Trailer:quote:Five years ago Carl Johnson escaped from the pressures of life in Los Santos, San Andreas... a city tearing itself apart with gang trouble, drugs and corruption. Where filmstars and millionaires do their best to avoid the dealers and gangbangers.
Now, it's the early 90s. Carl's got to go home. His mother has been murdered, his family has fallen apart and his childhood friends are all heading towards disaster.
On his return to the neighborhood, a couple of corrupt cops frame him for homicide. CJ is forced on a journey that takes him across the entire state of San Andreas, to save his family and to take control of the streets.
Liberty City. Vice City. Now San Andreas, a new chapter in the legendary series. Grand Theft Auto returns to the PlayStation®2 this October.
- Official Rockstar Release Statement
Ja, waar kan je die halen? En je kan btw al wel 't vliegveld op, zet een auto voor dat huisje waar die dude je de toegang weigert, spring op de auto, spring op 't huisje, spring op 't vliegveldquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:19 schreef Mister_T het volgende:
Ik wil mijn vliegbrefet
Je moet die school kopen ofzo en dan de missies van de vliegschool doen, als je die hebt gehaald krijg je je brefet, is wat ik heb gelezenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:23 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ja, waar kan je die halen? En je kan btw al wel 't vliegveld op, zet een auto voor dat huisje waar die dude je de toegang weigert, spring op de auto, spring op 't huisje, spring op 't vliegveld
mja denk ik ook welquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:21 schreef Evil_Koekje het volgende:
Zometeen maar eens verder gaan spelen, ben vannacht aardig lang doorgegaan (7 uur lag ik in bed) Coutryside is echt heel vet
Lekker cruisen met een motor, heerlijk. De afstanden boeien me ook totaal niet. Ik vermaak me wel... Ben alleen benieuwd of ik het spel niet veel te snel doorwerk aangezien ik nu al in San Fierro zit..
Maar ik verwacht dat ik nog wel weer terug moet naar Los Santos om daar allerlei shit te fixen
Damn, wat kost dat ding dan?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:24 schreef Mister_T het volgende:
[..]
Je moet die school kopen ofzo en dan de missies van de vliegschool doen, als je die hebt gehaald krijg je je brefet, is wat ik heb gelezen
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:15 schreef Cheiron het volgende:
Hij moet maar snel uitkomen voor de pc
Vooralsnog hoor ik alleen positieve berichten.
beter, nu is overal alleen nog die vernieuwde ps2 te koop. Bij ons in 1 dag uitverkochtquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:11 schreef bar_rel het volgende:
Ik heb hem![]()
NU alleen nog een ps2 dinsdag![]()
Het maakt mij eiglijk niet uit welke we krijgen!!quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:24 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
beter, nu is overal alleen nog die vernieuwde ps2 te koop. Bij ons in 1 dag uitverkocht![]()
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:37 schreef Deviant1nl het volgende:
Zolang GTA:SA werkt![]()
Vandaag ging ik eens basejumpen. Was me parachute uit, dacht ik voor de lol weer eens op hetzelfde knopje te drukken van 50 meter hoogte![]()
Val ik te pletter....
Ik heb geen Playstation 2quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:08 schreef Blapiet het volgende:
en wanneer mogen wij PC gebruikers hiervan gaan genieten?
Oh en Ijsmeis: GTA:VC download je niet, die is echt het geld waard hoor
Ik speel nu nog steeds GTA-3, echt value-for money
Gewoon zon zelfde wagen zoeken en tunen/painten in dezelfde garagequote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:20 schreef Deviant1nl het volgende:
Waar kun je die pimp wagen vinden eigenlijk?
Heb die missie al gehad, maar die wagen is ontploft. Of rijdt hij in dat stukje waar je hem ook kan tunen?
Die missie die ik bedoelde ? hoe heb je hem gehaald ??quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:20 schreef Deviant1nl het volgende:
Waar kun je die pimp wagen vinden eigenlijk?
Heb die missie al gehad, maar die wagen is ontploft. Of rijdt hij in dat stukje waar je hem ook kan tunen?
die is stoer jaquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:27 schreef CloudStrife het volgende:
HAHA, die Music Awards missie met wanna-be Will Smith en dat wijfie achter in je auto.
VROEM, over de pier, eruit springen. HOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLY FUUUUUUUUUUCK!
Ik zit daar ook nog niet. maar ik doe dan ook alles op me gemakquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:39 schreef Breuls het volgende:
Volgens mij ben ik teveel aan het niksen en rondrijden, ik zie al zoveel mensen zeggen dat ze in San Fierro zijn aangekomen... of komt je daar gewoon heel snel?
Cluckin' Bellquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:43 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Ik zit daar ook nog niet. maar ik doe dan ook alles op me gemak
En die comments van de gasten.
Loop net bij de kipburger ofzo naar binnen om eten te halen.
Me health was op dus ik 3 porties besteld.
Bij 2de portie zegt bediende: You want more, here you are
Bij 3de portie: if you come back for more, you're a morron
![]()
Da's overal volgens mij.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:55 schreef xboxps2 het volgende:
bij de kip moet je toch bij de balie etenof kan je ook zitten ?
Krijg je na een missiequote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:16 schreef xboxps2 het volgende:
oke weet iemand wanneer je een vriedin kan krijgen ? ik vind dit echt een tof spel zeker de moeite waard om hier een ps2 voor te kopen![]()
boven op het afgeronde hoge gebouw in downtown los santos, kan er beneden in.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:10 schreef ne0n het volgende:
ik ben nu op de lucht haven, ben met een thrashmaster naast de draad gaan staan, dan over de draad geklommen en een VET VLIEGTUIG gejat, nee, niet de DODO, maar weet iemand waar ik een parashute kan krijgen? want je kan ook basejumpen enz, met parashute..
graag help aub
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk filmpje. Heb helaas geen PS2 dus dan zijn dit soort dingen wel gaaf.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:19 schreef ne0n het volgende:
een filmpje van het basejumpen kan je hier bekijken, http://www.decalkreations.com/products/BaseJump_xvid.avi
is wel een xvid!
ik heb er nu een vriendin in San Fiero, gekregen buiten de missies om. Ze heeft een eigen garage, dus ik kan mijn auto's gratis laten makenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 22:16 schreef xboxps2 het volgende:
oke weet iemand wanneer je een vriedin kan krijgen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*Vice City weer spelen gaat.hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
En 30 euro voor een memory card, want de PS2 heeft geen HDDquote:Op zondag 31 oktober 2004 00:01 schreef speedfreakssj het volgende:
ga volgfende maand toch maar eens kijken voor een PS2 en GTASA.
is maar ¤209,95 max.
eindelijk heeft ie emquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:17 schreef NeoDweezil het volgende:
zo ik heb hem nu ook eindelijk, hier in zutphen overal uitverkocht, dus ik ben maar ff naar apeldoorn gegaan naar de nedgame en daar hadden ze er wel honderd op voorraad.. dus ik blij![]()
tis een heel vet spel ben pas net bezig maar hij is top!
Ik hoorde op de radio dat de GC was gedaald naar 99,95, hopelijk daalt de PS2 mee, dan is ie voor mij. Daalt ie niet, dan waarschijnlijk ookquote:Op zondag 31 oktober 2004 00:01 schreef speedfreakssj het volgende:
ga volgfende maand toch maar eens kijken voor een PS2 en GTASA.
is maar ¤209,95 max.
Boeie, als je het maar naar je zin hebt ermee, en sommigen hebben dat.quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:23 schreef speedfreakssj het volgende:
GC zuigt. is een KUTding is traag, klote graphics en op de PS2 komen tenminste nog andere leuke games uit want GC is toch maar voor domme spellen imho.
Veel meer dan rennen en springen is het niet met dat ding.
Mario en zelda YEAH :[
Helemaal mee eensquote:Op zondag 31 oktober 2004 00:27 schreef Scriptkiddie het volgende:
Ik zit nog steeds in Los Santos en, dat wil ik voorlopig nog even zo houden. Ik geniet elke seconde van deze game en ik ga dus ook zeker niet haasten. Er is genoeg te doen om me nog wel een week bezig te houden in Los Santos. Heb nu een kleine 19 missies gedaan en het spel word beter en beter. Beetje missies doen, dan weer wat cruisen, etc, etc, etc.
de GC is al meer dan een half jaar 99 euroquote:Op zondag 31 oktober 2004 00:17 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik hoorde op de radio dat de GC was gedaald naar 99,95, hopelijk daalt de PS2 mee, dan is ie voor mij. Daalt ie niet, dan waarschijnlijk ook
quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:23 schreef speedfreakssj het volgende:
GC zuigt. is een KUTding is traag, klote graphics en op de PS2 komen tenminste nog andere leuke games uit want GC is toch maar voor domme spellen imho.
Veel meer dan rennen en springen is het niet met dat ding.
Mario en zelda YEAH :[
die 2 player mode, is dat splitscreen?quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:36 schreef blackmage het volgende:
eht meest bizare vond ik nogsteeds de paarse dubbelhoofds dildo die jij als knuppel kon gebruiken, daara vond ik de 2 player stand ook heel erg roeleren tensamen met vliegen en basejummpen.
ik heb zelf eens een basejump zonder parachute overleeft, ik vraag me toch af waarom ze in dikke koeie letters naast dat gebouw hebben gezet NO BASEJUMPING onder de titel van het gebouw the pointy building.
er is zoals altijd wel een rc vliegtuig en nu is er dus zelfs een missie dat was ook wel lache.
nope, geen splitscreen. Als je te ver van de ander bent verwijderd is het hele multiplayer gebeuren weer afgelopen.quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:39 schreef capibar het volgende:
[..]
die 2 player mode, is dat splitscreen?
Rockstars idee van een hint dat je kunt base jumpenquote:Op zondag 31 oktober 2004 00:36 schreef blackmage het volgende:
ik vraag me toch af waarom ze in dikke koeie letters naast dat gebouw hebben gezet NO BASEJUMPING onder de titel van het gebouw the pointy building.
ik heb de parachute gevonden. De parachute ligt op de stervormige skyscraper. Dat gebouw staan downtown naast de snelweg. Onderaan het gebouw is de ingang, en dan kom je vanzelf op het dak en daar vindt je de parachute...quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:10 schreef ne0n het volgende:
ik ben nu op de lucht haven, ben met een thrashmaster naast de draad gaan staan, dan over de draad geklommen en een VET VLIEGTUIG gejat, nee, niet de DODO, maar weet iemand waar ik een parashute kan krijgen? want je kan ook basejumpen enz, met parashute..
graag help aub
Hmmm... het gebruik van HDloader is wellicht wat controversieel, maar voor een spel als San Andreas lijkt het me inderdaad werkelijk ideaal. Het blijft jammer dat Sony uiteindelijk niks meer met de hardeschijffunctionaliteit heeft gedaan (in Europa), de mogelijkheden van de PS2 zouden zoveel groter zijn!quote:Op zondag 31 oktober 2004 01:04 schreef odebeijer het volgende:
Heb het originele spel naar de HD gekopieerd met de HDloader, werkt prima, en heb je dus ook geen last van het "streamen" (alhoewel, zie mijn HD led wel zijn best doen).
Rot op!!! ROT... OP!quote:Op zondag 31 oktober 2004 02:22 schreef pieter_pontiac het volgende:
iemand het spel al met een PC-emulator geprobeerd?
quote:Op zondag 31 oktober 2004 02:26 schreef P-Style het volgende:
[..]
Rot op!!! ROT... OP!
Ik bedoel... ik zal het nog 1 keer zeggen... Er bestaat geen čnkele werkende PS2 emulator! Nu niet en verwacht er sowieso voorlopig maar geen!!!
Sorry... ik word alleen een beetje moe van steeds weer terugkerende onnozele vragen in de San Andreas topics.
Typisch... dit is al de tweede keer dat ik dit antwoord geef!quote:Op zondag 31 oktober 2004 02:35 schreef pieter_pontiac het volgende:
...er is namelijk nog nooit een goede reactie gekomen op deze vraag, in al die topics
Kun je alleen doe bij bepaalde missie's geloof ik. Dan staat er een apart icoontje dat je het met 2en kan doenquote:Op zondag 31 oktober 2004 02:48 schreef RedGuy het volgende:
Hoe kun je die 2-player mode dan instellen?
Ik zei ook niet dat je dan alle missies kan doen, maar wat ik begreep zijn bepaalde missies ook mogelijk om met z'n 2en te doen, maar als je alleen bent je ze ook alleen kan doen.quote:Op zondag 31 oktober 2004 03:08 schreef blackmage het volgende:
*knip*
Dat bedoel ik iddquote:Op zondag 31 oktober 2004 03:24 schreef blackmage het volgende:
ik dank dat ik snap wat je bedoelt, er zijn bepaalde missie die je met een tweede speler moet spelen MAAR die word dan wel bestuurd door een computer zoals in bepaalde missie waarbij jij uit een auto moet knallen terwijl de playstation rijdt enz.
het zou best lullig zijn als je opeens een 2e speler nodig hebt om een missie te laten slagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
Leuk gedaan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:15 schreef jp84 het volgende:
PIMP filmpje
...
http://home.kabelfoon.nl/~pauljan/gtapimp.WMV
![]()
Mjah, alleen zijn die borden niet echt te lezen.. Op de PC daaintegenquote:Op zondag 31 oktober 2004 03:00 schreef DaMook het volgende:
Ik verdwaal nog steeds heel de tijd en weet ook nooit welke kant ik nou op moet rijden enzo
Gisteren wilde ik naar het vliegveld, sta ik ineens aan de andere kant van de stadNu stop ik op de snelweg maar iedere keer om de borden te lezen
Alleen knallen ze dan vaak bovenop je
tvp
Na een bepaalde missie jaquote:Op zondag 31 oktober 2004 09:49 schreef Keke het volgende:
Zijn er speciale huizen waar je kunt inbreken, of kan het pas na een bepaalde missie ofzo?
En bij pc versie kun je tenminste wel iets raken met schietenquote:Op zondag 31 oktober 2004 10:14 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Mjah, alleen zijn die borden niet echt te lezen.. Op de PC daaintegen![]()
Ik speel zelf op een 37cm tv. Daar vindt ik het wel beter op, want je ziet tenminste waar je naartoe moet op de minimap. Op grote tv met afstand zie ik dat bijna niet, op die van mijn ouders. Maar er komt binnen een maand een 71cm tv in me kamer, dus dat zal vast ook wel prettig spelen zijnquote:Op zondag 31 oktober 2004 08:36 schreef BaraCuda het volgende:
Het is een erg gaaf spel maar dit spel kun je toch niet op een 37cm tv spelen of wel?
Ben blij dat ik een 82cm tv heb zodat ik nog een beetje kan volgen wat er allemaal op die radar staat.
Kan ik die radar vergroten ofzo?
san andreas is 5x groter dan vice city. graphics zijn beter ja, zeker als het regent, dan blinkt de straat, je kan op vele locaties binnen, zelfs inbreken, en dat eet ding is een bijzaak, moet je niet echt hard op gaan letten. je moet wel niet te vet worden. anders loopt CJ (Carl Johnson) traag.quote:Op zondag 31 oktober 2004 11:35 schreef livEliveD het volgende:
tvp
Hoe groot is het spel nu eigenlijk. Zelf heb ik hem nog niet gekocht namelijk maar hoe groot is het ten opzichte van vice city denken jullie? En zijn de graphics beter? Meer binnenlokaties? En hoe bevalt het 'let op je conditie en wat je eet - systeem' ?
quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:05 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb San Fiero unlocked
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: waarom leest iedereen trouwens borden?
je kan ook gewoon op start drukken en inzoomen en klaar.Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:50 schreef blackmage het volgende:
omg mensen ga gewoon eerst wat armor halen en doe dan die missie's dat maakt zoveel uit.had ik die spoiler maar nooit gelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: waarom leest iedereen trouwens borden?
je kan ook gewoon op start drukken en inzoomen en klaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet waar jij het over hebt, maar Vice City heeft gewoon een echte anamorphische widescreen-mode hoor! Niks wegknippen!quote:Op zondag 31 oktober 2004 13:39 schreef menesis het volgende:
Zit er trouwens nu een seen echte WIDEscreen optie bij SA?
Of knipt ie nu weer de boven en onder kant ervanaf (zoals GTA3, Vice)?
quote:Op zondag 31 oktober 2004 03:59 schreef blackmage het volgende:Met de juiste stem? Hij staat namelijk niet in de cast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij zegt niets...quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:00 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Met de juiste stem? Hij staat namelijk niet in de cast.
In welk opzicht is je GTA-disc naar de knoppen? Zitten er alleen krassen op? Want dan weet ik een héél goedkoop en eenvoudig middel om je disc weer helemaal te fixen!!!quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:00 schreef Sickert het volgende:
zo ik heb de nieuwe Pstwoalleen jammer dat mn Gta echt naar de klote is dus die heb ik ook nieuw besteld bij bol.com want in de winkel zouden ze m pas donderdag weer hebben en bij bol.com was het 2 tot 4 werkdagen dus met een beetje mazzel kan ik woensdag weer spelen
het is trouwens echt een ziek klein ps2'tje echt fucking klein !!
Wtf ??quote:Op zondag 31 oktober 2004 10:47 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
En bij pc versie kun je tenminste wel iets raken met schieten
lees eerst het forum door en begin dan met blatenquote:Op zondag 31 oktober 2004 14:16 schreef Hiph0p2oo4 het volgende:
Wat lult iedereen over de PC versie dan![]()
Okay ander vraagje: Iemand die de naam van een GOEDE WERKENDE PS2 emulator weet ?
Ik hoef alleen de naam slimmerd, daar is niks illegaals aan![]()
Als je het antwoord niet weet, hoef je niet perse te reageren vriend...quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:18 schreef reconnect het volgende:
[..]
lees eerst het forum door en begin dan met blaten
LOL dat zijn die nieuwe ps2'tjes.... die zijn echt fockin' dun man... (dat ding kan je gewoon echt overal kwijt volgens mijquote:Op zondag 31 oktober 2004 14:00 schreef Sickert het volgende:
het is trouwens echt een ziek klein ps2'tje echt fucking klein !!
Nee!!! Niet wéér!!! NIET WEEHEEHEEEHEER!!!!quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:16 schreef Hiph0p2oo4 het volgende:
Wat lult iedereen over de PC versie dan![]()
Okay ander vraagje: Iemand die de naam van een GOEDE WERKENDE PS2 emulator weet ?
Ik hoef alleen de naam slimmerd, daar is niks illegaals aan![]()
Vertel?quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
In welk opzicht is je GTA-disc naar de knoppen? Zitten er alleen krassen op? Want dan weet ik een héél goedkoop en eenvoudig middel om je disc weer helemaal te fixen!!!
Oké hier komt 'ie... en dit meen ik čcht serieus!!!quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:25 schreef Whizzkith het volgende:
Vertel?![]()
En als jij de OP nou gelezen had, hoefde jij hier ook niet te posten. En lees het topic eens door, en de voorgaande. Staat het antwoord van je vraag helaas al 100 keer in.quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:20 schreef Hiph0p2oo4 het volgende:
[..]
Als je het antwoord niet weet, hoef je niet perse te reageren vriend...![]()
.
ja er zitten krassen op beetje van die vage vettige krassenquote:Op zondag 31 oktober 2004 14:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
In welk opzicht is je GTA-disc naar de knoppen? Zitten er alleen krassen op? Want dan weet ik een héél goedkoop en eenvoudig middel om je disc weer helemaal te fixen!!!
Dan kun je'm repareren!!!quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:34 schreef Sickert het volgende:
ja er zitten krassen op beetje van die vage vettige krassen
Ga zo door... ga zo door!quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:40 schreef Sickert het volgende:
hmm hij word wel schonerben me echt de tyfus aant poetsen (wel voorzihctig natuurlijk
Maar GTA:SA is bij jou beschadigd of een andere gta?quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:42 schreef Sickert het volgende:
ITS alive!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! muhahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! denk ik
er zijn heir steeds mensen die niet eventjes het forum doorlezen en dan een vraag stallen...lees het nou eens goed door en stel dan je vraagquote:Op zondag 31 oktober 2004 14:20 schreef Hiph0p2oo4 het volgende:
[..]
Als je het antwoord niet weet, hoef je niet perse te reageren vriend...![]()
.
Echt niet? Jammerquote:Op zondag 31 oktober 2004 14:52 schreef Sickert het volgende:
hij doet t niethij speelt wel de intro helemaal en dan slaat ie weer vast
quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:46 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Hm, ergens in een eerder topic meldde iemand dat er een dealer in je hood rondloopt met 2000 dollar op zak. Hij schijnt in het zwart gekleed te gaan, maar ik kan hem niet vindenIk zie wel steeds iemand anders in het zwart rondlopen (gouden ketting, 'korte' broek) maar dat is hem niet .
quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:59 schreef TheGame het volgende:
[..]Ah ok, zo ver ben ik (nog lang?) niet. Ik ben meer aan het rondrijden e.d.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
Ik had mezelf eerst ook fokking breed gemaakt. 0% vet en 100% kracht. En dan iets van 30% uithoudingsvermogen. Toen dacht ik: hmm eigenlijk wel saai zo'n uberventje. Toen heb ik cj maar iets van 30 hele pizza menu's (die van 10 dollar) laten opeten en toen werd ie wel lekker vet ja. Helaas is hij nog steeds gespierd. dus heb nu een gespierde vetzak. Helaas niet zoals bijv. big smoke.quote:Op zondag 31 oktober 2004 13:46 schreef Aliendrone het volgende:
Ik denk dat ze daar nix aan gedaan hebben, maar ja hoevaak zit ik nou in het optie menu (kheb alleen ff de ondertitels aangezet want sommige gesprekken zijn voor mij echt niet meer te verstaan)
LOL ik ben nu echt fockin' breed vergeleken met de eerst dag dat ik de stad binnen kwam rollen (toen was je echt een garnaal vergeleken met nu)
Ik ga er lekker rustig door (ja voor je het weet zie je weer iets spectaculairs over het hoofd) dus voordat ik m echt uit heb zal ik ongeveer weer een half jaar verder zitten (mits ik niet opeens iets heb van "snel uitspelen nu word het pas echt cool")
Ik denk dat je gewoon moet gaan zwemmen en dan op die manier je "zwemskills" omhoog kan halen. Zou het zelf niet weten. Ben daar nog niet.quote:Op zondag 31 oktober 2004 15:14 schreef Diemus het volgende:
Hey hoe zit het met zwemmen kan je dat ergens leren ? zo ja waar in san fiero ?? ik ben namelijk nog niet geschikt om een missie te doen in het water
spring maar gewoon ergens in het water, je wordt vanzelf beter.quote:Op zondag 31 oktober 2004 15:14 schreef Diemus het volgende:
Hey hoe zit het met zwemmen kan je dat ergens leren ? zo ja waar in san fiero ?? ik ben namelijk nog niet geschikt om een missie te doen in het water
quote:Op zondag 31 oktober 2004 15:15 schreef Buck_Turgidson het volgende:
Toen wilde ik toch wel stiekem san fierro zien dus ben ik snel missie's gaan spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens wel spectaculair dat de PS2 niet hoeft te laden als je naar een andere stad reist. Het is gewoon echt een virtuele wereld, al wordt er wel gesmokkeld als je ergens naar binnen gaat.
[ Bericht 7% gewijzigd door Kontiki op 31-10-2004 15:37:04 ]
je kan tamiya mode auto poish proberen, dat is hee erg fijn, en daar haa je ook de keine krasjes mee wegquote:Op zondag 31 oktober 2004 15:25 schreef Sickert het volgende:
hmm net de site van de klanten service gelezen en dan moetje de game opsturen en gaat een technicus er naar kijken :S dat duurt vast lang... en aangezien ik m al opgepoetst heb zal ik geen nieuwe krijgen omdat ie nu helemaal vol met miniscule krasjes zit....
ach geld zat( ja??... nee!)
laat maar zo hoor ik wacht wel op mn nieuwe SA en dan doe ik m in mn nieuwe PSTwoen dan ga ik UREN spelen
totdan ga ik maar cuben
turtle wax? is dat ook wat?quote:Op zondag 31 oktober 2004 15:31 schreef jp84 het volgende:
[..]
je kan tamiya mode auto poish proberen, dat is hee erg fijn, en daar haa je ook de keine krasjes mee weg
Die dingen die ze op je afvuren zijn makkelijk te ontwijken.. en je kunt minstens wel 5x geraakt worden met de jet zonder neer te storten/ontploffenquote:Op zondag 31 oktober 2004 15:29 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Je kan er ook gewoon heenvliegen als je het nog niet unlocked hebt. Dan heb je wel een parachute nodig, want je wordt gegarandeerd neergehaald door F16's.
Volgens mij kan je wel vetter en niet gespierd zijn worden... ik had (omdat ik al een paar dagen niet naar de sportschool was geweest en niemand sloeg maar van afstand neerknalde) dat mn spierbundels minder werden... als je dat dus kan volhouden dan ben je volgens mij binnen no time al je spier kwijtquote:Op zondag 31 oktober 2004 15:15 schreef Buck_Turgidson het volgende:
[..]
Ik had mezelf eerst ook fokking breed gemaakt. 0% vet en 100% kracht. En dan iets van 30% uithoudingsvermogen. Toen dacht ik: hmm eigenlijk wel saai zo'n uberventje. Toen heb ik cj maar iets van 30 hele pizza menu's (die van 10 dollar) laten opeten en toen werd ie wel lekker vet ja. Helaas is hij nog steeds gespierd. dus heb nu een gespierde vetzak. Helaas niet zoals bijv. big smoke.
Vraag me af of dat mogelijk is. Om je karakter op die manier vet te krijgen.
Ik ging er eerst voor zitten. Toen wilde ik toch wel stiekem san fierro zien dus ben ik snel missie's gaan spelen. Op een gegeven moment had ik san fierro unlocked en dacht ik: wacht even. Ben VEEL te snel door Los Santos gegaan. Dus ben ik maar naar een eerdere save gegaan en ben nu heerlijk aan het genieten van territories veroveren. Beetje rondcrossen door de stad etc.
Echt ongeloofelijk hoe GROOT dit spel wel niet is.
diving school? bestaat dat ding? ga hem dinsdag denk ik halen of morgen. ligt aan het weer f ik eerder weg mag bij werk.quote:Op zondag 31 oktober 2004 15:14 schreef Diemus het volgende:
als je gaat inrbeken heb je zon zwart busje nodig...tegenpover de sportschool tussen blauwe huizen d8 ik...als het tussen 20.00 en 6.00 is kan je op r3 klikken en dan zie je alles vanzelf ...ook de huizen waar je kan inbreken...die hebben dan zon geel ding voor de deurquote:Op zondag 31 oktober 2004 15:31 schreef Evil_Koekje het volgende:
Als je wilt inbreken heb je toch zo'n skimuts ding nodig? Waar haal je die? Nog niet kunnen vinden...
Jep, hoemeer je fietst en zwemt, hoe sneller je wordt maar hoe minder muccles.quote:Op zondag 31 oktober 2004 15:49 schreef Aliendrone het volgende:
[..]
Volgens mij kan je wel vetter en niet gespierd zijn worden... ik had (omdat ik al een paar dagen niet naar de sportschool was geweest en niemand sloeg maar van afstand neerknalde) dat mn spierbundels minder werden... als je dat dus kan volhouden dan ben je volgens mij binnen no time al je spier kwijt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:13 schreef Deviant1nl het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tim's LastFM Charts
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tim's LastFM Charts
Je leest ze toch niet hequote:Op zondag 31 oktober 2004 16:16 schreef ne0n het volgende:
ik haat spoilers
hmmmz, jij hebt je vriendin apart laten leggenquote:Op zondag 31 oktober 2004 16:40 schreef speedfreakssj het volgende:
Woei, dinsdag vriendin laten apart leggen samen met PSTwo en mem card.
woensdag halen.
donderdag gamen (woensdag kan helaas niet vanwege hobby maar kan daarna van analoog schietwerk naar digitaal)
nee manquote:Op zondag 31 oktober 2004 16:44 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
hmmmz, jij hebt je vriendin apart laten leggen
Je kan van begin al veel doen.quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:51 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
nee man
zij gaat het apart laten leggen bij de winkel. eik heet dat reserveren ofzo maar hier zit dus de console en rotzooi bij.
Maarre, kan je al veel als je in het begin zit? kan je de motor jatten en de bossen in als op het filmpje?
Ben echt benieuwd hoe het is als de agentjes aan je motorkap blijven hangen en je dan afstevend op een lantaarnpaal
quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:46 schreef DeRCT14 het volgende:
Hey dudes, hier is een map van alle Gang Tag locaties in Los Santos.. screens komen binnenkort;
http://www.g-unleashed.com/index.php?cat=16&pid=219
gewoon rustig blijven en op de juiste knoppen drukken, zo moeilijk is het toch niet?quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:03 schreef sweex het volgende:
Ik zal wel heel erg n00b klinken, maar ik kan Life's a beach niet halen, kom altijd rond de 3300 punten. En voordat ik verder kan moet ik denk ik eerst deze uitspelen want de rest heeft geen missie's meer voor mij...
Is er geen cheat of trick om dat gedans te halen?![]()
verdomme na ruim 20 keer proberen :\quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
gewoon rustig blijven en op de juiste knoppen drukken, zo moeilijk is het toch niet?![]()
oesters opduiken?quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:56 schreef Whizzkith het volgende:
Aantal oesters gevonden: 4/100
![]()
Al gedaan....vandaag en gister....en dan kom je op 3850 ofzo en dan haal je het net niet en dan heb ik dus echt zin dat ding uit m'n zolderkamer te tiefen...quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:17 schreef DeRCT14 het volgende:
Sweex > weet je wat je moet doen? na een tijdje word je gefrusteerd. zet dan je PS2 af en ga wat anders doen., zodat je even SanAn vergeet. Na anderhalf uur probeer je het nog eens,
Net zoals met The Driver uit Vice, des te vaker je het probeert en het misgaat, des te minder concentratie je hebt en dus kleiner de kans is dat je em haalt
Ergens bij bleuberry acres ( dorpje iets meer naar links)quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:41 schreef jp84 het volgende:
waar staat die quad ook alweer, ik ben nu bij bluberry daar moet ie toch ergens staan?
quote:Qorne schreef op 31 oktober 2004 @ 17:39
WHOOOT Just Bissness was gaaaaaf!!! beetje Bad Body 2 achtig op die snelweg met dat ze autos naar je toe gooien!! echt gaaf, viel trouwens nog wel mee.
TIP: voor die genen die hem nog moeten doen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
daar ben ik nu, bij die hele grote boerderij, maar kan dat ding echt niet vinden, heeft iemand een goede omschrijving?quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:43 schreef bartjeuh het volgende:
[..]
Ergens bij bleuberry acres ( dorpje iets meer naar links)
Is dat de R* versie van de Ford GT40?quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:47 schreef jp84 het volgende:
[..]
daar ben ik nu, bij die hele grote boerderij, maar kan dat ding echt niet vinden, heeft iemand een goede omschrijving?
trouwens die SUPER GT is echt een dikke wagen!
Hij staat op die boerderij naast 2 silo's (maar heb em daar maar 1 keer gevonden sindsdien stond hij daar niet meerquote:Op zondag 31 oktober 2004 17:47 schreef jp84 het volgende:
[..]
daar ben ik nu, bij die hele grote boerderij, maar kan dat ding echt niet vinden, heeft iemand een goede omschrijving?
trouwens die SUPER GT is echt een dikke wagen!
nee, ik weet welke je bedoeld, maar dit is een soort ferrari/mr-2 met targadak, super dik.quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:48 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Is dat de R* versie van de Ford GT40?
gevonde thnx m8quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:52 schreef bartjeuh het volgende:
[..]
Hij staat op die boerderij naast 2 silo's (maar heb em daar maar 1 keer gevonden sindsdien stond hij daar niet meer)
Thanks, maar hoe heet die GT 40 dan?quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:54 schreef jp84 het volgende:
[..]
nee, ik weet welke je bedoeld, maar dit is een soort ferrari/mr-2 met targadak, super dik.
als je ze van boven kijkt lijken sommige echt op de autos uit gta 1
quote:Op zondag 31 oktober 2004 03:59 schreef blackmage het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door MrSkyline op 31-10-2004 19:50:52 ]Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
Als je em na de tip van bovenstaand persoon (stukkie omhoog) niet kan vinden, wil ik wel ff een foto-tje maken.quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:46 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Hm, ergens in een eerder topic meldde iemand dat er een dealer in je hood rondloopt met 2000 dollar op zak. Hij schijnt in het zwart gekleed te gaan, maar ik kan hem niet vindenIk zie wel steeds iemand anders in het zwart rondlopen (gouden ketting, 'korte' broek) maar dat is hem niet .
Nee, ik geloof dat het wel moet lukken. Ik wist alleen niet dat hij pas tevoorschijn kwam nadat je in een bepaald gedeelte van het spel bent (waar ik dus nog niet benquote:Op zondag 31 oktober 2004 18:38 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Als je em na de tip van bovenstaand persoon (stukkie omhoog) niet kan vinden, wil ik wel ff een foto-tje maken.
frisquote:Op zondag 31 oktober 2004 18:31 schreef ps2noob het volgende:
Ik heb een vraag voor mensen die het nu al een paar dagen spelen.
Is het vergeleken met Vice City echt een frisse ervaring of meer van hetzelfde?
Na San Andreas te hebben vind ik Vice City eigenlijk niks aan, kun je nagaan wat een topspel het is.quote:Op zondag 31 oktober 2004 18:31 schreef ps2noob het volgende:
In begin misschien zelfde als VC voor sommigen, maar na een half uur zeg je : This game is best ever made from the GTA series.quote:Op zondag 31 oktober 2004 18:46 schreef Amando het volgende:
[..]
Na San Andreas te hebben vind ik Vice City eigenlijk niks aan, kun je nagaan wat een topspel het is.
Het is wel erg verslavend, dat vind ik wel een nadeel, je sociale leven gaat er onder lijden.
GTA San Andras is het beste spel ooit gespeeld!!
is dat die supra uit dat filmpke dat hij over die rumpo heen springt met NOS?quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:54 schreef jp84 het volgende:
[..]
nee, ik weet welke je bedoeld, maar dit is een soort ferrari/mr-2 met targadak, super dik.
als je ze van boven kijkt lijken sommige echt op de autos uit gta 1
GTA SAN ANDREAS IS HEEEEEEEEEEL MOOOOIquote:Op zondag 31 oktober 2004 18:55 schreef Cheiron het volgende:
Grr... ik vind het steeds kloteriger dat het nog zolang duurt eer de pc versie komt..
Ik zit met bycling skill's op ongeveer 85%, en ik kan over 2 tegemoetkomende auto's jumpen...jammewr dat je geen bonus ervoor krijgtquote:Op zondag 31 oktober 2004 18:58 schreef Deviant1nl het volgende:
Zojuist een bunny hop met mijn fiets uitgevoerd over een tegemoetkomende auto
en heb de auto niet aangeraakt
R3 knopquote:Op zondag 31 oktober 2004 18:59 schreef Scylla het volgende:
Okee. Ik sta nu voor een dik huis, te wachten tot het donker was, met een Mule. Hoe breek je vervolgens in?
MT. chillad kun je niet in het begin naartoe. Ligt op het tweede eiland. Dus je zal eerst de nodige missies moeten spelen. je kan er wel naartoe op andere manier maardan blijven de cops hele tijd achter je aan. En stomme vragen bestaan nietquote:Op zondag 31 oktober 2004 18:59 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik neem aan dat je vanaf het begin naar MT Chilliad kan?
maarre, kan je gewoon gaan rijden daar of moet je eerst wat unlocken en zo voordat je naar die berg mag? en is dat intiütief of moet je de kaart pakken?
Damn, ik weet dat ik stomme vragen stel die ik met 4 dagen kan beantwoorden maar ik kan niet wachten
Die berg kun je volgens mij niet meteen heen. Maar ik heb nog steeds niet alles gezien in de stad dus vermaken doe je je toch welquote:Op zondag 31 oktober 2004 18:59 schreef speedfreakssj het volgende:
Daarom koop ik dus ook een PSTwo met SA er bij want ga NIET een jaar wachten.
bij VC was ik al laat en wil dit keer ook een beetje snel kunnen spelen en niet dingen lezen die ik dan nog niet ken en zo.
Ik neem aan dat je vanaf het begin naar MT Chilliad kan?
maarre, kan je gewoon gaan rijden daar of moet je eerst wat unlocken en zo voordat je naar die berg mag? en is dat intiütief of moet je de kaart pakken?
Damn, ik weet dat ik stomme vragen stel die ik met 4 dagen kan beantwoorden maar ik kan niet wachten
Ach, ik heb werk en de tijd overdag word dus wel verdreven, tijd waarin ik niet kan GTAén![]()
En mijn vriendin heb ik moeten beloven dat ik ook tijd zou hebben voor haar als alles er is.
kan niet met een mule! (voor derde keer): kan alleen met een zwart busje...dze staat tegenover de sportschool (voor de sportschool staan met je rug naar de deur en dan kijk je een beetje naar links) tussen rijen huizen. Daar ga je in en als het 20.00 is druk je op r3 thats all. Dan kan je tot 6.00 inbreken en in welke huizen je kan inbreken is simpel: je ziet zon geel pijltje dat je er naar binnen kanquote:Op zondag 31 oktober 2004 18:59 schreef Scylla het volgende:
Okee. Ik sta nu voor een dik huis, te wachten tot het donker was, met een Mule. Hoe breek je vervolgens in?
Die negers en de omgeving enzo zijn zeker niet erg/storend. Het enigste wat ik wel jammer vind is dat ik nog geen een gave auto heb gezien. Hoppelijk verandert dat nogquote:Op zondag 31 oktober 2004 19:15 schreef Deviant1nl het volgende:
Dat vercetti er niet inzit is wel jammer natuurlijk. had me twijfels ook of het wel leuk zou zijn met neger spelen en alles daaromheen. Maar tot nu toe is het zeker niet tegengevallen. Integendeel zelfs. zoals ik zou zeggen: find yourself out
Ben je de banshee niet tegen gekomen, die ook in vorige versies zat?quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:29 schreef DaMook het volgende:
[..]
Die negers en de omgeving enzo zijn zeker niet erg/storend. Het enigste wat ik wel jammer vind is dat ik nog geen een gave auto heb gezien. Hoppelijk verandert dat nog.
Van mij mogen ze de volgende gta in het heden laten afspelen en gewoon allemaal dikke nieuwe auto's erin(hummer, ferrari, porsche enz
)
En dan gebeurt er niks. Is de Mule de goeie vrachtwagen?quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:00 schreef sweex het volgende:
[..]
R3 knop
Motion blur met die nitro'squote:Op zondag 31 oktober 2004 19:42 schreef agent_smitz het volgende:
kvin vet als je sneller gaat dat t beeld vevaagd net als bij NFSU
fris vers en heel erg fijnquote:Op zondag 31 oktober 2004 18:31 schreef ps2noob het volgende:
1) How do I start robbery missions?quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:53 schreef Scylla het volgende:
Hmmhmm, maar ook alleen maar om de PS2 zo'n snelheid niet aankan. Maar hoe moet je inbreken?
quote:Op zondag 31 oktober 2004 20:00 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
1) How do I start robbery missions?
To start robbery missions, you must have completed Ryder's Mission "Home Invasion". After this, you may always rob homes.
Find a black baskersville. To find one, from your first safehouse, go out, take the first left, next right, next left and then look on the left side of the road for it.
Between 22:00 and 6:00, press R3 whilst driving the baskerville. The R3 mission will start.
Find a home. Rob it. You have a time counter that counts down the time till morning. At that time, you will lose all items you have stashed. In order to prevent this, take your truck to your lockup.
You will receive $20 for each individual item. You will get bonuses for varying numbers of items collected. You can go to more than one house on a mission.
nu hopelijk geen mensen meer die er om vragen.
heb je mn reactie net niet gelezenquote:Op zondag 31 oktober 2004 19:53 schreef Scylla het volgende:
Hmmhmm, maar ook alleen maar om de PS2 zo'n snelheid niet aankan. Maar hoe moet je inbreken?
Als die big smoke zegt dat je dat weggetje rechts moet oprijden dat moet je niet doen , je moet gewoon naast de trein blijven rijden maar pas wel op voor de trein die jou richting uitkomt...quote:Op zondag 31 oktober 2004 20:23 schreef Scylla het volgende:
Jaja, nu is het duidelijkIk had alleen het verkeerde busje. Die missie met die Sanchez naast die trein is echt onmogelijk. Big Smoke is lousy shot.
Snel aan geld: zoek de drugsdeler (neger die altijd stilstaat in je eigen hood in ganton) schiet em neer, 2000 dollar.quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:59 schreef The.PhantoM het volgende:
hoe kan je snel aan geld komen? Ik moet nu missies doen in angel pine, maar ik heb nog steeds het huis in ganton. Het huis in angel pine kost 20000 maar ik heb maar 7000. En het is een heel stuk rijden van mijn straat naar angel pine.
Waar kan je op paarden wedden?
quote:Op zondag 31 oktober 2004 20:53 schreef Scylla het volgende:
Na honderd keer die trein achterna gezeten te hebben, is het me nu wel gelukt![]()
Edit: AARGH! Had ik hem gehaald, en ik rij door het platteland terug, ga over een heuveltje, ga op m'n bek, motor in het water. Moet ik vanuit de middle of nowhere terug gaan lopen
Geloof me. In San Andreas is zo'n plek. Heb nu de snelweg bereikt, en ben wel weer wat afgevallenquote:Op zondag 31 oktober 2004 20:58 schreef speedfreakssj het volgende:
dan steel je toch het eerste dat je ziet?
Kan me bij VC fgeen plek bedenken waar ik NIET binnen 5 minuten (5 yuur gametijd) een voertuig had hoe rot ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |