hehequote:Op donderdag 9 maart 2006 21:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Concentreer je maar gewoon op pinyin, de 4000+ tekens krijgen vaak een andere betekenis afhankelijk van de combinatie, ernstig ingewikkeld. Een lonely planet talengidsje is alles wat je nodig hebt.
Het "Mandarin Phrasebook" taalgidsje van Lonely Planet is inderdaad een aanrader. Staat best veel in en het past in je broekzak dus je kunt het altijd meenemen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Concentreer je maar gewoon op pinyin, de 4000+ tekens krijgen vaak een andere betekenis afhankelijk van de combinatie, ernstig ingewikkeld. Een lonely planet talengidsje is alles wat je nodig hebt.
Daar leer je de tekens op zich niet mee hoorquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:08 schreef faberic het volgende:
Gebruik Hanyu Pinyin, chinees transcriptieschrift, dan kan je de tekens ook lezen. Daar zijn wel veel woordenboeken van geloof ik.
WRDA6, op geledraak.nl staat bv zo'n menulijst met een aantal gerechten en de chinese tekens ernaast. Verder heb ik inderdaad de LP mandarin-gids gekocht en 1-10 met handgebaren uit mn hoofdgeleerd, samen met wat standaard woorden zoals dankje, hallo, hotel etc. Meeste ook via geledraak.nl (audiofragmenten)quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:58 schreef WRDA6 het volgende:
Ik weet niet of het een probleem is dat ik deze topic na 10 dagen omhoog haal maar ik ben ook wel benieuwd of er nog meer mensen zijn dit iets kunnen vertellen over sites o.i.d. waar meer informatie staat.
@ Pink Floyd: ik heb wel interesse in je lijstje. Ik kan misschien zelf ook nog wat regelen via een Chinees die ik ken.
Bedankt voor je tip!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:24 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
WRDA6, op geledraak.nl staat bv zo'n menulijst met een aantal gerechten en de chinese tekens ernaast. Verder heb ik inderdaad de LP mandarin-gids gekocht en 1-10 met handgebaren uit mn hoofdgeleerd, samen met wat standaard woorden zoals dankje, hallo, hotel etc. Meeste ook via geledraak.nl (audiofragmenten)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |