Screenshots:quote:Gordon Freeman is back! Along with scientist Eli Vance and his daughter Alyx, your mission is to save the world from total alien domination. See, that little incident in Black Mesa was just the beginning: now those pesky Xen invaders and a new threat called the Combine have spread across the whole Earth, causing massive amounts of death and destruction. It’s up to you to set things right.
Half-Life 2 picks up some time after the original Half-Life left off - with Gordon working for the G-Man - and takes place in and around an eastern European-type city called City 17. Multiplayer with "at least 32 players" will be included, but Valve hasn't disclosed much additional info about online play at this time (although we do know there won't be built-in co-op).
quote:How long will the single player game last?
The single player game is split into 12 chapters each lasting around 3-4 hours which is roughly around 36 hours worth of game time in all.
What kind of locations will the game be set in?
The game play is based on Earth (no trips to Xen this time!) with a large number of different locations such as City 17, a harbour, a jail, the suburbs, a dried up ocean, and an icebreaker ship.
Will you hear Gordon talk in Half-Life 2?
No you will not hear Gordon speak. Like the first game Half-Life 2 has been designed to give you the feeling that you are playing as Gordon
Het legendarische plaatjequote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:57 schreef kippiej het volgende:
tvp![]()
edit:
Hopen dat dit plaatje nu eindelijk wel van toepassing is
[afbeelding]
Ja, en de SE tegelijkertijd. Net alsof ze pas ná het releasen van de gewone versie beginnen met het drukken van de shirts, boekjes en extra cd'squote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:10 schreef VoreG het volgende:
Van mij mag hij wel is uitkomen
De komende, tevens vernieuwde EDGE heeft idd een review van HL2:quote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:57 schreef kippiej het volgende:
tvp :')
edit:
Hopen dat dit plaatje nu eindelijk wel van toepassing is
[afbeelding]
15 november schijnt het toch te wordenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:28 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
16 november![]()
Welnee, die downloaden hem op 15 of 16 november en 2 weken later kopen ze gewoon de SE.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:38 schreef jap85 het volgende:
Op deze manier zullen ze wel minder se's verkopen, echte fans willen het spel legaal EN direct spelen. om nu eerst die gewone te kopen en daarna nog se is ook beetje overdreven, maarja 2 weken extra wachten terwijl het spel al in de winkel ligt..... domme actie
Kan ook natuurlijk, maar ik blijf het een domme actie vinden van de uitgever. Maar het maakt mij ook niet zoveel uit, ik hoef toch geen se en ik heb er niet echt veel haast mee ivm drukte van andere spellen die net iets eerder worden gereleased. Vind het toch kut als ik met 3 spellen tegelijk bezig ben. Als ze de toppers nou een beetje zouden spreiden over het hele jaarquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:24 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Welnee, die downloaden hem op 15 of 16 november en 2 weken later kopen ze gewoon de SE.
Tenminste, dat doe ik, en ik denk vele met mij
Op zich hebben ze daar wel gelijk in, waarom er voor de dvd gekozen is.quote:Het blijkt waar. Er waren zo hier en daar al wat geruchten verschenen op internet over de Europese versie van Half-Life 2. De foto van de doos was vrijgegeven door uitgever Vivendi Universal en daarop was niet alleen te zien dat het spel alleen voor 18 jaar en ouder geschikt bevonden is, maar ook dat het spel op DVD zou verschijnen. Overijverige persmuskieten maakten daar direct uit op dat het spel dus enkel op DVD zal verschijnen en navraag bij de uitgever leert dat dit ook inderdaad het geval.
Er is een versie op CD, maar de Europese tak van Vivendi heeft besloten om die niet uit brengen, een stap die tot nu toe maar heel weinig uitgevers aandurfden met een spel van de polulariteit van Half-Life 2. De keuze is natuurlijk niet onlogisch. De PC die voldoet aan de eisen die Half-Life 2 stelt is ongetwijfeld uitgerust met een DVD-speler.
De leeftijdsgrens van 18 jaar en ouder is opvallender, aangezien het origineel nog weg kwam met 16 jaar en ouder. Al vallen er ook dit keer in ruime mate doden en dat zij niet alleen aliens (dan is het minder erg). Ook de menselijke bewoners van City 17 gaan er dus massaal aan. Of hebben we nu teveel van het plot verklapt?
Nou als dit het argument is niet;quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:14 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Op zich hebben ze daar wel gelijk in, waarom er voor de dvd gekozen is.
De minimale eisen zijn namelijk erg laag...quote:De PC die voldoet aan de eisen die Half-Life 2 stelt is ongetwijfeld uitgerust met een DVD-speler.
Ja dat nieuws is ook al even bekendquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:48 schreef neggix het volgende:
En een internet connectie is dus ook nodigzie gamer.nl
Misschien dat het nu eindelijk een keer lukt om al dat illegale shit tegen te gaan, maar ik verwacht er weinig van. Ook nu zal ie wel weer voor 16 november uit zijn en gekraakt zijn.
Dat was eerst nog niet zeker toch? Of er nou Internet voor nodig was?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:57 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ja dat nieuws is ook al even bekend
Voor 16 november uit? Ik denk het zelf nietMaar we zullen zien!
http://nerdsahoy.com/articles/view.php?articleID=166quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:48 schreef neggix het volgende:
En een internet connectie is dus ook nodigzie gamer.nl
Misschien dat het nu eindelijk een keer lukt om al dat illegale shit tegen te gaan, maar ik verwacht er weinig van. Ook nu zal ie wel weer voor 16 november uit zijn en gekraakt zijn.
nee.quote:Dat was toch de hoofdreden van de vertraging na de broncode-lek? En dan zit het er niet in?
pfffff...
Ja, dat weet ik, dat staat ook op die site. Maar er staat ook dat, vanwege het nep-interview allerlei geruchten zijn begonnen, waaronder die produktactivatie.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:44 schreef Xrenity het volgende:
Die interviews zijn nep Elegy
[..]
nee.
quote:It is rumored that this interview is a fake due to some of the answers. Stay tuned as we follow up on this story.
UPDATE: From the man himself! Gabe Newell got back to us with one word: "Fake!".
Wel activatie, maar da's via de preloadquote:ATI Technologies Inc. has updated its plans to bundle software by Valve Software, now that Valve's signature sequel, "Half-Life 2", has been delayed.
ATI did not specify when gamers could expect Half-Life 2. Until then, however, purchasers of ATI cards will gain access to many games based on the Half-Life 1 engine, many of which are already free.
"We understand that our customers are anxious to start playing Half-Life 2," ATI said in a statement. "For our customers who purchase Radeon products that come bundled with Half-Life 2 and activate their Half-Life 2 Product Key via Steam [Valve's online content delivery service] before Half-Life 2 is available at retail, Valve and ATI are offering the Valve Premier Pack free, which includes the games: Half-Life, Counter Strike, Team Fortress Classic, Deathmatch Classic, Half-Life: Opposing Force and Ricochet. This is a limited time bonus offer that expires once Half-Life 2 is available."
"Customers can use the activation key from their Half-Life 2 coupon to download the Valve Premier Pack from Steam, Valve's online delivery mechanism, free of charge, or can order a Steam Installation CD from ATI," the statement continues. "Half-Life 2 will be available via Steam the same day it is available at retail. Use of the Valve Premier Pack requires an internet connection and is subject to acceptance of the Steam Subscriber Agreement. For more information please visit www.ati.com/online/hl2."
Paar keer bevestigt door Valve, heb er helaas geen linkje bij.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:24 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, dat staat ook op die site. Maar er staat ook dat, vanwege het nep-interview allerlei geruchten zijn begonnen, waaronder die produktactivatie.
Wat ik me dus afvraag: Stinkt iedereen er in, en is er geen activatie, of is er wel degelijk activatie? Ik kan niks vinden op de offiële sites. Wie weet waar het dan wel vermeld staat
Hier staat het interviewquote:Q. Will the boxed versions of HL2 require any sort of Steam installations?
Doug Lombardi: During installation the user will be prompted to authenticate the copy and create a Steam account. After that is complete, the single-player and LAN games do not require an Internet connection.
Okee. Maar goed, iedereen formatteerd wel eens zijn pc. En ik ga over een week of twee voor een half jaartje iemand zijn kamer overnemen. Ik heb de SE besteld, dus die komt voorlopig nog niet. Maar dan installeer ik 'm, speel het en na een maand of vijf ga ik weer terug naar huis. Thuis formatteer ik mijn pc en installeer alles weer vers. Krijg ik dan geen problemen dat "deze key al eens geregistreerd is" (eventuuel op een ander ip-adres)quote:
Ohw, dus eigenlijk net zoiets als web-based email of een forum. In dat geval: Maakt het mij niet uitquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:38 schreef Xrenity het volgende:
gewoon inloggen op je (oude) steam account. Je key wordt hier namelijk aan gekoppeld, zo kun je op elke PC ter wereld in principe HL2 downloaden, als je jouw naam en wachtwoord maar weet
Nee ook tegen de combine, een soort van SWAT team, zo zou je het kunnen zien.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:41 schreef Wutangtony het volgende:
dus als ik het allemaal goed lees, dan vecht je alleen maar tegeb aliens? dus niet meer tegen mensen? SWAT teams enzo? want als dat zo is, dan koop ik hem niet, Krijg echt de ribbels van die beesten........
Het is niet voor niets 18+quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:44 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Nee ook tegen de combine, een soort van SWAT team, zo zou je het kunnen zien.
Voor mij zal dit wel kloppen, maar ik denk toch dat dit voor het overgrote deel niet het geval zal zijn, of niet soms?quote:Op maandag 18 oktober 2004 schreef Gamer.nl het volgende:
Counter-Strike: Source is voor veel mensen de reden om Half-Life 2 te kopen.
Gewoon btw hequote:Op zaterdag 23 oktober 2004 21:07 schreef Freel het volgende:
Ik ben van plan om via Steam met een creditcard de Silver Edition te kopen. Bij de prijs
staat $59,95 + Tax. Weet iemand hoeveel ik nu precies in Euro's moet betalen, dus
inclusief die tax.
Steam zei 59, maar tis nog niet afgeschreven...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 23:55 schreef ChickenMan het volgende:
Ik moest 57 euro betalen voor Silver Edition
En ik zeg dus dat ik het daar niet geheel achter mee eens ga zijn hoogst waarschijnlijk.quote:Op zondag 24 oktober 2004 10:07 schreef Xrenity het volgende:
Een 10 in Edge staat trouwens niet voor 'perfect' maar voor 'Het beste van dit moment, revolutionair'
Zeg er dan bij waarom jij vind van niet pannenkoekquote:Op zondag 24 oktober 2004 13:15 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Scheet uit zijn hoofd..
Gebruik van physics op deze manier heb ik anders nog niet eerder gezienquote:Op zondag 24 oktober 2004 15:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Omdat ik in de filmpjes op een paar grafische dingen na nauwelijks dingen heb gezien die niet over-scripted waren, vernieuwend of indrukwekkend.
Physics zijn hier niet meer dan een overused gimmick IMO, goed ingevoerd, maar in Painkiller ook al toegepast in deze mate.quote:Op zondag 24 oktober 2004 15:51 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Gebruik van physics op deze manier heb ik anders nog niet eerder gezien
Zulke facial/model animation heb ik ook nog niet eerder gezien....
mja vind het ook niet bijzonder, lijkt in gangenstelsels net of je rondjes loopt omdat je alles 3x tegenkomtquote:Op zondag 24 oktober 2004 16:43 schreef davidov het volgende:
ghehe leukheb een hekel aan halo...DAT is nou ge-overhyped....tis helemaal niet zo mooi, het speelt helemaal niet zo lekker, en het is dus mooi wel allemaal al eens eerder gedaan....
Maar da's revolutionair en vernieuwend, want dat zit ook in doom 3quote:Op zondag 24 oktober 2004 16:45 schreef Xrenity het volgende:
[..]
mja vind het ook niet bijzonder, lijkt in gangenstelsels net of je rondjes loopt omdat je alles 3x tegenkomt
maar doom3 is nog revolutionair in spooky levels en alles is zo donker dat je geen ruk ziet.quote:Op zondag 24 oktober 2004 17:10 schreef Elegy het volgende:
[..]
Maar da's revolutionair en vernieuwend, want dat zit ook in doom 3
Donker en spooky had je ook in Undying, Alone in the dark en Silent Hillquote:Op zondag 24 oktober 2004 17:41 schreef davidov het volgende:
[..]
maar doom3 is nog revolutionair in spooky levels en alles is zo donker dat je geen ruk ziet.
Halo is gewoon...zoooo 1995![]()
![]()
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 24 oktober 2004 18:03 schreef Elegy het volgende:
Ben benieuwd hoe HL2 het ervanaf brengt.
Ik ben nooit zo into shooters geweest, maar was HL 1 nou echt zo heel vernieuwend? Ik dacht dat het allemaal toen ook wel eens eerder gedaan was (unreal, duke 3d, Quake)?quote:Op zondag 24 oktober 2004 15:52 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik zeg dus niet dat het een slecht spel is, maar zeg wel dat het lang niet zo vernieuwend is als HL1 dat ooit was...
Unreal 1 kwam er idd dicht bij in de buurt, maar HL1 was voller kwa leven, alles leek enigzins nut te hebben.quote:Op zondag 24 oktober 2004 20:50 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik ben nooit zo into shooters geweest, maar was HL 1 nou echt zo heel vernieuwend? Ik dacht dat het allemaal toen ook wel eens eerder gedaan was (unreal, duke 3d, Quake)?
Ik denk minder donker, maar wel wéér aliensquote:Op zondag 24 oktober 2004 18:26 schreef Munagah het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
quote:Op maandag 25 oktober 2004 00:44 schreef davidov het volgende:
halo dat is een hype....
hl2 heeft een reden om populair te zijn, vernieuwende gameplay & engine, en een ijzersterke reputatie
halo is gewoon een suf spel dat overgewaardeerd is....en deel 2 ook, zeweten niet eens wat de single player gaatinhouden en tis al een hype
Laat me niet lachenquote:Op maandag 25 oktober 2004 00:44 schreef davidov het volgende:
halo dat is een hype....
hl2 heeft een reden om populair te zijn, vernieuwende gameplay & engine,
Vooral dat dus, net als het algehele sfeertje wat HALO ook speciaal maakte... (ook al was het een verouderde game toen ie eindelijk uitkwam op wat grafische effecten na)quote:en een ijzersterke reputatie
Maar voor hetgeen het allemaal bijzonder maakt heb je dus WEL een nieuwe PC nodigquote:Op maandag 25 oktober 2004 19:46 schreef davidov het volgende:
ja hl2 heeft dus echt wel een bijzondere engine, alles ziet er bijzonder gelikt uit en je hebt er niet een nieuwe pc voor nodig om het ook maar een beetje te kunnen spelen (unlike farcry en doom3)
Ligt er maar net aan wat een ontwikkelaar wil doen, voor de meeste spellen heeft het domweg geen zin om alles kapot te maken, nu ook niet, maar je kunt een aantal dingen in je spel gebruiken. Niet geheel nieuw echter, trespasser deed dit ook al.quote:verder, noem maar eens een ander spel waarbij personage's zo echt lijken EN bijna alles in een level kapot gemaakt kan worden, opgetild, verschoven, gegooid etc etc.
bij HL werd een complete SDK geleverd, bij Halo kon je hooguit een leveltje bouwen. HL was met al zijn mods ook maar so so, het is met name CS die het spel verkocht vanaf jaar 2.quote:half life 1 heeft jarenlang nog voor vernieuwende mods en andere spellen gezorgd....halo....was toen het uitkwam al lelijk en saai... maar dan nog was het het beste spel op de xbox...waardoor het meteen dus een succes was... (in het land der blinden is de eenoog koning ofzo)
Dus tochquote:Op maandag 25 oktober 2004 21:29 schreef kingmob het volgende:
Doom3 is gewoon onwerkelijk Unreal!(of moet ik werkelijk zeggen) in full 3D.
3D brilquote:Op maandag 25 oktober 2004 21:29 schreef kingmob het volgende:
Ik zat me, met mijn 3D bril wel heel erg te vergapen aan de details. Doom3 is gewoon onwerkelijk (of moet ik werkelijk zeggen) in full 3D.
Ja, zolang een game maar realistische poppetjes heeft en alles kapot kan, is ie geweldig. Je slaat de spijker op z'n kop met die scherpe opmerkingquote:Op maandag 25 oktober 2004 19:46 schreef davidov het volgende:
verder, noem maar eens een ander spel waarbij personage's zo echt lijken EN bijna alles in een level kapot gemaakt kan worden, opgetild, verschoven, gegooid etc etc.
Ah, een geschikte engine die goed te modden valt maakt het spel dus goed? Weer wat geleerd!quote:half life 1 heeft jarenlang nog voor vernieuwende mods en andere spellen gezorgd....
Shit. Nu heb je me. Wat moet ik nog tegen dit onomstotelijke argument inbrengen?quote:halo....was toen het uitkwam al lelijk en saai...
nee als een spel veel bewegende dingen heeft die kapot kunnen is het spel nog niet goedquote:Op maandag 25 oktober 2004 23:40 schreef SilverGun het volgende:
bla bla bla
Je kan niet beide spellen gespeeld hebben, want die zijn nog niet uit. Daarbij, beta's heten niet voor niets beta's.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 10:48 schreef Dark0r het volgende:
ja de beta van hl2 was zowiezo al beter dan de halo 2 beta...dus su als je zegt dat halo 2 beter is, je moet zowiezo eerst beide spellen gespeeld hebben...
![]()
Vooral de eerste regel en C2 zijn engquote:13. TERM AND TERMINATION
Either you or Valve has the right to terminate or cancel your Account or a particular Subscription at any time. You understand and agree that the cancellation of your Account or a particular Subscription is your sole right and remedy with respect to any dispute with Valve.
.....
.....
.....
C. Termination by Valve.
1. In the case of a recurring payment Subscription (e.g., a monthly subscription), in the event that Valve terminates or cancels your Account or a particular Subscription for convenience, Valve may, but is not obligated to, provide a prorated refund of any prepaid Subscription fees paid to Valve.
2. In the case of a one-time purchase of a product license (e.g., purchase of a single game) from Valve, Valve may choose to terminate or cancel your Subscription in its entirety or may terminate or cancel only a portion of the Subscription (e.g., access to the software via Steam) and Valve may, but is not obligated to, provide access (for a limited period of time) to the download of a stand-alone version of the software and content associated with such one-time purchase.
3. In the case of a free Subscription, Valve may choose to terminate or amend the terms of the Subscription as provided in the "Amendments to this Agreement" section above.
Waarom zou Valve zichzelf daarmee in de voet schieten? Als je gewoon geen cheats gebruikt, netjes doet enzo gaan ze heus niet je account afsluiten.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 11:45 schreef Freel het volgende:
Ok, als je dan toch nog niet kunt spelen ga je maar eens uit verveling de Subscriber Agreement van Steam lezen: http://steampowered.com/index.php?area=subscriber_agreement
Maar dan staat daar opeens iets heeeeeel engs!![]()
[..]
Vooral de eerste regel en C2 zijn eng. Zo als het hier staat betekend het dat Valve je Half-Life 2 account zonder reden kan sluiten, dan kun je dus fluiten naar je games waarvoor je betaald hebt!
Dat zullen ze ook niet doen natuurlijk, maar het blijft eng. Het is net alsof je een mooi spel hebt gekocht waarvan je de DVD en het mooie doosje enzo thuis hebt liggen. Je kunt het gewoon gebruiken wanneer en hoe je maar wil, maar er kan elke dag iemand aan de deur komen die je al dat mooie af komt pakken en je kunt er niks tegen doen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 11:56 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Waarom zou Valve zichzelf daarmee in de voet schieten? Als je gewoon geen cheats gebruikt, netjes doet enzo gaan ze heus niet je account afsluiten.
Het is een review van Halo 1... :')quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 00:32 schreef davidov het volgende:
en die link van halo? zie er het bijzondere niet van in, vind het letterlijk meer van hetzelfde... plaatjes zijn iets mooier, je kan iets meer doen...maar voor de rest is en blijft het een doodsimpel vervolg.
Oh God, ik lazer van m'n stoel hier... Sorry, ik kan hier niet serieus op ingaan. Kun je net zo goed een discussie beginnen met een kleuter over waarom Citizen Kane een betere film is dan Pokémon 4Ever. Wát een inzicht heeft deze knul... :')quote:Een spel waarbij je ontiegelijk veel vrijheid hebt vind ik erg leuk, dat jullie liever een oerlelijk spel willen op een 5 jaar oude engine maar met een leuke game play moeten jullie weten... bedoel voor dat soort dingen heeft EA genoeg spellen gemaakt...
...
Farcry en doom3 vind ik beide vernieuwende games ...
...
Halo... alles wat je in halo ziet kan je in zoveel andere spellen ook doen maar dan beter (farcry bijv.)
ach lazer toch op, in plaats van de hele tijd af te zeiken kan je ook iets nuttigs vertellen door ons bijv te laten weten wat je WEL graag in spel wil zien...quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:01 schreef SilverGun het volgende:
[..]
Het is een review van Halo 1...
[..]
Oh God, ik lazer van m'n stoel hier... Sorry, ik kan hier niet serieus op ingaan. Kun je net zo goed een discussie beginnen met een kleuter over waarom Citizen Kane een betere film is dan Pokémon 4Ever. Wát een inzicht heeft deze knul...
Precies, ik vind het ook maar een nietzeggend persoon..quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 14:19 schreef davidov het volgende:
[..]
ach lazer toch op, in plaats van de hele tijd af te zeiken kan je ook iets nuttigs vertellen door ons bijv te laten weten wat je WEL graag in spel wil zien...
ik zie Gabe al in zijn kantoortje staan, pink aan de mondhoek en maar maniakaal lachen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 11:59 schreef Freel het volgende:
[..]
Dat zullen ze ook niet doen natuurlijk, maar het blijft eng. Het is net alsof je een mooi spel hebt gekocht waarvan je de DVD en het mooie doosje enzo thuis hebt liggen. Je kunt het gewoon gebruiken wanneer en hoe je maar wil, maar er kan elke dag iemand aan de deur komen die je al dat mooie af komt pakken en je kunt er niks tegen doen.
Ach zeer snel zullen ze dat toch niet doen. Denk dat we er als bange consumenten verkeerd tegenaan kijken trouwens.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 14:25 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
ik zie Gabe al in zijn kantoortje staan, pink aan de mondhoek en maar maniakaal lachen.
Ik noem een 'facial animation system' en 'physics in gameplay geintegreerd'quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:41 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar voor hetgeen het allemaal bijzonder maakt heb je dus WEL een nieuwe PC nodigEn zonder die shaders blijft er weinig vernieuwends over.
Je hoeft ook niet alles kapot te maken, het is echter wel erg cool als je bijvoorbeeld zomaar een ton kunt oppakken en tot wapen omvormen, terwijl hij 'normaalgesproken' alleen omvalt. Lijkt mij juist wel nut hebben omdat je de replay waarde er enorm mee verhoogt...quote:Ligt er maar net aan wat een ontwikkelaar wil doen, voor de meeste spellen heeft het domweg geen zin om alles kapot te maken, nu ook niet, maar je kunt een aantal dingen in je spel gebruiken. Niet geheel nieuw echter, trespasser deed dit ook al.
Anders blijf je even weg uit dit topic jongen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:01 schreef SilverGun het volgende:
[..]
Het is een review van Halo 1...
[..]
Oh God, ik lazer van m'n stoel hier... Sorry, ik kan hier niet serieus op ingaan. Kun je net zo goed een discussie beginnen met een kleuter over waarom Citizen Kane een betere film is dan Pokémon 4Ever. Wát een inzicht heeft deze knul...
Beiden bestaan al langer, HL2 hoopt er de beste in te zijn, of dat zo is is een tweede...quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 15:39 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ik noem een 'facial animation system' en 'physics in gameplay geintegreerd'
Ik zeg Far Cry, Trespasserquote:Je hoeft ook niet alles kapot te maken, het is echter wel erg cool als je bijvoorbeeld zomaar een ton kunt oppakken en tot wapen omvormen, terwijl hij 'normaalgesproken' alleen omvalt. Lijkt mij juist wel nut hebben omdat je de replay waarde er enorm mee verhoogt...
Beetje eng misschien idd, maar uiteindelijk een waarschuwing voor eenieder die menig MP rondje verneukt, want dan wordt je ID-nummer gewoon geblokt en dan moet je maar een nieuwe halen. En dat juich ik van harte toe moet ik zeggen...quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 11:45 schreef Freel het volgende:
Ok, als je dan toch nog niet kunt spelen ga je maar eens uit verveling de Subscriber Agreement van Steam lezen: http://steampowered.com/index.php?area=subscriber_agreement
Maar dan staat daar opeens iets heeeeeel engs!![]()
[..]
Vooral de eerste regel en C2 zijn eng. Zo als het hier staat betekend het dat Valve je Half-Life 2 account zonder reden kan sluiten, dan kun je dus fluiten naar je games waarvoor je betaald hebt!
Beiden bestaan, maar niet zo mooi als in HL2. Zelfs Doom 3 kwam niet in de buurt. Dus 'dat tweede' zal best gewoon kloppenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 19:59 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Beiden bestaan al langer, HL2 hoopt er de beste in te zijn, of dat zo is is een tweede...
[..]
Ik zeg Far Cry, Trespasser
quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:35 schreef Xrenity het volgende:
bogus
Je krijgt een melding dat HL2 vertraagd zou zijn bij je salarisquote:Op dinsdag 2 november 2004 15:34 schreef Deviant1nl het volgende:
Hmmz, net ergens in brief gelezen die bij me salaris zat, dat half life 2 pas 10 december uitkomt.
Het is niet te hopen![]()
Als iets weer eens fake was werd er vaak door Valve gereageerd met het woordje 'bogus'quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:36 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
mis ik iets, of vat ik hem niet
Is een gewoon een bulletin waarin allemaal informatie staat over nieuwe dingen enzo. die over de winkel staan. Staat dus ook een stukje in dat November game maand wordt, en dan lijst met grote releases. En daarbij staat half life 2 op 10 december. Zelf geloof ik er niet zoveel van, maar we zullen zien.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:38 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Je krijgt een melding dat HL2 vertraagd zou zijn bij je salaris
Maar nee, is onzin.
que?quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:50 schreef Freel het volgende:
Gordon vs. Alien vs. Predator
de 15e dude, lees het topic even, het staat er maar 16 keer inquote:Op woensdag 3 november 2004 16:27 schreef apengek het volgende:
over hoelang komt ie?
En wat kan je winnen? Een nvidea kaartquote:Op vrijdag 5 november 2004 12:34 schreef Mazora het volgende:
Het zal wel allang besproken zijn enzo, maar ik heb geen zin om alle topics door te speuren.
Op bol.com heb je 2 soorten hl2 packs, en niet de 3 waar 'iedereen' het over heeft. Welke moet ik nou kopen om ook cs2-source mee te krijgen? Bij de pack van 49,99 staat alleen hl2, maar ik had bij fok!games ergens gelezen dat de goedkoopste pack ook cs-source bevat. Wat is het nou?hl2 op bol
En het leuke is dat het nog een PCI-Express kaart is ook. Hoeveel mensen hebben er nou PCI-Express op dit moment?quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:07 schreef Elegy het volgende:
[..]
En wat kan je winnen? Een nvidea kaart
Ik begreep dat de textures werden genomen uit de add-on blueshift (met 128x128 textures) terwijl de nieuwe engine met gemak 1024x1024 textures aankan. Heb ik het mis of staat de mod-community niet te popelen om de complete texturepack aan te passen want het lijkt me een kleine moeite, groot plezier.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:51 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Gewoon een kleine opgepoetste verdie van HL1, waarschijnlijk geen nieuwe textures enzo.
Alleen physics en dergelijke. Beetje karig dus.
Models worden allemaal vernieuwd, kijk maar op http://www.halflife2.net/forumsquote:Op vrijdag 5 november 2004 14:35 schreef clowncloon het volgende:
MOOI goed nieuws, waar heb jij deze informatie vandaan? Gaan ze ook de modellen updaten?
[edit foutje]quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
Edge geeft een 10!!!!!!!!
Nope, in de winkel krijg je:quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:19 schreef Elo het volgende:
weet iemand ook of er bij de versie die je in de winkel krijgen kunt ook Day of Defeat: Source zit?
dit vroeg ik me af aangezien deze wel bij de silver editie zit. ik hoef in ieder geval niet zo'n silver editie.
Alvast bedankt
elo
Ik kan me nog een spel herinneren dat daar een hoog cijfer kreeg, maar in praktijk enorm tegenviel...quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
Edge geeft een 10!!!!!!!!
een dvd speler kost tegenwoordig niks meer...... dus dat zullen de kosten niet zijnquote:Op zaterdag 6 november 2004 11:08 schreef xFriendx het volgende:
Hmm, nog tien dagen de tijd om een dvdspeler voor in de pc aan te schaffen. Shame on me, pc trekt het zeer zeker wel, maar geen dvdspeler hebben. (en nieuw 19 inch schermpje voor hogere resoluties)
Weet iemand toevallig hoe de winkels handelen bij uitgave van HL2? Bij GTA:SA waren er genoeg mensen die te laat waren omdat de winkels uitverkocht waren. Ik hoop dat ze voor HL2 gewoon een hele hoop inslaan, het zal toch wel verkocht worden.
Doom III niet iig.quote:Op zaterdag 6 november 2004 11:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik kan me nog een spel herinneren dat daar een hoog cijfer kreeg, maar in praktijk enorm tegenviel...
Ik denk Black & Whitequote:Op zaterdag 6 november 2004 15:13 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Doom III niet iig.
Dus welke dan?
Black & White is vetquote:Op zaterdag 6 november 2004 15:15 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik denk Black & White
Waar wacht je nog op, knal die zooi online ergens!quote:Op zondag 7 november 2004 18:03 schreef MaddoxX het volgende:
Kheb m nu thuiz liggen
Webcam pics sucken alleen.. (als je denkt dat ze fake zijn rot dan op)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
kheb ze gekregen van iemand in uk die werkt @ retail zooi
quote:Op zondag 7 november 2004 18:03 schreef MaddoxX het volgende:
Kheb m nu thuiz liggen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
geef eens wat menu screenshots e.d dan!quote:Op zondag 7 november 2004 18:03 schreef MaddoxX het volgende:
Kheb m nu thuiz liggen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mja, ik zat ook al te denkenquote:Op zondag 7 november 2004 19:08 schreef Xrenity het volgende:
Jullie zijn snel te overtuigen...
Gewoon zelf die zooi uitgeprint natuurlijk
Fakequote:Op zondag 7 november 2004 18:03 schreef MaddoxX het volgende:
Kheb m nu thuiz liggen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie hem toch echt duidelijk staan...quote:Op zondag 7 november 2004 19:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Fake
Waar staat de 2 op de DVD?
Je ziet heel duidelijk Half-Life staan, maar die "2" nou net weer niet.
DVD hoesje zegt ook niks, er gaan al tig verschillende zelfgemaakte hoesje in de rondte.
Lijkt me eerder een Half-life 1 disc ofzo met een zelfgemaakt HL2 DVD hoesje.
Of geef ons anders eens wat menu/install screenshots?
Zoals het er nu naar uitziet is je bewijs 0,0 waard.
Met een paar minuten werk kan iedere aap zo'n DVD hoesje maken en een DVDprint.quote:Op zondag 7 november 2004 19:58 schreef Vitalogy het volgende:
Refragmental koop een bril en get a life.
Waar heb je em vandaan?quote:Op zondag 7 november 2004 20:57 schreef Vassili_Z het volgende:
IK HEB HEM NU OOK !!! KIJK MAAR :
[afbeelding]
Sarcasme.....
Mag ik je aanraken?quote:Op zondag 7 november 2004 20:57 schreef Vassili_Z het volgende:
IK HEB HEM NU OOK !!! KIJK MAAR :
[afbeelding]
Sarcasme.....
Kijken he, niet aanraken...quote:Op zondag 7 november 2004 22:08 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Mag ik je aanraken?
![]()
ROFL dat is gewoon de cd die bij condition zero zit..quote:Op zondag 7 november 2004 18:03 schreef MaddoxX het volgende:
Kheb m nu thuiz liggen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vond het al raar dat ik op suprnova geen enkele final kon vindenquote:Op zondag 7 november 2004 23:56 schreef s0d het volgende:
[..]
ROFL dat is gewoon de cd die bij condition zero zit..
De movie-cd dus..
![]()
Voor die 89,95 mogen ze toch apart in een kartonnen ronde koker stoppen. Er zit zelfs geen fatsoenlijk cd-hoesje om de soundtrack cd.quote:Op woensdag 10 november 2004 15:42 schreef Vitalogy het volgende:
Posters oprollen in een doos?
Bron: http://www.hl2world.com/bbs/viewtopic.php?t=14149quote:Op woensdag 10 november 2004 15:46 schreef Vitalogy het volgende:
Overigens waar komen deze fotos vandaan? Is dit zogenaamd ook de movie cd die bij Condition Zero zit?
Let wel op!quote:Op woensdag 10 november 2004 15:38 schreef Freel het volgende:
Dit zit er in de Collector's edition:
-knip-
Wat een prullen zeg, de doos is niet van blik maar gewoon van karton. De posters zijn gevouwen en niet mooi opgerold. Die pet is wel ok, maar daar ga ik niet mee lopen en die kaart is waardeloos.
Ikke blij met mijn Steam Silver!
Godver, voel ik me even bekochtquote:Op woensdag 10 november 2004 16:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Let wel op!
Dit krijg je bij je Gold edition die je besteld via Steam.
De Retail Collectors edition is nog waardelozer.
Je krijgt dan wel een tinnen doos, in plaats van dit kartonnen prul.
Maar je krijgt GEEN posters, GEEN soundtrack, GEEN postcard, GEEN petje, GEEN sticker en GEEN volledige Prima strategy guide.
Wat je wel krijgt bij de Retail CE.
Je HL2 versie plus HL:Source en CS:Source.
Een sampler van de Prima strategy guide
En een T-shirt (waarschijnlijk XXL zoals altijd, want we zijn tenslotte allemaal dikke americanen).
Wooohooooo!!!
Mij boeit het niet zoveel.quote:Op donderdag 11 november 2004 08:41 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Maar, waarom voelen jullie je nou eigenlijk berooid?
Pre-orders kan je cancellen en het is al tijden bekend dat je via steam meer troep krijgt dan via de retail versie.
In Europa komt er ook alleen een DVD-versie als ik het goed heb.quote:Op donderdag 11 november 2004 22:04 schreef Ruis het volgende:
cd's?
ik wil verdomme de dvd uitvoering
ik zie geen boekje...quote:Op donderdag 11 november 2004 21:46 schreef VoreG het volgende:
Zie ik daar rechts een boekje liggen? Volgens Valve zou er geen boekje bij komen
Gamer.nl is altijd al een fanboy site geweesd, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de titels die sommige nieuwsberichten met zich meebrengen.quote:Op donderdag 11 november 2004 21:31 schreef Disorder het volgende:
Gamer.nl is veranderd in een fanboy site? Lekker betrouwbaar met een reusachtige Half-life 2 countdown teller op je site en een half-life 2 subsite.
leech, als je 1 ontwikkelaar steunt moet valve het wel zijn.quote:Op donderdag 11 november 2004 23:31 schreef neggix het volgende:
Nope, laat maar, is gewoon van i'net
Nog maar een paar dagen wachten, Tussentijd maar doden met Nfsu2
Dan zijn het dus allang fanboys.quote:Op donderdag 11 november 2004 21:31 schreef Disorder het volgende:
Gamer.nl is veranderd in een fanboy site? Lekker betrouwbaar met een reusachtige Half-life 2 countdown teller op je site en een half-life 2 subsite.
Ik zeg toch niet dat ik Hl2 ga downloaden en niet ga kopenquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:42 schreef clowncloon het volgende:
[..]
leech, als je 1 ontwikkelaar steunt moet valve het wel zijn.![]()
Dus wat houd je tegen op 'm op usenet te gooienquote:Op zaterdag 13 november 2004 13:53 schreef Deviant1nl het volgende:
ik heb hem
vandaag met post binnen gekregen op het werk![]()
Ik gebruik dat niet. En om dat nou te gaan installen nu ofzoquote:Op zaterdag 13 november 2004 14:10 schreef kippiej het volgende:
[..]
Dus wat houd je tegen op 'm op usenet te gooien
wist je dat nog nietquote:Op zaterdag 13 november 2004 14:49 schreef Deviant1nl het volgende:
Steam is zo @#$&%
Alles fijn geinstalleerd, geregistreerd, komt er daarna melding: Je mag het spel spelen wanneer het officiel gereleases isNou, fijn dan. Koop je een spel, en moet je alsnog wachten om te spelen.
ja, nou, half.quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:51 schreef Tain het volgende:
[..]
wist je dat nog niet
johquote:Op zaterdag 13 november 2004 14:49 schreef Deviant1nl het volgende:
Steam is zo @#$&%
Alles fijn geinstalleerd, geregistreerd, komt er daarna melding: Je mag het spel spelen wanneer het officiel gereleases isNou, fijn dan. Koop je een spel, en moet je alsnog wachten om te spelen.
quote:Op zaterdag 13 november 2004 15:05 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
ja, nou, half.
Wist dus niet helemaal dat je ook nog dingen moest downen, als je ook de originele in de winkel gekocht had. Wel dat je via internet moest registreren
Steam en HL2 zelf zullen intussen sinds de drukkerij misschien wat updates hebben gekregenquote:Op zaterdag 13 november 2004 16:24 schreef Elegy het volgende:
[..]wat moest je dan nog meer downen? Steam zat er toch al bij, ging toch alleen maar om het registreren?
Eh, nee, daarnaast is het ook gewoon niet slim... Heeft niets met wachten oid te maken: OF je wacht netjes met leveren van het spel, OF je releast het gewoon gespreid, maar dit is aarsneuken...quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:51 schreef Tain het volgende:
[..]
wist je dat nog niet
ze willen dat iedereen op hetzelfde moment kan beginnen waar ook ter wereld. dan is dit de enige oplossingquote:Op zaterdag 13 november 2004 17:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, nee, daarnaast is het ook gewoon niet slim... Heeft niets met wachten oid te maken: OF je wacht netjes met leveren van het spel, OF je releast het gewoon gespreid, maar dit is aarsneuken...
hehe jankerd hehequote:Op zaterdag 13 november 2004 17:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh, nee, daarnaast is het ook gewoon niet slim... Heeft niets met wachten oid te maken: OF je wacht netjes met leveren van het spel, OF je releast het gewoon gespreid, maar dit is aarsneuken...
Geen idee wat je nog meer moest downen, maar de downloadmeter gaf aan dat je pas 99.5% van het spel binnen had. En ik vind het nog steeds belachelijk dat ik een spel dat ik volkomen legaal in de winkel heb gekocht niet kan spelen. Ik heb als consument niets te maken met afspraken die zijn gemaakt tussen een publisher en een retailer. Als ik een spel koop wil ik het ook kunnen spelen, en niet alsnog drie dagen moeten wachten. Zoals ik ook hier al heb gezegd breng ik het spel morgen gewoon terug. Dan maar geen HL2.quote:Op zaterdag 13 november 2004 16:24 schreef Elegy het volgende:
[..]wat moest je dan nog meer downen? Steam zat er toch al bij, ging toch alleen maar om het registreren?
En die kan je nog niet spelen begrijp ik!?quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:09 schreef Danny het volgende:
E-Plaza hier in r'dam op het zuidplein heeft 'm gewoon in de schappen staan.
Geen flauw idee, duurde hier met 250Kb/sec ongeveer 10 minuten dus reken maar uit.quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:12 schreef Ruis het volgende:
maar je MOET dus ook nog dingen downloaden om het te kunnen spelen?
hoeveel MB dan ongeveer?
Dat begrijp je goedquote:Op zaterdag 13 november 2004 18:11 schreef -Xerxes- het volgende:
En die kan je nog niet spelen begrijp ik!?
Isootjes doe ik niet aan. Ik speel het hele spel gewoon niet. Er zijn zat andere spellen die WEL direct bij aanschaf gewoon speelbaar zijn (als in ALLE andere spellen)quote:Dan zou ik hem ook terugbrengen (nadat ik er een isootje van gemaakt had natuurlijk)
das 140 mb ofzoquote:Op zaterdag 13 november 2004 18:13 schreef Danny het volgende:
[..]
Geen flauw idee, duurde hier met 250Kb/sec ongeveer 10 minuten dus reken maar uit.
I wish that was all... Ik denk: nou, dan kan ik CS source tenminste proberen enzo, maar daar hield de pret ook al snel op: die kickt doodleuk mijn audigy opzij om voor de ongeinstalleerde Nvidea Soundstorm te kiezen, waarna geen enkel geluidsapparaat het nog doetquote:Op zaterdag 13 november 2004 17:29 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
hehe jankerd hehe
Als je iets zegt doe het dan goedquote:Op zaterdag 13 november 2004 18:15 schreef Ruis het volgende:
[..]
das 140 mb ofzo.
.
.
das 146,484375 mb ofzoquote:Op zaterdag 13 november 2004 18:52 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als je iets zegt doe het dan goed
Je hebt in zo verre wel daarmee te maken dat de afspraak met de retailer is dat Half Life 2 niet verkocht mag worden voor 16 november. Je bent nu de dupe geworden van de winkel die hem al verkocht niet van Valve.quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:07 schreef Danny het volgende:
Ik heb als consument niets te maken met afspraken die zijn gemaakt tussen een publisher en een retailer. Als ik een spel koop wil ik het ook kunnen spelen, en niet alsnog drie dagen moeten wachten.
Dat zijn overigens de automatische software updates, niet de activering.quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:13 schreef Danny het volgende:
[..]
Geen flauw idee, duurde hier met 250Kb/sec ongeveer 10 minuten dus reken maar uit.
eikelquote:Op zaterdag 13 november 2004 18:07 schreef Danny het volgende:
[..]
Geen idee wat je nog meer moest downen, maar de downloadmeter gaf aan dat je pas 99.5% van het spel binnen had. En ik vind het nog steeds belachelijk dat ik een spel dat ik volkomen legaal in de winkel heb gekocht niet kan spelen. Ik heb als consument niets te maken met afspraken die zijn gemaakt tussen een publisher en een retailer. Als ik een spel koop wil ik het ook kunnen spelen, en niet alsnog drie dagen moeten wachten. Zoals ik ook hier al heb gezegd breng ik het spel morgen gewoon terug. Dan maar geen HL2.
Fok wil je mail toch ook hebben als verificatie...quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:17 schreef Danny het volgende:
ow, en ze moeten ook nog 's je mailadres hebben.
jammer hehquote:Op zaterdag 13 november 2004 18:53 schreef Ruis het volgende:
hmm, deze onzin verklaart dus wel waarom er dus nog steeds geen werkende iso te vinden is...
Het gaat om het principe. Lang niet elke koper van het spel weet even uit z'n hoofd op te ratelen wanneer de exacte releasedatum is. Ze moeten bij Sierra die game niet verspreiden als 'ie nog niet gespeeld kan worden. Na wat, 20 jaar ?, in de gamesindustrie zou sierra toch onderhand wel moeten weten dat veel winkeliers zich geen hol aantrekken van embargo's. Sierra benadeelt nu de eerlijke koper in plaats van de winkelier die zich niet aan de embargo's houdt en dat vind ik een hele slechte zaak.quote:Op zaterdag 13 november 2004 19:51 schreef Xrenity het volgende:
Daarbij; De game mag pas vanaf 16 november verkocht worden. Moet je die shop maar sue-en.
Alleen betaal je voor FOK! geen 60 euro en zul je van of via ons nooit ook maar één spammailtje ontvangen. Of dat in het geval van Sierra ook zo is valt nog te bezien.quote:Fok wil je mail toch ook hebben als verificatie...
Mjah, ik vind dat gedeeltelijk dus ook, als je hem koopt moet je het gewoon kunnen spelen, dan maar later leveren als je het allemaal vanaf de 16e wilt laten lopen... Maar ik ga er geen spel voor terug brengen, wel een dikke klachtenbrief met juiste formulering van het probleem richting Valve...quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:07 schreef Danny het volgende:
Als ik een spel koop wil ik het ook kunnen spelen, en niet alsnog drie dagen moeten wachten. Zoals ik ook hier al heb gezegd breng ik het spel morgen gewoon terug. Dan maar geen HL2.
Eigenlijk ben ik het wel eens, je wist dat ie pas dinsdag te spelen is.... nou ja dan wacht je nog ff 3 dagen...... ik zit nu al anderhalf jaar te wachten dus dan kan dit er ook nog wel ff bij.quote:Op zaterdag 13 november 2004 22:57 schreef Vitalogy het volgende:
Jullie zitten wel erg te zoeken om wat te zeiken te hebben.
Ik gok dat ze hun logo niet bij wijze van reclame op de hoes hebben gedrukt.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:00 schreef BazP het volgende:
Sierra
Gezien het aantal topics hierover ben ik iig niet de enige die zich er druk over maakt...quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:11 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik het wel eens, je wist dat ie pas dinsdag te spelen is.... nou ja dan wacht je nog ff 3 dagen...... ik zit nu al anderhalf jaar te wachten dus dan kan dit er ook nog wel ff bij.
Maar goed we vertellen wel hoe leuk/stom het spel is....
Natuurlijk je hebt wel gelijk, als je iets koopt dan moet het ook werken en dan moet je niet nog eens gaan downloaden enz enz... dat punt heb je ook gelijk in.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Gezien het aantal topics hierover ben ik iig niet de enige die zich er druk over maakt...
Als ik na een instal mijn PC moet renoveren plus ik gedwongen ben het in een stukje bonussoftware te parkeren, dan noem ik dat niet zozeer zoeken maar gewoon een gebrek aan respect voor de gebruiker.quote:Op zaterdag 13 november 2004 22:57 schreef Vitalogy het volgende:
Jullie zitten wel erg te zoeken om wat te zeiken te hebben.
De fout schuilt in de planning: die vaste release datum is gekozen zodat mensen die hem kochten niet 2 weken "achter" liepen op de mensen die hem via steam hebben. Dat die dingen een week van te voren al in de schappen blijken te liggen doet ze verder niets... Plus dat het nergens op of in de doos staat, waardoor er maandag waarschijnlijk legio mensen hun spullen komen terugbrengen...quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:00 schreef BananeKoning het volgende:
Volgens Valve mag het spel pas 16 november verkocht worden. De winkel die m al in de schappen heeft staan zit hier dus fout. Klaag liever hen aan (evt bij valve).
Verder vind ik het ook crap dat je het niet kan spelen op het moment van kopen. Zowiezo zijn er nog een hele hopo mensen die het spel kopen en geen internet hebben (moeilijk te geloven voor fourmverslaafden,, i know, toch is het zo). Slecht dat ze niet ook een mogelijkheid hebben om hem via phone oid te activeren. Denk dat ze best wel een aantal klanten mislopen op deze manier.
[edit]retailer, reseller, winkels... all the same crap[/edit]
Tis gewoon een lompe start van verkoop via steam. Het idee was leuk, de uitvoering en afspraken duidelijk minder. Ik was hier min of meer al bang voor, die online verkopen naast hard copy's moesten wel ergens fout gaan, naast het bovenstaande probleem van de mensen die domweg geen enkele manier tot verbinding hebben, en das toch bijzonder lullig als het programma eerst nog minimaal een paar honderd KB's of meer wil zien...quote:Op zondag 14 november 2004 00:06 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Natuurlijk je hebt wel gelijk, als je iets koopt dan moet het ook werken en dan moet je niet nog eens gaan downloaden enz enz... dat punt heb je ook gelijk in.
Maar(altijd die maar) ik zit al zo lang te wachten dat het me niet meer echt interesseert.. kan ook wel mijn fout zijn natuurlijk, maar voor mij heeft die speel zulke verwachtingen dat ik die "probleem" ook wel over leef.... Maar goed ik hoop niet dat ze vaker dit soort "geintjes" gaan doen..... want dan wordt het erg vervelend.
Dat is het probleem van E-Plaza lijkt me. Nadat ik 'm heb teruggebracht meld ik er nog wel even vriendelijk bij dat de key reeds gebruikt is.quote:Op zondag 14 november 2004 00:52 schreef Gamedemon het volgende:
he danny...1 ding is wel kut...jou serienummer is nu verbonden aan je steam acount...oftewel de volgende koper kan em helemaal niet spelen...
Wat?!?!?!?!?quote:je kan geeneens de single player spelen zonder internet verbinding...kut aktie van ze
Serienummer zijn ze kwijt, klant zijn ze kwijt, hoge prijzen (waarvan men nog steeds niet snapt dat als ze op 60% of lager gaan zitten de verkoopprijzen op 150% of meer gaan zitten), het registeren is tot daar aan toe, maar de complete vergroeiing is ronduit belachelijk.quote:Op zondag 14 november 2004 00:52 schreef Gamedemon het volgende:
he danny...1 ding is wel kut...jou serienummer is nu verbonden aan je steam acount...oftewel de volgende koper kan em helemaal niet spelen...
vind het trouwens ook erg belachelijk dat HL2 60 euro moet kosten inplaats van de gebruikelijke 50...en dat er dan geeneens een boekje erbij....
en tis toch ook belachelijk dat je verplicht bent het spel te registreren bij steam?
je kan geeneens de single player spelen zonder internet verbinding...kut aktie van ze
aanstellerquote:Op zondag 14 november 2004 00:57 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is het probleem van E-Plaza lijkt me. Nadat ik 'm heb teruggebracht meld ik er nog wel even vriendelijk bij dat de key reeds gebruikt is.
Verliespostje voor E-Plaza, maar dat is hun eigen schuld natuurlijk. Hetgeen mij zo tegenstaat is dat de consument in dit spelletje tussen developer/publisher/retailer de dupe is.
dan zeg je je pre-order maar af, internetverbinding en dus steam verplichtquote:Op zondag 14 november 2004 00:59 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Wat?!?!?!?!?
Als dat zo is dan flikkeren ze maar op met het hele spel. Ik speel alleen single player mode normaal en wil daar helemaal niks met steam en internetverbinding mee te maken hebben
Ik had nog niet ge-pre-orderd; dus wat dat betreft is er niks aan de hand.quote:Op zondag 14 november 2004 01:02 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
dan zeg je je pre-order maar af, internetverbinding en dus steam verplicht
Simpele waarheid. Ga je consumentenrechten eens doorlezen zou ik zeggen, al trekken ze zich daar in de US of A weinig tot niets van aanquote:Op zondag 14 november 2004 01:01 schreef flappiewappie het volgende:
[..]
aansteller
Daar voeren we dus pas een x-aantal posts ruzie overquote:Op zondag 14 november 2004 01:03 schreef -Xerxes- het volgende:
Behalve dan dat het een kutstreek is![]()
![]()
Dan nog blijf je met dezelfde ellende zitten: Valve heeft zijn zooi gewoon voor de 2e keer niet goed geregeld.quote:Op zondag 14 november 2004 01:11 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik was er heilig van overtuigd dat ik dit spel zou gaan kopen, maar een illegale versie trekt mij meer op dit moment.
Dus kan Valve fluiten naar zijn geldquote:Op zondag 14 november 2004 01:13 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dan nog blijf je met dezelfde ellende zitten: Valve heeft zijn zooi gewoon voor de 2e keer niet goed geregeld.
juist geen ellende..volgende week kan je vast wel een versie downloaden waar het hele steam gezeik uitgesneden isquote:Op zondag 14 november 2004 01:13 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dan nog blijf je met dezelfde ellende zitten: Valve heeft zijn zooi gewoon voor de 2e keer niet goed geregeld.
quote:If you have purchased a copy of Half-Life 2, we are sorry you are still waiting to play. This is not Valve's choice. Vivendi is insisting that the game has not yet been released, and has threatened that Valve would be in violation of its contract if we activate the Half-Life 2 Steam authentication servers at this time.
Thanks for your patience and we will update you when we have more news to share.
Lekker dan. Omdat die key is gebonden zou jij dan dus gratis kunnen spelenquote:Op zondag 14 november 2004 00:57 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is het probleem van E-Plaza lijkt me. Nadat ik 'm heb teruggebracht meld ik er nog wel even vriendelijk bij dat de key reeds gebruikt is.
Verliespostje voor E-Plaza, maar dat is hun eigen schuld natuurlijk. Hetgeen mij zo tegenstaat is dat de consument in dit spelletje tussen developer/publisher/retailer de dupe is.
jah maar als je zin hebt in een appel en je koopt hem, en hij is nog niet helemaal goed uitgerijpt wacht je toch ook even tot ie dat wel is en dan eet je hem op. Terwijl je toen zin had in een appel.quote:Op zondag 14 november 2004 01:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Simpele waarheid. Ga je consumentenrechten eens doorlezen zou ik zeggen, al trekken ze zich daar in de US of A weinig tot niets van aan
Als je zin hebt in een appel dan zoek je er een uit die al rijp is, dipshit, geen appels met HL2 vergelijken graag...quote:Op zondag 14 november 2004 11:56 schreef flappiewappie het volgende:
[..]
jah maar als je zin hebt in een appel en je koopt hem, en hij is nog niet helemaal goed uitgerijpt wacht je toch ook even tot ie dat wel is en dan eet je hem op. Terwijl je toen zin had in een appel.
Eh, dude, ik wil niet veel zeggen, maar dan nog ligt er net zoveel schuld bij Valve als bij vivendi, of was valve gewoon niet aanwezig bij het tekenen van het contract?quote:Op zondag 14 november 2004 10:00 schreef Xrenity het volgende:
En dat komt van Doug, kwam met de press mail. Staat oa op halflife-2.nl.
Klote Vivendi! Als het aan Valve lag waren we nu al lang aan het spelen
ik vergelijk het principe met een appel, en een appel kan van binnen wel rijp zijn maar als je een hap neemt kan het zo zijn dat je er achter komt dat hij harstikke zuur is.quote:Op zondag 14 november 2004 12:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als je zin hebt in een appel dan zoek je er een uit die al rijp is, dipshit, geen appels met HL2 vergelijken graag...
Vivendi zorgt ervoor dat spellen geperst worden en distributie loopt ook via hen, maar Valve had het idee achter die activatie beter uit moeten leggen...quote:Op zondag 14 november 2004 15:38 schreef kingmob het volgende:
Ik vind het nogal slecht dat vivendie nu de zwarte piet toegespeeld krijgt. Valve kan zich niet aan de afspraken houden blijkbaar.
een paar gig "ff" downloaden, leuke grap...quote:Op zondag 14 november 2004 15:07 schreef Dix-Huit het volgende:
als je steam download en inlogt kan je ook gwoon ff de games opnieuw downloaden
ja maar ik heb niet voor niks, iets gebackuped. Dus iemand een idee?quote:Op zondag 14 november 2004 15:07 schreef Dix-Huit het volgende:
als je steam download en inlogt kan je ook gwoon ff de games opnieuw downloaden
het is belachelijk in de zin dat HL2 alleen SP is, en die internet connectie in de zin van MP dus geen fuck voorstelt, behalve als je CS speelt...quote:Op zondag 14 november 2004 17:03 schreef Refragmental het volgende:
Waarom zeiken zoveel mensen over het feit dat er een internet verbinding nodig is voor HL2?
Het staat DUIDELIJK op de doos vermeldt. Minimum requirements: internet connection.
Het enige waarover men kan struikelen is dat de winkels het spel VOOR 16 november verkopen, en daar kunnen Valve en Vivendi niks aan doen. Dat Vivendi nu dwars gaat liggen en weigert HL2 eerder te unlocken is enkel aan hun te rekenen, niet aan Valve, want als het aan Valve lag waren we waarschijnlijk al enkele weken geleden aan het spelen geweest toen de master CD/DVD voor retail werd gedrukt.
De MP van HL2 zou er naderhand nog bijkomen volgens veel geruchten.quote:Op zondag 14 november 2004 17:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
het is belachelijk in de zin dat HL2 alleen SP is, en die internet connectie in de zin van MP dus geen fuck voorstelt, behalve als je CS speelt...
Mjah, leuk en aardig, maar als ik een spel koop wil ik alleen dat spel spelen, en dan nog behoort die internet connectie een optie te zijn, geen must...quote:Op zondag 14 november 2004 17:33 schreef Refragmental het volgende:
[..]
De MP van HL2 zou er naderhand nog bijkomen volgens veel geruchten.
Heb geen idee wat daarvan waar zou zijn.
Maar 1 ding is zeker, de MOD communitie zit niet stil.
Het staat op de doos, dus daar zou je eigenlijk niet over mogen klagen.quote:Op zondag 14 november 2004 17:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Mjah, leuk en aardig, maar als ik een spel koop wil ik alleen dat spel spelen, en dan nog behoort die internet connectie een optie te zijn, geen must...
Mjah, maar dan nog wordt je gedwongen tot het afstaan van gegevens uiteindelijk, en het mooie is, net als bij DVD's en video's: diegene die het meeste last hebben van die waarschuwingen en maatregelen tegen piraterij zijn de legale gebruikers, bij eventuele cracks wordt de meeste onzin eruit gesloopt...quote:Op zondag 14 november 2004 17:55 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het staat op de doos, dus daar zou je eigenlijk niet over mogen klagen.
Betekent niet dat ik het niet met je eens ben. Maar het is zover moeten komen door al dat warez gedoe. En je kunt moeilijk ontkennen dat Valve dit uiterst effectief heeft aangepakt, 2 dagen voor de officiele release en er is nog geen enkele warez versie, sterker nog, nog helemaal niemand buiten de valve mensen en een paar persleden heeft het spel gespeeld.
Zolang warez nog bestaat en de prijsen kunstmatig hoog gehouden worden zal de eerlijke gebruiker altijd de pineut zijn.quote:Op zondag 14 november 2004 18:00 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Mjah, maar dan nog wordt je gedwongen tot het afstaan van gegevens uiteindelijk, en het mooie is, net als bij DVD's en video's: diegene die het meeste last hebben van die waarschuwingen en maatregelen tegen piraterij zijn de legale gebruikers, bij eventuele cracks wordt de meeste onzin eruit gesloopt...
Hangt er van af hoe je het spel zou moeten installeren... Multiplayer zal iig onmogelijk zijn voor gecrackte versies (je kan STEAM niet in de maling nemen). Echter ik denk dat je wel misschien de single player kan spelen, ook al moet je een online verbinding maken om te checken of je versie wel legaal is... ze hebben ook Norton enzo weten voor de gek te houden...quote:Op zondag 14 november 2004 18:13 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zolang warez nog bestaat en de prijsen kunstmatig hoog gehouden worden zal de eerlijke gebruiker altijd de pineut zijn.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor er een crack voor HL2 is, denk zelf dat het ze niet snel zal lukken om te kraken, althans dat hoop ik.
En tilburg, amsterdam, diverse steden in de states etc... Het product had gewoon nooit de leverancier voor de 15e moeten verlaten, simpel. En DAT is wel Vivendi's probleem...quote:Op zondag 14 november 2004 18:21 schreef Absinth het volgende:
Tjonge, wat een huillie die Danny![]()
Winkels mogen hem pas officiel de 16e verkopen, dan kun je hem ook pas unlocken.
Officiel mag hij dus nog helemaal niet verkocht worden bij die zaak in Rdam
Steam is gratis, de stickers zitten aan de binnenkant van de doos ipv op een appart papiertje, een e-mailadres is makkelijk aan te maken, ik zie niet waarom het NIET zou kunnen...quote:Op zondag 14 november 2004 18:19 schreef davidov het volgende:
[..]
Hangt er van af hoe je het spel zou moeten installeren... Multiplayer zal iig onmogelijk zijn voor gecrackte versies (je kan STEAM niet in de maling nemen). Echter ik denk dat je wel misschien de single player kan spelen, ook al moet je een online verbinding maken om te checken of je versie wel legaal is... ze hebben ook Norton enzo weten voor de gek te houden...
damn nog 2 dagen...boy oh boy
Wij hebben het spel gister op het werk binnen gehad, en mochten hem ook verkopen. Tenzij hoofdkantoor heeft gezegd dat het niet mocht, en dat is niet gebeurd. Dan had de leverancier ofzo duidelijker moeten wezen, en ligt het dus zker niet aan de winkels vind ik.quote:Op zondag 14 november 2004 18:21 schreef Absinth het volgende:
Tjonge, wat een huillie die Danny![]()
Winkels mogen hem pas officiel de 16e verkopen, dan kun je hem ook pas unlocken.
Officiel mag hij dus nog helemaal niet verkocht worden bij die zaak in Rdam
Ja klopt, maar vind het een beetje zielig van die Danny dat hij zn game morgen gaat terug brengen, omdat hij nu niet kan spelen, maar pas op de 16e.quote:Op zondag 14 november 2004 18:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En tilburg, amsterdam, diverse steden in de states etc... Het product had gewoon nooit de leverancier voor de 15e moeten verlaten, simpel. En DAT is wel Vivendi's probleem...
omdat steam werkt met een cd-key en een email... je kan dus alleen een account aanmaken met je cd key die hij daarna koppelt aan je email...quote:Op zondag 14 november 2004 18:45 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Steam is gratis, de stickers zitten aan de binnenkant van de doos ipv op een appart papiertje, een e-mailadres is makkelijk aan te maken, ik zie niet waarom het NIET zou kunnen...
en zoals ik je argumenten net al ontkrachtte: beide zijn makkelijk te krijgen mits je snel bent...quote:Op zondag 14 november 2004 18:56 schreef davidov het volgende:
[..]
omdat steam werkt met een cd-key en een email... je kan dus alleen een account aanmaken met je cd key die hij daarna koppelt aan je email...
En zoals al jaren het geval is bij games, de kans is zeeer klein dat je met een keygen online kan gamen...
quote:Op zondag 14 november 2004 19:26 schreef davidov het volgende:
hoe dacht jij dan aan een werkende key te komen zonder het te kopen?
Als ik het wilde had ik nu iets van 4 keys op zak...quote:Op zondag 14 november 2004 18:45 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Steam is gratis, de stickers zitten aan de binnenkant van de doos ipv op een appart papiertje, een e-mailadres is makkelijk aan te maken, ik zie niet waarom het NIET zou kunnen...
Diefstal online of uit winkels: je ontneemt toch ergens inkomsten. Tis meer een organisatorische fout IMO dat iedereen zomaar bij die keys kon...quote:Op zondag 14 november 2004 19:36 schreef davidov het volgende:
je hebt het dus over diefstal uit winkels neem ik aan... tjah als je zover wil gaan on een spel online te spelen
Je hebt je key dus ook voor SP nodig, en hij zit toch echt op het stickertje rechtsboven je DVD, ik heb het kreng hier toch voor mijn neus liggen? En al schrijf je ze over/plant je ze in je foon, dan NOG steel je het, terwijl het immers niets meer is dan "downloaden" van informatie (het stickertje zit er immers nog in, maar de steam-account is al bezet)quote:Op zondag 14 november 2004 19:50 schreef davidov het volgende:
maar wie zegt dat de keys niet op een dun boekje staat wat ze er dan snel bij de aankoop van het spel samen met de cd erin duwen...
en toch is het niet hetzelfde, want online en je kan wel single player spelen maar niet de multiplayer... steel je dan ook nog eens uit de winkels dan ben je echt crimineel bezig...want laten we eerlijk zijn, voor stelen uit de winkels pakken ze je wel op maar downloaden voorlopig in NL nog niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |