abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 maart 2006 @ 18:28:04 #126
21503 Vava
Zoix!!
pi_35748290
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:44 schreef CleeJee het volgende:
Wow Vava, als ik jouw belevenissen zo lees krijg ik weer enorme heimwee!!

Gaaf dat je bij de Food Court heb gegeten!!!
Ja, ik vond het echt lekker daar!

Ik zie nu ook wat je usericon voorstelt zo'n Chinese stempel. Ik heb er een gekocht met mijn naam gewoon en mijn naam in het Chinees van jade en de vorm is draak (mijn chinese jaar )
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 5 maart 2006 @ 21:22:25 #127
21503 Vava
Zoix!!
pi_35754229
En alvast een foto van mij, blij dat ik op de Chinese Muur ben

Let's plant a tree
pi_35892339
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:22 schreef Vava het volgende:
En alvast een foto van mij, blij dat ik op de Chinese Muur ben

[afbeelding]
Cool

Ikke op de muur
pi_35896185
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:18 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Cool

[afbeelding]

Ikke op de muur
Ook cool

Waar was jij op de muur? staat misschien wel ergens in dit topic maar heb nu geen zin om terug te gaan lezen

En na een betere inspectie van de foto zie ik achter jou volgens mij hetzelfde stuk muur als achter mij, dus bij Badaling? Wij gingen naar links, de rustige en zwaardere kant dus
Let's plant a tree
pi_35896512
De naam komt me wel bekend voor, bolgens mij was ik inderdaad op dat stuk.
pi_35896545
Badaling is ook wel het meest bekende stuk, erg toeristisch ook maar dat viel nu wel mee, was nog geen druk seizoen.
Let's plant a tree
pi_35896671
Ja dat had ik ook, ik was er in november. Nog steeds wel druk, maar niet te. Normaal houd ik er niet van maar ik zat toen al drie maanden in China, dus een beetje de toerist uithangen was wel grappig.
pi_35896804
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja dat had ik ook, ik was er in november. Nog steeds wel druk, maar niet te. Normaal houd ik er niet van maar ik zat toen al drie maanden in China, dus een beetje de toerist uithangen was wel grappig.
Nu was het vooral wat drukker als je de makkelijkste kant op ging, naar rechts dus. Naar links was het veel rustiger en kon je helemaal doorlopen tot een stuk ongerestaureerde muur. Erg indrukwekkend vond ik!

Wat heb je drie maanden in China gedaan?

En dat toerist uithangen na een lange periode is leuk heb ik ook wel eens gedaan
Let's plant a tree
pi_35896864
Ik heb daar Engels gegeven op een college nabij Qingdao, was echt geweldig! Ga ook zeker voor een jaartje terug wanneer ik klaar ben met studeren.
pi_35897134
Goed doel dus Engels is daar nog niet zo bekend heb ik wel gemerkt maar wel populair aan het worden, ze willen het wel graag leren. Onze gids had Engels gestudeerd, die sprak heel goed en verstaanbaar Engels, hij geeft in de wintermaanden ook Engels
Let's plant a tree
pi_35901405
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:44 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Ja, Vava, inderdaad een foodcourt! De foodcourt ligt aan dé winkelstraat van Beijing, de Wangfujing Dajie. De ingang zit links naast de McDonald's (als je ervoor staat), als je binnen komt, ga je gelijk met een trap naar beneden en komt de geweldige eetlucht je al tegemoet!
Je koopt een puntenkaart en je kunt echt rondlopen en uitkiezen wat je wil door de gerechten die ze hebben staan aan te wijzen, helemaal geweldig!

In het weekje Beijing heb ik er toen 2 keer gegeten.....zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan plaatsen.
Hey,

Ik wil nog even zeggen dat ik gisteren ook bij het foodcourt heb gegeten en het was echt super super lekker! Zo vers en zo goedkoop, vandaag ga ik er weer heen. Zondag vertrek ik met de trein naar Xi'an voor foto's www.robenline.waarbenjij.nu

Echt bedankt voor de tip, het drinken is trouwens wel duur. 15 Yan voor een glas verse orange jus maar ja beijing kost echt geen drol.

Op naar foodcourt
  vrijdag 10 maart 2006 @ 09:43:18 #138
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35903375
Hey Rob, wat gaaf man!!!!
Zo cool dat de tips ook opgevolgd worden, haha!

Hebben ze bij de ingang van de foodcourt bij die McD nog steeds de MacCool trouwens?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_35959379
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:43 schreef CleeJee het volgende:
Hey Rob, wat gaaf man!!!!
Zo cool dat de tips ook opgevolgd worden, haha!

Hebben ze bij de ingang van de foodcourt bij die McD nog steeds de MacCool trouwens?
Foodcourt!!
pi_35971754
hey toevallig volgens mij heb ik van datzelfde kraampje een foto

foto laadt soms niet, wordt aan verbetering gewerkt
Let's plant a tree
  maandag 13 maart 2006 @ 08:47:42 #141
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_35982338
even een post om dit topic weer terug te vinden.

Vriendin en ik denken erover om dit jaar of week naar Beijing te gaan, of een rondreis door China te doen.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de shoestring reizen naar China?
  maandag 13 maart 2006 @ 10:13:19 #142
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35983649
@ Philipnorth: ik geef je één tip: regel het zelf!!
Koop de Lonely Planet, surf eens een paar dagen op internet, plaats wat vragen in fora als dit en laat ook zeker nog een deel van je reis open....succes verzekerd!
  maandag 13 maart 2006 @ 10:43:50 #143
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_35984303
China is alleen vrij lastig om zelf t doen, bijvoorbeeld met regelen an treinkaartjes e.d.

In 2001 ben ik met Afriesj geweest door China en de reisleider trok soms als wij een stad aan het verkennen waren een hele dag uit voor het kopen, nogal bureaucratische (lees corrupte) zooi daar. Maar als je alleen naar Beijing gaat zou ik het wel op eigen houtje doen denk ik, hoef je alleen hotelletje te regelen en verder niks.
  maandag 13 maart 2006 @ 10:55:34 #144
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35984548
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:43 schreef Keijs het volgende:
China is alleen vrij lastig om zelf t doen, bijvoorbeeld met regelen an treinkaartjes e.d.

In 2001 ben ik met Afriesj geweest door China en de reisleider trok soms als wij een stad aan het verkennen waren een hele dag uit voor het kopen, nogal bureaucratische (lees corrupte) zooi daar. Maar als je alleen naar Beijing gaat zou ik het wel op eigen houtje doen denk ik, hoef je alleen hotelletje te regelen en verder niks.
China is perfect zelf te doen!

Je bent er in 2001 geweest, je praat over 5 jaar geleden! Er is in die 5 jaar in China enorm veel veranderd!

Natuurlijk loop je nog steeds tegen de bureaucratie aan, maar een wat geoefend reiziger met aardig wat incasseringsvermogen en flexibiliteit red het makkelijk in China!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:07:06 #145
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36321999
Vava, wat was jij kwijt voor je ticket?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36338220
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:07 schreef Jaguarized het volgende:
Vava, wat was jij kwijt voor je ticket?
Voor 2 personen inlusief hotel, excursiepakket en belastingen was het ongeveer 1500 euro
Let's plant a tree
  maandag 27 maart 2006 @ 08:58:58 #147
105435 amarena
Just curious
pi_36396319
Meld!!! Ik ga 29 april een rondreis door China doen dus ik lees lekker even mee met dit topic.
Beijing is de laatste halte die we aandoen.
Kan iemand me een indicatie geven van de temperatuur en wat qua kleding aan te raden is? Ik hoorde rond de 20 graden of hoger.

Foodcourt lijkt mij persoonlijk ook een smaakvollere optie dan Mac Juist leuk om de gerechten van de streek uit te proberen.

[ Bericht 6% gewijzigd door amarena op 27-03-2006 10:35:49 ]
Veni vidi vici
  woensdag 5 april 2006 @ 19:24:41 #148
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_36684402
Over de muur: Janquilang naar Simaitai is een super stuk om te lopen. 10-12 kilometer, vaak nog in originele staat, en ZONDER toeristen. Alleen irritante mongolen
pi_36690271
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:24 schreef SnuggLe het volgende:
Alleen irritante mongolen
Zelfs daar van die verkopers
Let's plant a tree
pi_36690314
quote:
Op maandag 27 maart 2006 08:58 schreef amarena het volgende:
Meld!!! Ik ga 29 april een rondreis door China doen dus ik lees lekker even mee met dit topic.
Beijing is de laatste halte die we aandoen.
Kan iemand me een indicatie geven van de temperatuur en wat qua kleding aan te raden is? Ik hoorde rond de 20 graden of hoger.

Foodcourt lijkt mij persoonlijk ook een smaakvollere optie dan Mac Juist leuk om de gerechten van de streek uit te proberen.
Temperatuur is nu geloof ik iets van 17 graden dus kan best dat het eind april wel boven de 20 graden zit.

Voordeel van de foodcourt vond ik ook dat je het eten makkelijk aan kan wijzen
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')