En nu even mijn reactie
Eerst en vooral dank u voor de reactie. Ik vind het al heel lief dat je reageerde en dan nog op zo'n manier
Over het invriezen heeft de gyn mij nog niets verteld omdat ik
nu nog niet probeer om zwanger te worden (denk ik). Lijkt mij alleszins iets om te onthouden de volgende keer dat ik haar een bezoekje breng.
Ik heb inderdaad nog gehoord dat het soms 'goed' is voor een man/vrouw om wat bezig te zijn met kinderen zodat het verlangen wat groeit. Superblij ben ik voor jou dat het bij jouw vriend alleszins de goede kant uitgaat!
Wat het trouwen en het huis betreft? Dat gaat vooral over een persoonlijke mening. Je bent in België niet verplicht om te trouwen (ze proberen nog steeds de erfregeling voor samenwonenden gelijk te stellen aan dat van gehuwden) en je mag gerust een huis/studio huren voor zolang je wilt. Het probleem is eerder dat zowel ik als mijn vriend van mening zijn dat we liever trouwen en liefst direct iets kopen ipv een paar jaar iets te huren. Komt iets voordeliger uit.
Voor het ogenblik wonen we tijdens de week bij zijn ouders en in het weekend bij mijn ma (nieuwe werkregeling vroeg om een noodoplossing). Gelukkiglijk kunnen we nu wat sparen en dat doen we dan ook. Geen uitgaven die eigenlijk niet moeten plaatsvinden. Dus het samenwonen zijn we nu ook wat al aan het uittesten, hoeven we inderdaad later misschien niets te huren. We weten al wat het is om 7/7 samen te leven. Dat scheelt wel een pak denk ik.
Maar het is vooral die verandering in onze plannen die zo drastisch overkomt bij mij. Ik had echt gedacht om nog een aantal jaar te werken zodat ik mijn vaste benoeming (ik werk in het onderwijs) zo vlug mogelijk binnen handbereik heb. En om dan te beginnen met kinderen (natuurlijk ga ik dan nog verder werken, maar als je vastbenoemd bent kunnen ze jou eigenlijk niets doen en moeten ze jou sowieso terug aannemen na een zwangerschapsverlof).