abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 september 2004 @ 09:49:48 #1
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22210648
Vervolg van Het grote kleine babietjestopic deel 27

Babietjes

17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Little-Angel
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
  zondag 26 september 2004 @ 09:50:28 #2
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22210650
En dit postte ik als laatst:

Ik heb even een lompe vraag, maar wat is in hemelsnaam zeepvrije wasgel? Ik had een paar verzorgingspaketten gekregen met Jolies geboorte. Maar is het gewoon om ze te wassen?

Wat doen/deden jullie allemaal met die allerkleinsten om 'te spelen'? Jolie ligt graag onder de babygym en kan dan ook helemaal tekeer gaan, alles beweegt en ze wordt er heel blij van. Dan moet ik wel een beetje uit de buurt zijn, of in ieder geval niet te veel bij d'r kijken want dan raakt ze in de war en ziet ze te veel tegelijk. Echt samen vindt ze het leuk om op schoot te liggen op d'r rug en dan proberen zichzelf om hoog te werken..of als ik d'r zittend neerzet, met d'r armen rechtvooruit te zitten en d'r hoofd zelf omhoog houden. Op d'r buik liggen en d'r hoofd omhoog doen, doet ze s morgens op haar bed als ik me aan het aankleden ben en na het drinken ligt ze meestal tegen me aan met d'r gezicht naar me toe dan gaat ze steeds d'r hoofd omhoog doen en gillen (van blijheid) Dat zijn toch gewoon leuke spelletjes voor haar leeftijd? Ik heb gister een blik geworpen in Oei ik Groei en daar wordt ik altijd zo onzeker van, daar staan altijd andere dingen in dan dat ik doe...
  Licht Ontvlambaar zondag 26 september 2004 @ 10:14:07 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_22210795
Gelukkig, ben ik dus niet de enige die dat heeft...

Luchtbel, ik heb een rubbereendje dat piept. Als ik Isa aan het verschonen ben, dan slaat zij dat eendje van de commode af. Af en toe dan duw ik er eens op, Isa ligt dan helemaal in een deuk. Verder leg ik haar onder de muziekmobiel als ik me gaa aankleden, dan ligt ze te lachen, kirren en mept dat hele ding bijna van het bedje af. Op het grote bed laat ik haar op de rug liggen, en dat doe ik 'tuut' op d'r neusje da's meestal ook een succes. De babygym vindt ze leuk om naar te kijken, maar ze heeft nog niet echt in de gaten dat ze daar ook mee kan spelen. Verder leg ik haar vaker op de buik, zodat ze haar hoofdje kan optillen. Of ik pak haar goed vast en laat haar 'vliegen' (dan til ik haar boven me uit, zij doet dan d'r hoofdje omhoog en d'r beentjes gestrekt en bekijkt de wereld eens van de andere kant...) Isa is supernieuwsgierig aangelegd, dus ik ga ook regelmatig met haar de kamer door en vertel dan wat wat is. Of we gaan de dwergpapegaai en de kanarie bekijken...

Oei ik groei beweert trouwens dat Isa nu haar tweede stapje zou hebben omdat ze te vroeg geboren is. Maar daar klopt volgens mij niks van, ik heb het idee dat we op het derde stapje afdenderen. Bovendien zie ik die stapjes niet zo echt.

Bedenk maar zo, we zijn allemaal nieuw. Jij en ik een nieuwe mama en Jolie en Isa een nieuw kindje. Jolie en Isa weten ook niet hoe het hoort, dus als we het niet helemaal volgens de regeltjes doen, zullen ze dat echt niet merken

Knuffels
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_22210811
Zeeprvije wasgel is idd om mee te wassen, maar dan zonder "echte zeep" (die kan de huid nl uitdrogen).

Tobias speelt ook zo, lekker overal tegenaan rammen. Of, vlak voor ie naar bed gaat, rustig in zijn box liggen met zijn mobile aan. Wat knuffeltjes om hem heen, die pakt ie dan op en slingert ie zijn box door.
Het mooiste vindt ie als ie zelf ergens muziek uit weet te krijgen, maar vlak voor ie naar bed gaat laat ik hem altijd een beetje rustige dingen doen, anders gaat ie helemaal hyper naar bed

En ik heb ook Oei ik groei...maar die gaan mooi niet bepalen wat Tobias leuk vindt om te doen
  zondag 26 september 2004 @ 10:24:46 #5
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22210856
Nee dat ook niet Pluisje maar maar maar daar staat dan in 'je kan het klemmen stimuleren' blablabla en dan denk ik, oh shit, moet dat ook nog Het lijkt meestal alsof ze zulke dingen vanzelf doet, ik ben al blij dat ik dat boek niet in huis heb ik kijk er soms in bij anderen, beter niet meer doen haha.

Maar goed ik ben dus niet de enige...wat ze ook heel leuk vind is iedere keer heel hard Hai naar d'r te doen, met een vrij luide begroeting erbij, dan gaat ze altijd terug gillen
pi_22211134
Ik ben blij dat ik dat Oei ik groei boek niet heb zeg. Zou je toch helemaal zenuwachtig van worden!

Masseren, praten en zingen vind een baby ook heel leuk. Zo'n ukkie heeft nog niet zo heel veel nodig aan echt speelgoed. Een rammelaar, muziekdoosje of knuffeltje is waarschijnlijk genoeg.
Morris vind het grote bad dus heel erg leuk. De waterstraal is interessant en de bubbels. Dat is ook een vorm van spelen. Kusjes op z'n blote buikie is ook leuk en tegen hem babbelen moet ie ook om lachen. Gisteren was het ook heeeeeeel interessant om naar de poezen te kijken. Die zijn soms ook reuze nieuwsgierig naar hem
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_22211376
Babbelen vindt Tobias inderdaad geweldig, gaat ie echt als een idioot liggen grijnzen. Of naar hem lachen...gaat ie terug liggen lachen, zo schattig

Ik heb Oei ik groei van mijn zus geleend, 1 keer gelezen. Toen werd ik helemaal depressief toen ik die kalender met sprongetjes zag. Volgens hun was een kleine baby ongeveer 1 week per maand een beetje te genieten, de rest van de tijd zou ie moeilijk zijn vanwege sprongetjes
Ik pak hem er heel soms nog wel eens bij, als ik zie dat Tobias opeens iets nieuws doet, om even te kijken of dat overeen komt zeg maar, en om eventueel te kijken of er nog tips instaan met bv spelletjes die hij daardoor leuk zou kunnen vinden. Maar echt veel heb ik er nog niet uitgehaald, ik word eigenlijk ook alleen maar onzeker van zulk soort boeken.

Het is ook zo "dwingend" geschreven altijd. Zo moet je het doen. Punt.
Als ze nou meer zouden zeggen "dit zou je baby misschien leuk kunnen vinden", zou ik het al veel leuker vinden om te lezen
pi_22211673
Kletsen vindt Myrthe leuk, ze maakt dan allerlei geluiden terug en gaat lachen.
TV kijken is leuk (bewegende beelden en geluid, als wij kijken kijkt ze soms 5 minuten geboeid mee tot ik haar wegdraai omdat het me niet goed lijkt als ze dat veel ziet).
Als ze op haar rug ligt: omhoogtrekken tot zit (onder de oksels of aan de armen). Daarna verder trekken tot staan, vindt ze al een tijd helemaal geweldig (ze begon er ook zelf mee in bad, daarna zijn we het met haar op het droge gaan doen).
Verder idd het speelkleed, kan ze soms een uur lang mee spelen. Of in de wipstoel bij een paar grote planten, keek ze graag naar (doe ik nu niet meer omdat ze vanalles in haar mond probeert te stoppen).
In de buikdrager of kinderwagen naar de supermarkt oid is ook erg leuk, kan ze overal rondkijken. Ik vind dat ook 'spelen' omdat zij toch niet begrijpt dat het voor mij meer een plicht dan spel is voor haar is alles wat nieuw is leuk.
Soms: zelf typen. Gezellig bij papa/mama op schoot.

vvvm,,k,l,,777777777777uyyyyyyyumçżççµçççççççç.......././
  zondag 26 september 2004 @ 11:54:14 #9
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22211754
Myrthe Wat een leuke foto Poemojn!
Wil je een keer een foto van Myrthe plaatsen waar d'r hele gezichtje opstaat? Ben gewoon nieuwsgierig!

Jolie kan soms ook wel een uur lang gillen zonder dat ze iets ziet terwijl ze op de bank ligt, dan is ze zo blij als ze zichzelf hoort ofzo dat ze steeds weer gaat! Maar jullie kinderen doen wel ongeveer hetzelfde dus!

Pluisje, het is iddd deprimerend om te lezen haha. Ik kijk soms gewoon om te zien, klopt dit of dat maar verder.... Ik heb een klein boekje een keer ergens bij gekregen dat heet 'Het babyboekje, 101 ideeen om een speciale mama te zijn' en daar staan een heleboel kleine dingetjes in die je kan doen en daar staan vaak wel leuke dingetjes bij.
pi_22211766
Goei tekst Myrthe
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_22212052
Een foto van haar gezicht:

(Dit is trouwens dat badschuim tegen verstopte neuzen, het schuimt nauwelijks :'( .)

[ Bericht 20% gewijzigd door poemojn op 26-09-2004 12:51:07 (ImageShack linkt weer niet door naar groot-formaat) ]
  zondag 26 september 2004 @ 12:34:18 #12
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22212328
Ach wat een klein dropje is het ook

Wij hebben nooit schuim in het babybadje
  † In Memoriam † zondag 26 september 2004 @ 12:44:22 #13
43556 miss_dynastie
pi_22212477
Myrthe
  zondag 26 september 2004 @ 13:26:35 #14
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22213196
Wat een lieve foto (al genoeg schuimfoto's gezien, dit is weer eens wat anders )
  zondag 26 september 2004 @ 13:53:09 #15
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22213677
quote:
Op zondag 26 september 2004 11:21 schreef pluisje het volgende:
Babbelen vindt Tobias inderdaad geweldig, gaat ie echt als een idioot liggen grijnzen. Of naar hem lachen...gaat ie terug liggen lachen, zo schattig

Ik heb Oei ik groei van mijn zus geleend, 1 keer gelezen.
-knip-
Het is ook zo "dwingend" geschreven altijd. Zo moet je het doen. Punt.
Als ze nou meer zouden zeggen "dit zou je baby misschien leuk kunnen vinden", zou ik het al veel leuker vinden om te lezen
Euh, ik wil niet zeuren, maar het is juist niet dwingend geschreven. Oké, er staan extreme voorbeelden in. Maar er wordt duidelijk uitgelegd dat dit kán gebeuren, niet dat dit móet gebeuren.
En als je kijkt naar die 'winkel van de gebeurtenissen' die ze tijdens een sprongetje ontdekken, staat er ook bij vermeld -and i quote-:
quote:

Bedenk steeds dat je baby nooit in één klap alle 'goederen' in deze winkel kan opkopen. Met .. weken krijgt hij voor het eerst toegang tot de winkel. Maar wannéér hij zich wát eigen maakt, hangt af van de interesse van de baby en de gelegenheid die hij krijgt.
Er wordt natuurlijk wel geopperd om datgene wat hem/haar dan interesseert om dat te stimuleren. Maar dat zou je ook doen als je het niet in een boek gelezen had.

Bij het ene kind gaat Oei wel op en bij de ander juist weer niet. Hier zit Léon redelijk in de lijn van Oei, dus voor ons is het wel een handig boek.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 26 september 2004 @ 16:41:53 #16
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_22216745
quote:
Op zondag 26 september 2004 13:53 schreef dutchie het volgende:

[..]

Euh, ik wil niet zeuren, maar het is juist niet dwingend geschreven. Oké, er staan extreme voorbeelden in. Maar er wordt duidelijk uitgelegd dat dit kán gebeuren, niet dat dit móet gebeuren.
En als je kijkt naar die 'winkel van de gebeurtenissen' die ze tijdens een sprongetje ontdekken, staat er ook bij vermeld -and i quote-:
[..]

Er wordt natuurlijk wel geopperd om datgene wat hem/haar dan interesseert om dat te stimuleren. Maar dat zou je ook doen als je het niet in een boek gelezen had.

Bij het ene kind gaat Oei wel op en bij de ander juist weer niet. Hier zit Léon redelijk in de lijn van Oei, dus voor ons is het wel een handig boek.
Dat is ook mijn ervaring.
Ik vond het boek bij Daan heel handig en bij Daan (nu ruim drie en een half jaar) waren de sprongetjes altijd heel erg duidelijk. Ook nog na de 8 sprongen die het boek beschreef (tegenwoordig gaat het boek tot 10 sprongen, dacht ik). En zelfs nu nog merk ik soms dat Daan een sprongetje heeft gemaakt (hij begon van de ene dag op de andere hele verhalen te vertellen, bijv.)
Bij Judith kan ik er geen touw aan vast knopen. Zij groeit niet in sprongen, volgens mij.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 26 september 2004 @ 16:42:11 #17
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_22216749
Nou, ik vind het toch naar overkomen eerlijk gezegd. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ik krijg er net als Luchtbel zo'n gevoel bij dat je allerlei dingen "moet", en daar kan ik bij die ukkies niet zo goed tegen.

Ik vind het wel leuk om te kijken, het is minder erg dan andere boeken, maar ik ben niet zo van de opvoedingsboeken volgens mij.
  zondag 26 september 2004 @ 16:52:37 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_22216997
Wij zijn ook niet zo van de boeken, we merken wel wat er komt. Maar het is denk ik soms leuk om eens wat te lezen, als herkenning.

Liam is een beetje sneu, er komen 3 of 4 tanden tegelijk door en dat doet zeer!! We hebben gelukkig van dat spul in huis wat je erop kan doen en dat helpt wel. Maar het blijft sneu, hij is er helemaal zielig van en eet slecht. Ik hoop voor hem dat ze snel door zijn!
stormy waters...
sailin'
  zondag 26 september 2004 @ 17:08:01 #19
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_22217387
Ach gossie, krijgt ie tandjes, wat op zich best cool is, is ie er naar van...
Kusje voor Liam
  zondag 26 september 2004 @ 17:15:59 #20
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22217607
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:42 schreef pluisje het volgende:

Ik vind het wel leuk om te kijken, het is minder erg dan andere boeken, maar ik ben niet zo van de opvoedingsboeken volgens mij.
En ik ben ws nog net ff erger

Arme Liam, knap maar gauw op jochie!

Even hier verder over het babyzwemmen. Wij gaan ws donderdag of volgende week dinsdag voor het eerst. Maar hoe doen jullie dat met je spullen enzo daar? En wat doe je eerst jezelf omkleden? Of de baby? En met een zwemring bedoelen ze gewoon een zwemband neem ik aan?
pi_22217717
Zo ik zal me ook hier even netjes komen melden
En ik heb meteen een vraagje: Morgen is mijn fantastische kraamhulp voor het laatst en de eerste afspraak op het consultatiebureau duurt nog wel even Hoe kom ik die periode door? Kan ik het echt zonder hulp? Ga ik geen vreselijk belangrijke dingen vergeten te doen (tot een paar dagen terug wist ik bijv. niet dat m'n kind vitamine K en D moest hebben...)?
Zijn er boeken waar ik belangrijke (praktische) dingen in terug kan vinden? Of is jullie ervaring dat je dat helemaal niet nodig hebt?

Belana wat vervelend dat Liam een beetje zieligjes is. Ik hoop ook snel dat die tanden snel door zijn!
  zondag 26 september 2004 @ 17:23:33 #22
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22217800
Piglet lieve schat, je weet dat Lucas moet eten, plast en poept en slaap nodig heeft?

Ja? Dan komt alles goed!

Gewoon doen wat je de afgelopen dagen met je kraamhulp hebt gedaan en alles komt voor elkaar!

En als je twijvelt dan kan je gewoon bellen naar het consultatieburo!
pi_22217932
Het cb heeft meestal ook een inloopspreekuur dus daar kun je evt ook nog terecht.
Verder kun je weinig fout doen, niet op je kind afreageren als je je onzeker of gestresst voelt, dan komt het wel goed.

(En wat betreft 'Oei ik groei' sluit ik me aan bij Dutchie en Grijs.)

Belana, op zich wel handig dat er een paar tanden tegelijk doorkomen, scheelt weer een paar hangerige periodes. Maar wel sterkte nu hè!
pi_22218483
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:23 schreef Luchtbel het volgende:
Piglet lieve schat, je weet dat Lucas moet eten, plast en poept en slaap nodig heeft?
Eten? Check!
Plassen? Check!
Poepen? Check!
Slapen? Check!
quote:
Ja? Dan komt alles goed!

Gewoon doen wat je de afgelopen dagen met je kraamhulp hebt gedaan en alles komt voor elkaar!
Gelukkig! Stom zeg dat je je zo onzeker kunt voelen met zo'n kleintje in huis... Maar hij is zo lief, ik wil gewoon niks 'fout' doen.
  zondag 26 september 2004 @ 17:54:55 #25
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22218584
Tuurlijk, maar gewoon ff geen nieuwe gekke dingen probveren totdat je zo gewend bent, het gaat vast goed! En wij zijn er ook nog!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')