tips om te zoeken? pimlico is een goede buurt en redelijk centraal (net onder victoria station), maar misschien is dat net iets te ver. Borough schijnt 'in' te zijn bij veel 'city' mensen. Dat zit aan de zuidbank van de Thames, maar het is 10min lopen naar the city gok ik zo ongeveer.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik kreeg ook vrij snel een NI nummer voor mijn stage. Ben trouwens vanmiddag aangekomen. Logeer nu nog in zo'n studenten flat bij King's Cross, maar ga morgen wat apartementen bekijken voor 3 maandjes. Eentje op Fleet Street, twee bij Blackfriar station en eentje in Barbican. Ik loop stage in Fleet Street, dus zijn allemaal binnen loop afstand. Jammer dat ik weinig meer kon vinden in Soho, maar geen ramp.
Nog goeie tips voor Londen? Ik begin maandag, dus vanaf dan wordt het stapels uren draaien![]()
Je vergeet Lords, wat veel dichter bij het centrum is. Ikzelf moet ook nog een keertje naar Lords gaan, zeker aangezien het 10 minuten lopen is vanaf waar ik woon.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:25 schreef Public_NME het volgende:
Sport is natuurlijk ook erg groot in London. Er is veeel voetbal met een aardig aantal premiership teams en nog veel clubs uit de lagere klassen.
Je kan uiteraard ook nog naar cricket(the oval)
NI nummer heb ik niet eens (nou ja een Temporary Number dan) en ik ben pas sinds het begin van dit jaar 'ingeschreven' omdat ik de deur opendeed en daar stonden ze dan, de mensen van de electoral role.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:37 schreef Mottebelke het volgende:
Een NI nummer heb ik ook al, want die had ik voor m'n stage al nodig. Dus advies is om je gewoon uit te schrijven in Nederland, want dan heb je in ieder geval geen verplichtingen daar. Hoe zit het trouwens met bankzaken in NL dan? Ik heb nu nog een Nederlandse rekening, maar zou ik die dan ook op moeten zeggen omdat ik niet meer in NL woon?
En als ik het goed begrijp is inschrijven hier in London dus niet nodig.
Laatste puntje dat ik dan nog wil weten is hoe het dan zit als ik bijvoorbeeld na een jaar besluit om terug te gaan naar NL. Kan ik me dan gewoon weer inschrijven of geeft dat een hoop gezeik/geregel/papierwerk?
Dringend vraagje: Ik zit sinds gisteren in Londen en begin maandag met werk. Nu heb ik twee apartementen op het oog via hetzelfde bureau. Het ene apartement (in Fleet Street, hoe lekker!) vereist echter de volle betaling van 10 weken huur en een borg voor 6 weken. Het is wel via ee betrouwbaar bureau, dus daar zit ik niet mee (John D. Wood). Maar goed, hoe krijg ik zoveel geld voor maandag op hun rekening tegen normale kosten? Ik kan het natuurlijk vanuit Nederland gewoon overmaken of met spoed. Dat is volgens mij niet heel goedkoop, maar op zo'n bedrag wel te doen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:22 schreef Chillmeister het volgende:
ditto, niemand zal er iets van merken als je jezelf niet uitschrijft. Ik ben ook sinds 2000 niet in Nederland (nou ja een jaartje in 2004 maar dat is alles)
Het is een aardig bedrag, 4000 pond de man... (twee persoons apartement). De huur is dus 500 alles inclusief. Daarvoor krijg ik dus twee dubbele slaapkamers met beiden een volledige badkamer (eentje en suite, de andere ernaast). Verder een woonkamer met alle zaken (tv, video, dvd, etc) en een aangrensende keuken. Wasmachine, droger, afwasmachine... Nou ja, alles eigenlijk. Ook linnen en serviesgoed.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:40 schreef iamredleader het volgende:
Je kan afhankelijk van de bank in Nederland maximaal 300-1000 euro per dag pinnen, of je moet speciale toestemming krijgen voor grotere bedragen. Het beste bel je direct met je eigen bank, legt ze de situatie uit en vraagt om de beste aanpak.
Om wat voor bedrag gaat het eigenlijk? Ik bedoel, 10 weken huur, 6 weken borg, dat zal wel geen 50 euro zijn... is het een leuk plekkie? Wat krijg je allemaal?
Hoeveel mocht je rood staan en hoe had je dat geregeld? Want als ik nu ook een groot bedrag rood mag staan, kom ik natuurlijk al een heel eind! Verder net ABN gebeld. Opties zijn spoedoverboeken via internet, maar ze kon niet garanderen hoe lang het dan duurde. Verder inderdaad je limiet verhogen... Misschien maar eens HSBC bellenquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:03 schreef iamredleader het volgende:
Helaas kan ik je niet verder helpen, maar je keuze voor de HSBC was in elk geval de juiste, ik heb mijn stagevergoeding daar laten storten, en in ruil kreeg ik een echte koninklijke behandeling, mocht een riant bedrag rood staan indien gewenst, en kreeg een platinum credit card (limiet 10.000 pond) aangeboden, heb "maar" de gold genomen met 2000 pond limiet, vond 10 mille een beetje te ver gaan. In guldens (jajajajajaja) is dat een ontiegelijk grote hoeveelheid geld... vond ik niet nodig.
Veel plezier met je woning!
Mijn stage vergoeding is ook rond dat bedrag, met nog een eenmalige vergoeding van 1000 pond. Ik hoor net van HSBC dat mijn overdraft inderdaad 1000 pond is. Dat betekend dat ik er nog 3000 moet vinden. Ik denk dat ik van mijn twee Nederlandse passen ook nog wel 1000 pond kan trekken, dan laat ik de rest wel met een spoedoverboeking doen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:14 schreef iamredleader het volgende:
HSBC was terwijl ik werkte 1000 pond, daarna 250, met een maand (geloof ik) tijd om minimaal een dag 1 pond zwart staan. Maar dat was dan ook alleen omdat ik die stagevergoeding kreeg (2295 pond bruto per maand).
Daarom ben ik hard bezig om in de banking sector een baan te krijgen alleen gaat dat niet zo 1.2.3 zonder ervaringquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:28 schreef iamredleader het volgende:
Nah, stage bij de Deutsche Bank. Maar de banking sector en het verzekeringswezen zijn idd erg goed betaalde gebieden, zelfs voor stagevergoedingen!
Hm, ik dacht dat met geld overmaken er niet echt een limiet op zat? Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Met de creditcard is een optie. Tot nu toe heb ik in ieder geval 1200 opname mogelijkheid van de creditcard (kost wel 2.5%...), 1000 van mijn overdraft van HSBC en nog 300 nu op zak. Die laatste 1500 moet dan maar ergens cash vandaan komen. Volgens de Abn duurt het normaal nog 2-3 werkdagen, maar garantie geven ze natuurlijk niet... Ik krijg van die ukkel de sleutel pas als ik alles tot de laatste cent gelapt heb. Redelijk irritant en niet flexibel. Mijn kamer genoot gaat nu waarschijnlijk maar het vliegtuig in met 4000 pond cash in zijn achterzak, heel erg ontspannen reizen... not...quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:28 schreef iamredleader het volgende:
Nah, stage bij de Deutsche Bank. Maar de banking sector en het verzekeringswezen zijn idd erg goed betaalde gebieden, zelfs voor stagevergoedingen!
Ik hoop dat het lukt met het geld, maar 1000 pond van een NL rekening in een keer? Da's om en nabij de 1500 euro's, dus ik weet niet of je dat mag.
Bedankt voor de tip, ik hoop dat het in ons appartement enigzins mee valt! Ik schijt wel een beetje van dit gedoe. Ondertussen nog twee keer gebeld en ze willen helaas weinig meegeven. De arme kerel van de agency ziet langzaam zijn provisie in rook opgaan, geloof ik. Maar goed, uiteindelijk vind ik het ook vrij waardeloos van mijn stage adres dat ze hier niet enigzins over nadenken. Zo krijg ik bijvoorbeeld mijn eerste salaris en die 1000 pond vergoeding pas eind augustus. Die eerste 5 weken moet ik maar even uit eigen zak voorschieten. Lijkt me voor zo'n grote bank niet heel erg lastig om iets voor te schieten?quote:Op donderdag 23 juni 2005 19:13 schreef iamredleader het volgende:
Tsja, dat zou ik ook niet echt prettig vinden, met 4000 pond contant op zak, maar als dat het probleem in een keer oplost, tsja, dat is wel zo prettig. En die huiseigenaar is niet flexibel, omdat hij weet dat hij de macht heeft om je de sleutel wel of niet te geven, op zulke korte termijn. Kleine tip, zorg ervoor dat je bewijs van betaling hebt, dat wil wel eens helpen.
En nog iets: als je 'snachts niet lekker kan slapen door jeuk, en je krijgt rode bultjes, zoek naar bedbugs, in Londen een regelrechte infestatie soms! Onder de matras, achter kiertjes, google er maar op los, mijn verloofde en ik hebben maanden lang gezeik gehad. Helaas zijn die topics van voor de "schoonmaak" in het forum, dus op dit moment (geloof ik) niet toegankelijk.
Goh, best wel wat doorstroming van de fokkers in London.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:40 schreef Public_NME het volgende:
Nog 1 week en ik ben geen fokker in London meer...
Ik ga vrijdag mijn stagejaar afsluiten en zaterdagochtend vlieg ik meteen naar A'dam. Ik ga vier weken vakantie vieren in NL, misschien dat ik nog een last minute pak maar ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Goh, best wel wat doorstroming van de fokkers in London.
helft van de mensen die hier posten wonen hier niet (meer)...![]()
Waar ga je heen Public_NME?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |