_23262366
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder meldde, meer een zeer hardnekkig gerucht.
De geruchten van prins Bernhard waren ook erg hardnekkig...
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:31:01 #23
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23262405
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:29 schreef Lod het volgende:

[..]

De geruchten van prins Bernhard waren ook erg hardnekkig...
En waar.
pi_23262466
Toch typisch dat mensen op deze aantijgingen zo heftig reageren, maar ik deze reacties nogal mis van dezelfde users in dit topic : Voorzitter LPF bedreigde eigen partij
pi_23262480
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:19 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De zaak omdraaien en ridiculiseren is een vorm van ontkenning Chadi.

Ik neem aan dat je eerst moet bewijzen dat ze kloppen voordat je hierover gaat discussieren en je mogelijk ..indien als conclusies gaat trekken. Stemmingmakerij heet dit.. laster en bashen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')