Even alle persoonlijke onmin terzijde - Ollie oogt als een leuk hondje. Skippy lijkt er veel op alleen is hij al weer wat ouder, zwarter en zo goed als helemaal grijs/wit rond zijn snoetje en pootjes. Alsof hij steeds een wit voetje wilt halen... Ik zal eens kijken of ik nog een digitale foto van hem kan vinden, dan zal ik die posten.quote:
Hee doe eens Lucida, leuk.quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:49 schreef lucida het volgende:
[..]
Even alle persoonlijke onmin terzijde - Ollie oogt als een leuk hondje. Skippy lijkt er veel op alleen is hij al weer wat ouder, zwarter en zo goed als helemaal grijs/wit rond zijn snoetje en pootjes. Alsof hij steeds een wit voetje wilt halen... Ik zal eens kijken of ik nog een digitale foto van hem kan vinden, dan zal ik die posten.![]()
Skip is onlangs 15 jaar geworden, Hij is inmiddels wel wat gewend. Maar ook hij had die zelfde streken toen hij nog wat jonger was. Hij laat zich nu niet meer zo makkelijk voor de gek houden. Maar voeger hoefde hij maar een programma te zien waar honden, leeuwen of ander grote viervoeters te zien waren of hij begon vervaarlijk te grommen, Ook als hij zichzelf zag, bijvoorbeeld in de spiegeling van de deur, dan begon hij flink (tegen zichzelf) te blaffen. In het algemeen is het een mensenvriend, en van zijn mannelijke soortgenoten moet hij absoluut niets hebben. Dan is hij zowaar nog steeds zeer fel en pedant. Het maakt hem ook niet uit of dat een grote of juist heel kleine hond is - hij gromt met opgetrokken rug van zich af - aandoenlijk om te zien, want als je te hard boeh zou roepen zet hij het op een lopen...quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:59 schreef Callas het volgende:
[..]
Hee doe eens Lucida, leuk.
Hoe reageert jouw hond eigenlijk op honden op televisie en computer? Ik moet wel lachen nu, Ollie zag net zijn eigen foto en kroop verward grommend op het bureau.
Zo, dus jij bent naarstig op zoek naar een partner??? Leuk om dat op deze manier te vernemen.quote:Op woensdag 24 november 2004 09:35 schreef Callas het volgende:
Ps.II. Een aandoenlijke hond is niet alleen handig wanneer je om contact verlegen zit, ook wanneer je naarstig op zoek bent naar een partner is mijn ervaring. Waar mannen voorheen keken op een afstand, vinden ze Ollie nu een geweldig excuus om op die manier te contact te leggen..
quote:Op woensdag 24 november 2004 09:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo, dus jij bent naarstig op zoek naar een partner??? Leuk om dat op deze manier te vernemen..
Niet getreurd er zijn nog andere methoden die minder omslachtig zijn. Voorbeeld, je neemt een hondje, opent er een topic over op een forum en de ongetrouwde dan wel ongehlukkig getrouwde veertigers en vijftigers komen als vliegen op de stroop op je af. Je moet hun ietwat atavistische kijk op de werkelijkheid uiteraard voor lief nemen.
[..]quote:Op woensdag 24 november 2004 09:53 schreef Callas het volgende:
[..], dat was niet erg handig gezegd he?
Ach, als je een topic over hondenbezitters begint dan kun je iedere dag deez of geen een veeg uit de pan geven, is mijn ervaring. Ik bedoel, Wilders doet me niet voor niets aan een poedel denken.quote:Noem het maar niet omslachtig.... ik vind dit een bijzonder omslachtige manier om deez of geen een veeg uit de pan te geven....
Hij gaat fijn!quote:Op woensdag 24 november 2004 10:02 schreef Callas het volgende:
inlogfout.
Cut!quote:Op woensdag 24 november 2004 09:35 schreef Callas het volgende:
Waar mannen voorheen keken op een afstand, vinden ze Ollie nu een geweldig excuus om op die manier te contact te leggen..
Jij bent dan hopelijk wel zo'n lul die de aandacht bij het hondje weet te houden.quote:Op woensdag 24 november 2004 11:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Cut!
Ik ben zo'n lul die op je hondje zou afstappen omdat ik 'm persé even wil aaien,
maar uit goed fatsoen ook even hallo tegen jou zeg.
In die zin is het hondje vooral een geweldig excuus om je gevoel van eigenwaarde een beetje op te krikken...
And action!
quote:Op woensdag 24 november 2004 12:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, ik ben zo'n lul die énkel oog voor het hondje heeft.
Zo'n lul waarbij een vrouw op den duur gaat denken: "Ja, hallo, ik zit wel vast aan dat hondje hoor!"
Nou, ik wil niet veel zeggen...quote:Op maandag 6 december 2004 00:05 schreef Ryan3 het volgende:
En indien dat niet gebeurt dan gaat-ie chagerijnig op zijn afgedankte dekentje zitten en naar ons zitten sippen, terwijl wij bijv. de liefde bedrijven. Leuk hoor, die priemende oogjes in je rug van dat half-gedomesticeerde roofdier als je amechtig de welgevormde kont beroert van je geliefde en je penis in uitgestrekte hoedanigheid in het rond bungelt.... Een kleine drein is het en dat is-tie. En ik ga nu mijn onderbroek weer aandoen...
I see your point, echter ik ben natuurlijk wel het alpha-mannetje in de roedel en Stali is het oudste wijfje, dus hij zou zijn plaats moeten kennen. In plaats daarvan vermoeden wij dat hij het alpha-mannetje dus aan het uitdagen is. Dwz toen Stali in haar blote kont stond daarnet keek hij echt met priemende oogjes toe. Punt is dat Ollie zelf een wijfje is en dus denken we dat hij de plaats van Stali probeert in te nemen oid.quote:Op maandag 6 december 2004 00:48 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou, ik wil niet veel zeggen...
Maar volgens mij liggen jullie dat arme diertje behoorlijk te traumatiseren.
Moet ie daar op zijn dekentje aanzien hoe jij amechtig bezig bent, met een rond bungelende penis. Wat moet zo'n hondje daar niet van denken?
Is dat nou de voorbeeldfunctie van de roedelleider? Geen wonder dat ie dreint.
Hm.quote:Op maandag 6 december 2004 01:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
I see your point, echter ik ben natuurlijk wel het alpha-mannetje in de roedel en Stali is het oudste wijfje, dus hij zou zijn plaats moeten kennen. In plaats daarvan vermoeden wij dat hij het alpha-mannetje dus aan het uitdagen is. Dwz toen Stali in haar blote kont stond daarnet keek hij echt met priemende oogjes toe. Punt is dat Ollie zelf een wijfje is en dus denken we dat hij de plaats van Stali probeert in te nemen oid.
Btw terwijl ik dit schrijf zat Ollie op Stali's schoot en doet-ie ineens een uithaal naar een stuk chocoladeletter van de kleine meid, dat hier op het bureau lag. Zit er ineens een gigantische chocoladeletter overdwars in zijn kleine bek...
Jij zou het ook goed doen als honden-psychiater.quote:Op maandag 6 december 2004 01:24 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm.
Niet alleen bungel je met je piemel in het gezichtsveld van Ollie, daarnaast verkracht je ook nog consequent haar - ik herhaal: haar - sexuele identiteit!
Ik heb even het juiste naamwoord gebruikt in je post:
Zij zou haar plaats moeten kennen, zij is het alpha-mannetje aan het uitdagen, zij kijkt met priemende oogjes, zij probeert de plaats van Stali (whatever) in te nemen, en zij doet een uithaal naar een chocoladeletter, et cetera.
Jullie zijn niet alleen bezig dit onschuldige diertje bloot te stellen aan de meest profane beelden, daarnaast en daarboven zijn jullie bezig met een demoniserende ondermijning van haar sexuele identiteit.
Vind ik wel erg!
Om OllieA tegemoet te komen slaapt Ollie vannacht bij het alphamannetje (...tsskk). *grijns*.quote:Op maandag 6 december 2004 01:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Punt is dat Ollie zelf een wijfje is en dus denken we dat hij de plaats van Stali probeert in te nemen oid.
En ik maar denken dat hij er met de afstandsbediening vandoor ging.quote:
Btw terwijl ik dit schrijf zat Ollie op Stali's schoot en doet-ie ineens een uithaal naar een stuk chocoladeletter van de kleine meid, dat hier op het bureau lag. Zit er ineens een gigantische chocoladeletter overdwars in zijn kleine bek...
Hmz, wat bedoel je met dat 'ook'?quote:Op maandag 6 december 2004 01:29 schreef Callas het volgende:
[..]
Jij zou het ook goed doen als honden-psychiater.
quote:Op maandag 6 december 2004 01:32 schreef Callas het volgende:
[..]
Om OllieA tegemoet te komen slaapt Ollie vannacht bij het alphamannetje (...tsskk). *grijns*.
[..]
ik ken een hond die zo heetquote:Op zondag 7 november 2004 17:41 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Dat is wel een hele domme naam voor een hond.
Ja joah, je schaamt je stuk vanwege een naam. Behoorlijk kansloos als je het mij vraagt, is het echt zo belangrijk wat anderen van de naam van je hond denken. Tering, hoe sneuquote:Op zondag 7 november 2004 16:06 schreef Callas het volgende:
We krijgen volgende week zaterdag een hondje als vaste huisgenoot. Het is een hele lieve Jack Russell van vijf jaar oud alleen haar naam...... Ze heet Misty..... Die naam hebben kinderen haar ooit gegeven.
Mijn vraag is nu, kan ik dit veranderen? Ze is immers al vijf jaar maar als ik straks door de buurt "Misty" moet gaan roepen dan schaam ik me stuk..
"Jawohl, Herr Commandant!".quote:Op maandag 6 december 2004 13:28 schreef Ryan3 het volgende:
Goed, in gezamenlijk overleg hebben we dus besloten, teneinde Ollie zijn plaats te leren kennen, een nazi-regime in te stellen..
Ollie in haar nekvel grijpen, van de vloer tillen en een paar keer heen-en-weer schudden.quote:Op maandag 6 december 2004 13:28 schreef Ryan3 het volgende:
... teneinde Ollie zijn plaats te leren kennen ...
Zo´n post verwacht je beslist niet in een F&F topic, wellicht wel in een R&P topic.quote:Op maandag 6 december 2004 23:26 schreef Callas het volgende:
En nu allemaal even meezingen....
Misschien moet jij (of Gellius) het artikel in de De Groene Amsterdammer van 14-7-99; "Hond op de divan lezen. Een interresant artikel waarin het boek 'Honden houden van mensen' van de psychoanalyticus Jeffrey Masson nader wordt belicht...quote:Op maandag 6 december 2004 13:28 schreef Ryan3 het volgende:
Goed, in gezamenlijk overleg hebben we dus besloten, teneinde Ollie zijn plaats te leren kennen, een nazi-regime in te stellen..
PS
Nou maar niet hopen dat ik er lol in krijg...
quote:Ik heb in de memoires van de Duitse hondentrainer Sauerländer een anekdote gelezen over Hitler die iets duidelijk maakt over de "hondenliefde" van macho's. De Duitse dictator had altijd herdershonden, die meestal Wolf heetten. Toen Sauerländer Hitler ontmoette, toonde deze hem vol trots zijn Wolf van dat moment. Sauerländer wilde het dier aaien, maar Hitler waarschuwde hem: "Hij bijt u. Dit is een hond die uitsluitend mij gehoorzaamt." De trainer probeerde het toch en kon het dier strelen zonder dat het gromde of beet. Daarop trok Hitler zijn pistool en schoot de hond ter plekke dood. Toen de verbijsterde Sauerländer hem vroeg waarom hij dat gedaan had, antwoordde Hitler: "Ik wil nu eenmaal een hond die slechts mij gehoorzaamt."
En of deze anekdote waar is of niet kan ik niet controleren, maar het is een feit dat Hitler, nadat hij in de laatste oorlogsdagen van Himmler cyaankali-capsules had gekregen, het gif uittestte op zijn hond Blondie. Hij gaf geen krimp toen het dier direct na inname van de pil stierf.'
In uw boek heeft u het over herdershonden in de Duitse vernietigingskampen die wel degelijk mensen verscheurden.
'Ja, deze zogenaamde "Auschwitz-honden" stellen me voor een raadsel. Hoewel, ik kan het antwoord op de vraag hoe de SS die honden zover kreeg al raden: door hun wil te breken en ze vervolgens een keiharde training te laten ondergaan. Er bestaan nu eenmaal geen antisemitische honden. De Auschwitz-honden vormden het psychologische spiegelbeeld van de SS-bewakers. Als we precies zouden weten hoe je van herdershonden gedisciplineerde moordenaars kunt maken, zouden we wellicht ook precies weten hoe dat proces bij mensen in hun werk gaat. Geen enkele nog levende SS-hondentrainer zal dat echter uit de doeken willen doen, en ik heb evenmin kunnen achterhalen wat er met deze kamphonden is gebeurd na de oorlog, al vermoed ik dat ze gewoon zijn afgemaakt.'
Helemaal niet zo raadselachtig.quote:Op dinsdag 7 december 2004 00:59 schreef lucida het volgende:
...
'Ja, deze zogenaamde "Auschwitz-honden" stellen me voor een raadsel. Hoewel, ik kan het antwoord op de vraag hoe de SS die honden zover kreeg al raden: door hun wil te breken en ze vervolgens een keiharde training te laten ondergaan. Er bestaan nu eenmaal geen antisemitische honden. De Auschwitz-honden vormden het psychologische spiegelbeeld van de SS-bewakers. Als we precies zouden weten hoe je van herdershonden gedisciplineerde moordenaars kunt maken, zouden we wellicht ook precies weten hoe dat proces bij mensen in hun werk gaat.
...
Ach, ik zou zeggen laat hondjes (Ollie, Koekepan en consorten) aan de nazi-tucht van Ryan3 over, en het worden allemaal 'Kampbeultjes in spe'...quote:Op dinsdag 7 december 2004 02:07 schreef Gajus het volgende:
Het maken van onderscheid tussen semieten en ariërs is problematisch, maar dat ondervang je door te zorgen voor onderscheidende klederdrachten tussen gevangenen en bewakers.
wehehehe...quote:Op dinsdag 7 december 2004 02:34 schreef lucida het volgende:
[..]
Ach, ik zou zeggen laat hondjes (Ollie, Koekepan en consorten) aan de nazi-tucht van Ryan3 over, en het worden allemaal 'Kampbeutjes in spe'...![]()
quote:
Gut, gut...quote:Ryan3 schreef maandag 6 december 2004
"Goed, in gezamenlijk overleg hebben we dus besloten, teneinde Ollie zijn plaats te leren kennen, een nazi-regime in te stellen...
wehehehe...quote:
Ja, lamskoteletje.quote:Op woensdag 8 december 2004 00:10 schreef Callas het volgende:
Zeg, Kaneelstokje, ga jij eens even leuk ballen met die hond?.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |