abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28147489
Een NI nummer heb ik ook al, want die had ik voor m'n stage al nodig. Dus advies is om je gewoon uit te schrijven in Nederland, want dan heb je in ieder geval geen verplichtingen daar. Hoe zit het trouwens met bankzaken in NL dan? Ik heb nu nog een Nederlandse rekening, maar zou ik die dan ook op moeten zeggen omdat ik niet meer in NL woon?
En als ik het goed begrijp is inschrijven hier in London dus niet nodig.

Laatste puntje dat ik dan nog wil weten is hoe het dan zit als ik bijvoorbeeld na een jaar besluit om terug te gaan naar NL. Kan ik me dan gewoon weer inschrijven of geeft dat een hoop gezeik/geregel/papierwerk?
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:45:14 #202
38406 el_bario
Soul Patrol
pi_28147756
je Nederlandse bank kun je gewoon zonder probleem naast je Engelse rekening aanhouden. Zodra je een woonadres hebt hoor je eik .wel jezelf in te schrijven bij de council waar je woont. Dit ivm met je stemrecht enzo.
Qua terug keer naar NL weet ik het niet precies want ik zit voorlopig nog lekker hier. Ik neem aan dat je bij terugkomst jezelf gewoon weer in kunt schrijven bij de gemeente waar je dan gaat wonen.
pi_28149997
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 21:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik kreeg ook vrij snel een NI nummer voor mijn stage. Ben trouwens vanmiddag aangekomen. Logeer nu nog in zo'n studenten flat bij King's Cross, maar ga morgen wat apartementen bekijken voor 3 maandjes. Eentje op Fleet Street, twee bij Blackfriar station en eentje in Barbican. Ik loop stage in Fleet Street, dus zijn allemaal binnen loop afstand. Jammer dat ik weinig meer kon vinden in Soho, maar geen ramp.
Nog goeie tips voor Londen? Ik begin maandag, dus vanaf dan wordt het stapels uren draaien
tips om te zoeken? pimlico is een goede buurt en redelijk centraal (net onder victoria station), maar misschien is dat net iets te ver. Borough schijnt 'in' te zijn bij veel 'city' mensen. Dat zit aan de zuidbank van de Thames, maar het is 10min lopen naar the city gok ik zo ongeveer.

welk bedrijf loop te trouwens stage?
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:08:56 #204
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_28156726
Volgens mij bedoelt Drive-r tips om dingen te gaan doen in Londen? Tja, er is zoveel te doen. Ga eens wandelen langs de Thames, ga naar Notting Hill, Camden, Canary Wharf, naar het theater, naar Temple (leuke buurt om rond te lopen!), kroegjes in SOHO enz. Misschien kun je aangeven wat je interesses zijn?
NSJ & Lowlands still on my mind
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:25:15 #205
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_28157182
Sport is natuurlijk ook erg groot in London. Er is veeel voetbal met een aardig aantal premiership teams en nog veel clubs uit de lagere klassen.
Je kan uiteraard ook nog naar cricket(the oval), rugby (twickenham) of tennis (Wimbledon) gaan.

Genoeg te doen hiero dunkt me
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_28159470
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:25 schreef Public_NME het volgende:
Sport is natuurlijk ook erg groot in London. Er is veeel voetbal met een aardig aantal premiership teams en nog veel clubs uit de lagere klassen.
Je kan uiteraard ook nog naar cricket(the oval)
Je vergeet Lords, wat veel dichter bij het centrum is. Ikzelf moet ook nog een keertje naar Lords gaan, zeker aangezien het 10 minuten lopen is vanaf waar ik woon.
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:11:58 #207
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_28165759
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:37 schreef Mottebelke het volgende:
Een NI nummer heb ik ook al, want die had ik voor m'n stage al nodig. Dus advies is om je gewoon uit te schrijven in Nederland, want dan heb je in ieder geval geen verplichtingen daar. Hoe zit het trouwens met bankzaken in NL dan? Ik heb nu nog een Nederlandse rekening, maar zou ik die dan ook op moeten zeggen omdat ik niet meer in NL woon?
En als ik het goed begrijp is inschrijven hier in London dus niet nodig.

Laatste puntje dat ik dan nog wil weten is hoe het dan zit als ik bijvoorbeeld na een jaar besluit om terug te gaan naar NL. Kan ik me dan gewoon weer inschrijven of geeft dat een hoop gezeik/geregel/papierwerk?
NI nummer heb ik niet eens (nou ja een Temporary Number dan) en ik ben pas sinds het begin van dit jaar 'ingeschreven' omdat ik de deur opendeed en daar stonden ze dan, de mensen van de electoral role.

Ik heb ook nog steeds mijn Rabo rekening in Nederland en die sturen je post wel door naar Engeland hoor das geen probleem. (er gebeurt maar weinig op die rekening trouwens)

Alleen mijn bank hier en Inland Revenue weten dat ik hier sinds 2000 zit... Niemand heeft me ooit om een paspoort gevraagd dus je kan hier zo heen zonder dat iemand dat weet!

Officieel woon ik zelfs nog in Nederland en heb tijdens een werkproject in Nederland mijn paspoort vernieuwd!
reset
pi_28166059
ditto, niemand zal er iets van merken als je jezelf niet uitschrijft. Ik ben ook sinds 2000 niet in Nederland (nou ja een jaartje in 2004 maar dat is alles)
pi_28166515
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:22 schreef Chillmeister het volgende:
ditto, niemand zal er iets van merken als je jezelf niet uitschrijft. Ik ben ook sinds 2000 niet in Nederland (nou ja een jaartje in 2004 maar dat is alles)
Dringend vraagje: Ik zit sinds gisteren in Londen en begin maandag met werk. Nu heb ik twee apartementen op het oog via hetzelfde bureau. Het ene apartement (in Fleet Street, hoe lekker!) vereist echter de volle betaling van 10 weken huur en een borg voor 6 weken. Het is wel via ee betrouwbaar bureau, dus daar zit ik niet mee (John D. Wood). Maar goed, hoe krijg ik zoveel geld voor maandag op hun rekening tegen normale kosten? Ik kan het natuurlijk vanuit Nederland gewoon overmaken of met spoed. Dat is volgens mij niet heel goedkoop, maar op zo'n bedrag wel te doen.
Van mijn stage krijg ik helaas geen voorschot en ik heb geen idee wat ik maximaal mag pinnen in het buitenland (dan zou ik eventueel nog grote bedragen hier kunnen opnemen). Ik heb wel een rekening bij HSBC geopend, maar die is natuurlijk voorlopig leeg....

Iemand?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_28166567
Je kan afhankelijk van de bank in Nederland maximaal 300-1000 euro per dag pinnen, of je moet speciale toestemming krijgen voor grotere bedragen. Het beste bel je direct met je eigen bank, legt ze de situatie uit en vraagt om de beste aanpak.

Om wat voor bedrag gaat het eigenlijk? Ik bedoel, 10 weken huur, 6 weken borg, dat zal wel geen 50 euro zijn... is het een leuk plekkie? Wat krijg je allemaal?
pi_28167130
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:40 schreef iamredleader het volgende:
Je kan afhankelijk van de bank in Nederland maximaal 300-1000 euro per dag pinnen, of je moet speciale toestemming krijgen voor grotere bedragen. Het beste bel je direct met je eigen bank, legt ze de situatie uit en vraagt om de beste aanpak.

Om wat voor bedrag gaat het eigenlijk? Ik bedoel, 10 weken huur, 6 weken borg, dat zal wel geen 50 euro zijn... is het een leuk plekkie? Wat krijg je allemaal?
Het is een aardig bedrag, 4000 pond de man... (twee persoons apartement). De huur is dus 500 alles inclusief. Daarvoor krijg ik dus twee dubbele slaapkamers met beiden een volledige badkamer (eentje en suite, de andere ernaast). Verder een woonkamer met alle zaken (tv, video, dvd, etc) en een aangrensende keuken. Wasmachine, droger, afwasmachine... Nou ja, alles eigenlijk. Ook linnen en serviesgoed.

Het grootste probleem was de korte duur van 10 weken, daar vind je lastig iets mee. De prijzen lagen bijna overal ver over de 500 per week. Een tweede optie was in Barbican voor 425 per week met dezelfde opzet. Maar goed, die 75 pond extra heb ik wel over voor een plek in Fleet Street. Ik werk namelijk 4 deuren verderop . Daarbij kun je nog eens Covent Garden inlopen... ach, je leeft maar een keer?
pi_28167290
Helaas kan ik je niet verder helpen, maar je keuze voor de HSBC was in elk geval de juiste, ik heb mijn stagevergoeding daar laten storten, en in ruil kreeg ik een echte koninklijke behandeling, mocht een riant bedrag rood staan indien gewenst, en kreeg een platinum credit card (limiet 10.000 pond) aangeboden, heb "maar" de gold genomen met 2000 pond limiet, vond 10 mille een beetje te ver gaan. In guldens (jajajajajaja) is dat een ontiegelijk grote hoeveelheid geld... vond ik niet nodig.

Veel plezier met je woning!
pi_28167390
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 17:03 schreef iamredleader het volgende:
Helaas kan ik je niet verder helpen, maar je keuze voor de HSBC was in elk geval de juiste, ik heb mijn stagevergoeding daar laten storten, en in ruil kreeg ik een echte koninklijke behandeling, mocht een riant bedrag rood staan indien gewenst, en kreeg een platinum credit card (limiet 10.000 pond) aangeboden, heb "maar" de gold genomen met 2000 pond limiet, vond 10 mille een beetje te ver gaan. In guldens (jajajajajaja) is dat een ontiegelijk grote hoeveelheid geld... vond ik niet nodig.

Veel plezier met je woning!
Hoeveel mocht je rood staan en hoe had je dat geregeld? Want als ik nu ook een groot bedrag rood mag staan, kom ik natuurlijk al een heel eind! Verder net ABN gebeld. Opties zijn spoedoverboeken via internet, maar ze kon niet garanderen hoe lang het dan duurde. Verder inderdaad je limiet verhogen... Misschien maar eens HSBC bellen
pi_28167588
HSBC was terwijl ik werkte 1000 pond, daarna 250, met een maand (geloof ik) tijd om minimaal een dag 1 pond zwart staan. Maar dat was dan ook alleen omdat ik die stagevergoeding kreeg (2295 pond bruto per maand).
pi_28167756
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 17:14 schreef iamredleader het volgende:
HSBC was terwijl ik werkte 1000 pond, daarna 250, met een maand (geloof ik) tijd om minimaal een dag 1 pond zwart staan. Maar dat was dan ook alleen omdat ik die stagevergoeding kreeg (2295 pond bruto per maand).
Mijn stage vergoeding is ook rond dat bedrag, met nog een eenmalige vergoeding van 1000 pond. Ik hoor net van HSBC dat mijn overdraft inderdaad 1000 pond is. Dat betekend dat ik er nog 3000 moet vinden. Ik denk dat ik van mijn twee Nederlandse passen ook nog wel 1000 pond kan trekken, dan laat ik de rest wel met een spoedoverboeking doen.

Ook een stage in IBanking? Fleet Street is wel een goeie lokatie toch?
pi_28167850
zou geen idee hebben hoe je dat moet oplossen. Ik had namelijk al jaren een engelse bankrekening (+spaarrekening), dus toen ik mijn borg+huur moest betalen hoefde ik niks uit NL te halen.

Credit Card misschien?
pi_28167964
Nah, stage bij de Deutsche Bank. Maar de banking sector en het verzekeringswezen zijn idd erg goed betaalde gebieden, zelfs voor stagevergoedingen!

Ik hoop dat het lukt met het geld, maar 1000 pond van een NL rekening in een keer? Da's om en nabij de 1500 euro's, dus ik weet niet of je dat mag.
pi_28168224
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 17:28 schreef iamredleader het volgende:
Nah, stage bij de Deutsche Bank. Maar de banking sector en het verzekeringswezen zijn idd erg goed betaalde gebieden, zelfs voor stagevergoedingen!
Daarom ben ik hard bezig om in de banking sector een baan te krijgen alleen gaat dat niet zo 1.2.3 zonder ervaring (had bijna werk gekregen bij Deutsche Bank maar dat ging net niet door omdat ze iemand intern gevonden hadden, hetzelfde gold voor Bloomberg)
pi_28170474
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 17:28 schreef iamredleader het volgende:

Ik hoop dat het lukt met het geld, maar 1000 pond van een NL rekening in een keer? Da's om en nabij de 1500 euro's, dus ik weet niet of je dat mag.
Hm, ik dacht dat met geld overmaken er niet echt een limiet op zat? Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Met de creditcard is een optie. Tot nu toe heb ik in ieder geval 1200 opname mogelijkheid van de creditcard (kost wel 2.5%...), 1000 van mijn overdraft van HSBC en nog 300 nu op zak. Die laatste 1500 moet dan maar ergens cash vandaan komen. Volgens de Abn duurt het normaal nog 2-3 werkdagen, maar garantie geven ze natuurlijk niet... Ik krijg van die ukkel de sleutel pas als ik alles tot de laatste cent gelapt heb. Redelijk irritant en niet flexibel. Mijn kamer genoot gaat nu waarschijnlijk maar het vliegtuig in met 4000 pond cash in zijn achterzak, heel erg ontspannen reizen... not...
pi_28170582
Tsja, dat zou ik ook niet echt prettig vinden, met 4000 pond contant op zak, maar als dat het probleem in een keer oplost, tsja, dat is wel zo prettig. En die huiseigenaar is niet flexibel, omdat hij weet dat hij de macht heeft om je de sleutel wel of niet te geven, op zulke korte termijn. Kleine tip, zorg ervoor dat je bewijs van betaling hebt, dat wil wel eens helpen.

En nog iets: als je 'snachts niet lekker kan slapen door jeuk, en je krijgt rode bultjes, zoek naar bedbugs, in Londen een regelrechte infestatie soms! Onder de matras, achter kiertjes, google er maar op los, mijn verloofde en ik hebben maanden lang gezeik gehad. Helaas zijn die topics van voor de "schoonmaak" in het forum, dus op dit moment (geloof ik) niet toegankelijk.
pi_28170873
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 19:13 schreef iamredleader het volgende:
Tsja, dat zou ik ook niet echt prettig vinden, met 4000 pond contant op zak, maar als dat het probleem in een keer oplost, tsja, dat is wel zo prettig. En die huiseigenaar is niet flexibel, omdat hij weet dat hij de macht heeft om je de sleutel wel of niet te geven, op zulke korte termijn. Kleine tip, zorg ervoor dat je bewijs van betaling hebt, dat wil wel eens helpen.

En nog iets: als je 'snachts niet lekker kan slapen door jeuk, en je krijgt rode bultjes, zoek naar bedbugs, in Londen een regelrechte infestatie soms! Onder de matras, achter kiertjes, google er maar op los, mijn verloofde en ik hebben maanden lang gezeik gehad. Helaas zijn die topics van voor de "schoonmaak" in het forum, dus op dit moment (geloof ik) niet toegankelijk.
Bedankt voor de tip, ik hoop dat het in ons appartement enigzins mee valt! Ik schijt wel een beetje van dit gedoe. Ondertussen nog twee keer gebeld en ze willen helaas weinig meegeven. De arme kerel van de agency ziet langzaam zijn provisie in rook opgaan, geloof ik. Maar goed, uiteindelijk vind ik het ook vrij waardeloos van mijn stage adres dat ze hier niet enigzins over nadenken. Zo krijg ik bijvoorbeeld mijn eerste salaris en die 1000 pond vergoeding pas eind augustus. Die eerste 5 weken moet ik maar even uit eigen zak voorschieten. Lijkt me voor zo'n grote bank niet heel erg lastig om iets voor te schieten?
pi_28170925
Nee, ze hebben het geld heus wel, alleen ze kennen je nog niet! Ik denk dat elke werkgever dit niet direct zou doen, met een nieuwe (buitenlandse!) werknemer, en dat je gewoon de boel eerst zelf moet financieren. Zo te horen gaat dat ook lukken.
pi_28171418
Ik zou ook wel eens willen fokken vanuit london.
pi_28176398
Maar Drive-r, hoe heb je in godsnaam een HSBC rekening kunnen openen zonder een woonadres te hebben?
Ik heb zelfs twee maanden moeten wachten voordat ik een papiertje (PAYE van de Inland Revenue) had wat goed genoeg was als proof of address.
pi_28279776
Nu het toch over geld gaat: ik heb net mijn laatste examen achter de rug en verwacht mijn diploma Toegepaste Economische Wetenschappen* over een week. Ik zou het wel zien zitten om eens een aantal maanden in Londen te gaan werken (een of ander startersjobke in een bank ofzo), maar ik heb totaal geen idee hoe haalbaar dat is, onder meer op financieel vlak.

Kan iemand mij een idee geven hoe mijn lopende rekening er zou kunnen uitzien? (loon, huur, transport in londen, eten)

* univ. diploma economie - bedrijfseconomie in Belgie
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:47:04 #226
13857 Nokia3310
pi_28295805
Hoi khodorkovsky,

Vooral doen hoor, Londen is super! Qua loon kan ik niet echt iets zeggen (heb er niet gewerkt) maar wel qua uitgaven. Ik was ¤600,- per maand kwijt aan huur en gemiddeld ook ¤600,- aan overige uitgaven (eten, openbaar vervoer, uitgaan, theater enz.) Voor zo´n 1200 per maand kun je gewoon goed leven. Je kunt niet iedere dag uit eten maar best wel regelmatig en leuke dingen doen enzo.
pi_28334062
Nokia3310 heeft gelijk, voor ongeveer 1200 euro de maand moet je inderdaad redelijk kunnen rondkomen. Het hangt ervan af hoe goed je kamer/flat/woning is, en of je nog veel moet betalen aan reiskosten. Daarnaast kun je heel goed op www.london-eating.co.uk naar goedkopere of duurdere restaurants zoeken, wie weet kun je dan op budget leuk uit eten...
pi_28337565
1000 pond in de maand en ik doe niet al te gekke dingen.
pi_28352329
Bedankt! Dat lijkt me nog meevallen. Ik was al bang dat leven in Londen fortuinen zou kosten.

Wel, dan kan ik aan de slag! Ik heb hier al heel wat tips gelezen voor het vinden van werk en flats. Bij deze ben ik nu officieel van plan in Londen te komen werken.
pi_28352477
Khodorkovsky, Londen kan je kapitalen gaan kosten, het is maar net wat je wel en niet bereid bent om te doen. Wil je leuk wonen, dichtbij het centrum? Ben je duurder uit dan wanneer je een langere reistijd voor lief neemt. Grotere kamer/flat? Duurder. Eten kopen bij de grote supermakten? Duurder dan de locale groenteboer (lees indier of zo). Je kan enorm besparen op luxe, en dan is Londen best te doen...
pi_28582622
Geen werk vandaag voor mij. Mag zelfs van geluk spreken want tot vorig week zat ik elke ochtend in de bakerloo lijn rond kwart voor negen (warwick avenue), wat twee stops van Edgeware Road vandaan is
  donderdag 7 juli 2005 @ 12:06:23 #232
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28583911
Sterkte guys.

Wil je wat kwijt dan horen we het graag
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 7 juli 2005 @ 12:28:36 #233
13857 Nokia3310
pi_28584707
Alles goed met de Fokkers in Londen? Ik zit gewoon te janken hier, ben helemaal in paniek. Heb in ieder geval van twee vrienden gehoord dat alles goed met ze is. En dan te bedenken dat ik tot twee maanden geleden elke dag langs King´s Cross reisde... Iemand ooggetuige geweest?
pi_28584932
gelukkig ben ik geen ooggetuige geweest. Maar werk is iedereen aan het bellen om te kijken of iedereen goed is
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:50:35 #235
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_28596100
ff copy-pasta van het andere topic;

Wel freaky, gisteravond laat zat ik nog 2 stops van King's Cross op de Piccadilly line. Vandaag was trouwens ook de meest bizarre dag ever; eerst die aanslagen, toen werd er iemand op nog geen 100m van mijn kantoor doodgereden en werd alles afgezet. (was echt heel erg goor, hoofd eraf etc.) En daarna werd het hele gebied rond ons kantoor afgezet omdat er een verdacht pakketje lag. (en aangezien mijn kantoor nog geen 50m van het gebouw van het Olympische Team van GB ligt waren ze supervoorzichtig)
Echt de vaagste dag ever...

Vanochtend was wel kut omdat ik dus niemand kon bereiken om dat het tel. netwerk plat lag, en aangezien veel van mijn vrienden in de stad/liverpoolstreet area werken was dat echt frustrerend!!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_28631343
Hallo,

Ik heb een vraag aan mensen hier: we zouden het voor FOK!radio leuk vinden om wat FOK!kers te horen over hun ervaringen in Londen. Wie zou dat willen? Eventueel willen we er vanavond al een extra uitzending van maken.

Als je het wil, mail me dan even op nolius(at)fok.nl

Bedankt
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:19:40 #237
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_28631482
Ik vroeg het me al af hoe het met alle londonse fokkers gesteld was, na de dag van gisteren.
heb er zelf niet gewoond maar een vriendin van me wel, gelukkig woont ze nu weer hier.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:41:23 #238
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_28649730
Iedereen die ik hier ken is ok. Veel mensen gebeld en veel telefoontjes aangenomen. Vanaf dat ik het hoorde had ik de BBC op m'n pc voor de rest van de dag.

Er was even wat onrust, maar een paar uurtjes later was iedereen weer rustig. Londoners laten zich niet terroriseren en gaan gewoon door met het leven. Gezonde houding!
reset
pi_28656659
Viel me inderdaad ook al op. Gisteren was het overal een stuk rustiger omdat veel mensen vrij hadden genomen.
Maar vandaag is het weer een zaterdag zoals alle andere.
pi_28676714
Iedereen is ok, maar ben vrijdag en gister gewoon uitgegaan alsof er niks aan de hand was en zo ze te zien deden meeste Londoners dat. Vrijdag naar de Walkabout op Shaftsbury avenue en gister Camden. Was leuk
pi_28683027
Hehe, alweer twee weken hier. Ik draai direct de grote uren (100/week), maar hou gelukkig nog net genoeg tijd over om wat te clubben. Langs Aura en cade de paris geweest, geld loopt lachend je zakken uit... Van die hele bommen niet zoveel gemerkt, alles is bij ons zo idioot streng beveiligd! Nu is het alleen maar erger geworden. Het bankieren bevalt wel goed, gelukkig wat leuke dingen aan het doen en de lui zijn hier allemaal erg relaxed. Nou ja, het zal weer een paar weken duren voordat ik weer een middag vrij heb zoals nu, dus tot dan!

PS: Iemand vroeg wat over mijn hsbc rekening, dat was een mailtje en geregeld. Gewoon kopie paspoort en een brief van mijn werkgever.
  maandag 11 juli 2005 @ 11:36:13 #242
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_28702176
Blij te horen dat het met jullie daar oké is. Lijkt me toch best wel schrikken. Zelfs ik hier in Nederland had iets van: 'Sjee, Londen... da's toch best wel dichtbij'.
(Un)masking for the greater good.
pi_28768692
Tsja, blij om te horen dat het met de Londense Fokkers allemaal goed was. Gisteravond beetje geschokken, ben op vakantie in Israel, en er was een aanslag in een stad niet zo gek ver weg. Gelukkig "maar" twee doden, en men is hier enigszinds eraan gewend. Het viel wel mee.

Dat maakt het nog niet leuk, zoiets! Sterkte allemaal.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:14:13 #244
124789 superhero87
Playin my game
pi_29052830
Wat vaag wat er de laatste tijd in londen gebeurt Gaat het nog Fokkers in Londen?

Ik ga waarschijjnlijk 19 augustus naar Londen, heb er echt zin in! hopelijk wordt het dan wat rustiger in the city.

Merken jullie veel van wat er de laatste tijd gebeurt?
pi_29053250
nah, je hoort op de nieuws dingen enzo, maar zat gister middag gewoon in de pub tot laat s'avonds en dat gold voor alle mensen in the city leek het wel. Alsof er niks aan de hand was.

Hoorde vandaag dat er ook iets aan de hand is op Harrow road, dat is echt 5 minuten lopen van waar ik woon (alhoewel het een lange straat is)
  zaterdag 23 juli 2005 @ 01:40:46 #246
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_29056032
Tja het komt echt dichterbij voor mij (zuid westen), maar we laten ons echt niet kisten! Life goes on!

Nog 1 week en ik ben geen fokker in London meer...
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:33:56 #247
13857 Nokia3310
pi_29061510
Ik vind het echt superheftig wat er de laatste tijd gebeurd. Om mijn stad de hele tijd op tv te zien in verband met terreur. Ik hou van londen, zou er supergraag weer willen wonen, maar momenteel is het klimaat niet al te best. En toch ga ik lekker een weekend naar Londen begin september, simpelweg omdat ik me niet laat kisten door die terroristen en omdat ik weer naar mijn stadje wil!
  zaterdag 23 juli 2005 @ 16:55:46 #248
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_29065547
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 01:40 schreef Public_NME het volgende:
Nog 1 week en ik ben geen fokker in London meer...
Goh, best wel wat doorstroming van de fokkers in London.

helft van de mensen die hier posten wonen hier niet (meer)...

Waar ga je heen Public_NME?
reset
  zondag 24 juli 2005 @ 10:21:38 #249
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_29079525
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 16:55 schreef Individual het volgende:

[..]

Goh, best wel wat doorstroming van de fokkers in London.

helft van de mensen die hier posten wonen hier niet (meer)...

Waar ga je heen Public_NME?
Ik ga vrijdag mijn stagejaar afsluiten en zaterdagochtend vlieg ik meteen naar A'dam. Ik ga vier weken vakantie vieren in NL, misschien dat ik nog een last minute pak maar ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in.
Daarna vlieg ik richting het hoge noorden en zal ik 4 maanden in Helsinki gaan wonen! (voor mijn studie; 2e keer)

Ik ga London best missen, vooral de vrienden die ik heb hier leren kennen. Ken helaas bijna geen Engelsen, heb bijna alleen maar Zuid-Afrikanen, Aussies en Kiwi's in mijn vriendengroep. Wel gunstig uiteraard, want ik heb al gratis onderdak geregeld in o.a. Capetown en wat andere steden
pi_29100579
Werkt iemand van jullie bij een bedrijf uit de "The Times Top 100 Graduate Employers"*? Ik ben nu nl. volop aan 't zoeken naar interessante jobs in Londen, en zou het wel zien zitten om bij een PWC ofzo aan de slag te gaan, maar ik vrees dat dergelijke jobs super gegeerd zijn en dat ik met mijn diplomaatje weinig kans maak.

*http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3569-1275945_2,00.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')