En wat is die betrouwbare bron dan?quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:31 schreef Mark410 het volgende:
Ik krijg van een doorgaans zeer betrouwbare bron door dat gerrie kneteman is overleden...
Nee, ik vind één dode per dag ook ruim voldoende.quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:37 schreef mitt het volgende:
of liever niet natuurlijk
Gerrie mocht graag fietsenquote:Op dinsdag 2 november 2004 18:49 schreef Bluezz het volgende:
Dat was toch Gerrie Kneteman die ergens in Zwitserland op herten jaagde?
Ooit in een programma gezien van Wilfried de Jong volgens mij.
Nee dat was Joop Zoetemelk.quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:49 schreef Bluezz het volgende:
Was dat niet Zoetemelk?quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:49 schreef Bluezz het volgende:
Nee, dat was Joop Zoetemelk.quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:49 schreef Bluezz het volgende:
Kan zijn dat RTL een bron heeft die dicht bij Kneteman staat.quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:51 schreef Georges het volgende:
Ik neem aan dat RTL zijn bronnen checkt, maar op bijv. nu.nl en teletekst staat er niks over.
quote:Gerry Knetemann overleden
Uitgegeven: 2 november 2004 18:53
later meer
quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:52 schreef golfer het volgende:
Ras-Amsterdammer die huilde toen hij Wereldkampioen werd.
How dat laatste is nog niet zeker gelukkigquote:Op dinsdag 2 november 2004 18:57 schreef WaStEd het volgende:
Rampendag, Theo, Kneet en Bush president...
De sprint...quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:52 schreef golfer het volgende:
Ras-Amsterdammer die huilde toen hij Wereldkampioen werd.
Ik heb het nog nergens gezien op tv..heb geen radiojournaal gehoord om 19.00, daar zal het waarschijnlijk wel genoemd.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:06 schreef WaStEd het volgende:
Laat de Kneet alsjeblieft de aandacht in de media krijgen die hij verdient !!!!
Ik mis ietsquote:Op dinsdag 2 november 2004 19:06 schreef tong80 het volgende:
Heb verdomme koude rillingen over heel m'n lijf.
quote:**Gerrie Knetemann is overleden.De
legendarische wielrenner en bondscoach
van de Nederlandse wegploeg werd bij
een skitraining in het Noord-Hollandse
Bergen onwel en overleed later in een
ziekenhuis.Knetemann werd 53 jaar.
De carrière van 'De Kneet',van 1974 tot
en met 1989 was hij profrenner,kende
vele toppen en enkele diepe dalen.Als
eerstejaars triomfeerde hij direct in
de Amstel Gold Race.Een wedstrijd die
hij elf jaar later weer zou winnen.In
1978 beleefde hij zijn hoogtepunt met
het behalen van de wereldtitel op de
Nurburgring in Duitsland.
Erger juist, al is zo'n vergelijking stompzinnig.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:06 schreef divX_Xvid het volgende:
dit vind ik om een of andere reden toch iets minder erg
Op zich begrijpelijk dat dit nieuws vandaag niet erg op de voorgrond zal komen, maar er komt ongetwijfeld wel een mooi item over in Studio Sport a.s. zondagquote:Op dinsdag 2 november 2004 19:06 schreef WaStEd het volgende:
Laat de Kneet alsjeblieft de aandacht in de media krijgen die hij verdient !!!!
Doe even normaal wil je.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:11 schreef Asskicker14 het volgende:
Jammer dat je dit niet kan opbrengen voor bijv. André Hazes en Theo van Gogh.
Moet ik normaal doen?quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Doe even normaal wil je.
Ja, das wel duidelijk: je mist hersens.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:11 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik mis iets
jou dood vind ik om een of andere reden toch nog minder erg.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:06 schreef divX_Xvid het volgende:
dit vind ik om een of andere reden toch iets minder erg
Erg bizar ja.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:19 schreef Minnie_ het volgende:
Dus daarom reden er een politiewagen en ambulance met sirene voorbij m'n werk vanmiddag (skibaan is aan het einde van de straat).
Bizar hoor. TvG wordt vermoord in m'n oude buurtje in Amsterdam en Knetemann gaat dood aan het eind van de straat.
je kunt beter de tekst even aanpassenquote:Op dinsdag 2 november 2004 19:24 schreef okee6 het volgende:
Hopelijk niet de eerste in de rij van wielrenners die te vroeg zullen sterven.
Groot kampioen! Dat velen nog door zijn herinnering gestimuleerd mogen worden.
Nouja, meer aan hoe ongezond sommige sporters het zich zelf maken.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:26 schreef Bjoro het volgende:
als je als voormalig topsporter overlijdt op je 53e aan een hartkwaal ga toch ook je vraagtekens zetten bij hoe het gezond sporten eigenlijk is..........klote dit zeg
quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:23 schreef dwerg het volgende:
Ik kan me nog herinneren hoe hij in 1980 over de streep kwam in Parijs met Joop Zoetemelk. En niet te vergeten alle typische Kneet-story's in Radio Tour de France.
quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:54 schreef Dezz het volgende:
Damn, wat een dag vandaag zeg
Inderdaad en mooi die beelden van ZIJN steentjes op de dam erbij.quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:10 schreef tong80 het volgende:
Ja mooie hommage.
Ik niet. Ben een groot sportliefhebber, maar, tja, hoe tragisch ook, het gebeurt nu eenmaal dat mensen volkomen onverwacht en veel te jong sterven. Over zo'n moord wil ik nooit gaan denken "tragisch maar die dingen gebeuren nu eenmaal".quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:02 schreef dolle_hond het volgende:
ik ben hier echt nog veel meer door geschokt dan door de moord op TvG.
komt doordat ik de kneet gewoon graag zag.quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:16 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik niet. Ben een groot sportliefhebber, maar, tja, hoe tragisch ook, het gebeurt nu eenmaal dat mensen volkomen onverwacht en veel te jong sterven. Over zo'n moord wil ik nooit gaan denken "tragisch maar die dingen gebeuren nu eenmaal".
Mooi item net wel op Nederland 2, best uitgebreid ook.
quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:26 schreef Bjoro het volgende:
als je als voormalig topsporter overlijdt op je 53e aan een hartkwaal ga toch ook je vraagtekens zetten bij hoe het gezond sporten eigenlijk is..........klote dit zeg
Er zal morgen denk ik wel een late-avond-uitzending over hem gaan..quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:10 schreef popolon het volgende:
Was mooi, veel tekort natuurlijk
lol.....quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:17 schreef SEMTEX het volgende:
Dat vind ik echt naar. Ik heb de beste man een jaar of twee geleden eens gezien en hij ging heel vriendelijk op de foto met een aantal mensen toe en leek me een hele vriendelijke man.
RIP dan maar Kneet
Erg mooi, die beelden ook...omarmd, zoveel emoties...quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:04 schreef tong80 het volgende:
Jeetje tussen alle banaliteiten van het voetbal door even Smeets uit Amerika.
Mooi.
Ja zijn vriend Tonnie Eyck.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:39 schreef Ambrosius het volgende:
RTL4 nu even ter sprake..
Hier sluit ik me volledig bij aan.quote:Op woensdag 3 november 2004 01:47 schreef rubbereend het volgende:
Kneet............. rust in vrede, dank voor je prachtige koersen en overwinningen en an je actieve loopbaan je prachtige uitspraken en mooie interviews.... dat ze daar boven maar veel met je mogen lachen
zo slecht was die niet. Om maar een cliché te gebruiken de renners moeten het zelf maken.quote:Op woensdag 3 november 2004 10:19 schreef Intxaurraga het volgende:
De slechtste bondscoach van Nederland in jaren is niet meer.
Klopt.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:29 schreef mitt het volgende:
Het sneeuw onder
hij verdient veel meer dan dit, de held
Veel slechter had ie het toch niet kunnen doen. Al betwijfel ik inderdaad ook of hij zoveel invloed op de koers heeft.quote:Op woensdag 3 november 2004 12:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zo slecht was die niet. Om maar een cliché te gebruiken de renners moeten het zelf maken.
Daar zou een mooie documentaire over te maken zijn. Spraakmakender en markanter zal je weinig aantreffen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 17:37 schreef mitt het volgende:
eigenlijk verdient hij een hele special.
Thanx voor de info. Dat gaan we zeker kijkenquote:Op zaterdag 6 november 2004 18:13 schreef Bartoli het volgende:
maandag in studio sport laat na het sportjournaal komen post, en nog 2 andere op de rode bank bij Smeets om over De Kneet te praten.
Toch best mager eigenlijk, als dit alles is.quote:Op zaterdag 6 november 2004 18:13 schreef Bartoli het volgende:
maandag in studio sport laat na het sportjournaal komen post, en nog 2 andere op de rode bank bij Smeets om over De Kneet te praten.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:09 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Als mens misdroeg hij zich op vier wielen.
Geen sensatie. Hij misdroeg zich in zijn auto, niets spannends. Het was verder geen charmante man, in mijn ogen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:12 schreef pyl het volgende:
[..]
Vertel. Of heb ik, zoals meestal, iets gemist?
Hopelijk gebeurt dit maandag..quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:56 schreef Suijk het volgende:
Mooie beelden, al zijn ze al vaak getoond de laatste dagen. Al met al had ik het gevoel dat er toch wel wat meer van te maken was...
quote:Onder grote belangstelling is in het
Sportpaleis Alkmaar afscheid genomen
van Gerrie Knetemann.De wielerlegende
en bondscoach van de wegploeg overleed
vorige week op 53-jarige leeftijd aan
een hartstilstand.
Onder de ongeveer 2000 belangstellenden
bevonden zich NOC*NSF-voorzitter Erica
Terpstra,UCI-preses Hein Verbruggen en
staatssecretaris Ross-Van Dorp.Ook een
aantal oud-wielrenners,onder wie Peter
Post,Erik Breukink en Hennie Kuiper,
waren bij de plechtigheid aanwezig.
KNWU-preses Joop Atsma,Peter Ouwerkerk
namens de Nederlandse sportpers en Erik
Dekker voerden het woord,evenals de
vrouw van Knetemann en zijn kinderen.
Was inderdaad indrukwekkend om te zien.quote:Op maandag 8 november 2004 19:10 schreef tong80 het volgende:
Die dochter.
Jan Jansen in tranen.
welke van de 2 dochters Rox of de jongste? Heb niet gezien. Vanaaf maar kijkenquote:Op maandag 8 november 2004 19:10 schreef tong80 het volgende:
Die dochter.
Jan Jansen in tranen.
De oudste, die ook fietst.quote:Op maandag 8 november 2004 21:24 schreef Bartoli het volgende:
[..]
welke van de 2 dochters Rox of de jongste? Heb niet gezien. Vanaaf maar kijken
Bron: http://www.nos.nl/sport/a(...)nmassaalbezocht.html (met ook video)quote:Dienst Knetemann massaal bezocht 8-11-'04
Onder grote belangstelling is in het Sportpaleis Alkmaar afscheid genomen van Gerrie Knetemann. De wielerlegende en bondscoach van de wegploeg overleed vorige week op 53-jarige leeftijd aan een hartstilstand.
Onder de ongeveer 2000 belangstellenden bevonden zich NOC*NSF-voorzitter Erica Terpstra, UCI-preses Hein Verbruggen en staatssecretaris Ross-Van Dorp. Ook een aantal oud-wielrenners, onder wie Peter Post, Erik Breukink en Hennie Kuiper, woonden de plechtigheid bij.
Oud-collega's Aad van den Hoek, Henk Lubberding, Jacques Hanegraaf, Piet van Katwijk, Jac van Meer en oud-verzorger Ruud Bakker plaatsten de kist op het middenterrein van Knetemann's favoriete wielerbaan.
Daarna begon in Alkmaar een indrukwekkende plechtigheid, waar onder meer voorzitter van de wielerbond Joop Atsma, Erik Dekker, journalist Peter Ouwerkerk en dochter Roxane het woord voerden.
"Hij vond het fantastisch als het hier tot de laatste stoel bezet was. Zoals vandaag. Alleen, de Kneet is er niet. Dat zal wennen zijn", aldus Atsma. Het Kamerlid roemde tevens de ambassadeursrol van de oud-renner: "Gerrie was begaan met het lot van heel veel mensen."
Net als veel andere sprekers roemde Dekker 'de mens Knetemann'. "Hij was zo'n positief ingesteld, goed en prettig mens. Hij heeft ongetwijfeld wel eens ruzie gemaakt of verkeerde dingen gedaan, maar dat kan ik me al een week lang niet voorstellen."
"Hij noemde zich een entertainer op twee wielen", zei journalist Ouwerkerk.
De dienst werd afgesloten door zijn kinderen Elise, Roxane en Marnix. "Ik beloof u dat ik iedereen zal laten zien dat ik een echte Kneet ben", sprak Roxane, de enige van de drie die de liefde voor de wielersport van haar vader heeft meegekregen.
Smeets zit al een paar weken in Amerika. Volgens mij doet ie dat elk jaar nadat het wielrennen is afgelopen, honkbal kijken en zo.quote:Op maandag 8 november 2004 22:57 schreef Bruce117 het volgende:
Opvallend dat Smeets de uitzending van studio sport niet presenteert. Is die soms op vakantie.
Nu hebben we Jack - voetbal - van Gelder.
Rox(anne) dusquote:Op maandag 8 november 2004 21:25 schreef Suijk het volgende:
[..]
De oudste, die ook fietst.
Smeets zit in de States, zal wel voor schaatsen zijn oidquote:Op maandag 8 november 2004 22:57 schreef Bruce117 het volgende:
Opvallend dat Smeets de uitzending van studio sport niet presenteert. Is die soms op vakantie.
Nu hebben we Jack - voetbal - van Gelder.
Smeets doet het schaatsen niet meer, is ook niet in de VS op dit moment. Ik denk dat het voor het honkbal/vakantie is. Hij heeft al wel telefonisch gereageerd op de dood van Knetemann.quote:Op maandag 8 november 2004 23:25 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Smeets zit in de States, zal wel voor schaatsen zijn oid
Vorige week was ie er nog wel. Hij was er toen om Armstrong te interviewen, dat heb ik toen op Studio Sport gehoord.quote:Op maandag 8 november 2004 23:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Smeets doet het schaatsen niet meer, is ook niet in de VS op dit moment. Ik denk dat het voor het honkbal/vakantie is. Hij heeft al wel telefonisch gereageerd op de dood van Knetemann.
Mooie uitzending iig, mooie verhalen over De Kneet.
Blunder zeg.quote:Op woensdag 10 november 2004 21:18 schreef mitt het volgende:
de column van Smeets is het enige wat Sportweek besteed aan Knetemann, ik vind het ronduit schandalig.
Dat vind ik juist van meer respect tonen. In het TvG verhaal was het anders in het niet gevallen.quote:Op woensdag 10 november 2004 21:19 schreef tong80 het volgende:
Terwijl ze het aankondigen op de voorpagina. Dat is idd triest. Net zo als de NOS pas 6 dagen na zijn overlijden een programma aan hem wijdde.
Dat heb ik eigenlijk nog steeds... hij ging ook op zo'n ongelukkig moment, qua timing.quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:09 schreef tong80 het volgende:
Nog steeds dringt het niet echt tot me door. Zo onwerkelijk allemaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |