abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:23:56 #51
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27353520
Zie Schotland voor mijn verslag van twee weken geleden. Wellicht inspiratie voor je, BBQ-kip?
pi_27353646
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:14 schreef BBQ-kip het volgende:
Weten jullie nog leuke aanbiedingen voor een dag of 3, 4 Schotland?
Ik heb zoooo'n zin om binnenkort even lekker daarheen te gaan
www.easyjet.com naar Edinburgh of Glasgow?
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:28:38 #53
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27353760
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:26 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

www.easyjet.com naar Edinburgh of Glasgow?
of Ryanair vanaf Charleroi (als dat gunstig ligt natuurlijk).
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:31:54 #54
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27353915
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zie Schotland voor mijn verslag van twee weken geleden. Wellicht inspiratie voor je, BBQ-kip?
Nog meer Schotland-verhalen! Ik ga meteen lezen!
Ik ben echt verliefd geworden op Schotland, zit nu al sinds afgelopen zomer zo'n beetje elke week te zeuren tegen mijn vriend dat ik er weer heen wil, hehe
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:33:55 #55
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27354008
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:28 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

of Ryanair vanaf Charleroi (als dat gunstig ligt natuurlijk).
Ik zit hier bij Den Haag, dus Charleroi is dan niet zo hendig...
Rotterdam (Transavia) kan erg makkelijk en Schiphol natuurlijk ook. Eindhoven lijkt me ook nog goed kunnen.
Maar de hotels apart boeken lijkt me dan wel weer duur... en ik heb er niet zoveel ervaring mee, dus weet niet waar ik dan moet zoeken/kijken/boeken...

Tips zijn welkom, want ik wil erheen hihi
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27355172
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:33 schreef BBQ-kip het volgende:
Maar de hotels apart boeken lijkt me dan wel weer duur... en ik heb er niet zoveel ervaring mee, dus weet niet waar ik dan moet zoeken/kijken/boeken...
Schiphol = Easyjet.com
vanaf Rotterdam niet echt een optie, tenzij je eerst naar Dublin wil vliegen en dan opnieuw inchecken met Ryanair verder naar Aberdeen wil in het noorden van Schotland.

Hotels enzo zijn het gemakkelijkst te vinden op www.hostelworld.com, inclusief reviews, in alle prijsklassen etc.
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:47:44 #57
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27357352
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:33 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ik zit hier bij Den Haag, dus Charleroi is dan niet zo hendig...
Rotterdam (Transavia) kan erg makkelijk en Schiphol natuurlijk ook. Eindhoven lijkt me ook nog goed kunnen.

Tips zijn welkom, want ik wil erheen hihi
Hostelworld is dé site, wat DutchTrain al aangaf.
En je kunt het hostel proberen waar ik twee weken geleden zat. Dan kun je meteen 'ff' die berg oplopen (want je zit aan de voet van Ben Nevis) .
pi_27362002
Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen Cambridge of Canterbury, beide gaat denk ik namelijk niet lukken
Wat is leuker?
  donderdag 26 mei 2005 @ 08:29:01 #59
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27364056
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:47 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hostelworld is dé site, wat DutchTrain al aangaf.
En je kunt het hostel proberen waar ik twee weken geleden zat. Dan kun je meteen 'ff' die berg oplopen (want je zit aan de voet van Ben Nevis) .
We zijn er afgelopen zomer 2 keer langs gereden en vonden hem wel erg hoog om te beklimmen...
Mijn conditie enzo is echt dramatisch, dus ik ga het maar niet proberen
Zal eens op hostelworld kijken
  donderdag 26 mei 2005 @ 16:35:09 #60
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_27378944
Shit, hele reactie getypt is ie weg Maar goed, nogmaals:

_Boo_ ik raad je inderdaad ook National Express aan. Super relaxte bussen en inderdaad niet zo duur. Prijzen van 2 pond is wel erg laag hoor, dit zijn speciale aanbiedingen dus die moet je maar net zien te vinden. Maar voor rond de 10 pond moet je wel een retourtje kunnen krijgen. Kijk maar eens op www.nationalexpress.co.uk

Wat betreft je vraag over Canterbury of Cambridge: Ik zou zelf voor Canterbury gaan. Het plaatsje is erg pitoresk. Het enige nadeel is dat het wel erg klein is dus je bent er best snel uitgekeken. Cambridge is ook niet echt groot maar je kunt er wat langer rondkijken. Ik zal zo wel even wat foto's toevoegen uit zowel Canterbury als Cambridge dan kun je het een beetje vergelijken.

Groetjes (tijdelijk uit Londen ) Nokia3310
NSJ & Lowlands still on my mind
  donderdag 26 mei 2005 @ 16:40:18 #61
13857 Nokia3310
pi_27379140
Foto's Canterbury:

Foto's Cambridge:

donderdag 26 mei 2005 @ 16:42:35 #62
13857 Nokia3310
pi_27379234
Shit ze doen het niet Stuur anders even je emailadres naar journaliste2003@yahoo.com dan stuur ik je het adres van mijn website waar alle foto's opstaan. Je kunt ook op eigenschappen klikken en het adres steeds kopieren maar dat is een beetje lastig denk ik.
pi_27380028
Ik heb je foto's bekeken en het ziet er allebei leuk uit! Op zich heb ik een dag de tijd, maar ik kan ook gewoon 's middags weer terug gaan en de middag in London doorbrengen, maakt niet zoveel uit dus. Ik ga er nog maar eens even over nadenken!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 11:14:06 #64
521 ruby
Hell yeah!
pi_27401042
Ik ben onlangs weer in Engeland (West Yorkshire, waar m'n vriend vandaan komt) en ik moet wederom zeggen, wat is het daar toch prachtig. Die heuvels, al dat groen, de ruimte, het eten, de mensen...heerlijk.

Om te winkelen ben ik o.a. in Leeds geweest. Ik vind Leeds een prettige stad om te winkelen. Het is overzichtelijk en zeker niet zo hectisch als in Londen. Ik ken alleen het centrum van Leeds dus over de rest van de stad kan ik weinig zeggen, maar ik heb me er prima vermaakt in ieder geval.

Hier ff een fotootje van het uitzicht op de mooie Yorkshire heuvels...

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_27431524
Iemand enig idee of het mogelijk is om in juli Anfield road Stadium in Liverpool te bezoeken?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 22:16:29 #66
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_27440174
Open: every day of the week from 10am until 5pm. Last admission 4pm. On match days last admission is 1hour before kick-off. NO STADIUM TOURS ON MATCH DAYS. Cost: Museum & Tour; Adults £9.00, Children/OAPS; £5.50 Family:£23.00 Museum only Adults £5.00, Children/OAPS £3.00 Families: £13.00
pi_27444519
Dank
  maandag 30 mei 2005 @ 01:05:42 #68
13857 Nokia3310
pi_27470640
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:05 schreef _Boo_ het volgende:
Ik heb je foto's bekeken en het ziet er allebei leuk uit! Op zich heb ik een dag de tijd, maar ik kan ook gewoon 's middags weer terug gaan en de middag in London doorbrengen, maakt niet zoveel uit dus. Ik ga er nog maar eens even over nadenken!
Dat kun je inderdaad ook doen, beiden liggen best dicht bij Londen. Canterbury iets verder (ik dacht 2,5 uur met de bus) dan Cambridge (1,5 uur) maar dat is best goed te doen. Nog tips nodig voor in Londen? Wanneer ga je precies, en wat ga je allemaal doen?

Ik kom net weer terug uit Londen, wat is het toch een geweldige stad!
  zondag 12 juni 2005 @ 14:51:17 #69
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_27857050
quote:
Op maandag 30 mei 2005 01:05 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Dat kun je inderdaad ook doen, beiden liggen best dicht bij Londen. Canterbury iets verder (ik dacht 2,5 uur met de bus) dan Cambridge (1,5 uur) maar dat is best goed te doen. Nog tips nodig voor in Londen? Wanneer ga je precies, en wat ga je allemaal doen?

Ik kom net weer terug uit Londen, wat is het toch een geweldige stad!
Cambridge of Canterbury wordt het waarschijnlijk niet aangezien ik dan wat eerder een kaartje voor de bus had moeten regelen want ze kosten nu net zo veel als de trein. Ik ga volgende week en als je nog tips hebt zou ik dat leuk vinden! De meeste standaard toeristen attracties heb ik geloof ik wel gezien. Misschien een leuke wandeling ofzo?

[ Bericht 2% gewijzigd door _Boo_ op 12-06-2005 15:20:06 ]
  zondag 12 juni 2005 @ 17:25:26 #70
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_27861139
En waar de terrasjes te vinden zijn in Londen wil ik ook wel graag weten eigenlijk?
  zondag 12 juni 2005 @ 19:10:26 #71
13857 Nokia3310
pi_27863751
Misschien is Windsor een idee? Ongeveer een half uurtje met de trein en een schattig plaatsje. Er zijn genoeg leuke wandelingen, wat ik zelf erg mooi vind is een wandeling langs de Thames. Begin bij de Houses of Parliament en loop dan richting St. Paul´s Cathedral. Als je aan de rechterkant van het water loopt (met de houses of parliament en de big ben aan de overkant) kom je langs een oud theater waar Shakespeare zijn toneelstukken opvoerden (ben de naam kwijt...), dan langs Blackfriars Bridge, Tate Gallery, the Tower Bridge en kom je uit in Canary Wharf. Mooie wandeltocht! Verder is het leuk om in de buurt Temple eens rond te lopen (de wijk van St Pauls Cathedral). Hier zitten allemaal advocatenkantoren en het is een dorpje op zich, met schattige steegjes en binnentuintjes. Als je de Da Vince Code gelezen hebt: hier staat ook the temple church.

Terrasjes heb je in Londen best weinig, maar op Leicester Square heb je er een paar en op Covent Garden ook. Als je wat meer de stad uitgaat, bijvoorbeeld naar Camden heb je ook veel terrasjes. Camden is sowieso een aanrader, heeft een leuke markt en is erg gezellig. Notting Hill is ook leuk om rond te lopen, daar is ook een markt te vinden, Portobello Road Market. Een ander leuk marktje is Old Spittlesfield Market (station Liverpool Street). In die buurt (East End) kun je ook leuk rondlopen, dit is een beetje de artistieke wijk van Londen met veel leuke cafeetjes.

Have fun!
  zondag 12 juni 2005 @ 21:35:49 #72
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_27868489
Thanks! Die wandeling lijkt me leuk, die ga ik doen als ik tijd heb. Windsor ben ik al geweest en was erg de moeite waard inderdad!
pi_28630802
Waarschijnlijk gaan we volgend jaar op vakantie te gaan naar Engeland, Ierland en Schotland, maar ik weet nog niet echt hoe, waar ik naartoe ga, wat het allemaal gaat kosten, etc. en ik wilde vragen of er Fokkers zijn die tips hebben Ik wil steden gaan bezoeken. Ik wil een week of drie rondtrekken met de trein (is dit te kort tijdbestek?). We gaan dan waarschijnlijk met 2 man.

Hoeveel kost het verblijf op campings ongeveer?
Hoe is het gesteld met het treinnetwerk daarzo?
Welke steden/bezienswaardigheden zijn er?

Als alternatief willen we rondtrekken door Scandinavië?

vrijdag 8 juli 2005 @ 17:58:06 #74
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_28630940
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:54 schreef DaYwALKuR het volgende:
Waarschijnlijk gaan we volgend jaar op vakantie te gaan naar Engeland, Ierland en Schotland, maar ik weet nog niet echt hoe, waar ik naartoe ga, wat het allemaal gaat kosten, etc. en ik wilde vragen of er Fokkers zijn die tips hebben Ik wil steden gaan bezoeken. Ik wil een week of drie rondtrekken met de trein (is dit te kort tijdbestek?). We gaan dan waarschijnlijk met 2 man.

Hoeveel kost het verblijf op campings ongeveer?
Hoe is het gesteld met het treinnetwerk daarzo?
Welke steden/bezienswaardigheden zijn er?

Mwah het openbaar vervoer is niet het beste wat dr te krijgen is maar het is nog wel te doen hoor.
Campings heb ik d'r wel gezien maar dan moet je in de kleinere plaatsen zijn.
Qua steden kun je misshien het beste in de regio van Manchester, Liverpool, Leeds, Blackpool, Birmingham enzo terecht.
Dat zijn grote steden en daar is altijd wel wat te doen.
Ierland en Schotland weet ik niet veel van.

In ieder geval veel plezier!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:27:09 #75
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_28631646
Ik denk dat drie weken best wel kort is om Engeland, Ierland EN Schotland te doen en hou er rekening mee dat de trein heel duur is.

Birmingham is niks aan Grimm.
pi_28647960
Ik heb zoiets in het verleden ook gedaan. We hebben toen een ronde gemaakt via Liverpool toen naar Wales, Holyhead met de trein. Vanuit Holyhead met de boot naar Dublin. Na een paar dagen Dublin met de trein naar Belfast. Na 2 dagen Belfast zijn we naar Glasgow gevlogen waar we een paar dagen zij gebleven. Was leuke trip en vrij veel gezien, alleen was het teveel reizen en te weinig zien.

De eilanden zijn duur en voor treinkaartjes betaal je dus vrij veel. Ben in Engeland/ Ierland/ Schotland in de afgelopen jaren in de volgende steden geweest: Liverpool, Manchester, Leeds, Newcastle, Londen, Chester, Edinburgh, Glasgow, Belfast, Dublin.

Als je vragen hebt dan zie ik het wel. Ben geen expert maar kan wel iets vertellen.
pi_28677904
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 10:58 schreef GDSY het volgende:
Ik heb zoiets in het verleden ook gedaan. We hebben toen een ronde gemaakt via Liverpool toen naar Wales, Holyhead met de trein. Vanuit Holyhead met de boot naar Dublin. Na een paar dagen Dublin met de trein naar Belfast. Na 2 dagen Belfast zijn we naar Glasgow gevlogen waar we een paar dagen zij gebleven. Was leuke trip en vrij veel gezien, alleen was het teveel reizen en te weinig zien.

De eilanden zijn duur en voor treinkaartjes betaal je dus vrij veel. Ben in Engeland/ Ierland/ Schotland in de afgelopen jaren in de volgende steden geweest: Liverpool, Manchester, Leeds, Newcastle, Londen, Chester, Edinburgh, Glasgow, Belfast, Dublin.

Als je vragen hebt dan zie ik het wel. Ben geen expert maar kan wel iets vertellen.
Klinkt aardig was je veel geld kwijt? waar sliep je?
pi_28680009
Ik was vrij veel geld kwijt. We hebben geslapen in hostels om de kosten nog een beetje te drukken. Omdat we veel hebben gereisd werd het een stuk duurder. We hebben 3 vluchten gehad (a'dam - livepool, Belfast - Glasgow, Glasgow - A'dam) en 1 keer de boot en verschillende keren bus en trein. We hebben ook een paar voetbalwedstrijden en stadions bezocht.

Waar gaan je interesses een beetje naar uit?
pi_29165608
Begin augustus lekker op vakantie naar Wales. Met de auto gaan we daar een rondreis maken.
Hebben jullie nog suggesties of tips over dingen die we absoluut niet mogen missen daar (of juist wel).
pi_29166205
Als je toevallig een restaurantje ziet in het centrum van Wales dat The Finest Chef heet.. do not enter!..

Nog nooit zo smerig gegeten, en die tent was ook echt dirrrrty.

Voor de rest, have fun! (kijk hier eens http://www.dutch.visitwal(...)MTEyMjQ1ODQ4ODo6Og== Google is je vriend!)
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:12:12 #81
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_29166440
Cardiff, maar daar ga je vast al heen!?

Probeer een Rugby wedstrijdje mee te pakken als het kan (zomerstop?) is heel erg leuk! (Ben in Australie bij een "footy" wedstrijd geweest en dat was echt superb!)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_29166508
Een dagje heen en weer met de boot naar Dublin (Ierland), erg leuk!
Just because you are a character doesn't mean that you have character.
pi_29166827
Tnx voor de tip van dat restaurant! Zulke dingen zijn heel belangrijk om te weten!

Maar verder hebben we inderdaad plannen om cardiff een bezoekje te brengen! Heb daar al verschillende dingen over gehoord. En snowdon + national park komen ook overal tevoorschijn.
Die rugby wedstrijd is een goed idee. Heb wel eens verschillende american football wedstrijden gezien, maar rugby schijnt weer iets heel anders te zijn.
pi_29168422
Wellicht dat je hier nog wat meer info vindt:

Rondreis Wales/Ireland/Scotland/England

woensdag 27 juli 2005 @ 16:22:22 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29173444
Ik vond St David wel een aardig plaatsje: interressante zeer oude kathedraal die dieper ligt dan de omgeving. Verder kun je vanaf daar prachtige lange wandeltochten maken langs de kust van Pembrokeshire (mooie rotsformaties)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:25:24 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29173518
Caernarfon Castle (in Caernarfon dus) is ook imposant, en zo zijn er nog meer van die kastelen

Verder zijn de bergen van Snowdonia ook mooi
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_29174255
bedankt voor de tips!
Mooie foto trouwens, kan me alleen wel voorstelen dat het normaal wat drukker is. Volgens mij heb ik die naam ook al vaker voorbij horen komen, dus lijkt me de moeite waard daar eens te gaan kijken.
  zondag 31 juli 2005 @ 12:55:12 #88
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_29290002
Hey daar, voordat ik een eigen topic ga openen, even hier maar posten voor wat vragen

Ik overweeg om naar the UK te gaan verhuizen over een paar jaar, en daar een hostelletje te gaan beginnen, ergens in het Lake District.

Voordat ik dat definitief ga overwegen en uitzoeken, wil ik gaan rondreizen.
Dit gaat voor de eerste keer gebeuren in de volgende zomer, omstreeks juni.

Ik wil van Noord naar Zuid gaan reizen (of andersom) in een maand, met een auto of met OV en lekker zigzaggend met mijn nog te vinden reispartner door Schotland, Engeland, Wales en de bijbehorende kleine eilandjes rond gaan trekken.

Evaringen op 'backpack' gebied? Campings, kleine jeugdherbergen, hostelletjes?

UK
Doei.
  zondag 31 juli 2005 @ 12:58:24 #89
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_29290084
Zie hier mijn ervaringen in Schotland, afgelopen mei .
pi_34700056
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:00 schreef GDSY het volgende:
Ik was vrij veel geld kwijt. We hebben geslapen in hostels om de kosten nog een beetje te drukken. Omdat we veel hebben gereisd werd het een stuk duurder. We hebben 3 vluchten gehad (a'dam - livepool, Belfast - Glasgow, Glasgow - A'dam) en 1 keer de boot en verschillende keren bus en trein. We hebben ook een paar voetbalwedstrijden en stadions bezocht.

Waar gaan je interesses een beetje naar uit?
Niet echt cultuur, zou ook niet echt weten wat ik daar zou moeten, maar die plaatsen spreken me gewoon meer aan als een Spanje ik doe het meer om de mensen daar te leren kennen die cultuur daar en de ECHT mooie bezienswaardigheden natuurlijk.

Verder ook een paar voetbalwedstrijden/stadions kijken ofzo.
pi_34901963
Zijn er nog nieuwe foto's / ervaringen van deze prachtige omgevingen ?
pi_34991881
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:22 schreef DaYwALKuR het volgende:
Zijn er nog nieuwe foto's / ervaringen van deze prachtige omgevingen ?
Ja, Net terug van vijf dagen Dublin en (vooral) omgeving. Foto's en verhaaltje komen eraan .
Kan vast zeggen dat Ierland na 5 keer niet gaat vervelen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')