quote:
Op donderdag 2 februari 2006 23:53 schreef Vava het volgende:Ik ben wel heel benieuwd naar het eten trouwens! Die Pekingeend trekt me alleen niet zo :\\\\\\\')
Eten is echt super in China. Probeer ook een keer buiten het centrum te eten.
Ik ben in Peking en Shanghai geweest, maar Peking vond ik echt veel leuker. Vrij relaxed vond ik het, voor zo\'n grote stad. En de hoofdstraat is in het donker erg gezellig, met terrasjes etc overal.
We hebben ergens op een kruispunt, bij een mall in een foodcourt op de bovenste etage ontzettend lekker gegeten. Metro station Tiananmen sqaure, richting de winkelstraat lopen (langs de McDonalds). Volgende kruispunt aan je rechterhand (naast een andere McDonalds) is een mall. Daar op de bovenste etage.
Oh ja, vergis je inderdaad niet in de afstanden. Best wel even lopen hoor
![]()
. En ik vond de metro een uitkomst, eigenlijk. Voornamelijk eigenlijk goede ervaringen met chinezen.
Twee minder goede ervarigen: Eentje was dat een chinees begon te plassen in de metro
Schijnt normaal te zijn. Maargoed, je bent te gast in een land
![]()
.
En we hadden een riksja op een gegeven moment. Vantevoren een prijs afgesproken. En bij het hotel aangekomen, veranderde de prijs ineens van een bedrag voor z\\\'n tweeen naar hetzelfde bedrag p.p. Nee, dat truucje kenden we, daarom vantevoren duidelijk gezegd voor ons allebei. Maar hij hield vol. Heen en weer gesteggeld.
Op een gegeven moment hebben we het geld in zijn riksja gedaan. Werd hij agressief en begon Rene (partner) te bedreigen. Te porren en weg te duwen. Rene terug duwen. Op een gegeven moment had hij wel door dat dat nergens toe leidde. Toen begon hij hetzelfde met mij te doen. Ik stap naar achteren gedaan en nee schuddend naar hem gekeken. Toen hij weer terug naar Rene. Hem weer porren.
Toen zijn we gewoon naar het hotel gaan lopen, geld lag al in zijn riksja. Hij achtervolgde ons. Tot in het hotel. Wij naar de lift toe - hij achter ons aan. Op een gegeven moment kwam de lift, hij wilde de lift in. Wij hem terug duwen. En toen uiteindelijk droop hij af.
Ik weet niet of je met een taxi van het vliegveld naar Peking wilt. Maar bij het vliegveld staan dus allemaal mannetjes die je voor schandalige prijzen daar heen willen brengen. Voor het vliegveld is een rij, waar alle chinezen gaan staan, waar je een taxi met een meter kan nemen. Een officiele taxi. Die rij dus eerst zoeken
![]()
.
Goede vakantie gewenst