Uiteraard niet. Ga jij als wiskundige je eigen brood bakken.quote:Op woensdag 12 januari 2005 11:32 schreef thabit het volgende:
Aha, dus blijkbaar is de geprivatiseerde computerindustrie niet eens in staat om voor haar eigen stroom te zorgen?
En dat ga jij nu van tafel vegen met een of andere brilhjante redenering of zo?quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:51 schreef DaveM het volgende:
Interessante grafiekjes Kaalhei, theoretische economie lijkt me een mooi vak!
OMFGquote:Op woensdag 12 januari 2005 13:56 schreef thabit het volgende:
Het idee dat de verbanden lineaire functies zouden zijn vind ik anders behoorlijk simplistisch.
De praktijk is vaak weerbarstiger dan propedeuse-leerstof theoretische economie.quote:Op woensdag 12 januari 2005 14:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dat ga jij nu van tafel vegen met een of andere brilhjante redenering of zo?
Weerbarstiger is het natuurlijk. Maar dat die lijnen wel degelijk (grotendeels) zo verlopen is niet alleen theorie, maar ook praktijk.quote:Op woensdag 12 januari 2005 14:16 schreef DaveM het volgende:
[..]
De praktijk is vaak weerbarstiger dan propedeuse-leerstof theoretische economie.
briljant genoeg?
Deze theorie is empirisch opgesteld.quote:Op woensdag 12 januari 2005 14:16 schreef DaveM het volgende:
De praktijk is vaak weerbarstiger dan propedeuse-leerstof theoretische economie.
Nee.quote:briljant genoeg?
Van iemand die beweert wiskundige te zijn zou je toch verwachten dat hij empirisch "bewijs" als een zeer zwakke en wankele onderbouwing van een bewering beschouwt.quote:Op woensdag 12 januari 2005 14:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Deze theorie is empirisch opgesteld.
Je bedoelt in een paar uitzonderlijke gevallen die toevallig wél op de ideaalschets uit het model lijken?quote:Op woensdag 12 januari 2005 14:22 schreef nikk het volgende:
[..]
Weerbarstiger is het natuurlijk. Maar dat die lijnen wel degelijk (grotendeels) zo verlopen is niet alleen theorie, maar ook praktijk.
Omdat er geen ideaalsituatie bestaat is de praktijk inderdaad ook weerbarstiger. Maar dat betekent niet dat de geschetste verbanden niet zo verlopen. Maar goed, schrijf een boek zou ik zeggen waarmee je het hele kapitalistische stelsel van vraag en aanbod ontkracht.quote:Op woensdag 12 januari 2005 14:57 schreef DaveM het volgende:
[..]
Je bedoelt in een paar uitzonderlijke gevallen die toevallig wél op de ideaalschets uit het model lijken?
Waarom zouden de door jouw genoemde variabelen invloed hebben op het beschreven model?quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:03 schreef thabit het volgende:
Ik zie bovendien niet hoe sociaal-geografische en demografische ontwikkelingen in het plaatje verwerkt zitten.
-uitgangssituatie zoals in het model komt zelden voorquote:Op woensdag 12 januari 2005 14:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Deze theorie is empirisch opgesteld.
Waarom zou de praktijk van rent control weerbarstiger zijn?
quote:Op woensdag 12 januari 2005 14:30 schreef thabit het volgende:
[..]
Van iemand die beweert wiskundige te zijn zou je toch verwachten dat hij empirisch "bewijs" als een zeer zwakke en wankele onderbouwing van een bewering beschouwt.
het werkt natuurlijk gewoon door in de vraag en aanbod maar niet voor thabit. Die denkt dat hij dan meteen in een ander universum zit of zo.quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:15 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Waarom zouden de door jouw genoemde variabelen invloed hebben op het beschreven model?
De trek naar de randstad en de vergrijzing lijken me toch wel relevant als je een model voor de huizenmarkt wilt opstellen. Verschillende soorten mensen wonen in verschillende soorten huizen en op verschillende plekken. Die situatie verandert ook nog eens met de tijd.quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:15 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Waarom zouden de door jouw genoemde variabelen invloed hebben op het beschreven model?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |