No hard feelingsquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:45 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Als ik het zo lees zie ik inderdaad dat het verkeerd overkomt![]()
Ik heb Light gequote omdat hij in het kort weergeeft dat het een piramidespel is, en daarna geef ik mijn reactie even op TS, er had moeten staan "ga toch weg TS".
Sorry Light![]()
Het klopt dat ik regelmatig Google op "Kleeneze" om te kijken of er nieuws of ontwikkelingen zijn en ik kwam op die manier inderdaad op dit forum terecht. De reden was niet zozeer "zieltjes" te winnen zoals jullie dat zo denigrerend zeggen over jullie medemens, maar, zoals in mijn openingspost te lezen viel, het volgende:quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:10 schreef Light het volgende:
[..]
No hard feelingsIk had al zo'n vermoeden dat het niet tegen mij bedoeld was
Overigens is Ray-Dorco niet de TS. De originele TS was ook al sceptisch. En Ray-Dorco heeft waarschijnlijk gegoogled op kleeneze en kwam op die manier hier terecht in de hoop meer zieltjes te kunnen winnen. Zijn postgeschiedenis (alleen dit topic) versterkt dat vermoeden.
En het klopt ook dat ik mij niet met andere topics bezig houd. Ik werk 40 uur per week als Product Manager en 20 uur per week bouw ik aan mijn Kleeneze bedrijf. Dat betekent dat ik retail, een team begeleid, een besloten forum voor mijn teamleden onderhoud, een website in de lucht houd en presentaties en trainingen geef in het land. Dit alles simpelweg omdat het mij en mijn gezin meer financieel voordeel oplevert dan zoveel mogelijk te posten op allerlei fora. Echter de onzin die hier werd geplaatst over het gedegen en lucratieve Kleeneze concept was van een dermate bizar gehalte dat ik niet anders kon dan hier toch een aantal stukjes te plaatsen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:54 schreef Ray-Dorco het volgende:
Beste mensen,
zoals bij iedere discussie zijn er voor -en tegenstanders. Dat is alleen maar gezond. Echter, het is wel belangrijk dat als je je mengt in een discussie en een standpunt inneemt je een gedegen vooronderzoek hebt gedaan zodat je weet waarover je praat en dat ook kunt onderbouwen. En dat mis ik hier bij de "MLM-tegenstanders".
Deze waarschuwing is wettelijk verplicht. Daarbij is het ook in ons eigen belang om de werkzaamheden en de verdiensten en de mogelijkheden voor geïnteresseerden zo reeël mogelijk te vertellen. Niemand schiet er iets mee op om mensen "over te halen" en in te schrijven die vervolgens denken slapend rijk te worden en na een paar weken weer stoppen. Dat schreef ik ook al op 24 oktober.quote:Op zondag 30 oktober 2005 06:47 schreef dop het volgende:
Waarschuwing
Het is illegaal voor een promotor of een deelnemer in een zakelijke mogelijkheid, om derden te overhalen om
hieraan deel te nemen. Laat u niet misleiden door te geloven dat u hoge inkomens gemakkelijk kunt bereiken.
quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:04 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
Hard voor werken ja. Iedereen die anders beweert zit te jokken. Het gaat niet om mensen in te schrijven. Dat is niet zo moeilijk. Het gaat erom om mensen te helpen productief te worden. En dat kost tijd en veel inspanning.
M.a.w. je hebt een maas in de wet gevonden waardoor het d.m.v. catalogi mogelijk wordt om zonder vergunning te venten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:23 schreef Ray-Dorco het volgende:
[..]
Jouw conclusie op basis van dit alles vind ik iets te voorbarig en met mij dus het CRK. De Kleeneze distributeur heeft immers geen goed of dienst bij zich om aan te prijzen. Louter een catalogus welke wordt bezorgd en weer wordt opgehaald, waarna een eventuele bestelling wordt afgeleverd en betaald.
Wat is immers het verschil met bijv. de Wehkamp catalogus, behalve dat deze de catalogus niet ophaald ? Een postbode bezorgt een catalogus, de klant kan eventueel bestellen en het product wordt door een bezorgdienst gebracht.
Natuurlijk is het wel venten. Je gaat huis aan huis om spul te verkopen en gebruikt die catalogi om onder de wet door te komen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:25 schreef Ray-Dorco het volgende:
Ik zie het niet als venten, meer als een postorder bedrijfje waarbij de bezorger tevens baas is van het bedrijf.
Jullie doen aan persoonlijk brengen van de catalogi. Dat maakt het venten. Door de prestatiedruk van het MLM concept zal er dan uiteindelijk ongetwijfeld een verkooppraatje bij gehouden worden. Jullie omzeilen de wet dus gewoon.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:32 schreef Ray-Dorco het volgende:
Als dat zo is dan doen de Wehkamp, de Otto, de Klingel etc. dus ook aan venten ? En als dat zo is dan moet dus volgens jou ieder bedrijf wat een catalogus bezorgt of laat bezorgen een ventvergunning hebben ? Ik denk het niet en eerlijk gezegd maakt het me ook niet veel uit. Als het zou moeten, zou ik er 1 nemen.
Dat is geen service. Service is meteen laten weten hoe duur het is en niet eerst een verkoper aan je deur moeten krijgen waardoor je dan pas weet hoeveel je moet betalen voor die mislukte tellsell-producten.quote:Dat komt omdat er niet via een andere weg als de catalogus wordt verkocht. Alle prijzen staan dus in de catalogus. Je kunt via de website van Kleeneze een catalogus aanvragen. Kost je niks en wordt persoonlijk bezorgd. Service hé ?
Hoe wordt een Wehkamp catalogus dan bezorgd? Je begrijpt overduidelijk niet waar je het over hebt. Bij venten en colporteren gaat het om direct aanbieden van producten waarbij de meeste gemeentes menen de burger te moeten beschermen zodat ze niet onder druk iets kopen. Waarom Google je niet even op "venten"? Bij Kleeneze gaat het om geheel vrijblijvend een mogelijkheid geven om iets te bestellen uit een catalogus. Deze catalogus wordt dan ook nog eens opgehaald om onder meer de hoeveelheid papierafval te beperken.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:40 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Jullie doen aan persoonlijk brengen van de catalogi. Dat maakt het venten. Door de prestatiedruk van het MLM concept zal er dan uiteindelijk ongetwijfeld een verkooppraatje bij gehouden worden. Jullie omzeilen de wet dus gewoon.
[..]
Dat is geen service. Service is meteen laten weten hoe duur het is en niet eerst een verkoper aan je deur moeten krijgen waardoor je dan pas weet hoeveel je moet betalen voor die mislukte tellsell-producten.
Ik weet niet hoe het in jouw wijk is, maar hier wordt zo'n catalogus bezorgd door een postbode, niet door iemand die via Wehkamp een zakcentje probeert bij te verdienen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:39 schreef Ray-Dorco het volgende:
Hoe wordt een Wehkamp catalogus dan bezorgd?
Marktkoopman in actie. Als ik eerlijk ben geen cent. Maar dat neemt niet weg ik dat ik wel benieuwd ben naar de prijs.quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:33 schreef Ray-Dorco het volgende:
Tuurlijk heb ik dat. Maar eerst zou ik willen weten wat je voor dit prachtige geschenk voor je moeder over zou hebben?
quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:23 schreef Ray-Dorco het volgende:
Nou ja, je doet niet echt leuk mee. De prijs is ¤11,99.
www.iwantoneofthose komt al meerdere jaren voor in het jaarverslag van Kleeneze en is dus al eerder overgenomen. Zie jaarverslag kleeneze 2003 en 2004.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:23 schreef Ray-Dorco het volgende:
Ik heb al eerder aangegeven dat Kleeneze dit jaar 2 overnames heeft gedaan: een online winkel met gadgets en een shop voor sportkleding. Denk eens aan de wereldkampioenschappen volgend jaar en naar de gekte die ongetwijfeld weer losbreekt in nederland en duitsland. Je kunt je voorstellen dat er veel vraag zal zijn naar shirtjes van de nationale teams.
Dit zijn de bedrijven:
http://www.iwantoneofthose.com/
http://www.kitbag.com/
Dit is een weerlegde mening geen feit.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:23 schreef Ray-Dorco het volgende:
Kleeneze biedt een uitstekende toekomst voor de nederlandse distributeurs!
Daar ben ik het dus 100% mee eens. Zet ook maar in je sig wat jij hebt moeten doen om aan 1200 euro per 4 weken te komen. namelijk 20 uur per week, en het vinden van 82 distro`s. En hoeveel kosten, telefoon inet elektra benzine je nog van die 1200 moet aftrekken.quote:
Uit het persbericht van 26-10-04 blijkt dat het nu net een jaar geleden is. Feitelijk gaat het ook niet om de datum maar om de toegevoegde waarde van de overname, maar ik krijg zo het gevoel als ik jouw stukjes lees dat je denkt dat ik de zaken zit te verdraaien. En dat is pertinent niet zo. Iedereen die een beetje verstand heeft van netwerkmarketing weet dat je uiterst correct en betrouwbaar moet zijn. Anders verlies je vertrouwen en stort je business in elkaar.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:00 schreef chopmax het volgende:
Mensen ik ga er nog 1 keertje energie in steken.
www.iwantoneofthose komt al meerdere jaren voor in het jaarverslag van Kleeneze en is dus al eerder overgenomen. Zie jaarverslag kleeneze 2003 en 2004.
Zoiets heet nou visie. De essentie van netwerkmarketing is dat je een team bouwt en traint en daarmee je omzetten en dus je verdiensten uitbreidt. We zijn net een jaar geleden gestart in nederland. Dan vind ik een inkomen van ¤1200 heel behoorlijk. Mijn eerste cheque lag rond de ¤100. Maar het is ook zeker niet voor iedereen weggelegd, want je moet heel gedisciplineerd en volhardend zijn om hiermee te slagen. Het blijft tegen je gevoel indruisen dat je in het begin hard werkt en weinig verdiend. Als je van jezelf weet dat je geen visie hebt of geen karakter om door te zetten dan is jouw suggestie voor loodgieter niet eens zo gek. Ik vind het wel jammer dat je de mensen dan meteen aanzet tot het plegen van belastingontduiking maar blijkbaar zit jij zo in elkaar.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:00 schreef chopmax het volgende:
Mensen ik ga er nog 1 keertje energie in steken.
Dit is een weerlegde mening geen feit.
Ray-Dorco blijft hier niet verder komen dan meningen en verwachtingen. Zelf zit ie op 300 euro per week, daar heeft ie 82 onderdanen nodig, 20 uur per week. En die 300 is bruto, belastingen en kosten moeten er nog vanaf. En hij blijft voorzichzelf en anderen verwachtingen koesteren die hij zelf nog niet heeft waargemaakt.
Mocht de LOI niets zijn dan kan ik aanraden loodgieter of elektricien te worden. Dag 1 auto & telefoon van de zaak. Tijdens kantooruren vast salaris van de zaak, s avonds een aanvullend salaris van vele malen Ray-Dorco. Bijbeunen en je handen laten wapperen. Je hoeft in nederland alleen maar van je luie reet af te komen.
Hoe zit het trouwens met jouw eigen aspiraties om distributeur te worden? Of ben je er inmiddels achter dat je hiervoor karakter en persoonlijkheid mist?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:56 schreef chopmax het volgende:
Mooi eindelijk de info waar ik op zat te wachten.
Voor de rest is dit je eerste en waarschijnlijk ook laatste post die je op dit forum gemaakt hebt. Maar goed ik daag je uit, doe nog wat data en misschien wat screenshots erbij en misschien het je een nieuw teamlid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |