Jawel, als jij je brochure achterlaat bij mensen en ze bestellen er wat uit dan verdien je er wel aan.quote:Op woensdag 17 november 2004 17:54 schreef PACERMAN het volgende:
Ja inderdaad het is een piramide constuctie zolang jij geen nieuwe leden aanbrengt zal je ook geen ene malemoer verdienen
Ja die is inderdaad veel te duidelijk!quote:Op woensdag 17 november 2004 15:11 schreef smash789 het volgende:
Wow heheh, wacht effe. Nu is het wel heel erg duidelijk nep. Moet je zien aan het einde van het filmpje, dan zie je alle geinterviewde mensen nog eens langskomen, en je ziet vaker dan eens dezelfde achtergrond bij verschillende mensen 'thuis' langskomen.
quote:6 BETALING VAN EEN BONUS AAN DE Distributor
6.1 De voorwaarden waaronder Kleeneze gehouden is om de Distributor een bonus te betalen zijn uiteengezet in het Verkoopplan.
6.2 Alleen Actieve Distributors kunnen aanspraak maken op een bonus van Kleeneze, mits deze Actieve Distributors niet in gebreke zijn met de nakoming van hun verplichtingen onder deze Distributieovereenkomst.
6.3 De Distributor is alleen gerechtigd tot een bonus in verband met verkopen door de Distributor zelf dan wel door de Neerwaartse Distributor, zoals nader uiteengezet in het Verkoopplan.
6.4 De Distributor is niet gerechtigd tot een bonus in verband met verkopen die worden gedaan na beëindiging van deze Overeenkomst.
6.5 Met uitzondering van het recht van de Distributor om Producten te retourneren en geld terug te ontvangen, zoals nader uiteengezet in artikel 13, zullen alle niet door de Distributor aan Kleeneze betaalde bedragen voor door de Distributor gekochte Producten onmiddellijk opeisbaar zijn bij beëindiging van deze Overeenkomst.
6.6 Indien de Distributor nalaat enig bedrag aan Kleeneze te betalen op de datum waarop dat bedrag opeisbaar is, dan is Kleeneze gerechtigd dit niet-betaalde bedrag te verrekenen met ieder mogelijk bedrag dat zij aan de Distributor dient te betalen.
6.7 In het geval de Distributieovereenkomst met een Neerwaartse Distributor wordt beëindigd als gevolg van het feit dat de Neerwaartse Distributor haar verplichtingen jegens Kleeneze niet nakomt én de Distributor terzake hiervan een verwijt kan worden gemaakt, dan is Kleeneze gerechtigd alle aan die Neerwaartse Distributor betaalde bonussen op de Distributor te verhalen.
Dat maakt het een piramidespel volgens de Nederlandse wet. Daarmee is het automatisch ook verboden.quote:Op zondag 21 november 2004 10:55 schreef Twisted_TpaU het volgende:
Maar als jij zorgt dat meer mensen onder jou zich aanmelden en die slaan aan het verkopen dan verdien je alleen maar meer.
De Wet op de Kansspelen omschrijft piramidespelen als volgt:quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:51 schreef keejee het volgende:
Pyramidespelen ?? Degene die deze opmerking heeft gemaakt heeft echt geen verstand van zaken.
Zou je daar dan wat meer over kunnen vertellenquote:Op zondag 16 januari 2005 21:56 schreef Karulo het volgende:
Ik verdien ruim 500 euro met Kleeneze. Dat zegt genoeg lijkt me.
per wat.. maand/kwartaal/jaar .. week/dag?quote:Op zondag 16 januari 2005 21:56 schreef Karulo het volgende:
Ik verdien ruim 500 euro met Kleeneze. Dat zegt genoeg lijkt me.
Mozes, euro per stuk? Dan is dat hun meest winstgevende produkt.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:19 schreef men2be het volgende:
het leek allemaal best betrouwbaar tot ik zag dat je de catalogussen die je moet verspreiden ZELF moet kopen , 50 voor 50 euro..
![]()
ik weet het wel zeker, maar er zijn zoveel kleeneze sites.quote:Op maandag 17 januari 2005 15:05 schreef keejee het volgende:
50 voor 50 ? dat klopt dus niet. het is 50 voor 25
Een catalogus die je door de bus gooit is gewoon reclame en mag bij het oud papier. Voor teruggeven is geen enkele reden.quote:Op maandag 17 januari 2005 17:17 schreef keejee het volgende:
jawel, die is van mij men2be. En neem nou maar van mij aan dat het ¤25 is voor 50 catalogi. Op de site staat duidelijk hoe het werkt. Je verkoopt aan huis maar niet d.m.v. verkooppraatjes. Catalogus door de brievenbus, 2 dagen later ophalen. Daar draait het om.
Maar je opbrengst is wel afhankelijk van de grootte van je downline.quote:Er zijn er ook die alleen aan vrienden, familie en kennissen verkopen. Net wat je zelf wilt. En je bent niet verplicht om een downline op te zetten, dat is je eigen keuze.
MLM valt ook onder de in de wet genoemde definitie van piramidespellen (die ik al een keer in dit topic gegeven heb). Puur vanwege de downline.quote:Op maandag 17 januari 2005 22:56 schreef keejee het volgende:
Natuurlijk mag je zelf weten wat je met zo'n catalogus doet maar gelukkig is het grootste deel van de mensen wel sociaal en geven hem dus terug c.q. leggen hem klaar.
Je totale winst is afhankelijk van het aantal folders dat je wekelijks verspreidt
en je downline. Dat is dan ook MLM. Bij pyramidespelen worden er geen
consumeerbare goederen "verkocht". MLM bestond trouwens al lang voordat
de pyramidespelen van de grond kwamen.
Een KvK nummer is nodig als je bedrijfsmatig bezig bent. Als je wekelijks met foldertjes langs de deur zeult in de hoop dat mensen dingen gaan kopen dan is dat bedrijfsmatig. Heeft iedereen die met dat Kleeneze meedoet een KvK nummer?quote:Een KvK nummer is nodig als je zaken gaat doen. Ik zie geen probleem??
Keejee in elk geval welquote:Op maandag 17 januari 2005 23:45 schreef Light het volgende:
[..]
MLM valt ook onder de in de wet genoemde definitie van piramidespellen (die ik al een keer in dit topic gegeven heb). Puur vanwege de downline.
[..]
Een KvK nummer is nodig als je bedrijfsmatig bezig bent. Als je wekelijks met foldertjes langs de deur zeult in de hoop dat mensen dingen gaan kopen dan is dat bedrijfsmatig. Heeft iedereen die met dat Kleeneze meedoet een KvK nummer?
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:51 schreef keejee het volgende:
Het is niet voor niets dat Harvard onderwijs geeft in Multi Level Marketing !
Uiteraard met bron.quote:Four Lies about MLMThe Wall Street Journal has said that by the year 2000, 60 to 70 percent of all goods and services will be sold through MLM. "Network marketing is taught at Harvard and Stanford business schools and in numerous other leading colleges and universities throughout the country. Some 20 percent of all the millionaires in America were created through network marketing. John Naisbitt, in his best-selling book, Megatrends, says network marketing is the wave of the future.
lolquote:Op woensdag 19 januari 2005 15:51 schreef chopmax het volgende:
Dop, je mag beter gaan lezen, 1 op de 5 huidige miljonairs zou dat aan multi level marketing te danken hebben. Algemeen bekend is dat 90% procent van de miljonairs zijn geld uit de vastgoedsector heeft. Ik even geen zin de bron daarbij te zoeken. Maar 90 % plus 20 % is 110 %, dus iets klopt hier niet. O ja Bill Gates. Mooi voorbeeld uit deze 90% is trouwens Donald Trumph
IK ben het met je eens als je zegt " BLIJF ALTIJD ACHTERDOCHTIG"quote:Op zondag 16 januari 2005 20:05 schreef smash789 het volgende:
Het is een grote nepzooi. De enige twee positieve reacties hier zijn van mensen van Kleeneze zelf. Kijk maar naar hun/zijn user-historie. Alleen effe een accountje aangemaakt om Kleeneze te promoten. Nee, dan kom je betrouwbaar over
A, u bent weer terug, en u kent Kleeneze distributeurs. Je meld dat ze hun 20 euro weer eruit hebben geloof ik graag. Maar hoeveel verdienen zij per uur?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:05 schreef pecto het volgende:
Een paar van mijn kennissen werken als distribiteur voor Kleeneze.
Ze hebben alleen een soort entreegeld betaald (iets van 20 euro ofzo) en
ze hebben dat geld er inmiddels al door en door uit.
Kleeneze is een serieus bedrijf maar inderdaad er zijn zat andere systemen
die je wel leegkloppen.
Het lijkt mij nog steeds precies in het plaatje van een piramidespel te passen.quote:Artikel 1
Behoudens het in Titel Va van deze wet bepaalde is het verboden:
a. gelegenheid te geven om mede te dingen naar prijzen of premies, indien de aanwijzing der winnaars geschiedt door enige kansbepaling waarop de deelnemers in het algemeen geen overwegende invloed kunnen uitoefenen, tenzij daarvoor ingevolge deze wet vergunning is verleend;
Artikel 1a
1. Onder een gelegenheid als bedoeld in artikel 1, onder a, wordt tevens begrepen het piramidespel.
2. Onder het piramidespel wordt verstaan een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verplichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed of het aangaan van een verplichting door latere deelnemers.
Mooi eindelijk de info waar ik op zat te wachten.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 13:54 schreef prmarketing het volgende:
Kleeneze werkt echt.
Ook ik dacht dat het niets was maar inmiddels moet ik hier op terug komen.
Ik ben begonnen met kleeneze in September 2004.
Na vier maanden verdien ik er 675 euro mee per vier weken.
En ik doe het echt parttime (6 tot 8 uur per week).
Ben begonnen met de catalogi rond brengen en verdien daar ongeveer 250 euro per vier weken mee.
Je bouwt je eigen klanten kring op als je ongeveer 1 maal per maand bij hun langs gaat.
Verders vertel ik het aan alle mensen om ons heen.
We hebben nu ongeveer 20 mensen in ons team waardoor ik ongeveer 400 euro extra verdien per vier weken en dat is dus de bonus niet slecht voor 8 uur werk.
en mensen geloof mij als er 1 negatief was, was ik dat.![]()
quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:56 schreef chopmax het volgende:
[..]
Mooi eindelijk de info waar ik op zat te wachten.
675 euro verdien je per 4 weken, waarvan 250 door je zelf. Daar werk je dan wel 4 keer 7 uur voor, dus minder als 10 euro per uur.
Verder heb je 20 mensen onder je, waarvoor je per 4 weken 400 euro voor vangt. Leuk, das dus 100 euro per week, das 5 euro per persoon per week.
Voor de rest is dit je eerste en waarschijnlijk ook laatste post die je op dit forum gemaakt hebt. Maar goed ik daag je uit, doe nog wat data en misschien wat screenshots erbij en misschien het je een nieuw teamlid.
Mischien heb jij gelijk door te zeggen dat ik er maar 10 euro per uur mee verdien.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:56 schreef chopmax het volgende:
[..]
Mooi eindelijk de info waar ik op zat te wachten.
675 euro verdien je per 4 weken, waarvan 250 door je zelf. Daar werk je dan wel 4 keer 7 uur voor, dus minder als 10 euro per uur.
Verder heb je 20 mensen onder je, waarvoor je per 4 weken 400 euro voor vangt. Leuk, das dus 100 euro per week, das 5 euro per persoon per week.
Voor de rest is dit je eerste en waarschijnlijk ook laatste post die je op dit forum gemaakt hebt. Maar goed ik daag je uit, doe nog wat data en misschien wat screenshots erbij en misschien het je een nieuw teamlid.
180 euro voor 36 uur = 5 euro per uurquote:Paula is nu 4 maanden bezig en ze verdient parttime (ca. 8-10 u p/w) ca. ¤ 180,-- per maand.
330/32= 10,30 euro per uur.quote:Als je 200 catalogi per week verspreidt en ophaalt (ca. 6-10 uur werk), levert dit gewoonlijk een omzet op van ongeveer EUR 1200,- in een periode van 4 weken.
Je winst bedraagt dan EUR 330,-.
no comment and banging my head against the wall,quote:Hoeveel kan ik realistisch gezien verdienen?
Je verdient naar verhouding van je inspanning die je levert. Inkomen van 750,-euro per maand zijn heel gewoon, 1.500,-euro per maand komen heel veel voor, 3.000,-euro per maand is goed haalbaar en 7.500,-euro per maand voor wie heel erg toegewijd is. Onze beste distributeurs verdienen na een paar jaar meer dan 450.000,-euro per jaar!!!.
lees het topic eens rustig door zou ik zou zeggenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 02:07 schreef DeKans.com het volgende:
Niet overgeschreven, met de huidige techniek copiëer je het in een wip. Misschien handig om te weten.
En mag je pas na een bepaalde tijd reageren? Zijn wij een uurtje te vroeg??
Niemand moet iets. Er wordt alleen iets aangeboden.
Je gaat als zelfstandige aan de slag. Daarbij loop je risico's. Das logisch.
Iedereen kan kiezen wat hij/zij wil.
En als je denkt dat je les kan geven, moet je de eerste les zelf nog leren en dat is: Iedereen in zijn waarde laten en niet meteen ongenuanceerd gaan afzeiken.
http://www.mlmwatch.org/01General/mlmlies.htmlquote:Op vrijdag 25 februari 2005 00:48 schreef DeKans.com het volgende:
In de V.S., waar MLM zelfs al gedoceerd wordt op de universiteit van Harvard,[...]
Complete onzin, als je het mij vraagt. Je herhaalt gewoon de al eerder genoemde standaardverhaaltjes die pro MLM zijn, inclusief de onzin die daarin staat. Heb je voor ook maar 1 van die beweringen die je doet een controleerbare bron die niet gerelateerd is aan MLM?quote:Leuk stukje hè.
Dat bedrijf bestaat dan al 80 jaar... dat Multi Level Marketing bestaat pas 30 jaar... wat voor soort bedrijf was dat Kleeneze dan vóór dat het MLM-systeem bestond?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:51 schreef keejee het volgende:
Tja, een hoop onwetendheid alom hier ! Kleeneze, een bedrijf dat al 80 jaar bestaat en sinds de oprichting altijd winstgevend is geweest is geen klentje in de MLM-wereld. Integendeel, Kleeneze is een van de grootste en dat is niet voor niets ! Pyramidespelen ?? Degene die deze opmerking heeft gemaakt heeft echt geen verstand van zaken. Multi Level Marketing bestaat al ruim 35 jaar !
Waarom zou je überhaupt moeten betalen om producten van een bedrijf te moeten verkopen? Het bedrijf zou juist vereerd moeten zijn dat je bereid bent hun producten te verkopen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:54 schreef Ray-Dorco het volgende:
Bij Kleeneze is dit gelukkig beter geregeld:
- men start voor ¤25
Dus de beloning is ten dele afhankelijk van de verkopers die zich na of door jou bij Kleeneze hebben aangesloten.quote:- men krijgt vervolgens alleen een beloning indien er producten worden verkocht door de distributeur zelf of zijn/haar downline. Niet bij het inschrijven van een nieuwe distributeur. Overigens lijkt dat verdienen aan een downline mooier dan het is. In eerste instantie zul je veel tijd moeten besteden aan het ondersteunen van een nieuwe distributeur. Niet iedereen is een "self-starter" en je moet gewoon goed je best doen.
Da's dan wel positief.quote:- men hoeft geen kapitaal te investeren in te verkopen producten. Men bestelt alleen als een klant heeft bestelt.
Dus eigenlijk is het een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verplichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed of het aangaan van een verplichting door latere deelnemers.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:38 schreef Ray-Dorco het volgende:
Je beloning is afhankelijk van je eigen verkopen en van de verkopen van je team. Daarmee wordt je gestimuleerd om anderen te helpen om een klanten bestand op te bouwen en nieuwe distributeurs te begeleiden.
Geen interesse. Als ik dingen wil verkopen begin ik wel een winkel. Een KvK-inschrijving kost weliswaar ook geld, maar da's onafhankelijk van het merk of de merken die ik dan kan verkopen. Als ik dan producten van merk X wil verkopen dan kan ik die inkopen zonder vooraf inleggeld te moeten betalen aan merk X.quote:Kleeneze is een prima manier om een extra inkomen op te bouwen. Je moet de eerste tijd hard werken en plukt daarna de vruchten. Koms eens langs op onze informatie bijeenkomsten, dan wordt alles nog eens geheel vrijblijvend uitgelegd.
Vulkan heeft hier een uitstekend punt. Het zou mensen zonder baan een geweldige mogelijkheid bieden om weer aan de slag te gaan, een doel te hebben en geld te gaan verdienen. Helaas is het in Nederland nogal lastig om een bedrijfje te starten zonder dat je uitkering in gevaar komt. Daarom is het voorlopig niet erg aantrekkelijk voor mensen zonder werk. Gelukkig ziet de Duitse regering dat anders en moedigt werklozen aan om, met behoud van uitkering, een onderneming te starten. En laat nu nét Duitsland het volgende land zijn waar Kleeneze open gaat. Denk je eens in: 5 miljoen werklozen die met behoud van uitkering een extra inkomen kunnen verdienen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:34 schreef Vulkan het volgende:
Het is tenminste goed voor de economie. Zo krijgen de werklozen tenminste nog eens een uitdaging in hun leven.
Ik vind alleen dat ze hun prospects(werklozen) slecht bereiken. Het is wel goed om mond-tot-mond bereik te stimuleren, maar ik ben er van overtuigd dat het beter kan.
En had je nog een reden om niet op het andere deel van mijn post in te gaan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:55 schreef Ray-Dorco het volgende:
Je moet eerst 25 euro betalen ("een goed afgeven"), voordat je ook maar aan verdienen ("een voordeel verwerven") kunt gaan denken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:35 schreef Ray-Dorco het volgende:
Ik dacht dat het concept al duidelijk was. Eigenlijk is het een gelegenheid waarbij je goederen bestelt bij Kleeneze die klanten bij jou hebben besteld, waarna je die goederen aflevert en direct het verschil tussen de inkoop - en verkoopprijs in je zak kunt steken.
Je verdienste ("voordeel") is dus "ten dele afhankelijk" van je downstream, de "latere deelnemers".quote:Op die manier kun je zo'n ¤200 - ¤500 per 4 weken verdienen. Als je vervolgens mensen in je team gaat helpen om hetzelfde te doen krijg je daar uiteraard ook voor betaald.
Kleeneze zet per jaar ¤200 miljoen om. Blijkbaar vind niet iedereen de producten waardeloos. En hoe je je klantenbestand opbouwt is eenvoudig te leren. Dit trainen we in verschillende plaatsen in Nederland. Nogmaals, iedereen kan hiermee succesvol worden. Alleen niet iedereen wil werken aan een beter inkomen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:40 schreef Copycat het volgende:
Maar eerst moet je dus die klanten zien te krijgen en paaien.
Met goederen die in mijn ogen enorm nutteloos en kwalitatief inferieur zijn.
Tough job...
Toch blijft het een piramide spel, ik was alleen iets uitgebreider in het aantal woorden dan Thisbe. Misschien omdat er al meer discussie geweest is (weinige woorden door Thisbe), misschien omdat ik een milde bui had vannacht (mijn lap tekst)quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:35 schreef Ray-Dorco het volgende:
Thisbe,
lees nou eerst eens de bijdrages van anderen voordat je met zo'n enorm waardevolle uiteenzetting komt. En als je al die moeite neemt zorg dan dat je ook meteen je uitspraken onderbouwt. Inhoud maakt een forum nl. interessant.
even een vraagje , met een OMZET van 200 miljoen hoeveel monden moeten daar mee gevoed worden ?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:35 schreef Ray-Dorco het volgende:
Thisbe,
lees nou eerst eens de bijdrages van anderen voordat je met zo'n enorm waardevolle uiteenzetting komt. En als je al die moeite neemt zorg dan dat je ook meteen je uitspraken onderbouwt. Inhoud maakt een forum nl. interessant.
Beste Dop,quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:44 schreef dop het volgende:
[..]
even een vraagje , met een OMZET van 200 miljoen hoeveel monden moeten daar mee gevoed worden ?
en wat is de marge
zulke getallen klinken namelijk altijd leuk maar hebben geen betekenis als je ze zo los in de ruimte neer kwakt
het is namelijk niet onwaarschijnlijk dat een gemiddelde werknemer nooit een fatsoenlijk loon kan verdienen als je die omzet afzet tegen de rest van de cijfertjes
nu ik er toch over begin zet ook even de omzet groei neer over de afgelopen 5 jaar
kunnen we dat eens afzetten tegen de verwagting die je gaf
ben bang dat er dan ook niet veel over blijft
Maar als je zo geïnteresseerd bent in cijfertjes waarom kijk je dan zelf niet even op de site van Kleeneze ? Dit is de link: http://www.kleenezeplc.co.uk/. Onder Investor Relations - Key Financial Data vind je vervolgens alle gegevens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:40 schreef Copycat het volgende:
Maar eerst moet je dus die klanten zien te krijgen en paaien.
Met goederen die in mijn ogen enorm nutteloos en kwalitatief inferieur zijn.
Tough job...
Nee, dat zegt het niet. Het zegt dat er voor 200 miljoen verkocht is, niet aan hoeveel klanten en hoe vaak die klanten hebben besteld. Een klant die eenmalig voor 100 euro bestelt en achteraf alles rotzooi vindt is niet tevreden met de kwaliteit en zal ook niet weer bestellen, maar draagt wel die 100 euro bij aan de omzet. Het zegt eveneens niets over de service.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:33 schreef Ray-Dorco het volgende:
het ging mij bij het noemen van de omzetgrootte puur om het feit dat klanten per jaar voor 200 miljoen aan spullen kopen en dus blijkbaar tevreden zijn met de kwaliteit en service die geleverd wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |