Zoals?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:45 schreef CleeJee het volgende:
De Mac heeft ook wel wat eigenaardige dingen hoor....ik was cynisch over de McCool: dat is een glas frisdrank met een lading softijs erbovenop en een rietje....mij niet gezien!
Ok dan. Maar ik huiver bij de gedachte van "Patat van Adje" en "Broodje van Kootje".quote:Op maandag 20 februari 2006 16:21 schreef Vava het volgende:
Mwah, sneu, als je er elke dag gaat eten omdat je geen vreemde dingen wilt eten is het tamelijk sneu. Maar gewoon een keertje tussendoor iets halen bij een Chinese Mac vind ik wel grappig!
Ik snap dit soort opmerkingen nooit?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:53 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Zoals?
Ik vind een beetje sneu om in China naar de Mac te gaan.
In China kun je voor zeer weinig geld naar allerlei kleine Chinese restaurants. Chinees eten is erg divers en lekker. Als je toch in een ver, exotisch, vreemd land zit, dan probeer je toch ook lokale voedsel uit?quote:Op maandag 20 februari 2006 16:31 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Ik snap dit soort opmerkingen nooit?
Waarom sneu?
Daar heb je gelijk in. Het doet me me alleen een beetje denken aan het dertien-in-dozijn-niet-mainstream-willen-zijn-en-er-altijd-zo-overduidelijk-voor-uit-willen-komen-personen.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:40 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
In China kun je voor zeer weinig geld naar allerlei kleine Chinese restaurants. Chinees eten is erg divers en lekker. Als je toch in een ver, exotisch, vreemd land zit, dan probeer je toch ook lokale voedsel uit?
Het kan zelfs onverwachte verrassingen opleveren. In Peking wees ik bij de Mac op de gok iets aan van een plaatje. Zag er uit als een gewone hamburger, maar bleek de McSambal of zoiets. Héét!quote:Op maandag 20 februari 2006 16:21 schreef Vava het volgende:
Mwah, sneu, als je er elke dag gaat eten omdat je geen vreemde dingen wilt eten is het tamelijk sneu. Maar gewoon een keertje tussendoor iets halen bij een Chinese Mac vind ik wel grappig!
Preciesquote:Op maandag 20 februari 2006 17:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Het kan zelfs onverwachte verrassingen opleveren. In Peking wees ik bij de Mac op de gok iets aan van een plaatje. Zag er uit als een gewone hamburger, maar bleek de McSambal of zoiets. Héét!![]()
Ik maak er bepaald geen gewoonte van in exotische landen Westers fastfood te eten, maar zo af en toe is het best grappig.![]()
That's my girlquote:Op maandag 20 februari 2006 18:30 schreef Vava het volgende:
[..]
Preciesen ik vind het ook nog steeds grappig dat ik in Jeruzalem in een Kosjere MacDonalds ben geweest
Verder ben ik wel van plan om in China wat uit te gaan proberen van eten hooralleen ik ga geen ondefinieerbare dingen naar binnen werken, voor ik het weet eet ik hond ofzo
en daar heb ik weinig zin in.
Of een McArab in Egyptequote:Op maandag 20 februari 2006 18:30 schreef Vava het volgende:
[..]
Preciesen ik vind het ook nog steeds grappig dat ik in Jeruzalem in een Kosjere MacDonalds ben geweest
Verder ben ik wel van plan om in China wat uit te gaan proberen van eten hooralleen ik ga geen ondefinieerbare dingen naar binnen werken, voor ik het weet eet ik hond ofzo
en daar heb ik weinig zin in.
Jaaaa supermarkten in het buitenland zijn altijd erg leuk!! Een Chinese supermarkt bezoeken komt vast wel goed!quote:Op maandag 20 februari 2006 19:07 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Of een McArab in Egypte![]()
En in Peking heb ik bij de mac een keer pannekoeken op
Wij zijn een maand in SHanghai geweest (voor werk). Het chinese eten is echt onwijs lekker, maar een lekkere mcChicken af en toe gaat er prima in hoor![]()
En wat ik heel leuk vond is een keer naar een supermarkt gaan. Al iets van 30 (!) soorten eieren bijvoorbeeld hadden ze er. Of een varkanspoot.... Vond ik echt heel tof om te zien wat er daar nu in de winkels lag.
Goeie reis!!
P.S. verwacht geen babi pangang in China hoor
Idd aan zulke mensen erger ik me ook dood. Het lijkt ook wel of je nooit naar toeristische dingen mage gaan. Het moet per se iets met de locals zijn, leuk voor een keer maar echt niet altijd.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:55 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Het doet me me alleen een beetje denken aan het dertien-in-dozijn-niet-mainstream-willen-zijn-en-er-altijd-zo-overduidelijk-voor-uit-willen-komen-personen.
Als jij totaal niet zo bent, en ik alleen maar jouw manier van typen verkeerd heb geinterpeteerd, laat het langs je gaan.
Het is mijn uiting naar dit soort mensen.
Verder neemt het niet weg dat ik het niet met je eens ben.
Een soort van foodcourt? Daar ben ik dol opquote:Op maandag 20 februari 2006 21:49 schreef CleeJee het volgende:
@ Vava: ik zou gaan eten onder de Mac aan het begin van de winkelstraat, links naast de Mac kun je namelijk via een trap naar beneden, en dan kom je in een grote zaal met stuk of 30 eettentjes en kun je echt mega goedkoop en enorm lekker eten!
Boxquote:Op maandag 20 februari 2006 20:13 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Idd aan zulke mensen erger ik me ook dood. Het lijkt ook wel of je nooit naar toeristische dingen mage gaan. Het moet per se iets met de locals zijn, leuk voor een keer maar echt niet altijd.
Ik kan je trouwens vertellen dat de mac na 3 x weken srilankaans voedsel super goed smaakt! Zo dat was echt lekker en de hamburgers die ik overhad had ik ik netjes weg gegeven.
Euh, je mag oneens met me zijn. Prettige dag verder.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:55 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Het doet me me alleen een beetje denken aan het dertien-in-dozijn-niet-mainstream-willen-zijn-en-er-altijd-zo-overduidelijk-voor-uit-willen-komen-personen.
Als jij totaal niet zo bent, en ik alleen maar jouw manier van typen verkeerd heb geinterpeteerd, laat het langs je gaan.
Het is mijn uiting naar dit soort mensen.
Verder neemt het niet weg dat ik het niet met je eens ben.
Pfff wat een middelmatig antwoord zegquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:38 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Euh, je mag oneens met me zijn. Prettige dag verder.
Ja, Vava, inderdaad een foodcourt! De foodcourt ligt aan dé winkelstraat van Beijing, de Wangfujing Dajie. De ingang zit links naast de McDonald's (als je ervoor staat), als je binnen komt, ga je gelijk met een trap naar beneden en komt de geweldige eetlucht je al tegemoet!quote:Op maandag 20 februari 2006 21:50 schreef Vava het volgende:
[..]
Een soort van foodcourt? Daar ben ik dol op![]()
Ik ben van plan om een keer een middag naar die winkelstraat te gaan en foudcourts vind ik echt heel erg leuk! Dus dat wordt zeker een keer eten daar! Misschien wel vakerquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:44 schreef CleeJee het volgende:
[..]
Ja, Vava, inderdaad een foodcourt! De foodcourt ligt aan dé winkelstraat van Beijing, de Wangfujing Dajie. De ingang zit links naast de McDonald's (als je ervoor staat), als je binnen komt, ga je gelijk met een trap naar beneden en komt de geweldige eetlucht je al tegemoet!
Je koopt een puntenkaart en je kunt echt rondlopen en uitkiezen wat je wil door de gerechten die ze hebben staan aan te wijzen, helemaal geweldig!
In het weekje Beijing heb ik er toen 2 keer gegeten.....zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan plaatsen.
Thanks! Daar zal ik niet intrappenquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:48 schreef CleeJee het volgende:
O ja, Vava, nog een tipje: trap niet in de trucs van de Kunst-studentjes (tieners die hun schilderijen aan willen prijzen onder het mom van Engels oefenen).....
Ik heb er een keer gegeten, erg leuk! Ook nog een keer bij een andere foodcourt gegeten, onder de Silk Market maar die was stukken kleiner. Die aan de Wangfujing Dajie was echt groot! En lekker etenquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:44 schreef CleeJee het volgende:
[..]
Ja, Vava, inderdaad een foodcourt! De foodcourt ligt aan dé winkelstraat van Beijing, de Wangfujing Dajie. De ingang zit links naast de McDonald's (als je ervoor staat), als je binnen komt, ga je gelijk met een trap naar beneden en komt de geweldige eetlucht je al tegemoet!
Je koopt een puntenkaart en je kunt echt rondlopen en uitkiezen wat je wil door de gerechten die ze hebben staan aan te wijzen, helemaal geweldig!
In het weekje Beijing heb ik er toen 2 keer gegeten.....zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan plaatsen.
Ja, ik vond het echt lekker daar!quote:Op zondag 5 maart 2006 17:44 schreef CleeJee het volgende:
Wow Vava, als ik jouw belevenissen zo lees krijg ik weer enorme heimwee!!
Gaaf dat je bij de Food Court heb gegeten!!!
Coolquote:Op zondag 5 maart 2006 21:22 schreef Vava het volgende:
En alvast een fotovan mij, blij dat ik op de Chinese Muur ben
[afbeelding]
Ook coolquote:
Nu was het vooral wat drukker als je de makkelijkste kant op ging, naar rechts dus. Naar links was het veel rustiger en kon je helemaal doorlopen tot een stuk ongerestaureerde muur. Erg indrukwekkend vond ik!quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja dat had ik ook, ik was er in november. Nog steeds wel druk, maar niet te. Normaal houd ik er niet van maar ik zat toen al drie maanden in China, dus een beetje de toerist uithangen was wel grappig.
Hey,quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:44 schreef CleeJee het volgende:
[..]
Foodcourt!!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:43 schreef CleeJee het volgende:
Hey Rob, wat gaaf man!!!!
Zo cool dat de tips ook opgevolgd worden, haha!
Hebben ze bij de ingang van de foodcourt bij die McD nog steeds de MacCool trouwens?
China is perfect zelf te doen!quote:Op maandag 13 maart 2006 10:43 schreef Keijs het volgende:
China is alleen vrij lastig om zelf t doen, bijvoorbeeld met regelen an treinkaartjes e.d.
In 2001 ben ik met Afriesj geweest door China en de reisleider trok soms als wij een stad aan het verkennen waren een hele dag uit voor het kopen, nogal bureaucratische (lees corrupte) zooi daar. Maar als je alleen naar Beijing gaat zou ik het wel op eigen houtje doen denk ik, hoef je alleen hotelletje te regelen en verder niks.
Voor 2 personen inlusief hotel, excursiepakket en belastingen was het ongeveer 1500 euroquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:07 schreef Jaguarized het volgende:
Vava, wat was jij kwijt voor je ticket?
Temperatuur is nu geloof ik iets van 17 graden dus kan best dat het eind april wel boven de 20 graden zit.quote:Op maandag 27 maart 2006 08:58 schreef amarena het volgende:
Meld!!! Ik ga 29 april een rondreis door China doen dus ik lees lekker even mee met dit topic.
Beijing is de laatste halte die we aandoen.
Kan iemand me een indicatie geven van de temperatuur en wat qua kleding aan te raden is? Ik hoorde rond de 20 graden of hoger.
Foodcourt lijkt mij persoonlijk ook een smaakvollere optie dan MacJuist leuk om de gerechten van de streek uit te proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |