Jawel, als jij je brochure achterlaat bij mensen en ze bestellen er wat uit dan verdien je er wel aan.quote:Op woensdag 17 november 2004 17:54 schreef PACERMAN het volgende:
Ja inderdaad het is een piramide constuctie zolang jij geen nieuwe leden aanbrengt zal je ook geen ene malemoer verdienen
Ja die is inderdaad veel te duidelijk!quote:Op woensdag 17 november 2004 15:11 schreef smash789 het volgende:
Wow heheh, wacht effe. Nu is het wel heel erg duidelijk nep. Moet je zien aan het einde van het filmpje, dan zie je alle geinterviewde mensen nog eens langskomen, en je ziet vaker dan eens dezelfde achtergrond bij verschillende mensen 'thuis' langskomen.
quote:6 BETALING VAN EEN BONUS AAN DE Distributor
6.1 De voorwaarden waaronder Kleeneze gehouden is om de Distributor een bonus te betalen zijn uiteengezet in het Verkoopplan.
6.2 Alleen Actieve Distributors kunnen aanspraak maken op een bonus van Kleeneze, mits deze Actieve Distributors niet in gebreke zijn met de nakoming van hun verplichtingen onder deze Distributieovereenkomst.
6.3 De Distributor is alleen gerechtigd tot een bonus in verband met verkopen door de Distributor zelf dan wel door de Neerwaartse Distributor, zoals nader uiteengezet in het Verkoopplan.
6.4 De Distributor is niet gerechtigd tot een bonus in verband met verkopen die worden gedaan na beëindiging van deze Overeenkomst.
6.5 Met uitzondering van het recht van de Distributor om Producten te retourneren en geld terug te ontvangen, zoals nader uiteengezet in artikel 13, zullen alle niet door de Distributor aan Kleeneze betaalde bedragen voor door de Distributor gekochte Producten onmiddellijk opeisbaar zijn bij beëindiging van deze Overeenkomst.
6.6 Indien de Distributor nalaat enig bedrag aan Kleeneze te betalen op de datum waarop dat bedrag opeisbaar is, dan is Kleeneze gerechtigd dit niet-betaalde bedrag te verrekenen met ieder mogelijk bedrag dat zij aan de Distributor dient te betalen.
6.7 In het geval de Distributieovereenkomst met een Neerwaartse Distributor wordt beëindigd als gevolg van het feit dat de Neerwaartse Distributor haar verplichtingen jegens Kleeneze niet nakomt én de Distributor terzake hiervan een verwijt kan worden gemaakt, dan is Kleeneze gerechtigd alle aan die Neerwaartse Distributor betaalde bonussen op de Distributor te verhalen.
Dat maakt het een piramidespel volgens de Nederlandse wet. Daarmee is het automatisch ook verboden.quote:Op zondag 21 november 2004 10:55 schreef Twisted_TpaU het volgende:
Maar als jij zorgt dat meer mensen onder jou zich aanmelden en die slaan aan het verkopen dan verdien je alleen maar meer.
De Wet op de Kansspelen omschrijft piramidespelen als volgt:quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:51 schreef keejee het volgende:
Pyramidespelen ?? Degene die deze opmerking heeft gemaakt heeft echt geen verstand van zaken.
Zou je daar dan wat meer over kunnen vertellenquote:Op zondag 16 januari 2005 21:56 schreef Karulo het volgende:
Ik verdien ruim 500 euro met Kleeneze. Dat zegt genoeg lijkt me.
per wat.. maand/kwartaal/jaar .. week/dag?quote:Op zondag 16 januari 2005 21:56 schreef Karulo het volgende:
Ik verdien ruim 500 euro met Kleeneze. Dat zegt genoeg lijkt me.
Mozes, euro per stuk? Dan is dat hun meest winstgevende produkt.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:19 schreef men2be het volgende:
het leek allemaal best betrouwbaar tot ik zag dat je de catalogussen die je moet verspreiden ZELF moet kopen , 50 voor 50 euro..
![]()
ik weet het wel zeker, maar er zijn zoveel kleeneze sites.quote:Op maandag 17 januari 2005 15:05 schreef keejee het volgende:
50 voor 50 ? dat klopt dus niet. het is 50 voor 25
Een catalogus die je door de bus gooit is gewoon reclame en mag bij het oud papier. Voor teruggeven is geen enkele reden.quote:Op maandag 17 januari 2005 17:17 schreef keejee het volgende:
jawel, die is van mij men2be. En neem nou maar van mij aan dat het ¤25 is voor 50 catalogi. Op de site staat duidelijk hoe het werkt. Je verkoopt aan huis maar niet d.m.v. verkooppraatjes. Catalogus door de brievenbus, 2 dagen later ophalen. Daar draait het om.
Maar je opbrengst is wel afhankelijk van de grootte van je downline.quote:Er zijn er ook die alleen aan vrienden, familie en kennissen verkopen. Net wat je zelf wilt. En je bent niet verplicht om een downline op te zetten, dat is je eigen keuze.
MLM valt ook onder de in de wet genoemde definitie van piramidespellen (die ik al een keer in dit topic gegeven heb). Puur vanwege de downline.quote:Op maandag 17 januari 2005 22:56 schreef keejee het volgende:
Natuurlijk mag je zelf weten wat je met zo'n catalogus doet maar gelukkig is het grootste deel van de mensen wel sociaal en geven hem dus terug c.q. leggen hem klaar.
Je totale winst is afhankelijk van het aantal folders dat je wekelijks verspreidt
en je downline. Dat is dan ook MLM. Bij pyramidespelen worden er geen
consumeerbare goederen "verkocht". MLM bestond trouwens al lang voordat
de pyramidespelen van de grond kwamen.
Een KvK nummer is nodig als je bedrijfsmatig bezig bent. Als je wekelijks met foldertjes langs de deur zeult in de hoop dat mensen dingen gaan kopen dan is dat bedrijfsmatig. Heeft iedereen die met dat Kleeneze meedoet een KvK nummer?quote:Een KvK nummer is nodig als je zaken gaat doen. Ik zie geen probleem??
Keejee in elk geval welquote:Op maandag 17 januari 2005 23:45 schreef Light het volgende:
[..]
MLM valt ook onder de in de wet genoemde definitie van piramidespellen (die ik al een keer in dit topic gegeven heb). Puur vanwege de downline.
[..]
Een KvK nummer is nodig als je bedrijfsmatig bezig bent. Als je wekelijks met foldertjes langs de deur zeult in de hoop dat mensen dingen gaan kopen dan is dat bedrijfsmatig. Heeft iedereen die met dat Kleeneze meedoet een KvK nummer?
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:51 schreef keejee het volgende:
Het is niet voor niets dat Harvard onderwijs geeft in Multi Level Marketing !
Uiteraard met bron.quote:Four Lies about MLMThe Wall Street Journal has said that by the year 2000, 60 to 70 percent of all goods and services will be sold through MLM. "Network marketing is taught at Harvard and Stanford business schools and in numerous other leading colleges and universities throughout the country. Some 20 percent of all the millionaires in America were created through network marketing. John Naisbitt, in his best-selling book, Megatrends, says network marketing is the wave of the future.
lolquote:Op woensdag 19 januari 2005 15:51 schreef chopmax het volgende:
Dop, je mag beter gaan lezen, 1 op de 5 huidige miljonairs zou dat aan multi level marketing te danken hebben. Algemeen bekend is dat 90% procent van de miljonairs zijn geld uit de vastgoedsector heeft. Ik even geen zin de bron daarbij te zoeken. Maar 90 % plus 20 % is 110 %, dus iets klopt hier niet. O ja Bill Gates. Mooi voorbeeld uit deze 90% is trouwens Donald Trumph
IK ben het met je eens als je zegt " BLIJF ALTIJD ACHTERDOCHTIG"quote:Op zondag 16 januari 2005 20:05 schreef smash789 het volgende:
Het is een grote nepzooi. De enige twee positieve reacties hier zijn van mensen van Kleeneze zelf. Kijk maar naar hun/zijn user-historie. Alleen effe een accountje aangemaakt om Kleeneze te promoten. Nee, dan kom je betrouwbaar over
A, u bent weer terug, en u kent Kleeneze distributeurs. Je meld dat ze hun 20 euro weer eruit hebben geloof ik graag. Maar hoeveel verdienen zij per uur?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:05 schreef pecto het volgende:
Een paar van mijn kennissen werken als distribiteur voor Kleeneze.
Ze hebben alleen een soort entreegeld betaald (iets van 20 euro ofzo) en
ze hebben dat geld er inmiddels al door en door uit.
Kleeneze is een serieus bedrijf maar inderdaad er zijn zat andere systemen
die je wel leegkloppen.
Het lijkt mij nog steeds precies in het plaatje van een piramidespel te passen.quote:Artikel 1
Behoudens het in Titel Va van deze wet bepaalde is het verboden:
a. gelegenheid te geven om mede te dingen naar prijzen of premies, indien de aanwijzing der winnaars geschiedt door enige kansbepaling waarop de deelnemers in het algemeen geen overwegende invloed kunnen uitoefenen, tenzij daarvoor ingevolge deze wet vergunning is verleend;
Artikel 1a
1. Onder een gelegenheid als bedoeld in artikel 1, onder a, wordt tevens begrepen het piramidespel.
2. Onder het piramidespel wordt verstaan een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verplichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed of het aangaan van een verplichting door latere deelnemers.
Mooi eindelijk de info waar ik op zat te wachten.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 13:54 schreef prmarketing het volgende:
Kleeneze werkt echt.
Ook ik dacht dat het niets was maar inmiddels moet ik hier op terug komen.
Ik ben begonnen met kleeneze in September 2004.
Na vier maanden verdien ik er 675 euro mee per vier weken.
En ik doe het echt parttime (6 tot 8 uur per week).
Ben begonnen met de catalogi rond brengen en verdien daar ongeveer 250 euro per vier weken mee.
Je bouwt je eigen klanten kring op als je ongeveer 1 maal per maand bij hun langs gaat.
Verders vertel ik het aan alle mensen om ons heen.
We hebben nu ongeveer 20 mensen in ons team waardoor ik ongeveer 400 euro extra verdien per vier weken en dat is dus de bonus niet slecht voor 8 uur werk.
en mensen geloof mij als er 1 negatief was, was ik dat.![]()
quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:56 schreef chopmax het volgende:
[..]
Mooi eindelijk de info waar ik op zat te wachten.
675 euro verdien je per 4 weken, waarvan 250 door je zelf. Daar werk je dan wel 4 keer 7 uur voor, dus minder als 10 euro per uur.
Verder heb je 20 mensen onder je, waarvoor je per 4 weken 400 euro voor vangt. Leuk, das dus 100 euro per week, das 5 euro per persoon per week.
Voor de rest is dit je eerste en waarschijnlijk ook laatste post die je op dit forum gemaakt hebt. Maar goed ik daag je uit, doe nog wat data en misschien wat screenshots erbij en misschien het je een nieuw teamlid.
Mischien heb jij gelijk door te zeggen dat ik er maar 10 euro per uur mee verdien.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:56 schreef chopmax het volgende:
[..]
675 euro verdien je per 4 weken, waarvan 250 door je zelf. Daar werk je dan wel 4 keer 7 uur voor, dus minder als 10 euro per uur.
Verder heb je 20 mensen onder je, waarvoor je per 4 weken 400 euro voor vangt. Leuk, das dus 100 euro per week, das 5 euro per persoon per week.
Voor de rest is dit je eerste en waarschijnlijk ook laatste post die je op dit forum gemaakt hebt. Maar goed ik daag je uit, doe nog wat data en misschien wat screenshots erbij en misschien het je een nieuw teamlid.
180 euro voor 36 uur = 5 euro per uurquote:Paula is nu 4 maanden bezig en ze verdient parttime (ca. 8-10 u p/w) ca. ¤ 180,-- per maand.
330/32= 10,30 euro per uur.quote:Als je 200 catalogi per week verspreidt en ophaalt (ca. 6-10 uur werk), levert dit gewoonlijk een omzet op van ongeveer EUR 1200,- in een periode van 4 weken.
Je winst bedraagt dan EUR 330,-.
no comment and banging my head against the wall,quote:Hoeveel kan ik realistisch gezien verdienen?
Je verdient naar verhouding van je inspanning die je levert. Inkomen van 750,-euro per maand zijn heel gewoon, 1.500,-euro per maand komen heel veel voor, 3.000,-euro per maand is goed haalbaar en 7.500,-euro per maand voor wie heel erg toegewijd is. Onze beste distributeurs verdienen na een paar jaar meer dan 450.000,-euro per jaar!!!.
lees het topic eens rustig door zou ik zou zeggenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 02:07 schreef DeKans.com het volgende:
Niet overgeschreven, met de huidige techniek copiëer je het in een wip. Misschien handig om te weten.
En mag je pas na een bepaalde tijd reageren? Zijn wij een uurtje te vroeg??
Niemand moet iets. Er wordt alleen iets aangeboden.
Je gaat als zelfstandige aan de slag. Daarbij loop je risico's. Das logisch.
Iedereen kan kiezen wat hij/zij wil.
En als je denkt dat je les kan geven, moet je de eerste les zelf nog leren en dat is: Iedereen in zijn waarde laten en niet meteen ongenuanceerd gaan afzeiken.
http://www.mlmwatch.org/01General/mlmlies.htmlquote:Op vrijdag 25 februari 2005 00:48 schreef DeKans.com het volgende:
In de V.S., waar MLM zelfs al gedoceerd wordt op de universiteit van Harvard,[...]
Complete onzin, als je het mij vraagt. Je herhaalt gewoon de al eerder genoemde standaardverhaaltjes die pro MLM zijn, inclusief de onzin die daarin staat. Heb je voor ook maar 1 van die beweringen die je doet een controleerbare bron die niet gerelateerd is aan MLM?quote:Leuk stukje hè.
Dat bedrijf bestaat dan al 80 jaar... dat Multi Level Marketing bestaat pas 30 jaar... wat voor soort bedrijf was dat Kleeneze dan vóór dat het MLM-systeem bestond?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:51 schreef keejee het volgende:
Tja, een hoop onwetendheid alom hier ! Kleeneze, een bedrijf dat al 80 jaar bestaat en sinds de oprichting altijd winstgevend is geweest is geen klentje in de MLM-wereld. Integendeel, Kleeneze is een van de grootste en dat is niet voor niets ! Pyramidespelen ?? Degene die deze opmerking heeft gemaakt heeft echt geen verstand van zaken. Multi Level Marketing bestaat al ruim 35 jaar !
Waarom zou je überhaupt moeten betalen om producten van een bedrijf te moeten verkopen? Het bedrijf zou juist vereerd moeten zijn dat je bereid bent hun producten te verkopen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:54 schreef Ray-Dorco het volgende:
Bij Kleeneze is dit gelukkig beter geregeld:
- men start voor ¤25
Dus de beloning is ten dele afhankelijk van de verkopers die zich na of door jou bij Kleeneze hebben aangesloten.quote:- men krijgt vervolgens alleen een beloning indien er producten worden verkocht door de distributeur zelf of zijn/haar downline. Niet bij het inschrijven van een nieuwe distributeur. Overigens lijkt dat verdienen aan een downline mooier dan het is. In eerste instantie zul je veel tijd moeten besteden aan het ondersteunen van een nieuwe distributeur. Niet iedereen is een "self-starter" en je moet gewoon goed je best doen.
Da's dan wel positief.quote:- men hoeft geen kapitaal te investeren in te verkopen producten. Men bestelt alleen als een klant heeft bestelt.
Dus eigenlijk is het een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verplichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed of het aangaan van een verplichting door latere deelnemers.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:38 schreef Ray-Dorco het volgende:
Je beloning is afhankelijk van je eigen verkopen en van de verkopen van je team. Daarmee wordt je gestimuleerd om anderen te helpen om een klanten bestand op te bouwen en nieuwe distributeurs te begeleiden.
Geen interesse. Als ik dingen wil verkopen begin ik wel een winkel. Een KvK-inschrijving kost weliswaar ook geld, maar da's onafhankelijk van het merk of de merken die ik dan kan verkopen. Als ik dan producten van merk X wil verkopen dan kan ik die inkopen zonder vooraf inleggeld te moeten betalen aan merk X.quote:Kleeneze is een prima manier om een extra inkomen op te bouwen. Je moet de eerste tijd hard werken en plukt daarna de vruchten. Koms eens langs op onze informatie bijeenkomsten, dan wordt alles nog eens geheel vrijblijvend uitgelegd.
Vulkan heeft hier een uitstekend punt. Het zou mensen zonder baan een geweldige mogelijkheid bieden om weer aan de slag te gaan, een doel te hebben en geld te gaan verdienen. Helaas is het in Nederland nogal lastig om een bedrijfje te starten zonder dat je uitkering in gevaar komt. Daarom is het voorlopig niet erg aantrekkelijk voor mensen zonder werk. Gelukkig ziet de Duitse regering dat anders en moedigt werklozen aan om, met behoud van uitkering, een onderneming te starten. En laat nu nét Duitsland het volgende land zijn waar Kleeneze open gaat. Denk je eens in: 5 miljoen werklozen die met behoud van uitkering een extra inkomen kunnen verdienen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:34 schreef Vulkan het volgende:
Het is tenminste goed voor de economie. Zo krijgen de werklozen tenminste nog eens een uitdaging in hun leven.
Ik vind alleen dat ze hun prospects(werklozen) slecht bereiken. Het is wel goed om mond-tot-mond bereik te stimuleren, maar ik ben er van overtuigd dat het beter kan.
En had je nog een reden om niet op het andere deel van mijn post in te gaan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:55 schreef Ray-Dorco het volgende:
Je moet eerst 25 euro betalen ("een goed afgeven"), voordat je ook maar aan verdienen ("een voordeel verwerven") kunt gaan denken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:35 schreef Ray-Dorco het volgende:
Ik dacht dat het concept al duidelijk was. Eigenlijk is het een gelegenheid waarbij je goederen bestelt bij Kleeneze die klanten bij jou hebben besteld, waarna je die goederen aflevert en direct het verschil tussen de inkoop - en verkoopprijs in je zak kunt steken.
Je verdienste ("voordeel") is dus "ten dele afhankelijk" van je downstream, de "latere deelnemers".quote:Op die manier kun je zo'n ¤200 - ¤500 per 4 weken verdienen. Als je vervolgens mensen in je team gaat helpen om hetzelfde te doen krijg je daar uiteraard ook voor betaald.
Kleeneze zet per jaar ¤200 miljoen om. Blijkbaar vind niet iedereen de producten waardeloos. En hoe je je klantenbestand opbouwt is eenvoudig te leren. Dit trainen we in verschillende plaatsen in Nederland. Nogmaals, iedereen kan hiermee succesvol worden. Alleen niet iedereen wil werken aan een beter inkomen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:40 schreef Copycat het volgende:
Maar eerst moet je dus die klanten zien te krijgen en paaien.
Met goederen die in mijn ogen enorm nutteloos en kwalitatief inferieur zijn.
Tough job...
Toch blijft het een piramide spel, ik was alleen iets uitgebreider in het aantal woorden dan Thisbe. Misschien omdat er al meer discussie geweest is (weinige woorden door Thisbe), misschien omdat ik een milde bui had vannacht (mijn lap tekst)quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:35 schreef Ray-Dorco het volgende:
Thisbe,
lees nou eerst eens de bijdrages van anderen voordat je met zo'n enorm waardevolle uiteenzetting komt. En als je al die moeite neemt zorg dan dat je ook meteen je uitspraken onderbouwt. Inhoud maakt een forum nl. interessant.
even een vraagje , met een OMZET van 200 miljoen hoeveel monden moeten daar mee gevoed worden ?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:35 schreef Ray-Dorco het volgende:
Thisbe,
lees nou eerst eens de bijdrages van anderen voordat je met zo'n enorm waardevolle uiteenzetting komt. En als je al die moeite neemt zorg dan dat je ook meteen je uitspraken onderbouwt. Inhoud maakt een forum nl. interessant.
Beste Dop,quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:44 schreef dop het volgende:
[..]
even een vraagje , met een OMZET van 200 miljoen hoeveel monden moeten daar mee gevoed worden ?
en wat is de marge
zulke getallen klinken namelijk altijd leuk maar hebben geen betekenis als je ze zo los in de ruimte neer kwakt
het is namelijk niet onwaarschijnlijk dat een gemiddelde werknemer nooit een fatsoenlijk loon kan verdienen als je die omzet afzet tegen de rest van de cijfertjes
nu ik er toch over begin zet ook even de omzet groei neer over de afgelopen 5 jaar
kunnen we dat eens afzetten tegen de verwagting die je gaf
ben bang dat er dan ook niet veel over blijft
Maar als je zo geïnteresseerd bent in cijfertjes waarom kijk je dan zelf niet even op de site van Kleeneze ? Dit is de link: http://www.kleenezeplc.co.uk/. Onder Investor Relations - Key Financial Data vind je vervolgens alle gegevens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:40 schreef Copycat het volgende:
Maar eerst moet je dus die klanten zien te krijgen en paaien.
Met goederen die in mijn ogen enorm nutteloos en kwalitatief inferieur zijn.
Tough job...
Nee, dat zegt het niet. Het zegt dat er voor 200 miljoen verkocht is, niet aan hoeveel klanten en hoe vaak die klanten hebben besteld. Een klant die eenmalig voor 100 euro bestelt en achteraf alles rotzooi vindt is niet tevreden met de kwaliteit en zal ook niet weer bestellen, maar draagt wel die 100 euro bij aan de omzet. Het zegt eveneens niets over de service.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:33 schreef Ray-Dorco het volgende:
het ging mij bij het noemen van de omzetgrootte puur om het feit dat klanten per jaar voor 200 miljoen aan spullen kopen en dus blijkbaar tevreden zijn met de kwaliteit en service die geleverd wordt.
Afgezien van het piramidespel zou ik ook maar eens de wet koop op afstand (de verschillende leden van artikel 46 boek 7 burgelijk wetboek) doorlezen, indien het namelijk bij deze 3 services blijft voldoe je niet aan je wettelijke plicht om een goed binnen 7 dagen retour te nemen onafhankelijk van de reden (niet goed- geld terug is dus te beperkt)quote:Op zondag 16 oktober 2005 09:48 schreef Ray-Dorco het volgende:
Een belangrijk doel van het catalogussysteem is om vaste klanten op te bouwen. Bij de methode die wij trainen duurt dit 6 maanden. Op het moment dat je dat bestand hebt opgebouwd kost de verspreiding van de catalogus minder tijd en je hebt geen verlies meer van catalogi. Het is dan ook voor een distributeur belangrijk om een goede service te verlenen. Dit uit zich door:
- geen bezorgkosten voor de klant
- 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie
- het bieden van een ruim en uniek productassortiment
De eerste 6 maanden zijn de moeilijkste periode voor een distributeur. Hij/zij moet het retailen onder de knie krijgen en veel catalogi verspreiden. Na die 6 maanden zijn de opbrengsten en verdiensten een stuk beter. Dit dus doordat je vaste klanten hebt en in veel gevallen ook een team bent gestart.
Mijn vrouw en ik waren na 3 maanden Gold Distributor en verdienden binnen 8 maanden ¤1200 per 4 weken. De cheque staat op onze site.
spijtig dat je mijn post niet gewoon hebt beantwoord met feiten,quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:44 schreef Ray-Dorco het volgende:
Fijn dat je begrijpt dat het business model van Kleeneze gestoeld is op het maken van marge op producten i.p.v. het maken van een paar euro winst op starterskits.
Er is nog een reden dat er een klein bedrag wordt gevraagd voor deze kit: enige mate van commitment van de aspirant distributeur. Hoe laag het bedrag voor de starterskit ook is, als men er iets voor moet betalen zal men er serieuzer mee omgaan. Je begint tenslotte je eigen Kleeneze thuiswinkel bedrijfje.
Zal ik jou eens vertellen wanneer ik denk dat het gezeur over die paar euros om je in te schrijven zal ophouden? Als eind 2006, na de opening van Kleeneze in Duitsland, enkele tientallen nederlandse distributeurs meer dan ¤2000 per 4 weken verdient. Dan worden er meer mensen wakker.
Met name vanwege mijn post: {url]http://forum.fok.nl/topic/628578/1/999#24639674[/url] Waar ik met het jaarverslag van Kleeneze aantoon dat een active distributeur gemiddeld 100 euro per maand verdient. En ik vraag me af hoeveel uren daar tegen moeten staan.quote:zoals bij iedere discussie zijn er voor -en tegenstanders. Dat is alleen maar gezond. Echter, het is wel belangrijk dat als je je mengt in een discussie en een standpunt inneemt je een gedegen vooronderzoek hebt gedaan zodat je weet waarover je praat en dat ook kunt onderbouwen. En dat mis ik hier bij de "MLM-tegenstanders".
Ik vind het ook belachelijk dat je in je ondertitel 3 tot 15 keer de gemiddelde verdiensten beloofdquote:Wie kan er helpen ? Wij zoeken mensen die willen profiteren van de kans die Kleeneze in Nederland en Duitsland biedt. Wie wil 300 - 1500 euro per maand bijverdienen ?
Je spreekt jezelf tegen in je eigen post. Je bent voor het grote geld afhankelijk van je downline. Dat is op zijn minst een piramyde effect.quote:Er zijn echter veel bedrijven die via deze 2 systemen werken terwijl in detail het concept en het beloningsplan niet deugen. Voorbeelden hiervan zijn:
-beloning voor het inschrijven van nieuwe distributeurs
-men krijgt vervolgens een beloning indien er producten worden verkocht door de distributeur zelf of zijn/haar downline
Iedereen die een goed bedrijfsplan schrijft krijgt een starterssubsidie en een maand of 6 uitkering mee om een bedrijf te starten. En als het loopt krijg je ook nog een aantal jaar een startersaftrek tov je verdiensten.quote:Helaas is het in Nederland nogal lastig om een bedrijfje te starten zonder dat je uitkering in gevaar komt.
Je zegt dus zelf dat je wel en niet verdient aan het stuk piramide onder je. Ik zal het nog helderder formuleren, je moet een heleboel tijd en energie inleggen om baat te hebben bij de verkopers van mensen 1 laag onder je.quote:heb op 13 oktober uitgelegd dat je niet verdient aan de inschrijvingen van nieuwe distributeurs,
men krijgt vervolgens een beloning indien er producten worden verkocht door de distributeur zelf of zijn/haar downline
Hieruit heb ik al bepaald dat een actieve distributeur 25 euro per week verdiend. Helaas doet Kleeneze geen uitspraak over gemiddeld gewerkte uren. Zodat ik kan bepalen of we boven of onder het minimumloon zittenquote:Maar als je zo geïnteresseerd bent in cijfertjes waarom kijk je dan zelf niet even op de site van Kleeneze ? Dit is de link: http://www.kleenezeplc.co.uk/. Onder Investor Relations - Key Financial Data vind je vervolgens alle gegevens.
Hoeveel uur heb je hiervoor gewerkt en hoeveel kosten heb je prive gemaakt? Auto, Benzine / Telefoonquote:Mijn vrouw en ik waren na 3 maanden Gold Distributor en verdienden binnen 8 maanden ¤1200 per 4 weken. De cheque staat op onze site.
Niet waar, Kleeneze is heel open en eerlijk hier over, hoeveel mensen distributeur zijn uitstekend terug te vinden:quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:20 schreef dop het volgende:
hoeveel mensen er in dienst zijn is niet terug te vinden
maar met zulke magere cijfers kun je echt geen dik belegde boterham verdienen
quote:Op woensdag 19 januari 2005 12:58 schreef chopmax het volgende:
Of ik pak het jaar verslag van kleeneze zelf erbij:
bron: http://production.investis.com/klz/ir/reports/ar2004/ar2004.pdf
Turnover at Kleeneze UK fell by 4% to £82.6 million
(2003: £86.3 million) and operating profit before exceptional
items was stable at £6.6 million (2003: £6.6 million), an increased
operating margin of 8.0% (2003: 7.6%).
The fall in turnover resulted from a reduction in the average number
of active distributors from 16,900 last year to 14,900 this year
together with the short disruption to service levels during the move
to the new distribution centre. (bladzijde 8)
82 miljoen pond omzet over 15 000 active distributeurs is 5570 pond omzet per distributeur per jaar. Distributeur houd 15% dus 820 pond winst over. Let wel per persoon per JAAR.
Even in euro`s http://www.x-rates.com/d/EUR/GBP/graph120.html: 820 maal 1,43 maakt 1172,70 euro winst per jaar per actieve distributeur. En ik denk dat dat bruto is.
We continue to recruit nearly 2,000 distributors each month, but the activation and then retention rates of distributors year on year has fallen
Er worden dus per jaar 24 000 zieltjes gewonnen, voor de onderste laag van de pyramide.
Ben ik het helemaal mee eens. Geef dus bij ieder inkomen voorbeeld duidelijk aan hoeveel arbeid hier tegen over staat.quote:Waarschuwing
Het is illegaal voor een promotor of een deelnemer in een zakelijke mogelijkheid, om derden te overhalen om
hieraan deel te nemen. Laat u niet misleiden door te geloven dat u hoge inkomens gemakkelijk kunt bereiken.
Wat is dit voor blamage? Je verdient een percentage van de omzet. Of dat nou 12 keer of 13 keer gebeurd je ontvangt precies hetzelfde.quote:N.B - Kleeneze hanteert periodes van 4 weken om de verkopen te berekenen, wat betekent dat u 13 keer per jaar betaald krijgt i.p.v. 12!
Al eerder heb ik uit het jaarverslag opgemaakt dat er per jaar 24 000 distributeurs per jaar geworven worden. Als alle 300 plaatsen naar nieuwelingen gaat ipv ouwe jongens krentenbrood kom ik nog tot de conclusie dat je kansen kleiner als 1 op 80 zijn.quote:Kleeneze biedt een uniek en opwindend beloningsprogramma voor alle distributeurs die een opmerkelijk resultaat behalen. Incentives kunnen bestaan uit contante beloningen (variërend van ¤450 - ¤3000), gratis auto's en gratis buitenlandse conferenties en worden toegekend aan iedereen die serieus presteren. Bij voorbeeld, Kleeneze neemt ongeveer 300 mensen per jaar mee naar een volledig betaalde conferentie, op een 5 sterren locatie.
Ehh het heet conferenties en ieder hotel zit er de hele week vol mee. Maar op eens een paar voorbeelden te noemen. De farmacutische industrie en vele vele anderen.quote:Hoeveel bedrijven kent u die elk jaar honderden mensen meeneemt naar verre bestemmingen
...en alle kosten betaald!
Dit is ook een stelling die steeds terugkomt. Ik ben van mening of dingen nou eerste, tweede of derde inkomsten zijn je nog steeds exact dezelfde euro`s verdient. Met nog steeds de zelfde noeste arbeid. Een objectieve afweging is in mijn ogen altijd ook in de vorm geld per werk.quote:The Dorco Group streeft ernaar uw business uit te bouwen en succesvol te maken; het kan een prima tweede inkomen zijn of een fantastische levensstijl!
Dit is tot en met 50 keer het gemiddelde.quote:Hoeveel kan ik ongeveer verdienen?
Uw beloningen hangen af van uw inspanningen, maar winsten van ¤750 zijn normaal, ¤1300 per maand frequent, ¤2500 per maand is haalbaar voor iedereen en ¤5000+ per maand als u er echt voor gaat.
Dit is niet conform je uitspraak dat je al 8 maanden bezig bent.quote:In Nederland is Kleeneze nu begonnen met het opbouwen van een team.
dankje ik zal er wel overheen hebben gelezenquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:54 schreef chopmax het volgende:
[..]
Niet waar, Kleeneze is heel open en eerlijk hier over, hoeveel mensen distributeur zijn uitstekend terug te vinden:
[..]
Is niet erg hoor, die Kleeneze gasten zelf slaan al me posts overquote:Op zondag 16 oktober 2005 17:20 schreef dop het volgende:
[..]
dankje ik zal er wel overheen hebben gelezen
Het feit dat Kleeneze een inleg vereist en dat je verdiensten (mede) afhankelijk zijn van de verkopen van je "team", dus mensen die na je gaan meedoen, maakt Kleeneze ook tot een piramidespel. Daarmee is Kleeneze illegaal en verboden. De hoogte van het inlegbedrag is niet relevant.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:01 schreef Ray-Dorco het volgende:
4. Bij Kleeneze verdien je aan je eigen verkopen en aan de verkopen van je team. Op deze manier kun je gestimuleerd worden om mensen actief te gaan begeleiden en trainen. Uiteraard doe je dit voor de mensen uit je team, omdat je daarover kunt verdienen - niet over omzetten van "cross-liners" ofwel mensen die niet in jouw groep zitten. Dit logische gegeven maakt het tot een piramidestructuur. Een dergelijke structuur met lagen is in onze samenleving heel normaal. Bij een piramidespel gaat het om hoge inlegbedragen van nieuwe distributeurs waarmee bonussen aan de upline worden gefinancierd. Dit is verboden en illegaal.
dat doen we ookquote:Op zondag 16 oktober 2005 21:01 schreef Ray-Dorco het volgende:
Poeh hey, het onderwerp heeft wel de aandacht zeg. Helaas ook weer een groot aantal conclusies en vooronderstellingen van mense ndie denken alles te weten. Je kunt het toch ook gewoon vragen als iets niet duidelijk is?
Nee Licht, jij draait de zaken om. Eerst moet je kijken welke activiteiten er onder de Wet op de Kansspelen vallen, en vervolgens kun je die activiteiten die aan de definitie van het piramidespel (art. 1a2) voldoen als zodanig aanmerken.quote:Op maandag 17 oktober 2005 08:55 schreef Light het volgende:
Dat Kleeneze voldoet aan de definitie van een piramidespel heb ik al eens uitgelegd. Omdat het aan die definitie voldoet valt het onder de Wet op de Kansspelen. Overigens ben ik niet de enige die dat heeft uitgelegd.
Ik denk dat je die excusses nooit krijgtquote:Op maandag 17 oktober 2005 18:32 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
Nee Licht, jij draait de zaken om. Eerst moet je kijken welke activiteiten er onder de Wet op de Kansspelen vallen, en vervolgens kun je die activiteiten die aan de definitie van het piramidespel (art. 1a2) voldoen als zodanig aanmerken.
"De Wet op de Kansspelen bevat voorschriften voor verschillende soorten kansspelen zoals:
De staatsloterij, sportprijsvragen, de lotto, casinospelen, speelautomaten enz."
Zie hier voor de volledige wetstekst: http://wetten.overheid.nl(...)esult/javascript=yes
En als je nu een kerel bent bied je je excuses aan voor het aanmerken van Kleeneze als illegaal en mijzelf als een persoon die zich bezig houdt met illegale activiteiten!
Touche!quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:11 schreef Light het volgende:
Ik heb geen interesse in deals met mensen die zich met illegale activiteiten bezig houden.
wees nu eens niet zo laf en ga eens in op mijn vragenquote:Op maandag 17 oktober 2005 21:51 schreef Ray-Dorco het volgende:
Jongens,
nog even voor de duidelijkheid:
Ik heb in mijn groep een aantal uiterst serieuze ondernemers. Dit zijn mensen die kansen zien en hard willen werken. Een groot aantal van hen zullen over een jaar ¤2000+ verdienen.
En dat is dan nog maar het begin...
Misschien heeft Harvard wel een cursus shady business 101 of fraudulent business models 101quote:Op vrijdag 25 februari 2005 07:39 schreef Light het volgende:
[..]
http://www.mlmwatch.org/01General/mlmlies.html
Four Lies about MLMThe Wall Street Journal has said that by the year 2000, 60 to 70 percent of all goods and services will be sold through MLM.
"Network marketing is taught at Harvard and Stanford business schools and in numerous other leading colleges and universities throughout the country.
Ik heb het ook niet zo op MLM.quote:Some 20 percent of all the millionaires in America were created through network marketing.
John Naisbitt, in his best-selling book, Megatrends, says network marketing is the wave of the future.
[..]
Complete onzin, als je het mij vraagt. Je herhaalt gewoon de al eerder genoemde standaardverhaaltjes die pro MLM zijn, inclusief de onzin die daarin staat. Heb je voor ook maar 1 van die beweringen die je doet een controleerbare bron die niet gerelateerd is aan MLM?
je bent echt onverbeterlijkquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 08:23 schreef Ray-Dorco het volgende:
Je maakt een cruciale denkfout door te veronderstellen dat het netwerk van distributeurs in dienst is van Kleeneze. Dit is niet zo. De distributeurs zijn eigen baas. Kleeneze heeft zo'n 130 man in dienst: service centre personeel om iedere distributeur met vragen/problemen te helpen, logistiek, staf etc. De operating margin van 8% is een prima resultaat - salarissen zijn hier al van af.
Kleeneze heeft een netwerk van zo'n 16000 distributeurs. Ongeveer de helft van deze "active" distributors zijn werkelijk actief met het leveren van producten aan klanten - 8000 dus. Kleeneze keert ongeveer de helft van haar omzet uit aan bonussen - dus ¤100.000.000. Per distributeur per jaar dus ¤12500 gemiddeld.
En dat is dus een uitstekend extra inkomen voor veel mensen.
Zoals ik al eerder meldde zijn de groei ambities van Kleeneze enorm. De doelstelling is een omzet groei van 200 miljoen naar 500 miljoen in 5 jaar. Dit betekent dat er over 5 jaar 250 miljoen euro aan bonussen zal worden uitgekeerd. Wie wil er een deel?
En jij snapt werkelijk helemaal niets van de manier waarop zaken doen werkt als je het Direct Selling model hanteert. Veruit de grootste kostenpost voor Kleeneze is de uitbetaling van haar netwerk. De rest van de kosten kunnen laag gehouden worden. En aandeelhouders zijn weer een ander verhaal. Die hebben niets met kosten te maken maar met een uitbetaling van een deel van de winst.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:25 schreef dop het volgende:
[..]
je bent echt onverbeterlijk
je kunt mensen niet 50% van de omzet uitbetalen en de rest van je kosten maar laten zitten
of je bent zelf heel naief of je hoopt hier een hoop naieve zieltjes te treffen
hoeveel betaal je aan je leveranciers belasting distributie roerende en onroerende goederen om het nog maar niet te hebben over je aandeelhouders
wat ray feiten noemt noemen wij een rijke fantasiequote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:18 schreef Ray-Dorco het volgende:
Maar het gevaar met fora als deze is dat men allerlei aannames en uitspraken doet die ronduit onwaar en incorrect zijn en dat probeer ik recht te zetten met feiten en bewijzen.
Vertel mij dan eens welke distributie lagen er dan nog wel zijn? En waarom zouden er in dit model hogere kosten zijn verbonden aan distributie dan bij de traditionele vorm waarbij een product continu wordt verplaatst?quote:Op zondag 23 oktober 2005 07:00 schreef dop het volgende:
het marketing principe mist misschien enkele lagen maar lang niet alle lagen die jij doet veronderstellen.
ook zijn er lagen die juist meer kosten door het model zo noem ik bijvoorbeeld distributie.
als je aantal medewerkers ofzet tegen de omzet is die verhouding ook zeer ongezond vergeleken met een gewoone detailist,
16000 distributeurs geef die 500 euro in de maand dat is 6000 per jaar maakt een totaal bedrag van 96 miljoen euro
Er zijn 2 scenario's. In beide gevallen is het belangrijk om goed bij te houden welke kosten je maakt, zoals telefoonkosten, aanschaf van hulpmiddelen (ook de catalogi), reiskosten, advertentiekosten etc. Deze kosten trek je af van je winst.quote:Op zondag 23 oktober 2005 18:20 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het onder andere met inkomstenbelasting zit, maar ik heb echt niet de tijd om naar jullie bijeenkomsten te komen... Zou je zo vriendelijk willen zijn het toch hier uit te leggen?
Trap er alsjeblieft niet in !!!!quote:Op woensdag 17 november 2004 15:07 schreef smash789 het volgende:
Via een advertentie in een krant kwam ik op www.directinkomen.nl. Na doorgeklikt te hebben op de amateuristische website moet je een formulier invullen om dan een soort van 'instructie'-video te zien. Effe Googlen en je hoeft niks in te vullen:
http://www.directinkomen.com/Opportunity_Holland_broadband.wmv
In het begin was ik al wat sceptisch, maar naar het einde van het filmpje toe werd het allemaal wel heel erg nep. Vind ik dan.
Maar ja, wat vinden jullie van 'Kleeneze'? Valt er wat mee te verdienen? Of zul je gewoon vastzitten aan een killer-contract?
Hard voor werken ja. Iedereen die anders beweert zit te jokken. Het gaat niet om mensen in te schrijven. Dat is niet zo moeilijk. Het gaat erom om mensen te helpen productief te worden. En dat kost tijd en veel inspanning.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:09 schreef dop het volgende:
hard voor werken ?
als ik de verhalen mag geloven hoef je er maar een paar uurtjes in de week in te steken.
en nu moet je er in eens hard voor gaan werken
noem je jezelf trouwens ingenieur omdat je NIMA B hebt gedaan of zit het nog wat anders ?
PS mijn baas heeft me ook al belooft dat als ik hard mijn best doe , ik hoger in de piramide kom.
Op dit moment zijn de cheques die door nederlandse distributeurs worden verdient nog niet enorm hoog. Kleeneze is nu net een jaar bezig in nederland en moet nog verder bouwen aan haar naamsbekendheid en het netwerk van distributeurs. We zitten dus in de pioniersfase. Als je alleen hoge bedragen wilt zien voor je overweegt te starten, moet je nog 1 of 2 jaar wachten. Heb je echter een beetje visie en zie je het enorme potentieel van een expanderend en goed werkend retail en netwerkmarketing bedrijf, dan zou je eens een bijeenkomst moeten bezoeken of direct contact met ons moeten opnemen.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:29 schreef danaantje het volgende:
[..]
Trap er alsjeblieft niet in !!!!
Mocht ooit iemand je benaderen: vraag gewoon of je zijn bankafschriften
mag zien als hij er zo 'supertevreden' mee is........ simpel en doeltreffend :-)
En dat zal alleen maar verder zakken :-)quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:22 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
Op dit moment zijn de cheques die door nederlandse distributeurs worden verdient nog niet enorm hoog.
Laat je bankafschriften maar zien ;-)quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:29 schreef Ray-Dorco het volgende:
En heb je dan ook nog enige onderbouwing voor zo'n uitspraak ?
Ook dat ! Jullie gaan er 'vol goede moed vol tegenaan' en komen er dan na een paarquote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:53 schreef Ray-Dorco het volgende:
Je stelling was dat de inkomsten van nederlandse distributeurs alleen maar verder zullen zakken.
Hmm, heb je zo'n vooruitziende blik voor anderen of bespeur ik hier een stukje zelfkennis ? Laat me raden. Je hebt zelf getracht iets te ondernemen maar bent jammerlijk gefaald ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:49 schreef danaantje het volgende:
[..]
Ook dat ! Jullie gaan er 'vol goede moed vol tegenaan' en komen er dan na een paar
maanden of een paar jaar achter dat je alleen maar rijk kan worden met ECHT werken,
en dan komen de catalogusjes en de spuitbussen-bergwater ergens in de kast
te liggen tot er weer es rommelmarkt is ;-)
De eerste catalogus stond helaas bol met dit soort fouten. Kleeneze heeft daarop de desbetreffende partner aan de kant gezet en regelt nu het productie proces van de nederlandse catalogus in nederland. Inmiddels hebben we de 4e editie van de catalogus en die bevat meer producten en zonder fouten. Ook is er een aparte catalogus met Kerstartikelen beschikbaar. Het assortiment zal volgend jaar verder worden uitgebreid, bijv. met sportkleding zodat we kunnen profiteren van de wereldkampioenschappen voetbal.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:00 schreef Copycat het volgende:
Zijn die catalogussen inmiddels trouwens al professioneler van opzet of staan ze nog steeds bol van de spel- en stijlfouten?
Wil je immers als professionele organisatie gezien worden, zul je ook een professionele uitstraling moeten hebben.
Kleeneze is het grootste homeshopping bedrijf in Groot-Brittanië en Ierland met een omzet van ¤200 miljoen. Ik vind een dergelijke omzet groot. Echter het is nog niks vergeleken bij hun doelstellingen voor expansie in Europa. Binnen 5 jaar moet de omzet stijgen naar ¤500 miljoen. En ook daar stopt het niet; Kleeneze heeft het plan opgevat om in heel europa producten te gaan leveren via een netwerk van distributeurs. Er worden inkomens verwacht van ¤500.000 per maand.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 05:59 schreef dop het volgende:
kleeneze is nog nergens groot dus is dat net zo ongefundeerd als de post van danaantje
Ik ben ook ooit in de pyramide-dream getrapt ja ! Niemand wilde mijn distributeur-gezeurquote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:02 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
Hmm, heb je zo'n vooruitziende blik voor anderen of bespeur ik hier een stukje zelfkennis ? Laat me raden. Je hebt zelf getracht iets te ondernemen maar bent jammerlijk gefaald ?
in de detailhandel waar jullie produckten onder vallen iis dat peanutsquote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:22 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
Kleeneze is het grootste homeshopping bedrijf in Groot-Brittanië en Ierland met een omzet van ¤200 miljoen. Ik vind een dergelijke omzet groot. Echter het is nog niks vergeleken bij hun doelstellingen voor expansie in Europa. Binnen 5 jaar moet de omzet stijgen naar ¤500 miljoen. En ook daar stopt het niet; Kleeneze heeft het plan opgevat om in heel europa producten te gaan leveren via een netwerk van distributeurs. Er worden inkomens verwacht van ¤500.000 per maand.
Ik neem aan dat je hier omzet mee bedoeld?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:22 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
Kleeneze is het grootste homeshopping bedrijf in Groot-Brittanië en Ierland met een omzet van ¤200 miljoen. Ik vind een dergelijke omzet groot. Echter het is nog niks vergeleken bij hun doelstellingen voor expansie in Europa. Binnen 5 jaar moet de omzet stijgen naar ¤500 miljoen. En ook daar stopt het niet; Kleeneze heeft het plan opgevat om in heel europa producten te gaan leveren via een netwerk van distributeurs. Er worden inkomens verwacht van ¤500.000 per maand.
Al die pyramide-constructies zijn hetzelfde: onhaalbare-distributeurslijnen met vagequote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:30 schreef Ray-Dorco het volgende:
Maar niet voor Kleeneze en volgens mij gaat daar deze discussie over. Ik vind het best dat je je negatieve ervaringen met een of ander bedrijf met anderen wilt delen maar dan niet in deze discussie.
Dat onhaalbare gold misschien voor jou, maar laat anderen even lekker hun eigen succes bepalen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:18 schreef danaantje het volgende:
[..]
Al die pyramide-constructies zijn hetzelfde: onhaalbare-distributeurslijnen met vage
'wellnesproducts'
Was het maar waarquote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:31 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
....Met Kleeneze heb je alleen een beetje doorzettingsvermogen nodig. Want weer of geen weer, als jij je klanten hebt beloofd om maandags langs te komen dan moet je dat ook doen.
De 'verkoper' betaalt 50 cent...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:49 schreef dop het volgende:
wat betaal je voor een catalogus ?
Ik heb op 16 oktober haarfijn uitgelegd wat een catalogus kost:quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:49 schreef dop het volgende:
wat betaal je voor een catalogus ?
Het ís waar. Het Kleeneze concept werkt. En ik spreek je inderdaad graag over een jaar en ik zal je voorspellen wat mijn Kleeneze inkomen dan is per 4 weken: ¤2500,-quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:39 schreef danaantje het volgende:
[..]
Was het maar waar
Ik spreek je over een jaartje wel.......
Beste dop, lees je eigen redenering nou nog eens goed door en vertel me dan wat er niet aan klopt. Dat moet toch lukken...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:19 schreef dop het volgende:
[..]
in de detailhandel waar jullie produckten onder vallen iis dat peanuts
de grootste in mlm vertelt mij dat 95% van de detailhandel niets in mlm ziet
even voor de duidelijkheid er zijn 50 miljoen engelsen die geven dus per jaar 4 pond uit aan artiekelen dat is dus per maand 33 centen om dus 1000 pond omzet te halen moet je 3000 mensen een foldertje geven en wat kost een catalogus mij ?
Ik durf er zelfs met je om te wedden dat dat nix wordt :-)quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:58 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
Het ís waar. Het Kleeneze concept werkt. En ik spreek je inderdaad graag over een jaar en ik zal je voorspellen wat mijn Kleeneze inkomen dan is per 4 weken: ¤2500,-
De meningen over het nodig hebben van een vent vergunning zijn verdeeld. Het blijkt dat enkele gemeentes onze manier van werken toch onder de noemer van het "Venten" plaatst en dus vindt dat een Ventvergunning benodigd is. Ik ben het daar pertinent niet mee eens omdat het bij ons niet gaat om het daadwerkelijk aanbieden of aanprijzen van producten, zoals dat wel het geval is bij het verkopen van ijs, stroopwafels, bloemen etc. Ik heb dan ook gebeld met Linda van Rijn van het CRK. Dit is het Centraal Registratiekantoor Detailhandel en Ambacht oa. belast met markt en straathandel. Na uitleg van de situatie en onze werkwijze komen zij en haar collega tot de conclusie dat ons catalogus systeem niet betiteld kan worden als "Venten". Zij wil dat standpunt eventueel wel op schrift stellen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 08:50 schreef danaantje het volgende:
[..]
Ik durf er zelfs met je om te wedden dat dat nix wordt :-)
Je bent nog niet ingegaan op mijn opmerking dat je (als zelfstandig ondernemer, en
dus ingeschreven bij de KvK hoort te zijn) een vergunning nodig hebt om
huis-aan-huis te verkopen...............
1. Het persoonlijk contact met de distributeurquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:01 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wat is trouwens het voordeel voor de consument om een product op die manier te kopen boven een wehkamp of neckermann als postorderbedrijf?
Zou het misschien onder colportage kunnen vallen, weet alleen niet of daarvoor een vergunning nodig is?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:19 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
De meningen over het nodig hebben van een vent vergunning zijn verdeeld. Het blijkt dat enkele gemeentes onze manier van werken toch onder de noemer van het "Venten" plaatst en dus vindt dat een Ventvergunning benodigd is. Ik ben het daar pertinent niet mee eens omdat het bij ons niet gaat om het daadwerkelijk aanbieden of aanprijzen van producten, zoals dat wel het geval is bij het verkopen van ijs, stroopwafels, bloemen etc. Ik heb dan ook gebeld met Linda van Rijn van het CRK. Dit is het Centraal Registratiekantoor Detailhandel en Ambacht oa. belast met markt en straathandel. Na uitleg van de situatie en onze werkwijze komen zij en haar collega tot de conclusie dat ons catalogus systeem niet betiteld kan worden als "Venten". Zij wil dat standpunt eventueel wel op schrift stellen.
Misschien wil jij ons vertellen wie jou heeft gemeld dat een vergunning nodig is en onder welke definitie de catalogus verkopen dan vallen ?
nadeel: het is vaak een bekende van je, en tijdens verkoop kan er teveel druk liggen, tijdens garantie zaken kan de vriendschap eveneens te lijden hebbenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:23 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
1. Het persoonlijk contact met de distributeur
Zou tov neckermann ed een voordeel kunnen zijn, waarbij wel naar de koopprijs gekeken moet worden, die bezorgkosten kun je misschien alsnog kwijt zijn aan duurdere spullenquote:2. Geen bezorgkosten
uniek zegt niets, ook unieke dingen kunnen onbruikbaar zijnquote:3. Een uniek product assortiment
indien dit zo letterlijk staat bieden jullie minder dan wettelijk verplicht (dat niet goed is namelijk een beperkende regeling maar daar hebben we het eerder over gehad)quote:4. 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie (ongeacht de reden)
tegenwerping: neckermann ed doen dit ook niet, bovendien kun je een prive persoon niet verplichten om meer dan 50 (of 25?) % vooruit te betalenquote:5. Betaling bij levering - geen internet betaling vooraf noodzakelijk
¤60.000 klinkt al heel wat aannemelijker dan ¤500.000 per maand...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:24 schreef Ray-Dorco het volgende:
Nee, Sjeen, ik bedoel inkomens. Een van de topverdieners binnen Kleeneze, Gavin Scott, heeft vlak voor de opening van de activiteiten in nederland gezegd dat er door de expansie naar Europa binnen enkele jaren dergelijke inkomens haalbaar zijn. Let wel: hij zal het voornamelijk over zichzelf of andere huidige topverdieners hebben, maar het geeft aan welke enorme groei er verwacht wordt in omzet en bonussen. Deze man was 12 jaar geleden havenarbeider en verdient nu ¤60.000 per 4 weken.
Ik ben nuchter genoeg om dit soort bedragen te relativeren, maar ik heb tevens visie genoeg om in te zien dat we hier echt met een enorm potentieel te maken hebben. De vraag die een ieder zich echter moet stellen is: kom ik van de bank of blijf ik liggen ?
"colporteur: degene die in de uitoefening van een beroep of bedrijf door persoonlijk bezoek dan wel door of in samenhang met de aanprijzing van een goed of een dienst in een groep van ter plaatse van de aanprijzing aanwezige personen, tracht een particulier te bewegen tot het sluiten van een overeenkomst, strekkende tot het aan deze verschaffen van het genot van een goed, het aan deze verlenen van een dienst of het door deze als kredietnemer deelnemen aan een goederenkrediet"quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:19 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
Misschien wil jij ons vertellen wie jou heeft gemeld dat een vergunning nodig is en onder welke definitie de catalogus verkopen dan vallen ?
Geen enkele....sterker nog: het heeft alleen maar nadelen als iets stuk gaatquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:01 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wat is trouwens het voordeel voor de consument om een product op die manier te kopen boven een wehkamp of neckermann als postorderbedrijf?
Juist !!! Piramideconstructies (m.u.v. driehoekige bouwwerken) zijn nog steedsquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:39 schreef frederik het volgende:
Feit blijft dat Kleneeze een piramidespel blijft, en daardoor eigenlijk haar handel zou moeten sluiten in Nederland (en andere landen indien die dezelfde wetgeving kent) tot het moment dat het piramidespelonderdeel van Kleneeze ophoudt.
Jouw conclusie op basis van dit alles vind ik iets te voorbarig en met mij dus het CRK. De Kleeneze distributeur heeft immers geen goed of dienst bij zich om aan te prijzen. Louter een catalogus welke wordt bezorgd en weer wordt opgehaald, waarna een eventuele bestelling wordt afgeleverd en betaald.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:02 schreef danaantje het volgende:
[..]
"colporteur: degene die in de uitoefening van een beroep of bedrijf door persoonlijk bezoek dan wel door of in samenhang met de aanprijzing van een goed of een dienst in een groep van ter plaatse van de aanprijzing aanwezige personen, tracht een particulier te bewegen tot het sluiten van een overeenkomst, strekkende tot het aan deze verschaffen van het genot van een goed, het aan deze verlenen van een dienst of het door deze als kredietnemer deelnemen aan een goederenkrediet"
(bron: Ministerie van Economische zaken www.ez.nl)
"Waar moet ik als colporteur aan voldoen?
Als u wilt gaan colporteren moet u in de eerste plaats bij uw gemeente een ventvergunning aanvragen.
Tevens moet je zijn ingeschreven bij de KvK om een ventvergunning te mogen
aanvragen."
(bron: Kamer van Koophandel www.kvk.nl)
Je bent gewoon colporteur dus ............
Jullie vallen in herhaling. Lees mijn post van 17 oktober maar even.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:06 schreef danaantje het volgende:
[..]
Juist !!! Piramideconstructies (m.u.v. driehoekige bouwwerken) zijn nog steeds
verboden in nederland.....
quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:32 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
Nee Licht, jij draait de zaken om. Eerst moet je kijken welke activiteiten er onder de Wet op de Kansspelen vallen, en vervolgens kun je die activiteiten die aan de definitie van het piramidespel (art. 1a2) voldoen als zodanig aanmerken.
"De Wet op de Kansspelen bevat voorschriften voor verschillende soorten kansspelen zoals:
De staatsloterij, sportprijsvragen, de lotto, casinospelen, speelautomaten enz."
Zie hier voor de volledige wetstekst: http://wetten.overheid.nl(...)esult/javascript=yes
En als je nu een kerel bent bied je je excuses aan voor het aanmerken van Kleeneze als illegaal en mijzelf als een persoon die zich bezig houdt met illegale activiteiten!
Heb je ervaring dan frederik ?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:39 schreef frederik het volgende:
[..]
nadeel: het is vaak een bekende van je, en tijdens verkoop kan er teveel druk liggen, tijdens garantie zaken kan de vriendschap eveneens te lijden hebben
[..]
Lul nou niet....als jij met een boekkie met spulletjes komt, ik betaal aan jou als jij de spulletjesquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:23 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
Jouw conclusie op basis van dit alles vind ik iets te voorbarig en met mij dus het CRK. De Kleeneze distributeur heeft immers geen goed of dienst bij zich om aan te prijzen. Louter een catalogus welke wordt bezorgd en weer wordt opgehaald, waarna een eventuele bestelling wordt afgeleverd en betaald.
Wat is immers het verschil met bijv. de Wehkamp catalogus, behalve dat deze de catalogus niet ophaald ? Een postbode bezorgt een catalogus, de klant kan eventueel bestellen en het product wordt door een bezorgdienst gebracht.
Ook jij valt in herhaling. Kijk anders eens even op deze link: http://www.mlmlegal.com/pyramid.htmlquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:37 schreef Light het volgende:
De wet op de kansspelen is uitdrukkelijk ook van toepassing op piramidespelen. In de wet wordt ook beschreven wat er precies onder een piramidespel valt. Die definitie is al meerdere keren voorbij gekomen; herhaling hiervan lijkt me dan ook niet nodig.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:54 schreef Ray-Dorco het volgende:
Er zijn echter veel bedrijven die via deze 2 systemen werken terwijl in detail het concept en het beloningsplan niet deugen. Voorbeelden hiervan zijn:
- hoge startgelden voor nieuwe distributeurs of vertegenwoordigers
- beloning voor het inschrijven van nieuwe distributeurs
- het verplicht stellen van de aanschaf van producten van het bedrijf
Bij Kleeneze is dit gelukkig beter geregeld:
- men start voor ¤25
- men krijgt vervolgens alleen een beloning indien er producten worden verkocht door de distributeur zelf of zijn/haar downline. Niet bij het inschrijven van een nieuwe distributeur. Overigens lijkt dat verdienen aan een downline mooier dan het is. In eerste instantie zul je veel tijd moeten besteden aan het ondersteunen van een nieuwe distributeur. Niet iedereen is een "self-starter" en je moet gewoon goed je best doen.
- men hoeft geen kapitaal te investeren in te verkopen producten. Men bestelt alleen als een klant heeft bestelt.
Nou niet boos worden danoontje als je geen argumenten meer hebt. Ik zit hier al dagen lang allerlei nuttige bijdrages te posten en ik vraag jou uit te leggen waarom de Wehkamp dan niet aan colportage doet en je wordt kwaad. Wie is er dan zielig?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:00 schreef danaantje het volgende:
[..]
Lul nou niet....als jij met een boekkie met spulletjes komt, ik betaal aan jou als jij de spulletjes
komt brengen ben je een colporteur..
Maarre....succes met je zielige handeltje, ik steek in dit topic geen moeite meer,
ik hoop alleen dat mensen die hier geinteresseerd in zijn zich twee keer
bedenken voor ze met dit illegale gebeuren aan de gang gaan.
P I R A M I D E S P E L, meer uitleg heb je toch niet nodig? Ga toch weg met je gouden bergen, dit is smurfenland niet!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:37 schreef Light het volgende:
De wet op de kansspelen is uitdrukkelijk ook van toepassing op piramidespelen. In de wet wordt ook beschreven wat er precies onder een piramidespel valt. Die definitie is al meerdere keren voorbij gekomen; herhaling hiervan lijkt me dan ook niet nodig.
Volgens mij val je nu de verkeerde aan hoorquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:56 schreef Thisbe het volgende:
[..]
P I R A M I D E S P E L, meer uitleg heb je toch niet nodig? Ga toch weg met je gouden bergen, dit is smurfenland niet!
Dat dit topic nog steeds open is![]()
Dat ik uberhaupt nog reageer op deze flauwekul![]()
Die mening heb ik aan het begin van dit topic ook al eens gepost. Dat was begin dit jaarquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:33 schreef frederik het volgende:
[..]
Volgens mij val je nu de verkeerde aan hoor
Light is volgens mij net als jij van mening dat het 100% een piramidespel is, en ik heb hem nergens gouden bergen zien beloven
Als ik het zo lees zie ik inderdaad dat het verkeerd overkomtquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:33 schreef frederik het volgende:
[..]
Volgens mij val je nu de verkeerde aan hoor
Light is volgens mij net als jij van mening dat het 100% een piramidespel is, en ik heb hem nergens gouden bergen zien beloven
No hard feelingsquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:45 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Als ik het zo lees zie ik inderdaad dat het verkeerd overkomt![]()
Ik heb Light gequote omdat hij in het kort weergeeft dat het een piramidespel is, en daarna geef ik mijn reactie even op TS, er had moeten staan "ga toch weg TS".
Sorry Light![]()
Het klopt dat ik regelmatig Google op "Kleeneze" om te kijken of er nieuws of ontwikkelingen zijn en ik kwam op die manier inderdaad op dit forum terecht. De reden was niet zozeer "zieltjes" te winnen zoals jullie dat zo denigrerend zeggen over jullie medemens, maar, zoals in mijn openingspost te lezen viel, het volgende:quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:10 schreef Light het volgende:
[..]
No hard feelingsIk had al zo'n vermoeden dat het niet tegen mij bedoeld was
Overigens is Ray-Dorco niet de TS. De originele TS was ook al sceptisch. En Ray-Dorco heeft waarschijnlijk gegoogled op kleeneze en kwam op die manier hier terecht in de hoop meer zieltjes te kunnen winnen. Zijn postgeschiedenis (alleen dit topic) versterkt dat vermoeden.
En het klopt ook dat ik mij niet met andere topics bezig houd. Ik werk 40 uur per week als Product Manager en 20 uur per week bouw ik aan mijn Kleeneze bedrijf. Dat betekent dat ik retail, een team begeleid, een besloten forum voor mijn teamleden onderhoud, een website in de lucht houd en presentaties en trainingen geef in het land. Dit alles simpelweg omdat het mij en mijn gezin meer financieel voordeel oplevert dan zoveel mogelijk te posten op allerlei fora. Echter de onzin die hier werd geplaatst over het gedegen en lucratieve Kleeneze concept was van een dermate bizar gehalte dat ik niet anders kon dan hier toch een aantal stukjes te plaatsen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:54 schreef Ray-Dorco het volgende:
Beste mensen,
zoals bij iedere discussie zijn er voor -en tegenstanders. Dat is alleen maar gezond. Echter, het is wel belangrijk dat als je je mengt in een discussie en een standpunt inneemt je een gedegen vooronderzoek hebt gedaan zodat je weet waarover je praat en dat ook kunt onderbouwen. En dat mis ik hier bij de "MLM-tegenstanders".
Deze waarschuwing is wettelijk verplicht. Daarbij is het ook in ons eigen belang om de werkzaamheden en de verdiensten en de mogelijkheden voor geïnteresseerden zo reeël mogelijk te vertellen. Niemand schiet er iets mee op om mensen "over te halen" en in te schrijven die vervolgens denken slapend rijk te worden en na een paar weken weer stoppen. Dat schreef ik ook al op 24 oktober.quote:Op zondag 30 oktober 2005 06:47 schreef dop het volgende:
Waarschuwing
Het is illegaal voor een promotor of een deelnemer in een zakelijke mogelijkheid, om derden te overhalen om
hieraan deel te nemen. Laat u niet misleiden door te geloven dat u hoge inkomens gemakkelijk kunt bereiken.
quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:04 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
Hard voor werken ja. Iedereen die anders beweert zit te jokken. Het gaat niet om mensen in te schrijven. Dat is niet zo moeilijk. Het gaat erom om mensen te helpen productief te worden. En dat kost tijd en veel inspanning.
M.a.w. je hebt een maas in de wet gevonden waardoor het d.m.v. catalogi mogelijk wordt om zonder vergunning te venten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:23 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
Jouw conclusie op basis van dit alles vind ik iets te voorbarig en met mij dus het CRK. De Kleeneze distributeur heeft immers geen goed of dienst bij zich om aan te prijzen. Louter een catalogus welke wordt bezorgd en weer wordt opgehaald, waarna een eventuele bestelling wordt afgeleverd en betaald.
Wat is immers het verschil met bijv. de Wehkamp catalogus, behalve dat deze de catalogus niet ophaald ? Een postbode bezorgt een catalogus, de klant kan eventueel bestellen en het product wordt door een bezorgdienst gebracht.
Natuurlijk is het wel venten. Je gaat huis aan huis om spul te verkopen en gebruikt die catalogi om onder de wet door te komen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:25 schreef Ray-Dorco het volgende:
Ik zie het niet als venten, meer als een postorder bedrijfje waarbij de bezorger tevens baas is van het bedrijf.
Jullie doen aan persoonlijk brengen van de catalogi. Dat maakt het venten. Door de prestatiedruk van het MLM concept zal er dan uiteindelijk ongetwijfeld een verkooppraatje bij gehouden worden. Jullie omzeilen de wet dus gewoon.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:32 schreef Ray-Dorco het volgende:
Als dat zo is dan doen de Wehkamp, de Otto, de Klingel etc. dus ook aan venten ? En als dat zo is dan moet dus volgens jou ieder bedrijf wat een catalogus bezorgt of laat bezorgen een ventvergunning hebben ? Ik denk het niet en eerlijk gezegd maakt het me ook niet veel uit. Als het zou moeten, zou ik er 1 nemen.
Dat is geen service. Service is meteen laten weten hoe duur het is en niet eerst een verkoper aan je deur moeten krijgen waardoor je dan pas weet hoeveel je moet betalen voor die mislukte tellsell-producten.quote:Dat komt omdat er niet via een andere weg als de catalogus wordt verkocht. Alle prijzen staan dus in de catalogus. Je kunt via de website van Kleeneze een catalogus aanvragen. Kost je niks en wordt persoonlijk bezorgd. Service hé ?
Hoe wordt een Wehkamp catalogus dan bezorgd? Je begrijpt overduidelijk niet waar je het over hebt. Bij venten en colporteren gaat het om direct aanbieden van producten waarbij de meeste gemeentes menen de burger te moeten beschermen zodat ze niet onder druk iets kopen. Waarom Google je niet even op "venten"? Bij Kleeneze gaat het om geheel vrijblijvend een mogelijkheid geven om iets te bestellen uit een catalogus. Deze catalogus wordt dan ook nog eens opgehaald om onder meer de hoeveelheid papierafval te beperken.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:40 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Jullie doen aan persoonlijk brengen van de catalogi. Dat maakt het venten. Door de prestatiedruk van het MLM concept zal er dan uiteindelijk ongetwijfeld een verkooppraatje bij gehouden worden. Jullie omzeilen de wet dus gewoon.
[..]
Dat is geen service. Service is meteen laten weten hoe duur het is en niet eerst een verkoper aan je deur moeten krijgen waardoor je dan pas weet hoeveel je moet betalen voor die mislukte tellsell-producten.
Ik weet niet hoe het in jouw wijk is, maar hier wordt zo'n catalogus bezorgd door een postbode, niet door iemand die via Wehkamp een zakcentje probeert bij te verdienen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:39 schreef Ray-Dorco het volgende:
Hoe wordt een Wehkamp catalogus dan bezorgd?
Marktkoopman in actie. Als ik eerlijk ben geen cent. Maar dat neemt niet weg ik dat ik wel benieuwd ben naar de prijs.quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:33 schreef Ray-Dorco het volgende:
Tuurlijk heb ik dat. Maar eerst zou ik willen weten wat je voor dit prachtige geschenk voor je moeder over zou hebben?
quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:23 schreef Ray-Dorco het volgende:
Nou ja, je doet niet echt leuk mee. De prijs is ¤11,99.
www.iwantoneofthose komt al meerdere jaren voor in het jaarverslag van Kleeneze en is dus al eerder overgenomen. Zie jaarverslag kleeneze 2003 en 2004.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:23 schreef Ray-Dorco het volgende:
Ik heb al eerder aangegeven dat Kleeneze dit jaar 2 overnames heeft gedaan: een online winkel met gadgets en een shop voor sportkleding. Denk eens aan de wereldkampioenschappen volgend jaar en naar de gekte die ongetwijfeld weer losbreekt in nederland en duitsland. Je kunt je voorstellen dat er veel vraag zal zijn naar shirtjes van de nationale teams.
Dit zijn de bedrijven:
http://www.iwantoneofthose.com/
http://www.kitbag.com/
Dit is een weerlegde mening geen feit.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:23 schreef Ray-Dorco het volgende:
Kleeneze biedt een uitstekende toekomst voor de nederlandse distributeurs!
Daar ben ik het dus 100% mee eens. Zet ook maar in je sig wat jij hebt moeten doen om aan 1200 euro per 4 weken te komen. namelijk 20 uur per week, en het vinden van 82 distro`s. En hoeveel kosten, telefoon inet elektra benzine je nog van die 1200 moet aftrekken.quote:
Uit het persbericht van 26-10-04 blijkt dat het nu net een jaar geleden is. Feitelijk gaat het ook niet om de datum maar om de toegevoegde waarde van de overname, maar ik krijg zo het gevoel als ik jouw stukjes lees dat je denkt dat ik de zaken zit te verdraaien. En dat is pertinent niet zo. Iedereen die een beetje verstand heeft van netwerkmarketing weet dat je uiterst correct en betrouwbaar moet zijn. Anders verlies je vertrouwen en stort je business in elkaar.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:00 schreef chopmax het volgende:
Mensen ik ga er nog 1 keertje energie in steken.
www.iwantoneofthose komt al meerdere jaren voor in het jaarverslag van Kleeneze en is dus al eerder overgenomen. Zie jaarverslag kleeneze 2003 en 2004.
Zoiets heet nou visie. De essentie van netwerkmarketing is dat je een team bouwt en traint en daarmee je omzetten en dus je verdiensten uitbreidt. We zijn net een jaar geleden gestart in nederland. Dan vind ik een inkomen van ¤1200 heel behoorlijk. Mijn eerste cheque lag rond de ¤100. Maar het is ook zeker niet voor iedereen weggelegd, want je moet heel gedisciplineerd en volhardend zijn om hiermee te slagen. Het blijft tegen je gevoel indruisen dat je in het begin hard werkt en weinig verdiend. Als je van jezelf weet dat je geen visie hebt of geen karakter om door te zetten dan is jouw suggestie voor loodgieter niet eens zo gek. Ik vind het wel jammer dat je de mensen dan meteen aanzet tot het plegen van belastingontduiking maar blijkbaar zit jij zo in elkaar.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:00 schreef chopmax het volgende:
Mensen ik ga er nog 1 keertje energie in steken.
Dit is een weerlegde mening geen feit.
Ray-Dorco blijft hier niet verder komen dan meningen en verwachtingen. Zelf zit ie op 300 euro per week, daar heeft ie 82 onderdanen nodig, 20 uur per week. En die 300 is bruto, belastingen en kosten moeten er nog vanaf. En hij blijft voorzichzelf en anderen verwachtingen koesteren die hij zelf nog niet heeft waargemaakt.
Mocht de LOI niets zijn dan kan ik aanraden loodgieter of elektricien te worden. Dag 1 auto & telefoon van de zaak. Tijdens kantooruren vast salaris van de zaak, s avonds een aanvullend salaris van vele malen Ray-Dorco. Bijbeunen en je handen laten wapperen. Je hoeft in nederland alleen maar van je luie reet af te komen.
Hoe zit het trouwens met jouw eigen aspiraties om distributeur te worden? Of ben je er inmiddels achter dat je hiervoor karakter en persoonlijkheid mist?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:56 schreef chopmax het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |