abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:34:10 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_22638816
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:30 schreef RichardQuest het volgende:
WIe begon er dan? De Joden of de Arabieren?
De Engelsen.......
pi_22638831
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:33 schreef Drugshond het volgende:
Het bewaren van de klassieke kennis ?! ... zoals bij Da Vinci
Is het conserveren van kennis een wetenschap te noemen.... ?
Het zijn wetenschappelijke verdiensten, ja.
quote:
Heb je een ander voorbeeld. ?
Maar goed, universiteiten en dergelijke zijn geestelijke instellingen en zelfs de hele staatkundige invulling van Europa, toch essentiëel voor vooruitgang, is met behulp van bisschoppen gecreëerd.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:35:40 #204
89730 Drugshond
pi_22638842
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:33 schreef Johan_de_With het volgende:
Oei, Discovery. Voorzover ik weet heeft een van zijn leerlingen het mee genomen naar Italie, waar zijn eigen erfgenamen er de waarde niet van inzagen.
Maar ze zijn wel (ter inzage) aangeboden aan de kerk.......
pi_22638873
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:33 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Vind ik niet. De reden waarom er tot een bepaalde actie wordt overgegaan is van immens groot belang. Al was het alleen maar om een dergelijke actie te legitimeren.
Dat kan allemaal wel zo zijn, toch zal een macht zijn macht moeten gebruiken om een macht te blijven. Geen enkel groot rijk houdt stand zonder uitoefening van zijn macht en macht is vaak geweld. Het maakt het, zoals ik al heb gezegd, dan nog niet gerechtvaardigd.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:40:12 #206
89730 Drugshond
pi_22638953
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:35 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, universiteiten en dergelijke zijn geestelijke instellingen en zelfs de hele staatkundige invulling van Europa, toch essentiëel voor vooruitgang, is met behulp van bisschoppen gecreëerd.
Dat is een beter voorbeeld, hier kan ik iets meer bij voorstellen.
Je maakt hiermee eigenlijk een koppeling tussen de kerk en het maatschappelijk belang.
- Dat zou je idd. wetenschap mogen noemen. Maar het geeft ook vrijspel aan vrije interpretaties aan het geloof.

Het is maar net welke wetenschappelijke invalshoek de geestellijke instelliing heeft gekozen.
Het lijkt er meer op dat ze het eindresultaat cq. de conclusies al kenden. Maar ze hadden nog geen manifest om andere mensen te overtuigen (van hun gelijk - en niet van het geloof).

PS : Deden ze in de middeleeuwen ook al aan statistiek om de gewenste gegevens boven tafel te krijgen. ?
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:40:37 #207
35279 Parabola
Sapere aude
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:41:15 #208
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22638979
Die is briljant idd.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_22638989
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De Engelsen.......
Of Hitler...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22639020
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:40 schreef Drugshond het volgende:
Dat is een beter voorbeeld, hier kan ik iets meer bij voorstellen.
Je maakt hiermee eigenlijk een koppeling tussen de kerk en het maatschappelijk belang.
- Dat zou je idd. wetenschap mogen noemen. Maar het geeft ook vrijspel aan vrije interpretaties aan het geloof.
Universiteiten vind ik plaatsen der wetenschap, daar is geen vrije intepretatie voor nodig.
quote:
PS : Deden ze in de middeleeuwen ook al aan statistiek om de gewenste gegevens boven tafel te krijgen. ?
Geen idee, ik weet wel dat er een interessant register is uit Engeland over de bevolking van toen, of een register van een Frans dorpje.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:43:47 #212
89730 Drugshond
pi_22639048
http://www.bede.org.uk/university.htm

Deze heb ik snel even gevonden om na te lezen, met als conclusie:

Natural philosophy, as taught in the Arts Faculties of the universities, was seen as an essential area of study in its own right and for moving onto higher subjects. It was an independent field, separated from theology, which enjoyed a good deal of intellectual freedom as long as it was restricted to the natural world. Although there would be action if natural philosophers stepped outside these limits, the Church’s disciplinary procedures were mainly aimed at theologians who were involved in a much more dangerous area. In general, there was religious support for natural science by the late Middle Ages and a recognition that it was an important element of learning. The extent to which medieval science led directly to the new philosophy of the scientific revolution remains a subject for debate, but it certainly had a significant influence.

(ik weet niet hoe betrouwbaar het is)
pi_22639064
quote:
.

Das den ruigste van oost-ledeberg, den Kèv, me twee superschone wijven! Daar willek mijn vlees wel keer insteken! Onthou mijn woorden

En de enige in correct Nederlands gestelde zin:

Hardcore is de enige echte muziek!
pi_22639094
Stampuhhh gahk!
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:45:58 #216
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22639103
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:44 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

.

[afbeelding]
Das den ruigste van oost-ledeberg, den Kèv, me twee superschone wijven! Daar willek mijn vlees wel keer insteken! Onthou mijn woorden

En de enige in correct Nederlands gestelde zin:

Hardcore is de enige echte muziek!
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_22639114
''Bleke Joe'', ''Blonden Fred''.

Eerst een lijne in mijne neuze, of keer slikken en daarna zijn we naar nen major discotheek
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:47:06 #218
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22639136
Intolerant zijn tegen intolerantie is juist een uiting van tolerantie.
Geloven dat er geen God is, is geen religie.

Het lijkt me vrij simpel, maar toch heb je mensen die het niet snappen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:48:26 #221
89730 Drugshond
pi_22639172
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:42 schreef Monidique het volgende:
Universiteiten vind ik plaatsen der wetenschap, daar is geen vrije intepretatie voor nodig.
[..]

Geen idee, ik weet wel dat er een interessant register is uit Engeland over de bevolking van toen, of een register van een Frans dorpje.
Owke... nu snap ik e.e.a. al iets beter waar je naartoe wilt...
- Maar kennisfabrieken die hadden de Egyptenaren toch ook al. Van hoe moet ik Piramides bouwen ?.
Moet de kerk daar invloed op uitoefenen om zoiets van de grond te krijgen.
Ze kunnen een nuttige bijdrage leveren aan de wetenschap in de regulering van kennis, maar ze kunnen e.e.a. ook behoorlijk tegenwerken als de conclusies niet in het verlengde liggen van hun eigen instituut.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:48:56 #222
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22639188
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:47 schreef Sidekick het volgende:
Intolerant zijn tegen intolerantie is juist een uiting van tolerantie.
Geloven dat er geen God is, is geen religie.

Het lijkt me vrij simpel, maar toch heb je mensen die het niet snappen.
Hee Sidekick, kun jij als modvader aller modder Calvobes niet eens vaderlijk toespreken. Hij wil het Gneis fantopic, dat Pberends wilde openen ter ere van deze user, niet van slot gooien.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_22639210

Voor mij zijn der twee dingen vreed belangerijk
voor eerstes mijn maten, Schelen Kev, Bruine Bèrt, Dikken Diet, Andy mé zijne stobbo, Kleinen Tim,...

Das nen echten moat! Den Rudy! Jem kan hakken lijk de beesten, den besten!

Da is mijn broere, hij is beetje van ne snob, hij draagt altijd merken lijk nike en sergio tachini
pi_22639217
Het lijkt mij geen vereiste dat de Kerk zich bezighield met educatie, hoewel zij daar misschien wel het best tot in staat waren, het is echter zo dat het een historisch feit is dat het wel is gebeurd, ongeacht of het nou een vereiste is.
pi_22639230

Nou, ik word er warm van, hoor, .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')