abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23070224
Laatste reactie in vorig deel was van Mariposa
quote:
Leonieke, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik vind het heel vervelend en naar voor je. Dat is misschien nog te zacht uitgedrukt
Is het niet misschien mogelijk dat de gyn gaat kijken of er wat eitjes bewaard kunnen worden? Ik heb ook ooit voor de keuze gestaan om eitjes te laten invriezen, omdat men mij medicijnen wilde geven die onvruchtbaar (kunnen) maken. Ik heb uiteindelijk (gelukkig) voor andere medicatie gekozen, maar ze stonden wel meteen aan mijn bed, goh we kunnen ook je eitjes invriezen. Is dit misschien ook een mogelijkheid voor jou?

Ik zit in een soort soortgelijk schuitje. I.v.m. mijn verminderde nierfunctie en hoge bloeddruk heeft mij nefroloog gezegd, dat ik voor mijn 30ste mijn kinderen zal moeten krijgen, omdat vanaf die leeftijd de risico's voor mij snel omhoog gaan. Ik ben nu 24, bijna 25. Ik ben in mijn laatste studiejaar bezig, dus tot juni kan er sowieso niets gebeuren. Tot nu toe ziet mijn partner zich ook nog niet echt als vader en wil hij het niet, maar die gevoelens beginnen langzamerhand een beetje te komen. Nu hij laatst met ons neefje en ons buurjongetje gespeeld heeft, is dat wat beter geworden, ook de komst van onze 2 kittens heeft het voor hem een stuk concreter gemaakt.

Maar goed, als ik nadenk heb ik met deze 5 jaar ook niet te veel tijd, en jij met jouw tijd ook niet. Ik probeer zoveel mogelijk praktisch te bedenken hoe we een en ander kunnen gaan oplossen. Eigenlijk vind mijn partner dit huisje te klein, ik denk dat er nog wel een mouw aan te passen is, maar hij wil dan dus in een groter huis wonen. Wanneer ik in de zomer met werken begin, zullen onze inkomsten een stuk omhoog gaan en gaan we alletwee veel geld opzij zetten om te sparen. Als je dat consquent doet, kan je nog best een aardig bedrag in 2 jaar sparen.
Wat het trouwen betreft dat wilden wij sowieso niet. Is dat in België nog steeds zo dat er van je verwacht wordt te trouwen? Je kan dat altijd nog na een aantal jaar doen wanneer je er wel meer geld voor hebt.
Ik weet niet of jullie al samenwonen en hoe groot of klein jullie huisje dan is. Misschien is huren een optie, of wordt dat in België niet zo vaak gedaan? Ik weet wel dat veel mensen een eigen woning in België hebben.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik kan me voorstellen dat het wel een klap in je gezicht is, als je opeens voor zoiets gesteld wordt. Je moet dan vaak je hele toekomst, zoals je dat bedacht had, omgooien en dat kost veel verdriet en onzekerheid. Heel veel sterkte de komende tijd
Vorige delen
Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat
Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat - Deel 2
Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat - Deel 3
  donderdag 4 november 2004 @ 11:36:22 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23070274
Er was al een nieuw topic...! Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat - deel 4
Deze kan dicht, denk ik!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_23070406
En nu even mijn reactie

Eerst en vooral dank u voor de reactie. Ik vind het al heel lief dat je reageerde en dan nog op zo'n manier

Over het invriezen heeft de gyn mij nog niets verteld omdat ik nu nog niet probeer om zwanger te worden (denk ik). Lijkt mij alleszins iets om te onthouden de volgende keer dat ik haar een bezoekje breng.

Ik heb inderdaad nog gehoord dat het soms 'goed' is voor een man/vrouw om wat bezig te zijn met kinderen zodat het verlangen wat groeit. Superblij ben ik voor jou dat het bij jouw vriend alleszins de goede kant uitgaat!

Wat het trouwen en het huis betreft? Dat gaat vooral over een persoonlijke mening. Je bent in België niet verplicht om te trouwen (ze proberen nog steeds de erfregeling voor samenwonenden gelijk te stellen aan dat van gehuwden) en je mag gerust een huis/studio huren voor zolang je wilt. Het probleem is eerder dat zowel ik als mijn vriend van mening zijn dat we liever trouwen en liefst direct iets kopen ipv een paar jaar iets te huren. Komt iets voordeliger uit.

Voor het ogenblik wonen we tijdens de week bij zijn ouders en in het weekend bij mijn ma (nieuwe werkregeling vroeg om een noodoplossing). Gelukkiglijk kunnen we nu wat sparen en dat doen we dan ook. Geen uitgaven die eigenlijk niet moeten plaatsvinden. Dus het samenwonen zijn we nu ook wat al aan het uittesten, hoeven we inderdaad later misschien niets te huren. We weten al wat het is om 7/7 samen te leven. Dat scheelt wel een pak denk ik.

Maar het is vooral die verandering in onze plannen die zo drastisch overkomt bij mij. Ik had echt gedacht om nog een aantal jaar te werken zodat ik mijn vaste benoeming (ik werk in het onderwijs) zo vlug mogelijk binnen handbereik heb. En om dan te beginnen met kinderen (natuurlijk ga ik dan nog verder werken, maar als je vastbenoemd bent kunnen ze jou eigenlijk niets doen en moeten ze jou sowieso terug aannemen na een zwangerschapsverlof).
  donderdag 4 november 2004 @ 11:47:07 #4
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23070513
Euhm, Leonieke? Er is al een ander topic, daar moet je verder in reageren! Snap je? Je had geen nieuwe hoeven openen, want Mariposa had al een nieuw deel aangemaakt! Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat - deel 4 namelijk!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_23070564
Belgen hè
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  donderdag 4 november 2004 @ 11:54:56 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23070693
Slotje blijft, zonder merge. Leonieke heeft haar post al geplakt in de andere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')