abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23859663
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:02 schreef lucida het volgende:

OllieA jij bent al net zo'n stoeipoes als jouw kat, begrijp ik dat juist?! Geeft het niet een heerlijk gevoel van macht als je zo'n kat eens een flinke schop onder z'n achterste kunt geven? Weg met dat kattegespin en in de plaats daarvan zo'n nazi-beultje in wording als OIllie in huis nemen; zou met jou - een pedant schoolmeestertje met wat over het paard getilde kapsones - zeer goed samen kunnen gaan!...
Juist de pedante schoolmeestertjes met kapsones ergeren zich snel groen en geel aan de voortdurende drill behoefte van de hond. Kunnen ze dan helemaal niets alleen? Honden zijn natuurlijk veel kinderachtiger dan katten, die niet zeuren maar slechts nuffig de neus ophalen en weggaan. Precies zoals de kattenliefhebber zelf placht te doen. Omdat er sprake is van herkenning zal de kattenliefhebber de onhebbelijkheden van zijn huisdier koesteren.

Ik had trouwens ooit een geweldige kat (zwart). Hij was erg groot en wandelde meestal zeer majestueus voorbij. Alle buurtkatten hadden dan ook bijzonder veel ontzag voor dit indrukwekkende wezen. Er was echter een klein probleempje. Hij had geen gevoel meer in z'n staart. Dit kwam door zijn vorige eigenaren (een stel kinderen), die te vaak aan zijn staart hadden getrokken of er op waren gaan staan. In die tijd woonde ik in een huis met een gaskachel. Op een avond zat ik op de bank en rook een duidelijke brandlucht. Bleek de staart van de kat (die iets te dicht bij de kachel was gaan liggen) in brand te staan, terwijl hij niets door had. Hij zat er heel treurig bij, want hij rook het ook, maar begreep niet waar de geur vandaan kwam en liep dus rondjes om z'n eigen staart. Kijk, zulke dingen zijn heel pijnlijk voor een - toch wel - kwetsbaar egootje.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_23861005
quote:
Op donderdag 9 december 2004 18:24 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Juist de pedante schoolmeestertjes met kapsones ergeren zich snel groen en geel aan de voortdurende drill behoefte van de hond. Kunnen ze dan helemaal niets alleen? Honden zijn natuurlijk veel kinderachtiger dan katten, die niet zeuren maar slechts nuffig de neus ophalen en weggaan. Precies zoals de kattenliefhebber zelf placht te doen. Omdat er sprake is van herkenning zal de kattenliefhebber de onhebbelijkheden van zijn huisdier koesteren.

Ik had trouwens ooit een geweldige kat (zwart). Hij was erg groot en wandelde meestal zeer majestueus voorbij. Alle buurtkatten hadden dan ook bijzonder veel ontzag voor dit indrukwekkende wezen. Er was echter een klein probleempje. Hij had geen gevoel meer in z'n staart. Dit kwam door zijn vorige eigenaren (een stel kinderen), die te vaak aan zijn staart hadden getrokken of er op waren gaan staan. In die tijd woonde ik in een huis met een gaskachel. Op een avond zat ik op de bank en rook een duidelijke brandlucht. Bleek de staart van de kat (die iets te dicht bij de kachel was gaan liggen) in brand te staan, terwijl hij niets door had. Hij zat er heel treurig bij, want hij rook het ook, maar begreep niet waar de geur vandaan kwam en liep dus rondjes om z'n eigen staart. Kijk, zulke dingen zijn heel pijnlijk voor een - toch wel - kwetsbaar egootje.
Een beetje tragisch humoristisch verhaal RaisinGirl. Ik vind in beginsel alle dieren 'lief' en kan het ook met katten goed vinden. Het is wel zo dat ik zelf tot nu toe alleen maar honden heb gehad (het de konijn Valentijn, de valkparkiet Sparky, hij werd zeventien jaar, en een viertal roodwangschildpadden uitgezonderd).

Behalve de familiehond Joke, een koningspoedel, heb ik een tijdje een Duitse herder gehad (teefje) Quinto die werkelijk fantastisch luisterde, als ik op een fluistertoon tegen haar zei, bijvoorbeeld in de trein, meisje ga eens mooi liggen dan pardoes lag ze, ze was totaal niet agressief en het was een bijzonder trouwe rakker, helaas is zij door een dronken wildebras overreden toe ze zes jaar was.

De andere hond ook een Duitse herder en ook een teefje heette Irak, deze hond had ik begin jaren tachtig, dus nog voor de Irakoorlog. Irak nam ik als het maar even kon overal mee naar toe, zelfs naar de 'disco' ze had alleen een tic, telkens als ze een tram hoorde aankomen, was er geen houden meer aan. Madame moest en zou de tram in. Ik had haar zelden aangelijnd, en het is meerdere malen voorgekomen, dat ik met een rode kop een volle tram in moest, en deze dus ophield om haar er weer met moeite uit te krijgen.

Ik woonde toen vierhoog in de Frederikstraat en naarmate Irak ouder werd, waren de trappen voor haar niet meer te belopen, uit liefde voor de hond, maar wel met pijn in het hart, heb ik haar toen naar mijn zus gebracht die gelijkvloers woonde en waar ze nog een tweetal jaren heeft geleefd.

De hond die ik nu heb is een kruising tussen een abrikozenpoedel en een teckel (inmiddels 15 jaar) en ook al is het een reu, hij is even lief als beide andere honden, en is hij een begrip in de buurt geworden. Ik laat hem zoveel mogelijk in zijn eigen element, en zorg ervoor dat hij niets tekort komt.

Een speciale drill is nimmer nodig geweest, want met de juiste stem kun je wonderen verrichten. Als ik iets 'haat' dan zijn het hondenbezitters die hun hond afblaffen en altijd maar als halve garens aan de riem lopen te trekken... Hondenbezitters die hun hond beschouwen als status en machtsymbool - ik loop er altijd met een grote boog omheen. Soms spreek ik zo'n geweldenaar wel eens op zijn/haar onhebbelijk gedrag aan, maar daarbij moet je wel goed inschatten of dat de zaken niet alleen nog maar verergerd!...

het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_23862764
Wie moest er ook al weer bij wie op de sofa? .
Wolla Billa Halala.
pi_23863372
quote:
Op donderdag 9 december 2004 20:34 schreef Callas het volgende:
Wie moest er ook al weer bij wie op de sofa? .
Wat koester jij toch een onverklaarbare jaloezie als er plots andere vrouwen in het spel zijn. Ik had overigens niet de indruk dat RG bij mij, of ik bij RG op de sofa lag, maar als jij dat anders ziet, verklaar je gerust nader.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23863699
quote:
Op donderdag 9 december 2004 20:59 schreef lucida het volgende:

[..]

Wat koester jij toch een onverklaarbare jaloezie als er plots andere vrouwen in het spel zijn. Ik had overigens niet de indruk dat RG bij mij, of ik bij RG op de sofa lag, maar als jij dat anders ziet, verklaar je gerust nader.
Ik heb klaarblijkelijk een beter geheugen, zeker wanneer iemand de plank misslaat. Wat het laatste betreft is het trouwens maar goed dat ik niet zoveel meer van jou lees in POL en NEWS...
Wel is het opvallend dat jij bij Yvonne, RG en bij mij soms zomaar ineens sympathiek lijkt. Ik vind dat natuurlijk wel vermakelijk.

Ter jouw middelbare-geheugensteun:
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 18:51 schreef lucida het volgende:

[..]

Aan jou zal het niet liggen...

Wat Ryan3 betreft zie je wel vaker het verschijnsel dat zogauw mannen eenmaal onder de pannen zijn - zeker wanneer ze zelf al op middelbare leeftijd zijn -, ze vaak als een ispiratieloze plumpudding in elkaar zakken. (Vergeef me de lelijke zinsconstructie...)

Misschien moet hij wel weer eens bij RG op de sofa, zij schijnt nogal een weldadige invloed op hem uit te oefenen...

Met humorvolle groet,

Lucida

Ps. de persoonlijke verhalen van jou en RG vond ik gewoon leuk om te lezen.
Wolla Billa Halala.
pi_23865511
quote:
Op zondag 7 november 2004 16:06 schreef Callas het volgende:
We krijgen volgende week zaterdag een hondje als vaste huisgenoot. Het is een hele lieve Jack Russell van vijf jaar oud alleen haar naam...... Ze heet Misty..... Die naam hebben kinderen haar ooit gegeven.

Mijn vraag is nu, kan ik dit veranderen? Ze is immers al vijf jaar maar als ik straks door de buurt "Misty" moet gaan roepen dan schaam ik me stuk. .

Wolfie zal vast wel kunnen.

Zelf heb ik altijd een idee van stoere mannen met hoge veterboots en lange leren jassen als ik een verbastering van de naam Wolf hoor...
smachtend naar mensen met een bewegelijk verstand
pi_23865984
quote:
Op zondag 7 november 2004 16:17 schreef Callas het volgende:
Is er niet een usernaam die we kunnen gebruiken, ik doel niet meteen op Luiecida.
Stali eindigt ook op een i... maar je kunt ook Yuri of Sharon overwegen als het niet van de straat moet zijn..
pi_23866291
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 19:11 schreef lucida het volgende:

[..]

Behalve dan de twee handen op een buik???
voltreffer?
pi_23866917
Na doorlezen van het hele topic zie ik de ontijdigheid van mijn reacties er goed uitkomen [img]
suc6 met je hondje Callas.

@Lucida, heb jij ook zo'n Desi B. baard?

[ Bericht 14% gewijzigd door yvonne op 10-12-2004 11:26:11 (smiley weggehaald.) ]
pi_23867804
Na deze korte intermezzo belangeloos verzorgd door Omara gaan we nu weer over tot de orde van de dag. Ik kom dus net thuis, blijkt dus dat die hele indoctrinatie op nazistische leest geschoeid al met al weinig effect sorteert. Behalve dan dat Stali als een speer ging afwassen vlak voordat ik het pand betrad, maar dat is iets anders... Ollie heeft in mijn afwezigheid de rol als Führer van de roedel geprobeerd over te nemen. Hij nam nl. schielijk plaats in mijn Archie Bunker-zetel - je weet wel zo'n zetel die het privé-domein is van de heer des huizes (waar overigens hier verder iedereen in zit . - en nam de taak van bechermer c.q. bewaker van de roedel over. Dwz telkenmale dat de weerspiegeling van Stali of Ollie zelf zichtbaar werd in het raam begon hij te blaffen, af en toe te janken, en met gezwollen borst heen en weer te paraderen. Stali heeft hem even in de waan gelaten dat hij de chef was en joeg hem toen uit mijn zetel, en terecht, ik hou er niet van dat meteen aan mijn poten gezaagd wordt als ik er niet ben. Toen ik dus eenmaal thuis was liep Ollie, die zeer blij was met mijn aanwezigheid, meteen naar de kast waar het balletje op ligt om, en je raadt het al, te dreinen om zijn balletje... Enfin ik heb dus maar een half uurtje met hem gevoetbald. Ik denk dat het nazi-regime, hoe goed ook bedoeld, niet echt uitwerking heeft op de geest van Ollie. Dat is natuurlijk sneu. Daarom is het misschien zaak om maar een andere methode ter hand te nemen. Ik las laatst dat de Islam gezien wordt als fascisme, misschien moeten we van Ollie maar een moslim maken, wat jullie...???
I´m back.
pi_23874117
Gaat Ollie nu verder gesluierd door het leven, en raakt het beest doordrongen van haar plaats, of valt er mogelijk ook een multiculturele methode van gezinsintegratie te conditioneren. Uiteraard in het eigen belang van de hond, dat spreekt vanzelf.
pi_23877322
In de islamitische wereld zijn honden (en varkens) de meest verachtelijke schepsels. Hun populaire kwalificatie 'christenhond' is daar een uiting van.
Als ik met mijn (aangelijnde) honden op stap ben, dan kan ik de islamitische passanten feilloos detecteren.
pi_23882585
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]
Ollie bijt nog niet, maar hij is nu bezig in 'Mein Kampf' van ene A. Hitler oid, dus we hebben de hoop nog niet opgegeven. Ook geloof ik stiekem nog altijd dat mensen c.q. viervoeters die 'Mein Kampf' lezen natuurlijk van nature wel nazistische sympathieën koesteren hè, dat begrijp je wel.

Ik zie het ook helemaal voor me
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23886209
quote:
Op donderdag 9 december 2004 23:06 schreef Omara het volgende:
Na doorlezen van het hele topic zie ik de ontijdigheid van mijn reacties er goed uitkomen [img]
suc6 met je hondje Callas.

@Lucida, heb jij ook zo'n Desi B. baard?
Als je soms op de photo van Ryan3 elders in deze topic doelt, kan ik je geruststellen, ik lijk er in de verste verte niet op...
Jouw avatar mag er trouwens wel wezen, wat een stoot...
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23892376
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:53 schreef lucida het volgende:

[..]

Als je soms op de photo van Ryan3 elders in deze topic doelt, kan ik je geruststellen, ik lijk er in de verste verte niet op...
Jouw avatar mag er trouwens wel wezen, wat een stoot...
Dank je wel voor je compliment.
Je kunt me wel herkennen in de stad als je met deze avatar in gedachten op zoek zou zijn...
  zaterdag 11 december 2004 @ 01:38:28 #241
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23892433
Ik zou een compliment van lucida nooit serieus nemen...
Maar ja, jij bent mij niet en ik ben jou niet...

Je moet er zelf maar de sesamstraat-tune bij bedenken...
Proost!
...dass wir fliegen.
pi_23892484
De-oneven-2 Dat je in dit topic wat wil zeggen houdt niet in dat je zomaar een eind in de ruimte kan lullen. of te wel doe normaal.

normaal verwijder ik gewoon dit soort nietszeggende onzin posts, maar dit keer laat ik het staan als een schoolvoorbeeld van een post die gewoon niets toevoegd , overbodig is en tot de categorie bagger behoord.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  zaterdag 11 december 2004 @ 01:43:47 #243
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23892514
Alsof ik het kan helpen dat het bij jou aan elk inzicht ontbreekt...
...dass wir fliegen.
pi_23892591
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 01:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
Alsof ik het kan helpen dat het bij jou aan elk inzicht ontbreekt...
ohw ja verdere klachten en/of commentaar mag in FB , overbodige rotzooi dat onder het mom van zinnig commentaar wordt gepost , wordt verwijderd.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  zaterdag 11 december 2004 @ 01:56:49 #245
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23892673
Zo, Ryan en Callas.
Vertel eens, hoe staat het met Het Hondje?

Kwispelt ze nog wel eens onder het Nazi Regime dat haar nu opgelegd is?
Kwispelen, ook zo'n mooi woord...

...dass wir fliegen.
pi_23893381
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 01:56 schreef De-oneven-2 het volgende:

Ik-wil-spelen
het is zoals het is
non-conforming link
  zaterdag 11 december 2004 @ 03:18:12 #247
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23893488
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 03:06 schreef lucida het volgende:

[..]

Ik-wil-spelen
'

Nou, vooruit...
Vangen!
...dass wir fliegen.
pi_23897070
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:12 schreef Callas het volgende:

Wel is het opvallend dat jij bij Yvonne, RG en bij mij soms zomaar ineens sympathiek lijkt. Ik vind dat natuurlijk wel vermakelijk.
Altijd leuk om te horen. Maar zeg eens Callas wat is daar nou zo vermakelijk aan?
quote:
Ps. de persoonlijke verhalen van jou en RG vond ik gewoon leuk om te lezen.
Zo zijn de verhalen - in elk geval wat mij betreft - ook bedoeld. Sommige users zouden best wel eens wat vaker door de dubbele bodem van mijn reacties heen mogen lezen, en eens wat meer oog mogen hebben voor de onderliggende humor, en zelfspot waarmee mijn reacties vaak ook gepaard gaan.

het is zoals het is
non-conforming link
pi_23910645
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 01:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zo, Ryan en Callas.
Vertel eens, hoe staat het met Het Hondje?

Kwispelt ze nog wel eens onder het Nazi Regime dat haar nu opgelegd is?
Maar even serieus, ik ben wel nieuwsgierig hoe het nu gaat met dat kleine konijnenbijtertje.
Voortgangsverslag, aub.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 12 december 2004 @ 01:12:45 #250
85889 lucida
équilibre
pi_23911684
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:35 schreef Callas het volgende:

Ps. Ik hoop dat je nog een foto vind.

Helaas is het mij niet gelukt mijn eigen photo's van Sippy naar deze site toe te scannen. Maar de photo van bonstaande viervoeter lijkt als twee druppels water op mijn hond - alleen dan aanzienlijk jonger...
het is zoals het is
non-conforming link
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')