Ah in W9 dus? Dat is toch vlak bij Paddington enzo? Je bent dus ook een West-Londenaar danquote:Op vrijdag 1 april 2005 23:38 schreef Chillmeister het volgende:
Vanaf zondag woon ik in London, Maida Vale.
Bijna al mijn vrienden werken bij banken in Blackfriars en de buurt van Liverpoolstreet of Canary Wharf, meesten bij Jpmorgan, HSBC of ABN Amro. (paar ook bij Deutsche gewerkt)quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:45 schreef Chillmeister het volgende:
idd W9, ongeveer 1km van paddington en 1 km van Lords cricket ground. Heb er zin in, alleen vanaf zondag even zonder internet, want eenmaal aangekomen moet ik natuurlijk telefoon en ADSL regelen. en.......... een baan. Niemand van jullie die toevallig bij een bank werkt?
Ik heb net ff rondgevraagd bij mijn huisgenoten en ze zeiden dat je deze moest proberen:quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:52 schreef Chillmeister het volgende:
Dat heb ik ook begrepen en vind ik idd niet erg. Wil in de financiele wereld komen en heb ervaring nodig. Zou je toevallig weten welke banken / financieele instellingen welke agencies gebruiken? Dan weet ik precies welke ik langs moet gaan. Maandag ga ik langs randstad, manpower, kelly services en adecco. Hopelijk heb ik een klein voordeel omdat ik half engels en half nederlands ben
Kijk ook nog ff op www.gumtree.com ; ook een massive site met veel vacatures, huisjes en nog meer dingen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:02 schreef Chillmeister het volgende:
he Public_NME harstikke bedankt!
Ik betaal 100pond per week, dus 433 per maand. Excl. gas en licht, maar incl. water/breedband en de dikste Skytv. (Daar heb ik echt blij mee, oneindig live voetbal kijken!)quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:14 schreef Chillmeister het volgende:
Had gumtree pas gevonden, nadat ik een huisje had, dus er gaat idd 50 pond sowieso al naar een agent en vast wel een bepaald bedrag van de maandelijkse huur. Wat betalen jullie eigenlijk aan huur? Ik heb niks om mee te vergelijken
Dat had ik via gumtree al begrepen. Ik reken op iets van 150 pond per week, dan moet het wel lukken. Iets delen lijkt me juist wel prima, ben al 6 jaar een studentenhuis met 10 man gewend... Lijkt me gewoon niet heel erg fijn om opeens weer in een of andere universiteitsflat te zitten... Welke universiteit zou trouwens het dichts bij Fleet Street liggen???quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:49 schreef Public_NME het volgende:
Voor onder de 100 pond is er gewoon weinig redelijks te vinden in Londen, dus die 25 pond is echt een schijntje. Heb trouwens niet de illusie dat je voor die 100pond je eigen woning hebt, want je deelt het dus ook gewoon met anderen.
Ik ga ook off, lekker tv kijken!
Dat geloof ik graag, de ellende is alleen dat ik pas drie dagen van tevoren erheen kan. Ik ben wat aan het mailen met vrienden die er al wonen, wellicht dat die iets hebben. Ik zag ook nog wel wat plekken nog dichter bij de city, maar inderdaad ook duurder. Er zitten wel wat aardig plekken bij met een twee slaapkamers. Dat wordt relatief al weer iets goedkoper.... Er lopen toch meer mensen stage met mij...quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:50 schreef Chillmeister het volgende:
Camden zit op the nothern line, dus naar de city gok ik zo'n 20 minuten + het lopen naar het station. Het zien van de buurt met je eigen ogen geeft toch de beste indruk heb ik gemerkt
Grote bank in Fleet Street, dus alles in de buurt zou welkom zijn (en waarschijnlijk onbetaalbaar)...quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:21 schreef Chillmeister het volgende:
bij welk bedrijf loop je stage?
laat me weten als ze nog uitzendkrachten zoeken.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Grote bank in Fleet Street, dus alles in de buurt zou welkom zijn (en waarschijnlijk onbetaalbaar)...
Ik begin 27 juni. Het ligt een beetje aan de tentamens, maar ik zal er de 25e al zijn, wellicht eerder... Hoeveel betaal jij voor je kamer en welke straat is dat (kan ik even op het kaartje kijken, mijn orientatie is nog wat slecht)?quote:Op zondag 3 april 2005 00:54 schreef Nokia3310 het volgende:
Camden is een superleuke buurt, ligt er wel aan waar natuurlijk want er zijn best een paar 'dodgy' plekken. Chalk Farm (ligt er pal naast) is ook een fijne buurt. Ik woon zelf in West Hampstead, mega relaxte buurt. Ligt op de jubillee lijn, met de metro 15 minuten naar Green Park. Mijn huisbaas heeft overigens een paar kamers vrij dus als je interesse hebt moet je het maar laten weten. Wanneer kom je hierheen?
Hehe, ik noem ook liever mijn exact stage adres niet... ken het idee. Maar goed, hoe lang zou jij nu bijvoorbeeld doen over een reisje naar de city? Ik kan het zo moeilijk inschatten. Holborn/Soho/Bloomsbury lijkt allemaal vrij dichtbij.... en duurquote:Op zondag 3 april 2005 15:31 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik ben bang dat de kamers tegen die tijd weg zijn. Maar neem anders tegen die tijd nog even contact met mijn huisbaas op, wie weet (als je wil geef ik wel even zijn nummer). Ik woon in de buurt van Mill Lane, noem liever de precieze straat nietIk betaal overigens 400 pond per maand, met gedeelde keuken/badkamer.
Welkom to London matequote:Op dinsdag 5 april 2005 13:30 schreef Chillmeister het volgende:
Het geld verbrand alsof er geen morgen meer is, maar alles gaat wel lukken.
Ja ik weet het, ik zit hier ook nog minder dan 4 maanden... Maarja gelukkig maak ik wel de zomer mee, en dan is London echt heel anders! (10x leuker)quote:Op donderdag 7 april 2005 22:27 schreef Nokia3310 het volgende:
Erg balen inderdaadVond het ook leuk om jou te ontmoeten en je hebt gelijk, het is echt een ratace. Gaat allemaal zo snel en ik had nog zoveel dingen willen doen, maar voor je het weet is het voorbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |