Ik moet zelf ook nog wennen aan het idee. Mijn vriendin wil het heel erg graag (overigens zijn we beiden vriendinnen van elkaar en geen geliefden). Haar man weet nog van niks en wil ze ermee verrassen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:53 schreef Chielus het volgende:
Waarom zou je dit op willen eten?
VERRASSING!!!!!quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:57 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Ik moet zelf ook nog wennen aan het idee. Mijn vriendin wil het heel erg graag (overigens zijn we beiden vriendinnen van elkaar en geen geliefden). Haar man weet nog van niks en wil ze ermee verrassen.
Het is idd een beetje niet-alledaags...
Echt niemand op Fok! met ervaring?
HAHAHAHAHA als mijn vrouw me hiermee had verrast dan had ze die kleine nooit meer te zien gekregen!!! Ontoerekeningsvatbaar zeg ik!quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:57 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Ik moet zelf ook nog wennen aan het idee. Mijn vriendin wil het heel erg graag (overigens zijn we beiden vriendinnen van elkaar en geen geliefden). Haar man weet nog van niks en wil ze ermee verrassen.
Het is idd een beetje niet-alledaags...
Echt niemand op Fok! met ervaring?
Als ik dat plaatje zo zie, moet ik ook wel eventjes slikken. Maar als je bij wijze van spreken een dood varken neer zou leggen, zou dat er ook afschuwelijk uit zien.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:01 schreef marcom2 het volgende:
[..]
VERRASSING!!!!!
[afbeelding]
Smakelijk eten
Nee hoor, een dood varken doet mij alleen maar aan speklapjes, karbonaadjes etc denken...quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:04 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Als ik dat plaatje zo zie, moet ik ook wel eventjes slikken. Maar als je bij wijze van spreken een dood varken neer zou leggen, zou dat er ook afschuwelijk uit zien.
Sorry hoor maar het gaat hier over een vriendin van mij en die is volledig normaal, heeft een topfunctie bij een hele grote bank en wil gewoon een keer iets speciaals doen, dus geen psychiater nodig!quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
TS heeft serieus hulp nodig denk ik..
Oh oh als vrouwen gaan zeggen: Als je van me houdt doe je het... dan kan je je lol opquote:Op dinsdag 9 november 2004 17:04 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Als ik dat plaatje zo zie, moet ik ook wel eventjes slikken. Maar als je bij wijze van spreken een dood varken neer zou leggen, zou dat er ook afschuwelijk uit zien.
Is het echt zo dat het mannen afschrikt? Ik denk dat als je veel houdt van je partner en 9 maanden die buik hebt gekoesterd, het best bijzonder is zoiets te doen. De placenta heeft 9 maanden je baby gevoed.
Het is toch ook geen kannibalisme als ik het zaad van een vriend doorslik, ofwel?quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:10 schreef Bioslock het volgende:
Valt dit onder kannibalisme, trouwens? Lijkt me wel.
Kannibalisme is volgens mij het doden en opeten van leden van de eigen soort.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:10 schreef Bioslock het volgende:
Valt dit onder kannibalisme, trouwens? Lijkt me wel.
1. Nee, dat is geen vlees.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:15 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
1. Het is toch ook geen kannibalisme als ik het zaad van een vriend doorslik, ofwel?
2. Stel dat dit onder kannibalisme valt, mag het dan niet in Nederland?
Doden? Hm. Het vlees eten is genoeg.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:16 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Kannibalisme is volgens mij het doden en opeten van leden van de eigen soort.
Dat is hier niet het geval.
Sure, lijkt me ook echt iets waar ze haar collega´s voor moet uitnodigen, dit etentje..quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:09 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het gaat hier over een vriendin van mij en die is volledig normaal, heeft een topfunctie bij een hele grote bank en wil gewoon een keer iets speciaals doen, dus geen psychiater nodig!![]()
Ook minder smakelijk dan kont-lik-topics?quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Ok dan. Minst smakelijke topic van het jaar toch wel.
haha kan je hele menu's bestellen in het ziekenhuis:quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:22 schreef Isabeau het volgende:
Als ik straks bij gynaecologie zit zal ik vrouwen voor de bevalling even vragen of ze de placenta mee willen of hier willen opeten![]()
Ben jij dokter dan? Kun je me misschien vertellen wat voor weefsel placenta precies is?quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:22 schreef Isabeau het volgende:
Als ik straks bij gynaecologie zit zal ik vrouwen voor de bevalling even vragen of ze de placenta mee willen of hier willen opeten![]()
Dat is helemaal geen gek idee! Ik ga vlug een topic openen in Flora en Fauna.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:27 schreef zoalshetis het volgende:
ik ken een vrouw en die heeft haar placenta begraven onder een klein boompje. misschien kan je op die manier ook genieten van de nageboorte.
er is ook een groep mensen die hun eigen snot opeet. veel mensen slikken sperma.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:16 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Kannibalisme is volgens mij het doden en opeten van leden van de eigen soort.
Dat is hier niet het geval.
En als de placenta niet te eten is kun je 'm altijd nog aan de hond voeren.
Placenta is placenta-weefsel! Is nergens mee te vergelijken eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:27 schreef RigorMortis het volgende:
Ben jij dokter dan? Kun je me misschien vertellen wat voor weefsel placenta precies is?
Is het nou vlees (spier) of gewoon iets anders?
Ik ben er nog niet uit of ik echt mee aan tafel ga bij mijn vriendin. Misschien wel een beetje proeven.
doe maar, de boom groeit geweldig, waar het hier om gaat is dat iemand de nageboorte niet zomaar wil weggooien, maar een psygische band heeft met iets wat ook in haar groeide.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:28 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen gek idee! Ik ga vlug een topic openen in Flora en Fauna.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Placentaquote:In most mammalian species, the mother bites the cord and consumes the placenta.
Co-assistente, en een placenta heeft wel wat spierweefsel in de vorm van myometrium, maar bestaat vooral uit bloedvaten en intervilleuze ruimte (gevuld met moederlijk serum en transsudaat, vermengd met voedingsrijk secreet uit de klieren).quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:27 schreef RigorMortis het volgende:
Ben jij dokter dan? Kun je me misschien vertellen wat voor weefsel placenta precies is?
Is het nou vlees (spier) of gewoon iets anders?
Als je bedoelt dat het niet de norm is in de Nederlandse samenleving dan heb je gelijk ja... Maar in de natuur komt het best vaak voor... zelfs bij dieren die eigenlijk planteneters zijn! Ook bij bepaalde (mensen-)culturen is dit vrij normaal hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:30 schreef Drive-r het volgende:
Het spijt met voor de TS, maar dit is toch niet helemaal normaal.
Bah, cultuurrelativismequote:Op dinsdag 9 november 2004 17:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat het niet de norm is in de Nederlandse samenleving dan heb je gelijk ja... Maar in de natuur komt het best vaak voor... zelfs bij dieren die eigenlijk planteneters zijn! Ook bij bepaalde (mensen-)culturen is dit vrij normaal hoor.
Jawel! Kippe-niertjes!quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:35 schreef Isabeau het volgende:
(Hollanders eten ook geen nieren en hersenen en dat i sook uitstekend voedsel)
Huh?quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:37 schreef teknomist het volgende:
Bah, cultuurrelativisme.
Ja, maar dieren doen het niet omdat ze het zo leuk vinden... bij dieren is het meer een noodzaak. Schapen bijvoorbeeld ruimen de plek van geboorte netjes op. De reden hierachter kan gezocht worden in de aanwezigheid van roofdieren in hun oorspronkelijk wilde bestaan. Mocht een roofdier de geboorte bespeuren door de restanten, dan zal het net zo lang jagen tot het de lammeren vindt...quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat het niet de norm is in de Nederlandse samenleving dan heb je gelijk ja... Maar in de natuur komt het best vaak voor... zelfs bij dieren die eigenlijk planteneters zijn! Ook bij bepaalde (mensen-)culturen is dit vrij normaal hoor.
Hoezo andere manieren? Ik vind niks mis met het opeten van de placenta hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:39 schreef zoalshetis het volgende:
Misschien kunnen we net als ik wat andere manieren bedenken om de placenta niet zomaar weg te gooien maar te respecteren als iets wat in een vrouw groeit?
quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:40 schreef Isabeau het volgende:
Er zijn toch massa's mensen die het aan de hond voeren.
leuk he, stigmatiseren van hollanders. doe ff normaal joh. fois gras, kippenlevertjes, halfom, leverworst.... ga zo maar door, leer de nederlanders kennen voordat je zoiets zegt.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
(Hollanders eten ook geen nieren en hersenen en dat i sook uitstekend voedsel)
Welke bank? Dan kan ik m'n rekening opzeggen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:09 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het gaat hier over een vriendin van mij en die is volledig normaal, heeft een topfunctie bij een hele grote bank en wil gewoon een keer iets speciaals doen, dus geen psychiater nodig!![]()
prima. met eten is niks mis mee, alleen gaf ik ook wat andere manieren aan om de kotssmiletjes weg te houden van dit serieuze onderwerp.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoezo andere manieren? Ik vind niks mis met het opeten van de placenta hoor.Maargoed... je zou de placenta natuurlijk ook op sterk water kunnen zetten en in de vitrinekast kunnen plaatsen.
Jeetje, voel je je aangevallen of zoquote:Op dinsdag 9 november 2004 17:42 schreef zoalshetis het volgende:
leuk he, stigmatiseren van hollanders. doe ff normaal joh. fois gras, kippenlevertjes, halfom, leverworst.... ga zo maar door, leer de nederlanders kennen voordat je zoiets zegt.
Goed punt.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:44 schreef zoalshetis het volgende:
...alleen gaf ik ook wat andere manieren aan om de kotssmiletjes weg te houden van dit serieuze onderwerp.
ja ik voel me als nederlander aangevallen omdat je het zo bracht. gek he? op je laatste vraag, meer dan je denkt. zeker bij de bourgondier.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jeetje, voel je je aangevallen of zoJe noemt trouwens allemaal levergerechten.
Probeer eens bij de AH hersenen, maag of nieren te kopen. Vraag eens aan de fokkers hier wie regelmatig die organen bij de sla of bloemkool eet. En dan niet in de vorm van frikadel.
Nou... om eerlijk te zijn. Mijn moeder heeft een keer met Kerst (een heel aantal jaren geleden) een héél konijn klaargemaakt (met hoofd en al). Ik heb toen als klein mannetje dat hele hoofd opgepeuzeld!quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:45 schreef Isabeau het volgende:
Probeer eens bij de AH hersenen, maag of nieren te kopen. Vraag eens aan de fokkers hier wie regelmatig die organen bij de sla of bloemkool eet. En dan niet in de vorm van frikadel.
Of stel je voor dat je het zó lekker vindt, dat je vervolgens je baby op gaat eten!quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:47 schreef Jereon het volgende:
Want stel voor dat je het heeeel erg lekker vind, moet je vervolgens weer 9 maanden wachten voordat je het volgende gerecht kan maken...
ik geef je net een reeks voorbeelden met orgaanvlees en laten we nu ophouden anders gaat het een verkeerde kant op, niet meer zo generaliseren lijkt me een betere oplossing.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:49 schreef Isabeau het volgende:
En toch is dat meer iets van andere Europeanen (Fransen, Ieren en dergelijke) om orgaanvlees te eten. Dat zegt niet iets over jou als ik zeg dat de Hollander geen orgaanvlees eet (op lever na). Natuurlijk zijn er genoeg die dat wel doen, maar de meesten niet. Dan hoef je niet zo op je pik getrapt te reageren, er is niets onwaar aan wat ik zeg.Mafkees
Please, de helft van deze zooi wordt inderdaad niet meer gegeten, maar voornamelijk omdat veel orgaanvlees niet meer verkocht mag worden... Dus niet meteen op de bekrompen eter schuiven... Persoonlijk eet ik echt alles (schapenballen tot ganzenstrot en varkensoren) en geniet ik er meestal ook van. Placenta lijkt me echter een grens die ik niet wil benaderen. Wat is dan het volgende? Een bloedsaus tijdens de menstruatiecyclus??? Want dat is een normaal gerecht, alleen dan extra 'speciaal' door wat lichaams eigen ingredienten????quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat konijn heette vast geen Flappie.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou... om eerlijk te zijn. Mijn moeder heeft een keer met Kerst (een heel aantal jaren geleden) een héél konijn klaargemaakt (met hoofd en al). Ik heb toen als klein mannetje dat hele hoofd opgepeuzeld!Ik heb inderdaad letterlijk de hersenen van dat konijn opgegeten. Ook het hartje van het konijn heb ik opgegeten. Smaakte niet verkeerd hoor. De smaak leek een beetje op kippelever.
oh eeeeuw! * Isabeau wordt een beetje onpasselijk van het idee om dat ongevraagd voorgeschoteld te krijgenquote:Op dinsdag 9 november 2004 17:50 schreef Slaapmeisje het volgende:
Op de BBC was er een aantal jaar terug een rapportage over een vrouw die van haar placenta paté had gemaakt en het op toastjes serveerde voor de gasten die op de babyshower kwamen. Zij vertelde pas achteraf dat ze placentapaté hadden gegeten. Ik vind dat dus zo´n rotstreek dat ik hoogstwaarschijnlijk de vriendschap zou hebben verbroken.
Ooit wel eens gezien hoe een koe geslacht wordt? Of hoe vers geslacht koeievlees eruit ziet? Ziet er niet veel mooier uit dan die placenta hoor. Toch smaakt een runderlapje lekker!quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:50 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mij persoonlijk lijkt het eten van de placenta te ranzig voor woorden en ik zou mij vent er dan ook nooit mee willen verrassen omdat hij van de foto´s al over zijn nek gaat.
Die baby is voor de helft lichaamseigen, dus dat kan nog best smakenquote:Op dinsdag 9 november 2004 17:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Of stel je voor dat je het zó lekker vindt, dat je vervolgens je baby op gaat eten!
Het is vooral het idee. Net zoals ik er niet aan moet denken om rupsen of zo te eten. Schijnt ook gezond te zijn. Gewoon spierweefsel eten doe je al je hele leven en dat doen veel meer mensen, is dus normaal. Dus dat idee is gevoelsmatig niet gek.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:55 schreef P-Style het volgende:
Ooit wel eens gezien hoe een koe geslacht wordt? Of hoe vers geslacht koeievlees eruit ziet? Ziet er niet veel mooier uit dan die placenta hoor. Toch smaakt een runderlapje lekker!![]()
Dat niet alleen. De placenta is babyweefsel! Dus de baby smaakt vrijwel hetzelfde als de placenta!quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:56 schreef Maanvis het volgende:
Die baby is voor de helft lichaamseigen, dus dat kan nog best smaken
Ik zou ook voor de boom gaan. Damn waar moet dat heen met de wereld? je ziet mij ook niet mijn stront knuffelen voordat ik het doorspoel?quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
doe maar, de boom groeit geweldig, waar het hier om gaat is dat iemand de nageboorte niet zomaar wil weggooien, maar een psygische band heeft met iets wat ook in haar groeide.
Eet je wel eens garnalen? Wat is nou eigenlijk het verschil tussen rupsen en garnalen? Het zijn allebei kleine beestjes met veel pootjes. Garnalen vind ik best lekker! Dus misschien lust ik ook wel rupsen?quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:57 schreef Isabeau het volgende:
Het is vooral het idee. Net zoals ik er niet aan moet denken om rupsen of zo te eten.
ik heb de larven van veel insecten zoals mieren, bijen en termieten gegeten, smaakt gebakken precies als garnaal, want het bestaat hoofdzakelijk uit eiwit, heerlijk!quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is vooral het idee. Net zoals ik er niet aan moet denken om rupsen of zo te eten. Schijnt ook gezond te zijn. Gewoon spierweefsel eten doe je al je hele leven en dat doen veel meer mensen, is dus normaal. Dus dat idee is gevoelsmatig niet gek.
Maar ja, placenta eten...
Ik vind zoiets als een placenta nou niet čcht vergelijkbaar met... stront.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:59 schreef Ps2K het volgende:
Ik zou ook voor de boom gaan. Damn waar moet dat heen met de wereld? je ziet mij ook niet mijn stront knuffelen voordat ik het doorspoel?
Het is doorgaans de bedoeling dat je die rupsen opeet als ze nog leven. Tja, dan lust ik ze ook niet. zo'n krioelding in je mond.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Eet je wel eens garnalen? Wat is nou eigenlijk het verschil tussen rupsen en garnalen? Het zijn allebei kleine beestjes met veel pootjes. Garnalen vind ik best lekker! Dus misschien lust ik ook wel rupsen?
great minds think alikequote:Op dinsdag 9 november 2004 17:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Eet je wel eens garnalen? Wat is nou eigenlijk het verschil tussen rupsen en garnalen? Het zijn allebei kleine beestjes met veel pootjes. Garnalen vind ik best lekker! Dus misschien lust ik ook wel rupsen?
das alleen bij fearfactor.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is doorgaans de bedoeling dat je die rupsen opeet als ze nog leven. Tja, dan lust ik ze ook niet. zo'n krioelding in je mond.
Er is dus čcht geen verschil met garnalen!quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:00 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb de larven van veel insecten zoals mieren, bijen en termieten gegeten, smaakt gebakken precies als garnaal, want het bestaat hoofdzakelijk uit eiwit, heerlijk!
Ja maar dan kan je dus beter garnalen eten. Die zijn tenminste in iedere supermarkt te koop. Voor die insectentroep moet je zelf de mieren of termietenhoop in.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Er is dus čcht geen verschil met garnalen!
Het is doorgaans ook de bedoeling dat je een koe vangt met een speer en 'm daarna gelijk rauw opeet!quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:00 schreef Maanvis het volgende:
Het is doorgaans de bedoeling dat je die rupsen opeet als ze nog leven. Tja, dan lust ik ze ook niet. zo'n krioelding in je mond.
neequote:Op dinsdag 9 november 2004 18:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Er is dus čcht geen verschil met garnalen!
Het groeit in me.. het wil er graag uit.. en ik ben blij als het in de plee ligt. Daar komt bij dat boompjes er goed op groeien. Alleen de hond vreet het nietquote:Op dinsdag 9 november 2004 18:00 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik vind zoiets als een placenta nou niet čcht vergelijkbaar met... stront.
ik heb wat verschillende trials gedaan volgens het sas handboek en volgens bepaalde stammen all over the world.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja maar dan kan je dus beter garnalen eten. Die zijn tenminste in iedere supermarkt te koop. Voor die insectentroep moet je zelf de mieren of termietenhoop in.
wijf?? doe ff normaal man.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:05 schreef DeHeldjes het volgende:
Dus je wil me écht vertellen.... dat dat wijf haar eigen placenta gaat bakken en opvreten met een lekker sausje enzo?
Note: haar eigen uitgepoepte placenta
Wat heeft dat met respect voor "iets dat in de vrouw groeit" te maken? Mensen zouden het ook raar vinden als ik mijn geamputeerde arm ga opeten, of een ander "lichaamseigen" 'ingrediėnt', ik vind het maar een rare bedoening hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:39 schreef zoalshetis het volgende:
kunnen we een beetje respect bewaren voor de vraag van ts? misschien kunnen we net als ik wat andere manieren bedenken om de placenta niet zomaar weg te gooien maar te respecteren als iets wat in een vrouw groeit?
ja kan, maar hou respect. en het is normaler dan je denkt.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:08 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Wat heeft dat met respect voor "iets dat in de vrouw groeit" te maken? Mensen zouden het ook raar vinden als ik mijn geamputeerde arm ga opeten, of een ander "lichaamseigen" 'ingrediėnt', ik vind het maar een rare bedoening hoor.
Ja, ok, maar normale users?quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:11 schreef Maanvis het volgende:
Als mijn arm er zomaar af zou vallen zou ik hem denk ik ook willen opeten. Tenminste als het nog een beetje een gezonde arm is.
Mijn zwaar getrainde biceps zal volgens mij best lekker smaken met wat jus en een aardappeltje.
zal ik je een keer uitleggen wat romeins spareribseten is? doe ik en mijn broertje weleens.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:11 schreef P-Style het volgende:
Ik krijg ineens verschrikkelijke trek in spareribs!![]()
(vraag me niet waarom, of wąt dit met het topic te maken heeft.)
Volgens mij was dat ook de werkelijke reden dat cher een paar ribben heeft laten verwijderen. Ze had gewoon honger!quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:11 schreef P-Style het volgende:
Ik krijg ineens verschrikkelijke trek in spareribs!![]()
(vraag me niet waarom, of wąt dit met het topic te maken heeft.)
Vertel!quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:13 schreef zoalshetis het volgende:
zal ik je een keer uitleggen wat romeins spareribseten is?
quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:14 schreef Maanvis het volgende:
Volgens mij was dat ook de werkelijke reden dat cher een paar ribben heeft laten verwijderen. Ze had gewoon honger!
Heb jij dat zelf nooit, dat je naakt voor de spiegel staat en dat je dan denkt, "wow wat ben ik toch een lekker ding" en dat je dan effe een hapje van jezelf neemt? (niet echt natuurlijk, maar voor het idee)quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:11 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, ok, maar normale users?
Ik wou net zeggen, dat kind kun je ook zo opeten, dus waarom je placenta niet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:14 schreef zoalshetis het volgende:
het gaat hier om een gezond orgaan dat groeit binnen de vrouw, je hebt toch ook geen walging over je gezonde baby?
Welnee, da's hardstikke taai.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:11 schreef Maanvis het volgende:
Mijn zwaar getrainde biceps zal volgens mij best lekker smaken met wat jus en een aardappeltje.
ik kan het je wel openlijk vertellen, maar dan heb ik gelijk een gedeelte van mijn nieuwe roman verklapt.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:14 schreef P-Style het volgende:
[..]
Vertel!
Jadaag vergelijk dat effe met elkaar. Als de placenta werkelijk zo geweldig was legde ik hem wel in de wieg, en verschoonde ik Zijn luiers wel!quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:14 schreef zoalshetis het volgende:
het gaat hier om een gezond orgaan dat groeit binnen de vrouw, je hebt toch ook geen walging over je gezonde baby?
tenzij je het een week laat hangen...quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Welnee, da's hardstikke taai.
nee babys eet je niet, orgaan wel.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jadaag vergelijk dat effe met elkaar. Als de placenta werkelijk zo geweldig was legde ik hem wel in de wieg, en verschoonde ik Zijn luiers wel!
Dus ik kan beter ongetrainde lichaamsdelen pakken? Mmmm.. Naja.. De blubberkont van mijn vriendin dan?quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Welnee, da's hardstikke taai.
Een of twee van je onderkinnen!quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus ik kan beter ongetrainde lichaamsdelen pakken? Mmmm.. Naja.. De blubberkont van mijn vriendin dan?
Ja jij begint dat lelijke ding en een baby met elkaar te vergelijken.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee babys eet je niet, orgaan wel.
Daar kan je ook een rietje in zetten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus ik kan beter ongetrainde lichaamsdelen pakken? Mmmm.. Naja.. De blubberkont van mijn vriendin dan?
Jadaag, ze gaat maar naar een echte plastisch chirurg.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Daar kan je ook een rietje in zetten.
wat is dat nou voor onzin?quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee babys eet je niet, orgaan wel.
Wedden van wel? De meeste honden vinden mensenstront niet te versmaden. Mijn eigen hond heeft eens een drol uit de WC gevist.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:05 schreef Ps2K het volgende:
Alleen de hond vreet het niet
Kun je dat kopen dan in Nederland?quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:31 schreef beelz het volgende:
en ik eet ook liever veulens.
Bij de paardenslager, neem ik aan, alleen heb je er niet zoveel.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Kun je dat kopen dan in Nederland?
nee doe maar niet, en als je goed leest gaat het om placenta, de nageboorte, niet om baby'squote:Op dinsdag 9 november 2004 18:33 schreef Isabeau het volgende:
Zullen we er geen onzintopic van maken? (over dat baby's eten en zo)
nee hoor lees nog maar eens terug in je eigen tijd.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja jij begint dat lelijke ding en een baby met elkaar te vergelijken.
(offtopic)quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:35 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Bij de paardenslager, neem ik aan, alleen heb je er niet zoveel.
(offtopic)
Zou ze een kankergezwel óók opeten?!quote:maar een psygische band heeft met iets wat ook in haar groeide.
je kan niet een half regeltje quoten om je gelijk te krijgen, lees alles eens...als je beter had gelezen had je ook gezien dat het hier om zeer gezond weefsel gaat, niet om in jouw woorden door te gaan als kanker. misschien moet je zelf maar weggaan als het hier niet naar je smaak is.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:02 schreef SadKingBilly het volgende:
... En uit welke achterlijke cultuur kom jij?
Dit soort dingen doet een beschaafd mens niet
[..]
Zou ze een kankergezwel óók opeten?!
Doe toch es normaal.. Modjes, haal deze flauwekul eens weg?
Neen, dat is het niet. En dat jij dat denkt, is nogal onrustbarend.quote:en het is normaler dan je denkt.
ga maar weg, en vraag niet om slotjes.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:07 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Neen, dat is het niet. En dat jij dat denkt, is nogal onrustbarend.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waar maakt SadKingBilly zich druk om? Heb je niks beters te doen ofzo?
Dacht het niet schat, ik zoek het al tijden, en ik ken de nodige paardenslagers. Hooguit van een Noodslachting te krijgen, en dan nog heel moeilijk.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:35 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Bij de paardenslager, neem ik aan, alleen heb je er niet zoveel.
(offtopic)
Ik zal vast antwoorden, ikquote:Op dinsdag 9 november 2004 17:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
IDDquote:Op dinsdag 9 november 2004 19:20 schreef SadKingBilly het volgende:
Waar ik me druk om maak? Ik kom in CUL op zoek naar interessante recepten of bereidingen, niet om domme propaganda aan te moeten horen over het opeten van een deel van je eigen lichaam.
(en nee, ik heb inderdaad niets beters te doen da's het voordeel van ziek zijn)
Het nuttigen van onderdelen van het menselijk lichaam is zéker niet normaal en mensen die vinden van wel moeten misschien eens met een dokter gaan praten over het verhogen van hun dosis.
Geen wonder dat onze samenleving naar de bliksem gaat, met mensen die dit soort dingen als normaal zien.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
IDD
Dit topic hoort in dezelfde rubriek als de geflipte oerdansers, helend tekenen en met je vriendinnen in het bos menstrueeren.
Nee hoor. Je moet gewoon het buitenste vlies eraf snijden.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:18 schreef moussy het volgende:
Volgens mij moet je dat op 1 of andere manier heel goed spoelen .
maar jij bent wel vaker erg ongenuanceerd en harteloos.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
IDD
Dit topic hoort in dezelfde rubriek als de geflipte oerdansers, helend tekenen en met je vriendinnen in het bos menstrueeren.
Klopt..quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar jij bent wel vaker erg ongenuanceerd en harteloos.
Maar het werkt toch ook als een piesfilter....quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nee hoor. Je moet gewoon het buitenste vlies eraf snijden.
Zeker nog nooit gehoord van urinetherapie.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:20 schreef SadKingBilly het volgende:
Waar ik me druk om maak? Ik kom in CUL op zoek naar interessante recepten of bereidingen, niet om domme propaganda aan te moeten horen over het opeten van een deel van je eigen lichaam.
(en nee, ik heb inderdaad niets beters te doen da's het voordeel van ziek zijn)
Het nuttigen van onderdelen van het menselijk lichaam is zéker niet normaal en mensen die vinden van wel moeten misschien eens met een dokter gaan praten over het verhogen van hun dosis.
Geen wonder dat onze samenleving naar de bliksem gaat, met mensen die dit soort dingen als normaal zien.
dįt is jouw mening.quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt..
Maar ik heb wel gelijk.
Ook de jouwe, je zei ongenuanceert en harteloos, niet leugenachtig en vol van nekgekletsquote:Op dinsdag 9 november 2004 19:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dįt is jouw mening.
Dit ziet er niet veel frisser uit, of wel?quote:Op dinsdag 9 november 2004 20:03 schreef Underdoggy het volgende:
GATVERDAMME! Wat een ransaap moet je zijn om dit te eten...
kweenie gemarineerd zal het wel te vreten zijn. Zit geloof ik alleen veel bot in. Wat is het?quote:Op dinsdag 9 november 2004 20:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dit ziet er niet veel frisser uit, of wel?
[afbeelding]
Toch, veel frisser.quote:Op dinsdag 9 november 2004 20:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dit ziet er niet veel frisser uit, of wel?
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
IDD
Godver, ik word niet snel misselijk van afbeeldingen, maar van deze ging ik echt bijna over m'n nek!quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:57 schreef P-Style het volgende:
Laten we ontopic blijven...
[afbeelding]
Waarom blijf ik dan toch in dit topic hangenquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:56 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Godver, ik word niet snel misselijk van afbeeldingen, maar van deze ging ik echt bijna over m'n nek!![]()
#quote:Op dinsdag 9 november 2004 20:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ach, goed voor je botten.
Las wel laatst een verhaal over een Spaanse chef die zijn eigen 'goedje' gebruikte om een bepaalde structuur aan een koude saus te geven... Stond ook zo op de kaart vemeld, kijken of ik het artikel nog heb....quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
#
Met verkalken bedoelt men het dichtslibben van bloedvaten, dat heeft niets met kalk te maken.
Mens=zoogdier=dier...quote:Op woensdag 10 november 2004 10:29 schreef cinnamongirl het volgende:
Wij zijn geen dieren, we zijn mensen. Het nuttigen van de placenta is een van de meest perverse dingen die een mens kan doen.
Dat gaat bij een placenta niet helemaal op, er komen echt witte kalk pitten in het "vlees" te zitten bij een placenta.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
#
Met verkalken bedoelt men het dichtslibben van bloedvaten, dat heeft niets met kalk te maken.
een boom platen is raar en een placenta eten nietquote:Op woensdag 10 november 2004 10:17 schreef RigorMortis het volgende:
Even een update:
Het doel was een paar recepten, maar het is een waanzinnige discussie geworden over de acceptatie van het eten van lichaamseigen materiaal. Best interessant.
Vanavond zou de grote avond worden. Ik heb gisteravond al aan mijn vriendin laten weten dat ik het niet zo zag zitten. Het ziet er vreselijk uit op al die foto's en, ik kan jullie vertellen dat wanneer je zo'n koude dril ziet liggen, ik nu niet meteen sta te popelen om er lekker een hapje van te nemen.
Om er een boom op te planten vond mijn vriendin echter raar, ze wilt hem nu invriezen en bewaren voor'eventuele 'toekomstige' medische behandelingen.
Ik ben wel nieuwsgierig of er mensen zijn die het weleens gegeten hebben!
Ik ben wel weer een stuk geruster. Vanvond gewoon een karbonaadje dus.
of het nou maatschappelijk niet accepteerd is ok...maar het is tenslotte je eigen been, je mag doen wat je wilt imho. (om daarna net zo hard in een gekkenhuis te worden opgesloten lijkt me...)quote:Op woensdag 10 november 2004 11:25 schreef Litman het volgende:
Betekent dit nu ook, dat mensen bij wie bijvoorbeeld een been wordt geamputeerd, die mee mogen nemen naar huis om eens lekker te bakken?
![]()
Er is een verhaal over iemand die zijn eigen vinger per ongeluk afhakt en dan bakt en opeet en dan is het zo lekker dat het verslavend wordt en hij al zijn eigen lichaamsdelen op gaat eten.quote:Op woensdag 10 november 2004 11:41 schreef clowncloon het volgende:
of het nou maatschappelijk niet accepteerd is ok...maar het is tenslotte je eigen been, je mag doen wat je wilt imho. (om daarna net zo hard in een gekkenhuis te worden opgesloten lijkt me...)
GATVERDAMME!!quote:Op woensdag 10 november 2004 15:56 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb gehoord dat er vrouwen zijn die thee zetten met menstruatiebloed, getrokken van stukjes baarmoederslijmvlies. Zijn er vrouwen die dat doen?
Altoquote:dat sommige mensen zich verheven voelen boven andere diersoorten vind ik maar een kwalijke zaak
Haha!quote:Op woensdag 10 november 2004 18:09 schreef Underdoggy het volgende:
Er is nou eenmaal een rangorde in de natuur... en tja wij staan bovenaan...
Oke, dat van die placenta kon ik nog hebben, maar dit is echtquote:Op woensdag 10 november 2004 15:56 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb gehoord dat er vrouwen zijn die thee zetten met menstruatiebloed, getrokken van stukjes baarmoederslijmvlies. Zijn er vrouwen die dat doen?
Spermalet met Moedermelkkaasquote:Op woensdag 10 november 2004 18:21 schreef shredder het volgende:
en trouwens we zijn gebouwd om zowel van vlees en groen te kunnen leven: omnivoor.
Placenta opeten lijkt me ethisch niet verantwoord, het heeft je kind gevoed en nu eet je het op? Daarvoor was het niet bedoeld denk ik.
Tja, what's next: Onbevruchte eieren als kaviaar op toast?
Ja... aan wat voor "medisch gebruik" moeten we hier denken? Zijn er meer mensen die placenta's in laten vriezen?quote:Op woensdag 10 november 2004 18:25 schreef Chielus het volgende:
Trouwens TopicStarter, die laatste optie, invriezen voor medisch gebruik lijkt me inderdaad een betere optie. Waar kan dit voor van waarde zijn?
Dit schijnt te bestaan.quote:Op woensdag 10 november 2004 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Moedermelkkaas
We onderscheiden ons van dieren door de rede. Wij kennen zelfreflectie.quote:Op woensdag 10 november 2004 18:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Haha!In de voedselketen bestaat er een bepaalde rangorde ja. Maar verder zijn er geen "rangordes" die bepalen dat wij "bovenaan" staan hoor!
En ookal zouden we "bovenaan" staan, dat maakt ons nog niet minder dier.
Dat gaat lukken. Ik zou toch gewoon een leuk bosje bloemen kopen om je man te verassen, denk ik.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:57 schreef RigorMortis het volgende:
Haar man weet nog van niks en wil ze ermee verrassen.
quote:Op donderdag 11 november 2004 00:29 schreef Moeizaam het volgende:
Ik wilde het jullie niet onthouden
Prettige wedstrijd!
Tip, met pindasaus is alles lekker.
Het ultieme argument voor als we geen echte argumenten hebben.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:59 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vind dus dat een weldenkend mens die placenta's eet, extreem pervers is. Het is net zoiets als je eigen tumor opeten. Dat DOE je gewoon niet.
Zou je als vegetarier je eigen placenta eten?quote:Op donderdag 11 november 2004 07:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het ultieme argument voor als we geen echte argumenten hebben.
Mijn argument is dat het moreel verwerpelijk is.quote:Op donderdag 11 november 2004 07:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het ultieme argument voor als we geen echte argumenten hebben.
Sommige mensen onderscheiden zich graag van andere diersoorten en zullen daar tal van redenen voor opdragen. Feit blijft dat wij gewoon thuis horen onder de zoogdieren. Dat wij bepaalde eigenschappen hebben waarover andere diersoorten niet beschikken is welliswaar een feit maar geen onderscheid in diersoort...quote:Op woensdag 10 november 2004 22:59 schreef cinnamongirl het volgende:
We onderscheiden ons van dieren door de rede.
Apen en Konijnen eten ook hun eigen stront, als je dat bedoelt.quote:Op donderdag 11 november 2004 12:57 schreef Jereon het volgende:
[..]
Sommige mensen onderscheiden zich graag van andere diersoorten en zullen daar tal van redenen voor opdragen. Feit blijft dat wij gewoon thuis horen onder de zoogdieren. Dat wij bepaalde eigenschappen hebben waarover andere diersoorten niet beschikken is welliswaar een feit maar geen onderscheid in diersoort...
wij kunnen niet vliegen, althans niet zonder zelf ontwikkelde hulpmiddelen, maar vogels noemen we ook dieren. Dolfijnen met zelfreflectie noemen we ook dieren...
![]()
Hč lekker, dit topic wordt steeds culinaiderderquote:Op donderdag 11 november 2004 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Apen en Konijnen eten ook hun eigen stront, als je dat bedoelt.
ongetwijfeld... maar dit is niet wat ik bedoel...quote:Op donderdag 11 november 2004 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Apen en Konijnen eten ook hun eigen stront, als je dat bedoelt.
Waarschijnlijk blijft dat de vraag, want het is zeer onverstandig om uit te proberen of het lekker is. Want stel dat het lekker is, moet je vervolgens 9 maanden wachten voordat je weer een recept kunt bereiden...quote:Op donderdag 11 november 2004 13:22 schreef DeHeldjes het volgende:
Maar goed.... nu komt DÉ vraag...
Is het nu ook lekker?
Iemand al es placenta gegeten?
Er is zelfs een term voor, Scat, maar ik vind het eerlijk gezegt net zo ranzig als placenta eten.quote:Op donderdag 11 november 2004 13:15 schreef Jereon het volgende:
Trouwens, ik heb eens een ranzig filmpje gedownload waarin het zoogdier 'mens' ook uitwerpselen van een ander mens at... Dit lijkt mij nou niet een erg prettige ervaring, maar mogelijk is het ooit eens onze gewoonte geweest....
Ik zou er geen principiėle bezwaren tegen hebben.quote:Op donderdag 11 november 2004 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou je als vegetarier je eigen placenta eten?
Ik bedoel niet of je placenta wilt eten, maar is je eigen placenta moreel vegetaries?
Moreel verwerpelijk nog wel. Je doet er niemand kwaad mee. Wat is er moreel verwerpelijk aan als iemand anders dat doet?quote:Op donderdag 11 november 2004 12:10 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Mijn argument is dat het moreel verwerpelijk is.
In de natuur eten dieren de placenta op om sporen te wissen vanwege evt. nabije vijanden.quote:Op donderdag 11 november 2004 16:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Moreel verwerpelijk nog wel. Je doet er niemand kwaad mee. Wat is er moreel verwerpelijk aan als iemand anders dat doet?
Zou je dan alleen je eigen placenta eten of ook die van iemand anders? (in principe, niet daadwerkelijk)quote:Op donderdag 11 november 2004 16:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zou er geen principiėle bezwaren tegen hebben.
Het is niet noodzakelijk dus is het moreel verwerpelijk?quote:Op donderdag 11 november 2004 16:14 schreef cinnamongirl het volgende:
In de natuur eten dieren de placenta op om sporen te wissen vanwege evt. nabije vijanden.
Bij mensen hoeft dat niet. Wij kunnen het ding gewoon in de vuilnisbak doen.
Dus als men de moederkoek wil gaan opeten, dan is dat afwijkend gedrag. Ikzelf vind dat vreemd en verwerpelijk. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
O en met immoreel gedrag hoef je niet per definitie mensen kwaad te doen.
Het zou me weinig uitmaken. Een placenta is immers geen levend wezen. Ik zou ook geen moeite hebben met het eten van vlees dat gekweekt is in een laboratorium. Het is het doen lijden van levende wezens waar ik principiėle bezwaren tegen heb.quote:Op donderdag 11 november 2004 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou je dan alleen je eigen placenta eten of ook die van iemand anders? (in principe, niet daadwerkelijk)
En vlees van een dier dat een natuurlijke dood is gestorven?quote:Op donderdag 11 november 2004 16:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het zou me weinig uitmaken. Een placenta is immers geen levend wezen. Ik zou ook geen moeite hebben met het eten van vlees dat gekweekt is in een laboratorium. Het is het doen lijden van levende wezens waar ik principiėle bezwaren tegen heb.
Een plant leeft ookquote:Het is het doen lijden van levende wezens waar ik principiėle bezwaren tegen heb.
Dat vissen niks voelen is natuurlijk de grootste onzin!quote:Op donderdag 11 november 2004 17:47 schreef DeHeldjes het volgende:
Ze zeggen dat vissen ook niks voelen...
Ik heb geen bezwaar tegen het doodmaken van een levend wezen. Ik heb bezwaar tegen het levenslang misbruiken van een levend wezen om het vervolgens dood te maken. Daarmee doel ik uiteraard op de bio-industrie en haar uitwassen. Planten hebben geen bewustzijn, kennen geen pijn, geen angst. Dus heb ik geen probleem tegen het kweken van planten of het houden van planten in kleine ruimtes.quote:Op donderdag 11 november 2004 17:47 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Een plant leeft ooken als je een plant kapot maakt is ie toch ook dood? Ook al heeft een plant geen gevoel... je doodt het... maakt een einde aan het leven van de plant...
Ze zeggen dat vissen ook niks voelen...
Maar daar heb je geen "principiėle bezwaren" tegen? Want die "lijden" niet!?
Leg es uitheel interresant...
Ontopic: nog steeds niemand die al es placenta gegeten heeft??
Daar zou ik principieel weinig bezwaar tegen hebben, maar ik vind het geen fris idee. Maar zoals ik hierboven al zei, het is niet het doden dat mij zo dwarszit, het is het lijden dat bij veel dieren voorafgaat aan het doden. Als ik in de bush-bush woonde, zou ik er geen enkel probleem mee hebben om zelf dieren te vangen en te doden.quote:Op donderdag 11 november 2004 17:29 schreef P-Style het volgende:
[..]
En vlees van een dier dat een natuurlijke dood is gestorven?
"Nou eindelijk eens vlees kon eten". Lijkt me niet een erg overtuigd vegetariėr dan, als 'ie al jaren zat te wachten tot hij "nou eindelijk eens vlees kon eten".quote:Op donderdag 11 november 2004 20:34 schreef Asics het volgende:
wel eens op tv gezien, toen was er een vegetariėr aan het woord die opperde het idee dat hij nou eindelijk eens vlees kon eten zonder dat daarvoor iets of iemand gedood moest worden. Hoewel ik dat argument erg sterk vind lopen bij mij de rillingen over de rug bij het idee om dit op te eten.
Alleen als die vrouw alleen biologisch voedsel tot zich neemt en niet in een kleine ruimte wordt gehouden.quote:Op donderdag 11 november 2004 20:47 schreef Pikkebaas het volgende:
Is het wel biologisch/scharrel vlees ??
Ja dat vraag ik me dus af. Misschien is het een kistvrouw.quote:Op donderdag 11 november 2004 20:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Alleen als die vrouw alleen biologisch voedsel tot zich neemt en niet in een kleine ruimte wordt gehouden.
Van afgekolfde melk zie ik nou echt het wanstaltige niet. Je hebt het als het goed is al vaker gehad... Vind het een stuk vreemder om melk te drinken van een andere diersoort. Maar eigenlijk is alle melk gewoon bedoeld voor baby's en helemaal niet zo gezond voor een volwassen mens...quote:Op donderdag 11 november 2004 20:51 schreef 205_Lacoste het volgende:
Zo kan ik me herinneren dat bij het programma 'lieve Martine" (Met Martine van Os) er een vrouw was die haar afgekolfde melk had bewaard. Later gingen ze daar gezellig met z'n allen pannekoeken van bakken
Het idee is toch erg onsmakelijk, maar nog niet zo wanstaltig als het idee van de TS.
Ja, stel dat het eem moslima is die haar huis niet uit mag!quote:Op donderdag 11 november 2004 20:52 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me dus af. Misschien is het een kistvrouw.
Effe checken dus !
quote:Op donderdag 11 november 2004 20:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, stel dat het eem moslima is die haar huis niet uit mag!
Lijkt exact op je avatarquote:Op dinsdag 9 november 2004 16:56 schreef clowncloon het volgende:
[afbeelding]
Nou...ik moet toegeven, dit ziet er wel erg smakelijk uit!
I just poured myself a beer and thought, hmmm, I wonder... after milking the fountain of life and adding an extra creamy topping to my beer, I just gotta say! Dee-licious!!!!!!quote:Op dinsdag 16 november 2004 13:46 schreef RigorMortis het volgende:
http://www.cookingwithcum.com/phpBB/
![]()
OMFG!quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:02 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
I just poured myself a beer and thought, hmmm, I wonder... after milking the fountain of life and adding an extra creamy topping to my beer, I just gotta say! Dee-licious!!!!!!![]()
![]()
Haaien eten in de baarmoeder weleens andere haaitjes op, adelfofagie heet dat.quote:Op donderdag 11 november 2004 17:52 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat vissen niks voelen is natuurlijk de grootste onzin!
Mijn vriendin heeft het uiteindelijk niet gedaan hoor! En ik ben dit topic gestart om een recept voor te zoeken, meer niet! In eerste instantie wilde ik ook wel een stukje proberen. Uiteindelijk in de keuken staande, heb ik ervoor bedankt.quote:Op woensdag 17 november 2004 16:31 schreef bloodymary het volgende:
Dat wijf is echt knettergek als ze dat gaat doen en de topicstarter ook als je hier een serieuze vraag over gaat stellen.
En wat die man betreft die verrast gaat worden, als hij verstandig is vraagt hij echtscheiding aan zodra hij er achter komt.
Waar moet het heen met de wereld als er allemaal van die gekken rond gaan lopen.
Misschien iets voor een programma met Patty Brard na het in de stront roeren. Life and mothercooking.![]()
Ik denk eerder dat de hond dan smaak van het kind zijn/haar bloed te pakken krijgt en misschien wel meer wil!quote:Op donderdag 18 november 2004 00:54 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
En een stuk placenta aan je hond voeren heb ik ook weleens over gehoord, dan zou je hond lief zijn tegen het kind en hem nooit aanvallen. Lijkt me sterk, maargoed.
Dat is echt grote onzin... Honden zijn geen vampiers. 'De smaak van bloed' heeft voor een hond geen enkele betekenis, te meer daar een hond weinig proeft (heeft 1700 smaakpapillen daar waar een mens er 9000 heeft). Denk je dat een hond tevreden zou zijn met elke dag hetzelfde eten als hij een fijnproever was? De smaak van bloed betekent niets, de jacht echter wel. Als een hond de smaak van de jacht te pakken heeft, heb je een probleem. Er zou dus een probleem zijn als je hond je kind achterna had gezeten en er daarna een hap uit had genomen. Maar een hond legt geen link tussen 'placenta' en 'baby'.quote:Op donderdag 18 november 2004 02:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de hond dan smaak van het kind zijn/haar bloed te pakken krijgt en misschien wel meer wil!
Oh... nou ja... Gelukkig maar dan!quote:Op maandag 29 november 2004 16:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar een hond legt geen link tussen 'placenta' en 'baby'.
Koken met kauwgom lijkt me niet heel practisch (plakt zo) maar ook niet heel smerig of zo.quote:Op maandag 29 november 2004 16:32 schreef RigorMortis het volgende:
Per toeval had de site van BNN vorige week ook een link gevonden naar Cooking with Gum.
Was het niet een typo? Aangezien het eerder over "Cooking with Cum" ging... Cooking with Gum lijkt mij ook een smeerboeltje worden.quote:Op maandag 29 november 2004 17:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Koken met kauwgom lijkt me niet heel practisch (plakt zo) maar ook niet heel smerig of zo.
Een topfunctie bij een bank maakt je vriendin "normaal"?quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:09 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Ze bewaart hem in de vriezer, dus wie weet wat ze ermee van plan is...quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:40 schreef sampoo het volgende:
[..]
Een topfunctie bij een bank maakt je vriendin "normaal"?Wat wordt het de volgende keer voor speciaals?
Ik ben vegetarier, en ik heb dus een stukje van mijn placenta geproefd. Leeg laten bloeden, schoongemaakt, in blokjes gesneden, gebakken met knoflook en uitjes. Smaakte best aardig. Volgens de verloskundige was ik niet de enige.quote:Op woensdag 10 november 2004 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is natuurlijk wel de morele keus voor de vegetarier.
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:47 schreef Asteroid9 het volgende:
Zeldzaam overdreven reacties hier....
Waar ligt de grens? Nagels bijten is zeker ook kannibalisme?
Als iemand z'n eigen restproduct placenta op wil eten gaat die z'n gang maar.
Gezeur over immoreel, pervers en weet ik veel wat nog meer is totale onzin.
Men doet er niemand kwaad mee en enkel daarom al kan ik me er absoluut niet druk om maken.
Zelf zou ik me niet geroepen voelen, net als veel anderen hier, maar die kinderachtige betuttelende vingertje-wijzende pubertje reacties hier beginnen hinderlijk te worden.
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:47 schreef Asteroid9 het volgende:
Zeldzaam overdreven reacties hier....
Waar ligt de grens? Nagels bijten is zeker ook kannibalisme?
Als iemand z'n eigen restproduct placenta op wil eten gaat die z'n gang maar.
Gezeur over immoreel, pervers en weet ik veel wat nog meer is totale onzin.
Men doet er niemand kwaad mee en enkel daarom al kan ik me er absoluut niet druk om maken.
Zelf zou ik me niet geroepen voelen, net als veel anderen hier, maar die kinderachtige betuttelende vingertje-wijzende pubertje reacties hier beginnen hinderlijk te worden.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:37 schreef Litman het volgende:
Weet iemand hier of er ook dieren zijn die hun placenta opeten? Met andere woorden: komt dit vaker voor in de natuur?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Veel dieren doen dit, eten alles wat bij de geboorte vrijkomt op... Schapen bijvoorbeeld
Moord en verkrachting zijn ook niet onnatuurlijk. Soms is de natuur het probleem. Het schaap eet het om het kroest te beschermen, rauw en al en dat als niet-vleeseter. Wanneer dat in de mensenwereld niet van toepassing is men er ook maar lekker een sausje over wil en er een lekker avondje van wil maken met een glaasje wijn dan is dat ziek.quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:16 schreef Litman het volgende:
[..]
Aha, dus zo onnatuurlijk is het niet, het probleem is meer het morele sausje waarmee de placenta wordt opgediend!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:04 schreef sampoo het volgende:
Moord en verkrachting zijn ook niet onnatuurlijk. Soms is de natuur het probleem. De schaap eet het om het kroest te beschermen, rauw en al en dat als niet-vleeseter.
tuurlijk, je moet iets meer naar discovery kijken,quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:37 schreef Litman het volgende:
Weet iemand hier of er ook dieren zijn die hun placenta opeten? Met andere woorden: komt dit vaker voor in de natuur?
:')quote:A wise man once said... " It's New Shake n Bake Baby mix! "
quote:What is the appropriate number of babies to cook for a four person family?
This is a very difficult question to answer. It depends on whether or not you are using your own babies. If so, the family size decreases.
Dat komt er toevallig bij maar nog steeds geen reden om toe te passen bij een mensenzwangerschap. Wat is het volgende? Een doodgeboren kind oppeuzelen of bij een abortus het goedje maar weer naar binnen werken?quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Niet alleen bescherming van haar kroost. Ook voedingswaarde. Zoals je misschien wel weet, kost een zwangerschap nogal wat energie en dan kun je alle goede voeding gebruiken. En de voedingswaarde van een placenta is zeer hoog. Hartstikke gezond, goed om aan te sterken!
Nee het is het schaap. Moet ik hier ook nog het een en ander lopen corrigeren.quote:De schaap?
oneindig..internet, omdat dit topic al bijna in de diepvries kan...quote:Op zaterdag 4 december 2004 01:12 schreef heiden6 het volgende:
Als de placenta goed smaakt moet je hier eens kijken.
Extra rijp mensenvlees, en meer voer. Wat is het probleem?quote:Op maandag 6 december 2004 00:04 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
oneindig..internet, omdat dit topic al bijna in de diepvries kan...
mja, daar kom je best wel laat mee,
![]()
of ik ben te laat, TOEN ze nog klein waren, maar nu?
1.90 hoog! 2 stuks!
![]()
diepvries te klein?quote:Op maandag 6 december 2004 00:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Extra rijp mensenvlees, en meer voer. Wat is het probleem?
Slim bekeken.quote:Op maandag 6 december 2004 00:56 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
diepvries te klein?
eigenlijk .......wil ik ooit oma worden
ja hoor, je gaat je kindje toch ook niet opeten omdat dat in je groeide, kunnen we meteen ook gezwellen ed gaan opeten, echt het meest ranzige idee wat ik ooit heb gehoord!!quote:Op dinsdag 9 november 2004 17:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
doe maar, de boom groeit geweldig, waar het hier om gaat is dat iemand de nageboorte niet zomaar wil weggooien, maar een psygische band heeft met iets wat ook in haar groeide.
Ik vind het jammer voor je dat jij geen brede smaakontwikkeling hebt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:50 schreef Ruzbeh het volgende:
Oh. Ik heb dit eerder gelezen, maar ik heb er niet op gereageerd. Dan doe ik dat maar nu even.
BLEEEEEEEEEERGGGGHHERERERERGHHGHEHR@#*(&&!@!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111![]()
![]()
Niet echt eerlijk en objectief, hé, als je al die onsmakelijke foto's in het begin van deze thread wel aanvaard !!????quote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:15 editeerde Oblivion het volgende:
-edit- Sorry, veggie voor deze edit, maar vind 'm zeer onsmakelijk... -edit-
...
[ Bericht 6% gewijzigd door Oblivion op 15-01-2005 23:58 (foto weggehaald.) ]
Niet echt eerlijk en objectief, hé, als die onsmakelijke foto's in het begin van de thread wel aanvaard worden!!!????quote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:15 editeerd Oblivion het volgende:
-edit- Sorry, veggie voor deze edit, maar vind 'm zeer onsmakelijk... -edit-
...
[ Bericht 6% gewijzigd door Oblivion op 15-01-2005 23:58 (foto weggehaald.) ]
Of het nou goed smaakt, daar gaat het natuurlijk niet om. Al was het zo lekker als een broodje shoarma, ik zou het zeker niet opvretuh.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:11 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Ik vind het jammer voor je dat jij geen brede smaakontwikkeling hebt.![]()
quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:17 schreef Thorical het volgende:
Naar aanleiding van dit,"Acteur Tom Cruise wil de placenta opeten van zijn verloofde Katie Holmes, die binnenkort gaat bevallen. De placenta (ook wel moederkoek genoemd) vormt een soort tussenstation tussen de bloedsomloop van de moeder en de bloedsomloop van het embryo. De Amerikaanse acteur verdedigt zijn kannibale trekjes als volgt: "Ik denk dat het goed is, heel voedzaam. Ik wil zowel de placenta als de navelstreng meteen na de geboorte opeten."
Vroeg ik me af, hoe maak je zoiets klaar?
En ook ik heb wel eens moedermelk van een vriendin gedronken maar misschien is het kompleet idioot om moederkoek te eten?
Maar ik kan me voorstellen dat je ls moeder in een arme omgeving alle energie nodig hebt en dus niets verloren laat gaan maar als man, vader?
Hier ben ik dus niet uit.
Gisteravond in het programma van Wilfried de Jong (De Jong wil) heeft hij een placenta laten klaarmaken door een goede kok in Rotterdam en er gefrituurde stukjes van opgegeten om te proefen hoe het smaakte.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:03 schreef Serendips het volgende:
Gatverdamme! Wat een morbide idee!
Menselijke, of die van een koe of varken ofzo?quote:Op donderdag 20 april 2006 14:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Gisteravond in het programma van Wilfried de Jong (De Jong wil) heeft hij een placenta laten klaarmaken door een goede kok in Rotterdam en er gefrituurde stukjes van opgegeten om te proefen hoe het smaakte.
Bleek dus erg mee te vallen.
Menselijke.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Menselijke, of die van een koe of varken ofzo?
De kok zei eerst nog dat hij het niet zou eten, maar uiteindelijk heeft hij ook nog een stukje geprobeerdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |