Het ligt er een beetje aan wat de reden is dat je AD gebruikt.quote:Op maandag 25 april 2005 18:29 schreef Scandalous het volgende:
Ik weet alleen niet wanneer een goede tijd is om te stoppen. Wanneer kun je nou zeggen dat je zonder kan? Ik kan me niet voorstellen dat ik dat ineens aandurf.
Dat moet je eigk bespreken met de persoon die je dat spul voorschrijft. Ik ben gestopt op ong. 3/4 van mijn therapie en had het idee dat ik het zonder ook wel kon redden. Als je nog geen hulp hebt voor je problemen en toch stopt met AD, kun je ms weer vastlopen door die zelfde problemen.quote:Op maandag 25 april 2005 18:29 schreef Scandalous het volgende:
Ik weet alleen niet wanneer een goede tijd is om te stoppen. Wanneer kun je nou zeggen dat je zonder kan? Ik kan me niet voorstellen dat ik dat ineens aandurf.
Een dag overslaan heeft ook weinig effect, ik vergeet het zo vaak zonder iets te merken.quote:Op zondag 24 april 2005 17:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik sla nu regelmatig ( al dan niet bewust ) een dag over, en dat gaat vooralsnog zonder problemen.
Ga dus ook maar eens proberen om mijn dosis ( van 40 naar 20 ) te halveren.
Ik wel, op de 45 mg van Remeron. Verschrikkelijk, bah..quote:Op maandag 25 april 2005 18:39 schreef Moonah het volgende:
Oh en Semtex, ik heb gelukkig nooit het gevoel gehad (duh..) dat ik niets meer voelde.
Misschien moet je dan ook eens aan halveren gaan denken...quote:Op maandag 25 april 2005 21:35 schreef turnpike het volgende:
[..]
Een dag overslaan heeft ook weinig effect, ik vergeet het zo vaak zonder iets te merken.
Staat op mijn "to do" lijst voor deze zomer.quote:Op maandag 25 april 2005 21:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Misschien moet je dan ook eens aan halveren gaan denken...
Ik met de 30 mg citalopram...quote:Op maandag 25 april 2005 21:50 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ik wel, op de 45 mg van Remeron. Verschrikkelijk, bah..
Mijn lijf ging na 8 maanden Seroxat protesteren (spasmes, spieren voelden aan als gelatinepudding) en toen ben ik gestopt. Ik zie dat als een soort signaal van mijn lijf dat het niet meer nodig was eigenlijk.quote:Op maandag 25 april 2005 18:29 schreef Scandalous het volgende:
Daar ben ik inderdaad ook bang voor, ik sta alleen echt niet te springen om nog meer therapie. Ik heb het pas geleden nog geprobeerd maar diegene verwees me weer door, en dat doen ze dus altijd. Daar heb ik geen zin meer in.quote:Op maandag 25 april 2005 19:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat moet je eigk bespreken met de persoon die je dat spul voorschrijft. Ik ben gestopt op ong. 3/4 van mijn therapie en had het idee dat ik het zonder ook wel kon redden. Als je nog geen hulp hebt voor je problemen en toch stopt met AD, kun je ms weer vastlopen door die zelfde problemen.
Ik heb er heel weinig last van gehad. Ik ben wel gelijk begonnen met een hele trouwens. Ik nam 'm dan bij m'n eten, en drie uur later viel ik in slaap. Dan lag ik om 22 op bed, en voor 11en eruit was nagenoeg onmogelijk. Maar goed, daarvoor kon ik nog maar drie uur per dag wakkerblijven dus dat was al een hele verbetering =) Dat duurde een week of twee. In die weken had ik ook bijna geen honger. Ik had alleen maar trek in mandarijntjes en van die delicata sinaasappelchocoladerepen. Iedere dag at ik dus zo'n reep en een net mandarijntjes, en m'n avondeten propte ik er dan in. Verder heb ik nergens last van gehad, en met drie dagen was m'n depressie over (tenminste, ik voelde me niet meer rot, maar de 'randverschijnselen' waren nog niet weg), kreeg m'n eten langzaam weer smaak etc. Het had dus wel heel snel effect bij mij terwijl ze zeggen dat dat tot 6 wk kan duren. Ik ging alleen wel meer zweten, maar dat bleef bij mij ook. Verder geen bijwerkingen gehad.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:19 schreef Promo het volgende:
Wat kan ik nog meer verwachten de 1e paar wkn? vooral als ik overga op een hele. Heb nogal wat gelezen dat t vrij heftig kon worden, dat je dan moest doorbijten.
Dat ligt heel erg aan de persoon zelf en aan de behandelend arts of psych. Tegenwoordig krijgen mensen ze vrij snel voorgeschreven, zelfs na enkele weken soms al, of bij duidelijke redenen waarom iemand in de put zit, of terwijl therapie een betere optie zou zijn. Maar over het algemeen slik je antidepressiva niet voor je lol, want ze kunnen best stevige bijwerkingen hebben en veel mensen vinden het ook moeilijk om toe te geven dat ze zoiets nodig hebben, of geloven niet dat eht werkt. Het is best een grote stap dus.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 21:12 schreef BennieK het volgende:
serieuze vraag
Hoe ver heen moet je zijn wil je AD voorgeschreven krijgen?
Moet ik me dwangbuis scenario's voorstellen of is het tegenwoordig sport om voor elke keer dat je je down voelt een pilletje te slikken?
Ik kreeg er zelfmoordneigingen vanquote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:19 schreef Promo het volgende:
Wat kan je verwachten in het begin bij paroxetine?
sinds ik gister ben ik begonnen met paroxetine op aanraden van de huisarts. Hij het aangeraden om 1week een halve te pakken, dus 10mg. Gisterochtend dus begonnen, en de hele dag voelde ik me licht in me hoofd en kon niet zo goed tegen snelle bewegingen, ook last van hartkloppingen had ik. Vandaag dus 2e dag en heb eigenlijk niet zoveel gemerkt als gister, beetje licht in me hoofd maar dat was het wel zo.
Wat kan ik nog meer verwachten de 1e paar wkn? vooral als ik overga op een hele. Heb nogal wat gelezen dat t vrij heftig kon worden, dat je dan moest doorbijten.
Als je gaat hallucineren wordt het toch wel tijd om te accepteren dat er sprake is van wat kortsluiting in je bovenkamer en stappen te ondernemen...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 21:12 schreef BennieK het volgende:
serieuze vraag
Hoe ver heen moet je zijn wil je AD voorgeschreven krijgen?
Moet ik me dwangbuis scenario's voorstellen of is het tegenwoordig sport om voor elke keer dat je je down voelt een pilletje te slikken?
Omgaan met je emoties kan je lerenquote:Op zondag 8 mei 2005 20:36 schreef T1andonly het volgende:
Ik wil misschien met paroxetine beginnen over een tijdje, kan nu absoluut niet goed met mijn emoties omgaan, dat zit me gewoon teveel dwart
Ik heb vorig jaar gesprekken gehad met een psycholoog die me aanraadde ermee te beginnen omdat ik door verschillende onzekerheden mezelf heel erg blokkeerde. Ik ontwikkelde mezelf niet meer en sloot me op in mezelf. Toendertijd heb ik dat afgewezen omdat ik bang was dat ik het niet aankon in combinatie met mijn nieuwe studie. Ik ben de eerste weken van die studie doodziek geweest en durfde toen niet eventuele bijwerkingen van een AD erbij te hebben.quote:Op zondag 8 mei 2005 20:39 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Omgaan met je emoties kan je lerenmedicatie kan daar alleen een steuntje in de rug bij zijn. Medicatie alleen doet dus op lange termijn niks. Maar ik neem aan dat je dat al wist en dit in overleg met een behandelend arts of prycholoog beslist?
Mijn eigen ervaringen met paroxetine (seroxat) zijn ook niet goed, maar ik lees ook regelmatig goede ervaringen met paroxetine, dus dat verschilt ook weer per persoon.
Als onzekerheid het enige is waar je last van hebt, dan lijkt het me verstandiger om alleen therapie te volgen eerlijkgezegd. Antidepressiva vullen een stofje aan als je daar een gebrek aan hebt, maar het is geen instantzelfvertrouwen of zo. Nu is je verhaaltje niet zo lang, en je vertelt verder niet of je nog ergens anders last van hebt, dus mijn excuses als dat wel zo is, maar als het gaat om problemen die op te lossen zijn met therapie raad ik je niet aan om antidepressiva te gaan gebruiken. In dat geval kunnen AD je hooguit helpen omdat ze je gevoelens afvlakken maar punt 1 gebeurt dat niet bij iedereen, punt 2 is dat geen oplossing maar onderdrukking van je problemen en punt 3 vinden veel mensen die emotionele afvlakking als bijwerking hebben het juist een enorm irritant gevoel en is het een van de meest gehoorde redenen om met AD te stoppen.quote:Op zondag 8 mei 2005 21:18 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar gesprekken gehad met een psycholoog die me aanraadde ermee te beginnen omdat ik door verschillende onzekerheden mezelf heel erg blokkeerde. Ik ontwikkelde mezelf niet meer en sloot me op in mezelf. Toendertijd heb ik dat afgewezen omdat ik bang was dat ik het niet aankon in combinatie met mijn nieuwe studie. Ik ben de eerste weken van die studie doodziek geweest en durfde toen niet eventuele bijwerkingen van een AD erbij te hebben.
Het is daarna een tijdje vrij aardig gegaan, maar nu herhalen de problemen zich weer.
Ik begrijp heel goed wat je nu post en daarin heb je ook wel deels gelijk. Ik heb sowieso een aantal problemen met mezelf, niet dat ik die uitgebreid uit de doeken wil doen, sommige dingen durfde/wilde ik zelfs niet mijn psychologe vertellen (erg dom ik weet het). Ik heb een tijd lang heel afgezondert geleeft, bang voor een hoop dingen, veel angst voor alles, maar dat is nu weer een stuk beter.quote:Op zondag 8 mei 2005 22:34 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Als onzekerheid het enige is waar je last van hebt, dan lijkt het me verstandiger om alleen therapie te volgen eerlijkgezegd. Antidepressiva vullen een stofje aan als je daar een gebrek aan hebt, maar het is geen instantzelfvertrouwen of zo. Nu is je verhaaltje niet zo lang, en je vertelt verder niet of je nog ergens anders last van hebt, dus mijn excuses als dat wel zo is, maar als het gaat om problemen die op te lossen zijn met therapie raad ik je niet aan om antidepressiva te gaan gebruiken. In dat geval kunnen AD je hooguit helpen omdat ze je gevoelens afvlakken maar punt 1 gebeurt dat niet bij iedereen, punt 2 is dat geen oplossing maar onderdrukking van je problemen en punt 3 vinden veel mensen die emotionele afvlakking als bijwerking hebben het juist een enorm irritant gevoel en is het een van de meest gehoorde redenen om met AD te stoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |