ja vastquote:Op maandag 4 oktober 2004 19:39 schreef pluisje het volgende:
Ze bedoelt het vast lief
Dat deed Djulian ook wel eens, hup klem en dan een flinke ruk eraanquote:Op maandag 4 oktober 2004 19:20 schreef LadyS het volgende:
Amber vindt het leuk om nipple-cripple te spelen met mij![]()
Ze heeft vandaag tot 3x toe mijn tepel tussen haar kaakjes geklemd om er vervolgens lekker aan te gaan sjorren
![]()
En, geloof me, dat voelt NIET prettig
Daar word ik ook gek van. Maar we hebben het geprobeerd en met de fles worden ze ook groot snoopyquote:Op maandag 4 oktober 2004 21:36 schreef snoopy het volgende:
Hoera er is toch nog een voordeel van het geen BV hebben/kunnen geven. Ik word af en toe een beetje ongelukkig als ik op het pak Nutrilon zelfs zie staan dat BV echt het beste voor je kindje is
![]()
Haha staat dat erop? Wat grappig. Misschien moet dat van de wet?quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:36 schreef snoopy het volgende:
Hoera er is toch nog een voordeel van het geen BV hebben/kunnen geven. Ik word af en toe een beetje ongelukkig als ik op het pak Nutrilon zelfs zie staan dat BV echt het beste voor je kindje is
![]()
quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:46 schreef LadyS het volgende:
die zijn overal op internet te vinden, rena
Ik lees die pakken nooit meer, vind het hypocriet, alsof er ook maar 1 moeder is die dat niet weet, met de huidige voorlichting. Net zoals het vrij irritant is dat je op internet pagina's vol info over borstvoeding kan vindebn, maar niks over flesvoeding voor 0-6 maanden (fabrikanten mogen geen info geven). Borstvoeding stimuleren ok, ik wou het zelf ook perse geven, maar volgens mij doe je dat niet door net te doen alsof er geen flesvoeding bestaatquote:Op maandag 4 oktober 2004 21:47 schreef snoopy het volgende:
Belangrijk: Borstvoeding is voor zuigelingen de meest geschikte voeding.
Dat staat dus op de Nutrilon![]()
quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:59 schreef poemojn het volgende:
Mozilla is makkelijker met dat soort linkjes
Baby-uitzet Jonge gezinnen
(Rechts klikken en de bron bekijken.)
Nee daarvoor moet je direct uit de ouderlijke macht gezet wordenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:22 schreef pluisje het volgende:
(is het overigens normaal dat je direct met natte ogen zit als je een rompertje met je kinds naam in je handen hebt?![]()
)
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:14 schreef Anitra het volgende:
Is het slaapdag vandaag?
Dat vraagt natuurlijk eigenlijk om een fimpjequote:Op dinsdag 5 oktober 2004 17:44 schreef pluisje het volgende:
Tobias en de Toverspiegel
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 18:06 schreef pluisje het volgende:
Ik zal snel een filmpje maken, heb alleen nog niet de kabels om ze op mijn pc te krijgen
Het wordt op zich niet echt aangeraden om babies slapend in bed te leggen. Stel je voor dat iemand dat bij jou doet, dan schrik je je toch wild als je wakker wordt, en niet weet waar je bent? Dat zal Lucas misschien ook hebben
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:05 schreef Suzanna het volgende:
Iemand ervaring met een baby van 6 maanden die niet stil te krijgen is...
Ze krijgt waarschijnlijk tandjes maar daar zitten wij mooi mee, ze logeert een weekje hier en we krijgen haar maar niet stil. Ze heeft haar laatste fles om 5 uur gehad, dus misschien heeft ze ook honger, maar ze wil de fles absoluut niet en begint te huilen als ik haar hem probeer te geven. Ook het groentehapje wil ze niet. Zelfs constante aandacht helpt niet, op een gegeven moment zit ze dan op je schoot te krijsen.
WAT moet ik doen...?????
Een wanhopige (en zelf zeven maanden zwangere) Suzanna
Hoe werkt dat dan? Gewoon 's nachts geen eten meer geven of uitstellen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:25 schreef melonovy het volgende:
Voor de nachtvoedingen heb ik een slaaptraining gebruikt, na een week sliep Chiara door. Ik heb eht een paar keer moeten herhalen, maar de methode werkt wel.
Ik heb altijd alle nachten in mijn uppie gedaan dus ik ben altijd degene geweest die hem heeft getroost. Gewoon speentje erin, aai over het bolletje en dan even laten huilen, heel zielig dat wel. Meestal was het na een paar minuten gelukkig over bij Bram. Ik weet trouwens precies wat je bedoeld hoor, het is zoveel makkelijker om gewoon even aan te leggen en dan kan iedereen tenminste weer een paar uur slapen. Maar echt dit werkt op de lange termijn!! Ik heb dit net als Melonovy tegelijkertijd met slaaptraining gedaan. Dus heel consequent niet het bed uithalen, alleen troosten in bed. En dan weglopen en pas na 5 minuten weer terugkomen om te troosten. Het klinkt echt heel hard (tenminste dat vond ik) maar geloof me, het werkt echt!! Bram was volgens mij ook ongeveer zo oud toen ik de nachtvoedingen af ging schaffen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:34 schreef E.T. het volgende:
Hoe hebben jullie dat in de praktijk toegepast?
Gewoon laten huilen, en dan af en toe even troosten? En maakt het dan nog uit wie troost? (ik heb wel eens het idee dat 's avonds en 's nachts papa makkelijker troost, alsof ze mij 'ruikt' "ha! borstvoeding" )
Ik ben nu namelijk ook wel van de makkelijke: als Saskia 's nachts huilt pak ik haar en tien minuten later slaapt iedereen weer.
En Karin, wat voor pap gaf je dan?
En werkt dit dus ook bij een kind van 7,5 maand? En dan zeker wel aan te raden om hier in het weekend mee te beginnen toch?
Bleh.. zulke dingen zijn eigenlijk helemaal niet leuk ...
Ik heb inderdaad mijn buren ingelicht maar die hoorden gelukkig helemaal niets.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:45 schreef E.T. het volgende:
Had je nog een maximum-tijd? (dat als ie na bijv. een kwartier nog huilt dat je 'm dan toch nog aanlegt?)
En heb je de buren ingelicht (de buurvrouw slaapt aangrenzend.. ik kan me voorstellen dat zij ook wakker wordt als ik Saskia laat huilen) ?
En of hij sterk isquote:Op woensdag 6 oktober 2004 07:37 schreef Rewimo het volgende:
Snoopy, heeft het gewerkt met de dekentjes dwars? Of is Morris zo'n sterke beer dat ie ze nog wegkrijgt?
Fijn he?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:34 schreef snoopy het volgende:
[..]
En of hij sterk isAls ik niet oplet duwt ie zichzelf zo van zijn aankleedkussen af.
Na een keer of 100 lukt je dat wel hoorquote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:50 schreef Karin het volgende:
Gefeliciteerd tante Catootje!!klinkt inderdaad als mijn bevalling, klote hoor
En mama horen zeggen is zo![]()
gisteravond vroeg Peet me wat ik ging doen vandaag. Dus beetje vertellen over boodschappen doen, opruimen en vooral met Bram spelen, knuffelen en zeggen hoe lief ik hem vind. Toen vroeg ik me ook af of ik het droog zou kunnen houden als ik ooit een keertje "mamma ik vind je lief" terug zou horen![]()
Dat is goed E.T.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:12 schreef E.T. het volgende:
Bar, zijn het niet gewoon regeldagen? Thijs stemt dan zijn nieuwe voedingsbehoefte af. En dat is 'overdag meer wakker' = meer energie nodig = meer eten.
Een paar dagen doorbijten (en voeden tot je er bij neervalt) en dan is alles weer ok![]()
Saskia heeft afgelopen nacht trouwens redelijk goed geslapenZe is maar 1 keer geweest
Om 11 uur hebben we 200cc fles met rijstebloem gegeven, daarna nog een paar slokken bij mij en toen sliep ze tot 4 uur. Ondertussen stonden mijn borsten op ontploffen dus ze heeft goed bij kunnen drinken en om half 8 moesten we haar wakker maken.
(en toen wilde ze dus weer niet drinken) Op m'n werk begon ik na m'n eerste kopje koffie te lekken en ik had vandaag een kolfopbrengst van ruim 400cc! (normaal max.250) Het lijkt er dus op dat ze overdag in die kleine beetjes die ze dan normaal drinkt evengoed wel aardig wat binnenkrijgt.
Ik heb vannacht dus al best goed geslapenVanavond maar weer hetzelfde ritueel, (om 11 uur helemaal volproppen) en hopen dat 't weer hetzelfde gaat
![]()
Ik heb ook nog steeds niks gehad ondanks de beloftes........grmbl volgens mij heb ik bij mijn ouders nog een probeersetje staan. Ik ben daar in het weekend. Als er ook buikjesolie bijzit zal ik het je zeggen, dan stuur ik het naar je toe! Jolie gaat ook meestal tussen half 9 en half 10 s avonds pas badderen of docuhen hoor.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:17 schreef Anitra het volgende:
Psies met dat blazen laat ik hem schrikkenAlleen is hij daar al aan gewend inmiddels, hij blaast nog net niet terug
Savonds na het bad word Djulian ingesmeerd met bedtime bathlotion en dat werkt best goed hier. Buikjesolie heb ik nog nooit van gehoord, toch maar eens naar kijken danals ik ooit nog geld krijg Ik wil het badderen wel naar vroeger op de avond zetten, maar na het eten moet ik echt tot rust komen van het koken, dus rond 7 of 8 uur red ik echt niet.
De eerste keer dat Jolie echt naar me lachte zat ik met m'n zus aan de telefoon en Jolie lag op m'n schoot en dacht dat ik het tegen haar hadquote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:29 schreef pluisje het volgende:
Hij gaat wel steeds meer babbelen en lachen, zodra hij maar denkt dat je tegen hem praat ligt ie helemaal in een deuk, zo schattig
Lief is dat he, als ze naar je lachen! Thomas draagt trouwens ook al maat 68. Onze reusquote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:32 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
De eerste keer dat Jolie echt naar me lachte zat ik met m'n zus aan de telefoon en Jolie lag op m'n schoot en dacht dat ik het tegen haar had![]()
En over groeien wil ik het niet eens hebbenmaat 68 draagt ze al.... het zit allemaal wel een beetje wijd maar anders heeft ze koude beentjes en armen
![]()
Ik weet nu al dat ze dat niet vol kunnen houdenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:15 schreef pluisje het volgende:
3 weken? Belachelijk
Neehoor je bent niet dement. Ik heb hem verwijderd omdat luckepuck haar reactie in het verkeerde topic had geplaatst. Bitch slappin' ouders moderatie 7quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:18 schreef Anitra het volgende:
Huh? ik had gereageerd op jouw luckepuck en ik zie de post niet meer. Zal ik dan toch zo dement zijn?Maar wou dus zeggen dat je op je eigen gevoel moet af gaan
Bitch slappin' ouders moderatie 7 ik was errug blont...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:18 schreef Anitra het volgende:
Huh? ik had gereageerd op jouw luckepuck en ik zie de post niet meer. Zal ik dan toch zo dement zijn?Maar wou dus zeggen dat je op je eigen gevoel moet af gaan
die fles is overbodig... zegggen ze... naar mijn idee is 2x 230 cc melk op een dag helemaal niet slecht (1x dmv pap en 1x dmv een fles melk dus) maar volgens hunnie is ie overbodig.....quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:01 schreef snoopy het volgende:
Lekker Anitra, wat tijd voor jezelf en oma ook weer gelukkig![]()
Luckepuck, waarom mag ze die fles dan niet? Wat is daar mis mee?
Lekker blijven geven hoor, gaat toch goed met Suus!
bij alicia loste ik dat gewoon op met een paraplu. En onder de jas geen eigen jas (hooguit een vestje) en boven de jas gedragen haar eigen jas. Ze hebben wel een mutsje op bij mij (ook onder de jas, maar hun bolletjes steken er bij mij bovenuit (mjjn jas kan niet verder dicht)quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:03 schreef Catootje het volgende:
Ik worstel ook altijd met wat aan te trekken met draagzak en zo.. hoe los je dat op met regen, hmm. Ik had gehoopt dat jullie dat wisten![]()
Het eerste is niet een oplossing voor nu jammergenoeg, het tweede heb ik niet in huis, maar ga ik gelijk op boodschappenlijssie zetten (je weet maar nooit of het er is, (en het kon nog wel eens koddig staan ook)quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:03 schreef Rewimo het volgende:
Wachten tot het droog is?Ik zou het niet weten, tenzij je een zuidwestertje hebt in Jaydenformaat...
het is net superver alleen op mijn tempo doen we er in totaal anderhalf uur over om heen en terug te komen (ik ben een behoorlijke slak nog steeds)quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:08 schreef Jelief het volgende:
Moet je erg ver ET? anders lijkt mij een mutsje nog wel een redelijke oplosing, houdt wat regen tegen en houdt Jayden warm. Werkt natuurlijk niet als het stortregent. en een tweede mutsje mee voor de terugweg?
niemand in de buurt die de wagen naar beneden kan tillen voor je? nee tuurijk niet daar heb je vast zelf ook wel aan gedacht...
nope helaasniet. De meeste buren verstaan mij niet eensquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:22 schreef lady-wrb het volgende:
he bah, wat akelig dan, is er niemand die je even met de auto kan brengen? misschien een aardige buurvrouw/man?
Dat vraagt om een foto! al heb je je handen nu wel vol...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:30 schreef Knorretje het volgende:
[..]
(heb 6 mutsjes gevonden (overwegend meisjesspul, dus das nog wel komisch ook om zo evt aan te moeten komen bij het cb))
Ik kijk aan hoe ze is na 4 uurtjes, heeft ze koorts/verhoging dan krijgt ze er nog 1, is haar temp normaal en is ze blij en vrolijk dan krijgt ze er geen 1 meer. Hier had ze gewoon elke keer nog verhoging, dus gewoon nog een paramolletje...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 12:22 schreef pluisje het volgende:
Geef je haar dan 4 uur later weer paracetamol? Dat werd mij namelijk verteld, dat je dat dan wel na 4 uur steeds moet herhalen, omdat ze anders een koortstuipje kunnen krijgen. En daar schrok ik toen al zo van, dat ik maar gewoon helemaal geen paracetamol heb gegeven.
In dat geval zou ik er idd ook uiterst voorzichtig mee om gaan ja.. Hier komt dat gelukkig niet voor en ik heb gewoon gemerkt dat Suus heel erg heftig reageert op die entingen... dus dan is de keuze al vrij snel gemaakt..quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 12:44 schreef Karin het volgende:
Ik gaf Bram altijd een paracetamolletje als hij begon te huilen, klokslag 3 uur na de prik. Misschien is het wel helemaal niet nodig en dan is het zonde om al bij voorbaat een paracetamol te geven. Ik ben er namelijk niet zo happig op, ik ben zelf heel allergisch voor Paracetamol en in de rest van de familie komen ook veel medicijnallergien voor. De eerste keer was ook echt doodeng.
Dat zou een nog grotere ramp zijn...als ze dan even geslapen heeft in de wagen moet ik haar eruit halen (ik woon op de eerste verdieping) en dan weer in bed stoppen....dat heb ik al eerder geprobeerd maar toen sliep ze helemaal niet meer.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:21 schreef bixister het volgende:
zielig is dat, kun je de moeder/vader evt. bellen voor advies? en hebben ze je misschien een neusspray (speciaal voor baby's) meegegeven? ik zou denk ik ook wat met 'r gaan rondlopen of met de wandelwagen een blokje om gaan, wellicht valt ze zo wel in slaap. succes ermee.
ik stereliseer ook de flessen en spenen nog dagelijks en bewaar ze dan idd ook in de koelkast.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:13 schreef pluisje het volgende:
Las ergens iets van 3-4 maanden. Dus ik zou mogen stoppen, en het 2 keer per week mogen gaan doen geloof ik.
In de vaatwasser zou ik ze ook niet doen, die van ons zwiepert regelmatig de etensresten heel de machine door en wast niet altijd even goed af.
Ik spoel ze nu na elke keer dinken goed af (heb in totaal 3 flesjes in roulatie) en eens per dag wordt de boel uitgekookt, samen met de rondzwervende fopspenen. Daarna bewaar ik ze in de koelkast.
Was inderdaad best wel zwaar...ik had het ook niet van tevoren gedacht dat het zoveel werk en zo zwaar zou zijn. Inderdaad als je de moeder niet bent kun je verschillende 'huiltjes' ook niet uit elkaar houden...en dat was best wel frustrerend. Ik kende haar wel goed, kwam er eigenlijk elke week wel een paar keer, dus ze kende mij ook goed...maar ja, ze zal wel blij zijn om weer thuis te zijn!!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:19 schreef snoopy het volgende:
Jij hebt wel ff een zwaar weekje achter de rug Suzanna! Ik vind het knap hoor om een week op een 6 maanden oude baby te passen. Het is toch anders als jij de moeder niet bent. Weet helemaal niet hoe zo'n kindje in elkaar zit. En eigenlijk ook best zielig voor zo'n kindje![]()
had ik ook niet toen Piet nog in de wandelwagen paste, maar ik kon de bak van de wagen wel met kind en al naar boven tillen, waar hij dan lekker in bleef slapen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:17 schreef Suzanna het volgende:
Helaas heb ik niet zo'n huis waar je de wagen gewoon naar binnen kunt rijden...
Boos worden omdat een kindje huilt?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:55 schreef Suzanna het volgende:
P.S. Herkent iemand dat, het boos worden op zo'n kind omdat het niet WIL stoppen of niet KAN stoppen met huilen en gewoon niet weet wat het wil? dús met andere woorden: strontvervelend is...
"Breng een pan water aan de kook. Dompel hierin de flessen en laat ze ongeveer 3 minuten doorkoken. Voeg dan de spenen, opzetringen en doppen toe en kook alles nog 2 minuten door."quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:14 schreef Luchtbel het volgende:
Alles kan even lang in die bak hoor Pluis!
"Hang de opzetringen om de daarvoor bestemde staaf in het midden, plaats de fles op de schuine haken en leg de (flessen)spenen en doppen er tussen in en plaats de bak met deksel in de magnetron"quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:24 schreef pluisje het volgende:
[..]
"Breng een pan water aan de kook. Dompel hierin de flessen en laat ze ongeveer 3 minuten doorkoken. Voeg dan de spenen, opzetringen en doppen toe en kook alles nog 2 minuten door."
Oh is dat wat ik met al dat advies moet doenquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:44 schreef pluisje het volgende:
(en het advies wat je zelf meekrijgt hou je toch vaak aan)
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:46 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Oh is dat wat ik met al dat advies moet doen
Klopt inderdaad, ik heb een bovenhuis en dus gewoon een eigen halletje beneden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:52 schreef Suzanna het volgende:
Rewimo: dan zou ze in het trappenhuis liggen....beetje raar om je kind daar te laten liggen terwijl alle andere bewoners erlangs moeten...en haar zo mee kunnen nemen! ;-) maar ik denk dat jij een andere trap bedoelt.
Ahh, nee . . .quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 14:53 schreef Tinkepink het volgende:
Ik wilde jullie even laten weten dat Thomas vandaag is opgenomen in het ziekenhuis met een heftige vorm van pseudokroep of het rs-virus.
Het gaat naar omstandigheden redelijk met hem en hij kan gelukkig nog lachen! We proberen zo veel mogelijk bij hem te zijn, maar omdat Indy niet mee mag naar het ziekenhuis en het minimaal een half uur rijden is, wordt dat wel lastig.
Ik ga zo weer naar hem toe. Ik hou jullie op de hoogte.
Nee hoorquote:Op zondag 10 oktober 2004 21:58 schreef Belana het volgende:
Liam is in de fase "ik heb een eigen wil en zal dat laten merken ook" beland....
Hij gaat gewoon heeeeeel hard gillen en krijsen als het niet naar zijn zin is.... herkenbaar???
quote:Op maandag 11 oktober 2004 13:35 schreef pluisje het volgende:
Tobias was bij 8 weken en 3 dagen 60,5 cm en 6700 gram
quote:Op maandag 11 oktober 2004 13:42 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ja, maar wacht 's ff! Tobias heeft zware botten. Da's niet eerlijk
![]()
Morris is toch nog spekkiger dan Thomas, en dat is al een Dik Trom!quote:Op maandag 11 oktober 2004 13:12 schreef snoopy het volgende:
Morris is 9 weken en 3 dagen.
57 cm en 6325 gramKom maar op Pluisje
![]()
Hier liggen de zetpillen al klaar voor morgen. Ik hoop echt dat hij er morgen weinig last van heeft want hij heeft vandaag al een baaldag. Hij zit niet lekker in zijn velletje en krijst de heleboel bij elkaar. Hij is nu eindelijk rustig zodat we iig kunnen eten.quote:Op maandag 11 oktober 2004 17:33 schreef snoopy het volgende:
Morris heeft nu toch 39.1 graden koorts. Heb hem net een flesje en een paracetamol zetpil (halve) gegeven en hij slaapt weer. Zielepietje![]()
Sugar, ik heb gemeeld hoor
Tobias is nog erger hoorquote:Op maandag 11 oktober 2004 17:46 schreef Tinkepink het volgende:
Morris is toch nog spekkiger dan Thomas, en dat is al een Dik Trom!(60 cm en 5900 gr) Woei!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |