Leuk om te horen dat ik niet de enige Nederlander in Londen ben voor studiequote:Op woensdag 13 oktober 2004 18:15 schreef Public_NME het volgende:
Wat grappig, ik woon ook in London voor mijn studie (stage)! Woon vlakbij Wimbledon (Southfields).
Een collega van me gaat naar Cardiff per bus voor bijna niks. (www.megabus.com)
Tevens zou je nog Ryan air, Easyjet, Air Lingus kunnen gebruiken... Ik ga ook binnenkort een trip naar Leeds/Manchester boeken...
Wow bedankt voor alle info! 3 weken is inderdaad niet echt lang, maar heb helaas maar een maand tussen dat school hier is afgelopen ik weer stage moet lopen. Van Ierland ga ik denk ik alleen naar Dublin, heb wel eens gehoord dat dat het enige echte interessante is. In Schotland wil ik wel wat langer blijven, en vooral ook naar kleine dorpjes enzo, zoals jij het ook beschrijft. Erg interessant! Bedankt voor de moeite en ik laat tegen die tijd wel even weten waar ik precies ben geweest.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Lang verhaal
Bedankt voor de tip! Ga zeker even op die site kijken, thanks!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:11 schreef Public_NME het volgende:
Je kan ook ticket kopen met EUjet. Vanaf 1 pond! Vlieg je vanaf Kent Int. Airport (ong 2 uur met de trein vanuit victoria). Ze vliegen zelfs naar schiphol! www.eujet.com
Ik heb zelf een half jaar in Schotland gezeten. BBQ-kip heeft inderdaad een aantal goede tips.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Veel tips voor schotland...
Hartstikke bedankt voor de tips! Als ik dit zo lees en ook het verhaal van BBQ-kip dan lijkt Schotland me echt geweldig! Heb er superveel zin in om lekker rond te reizen, al duurt het nog wel evenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 10:37 schreef middagdutje het volgende:
[..]
-knip-
Bedankt voor de tip. Ben je in meer Engelse steden geweest? Zat er aan te denken om ook naar Manchester, Liverpool en Leeds te gaan. Is dat een beetje de moeite waard? Ben laatst wel een dag naar Birmingham geweest en vond het niet echt bijzonder. Als deze steden ongeveer hetzelfde zijn ga ik liever voor steden als Bath en York. Zoals jij het beschrijft klinkt het echt geweldig! Thanks.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 22:07 schreef BushRanger het volgende:
In Engeland vond ik de plaatsen Bath en York echt zeer de moeite waard. Het zijn beide historische steden met veel verhalen. Bath is van de Romeinen geweest en de stad straalt dat zeker nog uit. Zo is er nog een Romeins badhuis en het is de mooiste stad die ik in Engeland gezien heb. 's Zomers stikt het er ook van de bloemen, oa in hanging baskets. Erg mooi daar! Het verhaal achter York weet ik niet precies meer, maar het is wel een prachtige stad.
Manchester ben ik doorheen gereden, vond ik niet de moeite waard. Volgens mij zijn alle drie de steden die je noemt meer industriesteden dan steden waar je echt als toerist heen zou willen. Maar misschien dat er hier mensen zijn die er geweest zijn... En ja, ik ben wel in meer steden geweest, bijvoorbeeld Newquay (golfsurfen) en Salisbury (dichtbij Stonehenge), maar die zijn lang niet zo mooi als Bath en York.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:11 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ben je in meer Engelse steden geweest? Zat er aan te denken om ook naar Manchester, Liverpool en Leeds te gaan. Is dat een beetje de moeite waard? Ben laatst wel een dag naar Birmingham geweest en vond het niet echt bijzonder. Als deze steden ongeveer hetzelfde zijn ga ik liever voor steden als Bath en York. Zoals jij het beschrijft klinkt het echt geweldig! Thanks.
Bedankt voor de tips, hier heb ik zeker wat aan! Vroeg me alleen wel af wie Rosean is?quote:Op maandag 25 oktober 2004 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
- knip -
Dat was de poster uit het vorige topic, aan wie mijn tips waren gerichtquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 02:12 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips, hier heb ik zeker wat aan! Vroeg me alleen wel af wie Rosean is?
Onderweg naar Ierland (2 jaar geleden dus) ben ik heen en terug door Wales gereden. Ben er te kort geweest om heel veel tips te geven. Ik weet wel dat we daar op een afgelegen plek op een geweldig mooie plek hebben gestaan met het tentjequote:Ik heb nu erg veel info over Ierland, Schotland en England. Zijn er ook mensen die tips hebben over Wales?
Bedankt voor de tip! Dacht dat je een grapje maakte maar het is echt zoquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 09:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat was de poster uit het vorige topic, aan wie mijn tips waren gericht.
[..]
Onderweg naar Ierland (2 jaar geleden dus) ben ik heen en terug door Wales gereden. Ben er te kort geweest om heel veel tips te geven. Ik weet wel dat we daar op een afgelegen plek op een geweldig mooie plek hebben gestaan met het tentje. Als je naar Wales gaat, moet je niet vergeten een bezoek te brengen aan Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch (Angelsey, Wales)
. Dat is de plek met waarschijnlijk de langste plaatsnaam ter wereld
. Zie http://www.bbc.co.uk/h2g2/guide/A403642
Die foto heb ik al voor je gemaaktquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 15:05 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Dacht dat je een grapje maakte maar het is echt zoGa er zeker even langs om een foto te maken van het plaatsnaambord ofzo
(dat was ook de enige reden dat ik naar 'Nokia' geweest ben in Finland
)
Geweldige foto! Moet zeker even gaan buurten daar. Of deze foto aan mijn familie laten zien en zeggen dat IK er geweest benquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 15:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die foto heb ik al voor je gemaakt.
http://gallery.roelonline.net/Ierland2002/ierland2003_42
Misschien een beetje offtopic, maar ik neem aan dat je weet dat er de boatrace is met Easter? Die race tussen Cambridge en Oxford mag je natuurlijk niet missen!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 01:49 schreef Nokia3310 het volgende:
Ben vorige week overigens in Cambridge geweest, ook een leuk stadje maar het moet het wel hebben van zijn vele universiteiten. Ik vond Oxford zelf mooier, maar als je van die grote colleges houdt is Cambridge ook wel een aanrader.
Nee ik wist niet dat het met Pasen was, ga zeker even kijken (op tv danquote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:45 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Misschien een beetje offtopic, maar ik neem aan dat je weet dat er de boatrace is met Easter? Die race tussen Cambridge en Oxford mag je natuurlijk niet missen!
http://www.londontown.com(...)bridgeBoatRace/4009fquote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:14 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Nee ik wist niet dat het met Pasen was, ga zeker even kijken (op tv dan) Ben wel bekend met het feit dat er altijd geroeid wordt en dat die twee steden altijd erg strijden.
Hmm, ga misschien wel een kijkje nemen dan. Ik dacht dat de boatrace in Oxford of Cambridge was, maar het is dus in Londen. Wel leuk om eens mee te maken! Zullen we anders even verder praten in ons Londen topic, heb daar net een update geplaatst over St. Patrick's Dayquote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:21 schreef Public_NME het volgende:
[..]
http://www.londontown.com(...)bridgeBoatRace/4009f
Kijk hier maar ff, het is bij de Putney bridge dus ik kan er zowat naar toe rollen...![]()
Ja, Manchester dus. (erg goedkoop te bevliegen vanaf Schiphol met jet2.com)quote:Op zondag 22 mei 2005 20:21 schreef _Boo_ het volgende:
Weet iemand nog plaatsen in midden Engeland die echt de moeite waard zijn?
Stratford dus blijkbaar niet zo.
ja, maar ben beetje lui op zondagavondquote:
Zie http://www.nationalrail.co.uk/quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:34 schreef _Boo_ het volgende:
Hoeveel kost een retourtje London-Cambridge ongeveer, weet jij dat Nokia 3310?
Glasgow - Fort William kostte me twee weken geleden 37 pond voor een open return. Maar dat was de twee keer vier uur durende reis (beschouwd als een van de mooiste ter wereld) door het Schotse land zeker waardquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:02 schreef PS het volgende:
Trein reizen zijn duur in Engeland. London - York kost je een 50 pond enkele reis (tenminste was ik kwijt toen geloof ik). Bus is goedkoop alternatief, maar duurt langer zoals DutchTrain melde. Als je de tijd hebt raad ik de bus aan. Ik ben toen van London naar Oxford gegaan met de OxfordTube. 11 pond voor retourtje dat de volgende dag ook geldig was om terug te gaan.
www.easyjet.com naar Edinburgh of Glasgow?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:14 schreef BBQ-kip het volgende:
Weten jullie nog leuke aanbiedingen voor een dag of 3, 4 Schotland?
Ik heb zoooo'n zin om binnenkort even lekker daarheen te gaan
of Ryanair vanaf Charleroi (als dat gunstig ligt natuurlijk).quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
www.easyjet.com naar Edinburgh of Glasgow?
quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zie Schotland voor mijn verslag van twee weken geleden. Wellicht inspiratie voor je, BBQ-kip?
Ik zit hier bij Den Haag, dus Charleroi is dan niet zo hendig...quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
of Ryanair vanaf Charleroi (als dat gunstig ligt natuurlijk).
Schiphol = Easyjet.comquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:33 schreef BBQ-kip het volgende:
Maar de hotels apart boeken lijkt me dan wel weer duur... en ik heb er niet zoveel ervaring mee, dus weet niet waar ik dan moet zoeken/kijken/boeken...
Hostelworld is dé site, wat DutchTrain al aangaf.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:33 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik zit hier bij Den Haag, dus Charleroi is dan niet zo hendig...
Rotterdam (Transavia) kan erg makkelijk en Schiphol natuurlijk ook. Eindhoven lijkt me ook nog goed kunnen.
Maar de hotels apart boeken lijkt me dan wel weer duur... en ik heb er niet zoveel ervaring mee, dus weet niet waar ik dan moet zoeken/kijken/boeken...
Tips zijn welkom, want ik wil erheenhihi
We zijn er afgelopen zomer 2 keer langs gereden en vonden hem wel erg hoog om te beklimmen...quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hostelworld is dé site, wat DutchTrain al aangaf.
En je kunt het hostel proberen waar ik twee weken geleden zat. Dan kun je meteen 'ff' die berg oplopen (want je zit aan de voet van Ben Nevis).
Dat kun je inderdaad ook doen, beiden liggen best dicht bij Londen. Canterbury iets verder (ik dacht 2,5 uur met de bus) dan Cambridge (1,5 uur) maar dat is best goed te doen. Nog tips nodig voor in Londen?quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:05 schreef _Boo_ het volgende:
Ik heb je foto's bekeken en het ziet er allebei leuk uit! Op zich heb ik een dag de tijd, maar ik kan ook gewoon 's middags weer terug gaan en de middag in London doorbrengen, maakt niet zoveel uit dus. Ik ga er nog maar eens even over nadenken!
Cambridge of Canterbury wordt het waarschijnlijk niet aangezien ik dan wat eerder een kaartje voor de bus had moeten regelen want ze kosten nu net zo veel als de trein. Ik ga volgende week en als je nog tips hebt zou ik dat leuk vinden! De meeste standaard toeristen attracties heb ik geloof ik wel gezien. Misschien een leuke wandeling ofzo?quote:Op maandag 30 mei 2005 01:05 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Dat kun je inderdaad ook doen, beiden liggen best dicht bij Londen. Canterbury iets verder (ik dacht 2,5 uur met de bus) dan Cambridge (1,5 uur) maar dat is best goed te doen. Nog tips nodig voor in Londen?Wanneer ga je precies, en wat ga je allemaal doen?
Ik kom net weer terug uit Londen, wat is het toch een geweldige stad!
Mwah het openbaar vervoer is niet het beste wat dr te krijgen is maar het is nog wel te doen hoor.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:54 schreef DaYwALKuR het volgende:
Waarschijnlijk gaan we volgend jaar op vakantie te gaan naar Engeland, Ierland en Schotland, maar ik weet nog niet echt hoe, waar ik naartoe ga, wat het allemaal gaat kosten, etc. en ik wilde vragen of er Fokkers zijn die tips hebben Ik wil steden gaan bezoeken. Ik wil een week of drie rondtrekken met de trein (is dit te kort tijdbestek?). We gaan dan waarschijnlijk met 2 man.
Hoeveel kost het verblijf op campings ongeveer?
Hoe is het gesteld met het treinnetwerk daarzo?
Welke steden/bezienswaardigheden zijn er?
![]()
Klinkt aardigquote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:58 schreef GDSY het volgende:
Ik heb zoiets in het verleden ook gedaan. We hebben toen een ronde gemaakt via Liverpool toen naar Wales, Holyhead met de trein. Vanuit Holyhead met de boot naar Dublin. Na een paar dagen Dublin met de trein naar Belfast. Na 2 dagen Belfast zijn we naar Glasgow gevlogen waar we een paar dagen zij gebleven. Was leuke trip en vrij veel gezien, alleen was het teveel reizen en te weinig zien.
De eilanden zijn duur en voor treinkaartjes betaal je dus vrij veel. Ben in Engeland/ Ierland/ Schotland in de afgelopen jaren in de volgende steden geweest: Liverpool, Manchester, Leeds, Newcastle, Londen, Chester, Edinburgh, Glasgow, Belfast, Dublin.
Als je vragen hebt dan zie ik het wel. Ben geen expert maar kan wel iets vertellen.
Niet echt cultuur, zou ook niet echt weten wat ik daar zou moeten, maar die plaatsen spreken me gewoon meer aan als een Spanjequote:Op zondag 10 juli 2005 14:00 schreef GDSY het volgende:
Ik was vrij veel geld kwijt. We hebben geslapen in hostels om de kosten nog een beetje te drukken. Omdat we veel hebben gereisd werd het een stuk duurder. We hebben 3 vluchten gehad (a'dam - livepool, Belfast - Glasgow, Glasgow - A'dam) en 1 keer de boot en verschillende keren bus en trein. We hebben ook een paar voetbalwedstrijden en stadions bezocht.
Waar gaan je interesses een beetje naar uit?
Ja, Net terug van vijf dagen Dublin en (vooral) omgeving. Foto's en verhaaltje komen eraanquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:22 schreef DaYwALKuR het volgende:
Zijn er nog nieuwe foto's / ervaringen van deze prachtige omgevingen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |