abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23522339
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:49 schreef Callas het volgende:
Dit is Ollie!

[afbeelding]
Even alle persoonlijke onmin terzijde - Ollie oogt als een leuk hondje. Skippy lijkt er veel op alleen is hij al weer wat ouder, zwarter en zo goed als helemaal grijs/wit rond zijn snoetje en pootjes. Alsof hij steeds een wit voetje wilt halen... Ik zal eens kijken of ik nog een digitale foto van hem kan vinden, dan zal ik die posten.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:53:55 #152
105578 Dead-Doll
Not your mother!
pi_23522468
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 16:49 schreef Callas het volgende:
Dit is Ollie!

[afbeelding]
liev
pi_23522599
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:49 schreef lucida het volgende:

[..]

Even alle persoonlijke onmin terzijde - Ollie oogt als een leuk hondje. Skippy lijkt er veel op alleen is hij al weer wat ouder, zwarter en zo goed als helemaal grijs/wit rond zijn snoetje en pootjes. Alsof hij steeds een wit voetje wilt halen... Ik zal eens kijken of ik nog een digitale foto van hem kan vinden, dan zal ik die posten.
Hee doe eens Lucida, leuk.
Hoe reageert jouw hond eigenlijk op honden op televisie en computer? Ik moet wel lachen nu, Ollie zag net zijn eigen foto en kroop verward grommend op het bureau.
Wolla Billa Halala.
pi_23523652
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:59 schreef Callas het volgende:

[..]

Hee doe eens Lucida, leuk.
Hoe reageert jouw hond eigenlijk op honden op televisie en computer? Ik moet wel lachen nu, Ollie zag net zijn eigen foto en kroop verward grommend op het bureau.
Skip is onlangs 15 jaar geworden, Hij is inmiddels wel wat gewend. Maar ook hij had die zelfde streken toen hij nog wat jonger was. Hij laat zich nu niet meer zo makkelijk voor de gek houden. Maar voeger hoefde hij maar een programma te zien waar honden, leeuwen of ander grote viervoeters te zien waren of hij begon vervaarlijk te grommen, Ook als hij zichzelf zag, bijvoorbeeld in de spiegeling van de deur, dan begon hij flink (tegen zichzelf) te blaffen. In het algemeen is het een mensenvriend, en van zijn mannelijke soortgenoten moet hij absoluut niets hebben. Dan is hij zowaar nog steeds zeer fel en pedant. Het maakt hem ook niet uit of dat een grote of juist heel kleine hond is - hij gromt met opgetrokken rug van zich af - aandoenlijk om te zien, want als je te hard boeh zou roepen zet hij het op een lopen...
Verder is het een echte stadshond die ik onaangelijnd zelfs door de drukste straten met me mee kan laten lopen, omdat hij werkelijk zeer goed luistert. Voor de oversteek stopt hij uit zichzelf en steekt pas over als ik bijvoorbeeld 'ga maar' roep. Verder is het een echte waterrat, die zelfs van hoge stijgers het water in 'duikt'... Maar zijn grootste interesse gaat toch uit naar eten, slapen en wandelen in die volgorde...
Ik had al laten weten dat hij eigenlijk een erfenis is. Zijn naam was toen nog Juisy maar dat vond ik niet zo'n leuke naam vandaar Skippy... Iedereen, vooral de kinderen in de buurt, kent hem en hij wordt dan ook door veel mensen aangehaald. Als mensen ooit verlegen zitten om contact neem een aandoenlijk hondje, en je wordt door Jan en alleman spontaan op straat, in de tram, de supermarkt etc. aangesproken.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23535317
Die bravoure is heel erg leuk inderdaad. Ollie reageert heel fel op poezen, gisteren vloog hij fel een grote cyper achterna maar toen hij de grote en inmiddels blazende harige kluwen eindelijk bereikt had toen wist hij niet meer wat hij ermee aanmoest. Spelen dan maar.... de poes dacht daar toch een ietsje anders over en met een kop van hier is niets aan, liep Ollie maar weer met mij mee.

Skippy zal feller zijn omdat het een mannetje is. Ollie is eigenlijk een vrouwtje en heeft wrs daarom nog geen ruzie gehad met andere honden. Wel is het al een keer gebeurd dat ik met 1 hond ging wandelen en er met 2 thuis kwam.

Jij hebt je hond ook een andere naam gegeven. Ik ben echt verbaasd hoe snel Ollie aan zijn nieuwe naam gewend is en ik trouwens aan Ollie als hond. Stiekem ben ik best benauwd dat de moeder van Ryan zal bellen om te zeggen dat ze haar hond teveel mist en hem terug wilt. Dan is Skippy met 15 jaar al heel oud, jammer is dat, want je hecht je heel erg aan een hond, dat merk ik iig nu al.

Ps. Ik hoop dat je nog een foto vind.
Ps.II. Een aandoenlijke hond is niet alleen handig wanneer je om contact verlegen zit, ook wanneer je naarstig op zoek bent naar een partner is mijn ervaring. Waar mannen voorheen keken op een afstand, vinden ze Ollie nu een geweldig excuus om op die manier te contact te leggen. .
Wolla Billa Halala.
pi_23535557
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:35 schreef Callas het volgende:

Ps.II. Een aandoenlijke hond is niet alleen handig wanneer je om contact verlegen zit, ook wanneer je naarstig op zoek bent naar een partner is mijn ervaring. Waar mannen voorheen keken op een afstand, vinden ze Ollie nu een geweldig excuus om op die manier te contact te leggen. .
Zo, dus jij bent naarstig op zoek naar een partner??? Leuk om dat op deze manier te vernemen.
.

Niet getreurd er zijn nog andere methoden die minder omslachtig zijn. Voorbeeld, je neemt een hondje, opent er een topic over op een forum en de ongetrouwde dan wel ongehlukkig getrouwde veertigers en vijftigers komen als vliegen op de stroop op je af. Je moet hun ietwat atavistische kijk op de werkelijkheid uiteraard voor lief nemen.
I´m back.
pi_23535587
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zo, dus jij bent naarstig op zoek naar een partner??? Leuk om dat op deze manier te vernemen.
.

Niet getreurd er zijn nog andere methoden die minder omslachtig zijn. Voorbeeld, je neemt een hondje, opent er een topic over op een forum en de ongetrouwde dan wel ongehlukkig getrouwde veertigers en vijftigers komen als vliegen op de stroop op je af. Je moet hun ietwat atavistische kijk op de werkelijkheid uiteraard voor lief nemen.
, dat was niet erg handig gezegd he?

Noem het maar niet omslachtig.... ik vind dit een bijzonder omslachtige manier om deez of geen een veeg uit de pan te geven....
Wolla Billa Halala.
pi_23535719
inlogfout.
Wolla Billa Halala.
pi_23535731
inlogfout.
Wolla Billa Halala.
pi_23535769
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:53 schreef Callas het volgende:

[..]

, dat was niet erg handig gezegd he?
[..]

Nee, dat was niet erg handig gezegd nee. Je kunt op je vingers aftellen dat zo'n zinsnede de uitwerking heeft van een soort open uitnodiging voor dolende 20'ers, 30'ers, 40'ers en 50'ers op dit forum en dan hoeven het niet eens hermeneutici te zijn. Sta ook niet gek te kijken als een enkele "ruimdenkende" tiener zich toevoegt op je MSN-lijstje.
quote:
Noem het maar niet omslachtig.... ik vind dit een bijzonder omslachtige manier om deez of geen een veeg uit de pan te geven....
Ach, als je een topic over hondenbezitters begint dan kun je iedere dag deez of geen een veeg uit de pan geven, is mijn ervaring. Ik bedoel, Wilders doet me niet voor niets aan een poedel denken.
I´m back.
pi_23535832
quote:
Op woensdag 24 november 2004 10:02 schreef Callas het volgende:
inlogfout.
Hij gaat fijn! .
I´m back.
  woensdag 24 november 2004 @ 11:46:18 #162
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23537734
quote:
Op woensdag 24 november 2004 09:35 schreef Callas het volgende:

Waar mannen voorheen keken op een afstand, vinden ze Ollie nu een geweldig excuus om op die manier te contact te leggen. .
Cut!

Ik ben zo'n lul die op je hondje zou afstappen omdat ik 'm persé even wil aaien,
maar uit goed fatsoen ook even hallo tegen jou zeg.

In die zin is het hondje vooral een geweldig excuus om je gevoel van eigenwaarde een beetje op te krikken...

And action!
...dass wir fliegen.
  woensdag 24 november 2004 @ 11:48:34 #163
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_23537786
yoshi

zo gaat onze hond later heten
To infinity…and beyond!
pi_23538435
quote:
Op woensdag 24 november 2004 11:46 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Cut!

Ik ben zo'n lul die op je hondje zou afstappen omdat ik 'm persé even wil aaien,
maar uit goed fatsoen ook even hallo tegen jou zeg.

In die zin is het hondje vooral een geweldig excuus om je gevoel van eigenwaarde een beetje op te krikken...

And action!
Jij bent dan hopelijk wel zo'n lul die de aandacht bij het hondje weet te houden.
Geen hork die gehurkt met een verdwaalde hand over de vacht van Ollie strijkt, hierbij per ongeluk in zijn oogje prikt omdat hij met een schaapachtige blik omhoog zit te kijken, een gesprek begint dan omhoogkomt en het hondje volledig vergeet want dan moet de scene weer opnieuw.
Wolla Billa Halala.
  woensdag 24 november 2004 @ 12:25:49 #165
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23538525
Nee, ik ben zo'n lul die énkel oog voor het hondje heeft.
Zo'n lul waarbij een vrouw op den duur gaat denken: "Ja, hallo, ik zit wel vast aan dat hondje hoor!"
...dass wir fliegen.
pi_23538556
quote:
Op woensdag 24 november 2004 12:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, ik ben zo'n lul die énkel oog voor het hondje heeft.
Zo'n lul waarbij een vrouw op den duur gaat denken: "Ja, hallo, ik zit wel vast aan dat hondje hoor!"
?
Wolla Billa Halala.
  woensdag 24 november 2004 @ 12:28:50 #167
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23538581
Nu even niet,
ben een hondje aan 't aaien...
...dass wir fliegen.
pi_23538793
Ik ga even met Ollie cola en wcpapier halen.
Wolla Billa Halala.
pi_23578188
Iedere dag ontdek je iets nieuws bij onze nieuwe huisgenoot. Zo heeft hij bij school de gewoonte opgepikt om als Stali aan hem vraagt waar het 'kleine vrouwtje' is, als een stokstaartje op zijn achterste poten te gaan staan. Hij staat hierdoor al bekend als het hondje dat op twee poten staat. Vanavond ontdekte hij plotseling de lamp boven de salontafel, die de vorm heeft van een grote bal en als hij een balletje ziet dan wordt-ie gek. Ook hierbij ging hij weer op zijn achterste poten staan en rende hij op de bank heen en weer...
I´m back.
pi_23664347
Okee, vandaag sinterklaasboodschappen doen. Stali er vroeg uit om kuiken naar school te doen. Denk je dat Ollie meegaat... Nee, hoor blijft op zijn kussen liggen ronken. Toen Ollie nog bij mijn moeder inwoonde stond mijn moeder, de schat, iedere ochtend om 7 uur op om om kwart over 7 Ollie (toen nog Misty) uit te laten. De gedachte hierbij was dat zo'n hondje natuurlijk de hele nacht zijn behoefte had moeten ophouden en dus op knappen stond rond 7 uur. Wat nu blijkt is dat Ollie gewoon uit een vorm van solidariteit met mijn moeder opstond en mee naar buiten ging, want in wezen is het een hondje dat pas laat in de ochtend uit de veren gaat, net als de eerste de beste student of Adolph Hitler. Het was 1 van de euvels voor mijn moeder dat ze zo vroeg moest opstaan iedere ochtend, naast dat ze nergens naar toe kon. Inmiddels is Ollie niet meer weg te slaan bij Stali. Zelfs mijn plek op de bank is door haar ingenomen. Iedere avond neemt hij plaats op de buik van Stali en gaat daar als een doordesemd mensenkind uitgebreid op zijn rug op liggen. Af en toe als hij bijv. wat interessants hoort (geblaf op de tv) gaat zijn kopje lodderig om hoog om te checken wat er gebeurt, maar ras vallen de oogjes dan weer dicht en valt het kopje weer naar achteren. Hij leeft als een pasja in Turkije, niettegenstaande dat hij in verkeerd begrepen liefde wel eens in de houtgreep gelegd wordt door de kleine meid. Hij ondergaat dit soort liefdesuitingen, terwijl hij aan zijn kopje en pootje bungelt, met gedweeë lijdzaamheid. Staat tegenover dat als de kleine meid aan het eten is hij zich als de wiedeweerga rondom haar plaats aan de tafel begeeft om te kijken of er niet wat vanaf valt natuurlijk. Hij heeft nl. ook wel door dat als er wat te halen valt dit vooral bij de kleine meid gebeurt. Met mij beoefent hij vooral graag het edele voetbalspel. Het kan voorkomen dat hij rond 11 uur 's avonds ineens van Stali afkruipt om met 1 oortje in de hoogte verlangend van mij naar de wandkast te kijken. Op de kast ligt nl. het voorwerp dat rolt. Als je 'balletje' zegt dan wordt-ie wat al te enthousiast en dus hebben we het vaak over 'het voorwerp dat rolt'. Het zal niet lang meer duren of hij associeert het woord 'rollen' natuurlijk ook met het balletje en kun je dat ook niet meer gebruiken. Zeker als hij een paar likjes witte wijn heeft veroberd, waar hij gek op is, is het hek van de dam. Net als bij mensen vervallen dan enkele inhibities.
I´m back.
pi_23789567
Een vertederende schepseltje, daar hadden we het toch over hè. Behalve dan als Ollie denkt dat het weer eens tijd is om te gaan ballen. Een spelletje dat hij trouwens binnen no time onder de knie had. Hij vangt het balletje met zijn bek op en geeft er dan een duw tegen in mijn of Stali's richting. Vaak ook als een volleerde baller goed geplaatst tussen mijn voeten. Als Ollie wil ballen echter dan zit het in zijn vertederende koppie en niet in zijn kont (of net andersom). Zoals vandaag ook. Toch 2 behoorlijke wandelingen achter de kiezen, een maaltijd bij een plaatselijk oriëntaals restaurant (waar hij lekker heeft gebietst). Door halfverduisterde en verduisterde bossen gegaan. Komen we om half elf thuis, is het nu twaalf uur en staat hij nog te dreinen om zijn frigging balletje. Het vertederende diertje moet én zal ballen... En indien dat niet gebeurt dan gaat-ie chagerijnig op zijn afgedankte dekentje zitten en naar ons zitten sippen, terwijl wij bijv. de liefde bedrijven. Leuk hoor, die priemende oogjes in je rug van dat half-gedomesticeerde roofdier als je amechtig de welgevormde kont beroert van je geliefde en je penis in uitgestrekte hoedanigheid in het rond bungelt... . Een kleine drein is het en dat is-tie. En ik ga nu mijn onderbroek weer aandoen...
I´m back.
pi_23790423
quote:
Op maandag 6 december 2004 00:05 schreef Ryan3 het volgende:
En indien dat niet gebeurt dan gaat-ie chagerijnig op zijn afgedankte dekentje zitten en naar ons zitten sippen, terwijl wij bijv. de liefde bedrijven. Leuk hoor, die priemende oogjes in je rug van dat half-gedomesticeerde roofdier als je amechtig de welgevormde kont beroert van je geliefde en je penis in uitgestrekte hoedanigheid in het rond bungelt... . Een kleine drein is het en dat is-tie. En ik ga nu mijn onderbroek weer aandoen...
Nou, ik wil niet veel zeggen...
Maar volgens mij liggen jullie dat arme diertje behoorlijk te traumatiseren.
Moet ie daar op zijn dekentje aanzien hoe jij amechtig bezig bent, met een rond bungelende penis. Wat moet zo'n hondje daar niet van denken?
Is dat nou de voorbeeldfunctie van de roedelleider? Geen wonder dat ie dreint.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_23790706
quote:
Op maandag 6 december 2004 00:48 schreef OllieA het volgende:

[..]

Nou, ik wil niet veel zeggen...
Maar volgens mij liggen jullie dat arme diertje behoorlijk te traumatiseren.
Moet ie daar op zijn dekentje aanzien hoe jij amechtig bezig bent, met een rond bungelende penis. Wat moet zo'n hondje daar niet van denken?
Is dat nou de voorbeeldfunctie van de roedelleider? Geen wonder dat ie dreint.
I see your point, echter ik ben natuurlijk wel het alpha-mannetje in de roedel en Stali is het oudste wijfje, dus hij zou zijn plaats moeten kennen. In plaats daarvan vermoeden wij dat hij het alpha-mannetje dus aan het uitdagen is. Dwz toen Stali in haar blote kont stond daarnet keek hij echt met priemende oogjes toe. Punt is dat Ollie zelf een wijfje is en dus denken we dat hij de plaats van Stali probeert in te nemen oid.

Btw terwijl ik dit schrijf zat Ollie op Stali's schoot en doet-ie ineens een uithaal naar een stuk chocoladeletter van de kleine meid, dat hier op het bureau lag. Zit er ineens een gigantische chocoladeletter overdwars in zijn kleine bek...
I´m back.
pi_23791224
quote:
Op maandag 6 december 2004 01:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

I see your point, echter ik ben natuurlijk wel het alpha-mannetje in de roedel en Stali is het oudste wijfje, dus hij zou zijn plaats moeten kennen. In plaats daarvan vermoeden wij dat hij het alpha-mannetje dus aan het uitdagen is. Dwz toen Stali in haar blote kont stond daarnet keek hij echt met priemende oogjes toe. Punt is dat Ollie zelf een wijfje is en dus denken we dat hij de plaats van Stali probeert in te nemen oid.

Btw terwijl ik dit schrijf zat Ollie op Stali's schoot en doet-ie ineens een uithaal naar een stuk chocoladeletter van de kleine meid, dat hier op het bureau lag. Zit er ineens een gigantische chocoladeletter overdwars in zijn kleine bek...
Hm.
Niet alleen bungel je met je piemel in het gezichtsveld van Ollie, daarnaast verkracht je ook nog consequent haar - ik herhaal: haar - sexuele identiteit!
Ik heb even het juiste naamwoord gebruikt in je post:
Zij zou haar plaats moeten kennen, zij is het alpha-mannetje aan het uitdagen, zij kijkt met priemende oogjes, zij probeert de plaats van Stali (whatever) in te nemen, en zij doet een uithaal naar een chocoladeletter, et cetera.
Jullie zijn niet alleen bezig dit onschuldige diertje bloot te stellen aan de meest profane beelden, daarnaast en daarboven zijn jullie bezig met een demoniserende ondermijning van haar sexuele identiteit.

Vind ik wel erg!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_23791309
quote:
Op maandag 6 december 2004 01:24 schreef OllieA het volgende:

[..]

Hm.
Niet alleen bungel je met je piemel in het gezichtsveld van Ollie, daarnaast verkracht je ook nog consequent haar - ik herhaal: haar - sexuele identiteit!
Ik heb even het juiste naamwoord gebruikt in je post:
Zij zou haar plaats moeten kennen, zij is het alpha-mannetje aan het uitdagen, zij kijkt met priemende oogjes, zij probeert de plaats van Stali (whatever) in te nemen, en zij doet een uithaal naar een chocoladeletter, et cetera.
Jullie zijn niet alleen bezig dit onschuldige diertje bloot te stellen aan de meest profane beelden, daarnaast en daarboven zijn jullie bezig met een demoniserende ondermijning van haar sexuele identiteit.

Vind ik wel erg!
Jij zou het ook goed doen als honden-psychiater.
Wolla Billa Halala.
pi_23791365
quote:
Op maandag 6 december 2004 01:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is dat Ollie zelf een wijfje is en dus denken we dat hij de plaats van Stali probeert in te nemen oid.
Om OllieA tegemoet te komen slaapt Ollie vannacht bij het alphamannetje (...tsskk). *grijns*.
quote:

En ik maar denken dat hij er met de afstandsbediening vandoor ging. .
Wolla Billa Halala.
pi_23791401
quote:
Op maandag 6 december 2004 01:29 schreef Callas het volgende:

[..]

Jij zou het ook goed doen als honden-psychiater.
Hmz, wat bedoel je met dat 'ook'?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_23791508
quote:
Op maandag 6 december 2004 01:32 schreef Callas het volgende:

[..]

Om OllieA tegemoet te komen slaapt Ollie vannacht bij het alphamannetje (...tsskk). *grijns*.
[..]
.
I´m back.
pi_23793612
quote:
Op maandag 6 december 2004 01:33 schreef OllieA het volgende:

[..]

Hmz, wat bedoel je met dat 'ook'?
Je bent een honden-psychiater? .
Wolla Billa Halala.
  maandag 6 december 2004 @ 10:23:12 #180
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_23794199
Ryan heeft een penis die in uitgestrekte hoedanigheid in het rond kan bungelen...
Da's pas schokkend!
...dass wir fliegen.
  maandag 6 december 2004 @ 10:27:33 #181
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23794274
quote:
Op zondag 7 november 2004 17:41 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Dat is wel een hele domme naam voor een hond.
ik ken een hond die zo heet
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 6 december 2004 @ 10:30:41 #182
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23794320
quote:
Op zondag 7 november 2004 16:06 schreef Callas het volgende:
We krijgen volgende week zaterdag een hondje als vaste huisgenoot. Het is een hele lieve Jack Russell van vijf jaar oud alleen haar naam...... Ze heet Misty..... Die naam hebben kinderen haar ooit gegeven.

Mijn vraag is nu, kan ik dit veranderen? Ze is immers al vijf jaar maar als ik straks door de buurt "Misty" moet gaan roepen dan schaam ik me stuk. .
Ja joah, je schaamt je stuk vanwege een naam. Behoorlijk kansloos als je het mij vraagt, is het echt zo belangrijk wat anderen van de naam van je hond denken. Tering, hoe sneu
[..]
  maandag 6 december 2004 @ 10:32:36 #183
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23794354
Ryan3 heeft een huisdier?????

I'm stunned!
[..]
pi_23794852
Ik geloof dat er iets een beetje mis gaat in Roedel Ryan3 & Stali....

We hebben een hond genomen en nu na een paar weken lees ik bij toeval de 'handleiding'. Wel, deze gaat over rangorde. Ollie was, ja ja oh zo'n pienter hondje, na een kleine week al helemaal gewend aan zijn nieuwe naam. Wanneer je hem riep dan kwam hij meteen vrolijk op een drafje naar je toe.
Nu merkte ik gisteren ineens dat ik hem minstens vijf keer moet roepen voordat hij zijn bezigheden staakt en in huis komt hij helemaal niet meer wanneer ik hem roep, behalve wanneer ik in de keuken sta. .

Rangorderegels

>> Geef de hond geen vrije toegang door het hele huis. Dit privilege is voorbehouden aan de andere gezinsleden, omdat zij hoger in rang zijn dan de hond. Bepaalde kamers in het huis zijn consequent taboe. Een eventuele verdieping is hiervoor heel geschikt..

Ollie mag overal rondsjouwen, hij heeft beneden drie slaapplaatsen naar keuze en zijn nachtverblijf is op een reuzekussen in onze slaapkamer. Hij heeft de pest aan water en baden dus ik zou hem vanaf nu ernstig kunnen verbieden om in de badkamer te komen.

>> Geef de hond pas te eten als iedereen al gegeten heeft. De ranghogeren eten altijd het eerst. U kunt uw hond ook op heel andere tijdstippen eten geven dan uw eigen etenstijden. .

Ollie eet altijd gezellig een tinnetje mee in de woonkamer voordat wij aan tafel schuiven. Ik dacht daarmee handig te zijn en het bietsen te voorkomen. .

>> Speel niet met de hond als hij u daartoe wil dwingen. Hij commandeert u om hem aandacht te schenken en dicht zichzelf hiermee een ranghogere positie toe - de roedelleider bepaalt wanneer er gespeeld of geaaid wordt en hoelang..

Ryan verkeert op moment van schrijven nog in de illusie dat hij het alfa-mannetje is.... *grijns*.

>> Loop niet naar de hond toe om hem te aaien of knuffelen ... maar roep hem altijd bij u..

Als Mohammed niet naar de berg wil dan moet de berg maar naar Mohammed.
Leuk geintergreerd Neerlands gezegde niet? Maar die gaat hier dus niet op.

>> Ga nooit op de grond liggen, maar houd uw gezicht altijd hoger dan de kop van de hond. Een ranghogere neemt nooit een letterlijk lagere positie aan dan de ranglagere..

Ik speel regelmatig op de grond met Ollie, ook zit ik vaak voor de bank i.p.v. erop. Kortom ik bevind me meer dan eens op een lagere positie.

>> Loop altijd voorop, de hond volgt u. Accepteer niet dat uw hond bepaalt waarheen de wandeling voert, als eerste het huis uit loopt of een andere ruimte betreedt. De roedelleider gaat altijd voorop, de ranglagere moet de leider volgen..

Ollie gaat hier altijd als eerste naar buiten. Binnenshuis houd ik de deur voor hem open om hem voor te laten gaan.
Ik voorspel dat je middels de verslagen van Ryan een liberale roedel langzaam zult zien veranderen in Ollie's dictatuur.

Zucht,,,,,,, we hadden ook gewoon een kat moeten nemen, dan heb je dit soort problemen niet, die zijn ten alle tijden gewoon de baas en dat vindt ieder mens gewoon.
Wolla Billa Halala.
pi_23796190
Interessante post Stali. De 'liberal' roedel als experiment is dus geen haalbare kaart. Een hond verdraagt alleen een strakke hand anders pleegt hij een couppoging. Misschien toch de verklaring voor mijn eerdere vaststelling dat hondenbezitters niet zelden een psychologische make-up hebben die vaste structuren voorstaat, onomstotelijke zekerheden en een onwrikbare hiërarchie. De zogenaamde linkse intelligentsia afficheren zich uiteraard gaarne met een kat. Een onafhankelijk mysterieus wezen dat zich door niemand de les laat lezen en zo zijn eigen gang wel gaat. Een kwestie van soort zoekt soort, hoewel ik van dat laatste niet geheel zeker ben. Immers wie maar lang genoeg naar links gaat, komt ook weer uit op rechts. Om een lopend topic in C&H te parafraseren: er is zo gek veel onderscheid niet te maken tussen Hitler en Stalin. Daarom is het bij nader inzien toch eerder de week-relativist, present company included, die zich het beste kan afficheren met de kat.
I´m back.
pi_23797870
Goed, in gezamenlijk overleg hebben we dus besloten, teneinde Ollie zijn plaats te leren kennen, een nazi-regime in te stellen. .

PS
Nou maar niet hopen dat ik er lol in krijg...
I´m back.
  maandag 6 december 2004 @ 13:59:30 #187
85889 lucida
équilibre
pi_23798488
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:28 schreef Ryan3 het volgende:
Goed, in gezamenlijk overleg hebben we dus besloten, teneinde Ollie zijn plaats te leren kennen, een nazi-regime in te stellen. .
"Jawohl, Herr Commandant!".

Dan is hij bij jou in goede handen. Arme Ollie
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23809669
quote:
... teneinde Ollie zijn plaats te leren kennen ...
Ollie in haar nekvel grijpen, van de vloer tillen en een paar keer heen-en-weer schudden.
Zo wordt een welp door moeder gecorrigeerd.
pi_23809933
En nu allemaal even meezingen....

Love, exciting and new
Come aboard, we're expecting you
Love, life's sweetest reward
Let it flow, it floats back to you

Love Boat soon will be making another run
The Love Boat promises something for everyone
Set a course for adventure
Your mind on a new romance

And love won't hurt anymore
It's an open smile on a friendly shore
It's love
Welcome aboard
It's love!
Wolla Billa Halala.
pi_23810514
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:26 schreef Callas het volgende:
En nu allemaal even meezingen....
Zo´n post verwacht je beslist niet in een F&F topic, wellicht wel in een R&P topic.
Geen hond die dit begrijpt.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:59:26 #191
85889 lucida
équilibre
pi_23812420
quote:

PS
Nou maar niet hopen dat ik er lol in krijg...
Misschien moet jij (of Gellius) het artikel in de De Groene Amsterdammer van 14-7-99; "Hond op de divan lezen. Een interresant artikel waarin het boek 'Honden houden van mensen' van de psychoanalyticus Jeffrey Masson nader wordt belicht...

drie korte anekdotes daaruit ter verduidelijking:
quote:
Ik heb in de memoires van de Duitse hondentrainer Sauerländer een anekdote gelezen over Hitler die iets duidelijk maakt over de "hondenliefde" van macho's. De Duitse dictator had altijd herdershonden, die meestal Wolf heetten. Toen Sauerländer Hitler ontmoette, toonde deze hem vol trots zijn Wolf van dat moment. Sauerländer wilde het dier aaien, maar Hitler waarschuwde hem: "Hij bijt u. Dit is een hond die uitsluitend mij gehoorzaamt." De trainer probeerde het toch en kon het dier strelen zonder dat het gromde of beet. Daarop trok Hitler zijn pistool en schoot de hond ter plekke dood. Toen de verbijsterde Sauerländer hem vroeg waarom hij dat gedaan had, antwoordde Hitler: "Ik wil nu eenmaal een hond die slechts mij gehoorzaamt."

En of deze anekdote waar is of niet kan ik niet controleren, maar het is een feit dat Hitler, nadat hij in de laatste oorlogsdagen van Himmler cyaankali-capsules had gekregen, het gif uittestte op zijn hond Blondie. Hij gaf geen krimp toen het dier direct na inname van de pil stierf.'

In uw boek heeft u het over herdershonden in de Duitse vernietigingskampen die wel degelijk mensen verscheurden.
'Ja, deze zogenaamde "Auschwitz-honden" stellen me voor een raadsel. Hoewel, ik kan het antwoord op de vraag hoe de SS die honden zover kreeg al raden: door hun wil te breken en ze vervolgens een keiharde training te laten ondergaan. Er bestaan nu eenmaal geen antisemitische honden. De Auschwitz-honden vormden het psychologische spiegelbeeld van de SS-bewakers. Als we precies zouden weten hoe je van herdershonden gedisciplineerde moordenaars kunt maken, zouden we wellicht ook precies weten hoe dat proces bij mensen in hun werk gaat. Geen enkele nog levende SS-hondentrainer zal dat echter uit de doeken willen doen, en ik heb evenmin kunnen achterhalen wat er met deze kamphonden is gebeurd na de oorlog, al vermoed ik dat ze gewoon zijn afgemaakt.'
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23813573
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:59 schreef lucida het volgende:
...
'Ja, deze zogenaamde "Auschwitz-honden" stellen me voor een raadsel. Hoewel, ik kan het antwoord op de vraag hoe de SS die honden zover kreeg al raden: door hun wil te breken en ze vervolgens een keiharde training te laten ondergaan. Er bestaan nu eenmaal geen antisemitische honden. De Auschwitz-honden vormden het psychologische spiegelbeeld van de SS-bewakers. Als we precies zouden weten hoe je van herdershonden gedisciplineerde moordenaars kunt maken, zouden we wellicht ook precies weten hoe dat proces bij mensen in hun werk gaat.
...
Helemaal niet zo raadselachtig.

Door middel van systematisch straffen & belonen is dergelijk gedrag aan te leren. Een balletje vinden, een mannetje verslinden ... het is om het even.

Het maken van onderscheid tussen semieten en ariërs is problematisch, maar dat ondervang je door te zorgen voor onderscheidende klederdrachten tussen gevangenen en bewakers.
  dinsdag 7 december 2004 @ 02:34:18 #193
85889 lucida
équilibre
pi_23813866
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 02:07 schreef Gajus het volgende:

Het maken van onderscheid tussen semieten en ariërs is problematisch, maar dat ondervang je door te zorgen voor onderscheidende klederdrachten tussen gevangenen en bewakers.
Ach, ik zou zeggen laat hondjes (Ollie, Koekepan en consorten) aan de nazi-tucht van Ryan3 over, en het worden allemaal 'Kampbeultjes in spe'...

[ Bericht 1% gewijzigd door lucida op 07-12-2004 02:42:17 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23813875
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 02:34 schreef lucida het volgende:

[..]

Ach, ik zou zeggen laat hondjes (Ollie, Koekepan en consorten) aan de nazi-tucht van Ryan3 over, en het worden allemaal 'Kampbeutjes in spe'...
wehehehe...
Wolla Billa Halala.
  dinsdag 7 december 2004 @ 02:41:39 #195
85889 lucida
équilibre
pi_23813937
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 02:35 schreef Callas het volgende:

[..]

wehehehe...
quote:
Ryan3 schreef maandag 6 december 2004

"Goed, in gezamenlijk overleg hebben we dus besloten, teneinde Ollie zijn plaats te leren kennen, een nazi-regime in te stellen...
Gut, gut...

het is zoals het is
non-conforming link
pi_23813963
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 02:41 schreef lucida het volgende:

[..]

[..]

Gut, gut...

wehehehe...

.

Ps. morgen weer een nieuw avontuur met het hondje. Bij wijze van cliff en hanger enzo.
Ps. II. Weltrusten Lucida, whehehehehe.... .
Wolla Billa Halala.
  dinsdag 7 december 2004 @ 09:16:49 #197
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_23815625
Wat leuk dat er dusdanig ver door geredeneerd wordt in dit topic dat er bij de woordkeuze meer spelfouten worden gemaakt dan in een willekeurig topic van een 12 jarige.

Paar kleine dingen: honden luisteren niet naar hun naam, ze luisteren naar de klank. (gek he dat ie ogenschijnlijk naar zijn naam luistert die niet geheel toevallig op dezelfde klank eindigt.)
Punt 2: rangordeproblemen zijn niet zo 1, 2, 3 op te lossen. Sterker nog, probeer er maar niks aan te wijzigen want je scheept de hond met een probleem op dat hij enkel te danken heeft aan je eigen falen. Jij bent de baas, klaar. Ben je dat niet dan zal je je tot zijn niveau moeten verlagen en het gevecht aan moeten gaan. Van "bovenaf" corrigeren pikt hij/zij niet, gezag is iets dat je moet verdienen en dat krijg je niet door je menselijk vaardigheden uit te buiten.

Jullie hebben zo te lezen nog een behoorlijke weg te gaan en ik heb geen enkele twijfel dat jullie dit niet gaan redden. Zeker niet als dit van Ryan3 af moet komen met zijn "nazi regime".

Even ter info, de viervoetige "kampbeultjes" zijn verbazingwekkend makkelijk afgericht. Heel vroeg bij de moeder weg om een afhankelijkheid te laten ontstaan en een voorselectie na een aantal weken door ze samen op een stuk land tussen een afrastering te zetten. De zwaksten werden doodgebeten en de sterksten konden door. De overgebleven honden waren 24 uur per dag bij hun baas en leerden zo op commando hun "voorselectie" te herhalen bij mensen die door hun baas werden aangewezen. Immers, een gezonde hond zal ten allen tijde trachten zijn positie in de roedel te versterken. Hierbij maakt het niet uit wat de samenstelling van de roedel is. (mensen, honden etc.) Een ander belangrijk aspect was dat mensen in nood zich ten allen tijde trachten zich te verweren cq op te richten. Voor een hond betekent dit simpelweg dat deze zijn "macht" nog niet heeft kunnen opleggen aan dit individu en nog even door moet gaan tot het individu dit wel accepteert en (dood) blijft liggen. De enige die boven hem staat is zijn baas, zaak was dus als baas altijd "hoger" te staan dan de hond. Dit zowel letterlijk als figuurlijk.

Snel, simpel en doeltreffend.

Bovenstaande volgens de overlevering van een ex kamplid en voormalig dierenarts.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_23824498
Akkoord, nazi-regime dus en dus tussen de kerstboodschappen door hebben we even geshopt voor vier kleine nazi-laarsjes, een nazi-uniformpje met insignia en een honden nazi-petje, precies zoals ze wrs in het keldertje gebruiken, u weet wel... Diverse speciaalzaken voor de moreel superieure dierenhliefhebber bezocht, kom je terug met alleen een camouflage pak. Van die dingen die ze in Desert Storm droegen. Ik vraag me in godsnaam af hoe je Ollie een nazi-regime moet bij brengen als de daarbij horende nazi-parafernalia niet verkrijgbaar zijn. Denkt die arme Ollie straks dat die gerecruteerd is door George Bush oid. Ipv je-weet-wel-wie. Ome Adie zal ik maar zeggen. Op zich maakt het niet uit, vermoed ik, maar toch, die subtiele verschillen begrijpt Ollie weer niet. Enfin we zijn maar naar een tattooage-shop getogen, nadat we dat camouflage pakje (overigens inclusief parachute) bemachtigd hadden. Of er een stamboeknummer op zijn voorpoot getattooeerd kon worden en evt. een SS rune teken links van zijn oor. Wou die gast niets van weten, zegt-ie. Een prikkeldraadje rond zijn nek was tot daaraan toe, maar rune tekens en stamboeknummers daar wou de maltentige dierenliefhebber niets van weten. Meneer was nl. een zogenaamde dierenliefhebberd. Ik nog van: en wie denk je dat tijdens WO2 de grootste dierenliefhebberd was hè, nou, nou??? Enfin mission unaccomplished hebben we hem dus dat camouflage pakje met parachute aangetrokken en ik kan de verandering in zijn gedrag al bemerken. Hij staat nu tenminste niet meer de hele dag te dreinen om een balletje. Dat doet-ie nu nog maar de halve dag... .
I´m back.
pi_23824551
Zeg, Kaneelstokje, ga jij eens even leuk ballen met die hond? .
Wolla Billa Halala.
pi_23824881
quote:
Op woensdag 8 december 2004 00:10 schreef Callas het volgende:
Zeg, Kaneelstokje, ga jij eens even leuk ballen met die hond? .
Ja, lamskoteletje. .
.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')