Van Persie is een natuurtalent.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:49 schreef tong80 het volgende:
Van Persie wordt een sensatie bij Arsenal. En in Rotterdam en Eindhoven vragen ze zich af wat ze fout hebben gedaan.
Kalou heeft teveel balverlies en te licht voor de engelse divisie dus ik denk van nietquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:20 schreef Siemerink het volgende:
Arsenal zou hem dolgraag willen ruilen tegen Kalou.
Dit is pas zijn 3e topic hoorquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:49 schreef tong80 het volgende:
Lijkt me dat deze briljante voetballer een eigen topic verdient.
Zeker in Estartit op de camping?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:31 schreef outtayourleague het volgende:
Even gebruik maken van de situatie om te vermelden dat ik nog op vakantie getafeltennist heb met de jonge Robin van Persie.![]()
![]()
Was toen ook al opvallend aanwezig, met een grote mond...
Ik kom hier toevallig een half uur geleden achter...
Toch triest dat zo'n Bert van Marwijk liever lompe dravertjes als Smolarek opstelde dan een technische begaafde publieksspeler. Dat niemand bij Feyenoord v. Persie in toom kon of wilde houden is zonde voor Feyenoord.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:50 schreef Marick het volgende:
Ben blij dat ie bij Feyenoord is opgepleurd! Arrogant kapsones mannetje. Zegt genoeg dat ie zich nu bij Arsenal totaal anders gedraagd, geen karakter. Hoop niet dat ie weer gauw bij het Nederlands Elftal komt, zal ook daar met z'n kapsones en grote muil de boel weer verzieken. Wat Kalou betreft, het is een zekerheidje Kalou het op den duur verder dan Persie zal schoppen. Maar ik hoop dat hij nog wel ff bij Feyenoord blijft.
En dat is goed nieuws?quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Deze meneer heeft echt niet meer capsones (etc.) als een Sneijder of een vd Vaart..
Deze meneer heeft wel aangekondigd dat hij ze bek open gaat trekken om over sommige Feyenoordmensen te zeggen wat ie denkt zodra de tijd rijp is. Niet meer capsones zei je dus...quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Deze meneer heeft echt niet meer capsones (etc.) als een Sneijder of een vd Vaart..
Dat Bergkamp zijn redding is zegt meer over het gebrek aan persoonlijkheden binnen de hedendaagse eredivisie dan over de mennekes zelf denk ik.quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:53 schreef Kapmes het volgende:
[..]
Deze meneer heeft wel aangekondigd dat hij ze bek open gaat trekken om over sommige Feyenoordmensen te zeggen wat ie denkt zodra de tijd rijp is. Niet meer capsones zei je dus...
Verder is Bergkamp ook z'n enige redding om te goeie voetballer te gaan worden ander komen er weer allerlei ruzies...
quote:Op zondag 31 oktober 2004 23:33 schreef Suijk het volgende:
Mijn god, als het aan jou ligt heeft de hele wereld bijna bij 'jullie' gespeeld.
Dit was concreter dan wat ik normaal roepquote:Op zondag 31 oktober 2004 23:33 schreef Suijk het volgende:
Mijn god, als het aan jou ligt heeft de hele wereld bijna bij 'jullie' gespeeld.
Ik ookquote:Op zondag 31 oktober 2004 23:47 schreef Showtime het volgende:
Ik kijk uit naar de dag waarop v.d. Vaart / Sneijder door v. Persie uit de selectie van Oranje wordt gespeeld.
Van Basten geeft nu nog (volkomen terecht!) de voorkeur aan spelers die aan meer dan gemiddeld 6 speelminuten toekomen bij hun clubquote:Op zondag 31 oktober 2004 23:47 schreef Showtime het volgende:
Ik kijk uit naar de dag waarop v.d. Vaart / Sneijder door v. Persie uit de selectie van Oranje wordt gespeeld.
Van Persie excelleert in 6 minuten, VDV en Sneijder grossieren in wanprestaties in een heel seizoenquote:Op zondag 31 oktober 2004 23:58 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Van Basten geeft nu nog (volkomen terecht!) de voorkeur aan spelers die aan meer dan gemiddeld 6 speelminuten toekomen bij hun club
Ah! interessant dat je denkt dat het seizoen al voorbij is, zal jij even opkijken volgende weekquote:Op maandag 1 november 2004 00:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Van Persie excelleert in 6 minuten, VDV en Sneijder grossieren in wanprestaties in een heel seizoen![]()
Het tweede elftal van Arsenal zou zo mee kunnen doen met de Champions League.quote:Op maandag 1 november 2004 00:01 schreef Showtime het volgende:
Het tweede elftal van Arsenal speelt op het moment zelfs een hoger niveau dan Ajax.
Richten jullie je nu maar op het niveau van utrecht of AZ, daar heb je dit seizoen nog je handen vol aanquote:Op maandag 1 november 2004 00:01 schreef Showtime het volgende:
Het tweede elftal van Arsenal speelt op het moment zelfs een hoger niveau dan Ajax.
Zegt een Ajaciedquote:Op maandag 1 november 2004 00:09 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Richten jullie je nu maar op het niveau van utrecht of AZ, daar heb je dit seizoen nog je handen vol aan
Wij hadden er vorig seizoen anders weinig moeite mee. Ik kan me eigenlijk niet eens meer heugen op welke positie flutnooit toen was geeindigt..quote:Op maandag 1 november 2004 00:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zegt een Ajacied
Ik voorspel voor jullie een '99 revival, alleen is 't nu niet Feyenoord maar PSV dat kampioen wordt, Feyenoord wordt keurig tweedequote:Op maandag 1 november 2004 00:16 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wij hadden er vorig seizoen anders weinig moeite mee. Ik kan me eigenlijk niet eens meer heugen op welke positie flutnooit toen was geeindigt..
Zegt een supporter van een club die niet eens kan winnen van degradatie kandidaten.quote:Op maandag 1 november 2004 00:09 schreef kamagurka het volgende:
Richten jullie je nu maar op het niveau van utrecht of AZ, daar heb je dit seizoen nog je handen vol aan
Die ego zal hij niet hebben als hij betere voetballers om zich heen heeft wat bij Feyenoord anders was . daar was hij gewoon de beste voetballer de rest van de houthakkers daar kon hij weinig van leren.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:51 schreef Frasier het volgende:
Van Persie gaat door z'n iets te grote ego gigantisch op z'n bek waarna we vervolgens niet veel meer van 'm gaan horen.
*proest*quote:Op maandag 1 november 2004 11:50 schreef ASroma het volgende:
En kapsones mag je hebben als je zo goed kan voetballen, en bij Van Persie bespeur ik minder kapsones dan bij een v/d vaart of sneijder, die zijn soms echt irritant.
nou welke uitspraken?quote:Op maandag 1 november 2004 11:58 schreef twi het volgende:
[..]
*proest*
Kom op zeg, er is commotie rondom Van der Vaart en Sneijder, met name vanwege problemen met de trainer, maar uitspraken als van Persie ze doet heb ik hen nog niet op kunnen betrappen.
hehe precies daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op maandag 1 november 2004 12:04 schreef ASroma het volgende:
nou welke uitspraken?
en tja misschien blijkt later wel dat deze uitspraken gegrond waren![]()
Ja dat miste ik dus net weer op 2 minuten naquote:Op maandag 1 november 2004 20:56 schreef tong80 het volgende:
Net nog in voetbal insite.
Describe it to me plzquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:38 schreef zjroentje het volgende:
Geniaal doelpunt, moet gezegd worden.
Kreeg de bal aan de rechterkant, in het strafschopgebied van de tegenstander. Kapt één keer, 5 man op het verkeerde been en hij jaagt de bal erg mooi in de verre bovenhoek.quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:27 schreef EMW het volgende:
[..]
Describe it to me plz![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:30 schreef Suijk het volgende:
[..]
Kreeg de bal aan de rechterkant, in het strafschopgebied van de tegenstander. Kapt één keer, 5 man op het verkeerde been en hij jaagt de bal erg mooi in de verre bovenhoek.
Er zijn zat uitspraken van 'm, na wedstrijden waarin 'ie geen enkele vorm van zelfkritiek had en zelfs na belabberde wedstrijden voor Feyenoord zich eraan stoorde dat hij niet was geselecteerd voor Oranje, ondanks dat 'ie geen klap liet zien op 't veld (en voornamelijk op de bank).quote:Op maandag 1 november 2004 12:04 schreef ASroma het volgende:
nou welke uitspraken?
en tja misschien blijkt later wel dat deze uitspraken gegrond waren![]()
Bij van der Vaart uit het zich voornamelijk in het veld. Bijvoorbeeld die vrije trap die Sonck had versierd een paar wedstrijden terug. Vervolgens kwam bazige Rafael even de bal al rukkend uit Sonck zijn handen opeisen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 13:07 schreef twi het volgende:
Wanneer ik van der Vaart lees, hoor of zie, geeft hij aan mij geen enkel moment de indruk dat hij zichzelf fantastisch vindt.
Lijkt me geweldig als je zelf al een hoop voetbaltalent hebt en dan ook nog eens dagelijks mag trainen met Bergkamp, Pires, Henry, Vieira...quote:Op zondag 31 oktober 2004 02:39 schreef Haspel33 het volgende:
Moet de nieuwe Bergkamp kunnen worden als ie goed oplet op de training met de workshops van Dennis.
das nog veels te vroeg omdat te zeggen, maar verlopig is ie wel de goeie weg ingeslagen. Maar goed ook hij krijgt nog de welbefaamde terugval, hoe gaat hij daar mee om?quote:Op dinsdag 2 november 2004 16:44 schreef Showtime het volgende:
Uiteindelijk toch een goede zet van Van Persie om naar Arsenal te gaan ipv in Nederland te blijven?
er is altijd een periode in een seizoen dat het minder gaat: ->zie ajax nu!quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:49 schreef methodmich het volgende:
Terugval van wat? Hij heeft één aardig doelpunt gemaakt, maar al weer niks structureels. Dus voorlopig is dit een uitschieter.
en wat was die van Robben?quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:57 schreef methodmich het volgende:
Die heeft ie bij Feyenoord om de wedstrijd gehad. Op elke goede fase volgden 6 slechte wedstrijden ongeveer... Een terugval bij een talent heb je meestal pas als die een lange goede serie heeft gekend, zoals Van der Vaart, Kalou straks, Sneijder enzovoort.
Scorebord-journalistiek jongen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:01 schreef Showtime het volgende:
Op welk net zien jullie Arsenal?
Ja jaquote:Op zaterdag 6 november 2004 20:08 schreef Haspel33 het volgende:
TPS, Franse betaalzender.
Zo is dat. Het is een betaalzender, maar heb nie gezegd dat ik ervoor betaal.quote:Op zondag 7 november 2004 00:22 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Ja jamet een paar keys van Toecutters zeker
![]()
![]()
Ik dacht al,een Battle zonder moddergooien?quote:Op donderdag 2 december 2004 09:39 schreef DIGGER het volgende:
Demento is boos op van Persie: http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,1563,1364117,00.html en http://news.bbc.co.uk/spo(...)/man_utd/4055235.stm
Hij kreeg geel dus ik weet niet of ie nu nog geschorst hiervoor kan worden.
Jij zou natuurlijk ijskoud strak vooruit kijken wanneer je eerste Champions League doelpunt voor Arsenal zou maken.quote:Op woensdag 8 december 2004 09:56 schreef joestheman het volgende:
Blijft een arrogant pikkie. Zoals ie daar gaat staan na zijn goaltje. Woehoe de 5-1, knap hoor.
Ik haak hier even op in.quote:Op dinsdag 2 november 2004 13:07 schreef twi het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, hij kan fantastisch voetballen, maar hij heeft wel een ontzettende kut uitstraling die niet past bij zo'n gastje wat net om de hoek komt kijken.
Van Persie is dom, en niet zo'n beetje ook. Maar als een hoog IQ een vereiste is om in Oranje te ballen dan vallen er een heleboel maar dan ook een heleboel goede voetballers af.quote:Op woensdag 8 december 2004 09:58 schreef Roellio het volgende:
Ik hoop voor 'Oranje' dat van Basten die jongen lekker in Engeland laat blijven. Ik weet niet of jullie 'm afgelopen EK als gast aan tafel hebben gezien bij Villa BVD, maar man, man, man, wat is die gozer DOM. Hij heeft een veel te grote bek en het IQ van een baksteen. En alleen al daarom hoop ik dat 'ie nooit geselecteerd wordt.
En dat heeft niets te maken met het feit dat ik voor AZ ben.
Geef hem een serie wedstrijden op rij een basisplaats en hij maakt 80% van de kansen genadeloos afquote:Op woensdag 8 december 2004 17:50 schreef DutchGooner het volgende:
Ondanks zijn aardige invalbeurt gisteren waren er veel supporters niet tevreden.
3-4 goede mogelijkheden missen mag niet op dit niveau,is in principe niet erg,hij moet het allemaal nog leren zullen we maar zeggen maart het kan fataal zijn.
Je kent hem persoonlijk?quote:Op woensdag 8 december 2004 16:17 schreef keijz het volgende:
hoe slecht zijn karakter ook is...
nog leren?? hij speelt al een paar jaar mee op het hoogste niveau, dat excuus moet op een gegeven moment ook afgelopen zijn --> het doet hem juist te kort wanneer dat als argument wordt gebruiktquote:Op woensdag 8 december 2004 17:50 schreef DutchGooner het volgende:
3-4 goede mogelijkheden missen mag niet op dit niveau,is in principe niet erg,hij moet het allemaal nog leren zullen we maar zeggen
haha, maar over dat niveauverschil valt ook wel mee hoor met zijn kwaliteiten moet hij makkelijk kunnen meedraaienquote:Op woensdag 8 december 2004 19:02 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, dit niveau is helemaal nieuw voor hem. Vergelijk het met een kind. Robin zit nu in de brugklas en waar zijn CITO toets in groep 8 een twijfelachtige HAVO uitwees, zit ie in de brugklas van het VWO.
Leuke vergelijking vanuit jouw oogpunt. Hij klopt wel vind ik.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:02 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, dit niveau is helemaal nieuw voor hem. Vergelijk het met een kind. Robin zit nu in de brugklas en waar zijn CITO toets in groep 8 een twijfelachtige HAVO uitwees, zit ie in de brugklas van het VWO.
Wat ben jij vol van jezelfquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:29 schreef tong80 het volgende:
Geopend oktober 2004.
Tong je hebt er echt kijk op.![]()
Je was inderdaad 1 van de eersten die Van Persie ondekte en leerde waarderenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:29 schreef tong80 het volgende:
Geopend oktober 2004.
Tong je hebt er echt kijk op.![]()
Een paar jaar geleden wel, nu niet meer.quote:Op zondag 4 juni 2006 20:32 schreef DrDentz het volgende:
Goede voetballer maar het lijkt me zo'n oliedomme vent
en hij zal wel enorm naast zn schoenen gaan lopen na een paar goede wedstrijden
Die basisplaats komt nog wel, volgend seizoen.quote:Op maandag 5 juni 2006 01:10 schreef Showtime het volgende:
Er zitten veel Henry en Bergkamp invloeden in zijn spel. De rust, het overzicht, de balbehandeling, techniek, passing en diepgang. Ondanks dat hij nog geen basisplaats bij Arsenal heeft veroverd heeft het zijn spel veel goed gedaan.![]()
Ik heb het gezien in de herhalingquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:37 schreef Stansfield het volgende:
Straks bij shownieuws, die golddigger die van persie beschuldigde van verkrachting. Ziet eruit als een aandachtsgeil wijf dat bij shownieuws gaat zeggen dat ze het achter haar wil laten. Werkt lekker zo.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:49 schreef tong80 het volgende:
Ondanks dat ie van Feijenoord komt is het een aanstaande grootheid.
Mwa, dankzij met name Wenger is hij nu wie hij is hoor, die geeft hem voortdurend kansen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik hoop op een betere club voor hem.
Bij Arsenal zie ik Wenger hem gewoon geen kansen geven.
Ben jij in je vrije tijd waarzegger ofzo? Bijna helemaal goedquote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:29 schreef Dos37 het volgende:
Hij schiet er vandaag 1 zelf in en een assist op RvN
Ik had er geld mee kunnen verdienenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:45 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Ben jij in je vrije tijd waarzegger ofzo? Bijna helemaal goed.
Wat een held trouwens die Van Persie. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven.
Terechtquote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:36 schreef tong80 het volgende:
Match of the day vond hem ook de beste van het veld gisteren.
Ontgaat jou de intentie van 'bijna'..?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:14 schreef the_legend_killer het volgende:
assist was toch van Robben..
Maar hij was super
Als Ajacied opende ik 2 en half jaar geleden dit topicquote:Op woensdag 21 juni 2006 17:38 schreef daaaaan het volgende:
Al die ajax-supporters in m'n omgeving 2 jaar geleden : "die jongen redt het echt niet bij een Europese topclub, Sneijder, Babel en vd Vaart gaan veel verder komen"
van Persie
Nee, alle Feyenoord-supporters riepen dat.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:38 schreef daaaaan het volgende:
Al die ajax-supporters in m'n omgeving 2 jaar geleden : "die jongen redt het echt niet bij een Europese topclub, Sneijder, Babel en vd Vaart gaan veel verder komen"
van Persie
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:51 schreef Frasier het volgende:
Van Persie gaat door z'n iets te grote ego gigantisch op z'n bek waarna we vervolgens niet veel meer van 'm gaan horen.
Inderdaad zeg, wat een schwalbe. En dan die uitleg in het interview.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:33 schreef twi het volgende:
[..]
Hij liet zich prachtig vallen inderdaad.
Wengerquote:Wenger says penalty award correct
Wenger said the penalty decision changed the game
Arsenal manager Arsene Wenger believes his side deserved to win a penalty in the 2-1 away victory over Hamburg.
The Bundesliga side had keeper Sascha Kirschstein sent off early on for tripping Robin van Persie in the side's Champions League Group G game.
"I have not seen a replay but it looked a penalty," said Wenger.
"I feel you have to show a bit of compensation for the keeper as he has to go for the ball in the box. But for me it was a penalty."
blablabla
Jij hebt de wedstrijd gezien? cq Je bent Nostradamus?quote:Op donderdag 14 september 2006 14:29 schreef Corksterr het volgende:
Als Van Persie die fopduik niet gemaakt had, had Arsenal geen 3 punten gepakt in Hamburg.
en dat zegt iemand die voor ajax en mvv is.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:16 schreef Mr.Mills het volgende:
Persie![]()
Jammer dat ie altijd voor kutclubs speelt.
Alsof buiten die paar Gooners iemand Wenger uberhaupt nog serieus nam. Wat een triest figuurquote:
quote:Op donderdag 14 september 2006 15:22 schreef fanneke het volgende:
[..]
en dat zegt iemand die voor ajax en mvv is.
![]()
Ach, deze uitspraak is ook van toepassing op Rednose en Moronho.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:35 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Alsof buiten die paar Gooners iemand Wenger uberhaupt nog serieus nam. Wat een triest figuur
De kroon spannen valt wel mee maar hij laat zich niet onbetuigd iigquote:Op donderdag 14 september 2006 17:05 schreef Erasmusch het volgende:
Wenger spant de kroon.
Het was idd slim maar helaas "hoort" het er tegenwoordig bij.quote:Die rode kaart was ook overdreven. Maar 'slim gedaan' van Robin.
nou doorgebroken...hij kon sowieso nie meer bij de balquote:Op vrijdag 15 september 2006 00:34 schreef the_legend_killer het volgende:
doorgebroken speler is rood.
Maar hij kreeg toch zeker wel een tik'je'
Als ie was blijven staan wel.quote:Op vrijdag 15 september 2006 00:36 schreef Erasmusch het volgende:
hij kon sowieso nie meer bij de bal
Voor schwalbes wordt hooguit geel gegeven.quote:
Nee want de bal bewoogquote:Op vrijdag 15 september 2006 15:58 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Als ie was blijven staan wel.
Dat heb ik ookquote:Op zaterdag 30 september 2006 21:23 schreef Mr.Mills het volgende:
Een oud-Feyenoorder als favoriete voetballerNooit gedacht dat me dat nog zou overkomen.
Komt zo wel weer op BBC 1, motd.quote:Op zaterdag 30 september 2006 23:38 schreef jna het volgende:
GVD, ik kwam er net te laat in, heeft iemand een linkje naar het doelpunt?
Er zijnjnog nooit zoveel linkjes gepost als bij deze goalquote:Op zaterdag 30 september 2006 23:38 schreef jna het volgende:
GVD, ik kwam er net te laat in, heeft iemand een linkje naar het doelpunt?
Als de verdeduigers niet waren gestruikeld had Maradona nooit 8 man kunnen passeren.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:04 schreef okee6 het volgende:
Dat mag je spectaculair noemen, echter als de verdediger een stap in zijn richting had gezet of kunnen zetten, had je Van Persie op kunnen bergen. Gelukkig deed ie dat niet. Voor mij een te hoge geluksfactor en een niet zo mooi trefzekere bal ook. Ik vond trouwens zijn goal van eerder dit seizoen van binnen de zestien langs de achterlijn fraaier.
Ik denk dat je dan zou moeten zeggen dat het geen knappe goal is, en dat ie zomaar uit de lucht viel. Geen van allen heb ik beweerd. Ik ontkrachtig alleen dat het de goal van het seizoen is. Omdat zoals ik al zeg, er een hoop meevallers bij betrokken zijn. Bergkamp had de wind niet nodig om een bal te laten spinnen en Maradonna had zelfs zijn conditie niet nodig om mannetjes te kijk te zetten.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:18 schreef Mr.Mills het volgende:
Jezus okee6 jij bent ook de levende definitie van azijnzeiker.
Gewoon een knappe en schitterende goal, die zeker in de top 5 van mooiste goals komt dit seizoen.
Het is Maradonaquote:Op zondag 1 oktober 2006 21:45 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan zou moeten zeggen dat het geen knappe goal is, en dat ie zomaar uit de lucht viel. Geen van allen heb ik beweerd. Ik ontkrachtig alleen dat het de goal van het seizoen is. Omdat zoals ik al zeg, er een hoop meevallers bij betrokken zijn. Bergkamp had de wind niet nodig om een bal te laten spinnen en Maradonna had zelfs zijn conditie niet nodig om mannetjes te kijk te zetten.
Hou ik je aan, top vijf!
Hier ging het om de verassing, lekker boeiend dat ie hem op zn scheen raakte, doe het hem maar eens na, die sprong en die timing.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:04 schreef okee6 het volgende:
Dat mag je spectaculair noemen, echter als de verdediger een stap in zijn richting had gezet of kunnen zetten, had je Van Persie op kunnen bergen. Gelukkig deed ie dat niet. Voor mij een te hoge geluksfactor en een niet zo mooi trefzekere bal ook. Ik vond trouwens zijn goal van eerder dit seizoen van binnen de zestien langs de achterlijn fraaier.
Die commentator.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:57 schreef Corksterr het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=S4HxccpNEmg
Lekkere goal zeg.
quote:Zelfs tegenstander wilde klappen voor Van Persie
Volgens The Sun zal Robin van Persie in de rest van zijn leven geen mooiere goal meer maken. De aanvaller van Arsenal krijgt volop lof voor de uithaal waarmee hij The Gunners naar een 2-1 overwinning op Charlton Athletic schoot.
Van Persie was zelf ook heel blij met zijn doelpunt. 'Ik denk dat het de mooiste goal is die ik heb gemaakt sinds ik bij Arsenal ben. Hiervoor was het de goal tegen Blackburn van vorig seizoen. Maar deze was mooier omdat-ie fantastisch én belangrijk was.'
'Het was een prachtige voorzet van Emmanuel Eboué. Er zat een curve aan de bal, die recht op me af kwam. Toen ik de bal zag komen, focuste ik erop om de bal recht en in het hart te raken. Maar ik dacht dat het schot te hoog ging. Uiteindelijk ging-ie omlaag en was het fantastisch. En het betekende nog meer voor me omdat Liverpool had verloren en Chelsea ook punten had verspeeld.'
Coach Arsène Wenger had eveneens genoten. 'Eerst baalde ik omdat ik niemand in de zestien zag staan bij de voorzet van Eboué. En toen ineens kwam Van Persie. Het was een beetje ongelooflijk. Het doelpunt van zijn leven. Volop vaart, volop kracht en technisch perfect. Of het de mooiste is die ik heb gezien sinds ik hier ben, weet ik niet. Want er zijn heel wat mooie geweest. Maar deze staat zeker in de topvijf.'
Zelfs Charlton-coach Iain Dowie was vol lof, ook al vond hij dat Van Persie in de eerste helft rood had moeten hebben voor een overtreding op Jerrel Hasselbaink. 'Het liefst had ik thuis gezeten, zodat ik had kunnen applaudisseren. Het was een fantastisch staaltje techniek. Dat is waar Arsenal voor staat: superbe techniek.'
quote:
Van Persie: „Ik blijf het voetbal ervaren als een spel vol plezier ”
JONGEN wordt MAN
NOORDWIJK, vrijdag
Verlost van de affaire-Van Nistelrooy/Van Bommel kregen eindelijk de wel aanwezige Oranjeklanten de schijnwerpers op zich gericht. Terecht, zeker in het geval van Robin van Persie. De stormachtige ontwikkeling van de aanvaller lijkt niet te stuiten. Na zijn definitieve doorbraak met Oranje op het WK is hij verzekerd van een basisplaats bij Arsenal. Zowel bij het nationale team als in clubverband maakt hij de verwachtingen waar door beslissend te zijn. Tegen Wit-Rusland met twee treffers en een assist en tegen Charlton Athletic met nu al het doelpunt van het jaar in de Premier League.
Vliegend door de lucht volleerde hij de bal iets buiten het strafschopgebied in de kruising. Voormalig Engels international en topspits Gary Lineker zei op televisie: ’Zo’n goal, die heeft iedereen wel eens gemaakt… In zijn dromen.’
„Het is ongelofelijk wat die goal heeft losgemaakt. De reacties. Wildvreemden spreken me aan tijdens het boodschappen doen. Heel leuk allemaal, maar nu is het wel genoeg. Natuurlijk ben ik trots. Het moet even tot je doordringen, maar als je het later op televisie ziet, en ik heb hem al wat keren langs zien komen, denk je: heel mooi, heel speciaal. Ik koester het. Alles is toch al zo vluchtig in de voetballerij.”
Van Persie is eerlijk naar zichzelf toe als hij zegt: „Het doelpunt kwam precies op tijd.” De 23-jarige aanvaller zat er namelijk even doorheen omdat niets lukte. „Na WitRusland was ik het bij Arsenal een beetje kwijt, speelde matig en verprutste veel te veel kansen. Onder andere tegen FC Porto. Thuisgekomen heb ik enorm zitten balen. Het leek nergens op en vervolgens maak je drie dagen later zo’n doelpunt…”
Zijn gegroeide status binnen Arsenal was voor trainer Arsène Wenger de reden Van Persie te laten staan. Ondanks een paar mindere wedstrijden. Vorig seizoen had hij al op de bank gezeten. „Tegenwoordig kan ik mentaal omgaan met de druk van het moeten presteren en fysiek lukt het me het beste uit mezelf te halen twee keer in de week. Zodoende presteer ik constanter.”
Te sleutelen valt er trouwens nog genoeg. Het belangrijkste is het voorkomen van ’kortsluiting’. Tegen Wit-Rusland en Charlton Athletic had Van Persie net zo goed een rode kaart kunnen krijgen. „Onverklaarbare momenten waarop ik de controle over mezelf verlies. Altijd als het niet gaat, zoals ik wil.” Dennis Bergkamp, Zinedine Zidane, David Beckham waren voorgangers met ook zo’n donkere kant. „Een mooi rijtje spelers, maar het is een serieuze zaak waar ik vanaf moet. Hoe?
Door te praten met slimme mensen, mensen in m’n omgeving en m’n ogen goed open te houden. Tegenstanders lukt het niet me te provoceren, maar af en toe haal ik mezelf uit m’n spel. Dat moet eruit.”
Hoe kijkt hij terug op het WK? Daar werd het jonge, grillige talent een man, de openbaring, de nieuwe vaandeldrager van Oranje. „Tweeslachtig. Dat ik het niveau aankon, gaf me veel vertrouwen. De onnodige uitschakeling in de achtste finales tegen Portugal zorgde voor een enorme teleurstelling. Zeker als ik verder keek. Met een slecht draaiend Engeland in de volgende ronde lag een plaats bij de laatste vier in het verschiet.”
„M’n ontwikkeling is het gevolg van constanter presteren. Als 18-jarige ben je een andere voetballer dan op je 23e. Inmiddels heeft veel m’n pad gekruist. De verhuizing naar Arsenal, naar Engeland is het belangrijkste geweest voor m’n ontwikkeling als mens en als voetballer. Voor het eerst van huis was ik volledig op mezelf aangewezen, samen met m’n vriendin. Dan word je snel volwassen. Verder kon ik me volledig op het voetballen focussen, op het beter worden als voetballer. Dat kan alleen daar; in Rotterdam zou de verleiding te groot zijn. Ik raad het iedereen aan.”
Dat zijn status is gegroeid en hij is opgeschoven in de hierarchie gaat langs Van Persie heen. Hij zegt nog te veel voetballer, te veel liefhebber te zijn om zich daar druk om te maken. „Ik ervaar voetbal als een leuk spelletje. Naar zo’n interlandweek kan ik weken uitkijken, gewoon om lekker te gaan voetballen, plezier te hebben. Ja, het gevoel wat je als klein jongetje had.” Van Persie vindt het belangrijker dan alle aandacht nu hij ’hot’ is. „Nu ben je de gevierde man en als je twee wedstrijden slecht speelt, sta je alleen. Daar gaat het me niet om. Plezier in voetballen is belangrijk.”
De kritiek dat Van Nistelrooy in de spits niet uit de verf kwam op het WK omdat Arjen Robben en Van Persie te individualistisch zijn ingesteld, werpt de ex-Feyenoorder van zich af. „Ik ben juist gefocust op de teamprestatie, het teamsucces. Analyseer m’n spel: ik zoek contact met de spits, de combinatie of de een-twee en wissel dat af met acties richting doel. Ik ben vrij allround al zeg ik het zelf.” Een openbaar debat daarover is aan Van Persie niet besteed. Energie verspillen heeft geen nut. Zo stond hij ook in de affaire van afgelopen dagen. „Die hele discussie over Van Nistelrooy en Van Bommel is langs me heengegaan.”
De aanvaller van Arsenal bewaart zijn energie liever voor de te leveren prestaties komende vijf dagen met Oranje. Tegen Bulgarije en Albanië. Waarbij hij speciaal uitkijkt naar het treffen in Sofia. „Hou ik van, die exotische ontmoetingen in verre landen. Ik geniet vaak van de vijandige ambiance, van al die mensen, die tegen je zijn om die vervolgens ’stil’ te spelen. Gebeurde met Arsenal in Zagreb.”
In Sofia staat morgen dezelfde opdracht te wachten met Oranje.
Hij is gewoon de beste Nederlandse voetballer. Niet alleen op dit moment.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:40 schreef PPWB84 het volgende:
beste nederlandse voetballer van dit moment
Tsjah, ik weet niet. Maar het is een geweldige voetballer. Als hij sommige kansen niet verneukt en meer oog voor zijn medespelers heeft, dan wordt die weggekocht door chelsea en wordt het niks met hem:Pquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:16 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hij is gewoon de beste Nederlandse voetballer. Niet alleen op dit moment.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:57 schreef tong80 het volgende:
Hij is in vorm. Dus gaat ie vanavond schitteren.
Hij is op de goede wegquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 22:18 schreef DutchGooner het volgende:
Als ik zie hoe hij zich manifisteerd bij oranje en Arsenal gaat het helemaal zijn seizoen worden hoop ik
Juistquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:23 schreef IJzeren_Rinus het volgende:
Z'n onterecht afgekeurde goal was dan wel weer gewoon pure klasse.
Klikkerdeklikquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:39 schreef Corksterr het volgende:
Ik heb het niet kunnen zien en zocht de samenvatting van Bulgarije-Nederland op Youtube en google video, maar niks kunnen vinden. Iemand een linkje toevallig?
Nicequote:Op maandag 9 oktober 2006 14:05 schreef Zjakkie het volgende:
Iemand dit al gezien: http://www.youtube.com/watch?v=QRwCs88w4j8&mode=related&search=
Ik vind dat allemaal een beetje overdreven. Laat Van Persie maar lekker vanaf rechts spelen en zet een echte (meevoetballende) killer in de spits. Dat we een soort van killer nodig hebben, werd afgelopen zaterdag wel bewezen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 22:58 schreef tong80 het volgende:
Volgens Johan Derksen en Frank de Boer moet ie nooit meer uit de spits
Is dat zo? Heb nog niemand horen klagen hoor. En zeker niet over zijn killersinstinct.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 00:20 schreef koningdavid het volgende:
Bij Arsenal klagen ze er al een tijdje over het gebrek aan killersinstinct bij Van Persie, maar goed, misschien bewijst hij de komende tijd het tegendeel, hij is aardig op weg i.i.g.
Ook mooi dat ie wat opener wordt. Niet alleen naar de pers maar ook naar de fans.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 00:33 schreef tong80 het volgende:
Raar hè iemand volwassen zien worden ? Ik dacht er vandaag an toen ik hem zag. Hij is in 2 jaar 10 jaar ouder geworden. Heerlijk om te zien. Grote voetballer wordt een grote meneer.
Je bedoelt naast FC Den Bosch.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 00:42 schreef tong80 het volgende:
Ja maar dan heb je het ook over de mooiste club naast Ajax
Ik vind dat juist meer van professionaliteit getuigen, en juist niet meer arrogant. Dat was hij een paar jaar terug nog wel. Hij is hard op weg om een voetbalgrootheid te wordenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 00:57 schreef DrDentz het volgende:
Ik prik er zo doorheen, wat een voorspelbare antwoorden allemaal.. "Je was wel erg goed he Robin?" "Nou, we leverden gewoon een goede prestatie met het team"
Hij zegt heus niet wat ie denkt, maar goed, who cares.. hij speelt lekker
Trucje hier, hakje daar, maar gelukkig ziet hij wel in wanneer hij het kan doen. Dus geen hopeloos getruc zonder resultaat. Hopelijk blijft hij (net als Bergkamp) de rest van zijn carriere, of toch minstens nog een paar jaar, bij Arsenal. Prachtige club en een trainer die van jonkies, vedettes kan makenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:12 schreef Panick het volgende:
Jarenlang was die vallende spast van een Robben Nederland's hoop in bange dagen, maar aangezien hij het al een tijdje kwijt is, is het mooi te zien dat Van Persie dat nu is.
Veel completere voetballer. Erg prettig om naar te kijken als voetballiefhebber.
Hij is veel te goed en gracieus voor een club als f'noord.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:16 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Trucje hier, hakje daar, maar gelukkig ziet hij wel in wanneer hij het kan doen. Dus geen hopeloos getruc zonder resultaat. Hopelijk blijft hij (net als Bergkamp) de rest van zijn carriere, of toch minstens nog een paar jaar, bij Arsenal. Prachtige club en een trainer die van jonkies, vedettes kan maken. Misschien dat hij de laatste paar jaartjes terug wil komen naar de Kuip
![]()
Hopen heeft nog nooit iemand kwaad gedaanquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:18 schreef Panick het volgende:
[..]
Hij is veel te goed en gracieus voor een club als f'noord.
Dan beginnen we alvast maar met sparenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:01 schreef Duckiej_88 het volgende:
V. Persie is egt ckers wel gegroeid in de periode dat ie nu bij Arsenal speelt en kijk hoe die nu in het Nederlands elftal speeltFeyenoord moet em egt terug hale over een jaartje of 3, 4 naar Zuid
![]()
Geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:01 schreef Duckiej_88 het volgende:
V. Persie is egt ckers wel gegroeid in de periode dat ie nu bij Arsenal speelt en kijk hoe die nu in het Nederlands elftal speeltFeyenoord moet em egt terug hale over een jaartje of 3, 4 naar Zuid
![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:01 schreef Duckiej_88 het volgende:
![]()
Waarom meteen weer de vergelijking met Robben.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:12 schreef Panick het volgende:
Jarenlang was die vallende spast van een Robben Nederland's hoop in bange dagen, maar aangezien hij het al een tijdje kwijt is, is het mooi te zien dat Van Persie dat nu is.
Veel completere voetballer. Erg prettig om naar te kijken als voetballiefhebber.
Een beetje de Overmars en de Bergkamp van nuquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:24 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Waarom meteen weer de vergelijking met Robben. En jarenlang???![]()
Robben is ook een topspeler, en zijn aanwezigheid is zeer belangrijk voor het presteren van Oranje. Van Persie is nu de topper, maar vorig jaar liep iedereen achter Robben zijn reet aan.
Ze zijn beide belangrijk op hun eigen manier.
Beter zelfs, ze komen niet van 020. Dat overigens de lelijkste club is van Nederland tong80.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:25 schreef Maikalo het volgende:
Een beetje de Overmars en de Bergkamp van nu![]()
Robben voegt vrij weinig toe op dit moment hoorquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:24 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Waarom meteen weer de vergelijking met Robben.![]()
Robben is ook een topspeler, en zijn aanwezigheid is zeer belangrijk voor het presteren van Oranje. Van Persie is nu de topper, maar vorig jaar liep iedereen achter Robben zijn reet aan.
Ze zijn beide belangrijk op hun eigen manier.
Ah, je bent er zo een.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:31 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Beter zelfs, ze komen niet van 020. Dat overigens de lelijkste club is van Nederland tong80.![]()
Gaat wel weer heel verquote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:13 schreef tong80 het volgende:
Johan Derksen schrijft vandaag in zijn column in de VI dat van Persie beter wordt dan Marco van Basten en maakt de vergelijking met Johan Cruijff. Volgens Derksen gaat ie er voor zorgen dat Oranje weer een wereldploeg wordt.
Vond ik ook wel. De laatste keer dat Derksen iemand met Cruijff vergeleek was 25 jaar geleden. Hij schreef toen dat Ton Blanker de nieuwe Cruijff zou worden. Blanker speelde daarna nog 2 wedstrijden in Ajax-1 eindigde bij Excelsior en in de bajes. Hij trouwde wel met Anita van de Dolly Dots.quote:
Uit de opleiding van Feyenoord hequote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:13 schreef tong80 het volgende:
Johan Derksen schrijft vandaag in zijn column in de VI dat van Persie beter wordt dan Marco van Basten en maakt de vergelijking met Johan Cruijff. Volgens Derksen gaat ie er voor zorgen dat Oranje weer een wereldploeg wordt.
Ach, nog effe en die kneus beweert dat Marco een slechte voetballer was omdat ie zo vaak geblesseerd was.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |