Ik vind het lekker om vroeg te werken.. Als ik les moet geven begint dat om 8:30, en ben ik hier voor 8en. Als geen les, dan probeer ik hier ook vroeg te zijn, maarja het komt er toch op neer dat ik meestal tot 18:00 - 18:30 op mijn werk zit, dan uit eten en dan ook pas om 20:00 thuis...quote:Op vrijdag 19 november 2004 06:36 schreef KNAK het volgende:
Morgen!
Net wakker , 11 uur nu, heb t wel getroffen met mijn officetiming, kan UITSLAPEN, ELKE DAG!(alhoewel ik pas rond 9 a 10 uur thuis ben elke avond)
Zo ff plens water over me heen, wat van die gare muesli vreten en op naar t werk waar de naans en paratha's te liggen wachten voor lunch
...en uiteraard:
Bijna weekend![]()
![]()
Al plannen voor deze 2 dagen off daaaro in Sing- A-Pore?
merci....quote:Op vrijdag 19 november 2004 06:42 schreef Libris het volgende:
[..]
Upgedate
Wat doe je daar? Baggeren?quote:Op vrijdag 19 november 2004 07:56 schreef LookItsme het volgende:
[Ahum] * Libris in Dubai, Verenigde Arabische Emiraten....
Nee zeg, dan krijg ik vieze handenquote:Op vrijdag 19 november 2004 08:01 schreef Libris het volgende:
[..]
Wat doe je daar? Baggeren?
Misschien een keer doordeweeks? Of kunnen we hier beter verder over praten in ons 'eigen' topic vanaf nu? Maar het lijkt me echt super om eens te meeten!quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:23 schreef iamredleader het volgende:
Nokia
Weekend van 3-5 December zit ik net niet in Londen, ga met mijn meissie op verrassingsweekend weg, kan niks zeggen. Sorry, we moeten een andere dag vinden.
Hoe zit het met de Engelse mannen (als vrouw in Londen)? Vind het zelf wel meevallen met die algemene kennis van de Engelsen hoor. Tot nu toe weet ik in ieder geval iedereen dat de hoofdstad van Nederland Amsterdam isquote:Op woensdag 24 november 2004 14:31 schreef CANARIS het volgende:
97/ 3 regel
97% van de engelse vrouwen zijn niet om aan te zien
Maar die 3% zijn metteen de mooiste vrouwen op deze wereld.
(en pittig geemancipeerd. Wat natuurlijk ook betekend dat ze nooit van hun levensdagen in de keuken zullen staan. Daar sta jij dus , als geemancipeerde man :-) ........... Maar je kan met ze lachen en ze zuipen net zoveel als elke doorsnee man. En wat leerden wij over dronken vrouwen ? Iets met engeltjes.....)
Als het om willig zou gaan , hadden we het over een 2:98 regel
:-)
IK heb er gewerkt en ik had geen vriend onder Graduate niveau. Juist dat is zo teleurstellend.
Vraag een doorsnee Graduate of hij de kaart van Europa grof kan tekenen en daarop Nederland aankruizen.
je zult je blaue wonder nog beleven
Ben ik het helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 26 november 2004 08:54 schreef Appie_HK het volgende:
...
Chinezen mensen zijn ook niet al te slim moet ik zeggen, vooral bijgelovig.Maar de mensen zijn wel ok, het zijn soms de kleine dingetjes die mij soms kunnen ergeren hier. Laten wij het maar op cultuur verschil houden.
het eerste is totaal vreemd voor mequote:Op vrijdag 26 november 2004 08:20 schreef Libris het volgende:
(..), aan de andere kant wil ik misschien iets dichter naar Nederland. Nederland zefl staat niet in mijn top 10...
Geen zin om een langere tijd in het buitenland te zitten?quote:Op zondag 28 november 2004 20:34 schreef Liejannuh het volgende:
Leuk topic!
Ondanks dat ik gewoon in Nld zit.
Ik kom eigenlijk alleen maar met reizen in het buitenland.quote:Op maandag 29 november 2004 02:43 schreef Libris het volgende:
[..]
Geen zin om een langere tijd in het buitenland te zitten?
Hier in Singapore nog alles goed... Gezellig weekend gehad, zondagochtend om 7:00 ontbijten na uitgaan met 2 vriendinnen was erg grappig..![]()
Het is trouwens lekker koel in Singapore op het moment, d.w.z. 23 graden 's nachts en 28 overdag, ben bang dat ik het over 3 weken in Nederland erg koud ga krijgen![]()
...ehh... We hebben 1 antarctische dag gehad en de rest is gewoon ijskoud!quote:Op maandag 29 november 2004 15:37 schreef Public_NME het volgende:
Was idd gezellig! Waren met z'n 7en. En Nokia, je moet je niet aanstellen! Het is pas 1 dag echt koud geweest!Wat me soms ook opvalt is dat het weer tussen bijv. noord en zuid London echt heel verschillend is. (qua regen)
Ik vind dat we nog wat vaker moeten meeten, vind het erg lekker om weer eens ff NL te praten... (doe ik veels te weinig)
Wat is de minimum temperatuur bij jou eigenlijk? Hier is het altijd warmer dan 23 graden (dus ook 's nachts). Aan de andere kant heb ik er ook wel weer zin in lekker de kou in te gaan, meer dan 1 laag kleren, een jas aan, sjaal om. Klinkt nu erg vreemdquote:Op maandag 29 november 2004 16:11 schreef qwerty_x het volgende:
Ik weet wat je bedoelt Libris: ik moet volgende week naar Europa en ik zie nou al tegen de temperaturen op (hier momenteel 35+, hartje zomer)
Volgens mij krijg ik een hartverzakkingl als ik de luchthaven uitstap ....
Vragen zijn goedquote:Op woensdag 1 december 2004 01:35 schreef LaZZ het volgende:
Hoe bevalt Singapore nou eigenlijk qua levensstandaard etc?
Ik ben namelijk ook van plan daar in niet al te lange termijn stage te gaan lopen/werken. Het lijkt namelijk heel vernieuwend etc. Maar is het een leuke stad? Leuke mensen? Goed eten?
En waarom willen sommigen eigenlijk niet meer terug naar Europa?
Ik weet het ja, veel vragen. Maar de wijde wereld intrekken trekt me, het settelen ergens dus ook.
quote:
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:38 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Ten eerste bedankt voor je lange uitleg
Nu heb ik weer meer motivatie om daarheen te vertrekken, de laatste tijd hier in Nederland is het inderdaad toch een soort angstig sfeertje. Je stapt in de trein en de mensen die durven je geeneens aan te kijken/spreken.
Dan heb ik het inderdaad vooral over de randstad. In bijvoorbeeld de provinciesteden moet ik zeggen dat het daar nog wel meevalt heb ik vandaag weer ervaren.
Maargoed, ik wijk af
Wat ik er in ieder geval uit opmaak is dat het daar gewoon heel goed vertoeven is, iets wat ik al verwachtte. Verder spreekt Azie in het algemeen mij gewoon aan. Nu alleen nog een manier vinden om daar stage te gaan lopen/ ooit een baan te vinden.
Ik zie je daar nog wel eens, misschien.![]()
-O_ de week doormiddenquote:Op woensdag 8 december 2004 08:22 schreef KNAK het volgende:
Horen jullie de zaag?
Week gaat vandaag door midden
..leuke foto's, wel mooie omgeving al zou ik er niet willen wonen![]()
Heb dat gezien met de Himalaya;s hier in het noorden van India
, ik kan niet in/tussen/naast bergen/heuvels wonen
He Public_NME, beterschap! Voel me momenteel ook niet zo lekker, steeds erg misselijk. Misschien buikgriep? Had vandaag afgesproken met Iamredleader en zijn vriendin (correctie: verloofdequote:Op woensdag 8 december 2004 10:43 schreef Public_NME het volgende:
Het enige echte Londonse weer/het harde feesten heeft zijn tol geeist... Ik ben ziekSnel weer beter worden want vrijdag komt er familie op bezoek. Voor de rest nog 2 weekies voordat ik ff een lange week naar huis ga voor de feestdagen.
@Redleader: tot wanneer blijf jij eigenlijk in London?
Ik begin al wat op te knappen. Gister/vanmorgen was ik echt gaaaar...quote:Op woensdag 8 december 2004 19:05 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
He Public_NME, beterschap! Voel me momenteel ook niet zo lekker, steeds erg misselijk. Misschien buikgriep? Had vandaag afgesproken met Iamredleader en zijn vriendin (correctie: verloofde) maar heb dat helaas af moeten zeggen. Echt balen! Nog meer balen is dat ik morgenochtend een tentamen heb en die ECHT niet kan missen. Hopen dat het morgen weer beter gaat!
Die kroketten waren zeker lekker! Weet niet of ik nog naar de Hems ga voordat ik naar NL ga, ga namelijk al over 8 dagen en ik zit redelijk volgepland tot danquote:Op woensdag 8 december 2004 19:58 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik begin al wat op te knappen. Gister/vanmorgen was ik echt gaaaar...Heb alweer eetlust etc; dus morgen maar weer aan het werk! (bijna weekend woei)
Jij ook sterkte! Ga denk ik voordat ik naar huis ga ook nog wel keertje naar de Hems. (die kroketjes waren toch eigenlijk wel heel erg lekker)
Niet overdrijven. Ik kwam na 2 jaar California (Zomers: 30+ graden, s'winters vaak nog rond de 20, momenteel 17, 18 graden) weer terug in Nederland voor 10 dagen en vondt de kou en de regen eigenlijk wel weer fijntjes...... voor een week ofzo hahaquote:Op maandag 29 november 2004 16:11 schreef qwerty_x het volgende:
Ik weet wat je bedoelt Libris: ik moet volgende week naar Europa en ik zie nou al tegen de temperaturen op (hier momenteel 35+, hartje zomer)
Volgens mij krijg ik een hartverzakkingl als ik de luchthaven uitstap ....
Het gaat weer een stuk beter gelukkig (eindelijk niet meer misselijk! Nou goed, nauwelijks...) Heb net tentamen gemaakt en ging erg goed eigenlijk! Wist overal een antwoord op te geven dus dat is wel positiefquote:Op woensdag 8 december 2004 20:42 schreef Public_NME het volgende:
Ik ga de 24e pas naar huis... Ik zit het weekend ook al vol. Misschien ga ik zondag studio sport kijken... (fey vs psv)
Hopen dat je het tentamen haalt! *ben nu CL kijken*
Ah das mooi! Ben wel jaloers hoor, zou ook wel weekje eerder naar huis willen. Heb veel afspraken en erg weinig tijd... Wordt weer proppen haha.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:15 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Het gaat weer een stuk beter gelukkig (eindelijk niet meer misselijk! Nou goed, nauwelijks...) Heb net tentamen gemaakt en ging erg goed eigenlijk! Wist overal een antwoord op te geven dus dat is wel positief
Oh en wat is CL?Zal wel iets met voetbal te maken hebben vermoed ik
Ik keek gisteren naar de livestream van de bijzetting van Bernard, en toen twijfelde ik ook even of het wel een goed idee was om naar Nederland te gaan in december...quote:Op vrijdag 10 december 2004 08:22 schreef KNAK het volgende:
Iedereen naar NL met kerst
Veel te koud!!
Ik luister tijdens mijn werk Nederlandsche radio en ik hoor elk uur meerdere keren hoe koud het wel niet is daar.
En dan loop ik hier in een korte broek over straat![]()
*gniffel*
Hoe is het leven in Phoenix? Ik ben er twee keer (kort) geweest, maar ik zag elke keer bijna niemand op straat, zelfs niet in downtown... Waar is iedereen?quote:Op zondag 12 december 2004 07:16 schreef M_tha_Man het volgende:
Ik woon in Phoenix, Arizona
Jij vindt dus dat wij allemaal stoer zijn?quote:Op zondag 12 december 2004 07:16 schreef M_tha_Man het volgende:
Ik woon in Phoenix, Arizona
ben ik nu ook stoer?
Winter in Helsinki is juist supervet! Het ziet er buiten misschien wat depressief uit, nogal gek heh als het megakoud en donker is.quote:Op maandag 13 december 2004 13:50 schreef CANARIS het volgende:
De Winter. Alleen in Helsinkie ( Sorrie Nokia) is het nog depresiever.
Het leven hier is best te doen, qua klimaat is er zeker niets te klagen. Bijna nooit veel wind, wolken of regen. En lekker warm natuurlijk. Ik ben hier voor school een half jaartje dus anders dan de meeste anderen die Nederland ontvluchten uit interesse heb ik de locatie niet direct zelf uitgezocht. Ik vind Amerika eigenlijk nogal saai. Wat je zegt: net simcity, heel recht toe recht aan en je ziet geen hond op straat. Ik ben hiervoor nog nooit in Amerika geweest dus ik weet niet of dit aan de staat ligt of aan het land.quote:Op maandag 13 december 2004 09:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoe is het leven in Phoenix? Ik ben er twee keer (kort) geweest, maar ik zag elke keer bijna niemand op straat, zelfs niet in downtown... Waar is iedereen?
Mooie moderne stad in het beste deel van de US (SW), maar het doet me een beetje denken aan Sim City... Heel erg nieuw en niet veel te beleven of heb ik niet in de goede plaatsen gekeken?
Zeer stoerquote:Op maandag 13 december 2004 09:49 schreef Skeffie het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat wij allemaal stoer zijn?
Phoenix is inderdaad saai, waarschijnlijk de meest saaie stad die ik ooit heb gezien, maar dat is absoluut niet representatief voor de rest van Amerika. Ik heb in Albuquerque gewoond (paar uur naar het oosten vanuit Phoenix) en dat is alweer een heel ander verhaal!quote:Op donderdag 16 december 2004 06:58 schreef M_tha_Man het volgende:
[..]
Het leven hier is best te doen, qua klimaat is er zeker niets te klagen. Bijna nooit veel wind, wolken of regen. En lekker warm natuurlijk. Ik ben hier voor school een half jaartje dus anders dan de meeste anderen die Nederland ontvluchten uit interesse heb ik de locatie niet direct zelf uitgezocht. Ik vind Amerika eigenlijk nogal saai. Wat je zegt: net simcity, heel recht toe recht aan en je ziet geen hond op straat. Ik ben hiervoor nog nooit in Amerika geweest dus ik weet niet of dit aan de staat ligt of aan het land.
hehehe..... en hoe is het om weer ff "thuis" te zijn??quote:Op donderdag 16 december 2004 17:25 schreef Libris het volgende:
Godver wat is het koud!
Sinds 6:00 vanmorgen in Nederland...
Kerst is een periode die je met je familie door brengt, dus daarvoor gaat iedereen naar huis. Ik vind december altijd wel gezellig, binnen is het warm en knus!quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:38 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp dat niet, mensen die met kerst terug naar Nederland gaan.
Ja als je uit de UK komt is het overal goedkoopquote:Op vrijdag 17 december 2004 15:40 schreef Public_NME het volgende:
Wel zin om ff naar NL te gaan, lekker goedkoop!
Ja idd, kan niet wachten tot ik weer in mijn plaatselijke stamkroeg een flesje Heineken bestel en maar Eur 1,50 moet betalen!quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja als je uit de UK komt is het overal goedkoop
(daar heb ik ook een klein jaartje gewoond)
Daar ben ik het helemaal mee eens! Dinsdag vertrek ik naar Buenos Aires om daar Kerst te vieren en dan de 29ste naar Fortalza om O&N met m'n broer te vieren! Zon, warmte en de mooiste vrouwen op deze planeet! Woohoo!quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:38 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp dat niet, mensen die met kerst terug naar Nederland gaan.
Als er nou één periode is dat je NIET in NL wilt zijn dan is dat wel in de winter.
Donker en koud, maar ook weer niet zo koud dat het weer leuk is (bijvoorbeeld een echte winter met sneeuw en ijs is weer wel leuk).
De zomers in NL zijn daarentegen zwaar okee. Lekker temperatuurtje en het blijft licht tot 23:00u.
in dat geval: vergeet je creditcard en condooms nietquote:Op zaterdag 18 december 2004 18:00 schreef Individual het volgende:
[..]
(..)Fortalza (..)en de mooiste vrouwen op deze planeet! Woohoo!
Ik vind het ook koud en dan kom ik nog wel uit de winter van Granadaquote:ik ben net twee dagen terug van een week Europa
... en ja, het was &¨$%# koud !!
Ik ben vanaf de 27e in Bs ASquote:Daar ben ik het helemaal mee eens! Dinsdag vertrek ik naar Buenos Aires om daar Kerst te vieren en dan de 29ste naar Fortalza om O&N met m'n broer te vieren! Zon, warmte en de mooiste vrouwen op deze planeet! Woohoo!
De 2 K's kan ik wel plaatsen maar ik ben heel benieuwd wat je bedoelt met met Functionerende openbare orde en geestelijke cultuurquote:de criteria voor mij
Klimaat
Geestelijke cultuur
Keuken
Funktionerende openbare orde.
Singapore? Houdt ons op de hoogtequote:Op maandag 20 december 2004 08:37 schreef oYo het volgende:
* oYo sluit zich later dit jaar ook aan bij dit groepje
Exacte locatie is nog niet bepaald, maar ik onderhandel op dit moment.
Regio = Zuid-Oost Azie.
Leuk leuk leuk, wat ga je daar (/hier) doen? Die weblog heb ik opgezet met pivot (www.pivotlog.net), werkt erg fijn, maar ik ben nu bezig met een eigen systeempje opzetten.quote:Op vrijdag 24 december 2004 20:35 schreef SedikitMabuk het volgende:
He Libris,
ik zit nu nog in Nl maar over iets meer dan drie maanden zit ik ook in Singapore, in ieder geval voor de komende twee jaar. Kun je een dubbele stip in Singapore zetten!
Mooie weblog heb je. Hoe begin je zoiets?
PS qwerty, hoe is het leven in Sao Paulo? Was daar paar maanden terug voor mijn werk, maar het sprak me niet erg aan. Iedereen bleef me maar waarschuwen voor gevaar en sommigen reden in kogelvrije auto's rond. Wel lekker weer en goed eten!![]()
Is een mogelijkheid.quote:Op donderdag 23 december 2004 09:07 schreef Libris het volgende:
[..]
Singapore? Houdt ons op de hoogte
Misschien zit er dan ooit nog een meet in.quote:Op zaterdag 25 december 2004 10:42 schreef Libris het volgende:
KL is ook erg leuk, succes met het uitwerken in ieder geval
Er zit er nog eentje (Indira) in Bangladesh, misschien vakantiegaande fokkers in Thailand...quote:Op zondag 26 december 2004 23:39 schreef Liejannuh het volgende:
Jemig! Wel eng allemaal hoor!
Zitten er nog fokkers in de rampgebieden eigenlijk??
Met Indira is niets aan de handquote:Op zondag 26 december 2004 23:50 schreef Libris het volgende:
[..]
Er zit er nog eentje (Indira) in Bangladesh, misschien vakantiegaande fokkers in Thailand...
ik las dat jij in NYC woont. Mag ik vragen hoe jij daar belandt ben? Ben er namelijk erg nieuwsgierig naar, ik zou ook heel graag in NYC willen wonen. Heb je daar werk, studeer je daar?quote:Op donderdag 9 december 2004 14:20 schreef jesmarus het volgende:
Whoopsie. Ik was dit forum even vergeten! Maar wel een mededeling. met de kerst ben ik in Nederland!
Verloedering van de Nederlandsche taalquote:Op dinsdag 28 december 2004 02:30 schreef Vampier het volgende:
If an earthquake of this magnitude would occur in California (around the greater area of LA) more people would have died. But the big one will strike here too..... 'better there then here'... I know it sounds selfish but it's a selfish thought. It's horrible wherever!
(don't feel like typing dutch)
Ik ga werken voor mijn huidige werkgever, Rabobank, en ik ga mijn huidige werkzaamheden proberen op- en voor te zetten in Singapore. Ik heb al begrepen dat het lange dagen gaan worden, maar dat ben ik hier ook gewend. Het lijkt me een heel gave uitdaging om in zo'n andere omgeving te werken en iets voor mekaar te krijgen. Ook het wonen in Singapore lijkt me gaaf, al hoor ik daar heel verschillende verhalen over. Jij schijnt het wel leuk te vindenquote:Op vrijdag 24 december 2004 21:05 schreef Libris het volgende:
[..]
Leuk leuk leuk, wat ga je daar (/hier) doen? Die weblog heb ik opgezet met pivot (www.pivotlog.net), werkt erg fijn, maar ik ben nu bezig met een eigen systeempje opzetten.
Daar moet je via zijn signature makkelijk achter kunnen komen!quote:Op zondag 26 december 2004 12:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar komt LocalMotion dan wel vandaan?
Mijn hart ligt daar ook nog steeds...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:18 schreef Natalie het volgende:
zou ik graag richting Scandinavië of Finland willen. De laatste heeft echt mijn hart gestolen. Ik ga zeker nog eens terug.
quote:Op maandag 3 januari 2005 12:56 schreef Libris het volgende:
mooie Aziatische meisjes met korte rokjes
Zeker niet alle Braziliaanse meisjes die ik ken hebben een dikke kont, de meeste niet zelfs. Maar die ruime week dat ik er was heb ik wel veel dikke konten gezien!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 07:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Qwerty, hebben alle Braziliaanse dames een dikke kont of lijkt dat maar zo?
Hoeft overigens niet per definitie lelijk te zijn bij een Braziliaanse
je hebt werkelijk weer eens geen flauw idee waar je over praatquote:Op zaterdag 15 januari 2005 07:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Qwerty, hebben alle Braziliaanse dames een dikke kont of lijkt dat maar zo?
Hoeft overigens niet per definitie lelijk te zijn bij een Braziliaanse
Het weer is hier nu heerlijk, 10:00 en 26 graden, wel hoge luchtvochtigheid.... Wederom naar Thailand? Hoeveel vakantiedagen heb je per jaar?quote:Op maandag 17 januari 2005 10:15 schreef KNAK het volgende:
32 graden... geen werk vandaag
ga zo rustig van werk naar de pub op mn gemakje!
...over 2 weken naar Thailand 8)
Deze maand flink chillen
Tis hier een graad of 24, lage luchtvochtigheidquote:Op dinsdag 18 januari 2005 02:44 schreef Libris het volgende:
Het weer is hier nu heerlijk, 10:00 en 26 graden, wel hoge luchtvochtigheid....
Maar blijkbaar includeerd die ervaring in ieder geval een dikke reetquote:Op maandag 17 januari 2005 23:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
je hebt werkelijk weer eens geen flauw idee waar je over praat
-----------------------
Mijn ervaring met Braziliaanse vrouwen reikt verder dan dames waar je portmonee moet trekken in Fortaleza
Hier nu 29, feels like 33... gelukkig zit ik binnen in de aircoquote:Op dinsdag 18 januari 2005 03:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Tis hier een graad of 24, lage luchtvochtigheid
TIn huntington Beach was het vandaag 29 gradenquote:Op dinsdag 18 januari 2005 03:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Tis hier een graad of 24, lage luchtvochtigheid
Wat komt u doen in Singapret?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:37 schreef SedikitMabuk het volgende:
Nog effe, 5 nachtjes slapen, en ik mag ook zweten in feels like 33 graden ....eindelijk!
Sing a Song ... hou je vast!
Ik moet inderdaad ook eens kijken naar unpaid leaves.. Collega vroeg me ok 2 weken te gaan backpacken in Tibet.. Alleen heb ik de vrije dagen eigenlijk niet. Jij hebt ook een Hari Raja op vrijdag Knak?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 10:44 schreef KNAK het volgende:
dinsdag
weer geen flikker te doen hier.. 2 uurtjes aanwezig zijn en dan op naar ergens waar je kan zitten in t zonnetje en wat kan zuipen
Thailand alweer ja... het is wat, heb hier ongeveer iets minder dan 2 weken per jaar vakantie en anders gewoon unpaid leaves erboven op
Asia is zoooooo veel beter dan Europa
Ik kom eerst een weekje het intellect van mijn collega's aanscherpen (of andersom, zit er dik in) en daarna mag ik een weekje op huizenjacht...en vanaf april zit ik er dan eindelijk echt voor in ieder geval twee jaar ... dan mag ik pas echt meespreken in dit topic ...quote:Op woensdag 19 januari 2005 01:17 schreef Libris het volgende:
[..]
Wat komt u doen in Singapret?
Op het moment een heerlijke 24, feels like 26... (wel om 8:00 's ochtends)
Half jaartje ruilen dan?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 01:36 schreef Yakko het volgende:
Monterrey, México!!
Tenminste wat anders dan London haha, ook al lijkt me dat ook wel gaaf voor een half jaar ofzo!
Ja hier in London waren ze het ook aardig aan het vieren, al mijn vrienden zaten in de Walkabout (aussie pub chain) en waren natuurlijk zo zat als een kanarie... (zoals het hoort bij echte Aussies)quote:Op donderdag 27 januari 2005 09:19 schreef Fiep het volgende:
Er kan nog een stipje op de kaart bij: Perth, Australie.
Gisteren een vrije dag wegens Australia Day (of: oztreejjah deej) in het lokale dialect, dus deze donderdag had beslist een maandag-bijsmaak...
Welcome!quote:Op donderdag 27 januari 2005 09:19 schreef Fiep het volgende:
Er kan nog een stipje op de kaart bij: Perth, Australie.
Gisteren een vrije dag wegens Australia Day (of: oztreejjah deej) in het lokale dialect, dus deze donderdag had beslist een maandag-bijsmaak...
Ja zij, maar ik zoek geen info.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 01:14 schreef Libris het volgende:
Jesmares, http://forum.fok.nl/user/history/103675, bedoel je? Nope, niet gezien.. Maar ze heeft maar 25 posts in totaal... Zoek je info over NY?
Email staat in profiel, dus je kan mailen: jesmarusquote:Op vrijdag 28 januari 2005 08:49 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ja zij, maar ik zoek geen info.Misschien kan ze is wat posten in NY topic in TRV.
KL is een leuke stad, moet er ook weer eens een weekendje heen. Het is iets meer chaotisch dan Singapore, maar heeft zeker zijn charme... En elke keer als ik die Twin Towers zie, vind ik ze toch weer erg mooiquote:Op zondag 30 januari 2005 23:27 schreef oYo het volgende:
* oYo is net terug uit KL en SG.
Ben even bij recruiters langsgeweest. Helpt altijd wel als je even persoonlijk een bezoekje brengt.
In KL ook een interviewronde gehad met een werkgever die me een voorstel had gedaan. Toch vond ie mijn looneis een beetje hoog. Even afwachten maar.
KL lijkt me best wel een uitdaging.
quote:Op vrijdag 19 november 2004 02:57 schreef Libris het volgende:
Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen
LookItsme, Dubai, Verenigde Arabische Emiraten
Deze post doet vermoeden dat je nog nooit een zomer hebt meegemaakt in de UKquote:Op woensdag 30 maart 2005 17:34 schreef Public_NME het volgende:
Maarja de zomer komt eraan in de Uk, veel bbq-en uiteraard!
Jawel hoor, ik woon vanaf vorig jaar July in London. Alleen kende ik toen nog weinig Zuid-Afrikanen, en laten die nu juist helemaal verzot zijn op het 'braaien'.quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Deze post doet vermoeden dat je nog nooit een zomer hebt meegemaakt in de UK
Zomer van 2003 was pukka!quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Deze post doet vermoeden dat je nog nooit een zomer hebt meegemaakt in de UK
In 2003 woonde ik ook in de UK en toen was het inderdaad een uitzonderlijk mooie/ warme zomer.quote:Op donderdag 31 maart 2005 09:27 schreef Individual het volgende:
[..]
Zomer van 2003 was pukka!
Maar ik begrijp waar je vandaan komt.![]()
Afgelopen zomer ook een paar keer 30+ gehad, was echt stuk gaan. Vooral in de metro... Geef mij maar 25 graden!quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
In 2003 woonde ik ook in de UK en toen was het inderdaad een uitzonderlijk mooie/ warme zomer.
Maar...
Ik ben juist blij omdat het vandaag 18 graden en zonnig is hahahaquote:Op vrijdag 1 april 2005 07:28 schreef Fiep het volgende:
en hier in Australie is het inmiddels volop winter: het regent en het is koud (18 graden). Eindelijk kan er weer eens een jas gedragen worden.
Gister flink de kachel opgestookt en warme chocomelk gedronken - heerlijk!
Ik begin in Duitsland en vanuit daar verder.quote:Op woensdag 6 april 2005 05:41 schreef Libris het volgende:
het buitenland is groot... welk deel van het buitenland?
Lekker weertje vandaag hequote:Op donderdag 7 april 2005 20:30 schreef Public_NME het volgende:
Volgens mij heeft london ook last van de moesson nu....
Hier eergisteren ook, een van de ergste buien die ik heb meegemaakt, een uur lang zoveel water uit de lucht, daarbij continu onweer, maar zat gelukkig binnen...quote:Op donderdag 7 april 2005 19:34 schreef KNAK het volgende:
Zat in een rik gisteravond met een collega
Begint het me te plenzen... binnen 10 minuten straten vol water
komt er een bus aangereden...en die zorgde ervoor dat we ipv naar de bar,naar huis gingen
zeikver%$#end nat
jeuj, moesson!!
Zit je toevallig op Davenport?quote:Op vrijdag 8 april 2005 09:09 schreef popolon het volgende:
Woon dus, sinds kort, ook niet meer in het toch echt wel mooie Nederland
Hier gaat het ook wel lukken: Leuke mensen, eerste softball game al gehad en lekker weer
Maar nu echt
Davenport? Is dat een universiteit?quote:
Ja is een uni ja. Ik zit op Inholland en die heeft een link met Davenport university en die zit volgens mij ook in Grand Rapids.quote:Op maandag 11 april 2005 05:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Davenport? Is dat een universiteit?
In dat geval, neen, ik woon (en straks werk) hier.
Vandaag was het een lekker voorjaarsweertje, graadje of 20.
Lunchen in de tuin, Radio 1 Langs de Lijn luisteren en daarna basketball gekeken, fijn.
I see, lijkt me best leuk om in America te wonen alleen dat verschrikkelijke accent..!quote:Op maandag 11 april 2005 16:35 schreef popolon het volgende:
Dat zou best kunnen PNME, ik zit hier net een week en weet nog net niet alles te vinden, vandaar.
Hoe zuidelijker je gaat hoe erger 't wordt, 't valt dus nog meequote:Op maandag 11 april 2005 16:50 schreef Public_NME het volgende:
[..]
I see, lijkt me best leuk om in America te wonen alleen dat verschrikkelijke accent..!![]()
Hier is het hoe noordelijker je gaat hoe erger het wordtquote:Op maandag 11 april 2005 16:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Hoe zuidelijker je gaat hoe erger 't wordt, 't valt dus nog mee
Dit klopt, aangezien ik zelf op Davenport heb gezetenquote:Op maandag 11 april 2005 10:17 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja is een uni ja. Ik zit op Inholland en die heeft een link met Davenport university en die zit volgens mij ook in Grand Rapids.
Ja ik wilde het eerst ook doen, maar het werd toch wat te druk aangezien ik ook op de Finse link zit. (en volgens mij valt het niet eens te combineren)quote:Op dinsdag 12 april 2005 07:41 schreef Skeffie het volgende:
[..]
Dit klopt, aangezien ik zelf op Davenport heb gezeten(ook via inholland)
Gaat die samenwerking dus via de opleiding in Nederland?quote:Op dinsdag 12 april 2005 07:41 schreef Skeffie het volgende:
[..]
Dit klopt, aangezien ik zelf op Davenport heb gezeten(ook via inholland)
Shanghai/Beijing staat nog op het programma... Dus misschien volgend jaar een Chinese Fok ontmoetingquote:Op maandag 13 juni 2005 17:52 schreef Skeffie het volgende:
Ik ben per 14 juli weer te vinden in Shanghai voor minimaal een jaar. Heb al weer genoeg Nederlandse cultuur gesnoven!!!!
Eerst een maand backpacken door China, daarna weer verder met werken en studie.
Lijkt me een goed plan!!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 02:10 schreef Libris het volgende:
[..]
Shanghai/Beijing staat nog op het programma... Dus misschien volgend jaar een Chinese Fok ontmoeting
En Canaris woont nu in...?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:47 schreef CANARIS het volgende:
Canaris is met 21 weggegaan uit Nederland
zomaar.
Het zit in de famile. Ik was 5 minuten oud , toen zijn pa "je mot naar t buitenland mijn zoon"
dat heeft hij geweten .4 kinderen en alles in het buitenland Dat zijn leuke verjaardagsfeestjes!.
(na ja 2 zijn terug gekomen. Die misten dat "gezellige kneuterige".)
Ik zit nu precies 20 jaar in het Buitenland. (vreemd concept voor mij omdat het Buitenland onderhand ook Nederland is geworden)
Ik heb nog wel een tijdje geprobeerd in Nederland voet te vatten, want er zat niets principieels achter mijn verhuizingen. Pas nadat ik merkte hoevel dingen ik in Nederland miste, ging er iets dagen. ... .............waarom zou ik hier überhaupt moeten wonen ? Waarom ben ik eigenlijk terug gekomen.
Op het moment dat zulke vragen naar boven komen is je beslissing eigenlijk al genomen.
Ik heb toentertijd , na 5 maanden worstellen met dat "gezellig kneuterige" mijn koffers gepakt en ben nooit meer terug gekomen en heb nooit meer omgekeken. Ja , mijn ouders bezoek ik wel . Ca 1 keer in de 2 jaar, maar dat is een natuurlijk aflopend ding. Er gaat een dag komen waarop ik zeg. -....
Nederland?.... ben benieuwd hoe het daar eigenlijk gaat. Lang niet meer geweest.
ik ben op dit moment zelfs bezig met het opgeven van mijn staatsburgerschap. Ik leef hier nu als zo lang, dat ik denk, meer hier thuis te horen als in Nederland. Ik mag hier echter niet stemmen, wat mij enorm stoort, dus.....
..... Vaarwel Koningin.
Die Amerikanen bij het consulaat/ambassade werken wel hard ja. Ik was er gisteren voor een studentenvisum en vandaag werd mijn visum + paspoort alweer aan de deur bezorgd. (alleen was ik niet thuis om het aangetekende pakketje aan te nemen:) )quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:33 schreef popolon het volgende:
29 juni een afspraak voor (alweer) vingerafdrukken voor m'n greencard, Permanent Resident Card dus, en werkvergunning. [afbeelding]
Dat gaat sneller dan verwacht.
Nou, de procedure om hierheen te komen verliep wat minder vlot (9 maanden, volgens het USCIS nog snel) maar goed.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:38 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Die Amerikanen bij het consulaat/ambassade werken wel hard ja.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:56 schreef KNAK het volgende:
Een kleine mededeling
Vandaag, 21 JUN 05 , ben ik precies 4 jaar in India
![]()
Ik vier niet dat ik hier al zo lang woon, maar omdat ik al zo lang weg ben uit dat 'Nederland'
Op naar de 5![]()
![]()
We've all been therequote:Op woensdag 22 juni 2005 03:25 schreef popolon het volgende:
Wat dat betreft ben ik een rookie: Bijna drie maanden.
Gevoel is herkenbaar, ik had de eerste paar weken niet het gevoel dat mijn huis mijn huis is, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 22 juni 2005 03:30 schreef Libris het volgende:
[..]
We've all been there
Trouwens net weer terug van een duiktrip in Thailand, was weer fijn..
Maar het vreemde was het gevoel toen ik terug was in Singapore gisteravond, dit is echt mijn thuis nu.
Ik bedoel ook Singapore zelf. Ik voel me nu meer thuis in Singapore dan in Nederland denk ik. Toen ik met de taxi door de stad reed had ik echt het gevoel dat ik thuiskwam. Goed devoelquote:Op woensdag 22 juni 2005 04:33 schreef popolon het volgende:
[..]
Gevoel is herkenbaar, ik had de eerste paar weken niet het gevoel dat mijn huis mijn huis is, als je begrijpt wat ik bedoel.
Nu is alles zo als ik hebben wil (mijn computer/tv-kamer dan) , wat spullen gekocht, mij spullen uit Nederland eindelijk op hun plek en 't gevoel 'thuis' begint echt te komen.
Ik realiseerde me dat ik me zo thuis voel, omdat je niet (of vrijwel niet) bang hoeft te zijn om opgelicht of misleid te worden. Na 4 dagen Thailand, waar je als je in een taxi stapt niet eens weet of je op de goede plaats uitkomt en je als westerling vaak veel te veel voor bepaalde zaken betaalt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 05:00 schreef popolon het volgende:
We gaan wel eens een weekendje naar Chicago of Detroit (Detroit allen voor sportwedstrijden, de stad op zich is nogal saai) maar dan als ik weer thuis ben geeft dat ook een goed gevoel. Heel raar eigenlijk.
Grand Rapids is toch wat relaxter dan de 'big cities' en dat bevalt prima.
Singapore is natuurlijk toch ook een wereldstad met ontzettend veel mensen. Woon je een een buitenwijk?
Da's mooi kutquote:Op woensdag 22 juni 2005 05:21 schreef Libris het volgende:
Heb ik de eerste 2 jaar gratis gewoond, nu moet ik helaas betalen,
Ach ja, het is minder, maar voor die 2 jaar was het mooi meegenomen... En ik verdien toch haast 2 keer zoveel als mijn Singaporese collega's dus ik klaag niet..quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Da's mooi kut
Gelukkig wordt mijn stulpje nog steeds betaald.
Ik ga voor nog een jaartje bijtekenen in Taiwan (is inmiddels goedgekeurd door iedereen).
Helaas is de situatie zo dat mijn baan over een paar maanden misschien wel wordt opgeheven en dan moet ik toch weer op zoek naar een ander land en ander werk. Geen flauw idee wat ik dan weer moet gaan doen en in welk land ik dan moet gaan wonen.
Ik ben uitgezonden vanuit de UK en val dus onder de UK wetgeving. Maar dat is ongeveer hetzelfde als NL. Ik heb dus zeker geen acuut financieel probleem.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:12 schreef iamredleader het volgende:
SeLang, da's vervelend! Maar als je voor een jaar getekend hebt, heb je dan geen rechten op bepaalde betalingen en wachtperiodes of zo? Ik ben niet zo bekend met de details, maar per jaar dat je ergens werkt heb je in NL recht op dat extra maandje salaris wat wel wil helpen. Maar ja, als je nu kan bijtekenen, wie dan leeft die dan ziet, nietwaar?
Het is ook niet zo belangrijk. Ik had het ook best zelf willen betalen maar ja ik kreeg het aangeboden...quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:17 schreef Libris het volgende:
[..]
Ach ja, het is minder, maar voor die 2 jaar was het mooi meegenomen... En ik verdien toch haast 2 keer zoveel als mijn Singaporese collega's dus ik klaag niet..
Ik zou ook geen nee hebben gezegdquote:Op woensdag 22 juni 2005 14:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is ook niet zo belangrijk. Ik had het ook best zelf willen betalen maar ja ik kreeg het aangeboden...
Dat is inmiddels wel duidelijkquote:Op woensdag 22 juni 2005 14:29 schreef Libris het volgende:
Ik heb het hier veel beter naar mijn zin dan in Nederland, dus achja, mooi meegenomen die 2 jaar..
Hoe goed is je Manderijns nu?? Ik kan me op straat redelijk redden, ik hoop dat ik na 1 jaar studie wel vloeiend manderijns kan spreken (dat is het doel tenminste).quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is inmiddels wel duidelijk![]()
Azie is natuurlijk ook leuk. Ik heb eerder 6 maanden in Shanghai en 6 maanden in Guangdong gezeten en nu alweer 2 jaar Taiwan. Alle drie totaal verschillende ervaringen.
Singapore lijkt me ook nog weleens iets
Ik kan me ook redelijk redden, maar ook niet meer dan dat.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:03 schreef Skeffie het volgende:
[..]
Hoe goed is je Manderijns nu?? Ik kan me op straat redelijk redden, ik hoop dat ik na 1 jaar studie wel vloeiend manderijns kan spreken (dat is het doel tenminste).
Wat ik van mijn Indiase collega's weet is dat Hindi in het noorden de defacto standaard taal is (bijna iedereen verstaat Hindi naast z'n moedertaal) en Engels in het zuiden. Mijn (zuid) Indiase collegas spraken onderling ook meestal Engels als ze uit verschillende deelstaten kwamen. Zelf kon ik met Engels in het zuiden ook overal terecht.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:58 schreef KNAK het volgende:
Erg komisch om te zien hoe Nederland uit zn bol gaat bij wat hogere temperaturen
Nog leuker zijn de klachten die daaruit voortkomen; klaagbaak staat er vol mee
als het te warm is , is het daar weer te warm, als het koud is , is het weer te koud
Nederlanders zijn echte zeurkousjes
anyway
De ' taal' in India zou ik nooit kunnen leren,omdat elke staat/region zn eigen taal + dialecten heeft, zijn er gewoonweg te veel![]()
3 jaar in het noorden gezeten, Hindi was zo'n beetje de voertaal en in die paar jaar heb ik wel wat Hindi geleerd , wat basiszinnetjes en woordjes maar meer ook niet
Nu ik in het zuiden zit en ze hier Kannada spreken komt er helemaal niets meer van het Hindi terecht - Kannada leren heb ik weinig trek in, das gewoon te lastig!
Het was vandaag idd warmer in NL dan in SG, komt weinig voor. Nu (om bijna 1:00, is het 29 graden met een gevoelstemperatuur van 35 graden..)quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:07 schreef iamredleader het volgende:
We hebben in dit "kouwe kikkerlandje" een officiele hittegolf, het is sinds vanochtend 11:40 officieel in de Bilt gemeten.
Wauw. En hoe warm is het bij SeLang en KNAK en Libris?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |