quote:Op dinsdag 23 november 2004 23:41 schreef anoukforza het volgende:
Het kan verkeren, dames en heren!
mn eerste mailtje, eerste bezichtiging..en hup een kamer van 20m2 voor 320 euro in AmsterdamNog bij een metro station ook dus ik ben zo overal..
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:09 schreef anoukforza het volgende:
Mijn verbazing was nog groter toen ik het huurcontract tekende, 290 euro!!!!![]()
Als je pech hebt dan duurt t HEEL erg lang...quote:Op donderdag 2 december 2004 19:05 schreef zurich het volgende:
hoe lang is de wachttijd gemiddeld voor een kamertje in Leiden?!.. enig idee/
Ok, huisgenoot gevondenquote:Op dinsdag 7 december 2004 10:44 schreef vage het volgende:
Wij zoeke nog een nieuwe huisgenoot!
Had je iets anders verwacht in Amsterdam (of in welke andere grote stad dan ook)? Ik ken zelfs in fucking Nijmegen mensen die voor evenveel geld op even weinig vierkante meters zitten.quote:Op donderdag 2 december 2004 19:40 schreef Nouk het volgende:
Zo lekker goedkoop ook.
in maanden en jaren? 1.3 jr?quote:Op dinsdag 7 december 2004 22:39 schreef entwined het volgende:
[..]
Als je pech hebt dan duurt t HEEL erg lang...![]()
Welke straat?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:35 schreef du_ke het volgende:
Nou dat valt volgens mij wel tegen. Kamernet is de grootste dus ook het meeste aanbod. Ik heb in mijn zoekperiode ook wel naar andere sites gekeken maar dat was eigenlijk niets. Vaak maar weinig en dure kamers en ook nog eens slecht bijgehouden sites.
Ik heb m'n kamer via kamernet en dat ging prima heb maar een keer of 3 hoeven tereageren en ben 1 keer wezen kijken en het was meteen raak. Hartje groningen en nog aardig betaalbaar ook
.
Pff zelf nog nooit gedaan...maar ik denk niet dat het kwaad kan ofzo.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:47 schreef Kopstoot het volgende:
Vraagje, is het gebruikelijk om een presentje, bijvoorbeeld een flesje wijn, mee te nemen naar een kijkavond, of komt dat nu juist heel fout en opdringerig over?
Ik heb een aantal kijkavonden meegemaakt en nooit iets meegenomen (ik had dan ook nooit succes) Ik heb echter anderen ook nooit iets mee zien nemen, dus echt gebruikelijk is het (als ik uit eigen ervaring spreek) niet. Ik denk dat het alleen werkt als je iets meebrengt, iets kleins en er een goede reden voor of een leuk verhaal erbij hebt. Een soort van ijsbreker, een ludieke actie. Zoiets zou je dan zelf moeten bedenken, het moet uit jezelf komen, aangezien je er de leuke/sociale kanten van jezelf mee zou kunnen laten zien.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:47 schreef Kopstoot het volgende:
Vraagje, is het gebruikelijk om een presentje, bijvoorbeeld een flesje wijn, mee te nemen naar een kijkavond, of komt dat nu juist heel fout en opdringerig over?
Ken ook verhalen dat studenthiuzen een kijkavond houden, vragen drank mee te nemen en dan nooit weer wat van zich laten horen; kamer komt helemaal niet vrij, drank was opquote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:39 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik heb een aantal kijkavonden meegemaakt en nooit iets meegenomen (ik had dan ook nooit succes) Ik heb echter anderen ook nooit iets mee zien nemen, dus echt gebruikelijk is het (als ik uit eigen ervaring spreek) niet. Ik denk dat het alleen werkt als je iets meebrengt, iets kleins en er een goede reden voor of een leuk verhaal erbij hebt. Een soort van ijsbreker, een ludieke actie. Zoiets zou je dan zelf moeten bedenken, het moet uit jezelf komen, aangezien je er de leuke/sociale kanten van jezelf mee zou kunnen laten zien.
Indien dat te moeilijk wordt, te gemaakt of niet passend dan moet je het gewoon achterwege laten. Ik denk dat weinig anderen op eenzelfde idee zouden komen, of dit idee daadwerkelijk uitvoeren. Ga gewoon goedgemutst naar zo'n kijkavond, daar heb je sowieso het meeste aan.
Ken je The Usual Suspects?quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:19 schreef Anubys87 het volgende:
Zijn die kijkavonden standaard? Lijkt me niet echt super namelijk :S. Waar wordt je op afgerekend?
Dat had mn allerliefste vriendinnetje. Kamer vrij op Paddepoel in Grunn, maar je moest wel een fles drank meenemen. Later bleek dat er ruzie was geweest in het huis, dat de desbetreffende gozer was vertrokken maar nog wel even een advertentie had gezet dat de kamer vrij was. Met erg lage huur natuurlijk. Ik geloof dat ze die avond 50 mensen voor de deur hebben gehad. Met fles drankquote:Op donderdag 3 maart 2005 23:13 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Ken ook verhalen dat studenthiuzen een kijkavond houden, vragen drank mee te nemen en dan nooit weer wat van zich laten horen; kamer komt helemaal niet vrij, drank was op![]()
Als je het doet, laat het dan subtiel zijn, anders komt t wat geforceerd over denk ik. Heb het zelf nooit gedaan, en na 2 keer succes. Misschien ben ik wel ubersociaal. Maar waarschijnlijk niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:47 schreef Kopstoot het volgende:
Veel succes, voor dat geld is het erg moeilijk aan een dergelijke kamer komen in Nijmegen, maak er maar 300 van.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 17:51 schreef Mikkie het volgende:
In het kader van: je kan niet vroeg genoeg beginnen:
[b]Gezocht: Kamer in Nijmegen per 01-08-2005[/sub]
Man:
* 20 jaar
* niet-rokend
* goed gehumeurd
* Pedagogiek-student
Zoekt:
* kamer
* 15 - 20 m²
* ongeveer 250 euro
* tussen Centrum en RU Nijmegen
* gezellige huisgenoten
Géén tijdelijke kamers, verder is elk aanbod dat rond mijn voorkeuren ligt welkom
Ik heb deze week net een prachtige kamer in een heel gezellig huis in Oud Zuid gevonden via kamernet....quote:Op zaterdag 5 maart 2005 10:05 schreef Linz het volgende:
hallo iedereen, wat zijn jullie ervaringen met kamernet.nl? Kan je gemakkelijker een kamer krijgen via die weg?
Als er sprake is van onderhuur hebben sommige verhuurders liever niet dat je je inschrijft bij het bevolkingsregister, dit omdat ze dan gekort kunnen worden op een uitkering ed. Volgens mij hoef je je tegenwoordig niet meer in te schrijven om een uitwonende beurs te kunnen beuren, een huurcontract is vaak voldoende.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 10:14 schreef Linz het volgende:
Aha. Dat voorspelt veel goeds.
Nog een vraag die je vast wel weet, wat bedoelen ze met inschrijven gemeente OK? Ik neem dat je je moet inschrijven in de gemeente waar je gaat wonen (in mijn geval den haag, woon er al) , maar sommige adverteerders plaatsen inschrijven gemeente OK? : NEE. Wat bedoelen ze hiermee?
Ik moest me weldegelijk in de gemeente in laten schrijven om een uitwonende beurs te krijgen, voor 3 maand onderhuur. Maar da's 2 jaar geledenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 11:12 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Als er sprake is van onderhuur hebben sommige verhuurders liever niet dat je je inschrijft bij het bevolkingsregister, dit omdat ze dan gekort kunnen worden op een uitkering ed. Volgens mij hoef je je tegenwoordig niet meer in te schrijven om een uitwonende beurs te kunnen beuren, een huurcontract is vaak voldoende..
quote:Op zaterdag 5 maart 2005 11:12 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Als er sprake is van onderhuur hebben sommige verhuurders liever niet dat je je inschrijft bij het bevolkingsregister, dit omdat ze dan gekort kunnen worden op een uitkering ed. Volgens mij hoef je je tegenwoordig niet meer in te schrijven om een uitwonende beurs te kunnen beuren, een huurcontract is vaak voldoende..
Ik snap niet zo goed hoe sommige verhuurders NEE aangeven bij kamernet.nl, terwijl het toch verplicht is. Is het niet een beetje dubieus?quote:Productnaam
Adreswijziging
Productomschrijving
Iedereen van 16 jaar en ouder moet bij verhuizing binnen Den Haag en bij vestiging in Den Haag vanuit een andere gemeente in Nederland binnen vijf dagen na de verhuisdatum hiervan aangifte doen bij Burgerzaken. Bij vertrek naar het buitenland meldt u dit vijf dagen vóór uw vertrek. Wie zich vanuit een ander land in Den Haag vestigt meldt zich bij het Immigratiekantoor.
De adreswijziging wordt meteen verwerkt aan de balie.
Voorwaarden
Legitimatiebewijs meebrengen. Ook moet u een 'bewijs van bewoning' meenemen. Dat kan een huur- of koopcontract zijn. Bij onderhuur moet u schriftelijk toestemming hebben van de hoofdbewoner en een kopie van diens legitimatiebewijs meebrengen (ter vergelijking van de handtekening).
O mijn god, ik woon ook in Oud-Zuid! Straks kom ik je nog tegen!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 10:11 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Ik heb deze week net een prachtige kamer in een heel gezellig huis in Oud Zuid gevonden via kamernet..... De enige hondenstreek is dat ze je laten betalen voor je reacties...
Sterker nog, ik bén je al tegen gekomen...quote:Op maandag 7 maart 2005 12:33 schreef Nouk het volgende:
[..]
O mijn god, ik woon ook in Oud-Zuid! Straks kom ik je nog tegen!.
Gedag zeggen is er dus ook niet meer bijquote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:24 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Sterker nog, ik bén je al tegen gekomen....
En dat moet jij zeggen....quote:Op woensdag 16 maart 2005 16:40 schreef Nouk het volgende:
[..]
Gedag zeggen is er dus ook niet meer bij
Moooi zo!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:24 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
En dat moet jij zeggen.....
Maar goed... de volgende keer zal ik er zeker voor zorgen dat ik niet ongemerkt voorbij ga....
Verdomd jammer dat mijn studie pas in september begintquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:02 schreef Naamah het volgende:
Ik heb een kamer in de aanbieidng in Utrecht, 10m2, 240,-, beschikbaar van 1 mei tot 1 september. Als je intresse hebt, mag je even een mailtje sturen naar het adres in mijn profiel, dan krijg je wat meer info over de kamer e.d..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |