abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35891325
Ik ga 4 weken door China backpacken en omdat mijn mandarijns niet bepaald goed te noemen is, leek het me handig om ook een plaatjesboek mee te nemen zodat ik iig dingen aan kan wijzen. Weet iemand waar ik die boeken kan kopen (liefst omgeving Utrecht)...Interglobe misschien?
Of misschien heeft iemand ook nog een handige site met nederlandse/engelse woorden vertaald in chinese tekens als link??
Alvast bedankt!
pi_35892185
Gewoon bij Bever of een goede boekhandel een 'Point it' boekje kopen dan.
pi_35892290

pi_35892698
bedankt k_man! Ik had geen titels waar ik op kon zoeken oid, ik zal eens rondgaan speuren naar een point-it boekje!
pi_35895903
Ik ken de point it boeken niet, maar als ik van de reguliere taalgidsen uitga zal er ongetwijfeld een hoop in staan wat je nooit nodig ('kunt u mij een juwelier aanraden') hebt en dat wat je echt nodig hebt ontbreken (bv 'verkoopt u ook tampons').

Als je eigen tekentalent je in de steek laat; Maak voor je reis foto's van dingen die jij essentieel vind om te kunnen kopen. En print dat. Bijvoorbeeld medisch; een foto van elk lichams deel en foto van pleister, hamer (hamer + hoofd = hoofdpijn) . Een foto van toiletpot en een foto van hondedrol is samen diaree.

Misschien ook belangrijk een foto van bus, trein en klok.

En nog belangrijker ik weet niet hoever je local gaat, maar in bijna elk gehucht is wel iemand die Engels spreekt.
pi_35896118
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:47 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Als je eigen tekentalent je in de steek laat; Maak voor je reis foto's van dingen die jij essentieel vind om te kunnen kopen. En print dat. Bijvoorbeeld medisch; een foto van elk lichams deel en foto van pleister, hamer (hamer + hoofd = hoofdpijn) . Een foto van toiletpot en een foto van hondedrol is samen diaree.
Ja grapjas, dat is dus precies het idee van het Point It boekje.
  FOK!fotograaf donderdag 9 maart 2006 @ 23:27:38 #7
17893 Forno
pi_35897308
Ik heb dat boekje ook meegenomen, en niet nodig gehad. Een klein boekje met woorden chinees - engels / engels - chinees is meer dan voldoende. (Of nederlandse vertaling natuurlijk) En dan is engels - chinees waarschijnlijk het enige dat je gebruikt, want van chinese tekens snap je toch geen hol. Zeker niet na 4 weken.

Noodzakelijk is het kunnen kopen van een treinkaartje en het vinden van een slaapplaats. De rest is vrijwel allemaal met handen en voeten te doen.
pi_35897500
Snappen niet nee, maar die karakters zijn wel handig om aan te wijzen.
pi_35897878
Wat in China ook wel handig is, dat is tellen met je handen van 1 tot 10.

Ideaal om in een winkel af te dingen of een prijs af te spreken met de taxi chauffeur.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:47:05 #10
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_35897961
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:27 schreef Forno het volgende:
Ik heb dat boekje ook meegenomen, en niet nodig gehad. Een klein boekje met woorden chinees - engels / engels - chinees is meer dan voldoende. (Of nederlandse vertaling natuurlijk) En dan is engels - chinees waarschijnlijk het enige dat je gebruikt, want van chinese tekens snap je toch geen hol. Zeker niet na 4 weken.

Noodzakelijk is het kunnen kopen van een treinkaartje en het vinden van een slaapplaats. De rest is vrijwel allemaal met handen en voeten te doen.
Het is idd wel zo dat het noodzakelijke al in een LP of Rough Guide staat, alleen leek me zo'n plaatjesboek meer gecategoriseerd. Ik vind de LP vaak nogal onlogisch ingedeeld en het is zo'n gezoek soms. Maar het is ook weer zo dat je na een tijdje wel weet wat hotel, eten, slapen etc is.
Bedankt voor alle tips iig al iedereen!
pi_35898186
Wat ook handig is om te onthouden: buyao (nee, dat wil ik niet). Zo hou je straatverkopers op een afstand.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35900536
Prijs afspreken in een winkel is niet zo heel moeilijk ze hebben overal een calculator waar je je prijs op in kan toetsen echt overal hebben ze zo'n ding en meestal ook nog van hetzelfde merk

En om straatverkopers op afstand te houden, als ik iets niet wilde hebben zei ik dat ik het al had, soms leek het dan wel of ik alles wat ik heel China te koop was al had maargoed, het werkte wel
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 10 maart 2006 @ 09:41:14 #13
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35903342
LP taalgidsje, werkt erg goed!

En mocht je met de trein reizen, leg het taalgidsje dan opvallend ergens neer. Zeker dat dan wat nieuwsgierige Chinezen het boekje opmerken en met je willen oefenen! Heb ik meermaals gedaan, echt geweldige ervaring!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')