abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35043996
quote:
Op maandag 13 februari 2006 02:21 schreef Vava het volgende:
Nog 1,5 ongeveer

Ik ben zo ontzettend benieuwd naar deze stad en heel blij dat ik er naartoe ga
Laat je ook nog weten hoe het was?
pi_35046477
quote:
Op maandag 13 februari 2006 17:41 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Laat je ook nog weten hoe het was?
jaaaa dat laat ik weten met een paar foto's!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35054980
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:46 schreef Vava het volgende:

[..]

jaaaa dat laat ik weten met een paar foto's!
Een paar? Pagina's vol willen we!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35055184
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:31 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Een paar? Pagina's vol willen we!
Maak je geen zorgen Mezelf kennende maak ik veel foto's ik heb al geheugenkaartjes geleend
Let's plant a tree
pi_35187676
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:22 schreef Vava het volgende:

[..]

Nu is het er rond het vriespunt, lekker koud dus! Maar vind ik niet erg, als het zo heet is is het idd allemaal al snel te ver
Winkelstraat ziet er ook wel goed uit! Is het leuk winkelen in Beijing?
Valt wel mee toen ik er was (zomer 2002). Je kan wel veel van die nepmerk artikelen, vooral kleding, kopen. Je moet wel die grote winkelstraten vermijden; daar is het enorm toeristisch en duur voor Chinese maatstaven. Toen ik er was, was Beijing een halve bouwput, dus het kan wel enorm veranderd zijn.

Nog zoiets: in de starbucks moet je zo'n 20 yuan voor een koffie betalen, terwijl het een hele maaltijd is in een kleine, lokale chinese restaurant. Prijzen kunnen dus enorm varieren.

Je moet trouwens over bijna alles de prijs onderhandelen. Veel mensen zijn bekwaam in het oplichten van naieve, vooral westerse, toeristen. Dus kijk uit.

Een fiets kopen is ook een must.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 14:16:12 #96
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35188141
Winkelen is best grappig in Beijing, zeker in kledingzaken! De jeugd die vecht bijna om wie je mag helpen, echt geweldig!
(nadeel is wel dat even rustig winkelen en rustig rondkijken er niet bij is....en het "nee, ik kijk alleen even" werkt daar niet!)
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_35201465
Nepmerkartikelen ben ik niet in geinteresseerd
Verder ben ik wel van plan om even door die mooie nieuwe winkelstraat te gaan lopen maar die marktjes lijken me veel leuker. En McDonalds het lijkt me best grappig om in een Chinese Mac geweest te zijn
Let's plant a tree
  maandag 20 februari 2006 @ 10:02:06 #98
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35280084
Dan zou ik voor de MacCool gaan :-P
pi_35285185
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:23 schreef Vava het volgende:
Nepmerkartikelen ben ik niet in geinteresseerd
Verder ben ik wel van plan om even door die mooie nieuwe winkelstraat te gaan lopen maar die marktjes lijken me veel leuker. En McDonalds het lijkt me best grappig om in een Chinese Mac geweest te zijn
Ik heb daar niet bij MacDonalds gegeten, maar is volgens mij hetzelfde als in Nederland. Alleen in Japan zijn echt anders (allerlei vreemde vismaaltijden).

Ik zou gewoon Chinees eten.
  maandag 20 februari 2006 @ 15:45:14 #100
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35290450
De Mac heeft ook wel wat eigenaardige dingen hoor....ik was cynisch over de McCool: dat is een glas frisdrank met een lading softijs erbovenop en een rietje....mij niet gezien!
pi_35290735
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:45 schreef CleeJee het volgende:
De Mac heeft ook wel wat eigenaardige dingen hoor....ik was cynisch over de McCool: dat is een glas frisdrank met een lading softijs erbovenop en een rietje....mij niet gezien!
Zoals?

Ik vind een beetje sneu om in China naar de Mac te gaan. Ook is de Mac daar relatief voor chinese begrippen duur.
pi_35291823
Mwah, sneu, als je er elke dag gaat eten omdat je geen vreemde dingen wilt eten is het tamelijk sneu. Maar gewoon een keertje tussendoor iets halen bij een Chinese Mac vind ik wel grappig!
Let's plant a tree
pi_35291905
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:21 schreef Vava het volgende:
Mwah, sneu, als je er elke dag gaat eten omdat je geen vreemde dingen wilt eten is het tamelijk sneu. Maar gewoon een keertje tussendoor iets halen bij een Chinese Mac vind ik wel grappig!
Ok dan. Maar ik huiver bij de gedachte van "Patat van Adje" en "Broodje van Kootje".
  maandag 20 februari 2006 @ 16:28:04 #104
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35292077
Nou Bijsmaak, die tref je niet hoor in downtown Beijing
pi_35292203
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:53 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Zoals?

Ik vind een beetje sneu om in China naar de Mac te gaan.
Ik snap dit soort opmerkingen nooit?
Waarom sneu?
Billie Holiday is Lady Day!
pi_35292537
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:31 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Ik snap dit soort opmerkingen nooit?
Waarom sneu?
In China kun je voor zeer weinig geld naar allerlei kleine Chinese restaurants. Chinees eten is erg divers en lekker. Als je toch in een ver, exotisch, vreemd land zit, dan probeer je toch ook lokale voedsel uit?
pi_35293077
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:40 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

In China kun je voor zeer weinig geld naar allerlei kleine Chinese restaurants. Chinees eten is erg divers en lekker. Als je toch in een ver, exotisch, vreemd land zit, dan probeer je toch ook lokale voedsel uit?
Daar heb je gelijk in. Het doet me me alleen een beetje denken aan het dertien-in-dozijn-niet-mainstream-willen-zijn-en-er-altijd-zo-overduidelijk-voor-uit-willen-komen-personen.
Als jij totaal niet zo bent, en ik alleen maar jouw manier van typen verkeerd heb geinterpeteerd, laat het langs je gaan.

Het is mijn uiting naar dit soort mensen.

Verder neemt het niet weg dat ik het niet met je eens ben.
pi_35293607
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:21 schreef Vava het volgende:
Het kan zelfs onverwachte verrassingen opleveren. In Peking wees ik bij de Mac op de gok iets aan van een plaatje. Zag er uit als een gewone hamburger, maar bleek de McSambal of zoiets. Héét!

Ik maak er bepaald geen gewoonte van in exotische landen Westers fastfood te eten, maar zo af en toe is het best grappig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2006 17:09:58 ]
pi_35296375
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:09 schreef k_man het volgende:

[..]

Het kan zelfs onverwachte verrassingen opleveren. In Peking wees ik bij de Mac op de gok iets aan van een plaatje. Zag er uit als een gewone hamburger, maar bleek de McSambal of zoiets. Héét!

Ik maak er bepaald geen gewoonte van in exotische landen Westers fastfood te eten, maar zo af en toe is het best grappig.
Precies en ik vind het ook nog steeds grappig dat ik in Jeruzalem in een Kosjere MacDonalds ben geweest

Verder ben ik wel van plan om in China wat uit te gaan proberen van eten hoor alleen ik ga geen ondefinieerbare dingen naar binnen werken, voor ik het weet eet ik hond ofzo en daar heb ik weinig zin in.
Let's plant a tree
pi_35296491
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:30 schreef Vava het volgende:

[..]

Precies en ik vind het ook nog steeds grappig dat ik in Jeruzalem in een Kosjere MacDonalds ben geweest

Verder ben ik wel van plan om in China wat uit te gaan proberen van eten hoor alleen ik ga geen ondefinieerbare dingen naar binnen werken, voor ik het weet eet ik hond ofzo en daar heb ik weinig zin in.
That's my girl
pi_35297866
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:30 schreef Vava het volgende:

[..]

Of een McArab in Egypte

En in Peking heb ik bij de mac een keer pannekoeken op

Wij zijn een maand in SHanghai geweest (voor werk). Het chinese eten is echt onwijs lekker, maar een lekkere mcChicken af en toe gaat er prima in hoor

En wat ik heel leuk vond is een keer naar een supermarkt gaan. Al iets van 30 (!) soorten eieren bijvoorbeeld hadden ze er. Of een varkanspoot.... Vond ik echt heel tof om te zien wat er daar nu in de winkels lag.

Goeie reis!!

P.S. verwacht geen babi pangang in China hoor
pi_35299859
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:07 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Of een McArab in Egypte

En in Peking heb ik bij de mac een keer pannekoeken op

Wij zijn een maand in SHanghai geweest (voor werk). Het chinese eten is echt onwijs lekker, maar een lekkere mcChicken af en toe gaat er prima in hoor

En wat ik heel leuk vond is een keer naar een supermarkt gaan. Al iets van 30 (!) soorten eieren bijvoorbeeld hadden ze er. Of een varkanspoot.... Vond ik echt heel tof om te zien wat er daar nu in de winkels lag.

Goeie reis!!

P.S. verwacht geen babi pangang in China hoor
Jaaaa supermarkten in het buitenland zijn altijd erg leuk!! Een Chinese supermarkt bezoeken komt vast wel goed!
Let's plant a tree
pi_35300740
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:55 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Het doet me me alleen een beetje denken aan het dertien-in-dozijn-niet-mainstream-willen-zijn-en-er-altijd-zo-overduidelijk-voor-uit-willen-komen-personen.
Als jij totaal niet zo bent, en ik alleen maar jouw manier van typen verkeerd heb geinterpeteerd, laat het langs je gaan.

Idd aan zulke mensen erger ik me ook dood. Het lijkt ook wel of je nooit naar toeristische dingen mage gaan. Het moet per se iets met de locals zijn, leuk voor een keer maar echt niet altijd.

Ik kan je trouwens vertellen dat de mac na 3 x weken srilankaans voedsel super goed smaakt! Zo dat was echt lekker en de hamburgers die ik overhad had ik ik netjes weg gegeven.
  maandag 20 februari 2006 @ 21:03:55 #114
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_35303198
Wat ik wel grappig vond toen ik in Peking een Big Mac bestelde is dat hij echt precies zo smaakt als in Nederland. Zo verbazingwekkend is dat natuurlijk niet maar ik vond het wel vreemd dat je ook 10.000km verderop dezelfde smaak kunt kopieren.
  maandag 20 februari 2006 @ 21:49:04 #115
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35305621
@ Vava: ik zou gaan eten onder de Mac aan het begin van de winkelstraat, links naast de Mac kun je namelijk via een trap naar beneden, en dan kom je in een grote zaal met stuk of 30 eettentjes en kun je echt mega goedkoop en enorm lekker eten!
pi_35305723
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:49 schreef CleeJee het volgende:
@ Vava: ik zou gaan eten onder de Mac aan het begin van de winkelstraat, links naast de Mac kun je namelijk via een trap naar beneden, en dan kom je in een grote zaal met stuk of 30 eettentjes en kun je echt mega goedkoop en enorm lekker eten!
Een soort van foodcourt? Daar ben ik dol op
Let's plant a tree
pi_35310385
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:13 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Idd aan zulke mensen erger ik me ook dood. Het lijkt ook wel of je nooit naar toeristische dingen mage gaan. Het moet per se iets met de locals zijn, leuk voor een keer maar echt niet altijd.

Ik kan je trouwens vertellen dat de mac na 3 x weken srilankaans voedsel super goed smaakt! Zo dat was echt lekker en de hamburgers die ik overhad had ik ik netjes weg gegeven.
Box
pi_35327476
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:55 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Euh, je mag oneens met me zijn. Prettige dag verder.
pi_35330722
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:38 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Euh, je mag oneens met me zijn. Prettige dag verder.
Pfff wat een middelmatig antwoord zeg

Ontopic:
Ik ga, zodra ik klaar ben met studeren (over duizend jaar ongeveer) ook een reis maken naar China.
Niet alleen Peking hoor, onder andere
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:44:55 #120
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35361602
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:50 schreef Vava het volgende:

[..]

Een soort van foodcourt? Daar ben ik dol op
Ja, Vava, inderdaad een foodcourt! De foodcourt ligt aan dé winkelstraat van Beijing, de Wangfujing Dajie. De ingang zit links naast de McDonald's (als je ervoor staat), als je binnen komt, ga je gelijk met een trap naar beneden en komt de geweldige eetlucht je al tegemoet!
Je koopt een puntenkaart en je kunt echt rondlopen en uitkiezen wat je wil door de gerechten die ze hebben staan aan te wijzen, helemaal geweldig!

In het weekje Beijing heb ik er toen 2 keer gegeten.....zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')