Ik heb ook fluoxetine, gaat wel aardig.quote:Op donderdag 3 februari 2005 19:57 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Ik heb dat ook. Het werkt tot nu toe best redelijk.
Ik ben er al 2 maanden mee gestopt, dus dan zal er een nieuwe gewenningsperiode nodig zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2005 21:29 schreef knokkels het volgende:
[..]
www.remeron.nl
Maak een afspraak asap!! met je psych ... zég dat het niet lekker gaat met de citaloptam..
dat je iets anders wil hebben.... Het gaat om jou!
email in profiel als je wil.....
succes
*edit*
Hou er rekening mee dat er 24 uur nodig is om de citalopram uit je systeem te halen...
daarna kan je gewoon met whatever AD weer verder gaan
* knokkels wenst je succes
Ik ook jaquote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:30 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik gebruik nu al weer een tijdje paroxetine & remeron.
Dat stonede gevoel heb ik ook heel vaak.Dat ik iets doe,zonder erbij na te denken,en het de volgende dag pas tot me doordringt![]()
En ik heb heeeeeeeeeeel veel eetlust![]()
woeiquote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:29 schreef Wolkje het volgende:
* Wolkje zit nog steeds op 15 mg Remeron
Ik ben aan het overwegen om bij mijn volgende afspraak met mn psieg helemaal te stoppen![]()
Yeah![]()
Sterk genoeg om te stoppen met mijn medicatiequote:Op dinsdag 22 februari 2005 14:09 schreef knokkels het volgende:
hoe voelt u zich nu?
Oopsquote:Op maandag 28 maart 2005 22:47 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik ben geswitched van medicijnen.
Eerst had ik paroxetine,i.c.m. Remeron.
Had echt zooooooo'n afwezig(stoned)gevoel,en had de laatste tijd ook het idee dat het niet meer werkte.Gestopt dus,zonder overlegNou,dat ging helemaal mis!!!Heb echt iedereen die ik zag,mee ruzie lopen maken,wat soms ook wel uit de hand liep.En was zo depri als wat
En ook nog eens hartstikke duizelig
Nou heb ik al een paar dagen Efexor.Jah zegt meneer de psych dat is wat sterker(jah logisch van 10 mg naar 37.5
)Het gaat wat beter,nog niet helemaal stabiel
Maar jah,ik heb geduld
![]()
Ten eerste ben je overgegaan op Paroxtine, is dit in overleg gegaan, of heeft de apotheek je dit voorgeschoteld.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:40 schreef lloyd het volgende:
Ik ben nu eindelijk ook weer eens wat gaan minderen. Heb al een hele tijd (3 jaar bijna) geen psycholoog meer, maar wel al die tijd seroxat (sinds kort de goedkope variant paroxetine, zelfde bestanddelen)
Ik heb vanavond in plaats van 20 mg 15 mg (beetje gepruts met klein maken, maar och..) genomen.
Ik zit nog te twijfelen om een belletje naar mijn huisarts te plegen daaromtrent, de goede man heeft zeker niet meer verstand (ik durf wel te zeggen minder) van seroxat dan ik.
We zien wel waar het schip strandt!, alle AD-slikkers veel sterkte!
nou, mijn afbouwperiode met seroxat ging heel snel.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:20 schreef onbrokenwings het volgende:
Zo heb ik het gedaan met seroxat, seroxat is over het algemeen zeer lastig af te bouwen.
Mijn afbouw periode duurde 1,5 jaar, ik ben van 40 naar 0 gegaan.
ga je in de toekomst nog afbouwen ?quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:12 schreef Wolkje het volgende:
[..]
nou, mijn afbouwperiode met seroxat ging heel snel.
Seroxat had een slechte uitwerking op mij, dus ik ben er redelijk snel mee afgebouwd (na een half jaar te hebben gebruikt ong. ) en daarna met andere medicatie begonnen.
En ik zit nog steeds op de 15 mg![]()
Ik ben aan het afbouwen, heb ong. anderhalf jaar 45 mg remeron gehad.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:10 schreef onbrokenwings het volgende:
[..]
ga je in de toekomst nog afbouwen ?
Je gebruikt 3 (..!!!..) verschillende soorten AD door elkaar? Dat heb ik volgens mij nog nooit gehoord, kan nooit goed zijn denk ik.. Wees blij dat je af aan het bouwen bent. Had je het sowieso niet beter bij 1 soort kunnen houden?quote:Op zondag 3 april 2005 20:45 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik zit nu aan de paroxetine,efoxor,en remeron,waarschijnlijk deze week afbouwen![]()
Nee, dit is niet in overleg gegaan, van de ene op de andere dag had mijn apotheek de reguliere seroxat niet meer. De bestanddelen zijn overigens exact hetzelfde van mijn Paroxetine, ik heb het nagecheckt, ook de vulstoffen, alles is geheel hetzelfde. Ik heb gehoord dat dit niet bij alle Paroxetine-varianten zo is, maar wel bij die van Merck.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:20 schreef onbrokenwings het volgende:
[..]
Ten eerste ben je overgegaan op Paroxtine, is dit in overleg gegaan, of heeft de apotheek je dit voorgeschoteld.
Want in geen geval mag dit zomaar, het hoofdbestanddeel is hetzelfde de rest is dat echter niet.
Paroxtine is veel goedkoper, de werking ervan is niet bij iedereen hetzelfde die ook seroxat heeft gebruikt.
Maar ik gebruik maar heel weinig van alles;halve paroxetine,halve efexor,en een kwart remeronquote:Op dinsdag 5 april 2005 00:36 schreef lloyd het volgende:
[..]
Je gebruikt 3 (..!!!..) verschillende soorten AD door elkaar? Dat heb ik volgens mij nog nooit gehoord, kan nooit goed zijn denk ik.. Wees blij dat je af aan het bouwen bent. Had je het sowieso niet beter bij 1 soort kunnen houden?
Ik ben nu overigens af aan het bouwen met paroxetine, 15 mg op het moment, over een week voorzichtig naar de 10, het gaat nog goed, merk weinig verschil. Enkel die schokjes die ik al kende van de dagen dat ik eens een pilletje vergat te nemen en af en toe wat hyper, maar dat is allemaal wel te overzien.
Doordeweeks heb ik vanzelf al structuur door mijn werk. In het weekend moet ik gewoon zorgen dat ik een paar dingen heb afgesproken, het is wel verleidelijk om "lekker helemaal niets te hoeven" maar dat werkt voor mij gewoon niet. De boel helemaal volplannen vind ik ook weer niet fijn, dus het moet iets daartussenin zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:01 schreef knokkels het volgende:
Hmm.. dat stuk over weinig structuur komt me wel bekend voor inderdaad..
Wat doe jij daaraan? een weekkalender maken met op die dag doe ik dat, dat en dat.. en zo verder?
Ik ben nu na 3,5 jaar gebruik (AD als stemmingsstabilisator) aan het afbouwen. Nog voorzichtiger dan jij hebt gedaan. Ik zit nu op mijn halve dosis, daar heb ik ruim twee maanden over gedaan.quote:Op zondag 24 april 2005 16:47 schreef thaleia het volgende:
Mijn ervaring: heeeeeel geleidelijk doen. Van 20 mg naar 10 mg ging goed, van 10 naar 0 ineens nietDe stap naar 'helemaal niks' moest blijkbaar nog geleidelijker. Dus een half jaartje later nog eens geprobeerd, maar toen via 10-5-0. Dat ging wel.
"Afkickverschijnselen": duizelig/evenwichtsstoornissen, "paniekaanvallen" (dit woord is te sterk, want ik lag niet hyperventilerend in m'n bed ofzo, maar weet even geen beter woord). Die duizeligheid was na een weekje wel over (en was er ook niet de hele dag door, meer bij vlagen), dat paniekerige heeft wel een maandje geduurd, maar kwam ook maar eens in de paar dagen opzetten.
Ook tryptizol, Moonah?quote:Op zondag 24 april 2005 17:00 schreef Moonah het volgende:
Ik ben nu na 3,5 jaar gebruik (AD als stemmingsstabilisator) aan het afbouwen. Nog voorzichtiger dan jij hebt gedaan. Ik zit nu op mijn halve dosis, daar heb ik ruim twee maanden over gedaan.
Niente afkickverschijnselen.![]()
Bovendien heb ik (vooralsnog..) geen terugval in klachten.
Twee jaar terug was een poging mislukt, ik denk omdat ik te grote stappen maakte (in een maand van hele dosis, via 0,75 naar de helft). Toen was ik vaak duizelig en kreeg ik ook weer 'scherpe randjes' in mijn gedrag.
Oh, eh, nee.quote:
Mooi zo!quote:*trots*![]()
quote:Op zondag 24 april 2005 18:28 schreef Moonah het volgende:
Oh, eh, nee.
Efexor.
Maar maakt in feite niet veel uit. Toch?
jij ookquote:Mooi zo!![]()
komt heel bekend over,quote:Op zondag 24 april 2005 16:47 schreef thaleia het volgende:
Mijn ervaring: heeeeeel geleidelijk doen. Van 20 mg naar 10 mg ging goed, van 10 naar 0 ineens nietDe stap naar 'helemaal niks' moest blijkbaar nog geleidelijker. Dus een half jaartje later nog eens geprobeerd, maar toen via 10-5-0. Dat ging wel.
"Afkickverschijnselen": duizelig/evenwichtsstoornissen, "paniekaanvallen" (dit woord is te sterk, want ik lag niet hyperventilerend in m'n bed ofzo, maar weet even geen beter woord). Die duizeligheid was na een weekje wel over (en was er ook niet de hele dag door, meer bij vlagen), dat paniekerige heeft wel een maandje geduurd, maar kwam ook maar eens in de paar dagen opzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |