Jawel, als jij je brochure achterlaat bij mensen en ze bestellen er wat uit dan verdien je er wel aan.quote:Op woensdag 17 november 2004 17:54 schreef PACERMAN het volgende:
Ja inderdaad het is een piramide constuctie zolang jij geen nieuwe leden aanbrengt zal je ook geen ene malemoer verdienen
Ja die is inderdaad veel te duidelijk!quote:Op woensdag 17 november 2004 15:11 schreef smash789 het volgende:
Wow heheh, wacht effe. Nu is het wel heel erg duidelijk nep. Moet je zien aan het einde van het filmpje, dan zie je alle geinterviewde mensen nog eens langskomen, en je ziet vaker dan eens dezelfde achtergrond bij verschillende mensen 'thuis' langskomen.
quote:6 BETALING VAN EEN BONUS AAN DE Distributor
6.1 De voorwaarden waaronder Kleeneze gehouden is om de Distributor een bonus te betalen zijn uiteengezet in het Verkoopplan.
6.2 Alleen Actieve Distributors kunnen aanspraak maken op een bonus van Kleeneze, mits deze Actieve Distributors niet in gebreke zijn met de nakoming van hun verplichtingen onder deze Distributieovereenkomst.
6.3 De Distributor is alleen gerechtigd tot een bonus in verband met verkopen door de Distributor zelf dan wel door de Neerwaartse Distributor, zoals nader uiteengezet in het Verkoopplan.
6.4 De Distributor is niet gerechtigd tot een bonus in verband met verkopen die worden gedaan na beëindiging van deze Overeenkomst.
6.5 Met uitzondering van het recht van de Distributor om Producten te retourneren en geld terug te ontvangen, zoals nader uiteengezet in artikel 13, zullen alle niet door de Distributor aan Kleeneze betaalde bedragen voor door de Distributor gekochte Producten onmiddellijk opeisbaar zijn bij beëindiging van deze Overeenkomst.
6.6 Indien de Distributor nalaat enig bedrag aan Kleeneze te betalen op de datum waarop dat bedrag opeisbaar is, dan is Kleeneze gerechtigd dit niet-betaalde bedrag te verrekenen met ieder mogelijk bedrag dat zij aan de Distributor dient te betalen.
6.7 In het geval de Distributieovereenkomst met een Neerwaartse Distributor wordt beëindigd als gevolg van het feit dat de Neerwaartse Distributor haar verplichtingen jegens Kleeneze niet nakomt én de Distributor terzake hiervan een verwijt kan worden gemaakt, dan is Kleeneze gerechtigd alle aan die Neerwaartse Distributor betaalde bonussen op de Distributor te verhalen.
Dat maakt het een piramidespel volgens de Nederlandse wet. Daarmee is het automatisch ook verboden.quote:Op zondag 21 november 2004 10:55 schreef Twisted_TpaU het volgende:
Maar als jij zorgt dat meer mensen onder jou zich aanmelden en die slaan aan het verkopen dan verdien je alleen maar meer.
De Wet op de Kansspelen omschrijft piramidespelen als volgt:quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:51 schreef keejee het volgende:
Pyramidespelen ?? Degene die deze opmerking heeft gemaakt heeft echt geen verstand van zaken.
Zou je daar dan wat meer over kunnen vertellenquote:Op zondag 16 januari 2005 21:56 schreef Karulo het volgende:
Ik verdien ruim 500 euro met Kleeneze. Dat zegt genoeg lijkt me.
per wat.. maand/kwartaal/jaar .. week/dag?quote:Op zondag 16 januari 2005 21:56 schreef Karulo het volgende:
Ik verdien ruim 500 euro met Kleeneze. Dat zegt genoeg lijkt me.
Mozes, euro per stuk? Dan is dat hun meest winstgevende produkt.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:19 schreef men2be het volgende:
het leek allemaal best betrouwbaar tot ik zag dat je de catalogussen die je moet verspreiden ZELF moet kopen , 50 voor 50 euro..
![]()
ik weet het wel zeker, maar er zijn zoveel kleeneze sites.quote:Op maandag 17 januari 2005 15:05 schreef keejee het volgende:
50 voor 50 ? dat klopt dus niet. het is 50 voor 25
Een catalogus die je door de bus gooit is gewoon reclame en mag bij het oud papier. Voor teruggeven is geen enkele reden.quote:Op maandag 17 januari 2005 17:17 schreef keejee het volgende:
jawel, die is van mij men2be. En neem nou maar van mij aan dat het ¤25 is voor 50 catalogi. Op de site staat duidelijk hoe het werkt. Je verkoopt aan huis maar niet d.m.v. verkooppraatjes. Catalogus door de brievenbus, 2 dagen later ophalen. Daar draait het om.
Maar je opbrengst is wel afhankelijk van de grootte van je downline.quote:Er zijn er ook die alleen aan vrienden, familie en kennissen verkopen. Net wat je zelf wilt. En je bent niet verplicht om een downline op te zetten, dat is je eigen keuze.
MLM valt ook onder de in de wet genoemde definitie van piramidespellen (die ik al een keer in dit topic gegeven heb). Puur vanwege de downline.quote:Op maandag 17 januari 2005 22:56 schreef keejee het volgende:
Natuurlijk mag je zelf weten wat je met zo'n catalogus doet maar gelukkig is het grootste deel van de mensen wel sociaal en geven hem dus terug c.q. leggen hem klaar.
Je totale winst is afhankelijk van het aantal folders dat je wekelijks verspreidt
en je downline. Dat is dan ook MLM. Bij pyramidespelen worden er geen
consumeerbare goederen "verkocht". MLM bestond trouwens al lang voordat
de pyramidespelen van de grond kwamen.
Een KvK nummer is nodig als je bedrijfsmatig bezig bent. Als je wekelijks met foldertjes langs de deur zeult in de hoop dat mensen dingen gaan kopen dan is dat bedrijfsmatig. Heeft iedereen die met dat Kleeneze meedoet een KvK nummer?quote:Een KvK nummer is nodig als je zaken gaat doen. Ik zie geen probleem??
Keejee in elk geval welquote:Op maandag 17 januari 2005 23:45 schreef Light het volgende:
[..]
MLM valt ook onder de in de wet genoemde definitie van piramidespellen (die ik al een keer in dit topic gegeven heb). Puur vanwege de downline.
[..]
Een KvK nummer is nodig als je bedrijfsmatig bezig bent. Als je wekelijks met foldertjes langs de deur zeult in de hoop dat mensen dingen gaan kopen dan is dat bedrijfsmatig. Heeft iedereen die met dat Kleeneze meedoet een KvK nummer?
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:51 schreef keejee het volgende:
Het is niet voor niets dat Harvard onderwijs geeft in Multi Level Marketing !
Uiteraard met bron.quote:Four Lies about MLMThe Wall Street Journal has said that by the year 2000, 60 to 70 percent of all goods and services will be sold through MLM. "Network marketing is taught at Harvard and Stanford business schools and in numerous other leading colleges and universities throughout the country. Some 20 percent of all the millionaires in America were created through network marketing. John Naisbitt, in his best-selling book, Megatrends, says network marketing is the wave of the future.
lolquote:Op woensdag 19 januari 2005 15:51 schreef chopmax het volgende:
Dop, je mag beter gaan lezen, 1 op de 5 huidige miljonairs zou dat aan multi level marketing te danken hebben. Algemeen bekend is dat 90% procent van de miljonairs zijn geld uit de vastgoedsector heeft. Ik even geen zin de bron daarbij te zoeken. Maar 90 % plus 20 % is 110 %, dus iets klopt hier niet. O ja Bill Gates. Mooi voorbeeld uit deze 90% is trouwens Donald Trumph
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |