abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24543832
Zeggen jullie maar waar en wanneer het schikt. Mij maakt het niet zoveel uit.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 19:04:56 #102
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_24585055
denk dat ik zondag nog wel ff naar de hems toe ga.... zo rond de klok van 4 uur ofzo.....
  zaterdag 15 januari 2005 @ 19:06:07 #103
10110 NIels25
pi_24585073
ander leuk idee voor binnenkort een keer... de london pub crawl

keer op een zaterdagmiddag/avond ofzo, afspreken in de hems en kijken waar we daarna allemaal terechtkomen!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:45:34 #104
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_24819160
He Fokkers in Londen, alles goed?

Ben nu sinds 2 weken weer terug en dat bevalt me prima. De eerste week is mijn moeder bij me gebleven. Veel geshopped, twee musicals gezien (Les Mis en Lion King) en een weekendje weg naar Canterbury. Geweldig stadje! Erg schattig met allemaal mooie middeleeuwse gebouwen. Zal even wat foto's toevoegen.

Ben momenteel trouwens ziek, dat is wat minder leuk... Het begon met verkoudheid, toen griep, toen koorts. Nu heb ik alleen nog last van zware hoestbuien, en doen mijn ribben daarom erg pijn. Maar als alles goed gaat ben ik na het weekend weer beter! Maar goed, wat foto's van Canterbury:

De kathedraal van Canterbury:

Schattig huisje:

Ingang naar de kathedraal:

De burcht van Canterbury:

NSJ & Lowlands still on my mind
  vrijdag 4 maart 2005 @ 12:35:17 #105
13857 Nokia3310
pi_25362306
*megakick*

Hoe is het met de Fokkers in Londen? Geweldige dag vandaag, heel Londen is wit! Ik blijf hier zelf nog 2 maanden, dan zit het er helaas al weer op Wellicht een idee om nog eens in de Hems af te spreken? Ben wel weer toe aan een broodje kroket
  zondag 6 maart 2005 @ 20:55:45 #106
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25401400
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit meer in de Hems kom... Kom sowieso weinig in de binnenstad, heb nu ook NL vrienden wonen in Kingston upon Thames dus zit sowieso bijna alleen maar in SW.

Komende tijd wel redelijk druk in de weekenden (vrienden over, werk, voetbal etc.) maar als er een concrete afspraak staat kom ik denk ik wel ff buurten.

En oja, morgenavond vlieg ik weer terug naar London. Ben ff lekker 12 dagen op vakantie geweest.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 18 maart 2005 @ 18:32:45 #107
13857 Nokia3310
pi_25570515
Het weer is de afgelopen dagen prachtig! Steeds een graad of 20 (zo voelt het in ieder geval), dus helemaal geweldig!

Nog iets gedaan met St. Patrick's day? Ik ben eerst naar 2 pubs geweest met een vriendin (even indrinken ) en toen naar een optreden van de Ierse folkszanger Shawn McGowan. Helemaal geweldig! Allemaal dronken Ieren bij elkaar die allemaal zaten te duwen en te springen, en ik deed vrolijk mee Heb er wel een aantal blauwe plekken aan over gehouden! En natuurlijk traditioneel Guiness gedronken dus je kon me wegdragen haha!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 21:48:13 #108
38406 el_bario
Soul Patrol
pi_25574737
Wat grappig... dat had ik eik moeten weten want ik woon bij de Empire om de hoek!
Dan was ik wel even een pint mee komen drinken met jullie.
  zondag 20 maart 2005 @ 18:34:53 #109
10110 NIels25
pi_25616067
hoi hoi,

denk zal het forum weer is checken Ja ik zit ook nog in Enfield, maar in april verhuis ik naar hertford net een mijl of 15 boven enfield. Ga samen met een collega een mooi ruim huis in met een zwembad in de achtertuin nu maar hopen op een hete zomer hier!

Ben paar weken geleden op zaterdagavond ff in de Hems geweest, ff satetje gehapt en biertje gedronken (ze hebben nu ook heineken van de tap)
  zondag 20 maart 2005 @ 21:28:59 #110
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25620245
Ik ben vorige week vrijdag en zaterdag nog in de Hems geweest, was wel lachen... Voor de rest dit weekend veel uitgeweest. (Shebu, Camden en Kingston) en vandaag een 'braai' gedaan vanaf 1 uur. Dus ook weer het nodige bier gedronken haha. Volgende week lekker chillen met pasen (4 dagen vrij woohoo)
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 23 maart 2005 @ 20:18:09 #111
10110 NIels25
pi_25692040
Binnenkort poolparty in Hertford meerdere details volgen

(krijg sleutel over paar weken)
pi_25920930
Vanaf zondag woon ik in London, Maida Vale.
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:42:53 #113
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25921079
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:38 schreef Chillmeister het volgende:
Vanaf zondag woon ik in London, Maida Vale.
Ah in W9 dus? Dat is toch vlak bij Paddington enzo? Je bent dus ook een West-Londenaar dan

Join the club btw
pi_25921165
idd W9, ongeveer 1km van paddington en 1 km van Lords cricket ground. Heb de BBC studios achter de flat (bedoel niet de stuios in hammersmith natuurlijk) Heb er zin in, alleen vanaf zondag even zonder internet, want eenmaal aangekomen moet ik natuurlijk telefoon en ADSL regelen. en.......... een baan. Niemand van jullie die toevallig bij een bank werkt?
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:47:27 #115
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25921222
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:45 schreef Chillmeister het volgende:
idd W9, ongeveer 1km van paddington en 1 km van Lords cricket ground. Heb er zin in, alleen vanaf zondag even zonder internet, want eenmaal aangekomen moet ik natuurlijk telefoon en ADSL regelen. en.......... een baan. Niemand van jullie die toevallig bij een bank werkt?
Bijna al mijn vrienden werken bij banken in Blackfriars en de buurt van Liverpoolstreet of Canary Wharf, meesten bij Jpmorgan, HSBC of ABN Amro. (paar ook bij Deutsche gewerkt)
Het beste kan je volgens mij via een agency gaan, je moet alleen niet rekenen op een vast contract... Het wordt waarschijnlijk 'tempen', niks mis mee volgens mij.
pi_25921360
Dat heb ik ook begrepen en vind ik idd niet erg. Wil in de financiele wereld komen en heb ervaring nodig. Zou je toevallig weten welke banken / financieele instellingen welke agencies gebruiken? Dan weet ik precies welke ik langs moet gaan. Maandag ga ik langs randstad, manpower, kelly services en adecco. Hopelijk heb ik een klein voordeel omdat ik half engels en half nederlands ben.

Iig ik heb er zin in, er gaat het druk hebben de komende week.

flat sharen de meeste van jullie? Ik deel met een van mijn vrienden van mijn voormalige studie, die werkt al 1,5 jaar in London maar woonde nog bij zijn ouders in Weybridge en was het zat.

[ Bericht 12% gewijzigd door Chillmeister op 02-04-2005 00:01:35 ]
  zaterdag 2 april 2005 @ 00:01:33 #117
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25921599
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:52 schreef Chillmeister het volgende:
Dat heb ik ook begrepen en vind ik idd niet erg. Wil in de financiele wereld komen en heb ervaring nodig. Zou je toevallig weten welke banken / financieele instellingen welke agencies gebruiken? Dan weet ik precies welke ik langs moet gaan. Maandag ga ik langs randstad, manpower, kelly services en adecco. Hopelijk heb ik een klein voordeel omdat ik half engels en half nederlands ben
Ik heb net ff rondgevraagd bij mijn huisgenoten en ze zeiden dat je deze moest proberen:

Financing/accounts: Hays personnel, Robert Walters, Robert Half, Badenoch, Mark Sattin, Mckinsie.
Het is misschien ook handig op een TNT te pakken, worden vrij veel banen aangeboden. (ook online; kijk eens op http://www.tntmagazine.com/uk/)
En dan jobs,money & Tax; staan ook deze recruitment agents en ook veel vacatures online.
pi_25921625
he Public_NME harstikke bedankt!
  zaterdag 2 april 2005 @ 00:04:40 #119
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25921681
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:02 schreef Chillmeister het volgende:
he Public_NME harstikke bedankt!
Kijk ook nog ff op www.gumtree.com ; ook een massive site met veel vacatures, huisjes en nog meer dingen.

Als je nog info. nodig hebt of kennis etc, feel free to ask!
pi_25921747
gumtree had ik inmiddels gevonden, zeker een handige site. Zeker om tweedehandse spullen te kopen. Heb maandag ook twee sollicitate gesprekken voor banen via een recruitment agency.

Heb eerst geprobeerd via Nederland te solliciteren voor banen en heb af en toe overgevlogen. Maar dat werkt haast niet, vandaar dat ik gewoon besloten heb om te verhuizen en te gaan zoeken als ik eenmaal gearriveerd ben.
  zaterdag 2 april 2005 @ 00:10:32 #121
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25921817
www.loot.com kan ook handig zijn.

Trouwens ik had binnen 1 dag een huisje via gumtree, hiermee bespaar je de kosten van een dure agent.
pi_25921914
Had gumtree pas gevonden, nadat ik een huisje had, dus er gaat idd 50 pond sowieso al naar een agent en vast wel een bepaald bedrag van de maandelijkse huur. Wat betalen jullie eigenlijk aan huur? Ik heb niks om mee te vergelijken
  zaterdag 2 april 2005 @ 00:19:33 #123
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25922044
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:14 schreef Chillmeister het volgende:
Had gumtree pas gevonden, nadat ik een huisje had, dus er gaat idd 50 pond sowieso al naar een agent en vast wel een bepaald bedrag van de maandelijkse huur. Wat betalen jullie eigenlijk aan huur? Ik heb niks om mee te vergelijken
Ik betaal 100pond per week, dus 433 per maand. Excl. gas en licht, maar incl. water/breedband en de dikste Skytv. (Daar heb ik echt blij mee, oneindig live voetbal kijken!)
Mijn kamer is echter wel vrij klein en ik woon met 5 anderen in een flat. (wel lekker rustig aan de rand van Wimbledon)
pi_25922260
ok, betaal nu 120 per week en vanaf juni word dat 90. De vriendin van mijn maat gaat voor een paar maanden bij ons wonen terwijl zij stage loopt. Maar dat moet niet moeilijk zijn want het is redelijk groot. Ik moet de flat nog zien, zou eerst in januari gaan verhuizen met diezelfde maat en nog 1 nederlands meisje die in London stage ging lopen. Had iets gevonden om de hoek waar ik nu gaat zitten en last minute was zij van gedachten veranderd. Heel irritant, maar dat maakt nu niet meer uit.

Sky met de sport kanalen is wel vet relaxt
pi_25922425
Ik kreeg net mail van mijn stageplek over de verblijfplaats. Ze gaven een lijst met universiteiten waar in de zomers kamers vrij waren. Op zich natuurlijk wel prima (voor 25 pond per week), maar goed, voor drie maanden heb ik wellicht liever gewoon een eigen kamer of iets delen. Probleem is een beetje de planning. Ik moet op een maandag beginnen en heb 3 dagen ervoor mijn laatste tentamen. Ik kan natuurlijk gewoon vliegen en die drie dagen bij een vriend doorbrengen, terwijl ik de stad afstruin voor een kamer... is dat handig? Ik probeer momenteel zoveel mogelijk contact te leggen met andere summer interns die naar Londen gaan... wellicht is samen iets doen makkelijker?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_25922536
denk dat gumtree of loot idd handig is en die drie dagen gewoon zoveel mogelijk flat shares bekijken. Ga wel de buurten bekijken want ik ben af en toe in de meeste foute buurten gaan kijken (edgeware road was een grote fout van mij, maar ja ik wist ook niet wat het was).

ik kijk morgen weer op fok. nu slapen want heb morgen veel in te pakken
  zaterdag 2 april 2005 @ 00:49:19 #127
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25922673
Voor onder de 100 pond is er gewoon weinig redelijks te vinden in Londen, dus die 25 pond is echt een schijntje. Heb trouwens niet de illusie dat je voor die 100pond je eigen woning hebt, want je deelt het dus ook gewoon met anderen.

Ik ga ook off, lekker tv kijken!
pi_25925520
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:49 schreef Public_NME het volgende:
Voor onder de 100 pond is er gewoon weinig redelijks te vinden in Londen, dus die 25 pond is echt een schijntje. Heb trouwens niet de illusie dat je voor die 100pond je eigen woning hebt, want je deelt het dus ook gewoon met anderen.

Ik ga ook off, lekker tv kijken!
Dat had ik via gumtree al begrepen. Ik reken op iets van 150 pond per week, dan moet het wel lukken. Iets delen lijkt me juist wel prima, ben al 6 jaar een studentenhuis met 10 man gewend... Lijkt me gewoon niet heel erg fijn om opeens weer in een of andere universiteitsflat te zitten... Welke universiteit zou trouwens het dichts bij Fleet Street liggen???
pi_25925638
Haha, ik heb weer eens niet opgelet. Prijzen zijn per dag! Dus niet echt goedkoper dan een gewone kamer, dan is de keuze al een stuk makkelijker. Goedkoopste uni is 91 pond per week en die ligt vrij ver uit het centrum...
Dus stel ik binnen en redelijke reistijd van mijn stageplek (fleet street) een kamer hebben, welke wijken komen dan het meeste in aanmerking?
pi_25925877
een paar ideeen, allemaal makkelijk naar de city te komen:
Pimlico (SW1 postcode)
Maida Vale / St Johns wood (W9 / NW8), hebben namelijk goede verbindingen via the underground.
Islington (N1)
Camden town misschien, afhankelijk van je smaak. (NW1)
Marelybone
Bayswater (W1)
Regents Park (NW1)
pi_25939989
Ik heb wat lopen neuzelen en Camden klinkt wel erg leuk. Ik vind het in ieder geval wel wat toegevoegde waarde hebben om die drie maanden in een 'leuke wijk' door te brengen, dan pik je toch wat meer mee... Via gumtree zie ik wel wat plekken daar onder de 150 pond, dus moet te doen zijn, toch? Enig idee van de reistijden?
pi_25941974
Camden zit op the nothern line, dus naar de city gok ik zo'n 20 minuten + het lopen naar het station. Het zien van de buurt met je eigen ogen geeft toch de beste indruk heb ik gemerkt
pi_25942517
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 22:50 schreef Chillmeister het volgende:
Camden zit op the nothern line, dus naar de city gok ik zo'n 20 minuten + het lopen naar het station. Het zien van de buurt met je eigen ogen geeft toch de beste indruk heb ik gemerkt
Dat geloof ik graag, de ellende is alleen dat ik pas drie dagen van tevoren erheen kan. Ik ben wat aan het mailen met vrienden die er al wonen, wellicht dat die iets hebben. Ik zag ook nog wel wat plekken nog dichter bij de city, maar inderdaad ook duurder. Er zitten wel wat aardig plekken bij met een twee slaapkamers. Dat wordt relatief al weer iets goedkoper.... Er lopen toch meer mensen stage met mij...
pi_25943037
bij welk bedrijf loop je stage?
pi_25943419
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:21 schreef Chillmeister het volgende:
bij welk bedrijf loop je stage?
Grote bank in Fleet Street, dus alles in de buurt zou welkom zijn (en waarschijnlijk onbetaalbaar)...
pi_25944462
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Grote bank in Fleet Street, dus alles in de buurt zou welkom zijn (en waarschijnlijk onbetaalbaar)...
laat me weten als ze nog uitzendkrachten zoeken.
Wanneer is de precieze vertrekdatum? ik zal het wel lezen over een paar weekjes, want zal het toch even zonder internet moeten doen in het huis. Ik denk ook trouwens dat als je naar een wijk gaat (en dus niet hartje city) een leuker sfeertje zal hebben. Tenminste ik hoop het!
  zondag 3 april 2005 @ 00:54:37 #137
13857 Nokia3310
pi_25945161
Camden is een superleuke buurt, ligt er wel aan waar natuurlijk want er zijn best een paar 'dodgy' plekken. Chalk Farm (ligt er pal naast) is ook een fijne buurt. Ik woon zelf in West Hampstead, mega relaxte buurt. Ligt op de jubillee lijn, met de metro 15 minuten naar Green Park. Mijn huisbaas heeft overigens een paar kamers vrij dus als je interesse hebt moet je het maar laten weten. Wanneer kom je hierheen?
  zondag 3 april 2005 @ 03:38:00 #138
105669 Vifi
i m a g i n a r y
pi_25947323
Hey cool zeg, dat ik dit nu pas ontdek joh, wist niet dat er een topic over was Woon zelf dus ook in London, vanaf Maart 2004 en bevalt uitstekend...Zal dit topic zeker vaker bezoeken...
'Great Minds Think Alike'
pi_25948484
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:54 schreef Nokia3310 het volgende:
Camden is een superleuke buurt, ligt er wel aan waar natuurlijk want er zijn best een paar 'dodgy' plekken. Chalk Farm (ligt er pal naast) is ook een fijne buurt. Ik woon zelf in West Hampstead, mega relaxte buurt. Ligt op de jubillee lijn, met de metro 15 minuten naar Green Park. Mijn huisbaas heeft overigens een paar kamers vrij dus als je interesse hebt moet je het maar laten weten. Wanneer kom je hierheen?
Ik begin 27 juni. Het ligt een beetje aan de tentamens, maar ik zal er de 25e al zijn, wellicht eerder... Hoeveel betaal jij voor je kamer en welke straat is dat (kan ik even op het kaartje kijken, mijn orientatie is nog wat slecht)?
  zondag 3 april 2005 @ 15:31:45 #140
13857 Nokia3310
pi_25953856
Ik ben bang dat de kamers tegen die tijd weg zijn. Maar neem anders tegen die tijd nog even contact met mijn huisbaas op, wie weet (als je wil geef ik wel even zijn nummer). Ik woon in de buurt van Mill Lane, noem liever de precieze straat niet Ik betaal overigens 400 pond per maand, met gedeelde keuken/badkamer.
pi_25966188
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:31 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik ben bang dat de kamers tegen die tijd weg zijn. Maar neem anders tegen die tijd nog even contact met mijn huisbaas op, wie weet (als je wil geef ik wel even zijn nummer). Ik woon in de buurt van Mill Lane, noem liever de precieze straat niet Ik betaal overigens 400 pond per maand, met gedeelde keuken/badkamer.
Hehe, ik noem ook liever mijn exact stage adres niet... ken het idee. Maar goed, hoe lang zou jij nu bijvoorbeeld doen over een reisje naar de city? Ik kan het zo moeilijk inschatten. Holborn/Soho/Bloomsbury lijkt allemaal vrij dichtbij.... en duur
  maandag 4 april 2005 @ 19:29:38 #142
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25983607
Tja, het is wat je wilt. Ik vind Camden erg vet, maar ik zou er niet kunnen wonen. Ik moet toch echt wel een beetje rust hebben, en dat heb je zeker in de area waar ik woon.
Je kan ipv de tube ook gewoon de overland pakken, megasnel (Wimbledon-Waterloo in 12min! met de expresstrain)
Als je een kamer in zone1 zoekt zou ik een grote zak met geld meenemen als ik jou was...
pi_25998820
zit nu in London! alleen geen internet thuis en de verwarming doet het niet (geen waterdruk in de leding, gvd!), Moet al mijn werk in een internetcafe doen. Het geld verbrand alsof er geen morgen meer is, maar alles gaat wel lukken.
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:56:02 #144
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_26004711
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 13:30 schreef Chillmeister het volgende:
Het geld verbrand alsof er geen morgen meer is, maar alles gaat wel lukken.
Welkom to London mate

Afgelopen zaterdag ook weer; 3,5quid voor een flesje Heineken. Niet te weinig...
  donderdag 7 april 2005 @ 18:44:35 #145
105669 Vifi
i m a g i n a r y
pi_26053617
Lekker weertje he jongens, pfff lekker op mn dag vrij Grrrrrrrrrrrrrrr...
'Great Minds Think Alike'
pi_26054334
Ik ga er waarschijnlijk over 3 weken weer heen. Het is niet mijn favoriete stad, maar toch altijd gezellig om uit te gaan .
  donderdag 7 april 2005 @ 20:44:51 #147
13857 Nokia3310
pi_26056278
Nog 6 dagen en dan ga ik weer naar Nederland Het weer is inderdaad vaag vandaag, keiharde hagel en onweer. De dieren hier in huis waren allemaal van slag, sprongen rond op mijn bed haha (hond en katten). Gister even een mindere dag gehad, mijn portemonnee is namelijk gejat! Ga dus nooit naar Thirst in Greek Street (is sowieso een shitty bar). Ik baal nu dus dik want alles is weg, bankpasje, credit card, rijbewijs Leuke afsluiting van mijn geweldige tijd hier
  donderdag 7 april 2005 @ 22:13:38 #148
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_26058551
Ja ik las het al in je msn naam! Beetje jammer van al die pasjes etc. dat geeft altijd een hoop gezeik. Jammer dat je alweer weggaat, was leuk om je te ontmoeten. Ookal was dat slechts een keer, maarja het leven is een ratrace hiero.
  donderdag 7 april 2005 @ 22:27:23 #149
13857 Nokia3310
pi_26058930
Erg balen inderdaad Vond het ook leuk om jou te ontmoeten en je hebt gelijk, het is echt een ratace. Gaat allemaal zo snel en ik had nog zoveel dingen willen doen, maar voor je het weet is het voorbij
  donderdag 7 april 2005 @ 23:03:56 #150
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_26059986
quote:
Op donderdag 7 april 2005 22:27 schreef Nokia3310 het volgende:
Erg balen inderdaad Vond het ook leuk om jou te ontmoeten en je hebt gelijk, het is echt een ratace. Gaat allemaal zo snel en ik had nog zoveel dingen willen doen, maar voor je het weet is het voorbij
Ja ik weet het, ik zit hier ook nog minder dan 4 maanden... Maarja gelukkig maak ik wel de zomer mee, en dan is London echt heel anders! (10x leuker)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')