abonnement Unibet Coolblue
pi_23076687
Onlangs verkozen zwarte senator van Illinois, die al z'n tegenstanders mijlenver achter zich wist te laten, zou wel eens de presidentskandidaat van de democraten voor de verkiezingen van 2008 kunnen worden. Is zoon van een Keniaanse immigrant en heeft erg goede, liberale, ideeën over onderwijs, gezondheidszorg en justitie die in de harten van zowel blank, zwart als latino Illinois is gesloten en wellicht over 4 jaar ook in de harten van heel Amerika zal worden gesloten.
Zou hij de eerste zwarte president van de Verenigde Staten kunnen worden?
Voor meer informatie, zie: http://www.obamaforillinois.com

[ Bericht 1% gewijzigd door cultheld op 04-11-2004 16:40:22 ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_23076749
Ik vond hem een beetje houterig en afstandelijk overkomenzoals de manier waarop hij in de derde persoon over zichzelf sprak in zijn overwinningsspeech...

Verder heb ik nog niets over hem gehoord.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23076937
Check z'n website maar eens voor meer informatie over z'n ideeën, die zijn naar Amerikaanse begrippen zeer liberaal en verstandig. Z'n overwinningsspeech kun je wat houterig en afstandelijk noemen, ik denk dat hij nog moet wennen aan het omgaan met de media. De mensen hebben ook puur vanwege zijn ideeën over normen en waarden op hem gestemd en niet vanwege zijn 'slickheid'. De naam viel me op tijdens de verkiezingsnacht van RTL 4 en toen dacht ik, ik ga eens op zoek naar hem op internet, toen stuitte ik op de in de openingspost geplaatste link en daar staan echt veel goede ideeën in
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 4 november 2004 @ 16:37:09 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_23077180
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:18 schreef cultheld het volgende:
Onlangs verkozen zwarte gouverneur van Illinois, die al z'n tegenstanders mijlenver achter zich wist te laten
Senator, niet gouverneur. Dat ie al z'n tegenstanders achter zich wist te laten lag voor een deel aan zijn optreden.

Een andere reden was dat zijn Republikeinse tegenstander Jack Ryan zich uit de race terugtrok omdat zijn echtscheidingspapieren op straat kwamen te liggen. Daarin stond onder andere dat ie z'n vrouw meenam naar seksclubs en dat ie haar aanmoedigde om seks met hem te hebben in het openbaar. De voorverkiezingen waren toen al geweest, en uiteindelijk was alleen Alan Keyes, een ultraconservatieve Republikein die speciaal voor de race uit Maryland verhuisde, bereid hem te vervangen. Keyes viel vooral op door anti-homoseksuele uitspraken, terwijl hij zelf een lesbische dochter bleek te hebben.
pi_23077297
Ohja natuurlijk, senator was het inderdaad, ben een beetje in de war. Maar goed, ff inhoudelijk: Wat vinden jullie van zijn standpunten? Hij is zeker niet doorgeschoten links en gelukkig ook niet bepaald goede vrienden met de Christen fundi's
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 4 november 2004 @ 16:48:57 #6
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_23077479
Hij had een aardige speech tijdens de Democratische Conventie. Verder weinig van hem vernomen totnutoe. Laat hem eerst maar eens ervaring opdoen in de Senaat, hij is nog maar 43.
pi_23079490
De keynote speech op de Democratic Convention was indrukwekkend, hij heeft charisma.
Pas de derde African-American in de U.S. Senate, en hij werd overweldigend gekozen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 6 november 2004 @ 11:35:27 #8
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_23116940
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:41 schreef cultheld het volgende:
Hij is zeker niet doorgeschoten links en gelukkig ook niet bepaald goede vrienden met de Christen fundi's
Ik las in z'n bio dat hij al 15 jaar trouw de Church of God in Christ ministries bezoekt. Is dat niet een zwarte pinkstergemeente?

Thanks 2 Google heb ik nog wat leuke links gevonden over Obama's overtuiging:
Obama over Gay mariage
Barack over zijn overtuiging (uit Google cache want pagina bestaat niet meer)

Als je zijn uitspraken zo leest beweert hij heel erg gelovig te zijn, maar hij heeft qua theologie inderdaad een niet bepaald fundamentalistiese kijk op de zaak.
Zo zou hij pro-abortus zijn, maar anderzijds tegen het homo-huwlijk.
Hij gelooft ook weer niet in de hel.

[ Bericht 11% gewijzigd door Karzeuler op 06-11-2004 11:56:02 ]
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_23119344
Karzeuler, laat ik 't dan zo zeggen, naar Amerikaanse begrippen is ie de anti-fundamentalist
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 6 november 2004 @ 16:06:38 #10
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23121782
In reactie op -in SK's ogen offtopic-discussie in ander topic:
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 15:48 schreef PJORourke het volgende:
Obama heeft nog niks bewezen, alleen dat hij in Illinois kan winnen van Alan Keyes, de grootste fout van de Republikeinen deze verkiezingen overigens. Geen verrassingen dus.

Hij is alleen bekend van een speechje op de Democratische conventie en heel links Fok is enthousiast. Dat slaat toch nergens op?

Overenthousiasme over kandidaten uit minderheidsgroeperingen (waarbij vrouwen als minderheid gezien worden terwijl ze demografisch gezien in de meerderheid zijn) is een karaktertrek die in de linkse kerk veel voor komt. Ook als deze kandidaten hoegenaamd niks gepresteerd hebben.
quote:
Op donderdag 4 november 2004 22:25 schreef Verbal het volgende:

Ik ben bijvoorbeeld ook heel erg benieuwd hoe Obama zich gaat ontwikkelen in de Senaat.
quote:
Het gebeurt dan ook veelvuldig dat kritikasters van racisme beschuldigd worden, waarschijnlijk om de vervelende waarheid te maskeren.
Waar wordt jij, als kritikaster, van racisme beschuldigd?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 6 november 2004 @ 16:44:12 #11
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23122579
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 16:06 schreef Verbal het volgende:
In reactie op -in SK's ogen offtopic-discussie in ander topic:

Waar wordt jij, als kritikaster, van racisme beschuldigd?

V.
Wat een gezeik, deze verplaatsing.

Jij strooit met suggestieve opmerkingen die die richting in zouden kunnen gaan. Ik mep er eentje terug. That's all.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_23123198
Ik vraag me af of de democraten het risico aandurven een zwarte presidentskandidaat naar voren te schuiven. Lijkt me sterk. Als de eerste zwarte president er snel zou moeten komen dan is het een republikein. Een democratische zwarte president zal langer op zich laten wachten.
  zaterdag 6 november 2004 @ 17:15:34 #13
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23123242
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 17:13 schreef PeterM het volgende:
Ik vraag me af of de democraten het risico aandurven een zwarte presidentskandidaat naar voren te schuiven. Lijkt me sterk. Als de eerste zwarte president er snel zou moeten komen dan is het een republikein. Een democratische zwarte president zal langer op zich laten wachten.
Ik geef Powell en Rice idd een grotere kans.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_23124397
De drempel voor Amerikanen om een zwarte als president te kiezen is altijd nog 100 keer hoger dan senator.
pi_23145127
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 17:13 schreef PeterM het volgende:
Ik vraag me af of de democraten het risico aandurven een zwarte presidentskandidaat naar voren te schuiven. Lijkt me sterk. Als de eerste zwarte president er snel zou moeten komen dan is het een republikein. Een democratische zwarte president zal langer op zich laten wachten.
Ik denk dat de kans nog veel kleiner is dat de Republikeinse voorverkiezingen worden gewonnen door een zwarte kandidaat. De Republikeinen zitten er niet op te wachten en zij hebben voorlopig genoeg geschikte blanke kandidaten voor handen (bv Giuliani, Pataki, Bush jr jr, Arnie ).

Goede Democratische 'alternatieven' voor Obama zijn minder talrijk, voor zover dat nu goed in te schatten valt.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 7 november 2004 @ 21:18:00 #16
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_23150316
quote:
Op zondag 7 november 2004 17:45 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik denk dat de kans nog veel kleiner is dat de Republikeinse voorverkiezingen worden gewonnen door een zwarte kandidaat. De Republikeinen zitten er niet op te wachten en zij hebben voorlopig genoeg geschikte blanke kandidaten voor handen (bv Giuliani, Pataki, Bush jr jr, Arnie ).

Goede Democratische 'alternatieven' voor Obama zijn minder talrijk, voor zover dat nu goed in te schatten valt.
De eerste zwarte president zal een Republikein zijn, net zoals de eerste vrouwelijke president een republikein zal zijn.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_62956103
cultheld gaat door voor de koelkast!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_62956108
Whehe.
pi_62956113
Held
AFCA!
  woensdag 5 november 2008 @ 02:22:19 #20
158452 IQM
I am the one
pi_62956116
Ik wil in dit topic gepost hebben.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_62956122
Haha top.
pi_62956130
Waaaat
.
  woensdag 5 november 2008 @ 02:23:22 #23
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_62956132
louter positief
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 5 november 2008 @ 02:23:42 #24
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_62956141
Wat een voorspelling
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_62956144
quote:
Op zondag 7 november 2004 21:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De eerste zwarte president zal een Republikein zijn, net zoals de eerste vrouwelijke president een republikein zal zijn.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')