Maar tot wanneer kan er ingestuurd worden?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:47 schreef Grobbel het volgende:
de uitslag zal ergens in december komen.
Die werken toch al een aantal maanden, trouwens. Of ze ook echt veel nuttige tips aandragen is weer een hele andere vraag...quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:52 schreef yootje het volgende:
Ik kom er trouwens neta chter dat de Audioscrobller recommendations werken. handig
Leuke lijst.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:53 schreef placebeau het volgende:
Zal ik maar meteen met de deur in huis vallen
-knip-
Allemaal hitjes
Een paar maanden in ieder geval niet. Tot gisteren deed heel Audioscrobbler het niet bij mijquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:11 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die werken toch al een aantal maanden, trouwens. Of ze ook echt veel nuttige tips aandragen is weer een hele andere vraag...
Inderdaad erg gevarieerd, leuke lijst!quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:59 schreef MaZz_ het volgende:
Vandaag op stage toch niets te doen, dus hier maar mijn lijst. Hij is trouwens vrij gevarieerd al zeg ik het zelf.
19 is Brian May solo.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:59 schreef MaZz_ het volgende:
15 Axel F - Final Countdown
19 Queen - Too much love will kill you
Ik vind hem nou niet erg gevarieerd, hij is wel heel leuk, over een tijdje post ik mn lijst en er zitten heel veel overeenkomsten inquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:08 schreef Laditi het volgende:
[..]
Inderdaad erg gevarieerd, leuke lijst!
lange of korte versie?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:20 schreef Grobbel het volgende:
002 . Sonic Youth - Sunday
Op de soundtrack van Suburbia. Veel beter dan die op A thousand leavesquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Gewoon de versie die op A Thousand Leaves staat, eigenlijk. Er is dus nog een langere versie? En is die ooit officieel gereleased of te vinden op een live-bootleg of zo?
Dank voor de tip!quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:01 schreef ranja het volgende:
[..]
Op de soundtrack van Suburbia. Veel beter dan die op A thousand leaves
http://www.amazon.co.uk/e(...)/026-9681424-4737218
19 is ook door Queen opgenomen en uitgebracht op 'Made in Heaven'quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:10 schreef ranja het volgende:
[..]
19 is Brian May solo.
Ik moet me ook niet met Queen dingen bemoeienquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:19 schreef OProg het volgende:
[..]
19 is ook door Queen opgenomen en uitgebracht op 'Made in Heaven'
tis dat die nummers uit 2004 komen, anders had hij zeker in mijn lijst gestaanquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:55 schreef methodmich het volgende:
Zou Lange Frans nog door iemand genoemd worden?
Die bedoelde ik (makkelijk zeggen achteraf hehe maar toch)quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:19 schreef OProg het volgende:
19 is ook door Queen opgenomen en uitgebracht op 'Made in Heaven'
Moppie moppiequote:Op dinsdag 19 oktober 2004 17:07 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
tis dat die nummers uit 2004 komen, anders had hij zeker in mijn lijst gestaan![]()
Primaquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 22:24 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Tijdens de volgende meet mag je me slaan ranja!
quote:02. New Order - True faith
09. The The - Uncertain smile
10. Blue Nile - Tinseltown in the rain
33. Joe Jackson - Stepping out
51. Blondie - Atomic
64. Garbage - Vow
65. In Tua Nua - Seven into the sea
70. Pixies - Monkey gone to heaven
Niet erg gevarieerd? Tsja... smaken meningen verschillenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:15 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik vind hem nou niet erg gevarieerd, hij is wel heel leuk, over een tijdje post ik mn lijst en er zitten heel veel overeenkomsten in
Naja, misschien komt het omdat ik sommige namen niet ken, maar ik zie vooral nu-metal.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 07:50 schreef Laditi het volgende:
[..]
Niet erg gevarieerd? Tsja... smaken meningen verschillen.
Ik vind het wel een mooi lijstjequote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:24 schreef Abbadon het volgende:
mijn lijstje...'t viel nog niet meeheb uiteindelijk maar besloten elke artiest er maar 1x in te laten, omdat 't terugsnijden naar 100 anders zo moeilijk ging...(behalve dat ik er net achterkwam dat The Temptations er 2x in staan, de klootzakken!) 't is wel een lijstje met extreem veel voor de hand liggende nummers geworden, vrees ik...
KNIP: Lijst
http://www.allmusic.com/quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:26 schreef skaschep het volgende:
Weet iemand misschien ook een site waar je kunt vinden in welk jaar een bepaald nummer is uitgebracht? Op cd of als single. Ik zit namelijk bij een paar resentere nummers me af te vragen of het nu 2003 is of net 2004.
Duurt nog wel even voor mijn lijstje af is denk ik. Is nog best wel lastig.
je lijst wordt elk jaar interessanter terwijl je nauwelijks tijd hebt om muziek te luisteren met al die filmsquote:Op woensdag 20 oktober 2004 17:19 schreef Gorro het volgende:Er zijn vier groepen waarvan er het maximale aantal van vijf nummers in staan, namelijk Sigur Rσs, dEUS, The Afghan Whigs en Gorillaz, omdat dat nou eenmaal briljante bands zijn.
33% staat er al 3 jaar achter elkaar in.
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:18 schreef yootje het volgende:
1 Lynyrd Skynyrd - Free Bird
Ach, ik hou van gitaarsolo'squote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik was al even bang dat ik de enige zou blijven met dit nummer in de lijst.
Er staat in de OP niet dat je daar ook de Jaartallen van wanneer het uitgebracht is kunt vinden.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 23:28 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
http://www.allmusic.com/
Staat ook niet in de OP of zo.
Bang?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:54 schreef methodmich het volgende:
Oeh, nummer 100... Kan jij daar naar luisteren zonder bang te worden?
Meestal wel jaquote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:04 schreef yootje het volgende:
Laten jullie trouwens de teksten ook meespelen bij jullie weging?
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:33 schreef Dizer het volgende:
Eindelijk klaar....
004 . All Saints - Never Ever
Voor geen ene meter.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:04 schreef yootje het volgende:
Ik let in eerste instantie op de muziek natuurlijk, maar ik vind de teksten van The White Stripes ook nog eens prachtigquote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voor geen ene meter.
Wat is belangrijker: de muziek of de tekst?
Moet zijn New Radicals - You Get What You Givequote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:33 schreef Dizer het volgende:
036 . New Redicals - Go To Give What You Get
Om de 1 of andere reden moest ik hier om grinnikenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:14 schreef Berkery het volgende:
[..]
Moet zijn New Radicals - You Get What You Give
de spellingscommissie zal heel wat werk hebben met mijn lijstquote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:14 schreef Berkery het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:33 schreef Dizer het volgende:
Eindelijk klaar....
<knip>
085. Do - Heaven
<knip>
Nee.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:04 schreef yootje het volgende:
De versie van Do is mooier.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:10 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Maak daar eens snel Bryan Adams - Heaven van![]()
Waar slaat dit nou op?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:10 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Maak daar eens snel Bryan Adams - Heaven van![]()
* Mee eens isquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 01:31 schreef BVO het volgende:
De versie van Do is mooier..
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 01:31 schreef BVO het volgende:
[..]
ach, liever dat dan Iron Maidenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:02 schreef Seborik het volgende:
Wat grappig dat er ook op Child in Time, Bohemian Rhapsody en Stairway to Heaven gestemd wordt. Ik dacht dat radio 2 die expres elk jaar in de top 5 zette.
Precies, ik wil niet dat mijn favoriete bandje uit de underground verdwijnt!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:04 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ach, liever dat dan Iron Maiden
Als je ze nog niet kent, moet je zeker de Twilight Singers gaan checken!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 17:19 schreef Gorro het volgende:
Afghan Whigs
Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:08 schreef Seborik het volgende:
[..]
Als je ze nog niet kent, moet je zeker de Twilight Singers gaan checken!
Woe, dan hoop ik voor je eventuele vriendin / vrouw dat je het niet na gaat doen.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:18 schreef Khalein het volgende:
[..]
Bang?Ik lach bij dat nummer van begin tot eind
Of Polyphonic Spree - Hold me now... wat een waanzinnig nummer is dat, hoewel 't wel wat lijkt op Johan - Day is done ...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:02 schreef IM_Barney het volgende:
Ik vind het wel erg jammer dat er geen nummers uit 2004 mee mogen doen, anders hadden nummers als Zero 7 - Home en Keane - Bedshaped er (bij mij) zeker ook in gestaan!
Ja, en dan de slow version. Dies haske mooi.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 01:31 schreef BVO het volgende:
Dat vind ik echt totaal niet jammer. Was het maar waar, dat ik dat jammer vond.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:02 schreef IM_Barney het volgende:
Ik vind het wel erg jammer dat er geen nummers uit 2004 mee mogen doen
En volgend jaar ben je'm waarschijnlijk alweer vergeten, probleem opgelostquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:09 schreef Seborik het volgende:
Wat ben ik blij dat Keane dit keer nog niet mee mag doen, want Somewhere Only We Know zou dan een andere topper uit m'n lijst moeten verdrijven.
Ik wil hem nog op single kopen via Ebay.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:12 schreef ranja het volgende:
[..]
En volgend jaar ben je'm waarschijnlijk alweer vergeten, probleem opgelost
half jaartje wachten, krijg je geld toe waarschijnlijkquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 00:13 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ik wil hem nog op single kopen via Ebay.
Dan mag je ook gewoon Luftballons zeggenquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 12:45 schreef moonraker het volgende:
17. Nena - 99 Red Balloons (die duitse versie ook)
Is dit niet alleen Cockney Rebel? Zo heb ik dit nummer wel opgeschreven namelijk.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:02 schreef kaatje65 het volgende:
78 Steve Harley & Cockney Rebel - Sebastian
En ik heb op nr. 49 Edwyn Collins met A Girl Like You.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:02 schreef kaatje65 het volgende:
58 Edwin Collins - Never Met A Girl Like You Before
Zo komt ie ook in mijn lijst, maar ik weet het niet zeker.....quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Is dit niet alleen Cockney Rebel? Zo heb ik dit nummer wel opgeschreven namelijk.
Hm ik heb even op de off. site van Steve Harley gekeken, daar vind ik een lp-hoes van Make me smile uit '75 van 'Steve Harley and Cockney Rebel'. Dus ik denk dat het dat toch is en niet alleen Cockney rebel. Aan de andere kant, we weten wie en wat we bedoelenquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:31 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Zo komt ie ook in mijn lijst, maar ik weet het niet zeker.....
alleen cockeny rebel dus volgens mij
True, thanksquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:17 schreef Neleos het volgende:
[..]
En ik heb op nr. 49 Edwyn Collins met A Girl Like You.
Ik vind het ook niet zo belangrijk, maar misschien dat er problemen komen bij het bepalen van Fok!top100 door menjo.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:50 schreef kaatje65 het volgende:
[..]
Hm ik heb even op de off. site van Steve Harley gekeken, daar vind ik een lp-hoes van Make me smile uit '75 van 'Steve Harley and Cockney Rebel'. Dus ik denk dat het dat toch is en niet alleen Cockney rebel. Aan de andere kant, we weten wie en wat we bedoelen![]()
True, het vervelende is dat als je op die site zijn bio leest ze het ook hebben over Steve Harley and/or Cockney rebel. De waarheid ligt dus een beetje in het midden. Moet menjo maar even zelf zien wattie gebruikt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet zo belangrijk, maar misschien dat er problemen komen bij het bepalen van Fok!top100 door menjo.
en ik op 82quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:17 schreef Neleos het volgende:
[..]
thanxquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:17 schreef Neleos het volgende:
[..]
Geen dank.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 17:52 schreef Massive het volgende:
Mijn lijst.
Met dank aan Tom voor de suggesties voor de nummers tussen 64 en 70..
Die's van 2004.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 12:17 schreef BramK het volgende:
heb van top 50 een top 100 gemaakt (zij het wel nie echt in goeie volgorde na de eerste 20) :
100) Flip Kowlier - In de fik
quote:Op zondag 24 oktober 2004 02:03 schreef Grumpey het volgende:
10 Spinvis – Bagagedrager
Niet Enjoy the Silence?quote:87 Depeche Mode – Sound of Silence
En nummer 19 moet zijn: Stealers Wheel - Stuck In The Middle With Youquote:Op zondag 24 oktober 2004 09:54 schreef Arcee het volgende:
Niet Enjoy the Silence?
Sound of Silence is van Simon & Garfunkel.
Mja, Pinback staat er nog redelijk vaak in omdat ik met die nieuwe cd in het achterhoofd ook hun ouder werk weer wat vaker uit de kast trek. En Pavement zakt inderdaad wat af, maar daar zit niet echt iets achter (behalve misschien dat het een rustig jaartje is geweest aan het Pavement-front - tot afgelopen maandag uiteraard, met de release van dequote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:21 schreef Z het volgende:
Een hoop Pinback Grobbel. En zie ik Pavement wat afzakken? En Unwound in de lijst, dat zie je ook niet veel.
thnx, het heeft wat bloed, zweet en tranen gekost (dacht de eerste keer in 30 minuten klaar te zijn) en volgens mij ontbreken er nog minstens 200, maar ik ben er ook wel blij mee.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 09:44 schreef MaZz_ het volgende:
BiteTheBullet, hele puike lijst!
Ik zag hem voorbij komen bij pitchfork idd (een 10.0).quote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
speciale
editie van Crooked Rain Crooked Rain)
hey dit is juist een stok achter de deur voor mezelf. door mijn eigen belofte dwing ik mezelf om een lijst te maken om maar niet die vervelende lijst van Grobbel nogmaals in te laten dienenquote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:21 schreef Z het volgende:
En Madscientist moet niet zeuren, en gewoon z'n lijst posten (ben benieuwd namelijk), evenals die van thaleia.
Ja zeg, MadScientist, schiet eens op met die lijst van mijquote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:21 schreef Z het volgende:
En Madscientist moet niet zeuren, en gewoon z'n lijst posten (ben benieuwd namelijk), evenals die van thaleia.
Helemaal mee eens, heel vaak zie ik lijstjes met hele goede nummers (soms afgewisseld met hele niet goede nummers) waarbij die toch niet in de buurt van mijn top 100 komen (bv Smithereens, Berkery's nummer 1, overigens heb ik 'm daarom wel op mijn shortlist gezet maar toch haalde die het niet). Of er staan gewoon hele andere nummers van dezelfde band in, zoals nu bv My bloody valentine bij MadScientist maar zo zijn er nog veel meer.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:17 schreef thaleia het volgende:
Ik vind het erg leuk om de individuele lijstjes te bekijken, en dan vooral die lijstjes die niet heel erg lijken op de mijne, en toch nummers bevatten waarvan je denkt "O ja, jemig, dat nr is ook erg, erg goed/leuk".
Ja, MS heeft daar een handje van om net niet de nummers uit te kiezen die je verwacht bij die artiest: 24 hours bij Joy Division, Shady Lane bij Pavement (erg leuk nummer hoor!), bij Aphex Twin niet de geijkte Windowlicker....quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:59 schreef ranja het volgende:
Of er staan gewoon hele andere nummers van dezelfde band in, zoals nu bv My bloody valentine bij MadScientist maar zo zijn er nog veel meer.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 06:09 schreef MadScientist het volgende:
91 . fountains of wayne - survival car
Nou, ik noemde MS omdat die toevallig als laatste z'n lijstje had gepost en daarom nog vers in het geheugen zit, maar dat geldt voor heel veel hoor. Maar daarom geldt het natuurlijk net zo goed voor mij (volgens mij wordt bv Sonic youth toch regelmatig genoemd maar iedereen heeft andere nummers dan ik, of ik heb andere nummers dan de rest).quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:19 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ja, MS heeft daar een handje van om net niet de nummers uit te kiezen die je verwacht bij die artiest:
Dat doe ik ookquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 22:51 schreef thaleia het volgende:
Ik download vaak effe de nummers die ik niet ken en die echt heel vaak genoemd worden, in lijstjes waarvan ik de andere genoemde nummers allemaal wel goed vind, onder het mom van "blijkbaar mis ik iets fantastisch". Maar bij Gorecki en Windowlicker wil het kwartje bij mij toch niet vallen, hoor. Al is laatstgenoemd nr wel redelijk leuk, dat wel.
tsja ik had naast mijn lijst van vorig jaar zo'n 60 nieuwe tracks gezet en dan opnieuw kijken wat je het beste vindt. blijft een onmogelijke keuze vaak. als ik een manier vind om 150 nummers in een top 100 te zetten laat ik het je weten.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 19:48 schreef Grobbel het volgende:
Mooie lijst hoor, MadScientist. Veel artiesten die er bij mij ook in staan, plus ook een aantal die net buiten mijn lijst vielen (Ellen Allien, The Notwist, Built to Spill, Beulah, !!!, Broken Social Scene); maar goed, er passen maar 100 tracks in een top 100.![]()
oh in het eerste topic zeker? ik heb daar nog weinig ingekeken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 08:30 schreef Grobbel het volgende:
En Richard Quest heeft zijn lijst allang geplaatst.
Hmmm Ziet er euhm interessant uit.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:51 schreef Z het volgende:
Ja menjo, mooie lijst. Had de mijne kunnen zijn, alleen had ik dan nummer 1 en nummer 2 omgedraaid
Werk aan de winkel, dus!quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:35 schreef MaZz_ het volgende:
Hmmm Ziet er euhm interessant uit.
72. Prodigy - Smack My Bitch Up die ken ik iig
Als je dan toch bezig bent, probeer dan ook DDE eensquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:59 schreef Grobbel het volgende:
Moet toch eens een keertje wat van DDT gaan beluisteren.
quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:46 schreef Tom_Tom- het volgende:
-veel-
LA Song is echt prachtig ja. Ik heb ook een geweldige akkoestische versie. Alleen Beth en piano. En ze zingt en ze schreeuwt.quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:34 schreef karoltje het volgende:
Gaaf! LA Song! Die is zo mooi, een van de weinige singles die ik in mn leven heb gekockt. En lekker veel Alanis heb je
. Leuke lijst Tom, Sinead O' Conner, Anouk, K's Choice, Arteha
. Top! Ik heb gelijk wat Kazaa-inspi
.
quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:37 schreef methodmich het volgende:
http://www.stubru.be/stub(...)runieuws/K3_rockers/
Kanshebbers voor volgend jaar!
Ehh Je bedoelt Creep? Half the man I used to be ken ik (als STP fan) niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:23 schreef Scandum het volgende:
03 Stone Temple Pilots - Half the man I used to be
Had ik al gedaan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 04:57 schreef MadScientist het volgende:
oh hee nog een fan. ga je haar ook in je lijst zetten?
volgens mij was dat vorig jaar nogal een schok voor mij, bij dolle_hond Slipknot op 1. Gaat de goeie kant opquote:Op maandag 1 november 2004 15:33 schreef Pistol_Pete het volgende:
Je nummer 1 van vorig jaar is wel heel hard gedaald
woei, wat een mooie lijst, zie er veel nummers/bands van mijn lijst in terugquote:Op zondag 31 oktober 2004 12:46 schreef Tom_Tom- het volgende:
- heel veel leuke muziek! -
Gorky, Smiths, James, Noordkaap, Undertones, Magnapop, New Order en zelfs... Kirsty MacColl RIP :'(quote:Op maandag 1 november 2004 14:26 schreef dolle_hond het volgende:
hier mijn herstelde lijst
Ook gij? Heb ik iets gemist ofzo? Is er een Kirsty revival aan de gang?quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:03 schreef D-FENS het volgende:
2. Pogues ft. Kirsty MacColl - Fairytale of New York
ik snap het ook niet. ligt wellicht ook aan de bui waarin ik ben als ik aan de afrondende fase bezig ben.quote:Op maandag 1 november 2004 15:33 schreef Pistol_Pete het volgende:
Je nummer 1 van vorig jaar is wel heel hard gedaald
Misschien heb je wel gemist dat ik haar er ook al jaren in heb staanquote:Op dinsdag 2 november 2004 09:13 schreef Frollo het volgende:
Ook gij? Heb ik iets gemist ofzo? Is er een Kirsty revival aan de gang?
Ik wist gewoon niet dat haar muziek (nog) leefde, bij wie dan ook.quote:Op dinsdag 2 november 2004 09:59 schreef ranja het volgende:
Misschien heb je wel gemist dat ik haar er ook al jaren in heb staan![]()
Maar hoezo revival, dat heeft Kirsty toch helemaal niet nodig?
Mooi lijstje! Complimenten!quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:46 schreef Tom_Tom- het volgende:
* knip *
Pff. Van 450 naar 150 naar 100 nummers. Ik ben best trots op mezelf.. Al is zo'n lijst natuurlijk morgen al weer anders enzo, maar ja.
.
Ja, maar 5 is geen top 10, 25, 50 of 100 vind ik danquote:Op vrijdag 5 november 2004 19:33 schreef Patjeh het volgende:
1. Oasis - Wonderwall
2. Guns n Roses - Jungle
3. Evanescence - My Immortal
4. Rammstein - Moskau
5. Queen - Don't Stop me know
dat zijn super mooie nummers vind ik dan
Volgens AMG al op CD uitgebracht in 2002quote:Op zondag 7 november 2004 00:37 schreef Grumpey het volgende:
edit: maroon 5 in ieder geval![]()
quote:Op zondag 7 november 2004 09:38 schreef JedaiNait het volgende:
sorry skaschep, verder staan er mooie nummers tussen hoor![]()
Intwine heb ik zelf al zeker vanaf september 2003 in mijn bezit dus dat klopt wel.quote:Op zondag 7 november 2004 00:37 schreef Grumpey het volgende:
Intwine - happy 2004? ik weet het niet zeker hoor, ben niet zo'n cijferfreak
edit: maroon 5 in ieder geval![]()
Was ik die even vergeten te controlerenquote:Op zondag 7 november 2004 09:38 schreef JedaiNait het volgende:
You're Gone van Marillion is wel uit 2004 in ieder geval...... (sorry skaschep, verder staan er mooie nummers tussen hoor)
En tenzij Bowie een liedje geschreven heeft over een man die de wereld van schoonzolen voorzag, zit daar ook een spelfoutje in.quote:Op zondag 7 november 2004 14:02 schreef spacemangraig het volgende:
48. David Bowie � The man who soled the world
nu is het schoenzolen aan de hele wereld, maar dan correct gespeld....quote:Op zondag 7 november 2004 14:02 schreef spacemangraig het volgende:
48. David Bowie � The man who solled the world
Ow jezus, en ik ben helemaal niet slecht in Engelsquote:Op maandag 8 november 2004 01:14 schreef Grumpey het volgende:
[..]
nu is het schoenzolen aan de hele wereld, maar dan correct gespeld....
ik vermoed dat het sold zou moeten zijn, leuke nummer 1 overigens...
woei! lijst waarin ik heel veel nummers zelf ook erg goed vind! Ga gelijk de (schaarse) nummers die ik niet ken beluisteren, dat belooft watquote:Op dinsdag 9 november 2004 21:25 schreef Ruben1302 het volgende:
toplijst
Oxygθne Pt.1, Pt.2, Pt. 3, Pt. 4, Pt. 5, Pt. 6, Oxygθne 7, 8, 9, 10, 11, 12, of 13?quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:25 schreef Ruben1302 het volgende:
88. J.M. Jarre - Oxygene
D'r staan zowat alleen mar goeie nummers in en zelfs een paar die ook in mijn lijst staanquote:Op woensdag 10 november 2004 22:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Geef toe... dit is de mooiste lijst allertijden.
quote:uit de OP
* Zet de platen in het formaat 'artiest - nummer', dus de artiest eerst en een streepje tussen de artiestnaam en de naam van het nummer.
quote:Op donderdag 11 november 2004 10:50 schreef pfaf het volgende:
Mooie lijst Toffe, alleen....
[..]
Vind je dat echt een NB waard?quote:Op zondag 14 november 2004 22:15 schreef thaleia het volgende:
NB: Ik ben me ervan bewust dat ik van een aantal nummers niet de originele uitvoerende heb vermeld. Dat komt omdat ik de cover beter vind en is dus geen foutje![]()
Ik geloof dat ik eerder in dit topic zag dat iemand zei "ik neem aan dat je de versie van (*^*&^* bedoelt" en dat wilde ik voorkomen. Die nrs van Mark Lanegan zijn voor zover ik weet ook covers, maar ik ken de originelen niet.quote:Op zondag 14 november 2004 22:22 schreef ranja het volgende:
Vind je dat echt een NB waard?Lijkt me nogal logisch
ik herken er maar 1 als cover trouwens
Ik heb geloof ik 8 covers in m'n lijst staan (waarvan 2 in de top 10), niemand die er over geklaagd heeftquote:Op zondag 14 november 2004 22:25 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik eerder in dit topic zag dat iemand zei "ik neem aan dat je de versie van (*^*&^* bedoelt" en dat wilde ik voorkomen. Die nrs van Mark Lanegan zijn voor zover ik weet ook covers, maar ik ken de originelen niet.
Wat?quote:Op zondag 14 november 2004 22:34 schreef Berkery het volgende:
Jeff Buckley zal ook wel weer hoog eindigen met Hallelujah van L. Cohen, daar valt ook niemand over.
...behalve, uiteraard, ranjaquote:Op zondag 14 november 2004 22:34 schreef Berkery het volgende:
.. daar valt ook niemand over.
Dat nummer is trouwens al onder vier verschillende uitvoerders in lijstjes voorgekomen.quote:Op zondag 14 november 2004 22:34 schreef Berkery het volgende:
Jeff Buckley zal ook wel weer hoog eindigen met Hallelujah van L. Cohen, daar valt ook niemand over.
carry home van The Gun Clubquote:Op zondag 14 november 2004 22:25 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik eerder in dit topic zag dat iemand zei "ik neem aan dat je de versie van (*^*&^* bedoelt" en dat wilde ik voorkomen. Die nrs van Mark Lanegan zijn voor zover ik weet ook covers, maar ik ken de originelen niet.
Die van Dr Alban is toch wel een ander nummer he?quote:Op zondag 14 november 2004 23:50 schreef placebeau het volgende:
[..]
Dat nummer is trouwens al onder vier verschillende uitvoerders in lijstjes voorgekomen.
quote:Op maandag 15 november 2004 10:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Die van Dr Alban is toch wel een ander nummer he?
quote:Op maandag 15 november 2004 10:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Die van Dr Alban is toch wel een ander nummer he?
quote:Op maandag 15 november 2004 23:15 schreef Seborik het volgende:
39. Stormtroopers of Death - The Ballad of Jimi Hendrix
Traceyquote:Op dinsdag 16 november 2004 13:28 schreef barney74 het volgende:
Goed, hier volgt mijn bijdrage (in willekeurige volgorde):
16.Tracy Ullman - Breakaway
24.Maggie Reilly - To France
Leuk! Vaak niet de 'geijkte' nummers gekozen.quote:Op woensdag 17 november 2004 13:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[lijst]
Uhm, ik wil niet lullig doen, maar dit wordt een top 100 van losse nummers, geen albums.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:08 schreef Chielus het volgende:
1: Dire Straits: Brothers in Arms
<knip>
Thanks, zat even niet op te letten....heb het al veranderd.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:12 schreef Berkery het volgende:
[..]
Uhm, ik wil niet lullig doen, maar dit wordt een top 100 van losse nummers, geen albums.
Dat klopt, ik heb maar even het beste nummers van de artiesten neergezet, maar ik zat er net aan te denken om er idd een top 50 van te maken. Ben blij dat ik dat niet heb gedaan.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:22 schreef bukgeit het volgende:
Heb je snel gedaan. Gelukkig had je geen top 100 gemaakt.
Is dat niet The Rockafeller Skank?quote:Op vrijdag 19 november 2004 16:54 schreef icebliss het volgende:
12: Fatboy - Funk soul brother (volgens mij heet ie anders.. iemand ?)
Die heet "The Rockafeller Skank"quote:Op vrijdag 19 november 2004 16:54 schreef icebliss het volgende:
12: Fatboy - Funk soul brother (volgens mij heet ie anders.. iemand ?)
quote:Op vrijdag 19 november 2004 16:54 schreef icebliss het volgende:
1: Von Bondies -Lack of communication
Metallica - Call of Ktuluquote:Op vrijdag 19 november 2004 00:08 schreef Chielus het volgende:
6: Metellica: Call of the Cuhtlu
Indertijd heette hij Puff Daddy. Nu heet ie P Diddy.quote:22: Jimmy Page & P Daddy: Come with me
Oke, changed.quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:34 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Metallica - Call of Ktulu
[..]
Indertijd heette hij Puff Daddy. Nu heet ie P Diddy.
En meestal wordt Puff Daddy bij dat nummer als eerste gezet, en voor de samenstelling van de top100 door menjo lijkt het me handiger om dat dan ook te doen.
Sorry voor dit gemierenneuk.
Is deze niet uit 2004?quote:Op maandag 22 november 2004 16:51 schreef ParanoidEv het volgende:
12.) Nightwish - Wish I Had An Angel
He shit vergeten bij het maken van mijn lijstje dat ze voor 2004 verschenen moeten zijnquote:Op maandag 22 november 2004 17:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Is deze niet uit 2004?
Ik vind zelf dat ik aardig wat muziek ken... maar wtf, ik ken 0,0 uit jouw ljist gewoon. Alleen Kovenant komt me als artiest ergens bekend voorquote:Op maandag 22 november 2004 19:44 schreef ParanoidEv het volgende:
Goed, nou moet ie goed zijn..
Dan valt er nog genoeg voor je te ontdekken want er zitten en hoop aardig bekende bands en artiesten tussen..quote:Op maandag 22 november 2004 19:55 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Ik vind zelf dat ik aardig wat muziek ken... maar wtf, ik ken 0,0 uit jouw ljist gewoon. Alleen Kovenant komt me als artiest ergens bekend voor.
In Flames en opeth ken je toch wel (van naam)?quote:Op maandag 22 november 2004 19:55 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Ik vind zelf dat ik aardig wat muziek ken... maar wtf, ik ken 0,0 uit jouw ljist gewoon. Alleen Kovenant komt me als artiest ergens bekend voor.
quote:Op maandag 22 november 2004 20:58 schreef RemCOW het volgende:
Nope. En laat me niet lachen dat ze bekend zijn.
Damn, ik ben een 15-jarige kutkoter en ik ken ze zelfs.quote:Op maandag 22 november 2004 20:58 schreef RemCOW het volgende:
Nope. En laat me niet lachen dat ze bekend zijn. Maar ik zal wat nummers beluisteren binnenkort....
Beetje lompe reply, aangezien het behoorlijk grote namen zijn in het genre.quote:Op maandag 22 november 2004 20:58 schreef RemCOW het volgende:
Nope. En laat me niet lachen dat ze bekend zijn. Maar ik zal wat nummers beluisteren binnenkort....
Ik neem aan dat je ze niet kent, omdat het van die enge Metal muziek is. Geen schande dus!quote:Op maandag 22 november 2004 20:58 schreef RemCOW het volgende:
Dan mag jij de ene helft van het lijstje ook nog maar eens goed doornemen hoor..quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ze niet kent, omdat het van die enge Metal muziek is. Geen schande dus!
Ik dacht toch echt dat het over In Flames en Opeth ging. Mijn fout. Bij deze excuses.quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:11 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Dan mag jij de ene helft van het lijstje ook nog maar eens goed doornemen hoor..
Oh okquote:Op dinsdag 23 november 2004 16:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt dat het over In Flames en Opeth ging. Mijn fout. Bij deze excuses.![]()
Dan ken ik 't genre gewoonweg niet, maar heb al een paar nummers geluisterd en ik vind ze best te pruimenquote:Op dinsdag 23 november 2004 16:02 schreef Seborik het volgende:
[..]
Beetje lompe reply, aangezien het behoorlijk grote namen zijn in het genre.
Jouw lijst is voor mij een reden om weer wat nieuwe muziek te gaan beluisteren.quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:11 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Dan mag jij de ene helft van het lijstje ook nog maar eens goed doornemen hoor..
Hm apart en grappigquote:Op dinsdag 23 november 2004 18:25 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Jouw lijst is voor mij een reden om weer wat nieuwe muziek te gaan beluisteren.
Ιιn van de mooiere aspecten aan het Muziek-forum.
In Flames ken ik al (alhoewel ik niet snap waarom je voor deze nummers hebt gekozenquote:Op dinsdag 23 november 2004 19:24 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Hm apart en grappigWelke heb je al geprobeert?
Altijd leuk te zien wat bepaalde mensen nou echt goed vindenquote:Op dinsdag 23 november 2004 20:10 schreef belsen het volgende:
Nou, op het nippertje dan; speciaal voor Ranja!
Freedom to freak! Noja Hoda! I wanna be a freak! Noja Hoda!quote:Op dinsdag 23 november 2004 23:36 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het meeste in belsens top 10 ken ik wel... Maar wat is dat Noja Hoda voor iets?
Hier een site over ze...quote:I first heard Nojahoda on tv, quite surprisingly, as I don't think they'll ever be back on it!!. Their title track 'Nojahoda' is about being a freak, and freaky they certainly are. the lyrics are so weird, 'maladjusted freaky geek tongue, twisted sister eating sheep...' not the most normal of bands, but then the whole point of Nojahoda is to be different, I can safely say there is no other band like them. The songs are varied as they are weird, 'Drown' is relatively mellow, 'Cry' and 'rabid' are very heavy insane sonic assaults, 'teach me how to fly' is a bit dancy-when i saw them at rEading festival the singer actually tried to break dance to this song, quite unsuccesfully i might add. Maybe the best way to describe this band is by these three things on the album; 1) on 'Cry there is a horse sound effect',2) the begining of 'pinata' is a 32 second answer phone message and 3) the lyrics on Nojahoda 'my skateboard only has three wheels, my plastic doll is on the pill' for example. You may be forgiven for thinking that i have gone on too much about the weirdness of this album, but really that is all there is too them.
A very good album to buy if you have an open mind, want something very different probably a good idea to listen to it before you buy it though.
To conclude: weird.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |