Ik geloof dat ze rond 4 uur weer op Heathrow moet zijn dus rond die tijd kom ik wel even een beugel of Hoegje drinken.quote:Op donderdag 18 november 2004 19:12 schreef iamredleader het volgende:
El_bario, dan neem je ze toch gewoon mee?
http://www.viewlondon.co.uk/info_pubbar_maps_1099.htmlquote:Op donderdag 18 november 2004 19:25 schreef Barcelona het volgende:
Wat is de Hems?
Uploaden geen probleem heb hier kabelinternet in mijn huis!quote:Op donderdag 18 november 2004 19:12 schreef iamredleader het volgende:
OK NIels25, zondag 28 november 1400 de Hems, ik neem mijn camera wel mee, alleen kan ik niet uploaden (zit op werk de fok!ken, thuis geen internet). Da's balen, moeten we nog een oplossing voor vinden. Telnr? 079-1011-0334
El_bario, dan neem je ze toch gewoon mee?
Heb ook vaak tot laat les dus ik ken het probleem. Eten bij een Indier lijkt me een goed plan overigens! Wil ook wel een keer naar de Hems, woon hier nu 2 maanden en ben er nog steeds niet geweestquote:Op vrijdag 19 november 2004 17:12 schreef iamredleader het volgende:
Nokia3310, ik kan ook op die zaterdag, of anders door de weeks ergens 'savonds. Probleempje is dat ik vrij veel werk, dus bijna nooit voor zessen klaar ben. Maar een etentje bij een goeie indier zit er dan wel in. Trouwens leuke text onderaan, "one ring...", ben je groot fan? Dan is dat dubbel raak, niet alleen het vrouwengehalte omhoog, ook nog eens een goed onderwerp om over te praten...
ik ook. is er bierquote:Op vrijdag 19 november 2004 18:14 schreef DIA het volgende:
ik niet maar wil er wel heen......... gratis
ik heb een sjaaltje van Fulham gekochtquote:Op vrijdag 19 november 2004 20:02 schreef Public_NME het volgende:
Ik woon er nu bijna 4 maanden en ik blijf nog tot August 2005. Daarna verhuis ik naar Helsinki.
Cool, daar woont mijn zus.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:47 schreef Stretto het volgende:
[..]
ik heb een sjaaltje van Fulham gekocht![]()
Ik zal uitkijken voor Popeye-sokken, als je die aan hebt tenminste dan natuurlijk.quote:Op zondag 21 november 2004 19:57 schreef NIels25 het volgende:
Kom net terug uit hartje londen ff heerlijk zitten eten bij de chinees daar.... anyway ik ben er volgende week wel rond de klok van 4 ofzo!
Wie is er als eerste?quote:Op maandag 22 november 2004 15:31 schreef iamredleader het volgende:
suggesties?
Ik kom waarschijnlijk zondag wel even buurten. Ik kan me er alleen niets bij voorstellen, Sinterklaas in een Engelse pubquote:Op woensdag 1 december 2004 17:01 schreef Individual het volgende:
Ben trouwens zondag in de Hems met m'n collega's om Sinterklaas te vieren. Gelukkig maar want zaterdag had ik al wat...
Iedereen is welkom! (het is een pub... natuurlijk is iedereen welkom)
quote:Op woensdag 1 december 2004 17:51 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Ik kom waarschijnlijk zondag wel even buurten. Ik kan me er alleen niets bij voorstellen, Sinterklaas in een Engelse pubHoe laat begint het?
Je ziet het iamredleader, news travels fast herequote:Op maandag 6 december 2004 20:35 schreef NIels25 het volgende:
Ja idd van harte gefeliciteerd! Hoorde het net van nokia op de MSN. Gaaf hoor!
Hoe was Faithless ??quote:Op maandag 6 december 2004 20:37 schreef NIels25 het volgende:
Mijn sinterklaas was half sinterklaas.... S'ochtends was ik nog in Nederland voor een lekker bakkie koffie met daarbij natuurlijk boterletter en gevulde speculaas (ja en dan wel die van de banket bakker)
Maar ja s'middags toen de fam het ging vieren zat ik op de Stena HSS om terug te gaan naar het o zo mooie Enfield Chase
In de Hems kom ik ook niet meer voor januari... Wat betreft morgen, ben nog niet zeker, zit er namelijk aan te denken om naar Les Miserables te gaan. Nog even een showtje pakken voor ik weer terugga. De Phantom film ga ik denk ik maar in NL zien. Tijd is helaas schaarsquote:Op maandag 13 december 2004 14:29 schreef iamredleader het volgende:
Mert: ik vrees dat ik niet meer naar de Hems zal gaan voor mijn terugkeer naar NL, misschien dat een van de andere FokLondeners dit kan doen?
@Nokia3310: ik denk dat ik het gewoon niet red, zit nu al te gapen en ben best moe van het weekend, wil graag nog wat afspreken - heb je dinsdagavond ergens tijd? Geen filmpje, maar gewoon wat drinken - misschien bij Ed's op Finchley Road?
Veel plezier met je essay...
Ja ik wilde eerst naar die wedstrijd toe, maar ze spelen het op Villa Park als ik me niet vergis. (Birmingham). Dat is op een woensdag niet te doen, aangezien ik geen vrij van mijn werk wil nemen... Gaat denk ik toch de Hems worden danquote:Op maandag 20 december 2004 23:15 schreef merdeka het volgende:
Ik keek zonet mijn agenda in en zie dat ik sowieso de week van 7-12 februari ook een paar dagen in London doorbreng, en dat zou kunnen inhouden dat ik Nederland-Engeland (die wedstrijd is op 9 februari) op Engelse bodem moet gaan kijken. Dat zou wel geinig zijn
quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:16 schreef NIels25 het volgende:
anyway borrelen lijkt me sowieso fijn plan, whatever the reason may be
Ah in W9 dus? Dat is toch vlak bij Paddington enzo? Je bent dus ook een West-Londenaar danquote:Op vrijdag 1 april 2005 23:38 schreef Chillmeister het volgende:
Vanaf zondag woon ik in London, Maida Vale.
