De Engelsen.......quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:30 schreef RichardQuest het volgende:
WIe begon er dan? De Joden of de Arabieren?
Het zijn wetenschappelijke verdiensten, ja.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:33 schreef Drugshond het volgende:
Het bewaren van de klassieke kennis ?! ... zoals bij Da Vinci
Is het conserveren van kennis een wetenschap te noemen.... ?
Maar goed, universiteiten en dergelijke zijn geestelijke instellingen en zelfs de hele staatkundige invulling van Europa, toch essentiëel voor vooruitgang, is met behulp van bisschoppen gecreëerd.quote:Heb je een ander voorbeeld. ?
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:33 schreef Johan_de_With het volgende:
Oei, Discovery. Voorzover ik weet heeft een van zijn leerlingen het mee genomen naar Italie, waar zijn eigen erfgenamen er de waarde niet van inzagen.
Dat kan allemaal wel zo zijn, toch zal een macht zijn macht moeten gebruiken om een macht te blijven. Geen enkel groot rijk houdt stand zonder uitoefening van zijn macht en macht is vaak geweld. Het maakt het, zoals ik al heb gezegd, dan nog niet gerechtvaardigd.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:33 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Vind ik niet. De reden waarom er tot een bepaalde actie wordt overgegaan is van immens groot belang. Al was het alleen maar om een dergelijke actie te legitimeren.
Dat is een beter voorbeeld, hier kan ik iets meer bij voorstellen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:35 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, universiteiten en dergelijke zijn geestelijke instellingen en zelfs de hele staatkundige invulling van Europa, toch essentiëel voor vooruitgang, is met behulp van bisschoppen gecreëerd.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:40 schreef Parabola het volgende:
Mijnen besten moat is eigelijk mijn pa! Hij dopt al twaalf jaar en werkt in 't zwart als dokwerker en kben echt vree fier op hem!! Als 't OCMW geld geeft aan al die makkakken kunnen ze da ook aan pa geven wa! Zie zijn mussels, ze noemen hem den Beer Van Sint Amandsberg!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Universiteiten vind ik plaatsen der wetenschap, daar is geen vrije intepretatie voor nodig.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:40 schreef Drugshond het volgende:
Dat is een beter voorbeeld, hier kan ik iets meer bij voorstellen.
Je maakt hiermee eigenlijk een koppeling tussen de kerk en het maatschappelijk belang.
- Dat zou je idd. wetenschap mogen noemen. Maar het geeft ook vrijspel aan vrije interpretaties aan het geloof.
Geen idee, ik weet wel dat er een interessant register is uit Engeland over de bevolking van toen, of een register van een Frans dorpje.quote:PS : Deden ze in de middeleeuwen ook al aan statistiek om de gewenste gegevens boven tafel te krijgen. ?
Dit is mijn Papaquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:40 schreef Parabola het volgende:
Mijnen besten moat is eigelijk mijn pa! Hij dopt al twaalf jaar en werkt in 't zwart als dokwerker en kben echt vree fier op hem!! Als 't OCMW geld geeft aan al die makkakken kunnen ze da ook aan pa geven wa! Zie zijn mussels, ze noemen hem den Beer Van Sint Amandsberg!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
![]()
![]()
.
[afbeelding]
Das den ruigste van oost-ledeberg, den Kèv, me twee superschone wijven! Daar willek mijn vlees wel keer insteken! Onthou mijn woorden
En de enige in correct Nederlands gestelde zin:
Hardcore is de enige echte muziek!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Owke... nu snap ik e.e.a. al iets beter waar je naartoe wilt...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:42 schreef Monidique het volgende:
Universiteiten vind ik plaatsen der wetenschap, daar is geen vrije intepretatie voor nodig.
[..]
Geen idee, ik weet wel dat er een interessant register is uit Engeland over de bevolking van toen, of een register van een Frans dorpje.
Hee Sidekick, kun jij als modvader aller modder Calvobes niet eens vaderlijk toespreken. Hij wil het Gneis fantopic, dat Pberends wilde openen ter ere van deze user, niet van slot gooien.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:47 schreef Sidekick het volgende:
Intolerant zijn tegen intolerantie is juist een uiting van tolerantie.
Geloven dat er geen God is, is geen religie.
Het lijkt me vrij simpel, maar toch heb je mensen die het niet snappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |