abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 november 2004 @ 02:57:00 #1
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23417761
Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen

Buiten Europa:
Indira, Dhaka, Bangladesh
qwerty_x, São Paulo, Brazilie
Skeffie, Shanghai, China
Appie_HK, Hongkong, China
Knak, Bangalore, India
brrrrrrt, Eilat, Israël
Oscar-Wilde, Kyoto, Japan
Libris, Singapore
Se Lang (aka Aernhout), Taipei, Taiwan
vicz, Huntsville, Alabama, USA
maartena, Orange, CA, USA
Vampier, Anaheim, CA, USA
-Pepe-, Denver, CO, USA
jesmarus, New York, USA
LookItsme, Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

In Europa:
NIels25, Londen, Engeland
iamredleader, Londen, Engeland
Individual, Londen, Engeland
Nokia3310, Londen, Engeland
Razzmatazz, Londen, Engeland
Finlandia, Helsinki, Finland
rameijer, Athene, Griekenland
Marty, Milaan, Italie
CANARIS, wenen, Oostenrijk

Een kaartje met de mensen buiten Europa

Kaartje met mensen die in Europa wonen komt nog (of kunnen we beter een kaart van Londen erbij pakken..)

[ Bericht 0% gewijzigd door Libris op 19-11-2004 10:46:36 ]
  vrijdag 19 november 2004 @ 06:11:19 #2
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23418291
ziet er goed uit Libris! De meeste fok!kers buiten NL toch wel in Azie
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  vrijdag 19 november 2004 @ 06:14:30 #3
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23418296
Goedemiddag Skeffie!

Hij wordt nog geupdate... Ik ben er niet helemaal tevreden over.. We missen nog een paar fokkers die in Australie zitten volgens mij... Gisteren gekeken, ik zit 10.600 kilometer bij mijn geboorteplaats vandaan
  vrijdag 19 november 2004 @ 06:28:17 #4
24329 KNAK
ff w88,......
pi_23418315
Jeuj! goedemorgen
Kaartje!!!
EINDELIJK sta ik eens op een kaartje
Mai pben rai~!
  vrijdag 19 november 2004 @ 06:29:24 #5
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23418317
Wat is de wereld toch klein eigenlijk

Middag Knak!
  vrijdag 19 november 2004 @ 06:36:07 #6
24329 KNAK
ff w88,......
pi_23418324
Morgen!
Net wakker , 11 uur nu, heb t wel getroffen met mijn officetiming, kan UITSLAPEN, ELKE DAG! (alhoewel ik pas rond 9 a 10 uur thuis ben elke avond)
Zo ff plens water over me heen, wat van die gare muesli vreten en op naar t werk waar de naans en paratha's te liggen wachten voor lunch

...en uiteraard:

Bijna weekend

Al plannen voor deze 2 dagen off daaaro in Sing- A-Pore?
Mai pben rai~!
pi_23418326
FYI Huntsville, Alabama
  vrijdag 19 november 2004 @ 06:41:49 #8
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23418335
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 06:36 schreef KNAK het volgende:
Morgen!
Net wakker , 11 uur nu, heb t wel getroffen met mijn officetiming, kan UITSLAPEN, ELKE DAG! (alhoewel ik pas rond 9 a 10 uur thuis ben elke avond)
Zo ff plens water over me heen, wat van die gare muesli vreten en op naar t werk waar de naans en paratha's te liggen wachten voor lunch

...en uiteraard:

Bijna weekend

Al plannen voor deze 2 dagen off daaaro in Sing- A-Pore?
Ik vind het lekker om vroeg te werken.. Als ik les moet geven begint dat om 8:30, en ben ik hier voor 8en. Als geen les, dan probeer ik hier ook vroeg te zijn, maarja het komt er toch op neer dat ik meestal tot 18:00 - 18:30 op mijn werk zit, dan uit eten en dan ook pas om 20:00 thuis...

Weekend in Singapretpark... Misschien vanavond even stappen, morgen wil ik foto's maken op Orchard, liep er gisteren en was overdonderd bij de kerstversiering, ontzettend veel... Lekker lui weekend weer

Jij? Hoe is het uitgaansleven in Bangalore?
  vrijdag 19 november 2004 @ 06:42:32 #9
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23418337
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 06:36 schreef vicz het volgende:
FYI Huntsville, Alabama
Upgedate
pi_23418340
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 06:42 schreef Libris het volgende:

[..]

Upgedate
merci....
Nu kan ik eindelijk gaan slapen

pi_23418542
[Ahum] * LookItsme in Dubai, Verenigde Arabische Emiraten....
It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious.
  vrijdag 19 november 2004 @ 08:01:30 #12
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23418563
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 07:56 schreef LookItsme het volgende:
[Ahum] * Libris in Dubai, Verenigde Arabische Emiraten....
Wat doe je daar? Baggeren?

Je staat op het lijstje, kaartje doe ik later..
  vrijdag 19 november 2004 @ 08:06:48 #13
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_23418581
Ik hoor er niet meer bij. .

.
  vrijdag 19 november 2004 @ 08:08:27 #14
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23418588
Hey Lithion, had je nog gesmst, maar een beetje aan de late kant. Alles goed gegaan?
pi_23418669
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 08:01 schreef Libris het volgende:

[..]
Wat doe je daar? Baggeren?
Nee zeg, dan krijg ik vieze handen

Ik ben manager operations bij een TV-station.
  vrijdag 19 november 2004 @ 08:28:44 #16
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23418747
Nice!
Hoe kan je daar nou terecht?
pi_23418775
Ik werkte al bij ¨de televisie¨ in Nederland en je gaat eens op vakantie en blijft een beetje hangen....
  vrijdag 19 november 2004 @ 08:33:00 #18
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23418803
haha, das cool! Hoe lang al?
pi_23418878
Nu al weer bijna 2 1/2 jaar. Time flies....
pi_23420068
Wien Wien , nur Du allein, sollst die Stadt meiner Träume sein

SOFORT AUF DIESER SCHEIßLISTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:-)
  vrijdag 19 november 2004 @ 10:45:31 #21
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23420478
slik, Vienna added
pi_23421326
Hee Libris, mooie kaart, ik ben het met je eens: kaartje van Engeland of Londen maken, Zondag over een week hebben we een Fok! meeting met iedereen die kan komen.... lachu joh!
  vrijdag 19 november 2004 @ 15:35:05 #23
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23426609
He daar ben ik dan weer. Kan de Fok meeting niet een weekje later? Volgend weekend komt een vriendin van me langs! En ik heb een digitale camera dus ik kan mooie foto's maken!

Ik woon zelf in West Hampstead, voor 400 pond per maand waarbij ik keuken en badkamer moet delen. Woon best dicht bij het centrum, 10 minuten met de metro en ik ben in Oxford Street.

Ga best veel stappen hier, meestal naar pubs en dergelijke maar ook wel naar Clubs. Tot nu toe: Sound (Leicester Square), Tiger Tiger (Picadilly Circus) en Frog (Tottenham Court Road).

Ik hoop echt dat de meeting een weekje uitgesteld kan worden, lijkt me namelijk hartstikke leuk!!!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_23428887
Nokia
Weekend van 3-5 December zit ik net niet in Londen, ga met mijn meissie op verrassingsweekend weg, kan niks zeggen. Sorry, we moeten een andere dag vinden.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:50:45 #25
13857 Nokia3310
pi_23432083
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:23 schreef iamredleader het volgende:
Nokia
Weekend van 3-5 December zit ik net niet in Londen, ga met mijn meissie op verrassingsweekend weg, kan niks zeggen. Sorry, we moeten een andere dag vinden.
Misschien een keer doordeweeks? Of kunnen we hier beter verder over praten in ons 'eigen' topic vanaf nu? Maar het lijkt me echt super om eens te meeten!
pi_23489012
Iedereen die medeleven heeft met onze Fokkers die in Engeland moeten wonen mogen nu opstaan.

Ik sta en Huil by proxie
  maandag 22 november 2004 @ 12:55:10 #27
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23489190

Het is hier weer een mooie avond, net 5 km hardgelopen (27 graden, 79% luchtvochtigheid ), nu lekker op het balkon met een ice tea... Life is good...
pi_23497514
Hee Canaris - jaloers? we zullen een biertje op je drinken zondag, tenzij je er bent - dan mag je meedrinken.
pi_23517314
Jaloers enkelt en alleen op het feit , dat ik niet elke dag het gevoel kan hebben Engeland weer te verlaten
hehehe :-)

Nee zonder dollen.
Ik heb ook in London ( Na ja bijna . Chelmsford) gewoont. Later stevenidge .
IN het begin is het best wel leuk en stimulerend. Met name de Engelse Dames. ( 97:3 regel )

Mar naar verloop van tijd ging mij toch de enorme domheid gepaart met nationalisme op mijn zenuwen werken. Ik vind de Engelsen toch een beetje het domste volk in Europa.

Ze weten niets
ze kunnen niets
Ze interresseren zich voor niets
Het loopt toch altijd weer uit op hetzelfde. Going down the Pub.

Ik vond het gewoon te weing. Vooral als je het vergelijkt met landen als Duitsland of Frankrijk. Ik ben dan ook een saaie lul die gewoon af en toe een goed gesprek nodig heeft. Dat is in Engeland gewoon niet mogenlijk dus ben ik maar naar Germany gegaan.

Met name dat 2 world wars and 1 world cup -gelul hield ik niet meer uit. Vraag een Engelsman wat hij over de 2 WO weet en hij zal je vertellen dat ze hebben gewonnen en daarna metteen een lulverhaal over Lanceister Bombers ophangen.

Nee , mij zien ze er niet meer

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 24-11-2004 14:35:46 ]
pi_23521056
Canaris
Je hebt gelijk, een heleboel Engelsen zijn zo, maar dan vraag ik me af waar je ze ontmoette. Op werk - ik zit hier bij een international investment bank, dus de meeste mensen zijn (gelukkig) boven dit niveu.

Verder begrijp ik die 97:3 regel niet; bedoel je 97 procent wel 3% niet gewillig? Of iets anders?

Duitsland vind ik ook een superland, ben er een half jaar voor exchange geweest, ga ook graag weer terug (vooral Berlijn).

Verder: je bent altijd van harte welkom met NEDERLANDERS in Engeland af te spreken voor een gezellige fok! get together.
  woensdag 24 november 2004 @ 02:07:47 #31
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23533228
Tja, toch trekt me Engeland ook nog wel als ik hier niets meer te doen heb. Eigenlijk is Singapore net te ver weg, je kan niet even voor een lang weekend overkomen naar Nederland. Soms heb ik weleens de angst dat ik spijt ga krijgen dat ik niet meer tijd doorbreng met mijn moeder en broertje..
Aan de andere kant is het contact met mijn moeder beter dan het in Nederland was. Ik ga 2 weken naar Nederland op vakantie en zij komt 2 weken naar Azie op vakantie, per jaar beide. Ik heb nog een kleine optie om een tijdje in Kopenhagen / Roskilde te werken, dus misschien dat maar over 2 jaartjes doen ofzo. Tot nu toe bevalt Singapore tres bien.
pi_23541155
97/ 3 regel
97% van de engelse vrouwen zijn niet om aan te zien
Maar die 3% zijn metteen de mooiste vrouwen op deze wereld.

(en pittig geemancipeerd. Wat natuurlijk ook betekend dat ze nooit van hun levensdagen in de keuken zullen staan. Daar sta jij dus , als geemancipeerde man :-) ........... Maar je kan met ze lachen en ze zuipen net zoveel als elke doorsnee man. En wat leerden wij over dronken vrouwen ? Iets met engeltjes.....)

Als het om willig zou gaan , hadden we het over een 2:98 regel

IK heb er gewerkt en ik had geen vriend onder Graduate niveau. Juist dat is zo teleurstellend.
Vraag een doorsnee Graduate of hij de kaart van Europa grof kan tekenen en daarop Nederland aankruizen.

je zult je blaue wonder nog beleven

[ Bericht 11% gewijzigd door CANARIS op 24-11-2004 14:37:16 ]
  woensdag 24 november 2004 @ 15:34:41 #33
13857 Nokia3310
pi_23542689
quote:
Op woensdag 24 november 2004 14:31 schreef CANARIS het volgende:
97/ 3 regel
97% van de engelse vrouwen zijn niet om aan te zien
Maar die 3% zijn metteen de mooiste vrouwen op deze wereld.

(en pittig geemancipeerd. Wat natuurlijk ook betekend dat ze nooit van hun levensdagen in de keuken zullen staan. Daar sta jij dus , als geemancipeerde man :-) ........... Maar je kan met ze lachen en ze zuipen net zoveel als elke doorsnee man. En wat leerden wij over dronken vrouwen ? Iets met engeltjes.....)

Als het om willig zou gaan , hadden we het over een 2:98 regel

IK heb er gewerkt en ik had geen vriend onder Graduate niveau. Juist dat is zo teleurstellend.
Vraag een doorsnee Graduate of hij de kaart van Europa grof kan tekenen en daarop Nederland aankruizen.

je zult je blaue wonder nog beleven
Hoe zit het met de Engelse mannen (als vrouw in Londen)? Vind het zelf wel meevallen met die algemene kennis van de Engelsen hoor. Tot nu toe weet ik in ieder geval iedereen dat de hoofdstad van Nederland Amsterdam is De meeste van hun zijn er ook geweest en weten ook waar Nederland ligt. Maar misschien ga ik met wat andere mensen om (vooral uit het muzikanten wereldje). En even uit nieuwsgierigheid: wat bedoel je met je blauwe wonder?
pi_23544330
@Canaris: de proef op de som genomen, en zeven collega's gevraagd in de lunch. Ruwe schetsen waren bijna allemaal herkenbaar, niet alleen konden ze heel europa (dus niet het noord-westen) tekenen, maar ze wisten waar Nederland was EN wat de hoofdstad was. 5 van de 7 zijn er geweest (allemaal Engelsen he, waar ik het over heb), en de andere 2 wisten bijna net zoveel.
@Nokia3310: ik weet ook niet wat het blauwe wonder is, maar we komen er wel achter.
@iedereen: nieuw topic met het leukste land om in te wonen met drie beweegredenen? Iemand suggestie?
pi_23545005
Zelfreflecterend:
Het onderwijs in the UK is er beter op geworden ?

Leukste land om te wonen;
de criteria voor mij
Klimaat
Geestelijke cultuur
Keuken
Funktionerende openbare orde.

IK heb in 7 landen gewoond en weet eigenlijk maar 1 land waar dit in Combinatie als Pakket perfect is en dat is Spanje
de enige reden waaromik in Oostenrijk woon , is dat Spanje toch net een beetje te "vreemd" is.

Ik heb gemerkt dat ik naar verloop ik ouder word een beetje wil berusten in dingen die ik voor algemeen normaal beschouw. Dat lukt je als Nederlander alleen in Noord Centraal Europa.

Daarom Oostenrijk omdat dat Land voor mij op de 2. Plaats komt.
pi_23545115
@Canaris: ik bedoelde eigenlijk dat iemand een nieuwe topic opent in Travel of zo, en dan een land noemt waar hij/zij het liefst wil wonen met de drie beweegredenen. Maar op zich kan ik me jouw redenen wel voorstellen; er is een hoop aan de hand in Engeland. Ja, ze zijn nationalistisch, maar gelukkig eerder pro-eigen dan contra-anders. Zeer open en accepterend, en wat mij opvalt is dat het gros van de buitenlanders hier de taal spreekt, inclusief accent, werkt, drinkt, leeft, etc. Men is hier deel van de gemeenschap. Oostenrijk ken ik niet zo goed (moet nog een keertje komen), Spanje ben ik nooit geweest. Mijn voorkeur gaat op dit moment naar Berlijn uit, omdat het een jonge stad is vol met goedkope tenten en grote woningen tegen belachelijke prijzen: appartement op de Kurfurstendam zijstraatje, 66m2, 2,5 kamers, volledig nieuw gerenoveerd, inclusief water, gas electra etc. nog geen 600 euro per maand. Zoek daar maar eens een bezemhok voor in Amsterdam of Londen....
  vrijdag 26 november 2004 @ 08:20:59 #37
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23582502
Ik zit er ook lichtelijk over te denken waar ik over een tijdje heen wil. Aan de ene kant lijkt me China wel een enorme uitdaging, aan de andere kant wil ik misschien iets dichter naar Nederland. Nederland zefl staat niet in mijn top 10...
pi_23582727
Appie_Hk meld zich. Eh ik sta er weer op. Paar afleveringen terug was ik weer verdwenen van je mooiuh kaartje.

Ik zit verlopig goed in HK en als het aan mij ligt dan zal ik hier ook wel blijven, dat heb je als je met een Chinese bent getrouwd. Dus ik kan niet zomaar hoppen naar een ander land. Dat wil ik trouwens ook niet.

Chinezen mensen zijn ook niet al te slim moet ik zeggen, vooral bijgelovig. Maar de mensen zijn wel ok, het zijn soms de kleine dingetjes die mij soms kunnen ergeren hier. Laten wij het maar op cultuur verschil houden.
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:05:34 #39
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23583671
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 08:54 schreef Appie_HK het volgende:
...

Chinezen mensen zijn ook niet al te slim moet ik zeggen, vooral bijgelovig. Maar de mensen zijn wel ok, het zijn soms de kleine dingetjes die mij soms kunnen ergeren hier. Laten wij het maar op cultuur verschil houden.
Ben ik het helemaal mee eens!

Ik ga in Januari terug naar NL, voor het laatste semester van m'n opleiding, maar ben niet echt van plan lang te blijven plakken in NL, het liefst weer terug naar China, of de VS.
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
  vrijdag 26 november 2004 @ 21:18:18 #40
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_23595592
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 08:20 schreef Libris het volgende:
(..), aan de andere kant wil ik misschien iets dichter naar Nederland. Nederland zefl staat niet in mijn top 10...
het eerste is totaal vreemd voor me
het tweede totaal niet

ik zie mezelf niet meer terugkomen, zelfs niet naar europa
zonnig Brasil
pi_23595620
Ik dacht ook dat StefanP binnekort naar de states ging of er al zat?
-
pi_23632955
Leuk topic!
Ondanks dat ik gewoon in Nld zit.
  maandag 29 november 2004 @ 02:43:48 #43
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23635759
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:34 schreef Liejannuh het volgende:
Leuk topic!
Ondanks dat ik gewoon in Nld zit.
Geen zin om een langere tijd in het buitenland te zitten?

Hier in Singapore nog alles goed... Gezellig weekend gehad, zondagochtend om 7:00 ontbijten na uitgaan met 2 vriendinnen was erg grappig..

Het is trouwens lekker koel in Singapore op het moment, d.w.z. 23 graden 's nachts en 28 overdag, ben bang dat ik het over 3 weken in Nederland erg koud ga krijgen
pi_23637145
quote:
Op maandag 29 november 2004 02:43 schreef Libris het volgende:

[..]

Geen zin om een langere tijd in het buitenland te zitten?

Hier in Singapore nog alles goed... Gezellig weekend gehad, zondagochtend om 7:00 ontbijten na uitgaan met 2 vriendinnen was erg grappig..

Het is trouwens lekker koel in Singapore op het moment, d.w.z. 23 graden 's nachts en 28 overdag, ben bang dat ik het over 3 weken in Nederland erg koud ga krijgen
Ik kom eigenlijk alleen maar met reizen in het buitenland.
Het lijkt me op zich heel leuk om een tijdje in het buitenland te wonen, maar ik werk bij de overheid en dan is een dienstreis naar de andere kant van het land al heel wat, dus met mn werk zal dat niet zo snel lukken.

Maar misschien gooi ik over 2 jaar het roer helemaal om, dan ben ik als het goed is klaar met mn studie en dan zou ik wel eens kunnen besluiten om een tijdje weg te gaan uit Nederland.

En Libris, ik vrees ook dat je het koud gaat krijgen! Alhoewel het vorige week een stuk kouder was dan vandaag, de tempraturen zijn alles behalve tropisch!
  maandag 29 november 2004 @ 09:36:49 #45
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23637727
Ik ben er ook bang voor, ik had het net al koud buiten, en dan is het nog 24 graden... Vorig jaar was mijn moeder mijn jas vergeten mee te nemen naar Schiphol Was ook wel minder..

Ik ben trouwens ook een (semi)ambtenaar, werk voor een Nederlandse uni, en ben via hen hier terechtgekomen. Alleen mijn contract met hun loopt in augustus '05 af, dus ik moet een nieuwe oplossing zoeken. Misschien direct in dienst van mijn Singaporese school.

Ik denk dat verschillende mensen kunnen beamen dat het veslavend werkt, ik was ook van plan om 6 maanden tot een jaar weg te blijven. Ik had zelfs een vriendin op het moment dat ik besliste dat ik naar Singapore zou gaan, hoewel ik wist dat ze niet meekon... Volgende week zit ik hier 1,5 jaar en het einde is hopelijk nog niet in zicht....
  maandag 29 november 2004 @ 14:35:08 #46
13857 Nokia3310
pi_23643825
Hier in Londen is het nu ook echt koud. Afgelopen weekend ook alleen maar motregen dus het weer is hier ook niet echt tropisch Toen ik 2 weken geleden in Nederland was viel het me trouwens wel op dat het in NL een stuk kouder was dan in Londen! Echt bizar...

Dit weekend was een vriendin van me hier, dus we hebben lekker lopen kerstshoppen en de stad verkend. En een Fok! meet gehad voor alle Fokkers in Londen. Was wel gezellig Lekker broodje met kroket gegeten, lange tijd niet gehad!
  maandag 29 november 2004 @ 15:37:14 #47
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_23645482
Was idd gezellig! Waren met z'n 7en. En Nokia, je moet je niet aanstellen! Het is pas 1 dag echt koud geweest! Wat me soms ook opvalt is dat het weer tussen bijv. noord en zuid London echt heel verschillend is. (qua regen)
Ik vind dat we nog wat vaker moeten meeten, vind het erg lekker om weer eens ff NL te praten... (doe ik veels te weinig)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 29 november 2004 @ 16:11:08 #48
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_23646297
Ik weet wat je bedoelt Libris: ik moet volgende week naar Europa en ik zie nou al tegen de temperaturen op (hier momenteel 35+, hartje zomer)
Volgens mij krijg ik een hartverzakkingl als ik de luchthaven uitstap ....
zonnig Brasil
pi_23647002
Jojojo, alle Fok!kers die in Londen waren - het was supergaaf de meet, foto's komen er binnenkort aan. Zeker erg gezellig, het is inderdaad slecht weer (koud en nat) maar ja, november en Engeland, wat wil je dan.
Er loopt al een poging een tweede meet te regelen voor het einde van het jaar, mag dat wordt nog moeilijk.
  dinsdag 30 november 2004 @ 18:37:01 #50
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_23674827
quote:
Op maandag 29 november 2004 15:37 schreef Public_NME het volgende:
Was idd gezellig! Waren met z'n 7en. En Nokia, je moet je niet aanstellen! Het is pas 1 dag echt koud geweest! Wat me soms ook opvalt is dat het weer tussen bijv. noord en zuid London echt heel verschillend is. (qua regen)
Ik vind dat we nog wat vaker moeten meeten, vind het erg lekker om weer eens ff NL te praten... (doe ik veels te weinig)
...ehh... We hebben 1 antarctische dag gehad en de rest is gewoon ijskoud!

Nog even een jaar of 2-3 jaar doorbijten hier in Noord Europa en dan snel naar warmere oorden! (Ik maak trouwens wel een uitzondering voor korte snowboard trips )
reset
  woensdag 1 december 2004 @ 00:51:25 #51
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23685270
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:11 schreef qwerty_x het volgende:
Ik weet wat je bedoelt Libris: ik moet volgende week naar Europa en ik zie nou al tegen de temperaturen op (hier momenteel 35+, hartje zomer)
Wat is de minimum temperatuur bij jou eigenlijk? Hier is het altijd warmer dan 23 graden (dus ook 's nachts). Aan de andere kant heb ik er ook wel weer zin in lekker de kou in te gaan, meer dan 1 laag kleren, een jas aan, sjaal om. Klinkt nu erg vreemd .

Trouwens vind je kerst(versieringen) ook zo raar als het zo warm is? Hier staan de kerstbomen (nep natuurlijk, heel Singapore is fake) al op Orchard, bij sommige shoppingcentres hebben ze nepsneeuw voor de kids (schuim dus..)...
  woensdag 1 december 2004 @ 01:18:57 #52
13857 Nokia3310
pi_23685592
Jaloers Hier is het inmiddels een graad of 5 (schat ik??? ben slecht in schatten...) maar over het algemeen vind ik het nog wel meevallen met de kou. Niet kouder dan in NL in ieder geval! En met de regen valt het tot nu toe ook nog mee. Even afkloppen
  woensdag 1 december 2004 @ 01:25:19 #53
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23685669
Het schijnt hier 2 a 3 keer zoveel te regenen als in Nederland

Maar dat zijn wel pittige buien ineens, miezeren komt hier niet echt veel voor..
  woensdag 1 december 2004 @ 01:35:36 #54
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_23685768
Hoe bevalt Singapore nou eigenlijk qua levensstandaard etc?
Ik ben namelijk ook van plan daar in niet al te lange termijn stage te gaan lopen/werken. Het lijkt namelijk heel vernieuwend etc. Maar is het een leuke stad? Leuke mensen? Goed eten?

En waarom willen sommigen eigenlijk niet meer terug naar Europa?
Ik weet het ja, veel vragen. Maar de wijde wereld intrekken trekt me, het settelen ergens dus ook.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  woensdag 1 december 2004 @ 02:17:45 #55
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23686204
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:35 schreef LaZZ het volgende:
Hoe bevalt Singapore nou eigenlijk qua levensstandaard etc?
Ik ben namelijk ook van plan daar in niet al te lange termijn stage te gaan lopen/werken. Het lijkt namelijk heel vernieuwend etc. Maar is het een leuke stad? Leuke mensen? Goed eten?

En waarom willen sommigen eigenlijk niet meer terug naar Europa?
Ik weet het ja, veel vragen. Maar de wijde wereld intrekken trekt me, het settelen ergens dus ook.
Vragen zijn goed

De levensstandaard voor mij is hier hoger, ik behoor tot een hogere klasse. Het is iets meer verdeeld dan in Nederland, minder nivellering.

Qua stad: Het leuke aan Singapore is dat het zo divers is. Voorbeeldje: afgelopen zaterdag met een vriendin afgesproken om te gaan lunchen in Chinatown. Eerst van thuis uit naar Orchard (dé winkelstraat van Singapore) om mijn utilities (water/elec) te betalen. Orchard is een gigantische Westers shopping paradise (je hebt er alles... ook de dure merken: RL, Prada, Gucci, Rolex, .... ), toen de metro naar Chinatown gepakt (2 haltes verder, amper 3 km) en je stapt in een totaal andere wereld. Samen wat gedronken in een hawker centre (overdekte hal met allemaal eettentjes), zit je bij mensen aan tafel die geen engels spreken.. De diversiteit is zo groot, aan de andere kant heb je Little India wat ook weer totaal anders is.

Qua mensen: Misschien komt het door het klimaat, misschien heeft het een andere reden, maar de mensen zijn hier over het algemeen zo vriendelijk. Er leven hier Taoisten (grootste deel (60% denk ik), meest Chinezen), moslims (15% meest Indonesiers / maleisiers), Christenen (15%, meest Chinezen) en zover ik zie is er totaal geen wrijving. Er is 1 straat in Chinatown met een tempel, kerk en moskee naast elkaar.
Voor mij persoonlijk, ik heb in 1.5 jaar zoveel mensen leren kennen, allerlei verschillende nationaliteiten, door het weer zijn mensen meer buiten, meer open, gaat dat allemaal makkelijker.

Qua eten: Singapore wordt soms food capital of the world genoemd. Het eten is hier (wederom) divers, goedkoop (voor 2 a 3 euro heb je een goede maaltijd), en lekker (als je van Aziatisch eten houdt (en dat is niet hetzelfde als 'De Chinese Muur' in Nederland )).

Waarom ik niet meer terug wil naar Europa? Eigenlijk om deze 3 redenen, ten eerste de vriendschappelijke sfeer. Toen ik vorig jaar in NL was schrok ik van de angst in de ogen van mensen, bang om anderen aan te kijken, laat staan, aan te spreken. En de huidige situatie in NL (TvG, moslims, marokkanen, Lonsdale, whatever) spreekt me ook niet echt aan. Ik heb een leuke baan (geef les aan Singaporese pubers), heb een goed sociaal leven, veel vrienden. Ik mis Nederland niet, alleen is het net iets te ver weg om een weekendje naar vrienden of familie te gaan....
pi_23721016
die nepsneeuw etc. klinkt bekend.
na al die tijd kan ik nog steeds dat "kerst gevoel" niet krijgen, net als oud en nieuw trouwens: het blijft wennen om dan overdag op het strand te bakken en dan om middernacht met z'n allen de oceaan in te springen.
zonnig Brasil
  vrijdag 3 december 2004 @ 22:47:52 #57
106980 Feldhofer
spielzeugland
pi_23749115
Na een tijdje gelurkt te hebben toch maar eens posten hier: Ik woon in Wenen, Oostenrijk.

En het is hier iets kouder als in Singapore
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:40:20 #58
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_23750138
je verneukt de layout
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:41:40 #59
106980 Feldhofer
spielzeugland
pi_23750167
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 23:40 schreef cygnusx het volgende:
je verneukt de layout :')
ik?
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.
  zaterdag 4 december 2004 @ 00:38:27 #60
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_23751380
quote:
Op woensdag 1 december 2004 02:17 schreef Libris het volgende:

[..]
Goed antwoord

Ten eerste bedankt voor je lange uitleg
Nu heb ik weer meer motivatie om daarheen te vertrekken, de laatste tijd hier in Nederland is het inderdaad toch een soort angstig sfeertje. Je stapt in de trein en de mensen die durven je geeneens aan te kijken/spreken.
Dan heb ik het inderdaad vooral over de randstad. In bijvoorbeeld de provinciesteden moet ik zeggen dat het daar nog wel meevalt heb ik vandaag weer ervaren .

Maargoed, ik wijk af
Wat ik er in ieder geval uit opmaak is dat het daar gewoon heel goed vertoeven is, iets wat ik al verwachtte. Verder spreekt Azie in het algemeen mij gewoon aan. Nu alleen nog een manier vinden om daar stage te gaan lopen/ ooit een baan te vinden .

Ik zie je daar nog wel eens, misschien.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  zaterdag 4 december 2004 @ 06:16:55 #61
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23753277
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:38 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Ten eerste bedankt voor je lange uitleg
Nu heb ik weer meer motivatie om daarheen te vertrekken, de laatste tijd hier in Nederland is het inderdaad toch een soort angstig sfeertje. Je stapt in de trein en de mensen die durven je geeneens aan te kijken/spreken.
Dan heb ik het inderdaad vooral over de randstad. In bijvoorbeeld de provinciesteden moet ik zeggen dat het daar nog wel meevalt heb ik vandaag weer ervaren .

Maargoed, ik wijk af
Wat ik er in ieder geval uit opmaak is dat het daar gewoon heel goed vertoeven is, iets wat ik al verwachtte. Verder spreekt Azie in het algemeen mij gewoon aan. Nu alleen nog een manier vinden om daar stage te gaan lopen/ ooit een baan te vinden .

Ik zie je daar nog wel eens, misschien.

Graag gedaan
Gisteren was ik op een feestje en verschillende mensen vroegen me wat er in godsnaam in Nederland aan de hand was en of mijn familie ook plannen had om te emigreren..

Ik ben heel erg benieuwd hoe ik er naar Nederland kijk als ik er over anderhalve week ben, na een jaar weggeweest te zijn..

Het is inderdaad goed toeven, Singapore zelf en ik heb het geluk een leuke vriendengroep te hebben opgebouwd..

Vandaag precies 1,5 jaar in Singapore Gisteren mijn Employment Pass met een jaar verlengd.. Goed gevoel..
  zaterdag 4 december 2004 @ 06:42:16 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23753301
We hadden weer eens een typhoon, heel ongebruikelijk in december.
Maar hij trekt alweer weg, dus de zandzakken voor de deur (tegen overstromingen) worden alweer opgeruimd

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 4 december 2004 @ 06:46:31 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23753305
En dit soort fietstochtjes maak ik op een gemiddelde zondagmiddag.
(als er tenminste geen typhoon is)

Mijn reisverslagen
pi_23753320
meldt!

Telt ff ergens wonen voor een paar maanden ook? Of moet je echt geemigreerd zijn? Als een tijdelijk visum (4 maanden) ook telt: San Francisco, California (eigenlijk Berkeley, maar een kniesoor die daarover valt).
" there is nothing to not be amazed at "
  woensdag 8 december 2004 @ 08:22:32 #65
24329 KNAK
ff w88,......
pi_23826841
Horen jullie de zaag?
Week gaat vandaag door midden

..leuke foto's, wel mooie omgeving al zou ik er niet willen wonen
Heb dat gezien met de Himalaya;s hier in het noorden van India
, ik kan niet in/tussen/naast bergen/heuvels wonen
Mai pben rai~!
  woensdag 8 december 2004 @ 08:26:22 #66
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23826870
quote:
Op woensdag 8 december 2004 08:22 schreef KNAK het volgende:
Horen jullie de zaag?
Week gaat vandaag door midden

..leuke foto's, wel mooie omgeving al zou ik er niet willen wonen
Heb dat gezien met de Himalaya;s hier in het noorden van India
, ik kan niet in/tussen/naast bergen/heuvels wonen
-O_ de week doormidden
Hebbie nog een koppie koffie juffrouw Jannie?

Over een weekje naar Nederland op vakantie, heb er weer zin in
  woensdag 8 december 2004 @ 09:38:29 #67
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23827544
en wat gaan we allemaal doen met de feestdagen??

Met kerst ben ik in Beijing te vinden, maar ik heb nog geen idee hoe, en met wie, ik dit ga vieren....

Oud en nieuw in Tokyo met wat Japanse vrienden en daar kijk ik erg naar uit
pi_23827770
Londoners! En natuurlijk ook alle andere Expatters van Fok! Mijn kersverse fiancee en ik gaan voor de kerstdagen lekker Londen onveilig maken, en met oud en nieuw waarschijnlijk ook. Hoe wordt dat gevierd aan de aziatische kant van de wereld? Da's toch eigenlijk een chrrrrristelijk-westers iets? Of wordt het als uitstekend excuus gebruikt om lekker te feesten?
  woensdag 8 december 2004 @ 10:43:20 #69
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_23828346
Het enige echte Londonse weer/het harde feesten heeft zijn tol geeist... Ik ben ziek Snel weer beter worden want vrijdag komt er familie op bezoek. Voor de rest nog 2 weekies voordat ik ff een lange week naar huis ga voor de feestdagen.

@Redleader: tot wanneer blijf jij eigenlijk in London?
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_23828562
Ben vooralsnog tot 1 of 2 januari hier, dan toch echt wel naar vrienden voor een weekje rust en vakantie, en rond 9 of 10 januari vlieg ik naar NL. Beterschap, Public!
pi_23828812
@Libris.

Ben van de kaart gehaald....

Ik woon nog steeds in Aporka (Hongarije) 35 km zuidelijk van Budapest, en ben absoluut niet van plan om terug naar NL te gaan.
  woensdag 8 december 2004 @ 12:28:39 #72
24329 KNAK
ff w88,......
pi_23830171
Kerst? ik zou naar Bangladesh gaan, maar dat gaat niet door
Nu komen 'r wat oude bekenden uit Delhi naar hier, ga ik daar maar een beetje mee hobbelen

Ouwejaars? als ik de 31e vrij krijg: Goa !
zo niet, dan weet ik het nog niet
Mai pben rai~!
  woensdag 8 december 2004 @ 19:05:08 #73
13857 Nokia3310
pi_23838143
quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:43 schreef Public_NME het volgende:
Het enige echte Londonse weer/het harde feesten heeft zijn tol geeist... Ik ben ziek Snel weer beter worden want vrijdag komt er familie op bezoek. Voor de rest nog 2 weekies voordat ik ff een lange week naar huis ga voor de feestdagen.

@Redleader: tot wanneer blijf jij eigenlijk in London?
He Public_NME, beterschap! Voel me momenteel ook niet zo lekker, steeds erg misselijk. Misschien buikgriep? Had vandaag afgesproken met Iamredleader en zijn vriendin (correctie: verloofde ) maar heb dat helaas af moeten zeggen. Echt balen! Nog meer balen is dat ik morgenochtend een tentamen heb en die ECHT niet kan missen. Hopen dat het morgen weer beter gaat!
  woensdag 8 december 2004 @ 19:58:25 #74
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_23839361
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:05 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

He Public_NME, beterschap! Voel me momenteel ook niet zo lekker, steeds erg misselijk. Misschien buikgriep? Had vandaag afgesproken met Iamredleader en zijn vriendin (correctie: verloofde ) maar heb dat helaas af moeten zeggen. Echt balen! Nog meer balen is dat ik morgenochtend een tentamen heb en die ECHT niet kan missen. Hopen dat het morgen weer beter gaat!
Ik begin al wat op te knappen. Gister/vanmorgen was ik echt gaaaar... Heb alweer eetlust etc; dus morgen maar weer aan het werk! (bijna weekend woei)
Jij ook sterkte! Ga denk ik voordat ik naar huis ga ook nog wel keertje naar de Hems. (die kroketjes waren toch eigenlijk wel heel erg lekker)
  woensdag 8 december 2004 @ 20:28:11 #75
13857 Nokia3310
pi_23839730
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:58 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik begin al wat op te knappen. Gister/vanmorgen was ik echt gaaaar... Heb alweer eetlust etc; dus morgen maar weer aan het werk! (bijna weekend woei)
Jij ook sterkte! Ga denk ik voordat ik naar huis ga ook nog wel keertje naar de Hems. (die kroketjes waren toch eigenlijk wel heel erg lekker)
Die kroketten waren zeker lekker! Weet niet of ik nog naar de Hems ga voordat ik naar NL ga, ga namelijk al over 8 dagen en ik zit redelijk volgepland tot dan Wanneer ga jij naar NL? Ik dus op de 16e. Gelukkig gaat het wat beter met je! Ik heb net gegeten en voel me nu ook wat beter maar ben nog steeds een beetje misselijk. Irritant Hopen dat ik me morgen wat beter voel, moet echt naar dat tentamen...
  woensdag 8 december 2004 @ 20:42:26 #76
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_23839996
Ik ga de 24e pas naar huis... Ik zit het weekend ook al vol. Misschien ga ik zondag studio sport kijken... (fey vs psv)
Hopen dat je het tentamen haalt! *ben nu CL kijken *
  woensdag 8 december 2004 @ 22:25:13 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23842902
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:11 schreef qwerty_x het volgende:
Niet overdrijven. Ik kwam na 2 jaar California (Zomers: 30+ graden, s'winters vaak nog rond de 20, momenteel 17, 18 graden) weer terug in Nederland voor 10 dagen en vondt de kou en de regen eigenlijk wel weer fijntjes...... voor een week ofzo haha

Ik ga deze winter kerst vieren in Canada. In California bestaat de witte kerst alleen als je naar de skigebieden gaat boven de 1000 meter hoogte, dus ik zit deze kerst ook lekker in de kou! Volgens weather.com gaat het volgende week sneeuwen waar ik naar toe ga, maar of dat rond de kerst nog steeds zo is weet ik niet.

Ik zit overigens nog steeds in Orange, CA - momenteel een dag in Las Vegas, NV voor mijn werk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 9 december 2004 @ 04:36:04 #78
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23848125
Ik ga met de kerst naar Nederland, weer een jaar geleden dat ik familie en vrienden heb gezien.

Vanmorgen kreeg ik een pakketje uit NL met een boek over B.Buch, een chocoladeletter en een platgewalst marsepeinen varkentje
  donderdag 9 december 2004 @ 13:15:47 #79
13857 Nokia3310
pi_23853137
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:42 schreef Public_NME het volgende:
Ik ga de 24e pas naar huis... Ik zit het weekend ook al vol. Misschien ga ik zondag studio sport kijken... (fey vs psv)
Hopen dat je het tentamen haalt! *ben nu CL kijken *
Het gaat weer een stuk beter gelukkig (eindelijk niet meer misselijk! Nou goed, nauwelijks...) Heb net tentamen gemaakt en ging erg goed eigenlijk! Wist overal een antwoord op te geven dus dat is wel positief

Oh en wat is CL? Zal wel iets met voetbal te maken hebben vermoed ik
  donderdag 9 december 2004 @ 13:46:31 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23853744
Voor mij geen kerst en nieuwjaar, gewoon doorwerken.
Begin januari wel 2 weken naar de UK (voor training van een klant).
En begin februari 9 (!) dagen vrij voor Chinees Nieuwjaar
Mijn reisverslagen
  donderdag 9 december 2004 @ 13:58:30 #81
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_23853982
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:15 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Het gaat weer een stuk beter gelukkig (eindelijk niet meer misselijk! Nou goed, nauwelijks...) Heb net tentamen gemaakt en ging erg goed eigenlijk! Wist overal een antwoord op te geven dus dat is wel positief

Oh en wat is CL? Zal wel iets met voetbal te maken hebben vermoed ik
Ah das mooi! Ben wel jaloers hoor, zou ook wel weekje eerder naar huis willen. Heb veel afspraken en erg weinig tijd... Wordt weer proppen haha.

En CL staat voor Champions League, oftewel het miljoenenbal van het voetbal.
pi_23854420
Whoopsie. Ik was dit forum even vergeten! Maar wel een mededeling. met de kerst ben ik in Nederland!
  vrijdag 10 december 2004 @ 08:22:59 #83
24329 KNAK
ff w88,......
pi_23871923
Iedereen naar NL met kerst
Veel te koud!!

Ik luister tijdens mijn werk Nederlandsche radio en ik hoor elk uur meerdere keren hoe koud het wel niet is daar.
En dan loop ik hier in een korte broek over straat
*gniffel*
Mai pben rai~!
  zondag 12 december 2004 @ 06:46:47 #84
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23914931
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 08:22 schreef KNAK het volgende:
Iedereen naar NL met kerst
Veel te koud!!

Ik luister tijdens mijn werk Nederlandsche radio en ik hoor elk uur meerdere keren hoe koud het wel niet is daar.
En dan loop ik hier in een korte broek over straat
*gniffel*
Ik keek gisteren naar de livestream van de bijzetting van Bernard, en toen twijfelde ik ook even of het wel een goed idee was om naar Nederland te gaan in december...
Nu ook nog op mijn balkon in mijn korte broek, straks even kerstcadeautjes zoeken in Chinatown
  zondag 12 december 2004 @ 07:16:18 #85
24175 M_tha_Man
Zo ziet een loser eruit:
pi_23914946
Ik woon in Phoenix, Arizona

ben ik nu ook stoer?
  zondag 12 december 2004 @ 07:24:19 #86
109978 Okkie_
chop chop flats
pi_23914952
Ja heel stoer...

Bijna Koen Stoer!
Ook het onzinnige kan zinnig zijn!
  zondag 12 december 2004 @ 07:26:24 #87
24175 M_tha_Man
Zo ziet een loser eruit:
pi_23914954
Coole gast ben jij hoor, Okkie

Waar woon jij wel niet?
  zondag 12 december 2004 @ 07:33:54 #88
109978 Okkie_
chop chop flats
pi_23914962
Niet in Phoenix... Jij poephoofd
Ook het onzinnige kan zinnig zijn!
  maandag 13 december 2004 @ 09:05:36 #89
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_23930802
quote:
Op zondag 12 december 2004 07:16 schreef M_tha_Man het volgende:
Hoe is het leven in Phoenix? Ik ben er twee keer (kort) geweest, maar ik zag elke keer bijna niemand op straat, zelfs niet in downtown... Waar is iedereen?

Mooie moderne stad in het beste deel van de US (SW), maar het doet me een beetje denken aan Sim City... Heel erg nieuw en niet veel te beleven of heb ik niet in de goede plaatsen gekeken?
reset
  maandag 13 december 2004 @ 09:49:25 #90
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23931344
quote:
Op zondag 12 december 2004 07:16 schreef M_tha_Man het volgende:

ben ik nu ook stoer?
Jij vindt dus dat wij allemaal stoer zijn?
pi_23932192
Ja man, alle Nederlanders in het buitenland zijn stoer!
om maar niet te spreken van verstandig
pi_23940645
Feldhofer.................wo lebst denn?

Wenen begint weer langzaam de depressieve stad te worden die ze in de winter altijd wordt.

Wenen heeft 2 gezichten
De Zomer, de mooiste stad op deze wereld. Wat een levens-kwaliteit. Geweldig.

De Winter. Alleen in Helsinkie ( Sorrie Nokia) is het nog depresiever. Wenen ligt in een bekken wat ervoor zorgt dat wij in de winter 5 maanden Hochnebel hebben. Dat wil zeggen , 5 maanden geen zon. Komt februarie loopt hier alles op Prozac.

Nu tijdens de advent is het nog gezellig. Donker en koud , maar alles is mooi versierd en op elke hoek staat een Punsch Tent. Alles ruikt naar Glühwein en gepoft kastanjes , maar ik hou mij hart vast voor Januarie en februarie.
  maandag 13 december 2004 @ 16:24:22 #93
13857 Nokia3310
pi_23944234
He CANARIS, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Behalve mijn naam is er niets Fins aan mij Ik begrijp wel wat je bedoelt. Hoop dat het in Londen gewoon gezellig blijft, maar dat verwacht ik eigenlijk wel want er hangt altijd wel een goede sfeer. Maar nu de kerst eraan komt is er nog veel meer sfeer, geweldig!
  maandag 13 december 2004 @ 23:20:22 #94
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_23955945
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:50 schreef CANARIS het volgende:

De Winter. Alleen in Helsinkie ( Sorrie Nokia) is het nog depresiever.
Winter in Helsinki is juist supervet! Het ziet er buiten misschien wat depressief uit, nogal gek heh als het megakoud en donker is.
Binnen is het juist supergezellig en knus. En Finnen weten zeker wat feestvieren is, zeker weten! Nog maar 9 maanden en ik ben weer terug!!
  donderdag 16 december 2004 @ 06:58:09 #95
24175 M_tha_Man
Zo ziet een loser eruit:
pi_24005448
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:05 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoe is het leven in Phoenix? Ik ben er twee keer (kort) geweest, maar ik zag elke keer bijna niemand op straat, zelfs niet in downtown... Waar is iedereen?

Mooie moderne stad in het beste deel van de US (SW), maar het doet me een beetje denken aan Sim City... Heel erg nieuw en niet veel te beleven of heb ik niet in de goede plaatsen gekeken?
Het leven hier is best te doen, qua klimaat is er zeker niets te klagen. Bijna nooit veel wind, wolken of regen. En lekker warm natuurlijk. Ik ben hier voor school een half jaartje dus anders dan de meeste anderen die Nederland ontvluchten uit interesse heb ik de locatie niet direct zelf uitgezocht. Ik vind Amerika eigenlijk nogal saai. Wat je zegt: net simcity, heel recht toe recht aan en je ziet geen hond op straat. Ik ben hiervoor nog nooit in Amerika geweest dus ik weet niet of dit aan de staat ligt of aan het land.

De natuur is wel heel erg mooi, en ook best afwisselend. Phoenix, of eigenlijk Scottdale wat er aanvast ligt, ligt in de woestijn, maar twee uur naar het noorden en je staat in de sneeuw. En nog eens een uur naar het oosten en je staat in uitgestrekte vlakten waar echt helemaal NIETS is. Ga je dan weer een uur of twee verder naar het noorden dan kom je bij de Grand Canyon. Verder is Scottsdale erg rijk, qua auto's en dergelijke doet het aan Monaco denken. Maar daar heb je zee en op straat is het gezellig, dat zul je hier niet vinden.
  donderdag 16 december 2004 @ 06:58:29 #96
24175 M_tha_Man
Zo ziet een loser eruit:
pi_24005449
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:49 schreef Skeffie het volgende:

[..]

Jij vindt dus dat wij allemaal stoer zijn?
Zeer stoer
  donderdag 16 december 2004 @ 07:05:06 #97
24329 KNAK
ff w88,......
pi_24005453
En ut is weer Donderdaaaag

* KNAK moet werken op 31dec04 tot ergens richting 9 uur in avond

* KNAK ziet effe snel naar Goa aan zn neus voorbij vliegen
Mai pben rai~!
  donderdag 16 december 2004 @ 09:08:21 #98
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_24006071
quote:
Op donderdag 16 december 2004 06:58 schreef M_tha_Man het volgende:

[..]

Het leven hier is best te doen, qua klimaat is er zeker niets te klagen. Bijna nooit veel wind, wolken of regen. En lekker warm natuurlijk. Ik ben hier voor school een half jaartje dus anders dan de meeste anderen die Nederland ontvluchten uit interesse heb ik de locatie niet direct zelf uitgezocht. Ik vind Amerika eigenlijk nogal saai. Wat je zegt: net simcity, heel recht toe recht aan en je ziet geen hond op straat. Ik ben hiervoor nog nooit in Amerika geweest dus ik weet niet of dit aan de staat ligt of aan het land.
Phoenix is inderdaad saai, waarschijnlijk de meest saaie stad die ik ooit heb gezien, maar dat is absoluut niet representatief voor de rest van Amerika. Ik heb in Albuquerque gewoond (paar uur naar het oosten vanuit Phoenix) en dat is alweer een heel ander verhaal!
reset
  donderdag 16 december 2004 @ 10:55:25 #99
13857 Nokia3310
pi_24007646
Over een uurtje verlaat ik voorlopig Londen, om 4 weken in NL te vertoeven (kerst, oud en nieuw en werken!!! ) Heb er een dubbel gevoel over, enerzijds heb ik zin om mijn familie en vrienden weer te zien en anderzijds bevalt het me hier zo goed dat ik eigenlijk geen zin heb om weg te gaan! Ga mijn leventje hier wel missen, maar gelukkig kom ik in januari weer terug.

Groetjes Nokia
pi_24007768
Hey Nokia, heel veel plezier in NL, misschien tot ziens daar, fijne vlucht en je hebt m'n NL mob, toch? Groetjes ook van de mrs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')