Bijna al mijn vrienden werken bij banken in Blackfriars en de buurt van Liverpoolstreet of Canary Wharf, meesten bij Jpmorgan, HSBC of ABN Amro. (paar ook bij Deutsche gewerkt)quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:45 schreef Chillmeister het volgende:
idd W9, ongeveer 1km van paddington en 1 km van Lords cricket ground. Heb er zin in, alleen vanaf zondag even zonder internet, want eenmaal aangekomen moet ik natuurlijk telefoon en ADSL regelen. en.......... een baan. Niemand van jullie die toevallig bij een bank werkt?
Ik heb net ff rondgevraagd bij mijn huisgenoten en ze zeiden dat je deze moest proberen:quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:52 schreef Chillmeister het volgende:
Dat heb ik ook begrepen en vind ik idd niet erg. Wil in de financiele wereld komen en heb ervaring nodig. Zou je toevallig weten welke banken / financieele instellingen welke agencies gebruiken? Dan weet ik precies welke ik langs moet gaan. Maandag ga ik langs randstad, manpower, kelly services en adecco. Hopelijk heb ik een klein voordeel omdat ik half engels en half nederlands ben
Kijk ook nog ff op www.gumtree.com ; ook een massive site met veel vacatures, huisjes en nog meer dingen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:02 schreef Chillmeister het volgende:
he Public_NME harstikke bedankt!
Ik betaal 100pond per week, dus 433 per maand. Excl. gas en licht, maar incl. water/breedband en de dikste Skytv. (Daar heb ik echt blij mee, oneindig live voetbal kijken!)quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:14 schreef Chillmeister het volgende:
Had gumtree pas gevonden, nadat ik een huisje had, dus er gaat idd 50 pond sowieso al naar een agent en vast wel een bepaald bedrag van de maandelijkse huur. Wat betalen jullie eigenlijk aan huur? Ik heb niks om mee te vergelijken
Dat had ik via gumtree al begrepen. Ik reken op iets van 150 pond per week, dan moet het wel lukken. Iets delen lijkt me juist wel prima, ben al 6 jaar een studentenhuis met 10 man gewend... Lijkt me gewoon niet heel erg fijn om opeens weer in een of andere universiteitsflat te zitten... Welke universiteit zou trouwens het dichts bij Fleet Street liggen???quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:49 schreef Public_NME het volgende:
Voor onder de 100 pond is er gewoon weinig redelijks te vinden in Londen, dus die 25 pond is echt een schijntje. Heb trouwens niet de illusie dat je voor die 100pond je eigen woning hebt, want je deelt het dus ook gewoon met anderen.
Ik ga ook off, lekker tv kijken!
Dat geloof ik graag, de ellende is alleen dat ik pas drie dagen van tevoren erheen kan. Ik ben wat aan het mailen met vrienden die er al wonen, wellicht dat die iets hebben. Ik zag ook nog wel wat plekken nog dichter bij de city, maar inderdaad ook duurder. Er zitten wel wat aardig plekken bij met een twee slaapkamers. Dat wordt relatief al weer iets goedkoper.... Er lopen toch meer mensen stage met mij...quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:50 schreef Chillmeister het volgende:
Camden zit op the nothern line, dus naar de city gok ik zo'n 20 minuten + het lopen naar het station. Het zien van de buurt met je eigen ogen geeft toch de beste indruk heb ik gemerkt
Grote bank in Fleet Street, dus alles in de buurt zou welkom zijn (en waarschijnlijk onbetaalbaar)...quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:21 schreef Chillmeister het volgende:
bij welk bedrijf loop je stage?
laat me weten als ze nog uitzendkrachten zoeken.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Grote bank in Fleet Street, dus alles in de buurt zou welkom zijn (en waarschijnlijk onbetaalbaar)...
Ik begin 27 juni. Het ligt een beetje aan de tentamens, maar ik zal er de 25e al zijn, wellicht eerder... Hoeveel betaal jij voor je kamer en welke straat is dat (kan ik even op het kaartje kijken, mijn orientatie is nog wat slecht)?quote:Op zondag 3 april 2005 00:54 schreef Nokia3310 het volgende:
Camden is een superleuke buurt, ligt er wel aan waar natuurlijk want er zijn best een paar 'dodgy' plekken. Chalk Farm (ligt er pal naast) is ook een fijne buurt. Ik woon zelf in West Hampstead, mega relaxte buurt. Ligt op de jubillee lijn, met de metro 15 minuten naar Green Park. Mijn huisbaas heeft overigens een paar kamers vrij dus als je interesse hebt moet je het maar laten weten. Wanneer kom je hierheen?
Hehe, ik noem ook liever mijn exact stage adres niet... ken het idee. Maar goed, hoe lang zou jij nu bijvoorbeeld doen over een reisje naar de city? Ik kan het zo moeilijk inschatten. Holborn/Soho/Bloomsbury lijkt allemaal vrij dichtbij.... en duurquote:Op zondag 3 april 2005 15:31 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik ben bang dat de kamers tegen die tijd weg zijn. Maar neem anders tegen die tijd nog even contact met mijn huisbaas op, wie weet (als je wil geef ik wel even zijn nummer). Ik woon in de buurt van Mill Lane, noem liever de precieze straat nietIk betaal overigens 400 pond per maand, met gedeelde keuken/badkamer.
Welkom to London matequote:Op dinsdag 5 april 2005 13:30 schreef Chillmeister het volgende:
Het geld verbrand alsof er geen morgen meer is, maar alles gaat wel lukken.
Ja ik weet het, ik zit hier ook nog minder dan 4 maanden... Maarja gelukkig maak ik wel de zomer mee, en dan is London echt heel anders! (10x leuker)quote:Op donderdag 7 april 2005 22:27 schreef Nokia3310 het volgende:
Erg balen inderdaadVond het ook leuk om jou te ontmoeten en je hebt gelijk, het is echt een ratace. Gaat allemaal zo snel en ik had nog zoveel dingen willen doen, maar voor je het weet is het voorbij
Wrijf het nog maar lekker inquote:Op donderdag 7 april 2005 23:03 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik zit hier ook nog minder dan 4 maanden... Maarja gelukkig maak ik wel de zomer mee, en dan is London echt heel anders! (10x leuker)
Thanks! Ik bel je als ik weer in Nederland ben. Ik verhuis waarschijnlijk na volgend weekend naar Amsterdam dus dan moeten we zeker even bijkletsen!quote:Op donderdag 7 april 2005 23:05 schreef iamredleader het volgende:
Heel veel sterkte met het oplossen van de problemen rond je portemonnee, en tot volgende week in Amsterdam!
Ik heb eerlijk waar mijn kamer verwarming maar 2 a 3 keer aangehad deze winter. Ik ben dan ook bijna niet in mijn kamer en hou ervan om in een koude kamer te slapen...quote:Op vrijdag 8 april 2005 13:10 schreef Chillmeister het volgende:
idd klote weer, zeker als de verwarming in mijn kamer niet goed werkt en tot zondag moet wachten voordat het gefixed kan worden
Hey Nokia3310, hoelang heb je hier gwoond en waarom ga je weg dan?! ik woon hier nu 14 maanden en nog steeds prima naar mn zin hoor! Geweldige stad en waanzinnig veel vrienden, die allemaal ook uit andere landen komen...quote:
Vanwege studie volgens mij...quote:Op zaterdag 9 april 2005 02:11 schreef Vifi het volgende:
[..]
Hey Nokia3310, hoelang heb je hier gwoond en waarom ga je weg dan?! ik woon hier nu 14 maanden en nog steeds prima naar mn zin hoor! Geweldige stad en waanzinnig veel vrienden, die allemaal ook uit andere landen komen...
Ik heb hier 7 maanden gestudeerd als uitwisselingsstudent. Moet nu weer terug naar Nederland om mijn studie af te ronden maar daarna kom ik zeker terug hier! Het bevalt mij ook heel goed hier en heb ook allemaal vrienden van over de hele wereld, maar ook Engelsen, zo pik je de Engelse cultuur ook mee.quote:Op zaterdag 9 april 2005 02:11 schreef Vifi het volgende:
[..]
Hey Nokia3310, hoelang heb je hier gwoond en waarom ga je weg dan?! ik woon hier nu 14 maanden en nog steeds prima naar mn zin hoor! Geweldige stad en waanzinnig veel vrienden, die allemaal ook uit andere landen komen...
Internationaal studeren is echt het beste wat er is! Poster heeft inmiddels 1,5 jr achter de rug en moet nog 8 maanden. Je leert echt zo ongelooflijk veel mensen kennen die weer uit verschillende culturen komen. Echt heel interessant... (sorry beetje offtopic)quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:29 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Ik heb hier 7 maanden gestudeerd als uitwisselingsstudent. Moet nu weer terug naar Nederland om mijn studie af te ronden maar daarna kom ik zeker terug hier! Het bevalt mij ook heel goed hier en heb ook allemaal vrienden van over de hele wereld, maar ook Engelsen, zo pik je de Engelse cultuur ook mee.
Jah ik probeer me voor komend schooljaar in te schrijven voor fysiotherapie. Hoop dat het lukt want ik heb het fulltime werken nu wel weer ff gezien. Ik werk bij All Bar One, leuke bar en veel vrienden, beetje duur alleen. Waar wonen jullie allemaal? Ik woon zelf in Leyton, Oost London.quote:Op zaterdag 9 april 2005 16:02 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Internationaal studeren is echt het beste wat er is! Poster heeft inmiddels 1,5 jr achter de rug en moet nog 8 maanden. Je leert echt zo ongelooflijk veel mensen kennen die weer uit verschillende culturen komen. Echt heel interessant... (sorry beetje offtopic)
Ja ik ken Leyton(stone?) wel, ben er alleen nog nooit geweest. Ik woon zelf in SW, Southfields, dus vlakbij Wimbledon,Fulham, Chelsea & Putney.quote:Op maandag 11 april 2005 02:29 schreef Vifi het volgende:
[..]
Jah ik probeer me voor komend schooljaar in te schrijven voor fysiotherapie. Hoop dat het lukt want ik heb het fulltime werken nu wel weer ff gezien. Ik werk bij All Bar One, leuke bar en veel vrienden, beetje duur alleen. Waar wonen jullie allemaal? Ik woon zelf in Leyton, Oost London.
idd, 4 jaar achter de rug. Toen een jaartje in Nederland gewerkt en zit weer terug in VK. Had van de week weinig geld uitgegeven tot het weekend! Maar ja, het maakt niks uit want was met een grote groep vrienden die ik al enige maanden niet had gezien. We hadden met z'n 6en een riksja race van Covent garden naar Piccadilly. Geweldig veel lol is dat, moet zeggen dat ik ook heel blij ben met de buurt waarin ik woonquote:Op zaterdag 9 april 2005 16:02 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Internationaal studeren is echt het beste wat er is! Poster heeft inmiddels 1,5 jr achter de rug en moet nog 8 maanden. Je leert echt zo ongelooflijk veel mensen kennen die weer uit verschillende culturen komen. Echt heel interessant... (sorry beetje offtopic)
Jah idd Public_NME (is dat vh NME Magazine?) Leytonstone is een halte verder maar woon zelf in Leyton, niet de beste buurt, maar je moet ergens beginnen toch...Waar woon jij Chillmeister? en wat is een riksja racequote:Op maandag 11 april 2005 10:59 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
idd, 4 jaar achter de rug. Toen een jaartje in Nederland gewerkt en zit weer terug in VK. Had van de week weinig geld uitgegeven tot het weekend! Maar ja, het maakt niks uit want was met een grote groep vrienden die ik al enige maanden niet had gezien. We hadden met z'n 6en een riksja race van Covent garden naar Piccadilly. Geweldig veel lol is dat, moet zeggen dat ik ook heel blij ben met de buurt waarin ik woon
Die dingen zijn vet irri man, hele tijd lopen ze te bellen etc.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:55 schreef Chillmeister het volgende:
Ikzelf woon in Maida Vale, ongeveer 15~20 minuten lopen ten noorden van Paddington station. Je weet toch wat een riksja is? Zo'n fiets-taxi, we hadden afgesproken met ze, wie de snelste was de grootste fooi kreeg
Waar ik zaterdag was, was het 4 pints!quote:Op woensdag 13 april 2005 17:27 schreef el_bario het volgende:
Dan kan je beter lopen. Is toch weer bijna vier pints!
quote:Op donderdag 14 april 2005 04:00 schreef Nokia3310 het volgende:
Ben inmiddels weer gearriveerd in Nederland en mis Londen nu alHeb er echt een super tijd achter de rug en ga zeker terugkomen.
Over goedkoop gesproken: ga eens naar Cheapskates op woensdagavond. 5 pond entree (4 pond als je een studentenkaart hebt) en ALLE drankjes kosten 70p, dus ook shots en mixjes. Garantie om dronken te worden (been there, done that) Het zit in Greek Street (zijstraat van Shaftesbury Avenue) en het is doordeweeks een stripclub, dus inclusief palen, spiegels en rood tapijt. Alleen op woensdagavond open als club en de naam van de toko is Moonlighting Eclipse, hoewel ze het op woendag dus Cheapskates noemen. Aanrader! Neem wel je ID mee anders kom je niet binnen!
Als jullie het niet erg vinden blijf ik nog wel even meekletsen in dit topic, heb er immers 7 maanden gewoond dus weet hoe het is
Binnenkort! Ik moet 27 juni beginnen, maar ga er iets eerder heen. Ik zit de eerste paar dagen in een hotel in kensington, via het werk van mijn moeder voor maar 35 euro per nacht (5 sterren, haha). Maar goed, ik heb dan 5 dagen de tijd om een woning te regelen, moet hopelijk wel lukken... Het wordt soho of covent garden, dan is het werk een beetje te lopen...quote:Op zondag 22 mei 2005 19:20 schreef Nokia3310 het volgende:
Hoe is het met de Londen-gangers? Ben volgende week weer even in Londen, van woensdag tot zondag. Even mijn vriendinnen opzoeken en wild stappen
Geen spannende verhalen meer van de Fokkers in Londen?
Ik heb wel wat Engelse vrienden die op zoek zijn naar een huis. Kun je er wat meer over vertellen?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:58 schreef Vifi het volgende:
Iemand een kamer nodig in Leyton (east London)? heb 4 huisgenoten nodig...laat het ff weten als je er meer over wilt weten.
Kennen jullie misschien goeie sites waar je je ad voor je woning kan plaatsen?
dank
Wat voor soort muziek zoek je? Als je van urban houdt is Attica (off regent street) wel leuk en ook Opium (Dean Street). Tiger Tiger (Regent Street) vond ik ook wel lachen, al komen er wel veel mannen in pak en worden steeds dezelfde nummers gedraaid. Maar als je voor 10 uur binnen bent is het wel gratis.quote:Op zondag 5 juni 2005 11:41 schreef Public_NME het volgende:
Weet iemand een leuke toko waar je op donderdagavond goed kan stappen? (en die niet om 23u dicht gaat?)
Komt een vriend van me langs en willen nu eens op donderdagavond gaan stappen... Liefst centraal/west London.
ps we gaan zondag ook naar the Church, schijnt echt een yob tent te zijn
Tiger Tiger is volgens mij de hele week open. Ik ben er in ieder geval een keer op een woensdag geweest dus dan zullen ze op donderdag zeker open. Ben je wel eens in Sound geweest (Leicester Square)? Daar is de muziek wel redelijk gevarieerd. Je moet alleen even uitzoeken wat voor muziek er die avond is, dat verschilt volgens mij per dag van de week. En even kijken dat je niet per ongeluk op gaynight gaat, dat had ik een keer. Was wel hartstikke gezellig overigensquote:Op zondag 5 juni 2005 21:53 schreef Public_NME het volgende:
Ja ik heb dus echt een schurfthekel aan RnB en al die troep. Beetje dance is wel oke, geen zin om naar The end etc. te gaan. Tiger Tiger ben ik wel geweest, is op zich wel lachen. (maar of dat ook op donderdag is?!)
Zal vast heel gezellig zijn, maar is niet echt (of echt niet) mijn ding... Maarja denk wel dat het Tiger Tiger wordt ja, ben er pas 1x geweest hahaquote:Op maandag 6 juni 2005 23:57 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
En even kijken dat je niet per ongeluk op gaynight gaat, dat had ik een keer. Was wel hartstikke gezellig overigens
soho en covent garden zijn niet echt buurten waar je huisvesting gaat vinden (lijkt me). Als je iets in de buurt van de City wil kan je misschien kijken naar Old street / Islington. Of aan de zuid oever van de thames (maar nog steeds een paar minuten lopen naar the City) heb je Borough.quote:Op maandag 6 juni 2005 00:08 schreef Drive-r het volgende:
Jippie, ik mag ook al bijna! Ik moet de 27e juni beginnen, maar vertrek waarschijnlijk een week daarvoor. Ik moet dan in 7 dagen een woning voor 2 man vinden, maar met wat extra centjes moet dat hopelijk wel lukken. Mocht iemand echter iets in de buurt van de City weten (voorkeur voor Soho/Covent Garden/Bloomsbury), geef ene gil!
Toch zie ik vrij veel staan op gumtree en heb ik al contact gehad met genoeg agencies die er wat verhuren. Het is niet goedkoop, maar ik heb er wat voor over. Budget ligt rond 400-450 per week voor 2 personen, daarvoor moet je hopelijk lukken...quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:52 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
soho en covent garden zijn niet echt buurten waar je huisvesting gaat vinden (lijkt me). Als je iets in de buurt van de City wil kan je misschien kijken naar Old street / Islington. Of aan de zuid oever van de thames (maar nog steeds een paar minuten lopen naar the City) heb je Borough.
Zit nu twee maanden in London en heb een geweldige tijd. Nog niet de baan die ik wil (ben gewoon door aan het zoeken), maar de buurt (maida vale) is iig perfect en zou momenteel nergens anders willen wonen.
@Public_NME
Gardening club in covent garden is leuk, Walkabout in cambridge circus is meer 'low key' (maar dat is logisch aangezien het australisch is). Jewel bar in Covent garden en Piccadilly zijn leuk maar ik weet alleen niet hoe laat die open blijven op een donderdag
Hehe, help me duimen! Ik ben nu wat aan het mailen en ga over 10 dagen weg. Dan heb ik nog 7 dagen om daar iets te vinden...quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:49 schreef Chillmeister het volgende:
goh, dat wist ik niet. Maar dat is alleen beter dan en met zo'n budget moet je wel iets moois kunnen vinden
Ik zou je uitschrijven in NL om te voorkomen dat je gezeik krijgt met de belasting. (Volksverzekeringpremies etc.) Ik sta dus wel ingeschreven in NL en heb dus nu best wel veel gezeik met dat belastingverdrag etc.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:46 schreef Mottebelke het volgende:
Ik zit op dit moment in London voor m'n afstudeerstage. Bevalt erg goed en ik heb dus nu ook een vaste baan aangeboden gekregen. Ben wel van plan die te nemen, maar toch een paar vraagjes die jullie vast wel kunnen beantwoorden.
Ik ben van plan 1 a 2 jaar te blijven en daarna te kijken of het nog steeds bevalt buiten NL. Maar moet ik me nu ook in Nederland uit laten schrijven (bij de gemeente)? Want echt emigreren binnen de EU is er niet of wel? En het lijkt me ook niet dat ik me zomaar hier in London kan inschrijven als burger?
Ik vind het een beetje onduidelijk allemaal, maar hopelijk weet iemand hier meer.
Je moet je idd uit schrijven. Ook al is Engeland lid van het Schengen verdrag toch zal je voor Nederlandse begripen emigreren. Het is dus belangrijk om je huidige gemeente te melden dat je niet meer in NL woonachtig bent.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:46 schreef Mottebelke het volgende:
Ik zit op dit moment in London voor m'n afstudeerstage. Bevalt erg goed en ik heb dus nu ook een vaste baan aangeboden gekregen. Ben wel van plan die te nemen, maar toch een paar vraagjes die jullie vast wel kunnen beantwoorden.
Ik ben van plan 1 a 2 jaar te blijven en daarna te kijken of het nog steeds bevalt buiten NL. Maar moet ik me nu ook in Nederland uit laten schrijven (bij de gemeente)? Want echt emigreren binnen de EU is er niet of wel? En het lijkt me ook niet dat ik me zomaar hier in London kan inschrijven als burger?
Ik vind het een beetje onduidelijk allemaal, maar hopelijk weet iemand hier meer.
Hmmm, niet in mijn geval maar voor kortstondig verblijf of student zou dat best kunnen. Even uitzoeken dus...quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:00 schreef Public_NME het volgende:
National Insurance heb je sowieso al tijdelijk zonder dat je je gaat aanmelden. Het is gewoon je geboortedatum met een M erachter geloof ik.
Ik kreeg ook vrij snel een NI nummer voor mijn stage. Ben trouwens vanmiddag aangekomen. Logeer nu nog in zo'n studenten flat bij King's Cross, maar ga morgen wat apartementen bekijken voor 3 maandjes. Eentje op Fleet Street, twee bij Blackfriar station en eentje in Barbican. Ik loop stage in Fleet Street, dus zijn allemaal binnen loop afstand. Jammer dat ik weinig meer kon vinden in Soho, maar geen ramp.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:25 schreef Chillmeister het volgende:
ben in NL ingeschreven en heb tevens ook een NI nummber. Misschien over een jaartje uitschrijven ofzo
tips om te zoeken? pimlico is een goede buurt en redelijk centraal (net onder victoria station), maar misschien is dat net iets te ver. Borough schijnt 'in' te zijn bij veel 'city' mensen. Dat zit aan de zuidbank van de Thames, maar het is 10min lopen naar the city gok ik zo ongeveer.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik kreeg ook vrij snel een NI nummer voor mijn stage. Ben trouwens vanmiddag aangekomen. Logeer nu nog in zo'n studenten flat bij King's Cross, maar ga morgen wat apartementen bekijken voor 3 maandjes. Eentje op Fleet Street, twee bij Blackfriar station en eentje in Barbican. Ik loop stage in Fleet Street, dus zijn allemaal binnen loop afstand. Jammer dat ik weinig meer kon vinden in Soho, maar geen ramp.
Nog goeie tips voor Londen? Ik begin maandag, dus vanaf dan wordt het stapels uren draaien![]()
Je vergeet Lords, wat veel dichter bij het centrum is. Ikzelf moet ook nog een keertje naar Lords gaan, zeker aangezien het 10 minuten lopen is vanaf waar ik woon.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:25 schreef Public_NME het volgende:
Sport is natuurlijk ook erg groot in London. Er is veeel voetbal met een aardig aantal premiership teams en nog veel clubs uit de lagere klassen.
Je kan uiteraard ook nog naar cricket(the oval)
NI nummer heb ik niet eens (nou ja een Temporary Number dan) en ik ben pas sinds het begin van dit jaar 'ingeschreven' omdat ik de deur opendeed en daar stonden ze dan, de mensen van de electoral role.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:37 schreef Mottebelke het volgende:
Een NI nummer heb ik ook al, want die had ik voor m'n stage al nodig. Dus advies is om je gewoon uit te schrijven in Nederland, want dan heb je in ieder geval geen verplichtingen daar. Hoe zit het trouwens met bankzaken in NL dan? Ik heb nu nog een Nederlandse rekening, maar zou ik die dan ook op moeten zeggen omdat ik niet meer in NL woon?
En als ik het goed begrijp is inschrijven hier in London dus niet nodig.
Laatste puntje dat ik dan nog wil weten is hoe het dan zit als ik bijvoorbeeld na een jaar besluit om terug te gaan naar NL. Kan ik me dan gewoon weer inschrijven of geeft dat een hoop gezeik/geregel/papierwerk?
Dringend vraagje: Ik zit sinds gisteren in Londen en begin maandag met werk. Nu heb ik twee apartementen op het oog via hetzelfde bureau. Het ene apartement (in Fleet Street, hoe lekker!) vereist echter de volle betaling van 10 weken huur en een borg voor 6 weken. Het is wel via ee betrouwbaar bureau, dus daar zit ik niet mee (John D. Wood). Maar goed, hoe krijg ik zoveel geld voor maandag op hun rekening tegen normale kosten? Ik kan het natuurlijk vanuit Nederland gewoon overmaken of met spoed. Dat is volgens mij niet heel goedkoop, maar op zo'n bedrag wel te doen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:22 schreef Chillmeister het volgende:
ditto, niemand zal er iets van merken als je jezelf niet uitschrijft. Ik ben ook sinds 2000 niet in Nederland (nou ja een jaartje in 2004 maar dat is alles)
Het is een aardig bedrag, 4000 pond de man... (twee persoons apartement). De huur is dus 500 alles inclusief. Daarvoor krijg ik dus twee dubbele slaapkamers met beiden een volledige badkamer (eentje en suite, de andere ernaast). Verder een woonkamer met alle zaken (tv, video, dvd, etc) en een aangrensende keuken. Wasmachine, droger, afwasmachine... Nou ja, alles eigenlijk. Ook linnen en serviesgoed.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:40 schreef iamredleader het volgende:
Je kan afhankelijk van de bank in Nederland maximaal 300-1000 euro per dag pinnen, of je moet speciale toestemming krijgen voor grotere bedragen. Het beste bel je direct met je eigen bank, legt ze de situatie uit en vraagt om de beste aanpak.
Om wat voor bedrag gaat het eigenlijk? Ik bedoel, 10 weken huur, 6 weken borg, dat zal wel geen 50 euro zijn... is het een leuk plekkie? Wat krijg je allemaal?
Hoeveel mocht je rood staan en hoe had je dat geregeld? Want als ik nu ook een groot bedrag rood mag staan, kom ik natuurlijk al een heel eind! Verder net ABN gebeld. Opties zijn spoedoverboeken via internet, maar ze kon niet garanderen hoe lang het dan duurde. Verder inderdaad je limiet verhogen... Misschien maar eens HSBC bellenquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:03 schreef iamredleader het volgende:
Helaas kan ik je niet verder helpen, maar je keuze voor de HSBC was in elk geval de juiste, ik heb mijn stagevergoeding daar laten storten, en in ruil kreeg ik een echte koninklijke behandeling, mocht een riant bedrag rood staan indien gewenst, en kreeg een platinum credit card (limiet 10.000 pond) aangeboden, heb "maar" de gold genomen met 2000 pond limiet, vond 10 mille een beetje te ver gaan. In guldens (jajajajajaja) is dat een ontiegelijk grote hoeveelheid geld... vond ik niet nodig.
Veel plezier met je woning!
Mijn stage vergoeding is ook rond dat bedrag, met nog een eenmalige vergoeding van 1000 pond. Ik hoor net van HSBC dat mijn overdraft inderdaad 1000 pond is. Dat betekend dat ik er nog 3000 moet vinden. Ik denk dat ik van mijn twee Nederlandse passen ook nog wel 1000 pond kan trekken, dan laat ik de rest wel met een spoedoverboeking doen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:14 schreef iamredleader het volgende:
HSBC was terwijl ik werkte 1000 pond, daarna 250, met een maand (geloof ik) tijd om minimaal een dag 1 pond zwart staan. Maar dat was dan ook alleen omdat ik die stagevergoeding kreeg (2295 pond bruto per maand).
Daarom ben ik hard bezig om in de banking sector een baan te krijgen alleen gaat dat niet zo 1.2.3 zonder ervaringquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:28 schreef iamredleader het volgende:
Nah, stage bij de Deutsche Bank. Maar de banking sector en het verzekeringswezen zijn idd erg goed betaalde gebieden, zelfs voor stagevergoedingen!
Hm, ik dacht dat met geld overmaken er niet echt een limiet op zat? Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Met de creditcard is een optie. Tot nu toe heb ik in ieder geval 1200 opname mogelijkheid van de creditcard (kost wel 2.5%...), 1000 van mijn overdraft van HSBC en nog 300 nu op zak. Die laatste 1500 moet dan maar ergens cash vandaan komen. Volgens de Abn duurt het normaal nog 2-3 werkdagen, maar garantie geven ze natuurlijk niet... Ik krijg van die ukkel de sleutel pas als ik alles tot de laatste cent gelapt heb. Redelijk irritant en niet flexibel. Mijn kamer genoot gaat nu waarschijnlijk maar het vliegtuig in met 4000 pond cash in zijn achterzak, heel erg ontspannen reizen... not...quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:28 schreef iamredleader het volgende:
Nah, stage bij de Deutsche Bank. Maar de banking sector en het verzekeringswezen zijn idd erg goed betaalde gebieden, zelfs voor stagevergoedingen!
Ik hoop dat het lukt met het geld, maar 1000 pond van een NL rekening in een keer? Da's om en nabij de 1500 euro's, dus ik weet niet of je dat mag.
Bedankt voor de tip, ik hoop dat het in ons appartement enigzins mee valt! Ik schijt wel een beetje van dit gedoe. Ondertussen nog twee keer gebeld en ze willen helaas weinig meegeven. De arme kerel van de agency ziet langzaam zijn provisie in rook opgaan, geloof ik. Maar goed, uiteindelijk vind ik het ook vrij waardeloos van mijn stage adres dat ze hier niet enigzins over nadenken. Zo krijg ik bijvoorbeeld mijn eerste salaris en die 1000 pond vergoeding pas eind augustus. Die eerste 5 weken moet ik maar even uit eigen zak voorschieten. Lijkt me voor zo'n grote bank niet heel erg lastig om iets voor te schieten?quote:Op donderdag 23 juni 2005 19:13 schreef iamredleader het volgende:
Tsja, dat zou ik ook niet echt prettig vinden, met 4000 pond contant op zak, maar als dat het probleem in een keer oplost, tsja, dat is wel zo prettig. En die huiseigenaar is niet flexibel, omdat hij weet dat hij de macht heeft om je de sleutel wel of niet te geven, op zulke korte termijn. Kleine tip, zorg ervoor dat je bewijs van betaling hebt, dat wil wel eens helpen.
En nog iets: als je 'snachts niet lekker kan slapen door jeuk, en je krijgt rode bultjes, zoek naar bedbugs, in Londen een regelrechte infestatie soms! Onder de matras, achter kiertjes, google er maar op los, mijn verloofde en ik hebben maanden lang gezeik gehad. Helaas zijn die topics van voor de "schoonmaak" in het forum, dus op dit moment (geloof ik) niet toegankelijk.
Goh, best wel wat doorstroming van de fokkers in London.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:40 schreef Public_NME het volgende:
Nog 1 week en ik ben geen fokker in London meer...
Ik ga vrijdag mijn stagejaar afsluiten en zaterdagochtend vlieg ik meteen naar A'dam. Ik ga vier weken vakantie vieren in NL, misschien dat ik nog een last minute pak maar ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Goh, best wel wat doorstroming van de fokkers in London.
helft van de mensen die hier posten wonen hier niet (meer)...![]()
Waar ga je heen Public_NME?
heb dat zelf geprobeerd en dat ging gewoon te moeilijk, makkelijker als je hier eenmaal bent. Meeste banen in the city zijn 'temp-to-perm-, drie maanden temp en dan vaak vast.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:03 schreef Khodorkovsky het volgende:
Bedankt!
Da's ook de moeite, 1000 mensen ineens werkloos. 'k Heb dat nog gehoord: lange werkdagen en van de ene op de andere dag buiten kunnen liggen...
BTW: Is het mogelijk om vanuit het buitenland in Londen werk te vinden of zoek ik, zoals je zegt, best gewoon werk via de Londense agencies?
Cool, daar heb ik hiervoor een jaartje gewoond. Veel plezier daar!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:09 schreef Public_NME het volgende:
Camden town morgen! Echt super vet!
Ben sinds vanochtend geen fokker in london meer, helaas!~(Binnenkort fokker in helsinki)
Daar heb ik mijn kerstfeest van de zaak gevierd! Zijn toch 3 verdiepingen, waarvan er 2 in de kelder zitten zeg maar.quote:Op zondag 31 juli 2005 16:19 schreef Chillmeister het volgende:
ben gisteren geweest naar the loop bar www.theloopbar.co.uk. Leuke tent en zeker een aanrader, het is in de buurt van oxford circus.
browns, twilights, stringfellows. In die tenten zal je niet veel stelletjes vinden, zijn namelijk strip clubs. Als je bier lekker vind is the porterhouse een leuke pub met ongeveer verschillende bieren achter de bar. Zit in covent gardenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:31 schreef FatherJack het volgende:
morgen (donderdag) nog iemand stappen in London? of goede tip voor een leuke bar/club om alleen heen te gaan zonder dat je tussen de stelletjes zit?
The Walkie in Shebu, tja daar ben ik ook wel eens flink dronken geworden. (in die tent moet je gewoon keihard zuipen anders ga je je echt ergeren aan al de dronken mensen)quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 08:16 schreef spurs het volgende:
Als ik in London ben beland ik meestal in de Walkabout bij het metrostation van Sheperd's Bush, aanradertje
http://www.viewlondon.co.uk/info_pubbar_4810.html
Ook wel de 'Australische Ambassade' genoemd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 08:16 schreef spurs het volgende:
Als ik in London ben beland ik meestal in de Walkabout bij het metrostation van Sheperd's Bush, aanradertje
http://www.viewlondon.co.uk/info_pubbar_4810.html
Goedkope Snakesbites en bierquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 11:24 schreef el_bario het volgende:
[..]
Ook wel de 'Australische Ambassade' genoemd.
Beetje hoog 'top 40' gehalte maar wel leuk om Rugby te kijken ja.
snakebites. brengt goede herinneringen van mijn studie tijd. The walkabout is echt een klote tent (shepards bush en degene op shaftsbury avenue), maar heb altijd leuke avonden daar gehad!quote:
die bij leicester kun je nog een mooie nacht hebben, kelder en dansvloer wel oke voor een keer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 10:39 schreef Public_NME het volgende:
[..]
The Walkie in Shebu, tja daar ben ik ook wel eens flink dronken geworden. (in die tent moet je gewoon keihard zuipen anders ga je je echt ergeren aan al de dronken mensen)
Zitten er nog wel meer, o.a. bij Temple, Wimbledon, Leicester Square.
De Hems is niet echt top inderdaad, kan aardig wat leukere barren verzinnen... Ben er 1 keer snel geweest, daarna niet meer...quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:17 schreef Individual het volgende:
De Hems veel over gehoord en na 5 jaar ben ik er dan eindelijk geweest.![]()
Ik vond het niet echt zo Nederlands op een paar Nederlandse bordjes en een schuimkraag na..![]()
Ik zag trouwens ook een muurschildering van Stella Artois...![]()
Ze hebben er trouwens wel frikandellen speciaal (6pond aka 20 gulden per stuk); mijn favoriete Hollandsche snack!
![]()
Overall: ok, maar niet speciaal
misschien nog eens met Sinterklaas ofzo er naar toe
De Hems is leuk om het Nederlands elftal te kijken of ff een broodje kroket te halen... Maar er zijn idd veel toffere kroegen in de omgeving!quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:40 schreef Drive-r het volgende:
[..]
De Hems is niet echt top inderdaad, kan aardig wat leukere barren verzinnen... Ben er 1 keer snel geweest, daarna niet meer...
Agreed. Ik was vlak voordat ik weg ging nog even naar die bar in het Sanderson Hotel, bizarre tent is dat zeg! Wel naar mijn zin gehad, goeie hoop mooie dames (gold diggers) en goeie cocktails. Verder ging ik op mooie zondagen altijd richting de Westbourne in Notting Hill, hele relaxte sfeer en gezellige lui. Helaas voor mij wel weer half uurtje op de bus, maar goed.quote:Op zaterdag 17 september 2005 12:56 schreef Public_NME het volgende:
[..]
De Hems is leuk om het Nederlands elftal te kijken of ff een broodje kroket te halen... Maar er zijn idd veel toffere kroegen in de omgeving!
Ik vind 't daar ook niet zo Nederlands. Welgeteld 1 personeelslid sprak Nederlands, een bordje met 'frikandellen te koop', richtingbordje 'Toiletten' en een paar zatte Drenten aan een tafeltje. Maar verder was het best grappig om te zien.quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:17 schreef Individual het volgende:
De Hems veel over gehoord en na 5 jaar ben ik er dan eindelijk geweest.![]()
Ik vond de Hems ook niet echt zo Nederlands op een paar Nederlandse bordjes en een schuimkraag na.....
Wie wil er nu naar een discotheek waar niemand voor in de rij staat?quote:Op maandag 19 september 2005 15:32 schreef Tjahzi het volgende:
nu met de champions league wedstrijden is er ook altijd wel wat te doen. redelijk veel Nederlanders daar. Meer als ajax speelt dan als psv speelt. Maar tis ook een ajax bar eigenlijk, als je goed kijkt zie je ook aan de muur foto's van ajax ophangen.... so sad
iemand nog een tip voor een discotheek ??
waar je niet alteveel entree moet betalen en er geen rij van 50 mensen voor de ingang staat?
je kunt beter aldgate / aldgate east pakken. east is dichterbijquote:Wat ik echt kan aanraden zijn de barretjes rond Brick Lane, vibe, chill, 93, etc. Is een goede 5 minuten lopen vanaf Liverpoolstreet station
er is zo'n chineese wijk/straat, halverwege loopt er een zijstraatje naar de hoofdstraat, daar is het.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:09 schreef eswappy het volgende:
Leuk! Ik zie dat de Hems in Soho zit, verder kan ik er niets van vinden, heb je de link van hun website misschien?
niet echt een website ... majaquote:heb je de link van hun website misschien?
Toch denk ik echt dat je andere kroegen moet bezoeken. De Hems is niet echt een leuke kroeg, alleen voor de eventuele voetbal wedstrijd en sinternklaas. Ik heb in het buitenland niet direct behoefte om iets 'nederlands' op te zoeken. Londen heeft zoveel betere kroegen, clubs en restaurants te bieden!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:31 schreef Tjahzi het volgende:
[..]
niet echt een website ... maja
http://www.london-drinking.com/135.htm
voor de rest beetje googlen
trouwens als sinterklaas te ver weg is ... tjechie - nederland komende zaterdag.
zal wel druk zijn
Niet met een gidsquote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:00 schreef Tjahzi het volgende:
dat is ook de enige reden dat ik naar de hems ga het voetbal. En de NL feest dagen dan.
Voor de rest is er veel meer te zien in London dan altijd in de hems te hangen.
Zelf wil ik een x een kroegentocht gaan doen met een gids door london
Iemand hier zoiets al een keer gedaan?
Je bedoelt je kent 'The City', de square mile enigzins?quote:Op maandag 21 november 2005 15:20 schreef Drive-r het volgende:
Ik woon vanaf volgende zomer (augustus 2006) permanent in Londen. Afgelopen zomer 3 maanden stage gelopen en ken de stad dus enigzins..
Haha, inderdaad! Maar in het weekend ook wel genoeg van de rest gezien...quote:Op maandag 21 november 2005 18:36 schreef Individual het volgende:
[..]
Je bedoelt je kent 'The City', de square mile enigzins?![]()
Wat voor werk ga je dan doen in London ?!quote:Op maandag 21 november 2005 15:20 schreef Drive-r het volgende:
Ik woon vanaf volgende zomer (augustus 2006) permanent in Londen. Afgelopen zomer 3 maanden stage gelopen en ken de stad dus enigzins, nu nog gaan bedenken waar ik wil gaan wonen. Het moet sowieso een minimale reistijd hebben naar Fleet Street, loopafstand zou helemaal hemels zijn (dat had ik deze zomer ook). Ik heb geen hekel aan de metro, maar elke ochtend door die drukte is gewoon irritant.
Maar goed, ik probeer iets te regelen met wat collega's, ik hoop met een man of 4/5 te gaan wonen. We maken allemaal lange uren en dan is het wel leuk als er af en toe iemand thuis is, ik wil sowieso niet alleen ergens wonen. Ik hoop eigenlijk op iets richting covent garden, dat is namelijk goed te doen, 15 minuten lopen ofzo. Daarnaast wel een gezellige buurt, alleen net iets te toeristisch, dus zorgen dat ik een rustig plekje kan vinden.
Als het nou alleen voor de buurt zou zijn, zou ik wel verder weg gaan zitten, beetje richting Marble Arch of Notting Hill. Maar goed, dat is net iets te ver... Later misschien. Mensen nog tips?
Lekker bankieren, uurtjes maken! Iets wat ik graag in Londen ga doen, toch een belangrijk financieel centrum...quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:35 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Wat voor werk ga je dan doen in London ?!![]()
Mag je inderdaad wel flink gaan verdienenquote:Op maandag 21 november 2005 15:20 schreef Drive-r het volgende:
Als het nou alleen voor de buurt zou zijn, zou ik wel verder weg gaan zitten, beetje richting Marble Arch of Notting Hill. Maar goed, dat is net iets te ver... Later misschien. Mensen nog tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |