Fuck!quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:41 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Weet je het zeker? De informatie die ze geven staat er namelijk al een half jaar.
http://www.peakoil.net/Newsletter/NL49/newsletter49.pdfquote:Op donderdag 6 januari 2005 02:46 schreef Merovingian. het volgende:
De januari updates van ASPO en petroleum review zijn er nog steeds niet. Volgens mij willen ze persé dat veld meenemen.
Ja, waarom?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 04:36 schreef -Pepe- het volgende:
waarom zit dit in TRU?
Nu.nlquote:HAVANA - Voor de kust van Cuba is olie gevonden. De olievelden in de Golf van Mexico zouden goed zijn voor ten minste 100 miljoen vaten (van 158 liter) olie van zeer goede kwaliteit. Dit meldde The New York Times dinsdag.
Reutersquote:BAGHDAD (Reuters) - Sabotage has paralyzed oil operations in Iraq's north... "The system is virtually down. We are looking at a week to get the refineries back up and more for exports to resume," said an oil official, who declined to be named.
Oil facilities in the north have a diminished postwar output capacity of 700,000 barrels per day (bpd), including 500,000 bpd of exports through a pipeline that runs to Turkey's Ceyhan port. Flows through the line have been halted since it was attacked on Dec. 18.
Oil Minister Thamir al-Ghadbhan told Al Arabiya Television over the weekend that "total war" has been declared on Iraq's oil infrastructure by enemies of the pro-U.S. government.
Exports were running at 1.9 million barrel per day on Monday, shipping data showed.
Reken voor de grap eens uit hoeveel hectare landbouwgrond je daarvoor nodig hebt.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:21 schreef B-FliP het volgende:
Verder ben ik achter deze link gekomen door te zoeken naar koolzaadolie (PPO) waarvan
ik vandaag voor het eerst gehoord had dat dat een dieselvervanger kan zijn...
Dat bedoel ik dus. Ik woon er en verbaas me elke dag weer over de enorme suv's, alsof het gesponsord wordt om er zo snel mogelijk vanaf te komen..quote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:10 schreef coz het volgende:
kijk eens naar de prijs in het land wat het meeste 'zuipt'![]()
Dan zeg altijd maar: reken voor de grap eens uit hoeveel hectare landbouwgrond momenteel braak ligt. Kom je al een heel eind. Bovendien kan je in warmere streken palmolie gebruiken en is ook dierlijk afval geschikt om olie van te maken. Biodiesel is een directe oplossing waarmee we minder afhankelijk worden van de olieimport, sojaimport (koolzaadkoek is vervangen van soja) en we creeeren werkgelegenheid.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:28 schreef rekenwonder het volgende:
Reken voor de grap eens uit hoeveel hectare landbouwgrond je daarvoor nodig hebt.
Sowieso moet je dierbiodiesel alleen maken van afvalproducten van de dieren, die we ook nu niet meer aan de andere dieren mogen voeren.quote:Op zondag 16 januari 2005 21:04 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
dier-bio oplossingen zullen helaas ook al niet te lang gaan duren als je kijkt naar de weersvoorspellingen & veranderigen voor de komende eeuw <> SCHIJNT DAT ER VEEL ZULLEN UITSTERVEN ALS HET KLIMAAT ZICH OP DEZE WIJZE VOORTZET. *sorry voor de caps*
anywayz, ik moet niet eraan denken, dat we de dieren daarvoor! gaan fokken.
Ja dat is de verbruikte diesel, maar hoeveel benzine verbruiken we er nog bij?quote:Op maandag 17 januari 2005 11:30 schreef Num het volgende:
Verbruikte diesel in Nederland: 6,6 miljard liter (bron: nos.nl)
Opbrengst van de Noord Nederlandse oliemolen was 1700 liter per hectare maar laten we maar uitgaan van 1500 liter per hectare.
Dan heb je dus 4.400.000 hectare nodig om Nederland van biodiesel uit koolzaadolie te voorzien. En de oppervlakte van Nederland is 41,526 sq km (cia.gov). 1km=100 hectare. Dus dat maakt 4.152.600 hectare. Hè jammer nou hebben we net niet genoeg
Je kunt prima gedecentraliseerd iedereen thuis zn eigen waterstoftanks(voor de auto) laten vullen mbv energie die men van zn eigen zonnecel-dak wint. Geef het wat tijd, dan is het allemaal nog effecienter.quote:Op zondag 16 januari 2005 15:29 schreef Num het volgende:
Ik hoor steeds waterstof voorbij komen als oplossing. Maar wat ik nog steeds niet begrijp is hoe men die waterstof wil gaan maken, heeft Shell misschien nog ergens een geweldige uitvinding op de plank liggen? Zolang dat niet bekend is valt die oplossing wat mij betreft af.
Ik hoop dat je weet dat de zonnekracht ongeveer 1 KW / uur / m^2 is op een zonnnige dag. Aagezien we die niet vaak hebben in nederland, stel dat je al gemiddeld op 500 Watt/uur / m^2 uit gaat komen voor 10 uur. rendement van een zonnecel is 10%, dus met een normaal dak van 50m^2 kun je op een dag 500*10*0.1* 50 =25 KWH produceren. De energitisch inhoud van 1 liter olie is 4 KWh, dus met je dakje kun je 6.25 liter olie equivalenten opwekken. Dat schiet niet echt op zou ik zeggen.quote:Op maandag 17 januari 2005 20:54 schreef -Pepe- het volgende:
[..]
Je kunt prima gedecentraliseerd iedereen thuis zn eigen waterstoftanks(voor de auto) laten vullen mbv energie die men van zn eigen zonnecel-dak wint. Geef het wat tijd, dan is het allemaal nog effecienter.
Ik denk dat er genoeg olie overblijft om plastic, kunststof en medicijnen van te maken. De goedkope olie raakt op. Van de dure olie zal er genoeg overblijven. De effecten van prijsstijgingen van plastics e.d. zijn volgens mij wel te overzien.quote:Op maandag 17 januari 2005 15:42 schreef B-FliP het volgende:
Dan nog de vraag, hoe gaan we in de toekomst alleen al plastic en kunststof maken en/of
vervangen?
quote:www.leeuwardercourant.nl
Oliereserves toegenomen tot 173,3 miljard ton
HAMBURG - De bewezen oliereserves in de wereld zijn in 2004 toegenomen met 1 procent tot 173,3 miljard ton. De olievoorraad zou bij het huidige verbruik voldoende zijn om de wereldvraag de komende vijftig jaar te dekken, aldus een maandag verschenen rapport van de Duitse energienieuwsdienst EID.
Volgens het rapport is de toename grotendeels te danken aan grotere reserves in Afrika. Vooral in Nigeria en Libië werden grotere olievoorraden gemeld. Alleen olievelden die economisch rendabel en met huidige productietechnieken winbaar zijn, zijn in het onderzoek meegenomen.
Saudi-Arabië staat aan kop met 20,4 procent van de totale hoeveelheid. Canada neemt de tweede plaats in (13,0 procent) en op drie staat Iran (9,9 procent) gevolgd door Irak met (8,9 procent). De grootste olieproducent ter wereld was in 2004 Rusland met 447,5 miljoen ton. Het land zag zijn productie met 8,6 procent groeien en passeerde daarmee Saudi-Arabië, dat vorig jaar 437,5 miljoen ton produceerde.
ANP
je vergeet hierbij dat voedsel-bouwgrond om het jaar, braak moet liggenquote:Op maandag 17 januari 2005 11:30 schreef Num het volgende:
Voor de duidelijkheid ik heb het over dierlijk afval. Afval waar we nu niets meer doen sinds het niet meer terug mag worden gevoerd. Fokken alleen voor de energie is natuurlijk onzin.
Dan toch even rekenen, ben benieuwd:
Verbruikte diesel in Nederland: 6,6 miljard liter (bron: nos.nl)
Opbrengst van de Noord Nederlandse oliemolen was 1700 liter per hectare maar laten we maar uitgaan van 1500 liter per hectare.
Dan heb je dus 4.400.000 hectare nodig om Nederland van biodiesel uit koolzaadolie te voorzien. En de oppervlakte van Nederland is 41,526 sq km (cia.gov). 1km=100 hectare. Dus dat maakt 4.152.600 hectare. Hè jammer nou hebben we net niet genoeg
Ik vind het niet eens zo slecht. Je verbrandt waarschijnlijk minder per dag met je auto. Ik weet ook niet of het klopt, er zijn zoveel tegenstrijdige berichten. Volgens mij kun je met een opp van ongeveer 200x200 km aan zonnecellen als je ze in nevada plaatst het hele energieverbruik van de US voorzien. Het lijkt veel maar dan heb je wel wat. Ik zie het nog wel eens gebeuren dat het in goedkoper materiaal verwerkt kan worden zodat je bijv. elk nieuw opgeleverd gebouw met zonnecellen kunt "bedekken".quote:Op dinsdag 18 januari 2005 08:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je weet dat de zonnekracht ongeveer 1 KW / uur / m^2 is op een zonnnige dag. Aagezien we die niet vaak hebben in nederland, stel dat je al gemiddeld op 500 Watt/uur / m^2 uit gaat komen voor 10 uur. rendement van een zonnecel is 10%, dus met een normaal dak van 50m^2 kun je op een dag 500*10*0.1* 50 =25 KWH produceren. De energitisch inhoud van 1 liter olie is 4 KWh, dus met je dakje kun je 6.25 liter olie equivalenten opwekken. Dat schiet niet echt op zou ik zeggen.
Maar deze olie wordt ook gebruikt om bijvoorbeeld je voedsel te produceren, kunststoffen gebruiksvoorwerpen, elektriciteit.quote:Op woensdag 19 januari 2005 05:36 schreef -Pepe- het volgende:
[..]
Ik vind het niet eens zo slecht. Je verbrandt waarschijnlijk minder per dag met je auto. Ik weet ook niet of het klopt, er zijn zoveel tegenstrijdige berichten. Volgens mij kun je met een opp van ongeveer 200x200 km aan zonnecellen als je ze in nevada plaatst het hele energieverbruik van de US voorzien. Het lijkt veel maar dan heb je wel wat. Ik zie het nog wel eens gebeuren dat het in goedkoper materiaal verwerkt kan worden zodat je bijv. elk nieuw opgeleverd gebouw met zonnecellen kunt "bedekken".
Ja even een hele woestijn bedekken met zonnepanelen, dat is gewoon niet haalbaar.quote:Op woensdag 19 januari 2005 05:36 schreef -Pepe- het volgende:
[..]
Ik vind het niet eens zo slecht. Je verbrandt waarschijnlijk minder per dag met je auto. Ik weet ook niet of het klopt, er zijn zoveel tegenstrijdige berichten. Volgens mij kun je met een opp van ongeveer 200x200 km aan zonnecellen als je ze in nevada plaatst het hele energieverbruik van de US voorzien. Het lijkt veel maar dan heb je wel wat. Ik zie het nog wel eens gebeuren dat het in goedkoper materiaal verwerkt kan worden zodat je bijv. elk nieuw opgeleverd gebouw met zonnecellen kunt "bedekken".
Waterstof is toch héél simpel te maken door elektrolyse van water?quote:Ik hoor steeds waterstof voorbij komen als oplossing. Maar wat ik nog steeds niet begrijp is hoe men die waterstof wil gaan maken, heeft Shell misschien nog ergens een geweldige uitvinding op de plank liggen? Zolang dat niet bekend is valt die oplossing wat mij betreft af. En ook hier zijn al eerder topics over geweest.
En wat heb je daarvoor nodig? Electriciteit. En hoe wek je die op?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:08 schreef Et-Cetera het volgende:
Waterstof is toch héél simpel te maken door elektrolyse van water?
Ja, maar dan verbruik je meer energie bij de productie van waterstof dan dat je er bij de verbranding weer kan uithalen. Niet echt haalbaar zolang er geen kernfusie reactoren zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:08 schreef Et-Cetera het volgende:
Waterstof is toch héél simpel te maken door elektrolyse van water?
De helft van watze zeggen volgens mij. Ik zou tenminste de lijn doortrekken vanaf het moment van de 'wonderlijke'verhogingquote:Op dinsdag 25 januari 2005 08:33 schreef Realistosia het volgende:
De cijfers van OPEC landen (Saudia-Arabie, Iran, Irak) zijn betwijfelbaar en niet zeker. Dit zijn goed bewaarde geheimen en de cijfers die nu algemeen geaccepteerd worden zijn beinvloed door de OPEC "quota" wars in de 80'er jaren. Als je meer reserves opgaf mocht je meer produceren. Wat er gebeurde was dat er een heleboel reserves bijgeboekt werden terwijl er niks nieuws ontdekt werd. Wat deze landen dus in werkelijk hebben is niet bekend. Sommige van de revisies klopten wel waarschijnlijk maar in de mate (je reserves met zo'n 100% ophogen zonder nieuwe ontdekken is erg onrealistisch) waarin het gebeurde is erg betwijfelbaar. Wat heeft OPEC?
Hij is verstuurd hoor!quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:41 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Weet je het zeker? De informatie die ze geven staat er namelijk al een half jaar.
quote:Geachte klant
Op 19/01/05 werden de hieronder vermelde producten verstuurd:
Artikel # Titel
-------------------------------------------------------------------------------------
0865715408 1 Crossing the Rubicon, 9/11 and the Decline of the
Verzendkosten : geen verzendkosten aangerekend !
Totaal : 19.74 EUR
Waarom hebben we als wereldgemeenschap dan toch zoveel moeite om de schamele miljarden bij elkaar te schrapen om iter te bouwen?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 11:02 schreef Bensel het volgende:
Over 20-30 jaar is de kernfusie ook uit de kinderschoenen, en dat heeft zoveel potentieel, dat de vraag om olie enorm zal kelderen.
Je hoeft mij niet te geloven. Deze grafiek is van ASPO, gemaakt door Colin Campbell:quote:Als we Merovingian. mogen geloven was de piek van Indonesie in 1977
AFPquote:China is building strategic relationships along the sea lanes from the Middle East to the South China Sea in ways that suggest defensive and offensive positioning to protect China’s energy interests...The activity has raised concerns at the Pentagon that China’s military build-up, which is taking place faster than earlier estimates, is aimed to project force and undermine US and regional security.
AFPquote:Russian President Vladimir Putin on Wednesday hailed the emergence of strong military ties between Russia and its giant Asian neighbour China as he welcomed a top Chinese official to the Kremlin...Russia remains one of China's top arms suppliers, with a 15-year-old arms embargo in effect from the European Union.
Taiwan Newsquote:The European Union's plan to lift a weapons-sale embargo on China would harm both the interests of the United States as well as the military status quo in the Asia Pacific region, Taiwanese parliamentarians and scholars said yesterday.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |