abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22312407
Toch wel zo'n beetje de belangrijkste band uit mijn verzameling. Ik vind zowel de periode met als zonder Peter Gabriel goed. Ja, zelfs de periode dat ze populair werden.

Fans van goede muziek, maar die het cd-werk van Genesis nog niet kennen zijn mazzelaars. Als je de nummers die je kent al goed vind, zal er een wereld voor je opengaan.

Aangeraden volgorde van kopen/luisteren/downloaden:
1. A trick of the tail (1976)
2. Seconds Out (live) (1977)
3. Selling England by the pound (1973)
4. Wind and wuthering (1976)

Daarna ben je of genezen, of verslaafd. In het laatste geval kan je verder gaan met:

5. Foxtrot (1972)
6. Duke (1980)
7. Nursery cryme (1971)
8. The lamb lies down on Broadway (1974), mijn favoriet
pi_22312440
The cinema show, land of confusion, mama, i can't dance
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 30 september 2004 @ 18:18:35 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_22312547
* Viking84 phil collins beter vindt dan peter gabriel
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 september 2004 @ 18:19:40 #4
14505 OProg
A Life in Music
pi_22312575
Ik zou Foxtrot al in de eerste lijst zetten, gewoon beginnen met 'Selling England'. daarna 'Foxtrot', 'Lamb' , 'ATOTT' , 'W&W' en dan 'Seconds Out'.

Daarna kan je nog bij het begin beginnen./
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_22312757
Ik denk dat ik zo'n mazzelaar ben dan aangezien ik nog maar bar weinig van ze ken, voor zover ik weet. Die 1e cd is dus dé aanrader?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  donderdag 30 september 2004 @ 18:54:22 #6
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_22313259
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:29 schreef Fixxxer het volgende:
Ik denk dat ik zo'n mazzelaar ben dan aangezien ik nog maar bar weinig van ze ken, voor zover ik weet. Die 1e cd is dus dé aanrader?
Nee , Selling England by the pound is dé aanrader. Maar alles van Trespass tot aan Seconds Out is erg mooi
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_22322349
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:54 schreef fripper het volgende:

[..]

Nee , Selling England by the pound is dé aanrader.
Haha ok dan heb ik toch het goeie album aangeklikt (andere waren niet voorradig)
pi_22323634
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:29 schreef Fixxxer het volgende:
Yep. Maar, zoals door anderen gezegd, Selling is zeker ook een goeie. Als ie binnen is (je download em? goed zo!), zoek daarna dan ook naar Trick en Wind. En Foxtrot voor naast Selling. Dan heb je een aardig idee waar Genesis voor staat.

Als je ze een paar keer gedraaid heb (geef het de tijd), geef dan ff feedback, wil je? Vinden we leuk
pi_22323708
Ik ken alleen Selling, maar ik ben eraan verslingerd, vooral aan Firth of Forth.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22324914
Hehe, das goed, wordt wel volgende week.
pi_22327865
Eigen volgorde:
  • Selling England by the Pound
  • Foxtrot
  • Trick of the Tail
  • The Lamb Lies Down on Broadway
  • Nursery Crime
  • Wind And Wuthering

Daarna ergens de beide livealbums (Genesis Live en Seconds Out) en Trespass en dan is de Steve Hackett periode wel vol .

alhoewel Steve Hackett - Voyage of the Acolyte uitstekend op Selling/The Lamb aansluit in mijn oren
  • "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
    pi_22328549
    Tot en met Duke kan ik Genesis erg waarderen (vooral de Nursery Cryme - Wind & Wuthering periode is geniaal). De eerste paar albums met PC als zanger zijn ook goed te pruimen, maar vanaf Abacab wordt het iets te commercieel naar mijn smaak. Favoriete nummers zijn toch wel Dancing with the Moonlit Knight, Watcher of the Skies, Fountain of Salmacis, Musical Box en uiteraard Supper's Ready

In november komt er btw een nieuwe dvd uit van Genesis "The Video Show" met alle clips die ze ooit opgenomen hebben - dus inclusief het materiaal uit de Ray Wilson periode en ook een Top of the Pops o.i.d optreden van I Know What I Like

Verder komt er in die maand ook een "Platinum Collection" uit van Genesis: 3 cd's vol met albumtracks en hits. Gelukkig niet alleen de PC periode, maar ook PG materiaal zoals Supper's Ready en The Cinema Show
    Nee.
    pi_37726542
    GrandWazoo had gelijk, Collins doet een perfecte imitatie van Gabriel op de eerste albums waarop hij leadzinger is. Ben nooit zo'n fan van Phil Collins geweest, maar op Trick of the Tail mis ik Gabriel eigenlijk helemaal niet
    pi_37727625
    Ik vind From Genesis to Revelation ook wel een leuke plaat
      donderdag 29 juni 2006 @ 23:25:08 #15
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_39374314
    *schop*

FGTR vind ik toch een wat mindere plaat. Als ze nou net als de Beatles, een "naked" versie zouden uitbrengen, zonder die vervelende orkestjes, zou het nog wat beter te pruimen zijn. That's me, dat op de meeste heruitgaven van FGTR als bonusnummer staat, heb ik altijd wel een fijn nummer gevonden.

Ben zelf een groot Genesis liefhebber, en kan de doorgewinterde fan ook Steve Hacketts "Genesis revisited" aanraden; ik vind zijn herinterpretaties van het eigen materiaal een stuk interessanter dan de meeste ander covers.
      zaterdag 7 oktober 2006 @ 22:40:42 #16
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_42466147
    uit een interview met Phil:
    quote:
    The loss of hearing is "still the same," he says. "You can fool yourself into thinking its getting better because your body adjusts, your brain adjusts to it." Still, "If I get in a crowded room with a lot of people talking, it's a nightmare for me. But the actual being onstage and playing, that's not a problem. Or has not yet been a problem anyway."

Because of that, he's open to a reunion of Genesis, the progressive rock band he joined as a drummer and later led to pop success as lead singer. "I put my hand on my heart here: I don't know what we're doing," he says of the group he left in 1996. "I know we're going to get together to do some playing around, just to see how it feels. I know if we do anything with that, we won't be doing it until next year.

"I think we're going to make it very special and it won't be a tour. It will be selective shows in selective cities," he adds. "I don't want to get stuck back on the road with a band I already left 10 years ago. I love the guys and we all get on great, but I think it should be kept to something special."
    en PG zegt in zn Moonclub video update ook dat Tony, Mike en Phil samen wat aan het uitproberen zijn, maar dat hij zelf voorlopig geen plannen heeft om iets met de oude Genesis-leden te doen.

Zou het er dan toch van komen?
      zondag 8 oktober 2006 @ 09:08:31 #17
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_42473451
    Ik hoop van wel, maar ben ook bang dat het dan misschien een greatest hits concertje wordt; invisible touch op repeat zetten en klaar. Maar goed, zelfs dat is beter dan helemaal niks Zou wel fijn zijn als PG en Steve Hackett ook wat medewerking gaan verlenen, dan krijg ik plots meer hoop op een fijne setlist
    pi_42474243
    PG wil toch niet meedoen?
    pi_42474482
    Eerlijk gezegd denk ik dat Gabriel het oude Genesis niet meer goed aankan (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat hij nu een slecht zanger is). En een reunie van Phil, Mike en Tony kan wat mij betreft zo de prullebak in, zelfs met enkele "mystery-guests"
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      zondag 8 oktober 2006 @ 12:55:34 #20
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_42476672
    Maar de stem van Phil is ook niet meer wat het geweest is. Phil als drummer en Ray Wilson op zang?
    pi_42477413
    The Carpet Crawlers
    Wel dan die versie van "The Lamb Lies Down On Broadway" en niet die remix op een van de latere albums.
    pi_42477870
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 12:55 schreef knars het volgende:
    Maar de stem van Phil is ook niet meer wat het geweest is. Phil als drummer en Ray Wilson op zang?
    Alsof Phil zich door Ray Wilson achter z'n drumkit zoulaten wegstoppen!
      zondag 8 oktober 2006 @ 14:10:04 #23
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_42478414
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 13:46 schreef MuadDib het volgende:

Alsof Phil zich door Ray Wilson achter z'n drumkit zoulaten wegstoppen!
    If only!

Elmo1608; ken je de live versie met Ray Wilson op zang? Klinkt ook erg goed, hij heeft een warme stem. Beter dan de Phil Collins versies en zeker beter dan die '99 remix
    pi_42479890
    quote:
    Ray Wilson? als ik een reunie wil zien dan wel in een echte lineup, niet zoals Queen enzo dat doet, dan kan je net zogoed naar een goeie coverband gaan..
    pi_42503630
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 10:45 schreef _Etter_ het volgende:
    PG wil toch niet meedoen?
    Zoals ik het had begrepen hadden ze allemaal wel zin in een reunie. Alleen heeft iedereen zijn eigen ding, waardoor ze het niet goed kunnen inplannen. Misschien over een paar jaar.
    Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
    FART FAQ:
    http://www.heptune.com/farts.html
    pi_42542480
    quote:
    GENESIS REBORN
    1 October 2006
    Veteran rockers turn it on again

IT'S been 10 long years, but Genesis are reforming for a money-spinning tour.

I can reveal that the band - Phil Collins, 55, Mike Rutherford, 56 tomorrow, and Tony Banks, 56, - will reunite next year for a massive jaunt around Europe and the US.

In their time, Genesis sold more than 130 million albums and are still one of the Top 30 biggest selling music acts of all time.

Last night a source revealed: "Genesis were huge in Britain and America and there remains a huge amount of affection for them. And the tour is likely to make them millions."

Phil split from his third wife, Swiss-born Orianne Cevey, in March after seven years of marriage. Since then, the star - believed to be worth £115 million - has been living in New York and has been linked to US newsreader Dana Tyler. A friend said: "The band really want to get it on again.

They always remained friends and just thought it was time to begin again, especially since Phil's break-up with Orianne has left him with time on his hands."

Genesis were formed by Rutherford, Banks and original singer Peter Gabriel at Charterhouse public school in the 1960s. They were a cult success in the 70s, but hit the big time after Gabriel went solo in 1975 and Collins, already the drummer, replaced him as lead singer. The new line-up sold out huge tours and scored numerous hits with songs like Turn It On Again, I Can't Dance and Invisible Touch.

When Collins left to concentrate on his solo hits in 1996 the other two struggled on with new singer Ray Wilson for two years with little success before announcing an "indefinite hiatus".

http://www.sundaymirror.co.uk/showbiz/radar/
    pi_42543728
    Zonder Gabriel dus, hm.. dat zal dan vooral werk worden uit de jaren '80. Daar ben ik nooit zo'n liefhebber van geweest. Maar toch leuk
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:44:03 #28
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_42545151
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 14:34 schreef Chanty87 het volgende:

[..]

Ik zou nog niet te vroeg juichen, dit soort berichten komen wel vaker, maar officieel is er nog niets bekend. Als we Phil moeten geloven voelt hij niets voor een hele tour, maar eerder een paar shows..
    pi_42545681
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 15:44 schreef Joesse het volgende:

[..]

Ik zou nog niet te vroeg juichen, dit soort berichten komen wel vaker, maar officieel is er nog niets bekend. Als we Phil moeten geloven voelt hij niets voor een hele tour, maar eerder een paar shows..
    Er staat idd 'massive jaunt', ookal zal Phil niet meer touren vanwege z'n gehoorbeschadigingen... Maar de reunie zit wel in zo te zien
      donderdag 19 oktober 2006 @ 23:05:34 #30
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_42821232
    Reünie lijkt er zeker in te zitten (tenzij classic rock magazine bewijst een zeer slecht gevoel voor humor te hebben):

http://www.classicrockmag(...)nesis_to_re_form_but

en nog een bericht van BBC News waardoor je weer kunt gaan hopen op nieuw materiaal:
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/6064022.stm
      donderdag 19 oktober 2006 @ 23:10:57 #31
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_42821442
    ...en nog een bericht van BBC News, waarin PG aangeeft voorlopig niet mee te doen:
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/6067646.stm
      zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:15:45 #32
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_42870162
    het kan gewoon bijna niet anders, van de officiele site :
    quote:
    Official announcement 7th November 2006
    20th October 2006

An official announcement about the band's plans for 2007 will be made on Tuesday, 7th November. Full details will be made available FIRST on this site at a time to be confirmed.

No further information will be supplied until that date and we respectfully ask that people desist from sending emails, letters and making phone calls for advance information - this will NOT be provided until the official date. Thank you for your patience until then.
    als er niets zou zijn hadden ze alles wel ontkend
    pi_42882066
    Ik ben fan van Genesis, maar dan echt de periode met Gabriel en Hackett, voor een reunie zonder hen loop ik dus niet echt warm.
    pi_42893756
    Ben zelf ook meer fan van de Gabriel/Hackett periode, maar dit wil ik toch echt niet missen. Als ze maar niet de 1992-tour opnieuw spelen, hoop wel dat ze wat 'nieuw' oud materiaal spelen.... One for the Vine, Eleventh Earl of Mar, Duchess ofzo
    Nee.
    pi_42895034
    Ik weet niet meer waar ik het tegengekomen ben, misschien wel hier in MUZ maar kent iemand deze versie van 'The Carpet Crawlers' al?

Het schijnt dat Genesis hiervoor weer even bijelkaar geweest is maar het zou ook maar zo een remake van Gabriel alleen kunnen zijn
      zondag 22 oktober 2006 @ 19:52:32 #36
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_42896182
    Ja het is Carpet Crawlers uit 1999 voor de Turn It On Again compilatie. Phil zingt ook een couplet.
      zondag 22 oktober 2006 @ 20:49:03 #37
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_42898223
    Opnieuw bij elkaar gekomen is eigenlijk te veel gezegd... Ze zijn alle vijf in dezelfde studio geweest, maar niet tegelijkertijd. De gitaarpartij van Hackett is er zelfs helemaal uit gehaald en vervangen door gitaarspel van een studiotechnicus

Lijkt me dan ook stug dat Phil, Mike en Tony staan te trappelen om Steve bij de reunie te betrekken...
    pi_42903968
    Steve heeft altijd aangegeven wel aan een reunie mee te willen doen, maar ik denk niet dat er iemand op een "4-man" reunie zit te wachten. Als Peter Gabriel wel mee zou doen, dan zou Steve ook wel worden gevraagd denk ik. Maar ik zie Steve nog niet Invisible Touch spelen ofzo
    Nee.
      vrijdag 3 november 2006 @ 17:17:21 #39
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_43209771

pi_43258933
    Ik loop er wel warm voor. Ook al heeft Peter Gabriel geen tijd om mee te doen aan de tour...

Het gerucht gaat al dat de heren op zullen treden tijdens het Arrow Classic Rock festival dat dit jaar(ook een gerucht) in Biddinghuizen zal plaatsvinden ipv in Lichtenvoorde.
    pi_43259241
    Lijkt me sterk dat ze op festivals gaan staan... Phil Collins verkoopt met gemak een Amsterdam Arena uit, dus bij Genesis zal dat (denk ik) niet veel anders zijn. Ik denk dat ze in de Arena of Gelredome staan, zo rond mei/juni.
    Nee.
    pi_43259322
    Of misschien allebei.
    Festival én ArenA / Gelredome.
      zondag 5 november 2006 @ 14:50:13 #43
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_43259501
    quote:
    Hij is dan ook doof nu, zover ik weet
    [KNE]-Mod
    pi_43260082
    Van mij mogen ze instrumentale versies spelen van het jaren '70 materiaal
    Nee.
    pi_43297176
    Nee.
      maandag 6 november 2006 @ 19:59:49 #46
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_43301744
    quote:
    Op zondag 5 november 2006 14:50 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Hij is dan ook doof nu, zover ik weet
    En hij heeft zelf aangegeven inmiddels moeite te hebben met zijn oude (begin jaren 70) drumpartijen.

Wel grappig dat dat azijnzeikerdsforum op de officiële site weer online is. En bizar dat sommige mensen daar liever Daryl Stuermer als gitarist hebben dan Steve Hackett
      Redactie Frontpage maandag 6 november 2006 @ 20:30:09 #47
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_43303042
    Ik ga. Hoe dan ook.
    Ben al jaren een groot Genesis fan (incl de PC periode) en ik kan niet wachten om de grondleggers van de symfo live te zien.

Bij I can't dance ga ik wel een pintje pakken ofzo.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      maandag 6 november 2006 @ 20:35:43 #48
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_43303260
    quote:
    Op maandag 6 november 2006 20:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
    Ik ga. Hoe dan ook.
    same here. Genesis is een heilige band, in wat voor incarnatie dan ook
      maandag 6 november 2006 @ 21:04:07 #49
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_43304572
    quote:
    Op maandag 6 november 2006 20:35 schreef knars het volgende:

[..]

same here. Genesis is een heilige band, in wat voor incarnatie dan ook
    hear hear!
    pi_43304726
    Ik hoop maar dat ze niet een "1992-tour-revisited-setlist" hebben, dan vind ik alles best.

* hoopt op medley met In The Cage / Raven / Supper's Ready / etc

Uiteraard liever de volledige versies, maar ik zie Phil niet 23 minuten lang Supper's Ready zingen
    Nee.
    pi_43307199
    Corret me if I'm wrong, maar de gitarist was toch ook gitarist bij hil Collins zelf, nadat hij was gestopt met Genesis? Alleen de toetsenist was daar niet bij.

Ik vind de periode met Phil het beste. Ik heb hier een dvd staan "The video Show" waarbij de laatste twee clips met een andere zanger zijn. Die vind ik minder. Vooral de DVD van het concert in Wembley Stadium is meesterlijk.

Zoals je hoort ben ik niet een echte fa, maar ik kan hun muziek wel waarderen. Ik luister er erg vaak na. Als er een reunie zou komen en ze doen Nederland aan dan wil ik er wel heen.
    The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
      maandag 6 november 2006 @ 22:10:45 #52
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_43307893
    quote:
    Op maandag 6 november 2006 21:56 schreef liquid-orange het volgende:
    Corret me if I'm wrong, maar de gitarist was toch ook gitarist bij hil Collins zelf, nadat hij was gestopt met Genesis? Alleen de toetsenist was daar niet bij.
    De vaste live bassist/gitarist Daryl Stuermer speelt ook in Phil Collins' begeleidingsband. Maar Daryl is nooit een officieel bandlid van Genesis geweest.
    quote:
    Ik vind de periode met Phil het beste. Ik heb hier een dvd staan "The video Show" waarbij de laatste twee clips met een andere zanger zijn. Die vind ik minder. Vooral de DVD van het concert in Wembley Stadium is meesterlijk.
    Drie-en-een-halve clips zelfs Ieder zo zijn smaak, en de Wembley dvd is veel te kort. Dat was echt een tijd dat de zang van Phil op zijn hoogtepunt was naar mijn idee en helaas staan niet alle gespeelde nummers op die dvd...
    quote:
    Zoals je hoort ben ik niet een echte fa, maar ik kan hun muziek wel waarderen. Ik luister er erg vaak na. Als er een reunie zou komen en ze doen Nederland aan dan wil ik er wel heen.
    pi_43311402
    Ik had vele geruchten gehoord, maar ik zie dat er morgen een officiele persconferentie is Nice!
    Als ze in de buurt zijn ben ik zeker bij.

Ik moet bekennen dat ik vooral fan ben van de Gabriel-periode, maar dan is dit een mooie aanleiding om me ook eens in 't Collins-werk te verdiepen. Zolang ze "I Can't Dance" maar achterwege laten
    pi_43316785
    quote:
    11 June Helsinki, Finland Olympic Stadium
    14 June Herning, Denmark Messecenter
    15 June Hamburg, Germany AOL Arena
    17 June Berne, Switzerland Stade de Suisse
    18 June Linz, Austria Gugglestadium
    20 June Budapest, Hungary Puskas Ferenc Stadion
    21 June Katowice, Poland Slaski Stadium
    23 June Hannover, Germany AWD Arena
    26 June Dusseldorf, Germany LTU Arena
    29 June Stuttgart, Germany Gottlieb-Daimler-Stadium
    30 June Paris, France Parc Des Princes
    1 July Amsterdam, Holland Arena
    3 July Berlin, Germany Olympiastadion
    4 July Leipzig, Germany Zentralstadion
    5 July Frankfurt, Germany Commerzbank Arena
    7 July London, UK Twickenham Stadium
    8 July Manchester, UK Old Trafford
    10 July Munich, Germany Olympiastadion
    12 July Monaco Louis II Stadium
    14 July Rome, Italy Telecomcerto at Colosseom

Nee.
      Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 09:11:32 #55
    95179 TheGrandWazoo
    pi_43316864
    WOWIE ZOWIE
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_43317566
    Daryl en Chester

Phil en Peter Gabriel gaan wel op elkaar lijken met die compleet kale kop en dat halve baardje

edit: Wel een verdomd krap tourschema. Weinig ruimte voor extre concerten

[ Bericht 38% gewijzigd door calvobbes op 07-11-2006 10:07:46 ]
      dinsdag 7 november 2006 @ 11:45:07 #57
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_43320033
    en in de ArenA...

Maar wat dan nog, het is genesis
    pi_43321268
    Arena vind ik ook een beetje jammer ja, maar alsnog
      dinsdag 7 november 2006 @ 13:07:39 #59
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_43322294
    Arena is wel hetgene waardoor ik me afvraag of het de moeite is... .
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
    pi_43326628
    Het leek mij ook wel leuk om er heen te gaan, maar helaas geven ze alleen een concert in Rome en niet in Milaan!
    Wat moet ik me trouwens bij een teleconcert (geven ze in Rome) voorstellen? Concert via een tv scherm?
    Forza Juve!
      Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 15:47:44 #62
    95179 TheGrandWazoo
    pi_43326731
    Nee, volgens mij kun je dan via de telefoon het concert ook volgen. Tegen betaling natuurlijk. Was dat niet ook bij The Rolling Stones dit jaar?
    (Superworm)
    pi_43326850
    Ah ok!
    Ik ben al even gaan zoeken en het heeft inderdaad iets met de Italiaanse telecom te maken.
    Helaas alleen in Rome dus! 600 km. reizen lijkt me een beetje te veel van het goede!
    Forza Juve!
      Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 16:04:32 #64
    95179 TheGrandWazoo
    pi_43327173
    Ben zo benieuwd naar wat ze eigenlijk nu gaan spelen.

Zit zelf niet zo te wachten op nummers als Hold on my heart en Into the deep.

That's all dan weer wel en Dance on a volcano.

Naja, afwachten gewoon
    (Superworm)
      dinsdag 7 november 2006 @ 16:09:43 #65
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_43327313
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 15:43 schreef Marty het volgende:
    Het leek mij ook wel leuk om er heen te gaan, maar helaas geven ze alleen een concert in Rome en niet in Milaan!
    Wat moet ik me trouwens bij een teleconcert (geven ze in Rome) voorstellen? Concert via een tv scherm?
    In Rome wordt een grote gratis show bij het Colosseum (sp? ) 300.000 man ofzo

Tony had het over Afterglow, In the cage, Los Endos en uiteraard ook hits omdat het gros van de mensen daarvoor komen.. Suppers Ready waarsch. niet.. Ze gaan waarsch. wel instrumentale medleys doen, en Phil gaat ook drummen.
    pi_43327763
    Dat ze maar een instrumentale medley met Watcher of the Skies, In The Cage, Apocalyse in 9/8 en Fountain of Salmacis doen
    Nee.
      Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 17:27:41 #67
    95179 TheGrandWazoo
    pi_43329815
    He bah, geen medley! Speel ze toch in z'n geheel. Goed Suppers Ready zonder Peter kan ook niet. Maar speel dan de helft van Trick of the tail

Zal hier eens snel mijn ultieme genesis setlist posten.
    (Superworm)
      dinsdag 7 november 2006 @ 17:36:22 #68
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_43330138
    Ja ze zijn voorzichtig met de medleys omdat heel veel mensen dus liever de nummers in zn geheel horen, maar een intrumentale medley zat er wel in.
      dinsdag 7 november 2006 @ 17:44:15 #69
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_43330412
    1 jul 2007 Genesis
    Amsterdam ArenA, Amsterdam ZO
    artiest(en) Genesis
    aanvang 19:00 uur
    start voorverkoop za, 25 nov 2006
    entree ¤45.00 ¤49.00 ¤53.00 ¤57.00 ¤58.00 ¤59.00
    opmerkingen Let op: maximaal acht kaarten per persoon per transactie.

Valt me mee die prijzen Phil solo was duurder!
      Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 17:46:30 #70
    95179 TheGrandWazoo
    pi_43330483
    Valt inderdad reuze mee!

Wat kosten de sta-plaatsen? 45?
    (Superworm)
      dinsdag 7 november 2006 @ 17:49:15 #71
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_43330583
    geen idee, het staat nog niet op de site van Ticketmaster (deze info is van Mojo)
    pi_43331594
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 17:27 schreef TheGrandWazoo het volgende:
    He bah, geen medley! Speel ze toch in z'n geheel. Goed Suppers Ready zonder Peter kan ook niet.
    Nou, op Seconds Out doet Phil het best aardig. Maar dat is ook alweer zo'n 30 jaar geleden.

Ik moet wel toegeven: ik heb hier lopen roepen dat deze reunie me niks doet, maar nu het zover is (en dat op fietsafstand) ga ik toch twijfelen.
      dinsdag 7 november 2006 @ 18:30:04 #73
    2890 Zanderrr
    A Face Made For Radio
    pi_43331834
    Als 't niet in de Arena was geweest, dan had ik het misschien nog overwogen...
    "You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
    pi_43332774
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 17:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
    Valt inderdad reuze mee!

Wat kosten de sta-plaatsen? 45?
    Staanplaatsen zijn meestal het duurst of éénna duurst.
    45 Euro is helemaal aan de overkant van het podium in het uiterste hoekje.
    pi_43333301
    Een flinke domper dat 't de Arena wordt
    Maargoed, er zit niets anders op. Ik ga toch maar proberen een veldkaart te bemachtigen.
      dinsdag 7 november 2006 @ 19:17:42 #76
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_43333575
    Tja , ik zit ook wel ernstig te twijfelen. Zelfs met alleen maar nummers uit de Collins tijd kan je nog een prachtige setlist maken. Maar als we pech hebben wordt het een avond vol met I Can't Dance / Invisible Touch en dat soort werk ....
    pi_43333762
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 19:17 schreef fripper het volgende:
    Tja , ik zit ook wel ernstig te twijfelen. Zelfs met alleen maar nummers uit de Collins tijd kan je nog een prachtige setlist maken. Maar als we pech hebben wordt het een avond vol met I Can't Dance / Invisible Touch en dat soort werk ....
    Ik vind We Can't Dance en Invisible Touch eigenlijk wel de beste albums hoor... Maar de rest is ook best wel voor mijn tijd
    pi_43338006
    Ze hebben zelf al aangegeven zich bewust te zijn van het commentaar van de die-hardfans op de vorige tours, m.b.t. medleys enzo. Ik verwacht/hoop op een medley van het instrumentale werk (In That Quiet Earth / Firth of Fifth / Los Endos), Dance On A Volcano, Afterglow en hopelijk een medley van Lamb-materiaal van het oudere werk.

Tuurlijk zou ik liever Fountain of Salmacis, Supper's Ready en Eleventh Earl of Mar horen - maar die kans is vrij gering vrees ik
    Nee.
    pi_43338342
    Als het concert om 19.00 begint, en ze nemen geen support act mee. Dan kan het nog wel eens een dergelijk lange avond worden. Waarschijnlijk dan wel met een pauze ertussen
    pi_43339274
    Ik ben zeer benieuwd of er in 2008 dan toch wat 5-man-era concerten komen ter promotie van de SACD's overigens.
    Nee.
      woensdag 8 november 2006 @ 01:22:29 #81
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_43347741
    Ik mag hopen van wel. Heb iets te lang zitten neuzen op het Genesis forum en daar alle mogelijke setlists al voorbij zien komen. Ik ga proberen me zo lang mogelijk te onthouden van speculaties over de te spelen nummers, maar betwijfel of ik dat lang vol hou
      Redactie Frontpage donderdag 9 november 2006 @ 09:53:21 #82
    95179 TheGrandWazoo
    pi_43386244
    quote:
    Op dinsdag 7 november 2006 19:17 schreef fripper het volgende:
    Weet je, ik verwacht dat eigenlijk niet. Die nummers klinken té dated! Terwijl die progrock stukken nog steeds vers en spannend zijn, denk je ook niet? Goed, een nummer als Invisible Touch (wat ik niet eens een slecht nummer vind) zullen ze spelen, maar Yes speelt ook al sinds jaar en dag Owner of a lonely heart. Ze zullen geen album tracks spelen van die periode denk ik
    (Superworm)
    pi_43386459
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 09:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Weet je, ik verwacht dat eigenlijk niet. Die nummers klinken té dated! Terwijl die progrock stukken nog steeds vers en spannend zijn, denk je ook niet? Goed, een nummer als Invisible Touch (wat ik niet eens een slecht nummer vind) zullen ze spelen, maar Yes speelt ook al sinds jaar en dag Owner of a lonely heart. Ze zullen geen album tracks spelen van die periode denk ik
    Wat jammer is, want Domino zou prima naast The Knife of Squonk passen wat mij betreft.
      donderdag 9 november 2006 @ 10:03:46 #84
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_43386479
    quote:
    Op donderdag 30 september 2004 18:18 schreef Viking84 het volgende:
    * Viking84 phil collins beter vindt dan peter gabriel
    *eens*

Home by the sea is een leuk nr van ze.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
      Redactie Frontpage donderdag 9 november 2006 @ 10:13:09 #85
    95179 TheGrandWazoo
    pi_43386707
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 10:02 schreef Litpho het volgende:

[..]

Wat jammer is, want Domino zou prima naast The Knife of Squonk passen wat mij betreft.
    Hmmm...daar heb je inderdaad gelijk in. Al zie ik ze The Knife toch echt niet meer spelen.
    (Superworm)
    pi_43386883
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 10:13 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Hmmm...daar heb je inderdaad gelijk in. Al zie ik ze The Knife toch echt niet meer spelen.
    Nope. Maar datzelfde geldt voor iets als Fountain of Salmacis.

Ik was elders wel geruchten tegengekomen dat Tony aan het pushen was om wat muzikaal uitdagender materiaal te spelen, maar dat is natuurlijk ook wishful thinking van zo'n beetje elke oude Genesisfan, dus nemen we het met een korrel zout.
    pi_43389900
    Tony heeft gezegd tijdens de pressconference dat hij mee deed aan de toer omdat ie de andere kant van Genesis weer wat aandacht wilde geven, omdat op de radio alleen maar Invisible Touch, I Cant Dance of Follow You Follow Me voorbij komen... Dus hopelijk krijgt Tony zn zin
    Nee.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 november 2006 @ 16:09:58 #88
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_43398262
    ik was zeer verheugd het nieuws te horen dat ze komen, maar de Arena
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      Redactie Frontpage donderdag 9 november 2006 @ 18:34:07 #89
    95179 TheGrandWazoo
    pi_43403335
    OK, mijn absolute setlist :

Watcher of the skies
    Squonk
    No son of mine
    In the cage
    Follow you, follow me
    Ripples
    ABACAB
    Firth of fifth
    Many to many
    Carpet crawlers
    Afterglow
    Dominos
    Home by the sea (1 en 2)
    Turn in on again
    Land of confusion
    Lamb lies down on broadway
    Dance on a volcano
    Los Endos

Encore :

Invisible touch
    Mama
    Musical box
    (Superworm)
      Redactie Frontpage donderdag 9 november 2006 @ 18:34:54 #90
    95179 TheGrandWazoo
    pi_43403360
    En nee, geen suppers ready. Dat moet nu eenmaal echt met Gabriel.
    (Superworm)
      donderdag 9 november 2006 @ 19:07:16 #91
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_43404569
    zul je altijd zien...crasht het halve systeem weer met de kaartverkoop, en uyteraerd heb ik dan weer eens géén kaartje door zo'n doos achter de balie...

och...we blijven maar optimistisch he
    En als de verkoop zo onwijs zal gaan zoals ik denk, dan zullen ze vast nog wel een 2e avond in Nederland doen
    pi_43404896
    Ik heb echt geen idee hoe snel de verkoop zal gaan. Ik heb niet echt het idee dat de meest recente Genesis-releases hier over de toonbank vlogen...Ik weet niet hoe het met Phil in 2004 zat, was dat meteen uitverkocht ? Ik ben toen naar Duitsland geweest (Waarom was ik zo gek om 70 euro voor Phil solo te betalen!?)... Ach, we zien het wel - anders regelen we wel iets op marktplaats met mensen die 'een kaartje over hebben'.
    Nee.
    pi_43406582
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 18:34 schreef TheGrandWazoo het volgende:
    OK, mijn absolute setlist :
    Leuke lijst. Geen fan van Duke?

Ik zou zelf Many to Many eruit laten en bijv. Dancing with the Moonlit Knight of Blood on the Rooftops ervoor in de plaats zetten. Als je Gabriel terug krijgt is Back in NYC trouwens ook goed .
      Redactie Frontpage donderdag 9 november 2006 @ 20:12:32 #94
    95179 TheGrandWazoo
    pi_43407093
    Ik heb Duke nog niet !
    (Superworm)
      donderdag 9 november 2006 @ 20:22:00 #95
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_43407448
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 20:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

Leuke lijst. Geen fan van Duke?

Ik zou zelf Many to Many eruit laten en bijv. Dancing with the Moonlit Knight of Blood on the Rooftops ervoor in de plaats zetten. Als je Gabriel terug krijgt is Back in NYC trouwens ook goed .
    Blood on the Rooftops zonder Steve en in een stadion?

Wel een gave setlist, zou er meer dan tevreden mee zijn.

Wat de stormloop op kaartjes in het verleden betreft... Voor de CAS tour was ik van plan voor het postkantoor te bivakkeren. Keek er die vrijdagavond dat er nog geen andere fans waren. Na een tijdje koukleumen toch maar de plannen gewijzigd en naar de kroeg gegaan, om een uurtje of half zes beetje wazig langs het postkantoor gefietst en verdomd, er was nog steeds niemand daar. 's Ochtends om een uur of tien waren er nog kaartjes zat...

Maar goed, daar zat dan weer geen Phil Collins bij.
    pi_43407682
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 20:22 schreef knars het volgende:

[..]

Blood on the Rooftops zonder Steve en in een stadion?
    Ik had de Arena alweer verdrongen . Zonder Steve had ik me al wel bij neergelegd.
      donderdag 9 november 2006 @ 22:08:46 #97
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_43412137
    Het een en ander van Duke hoort er zeker wel in vind ik. Ik zou zoiets wel kunnen waarderen , ik ben maar even uitgegegaan van de post-gabriel periode.

squonk
    mad man moon
    behind the lines / duches / guide vocal
    burning rope
    deep in the motherload
    eleventh earl of mar
    one for the vine
    heathaze
    mama
    home by the sea / 2nd home
    afterglow

no son of mine
    turn it on again

dance on a vulcano
    drum duet
    los endos
    pi_43413029
    mooie lijsten Grandwazoo en Fripper, hier ook maar even mijn bijdrage

The Knife
    The Lamb Lies Down on Broadway
    Land of Confusion
    Dance on a Vulcano
    Fly on a Windshield
    Firth Of Fifth
    Squonk
    Carpet Crawlers
    Wot Gorilla?
    A Trick of the Tail

One for the Vine
    In the Cage

Phil redt zich er maar mee
      donderdag 9 november 2006 @ 22:41:57 #99
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_43413341
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 19:16 schreef PimD het volgende:
    Ik heb echt geen idee hoe snel de verkoop zal gaan. Ik heb niet echt het idee dat de meest recente Genesis-releases hier over de toonbank vlogen...Ik weet niet hoe het met Phil in 2004 zat, was dat meteen uitverkocht ? Ik ben toen naar Duitsland geweest (Waarom was ik zo gek om 70 euro voor Phil solo te betalen!?)... Ach, we zien het wel - anders regelen we wel iets op marktplaats met mensen die 'een kaartje over hebben'.
    Phil was met 10 minuten uitverkocht
    pi_43425515
    weer geen gabriel erbij.
    pi_43449593
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 22:41 schreef Joesse het volgende:
    Niet gek.
    pi_43503334
    quote:
    Op donderdag 9 november 2006 22:41 schreef Joesse het volgende:

[..]

Behalve in Duitsland, daar is het toch wat relaxter dan hier. Vandaar dat ik deze keer voor Dusseldorf heb gekozen, dat is maar een uurtje rijden en geen files!!!!
    Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
    FART FAQ:
      Redactie Frontpage dinsdag 14 november 2006 @ 20:23:25 #103
    95179 TheGrandWazoo
    pi_43554725
    http://www.youtube.com/watch?v=nmDFTcv18sw&mode=related&search=

Hier The Musical Box in een prachtige uitvoering! Echt genieten
    (Superworm)
      woensdag 15 november 2006 @ 10:08:16 #104
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_43570146
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 12:09 schreef Votz het volgende:

[..]

Behalve in Duitsland, daar is het toch wat relaxter dan hier. Vandaar dat ik deze keer voor Dusseldorf heb gekozen, dat is maar een uurtje rijden en geen files!!!!
    ja dat klopt, voor Duesseldorf kon ik toen veel later nog tickets krijgen via www.eventim.de
    pi_43571971
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 10:08 schreef Joesse het volgende:

[..]

ja dat klopt, voor Duesseldorf kon ik toen veel later nog tickets krijgen via www.eventim.de
    Ik weet bijna zeker dat dit stadion een betere akkoestiek heeft dan de ArenA.
    FART FAQ:
    pi_43572000
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:24 schreef Votz het volgende:

[..]

Ik weet bijna zeker dat dit stadion een betere akkoestiek heeft dan de ArenA.
    Het zou fijn zijn als dat een iets grotere prestatie zou zijn .
    pi_43572192
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als dat een iets grotere prestatie zou zijn .
    Is dat Steve Rothery in je avatar?
    FART FAQ:
    pi_43572305
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:32 schreef Votz het volgende:

[..]

Is dat Steve Rothery in je avatar?
    Steve Hackett. Maar die bedoelde je vast ook .
    pi_43572480
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:36 schreef Litpho het volgende:

[..]

Steve Hackett. Maar die bedoelde je vast ook .
    Bijna goed, de houding is bijna hetzelfde...maar dan heb ik wel de Rothery van de jaren 80 in gedachte en 50 kg lichter.....
    De foto is ook erg klein....
    FART FAQ:
    pi_43572665
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 11:42 schreef Votz het volgende:
    De foto is ook erg klein....
    Om het vooral offtopic te houden, de foto staat ook in mijn fotoboek .

waar uiteraard verdere offtopicconversatie ook naar toe kan, om de muziekmodjes een beetje te vriend te houden
      woensdag 15 november 2006 @ 11:55:36 #111
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_43572773
    Om van offtopic weer naar ontopic te gaan, Steve heeft ook gereageerd op de reunie:
    quote:
    "First of all I would like to congratulate Tony, Mike and Phil for flying the flag once again. Good luck to them and I really hope they have a very successful tour.

I was originally approached to discuss the possibility of a five piece which would have included Peter Gabriel and yours truly but since Peter’s schedule precludes this it makes sense for the other three to celebrate the brand in their ‘own special way’ as it were ...."
      woensdag 15 november 2006 @ 14:38:56 #112
    140557 Relayer
    Sound Chaser
    pi_43577203
    "own special way', dat is toch niet een deel van de setlist.
    At times like these, any fool can see
    Any fool can see your love inside me
    (Marillion - Neverland)
      woensdag 15 november 2006 @ 14:39:51 #113
    140557 Relayer
    Sound Chaser
    pi_43577226
    Maar ik ga over tien dagen wel voor de deur van het postkantoor staan...
    (Marillion - Neverland)
      Redactie Frontpage donderdag 16 november 2006 @ 16:34:17 #114
    95179 TheGrandWazoo
    pi_43612512
    Ik heb vandaag An then there were three gekocht.
    Kreeg meteen al natte ogen bij Down and out Pracht album! Nu Duke en Abacab nog en dan heb ik de verzameling nagenoeg compleet.
    (Superworm)
    pi_43813327
    Zo. Twee kaartjes voor de Arena besteld.
    Nee.
    pi_43814381
    quote:
    Op donderdag 23 november 2006 10:42 schreef PimD het volgende:
    Zo. Twee kaartjes voor de Arena besteld.
    Hoe? waar?
      donderdag 23 november 2006 @ 11:31:29 #117
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_43814561
    de mogelijkheid om te reserveren via het genesis forum, is toch pas morgen?
    pi_43816737
    Nee begon vandaag om 10:00.
    Nee.
    pi_43817087
    Hoe dan?
    Wie heeft een presale geregeld en waarom weet ik daar niks van

Kan iemand een link naar die presale PM'en ofzo?
    pi_43817407
    Laat maar. Het is me al gelukt om de juiste link uit te vogelen

Kaartjes besteld
      donderdag 23 november 2006 @ 13:34:16 #121
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_43818289
    * joesse ook kaartjes heeft
    pi_43818457
    Ik zit nog heel erg te twijfelen, wil wel heel graag maar die week/weekend is Rock Werchter ook. Nu zit ik te denken dat ik eventueel wel van donderdag t/m zondagochtend naar Werchter kan, en dan gelijk door naar Amsterdam voor Genesis... Ga iig nog geen kaarten kopen zaterdag, dus hoop niet dat het heel snel gaat.
    Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
    28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
    pi_43819349
    Ook hier de kaartjes besteld
    pi_43819531
    En die voorverkoop geldt zeker alleen voor de leden van het Genesis forum?
    pi_43819723
    quote:
    Op donderdag 23 november 2006 14:13 schreef Chanty87 het volgende:
    En die voorverkoop geldt zeker alleen voor de leden van het Genesis forum?
    Nee hoor. Als je creatief ben met de link (goed kijken naar de URL) die hier genoemd wordt, dan lukt het ook. tenzij ze de forum ledenlijst gaan vergelijken met wie kaarten besteld heeft.

Ik ga het je niet te gemakkelijk maken, want anders had Genesis die link zelf ook wel openbaar kunnen maken maar aangezien ze dat niet gedaan hebben zal ik die link ook niet direct geven. Je moet er wel wat moeite voor doen
      donderdag 23 november 2006 @ 14:29:49 #126
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_43820026
    Kaartje besteld , dank voor de tip
    pi_43820040
    Ah, ik snap 't Dankje!
    pi_43820179
    Argh Bel ik m'n pa op, wil ie naar die van Londen! En dat truukje werkt dus niet voor dat concert...
    pi_43825240
    quote:
    Op donderdag 23 november 2006 14:29 schreef fripper het volgende:
    Kaartje besteld , dank voor de tip
    pi_43835463
    quote:
    Op donderdag 23 november 2006 14:34 schreef Chanty87 het volgende:
    Argh Bel ik m'n pa op, wil ie naar die van Londen! En dat truukje werkt dus niet voor dat concert...
    Daar heb je idd een andere link voor nodig volgens mij. Hij stond wel in de fanclub-mail, maar die heb ik hier helaas niet voor je. Londen ging geloof een uur eerder in de speciale vvk.
    amokaapjeeh O+
    pi_43835779
    Mij is het vanochtend ook gelukt kaarten te bestellen.
    Gaaf, ik ben erbij in Juli!
      vrijdag 24 november 2006 @ 00:13:52 #132
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_43839081
    ik heb de Londen link wel.. maar je hebt nog maar tot 9u
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_43839402
    quote:
    Op vrijdag 24 november 2006 00:13 schreef Joesse het volgende:
    ik heb de Londen link wel.. maar je hebt nog maar tot 9u
    SPOILER
    SPOILER
    pi_43845534
    Zo ik heb gelukkig ook al drie kaartjes kunnen bemachtigen. Het zou zo maar kunnen zijn dat er van die 3 kaartjes 1 kaartje overblijft omdat ik in al mijn enthousiasme er maar vanuit ging dat ik wel twee vrienden bereid zou krijgen om mee te gaan. Als dat zo is dan bied ik die hier natuurlijk tegen de kostprijs aan voor de echte fan die geen kaartje heeft kunnen krijgen.
    "ROCK 'N ROLL"
    pi_43846523
    FUCK KUT ik ben te laat

dat wordt vroeg opstaan

is het slimmer om naar het postkantoor te gaan of naar de platenzaak?
    Van een dooie koe een paard figuurzagen!
    fucking vetste topic ooit bitch
    pi_43846524
    De presale voor Nederland is afgelopen. En Londen is in de vvk gegaan, en al uitverkocht
      vrijdag 24 november 2006 @ 13:58:50 #137
    7168 Kptelmo
    Syntax Error
    pi_43849926
    *kptelmo heeft kaartjes voor Düsseldorf
    "Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
    pi_43852519
    quote:
    Op vrijdag 24 november 2006 11:52 schreef calvobbes het volgende:
    De presale voor Nederland is afgelopen. En Londen is in de vvk gegaan, en al uitverkocht
    Driekwart natuurlijk gekaapt door die egoïstische geldwolven M'n pa kon overigens de kaartjes van Londen niet bestellen, hij moest postcode invullen ofzo en dat werkte niet. Terwijl ik gisteren even ging proberen en het toen gewoon wel lukte, maar toen lag die druif al op bed natuurlijk En ArenA wil ie niet vanwege het baggergeluid, wat ik me enigszins wel kan voorstellen...
    pi_43869804
    Kankerzooi... gatverdamme. Kan ik daar morgen met m'n zwakke rug weer een uur in de rij gaan staan. Ik dacht mooi even 3 kaartjes in het voren kunnen kopen. Maar ik zal er heen.
    The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
    pi_43873844
    Nou die ticketmaster site doet het uiteraard voor geen meter op het moment, wordt niks dit vrees ik
      zaterdag 25 november 2006 @ 10:25:27 #141
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_43874028
    Die ticketmaster ligt er inderdaad helemaal uit. Heb het vermoeden dat het dure markplaatskaarten moeten worden. Nou ja, laat dan maar zitten...
    Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
    flugeltje is een kloon van yvonne toch?
      zaterdag 25 november 2006 @ 10:25:53 #142
    23158 Miss_MacPhisto
    This is not an exit.
    pi_43874036
    Yes, ik heb kaartjes kunnen bemachtigen! Derde rang, rij 7 ..... zo even op de plattegrond kijken, maar dat moet wel goed zijn volgens mij.
    Smell the flowers while you can....
      zaterdag 25 november 2006 @ 10:29:26 #143
    81329 MadMaster
    Schots en scheef...
      zaterdag 25 november 2006 @ 10:29:48 #144
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_43874085
    Heeft het nog zin om te blijven proberen of is het al uitverkocht?
      zaterdag 25 november 2006 @ 10:31:33 #145
    81329 MadMaster
    Schots en scheef...
    pi_43874106
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 10:29 schreef flugeltje het volgende:
    Heeft het nog zin om te blijven proberen of is het al uitverkocht?
    Mijn vrouw was nummer 7 bij het GWK vanmorgen en kwam dus niet verder dan rang 3.
    Ticketmaster is onbereikbaar, maar bij Madonna kreeg ik later op de dag toch nog veldkaarten.
    Je kan het dus proberen, niet geschoten is sowieso mis...
      zaterdag 25 november 2006 @ 10:38:35 #146
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_43874193
    Ik zal maar blijven proberen dan, nu nog naar het postkantoor rijden is helemaal geen optie. Zowel de site als de telefoonlijnen zijn overbelast.
    pi_43874266
    Grom, net was ik er doorheen, 5e rang kon nog, maar voor ik aan betalen toe was waren zogenaamd m'n drie minuten al voorbij (niet dus), dat gaat lekker
      zaterdag 25 november 2006 @ 10:47:06 #148
    23158 Miss_MacPhisto
    This is not an exit.
    pi_43874291
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 10:29 schreef MadMaster het volgende:
    Check, 4 kaarten ter hoogte van de middenlijn, vak 421...
    Vak 421, daar zitten wij ook.
    Smell the flowers while you can....
      zaterdag 25 november 2006 @ 10:47:31 #149
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_43874296
    Yes, gelukt!!

Vierde rang, geen flauw idee of dat een beetje te doen is, maar het is gelukt...
      zaterdag 25 november 2006 @ 10:49:05 #150
    81329 MadMaster
    Schots en scheef...
    pi_43874312
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 10:47 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Vak 421, daar zitten wij ook.
    Wij zitten op rij 11, zal wel even dan...
      zaterdag 25 november 2006 @ 10:50:00 #151
    81329 MadMaster
    Schots en scheef...
      zaterdag 25 november 2006 @ 10:53:46 #152
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_43874369
    Vak 402, een redelijk end weg dus, maar volgens de foto nog goed te doen...
    pi_43874397
    Verrekijker mee, want ik zit in vak 428
    http://www.amsterdamarena.nl/images/e2s/vak/vak428_2.jpg

Wel goed uitzicht, 't is alleen wat ver..
      zaterdag 25 november 2006 @ 11:00:28 #154
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_43874452
    Dit wordt trouwens de eerste keer dat ik naar een écht concert ga

Ben nooit verder gekomen dan de schouwburg of 013

En dat op m'n 30e
    pi_43874508
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 11:00 schreef flugeltje het volgende:

En dat op m'n 30e
    Eens moet de eerste keer zijn he
    pi_43874687
    Ik zit in 425, vanmorgen 6 kaarten gekocht

Wel jammer, had natuurlijk liever veldkaarten gehad, maar hee, dit kan de laatste kans zijn om ze te zien...
    pi_43874935
    aahhh klote ik had me verslapen, was alleen nog maar 7e rang over. laat dan maar, lijkt me van dichtbij al best klote in de arena en rang 7 al helemaal
    Van een dooie koe een paard figuurzagen!
    fucking vetste topic ooit bitch
    pi_43874978
    Op ticketservice is nu rang 3 verkrijgbaar
    pi_43875283
    uitverkocht.
    Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
      zaterdag 25 november 2006 @ 12:01:56 #160
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_43875429
    Er zijn nog kaarten verkrijgbaar, maar dan zit je al op rang 6
    pi_43875565
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 11:00 schreef flugeltje het volgende:

En dat op m'n 30e
    Vind concerten in een zaal als 013 'echter' dan een voorgeprogrammeerde stadionshow in de ArenA hoor. Wat dat betreft kun je dan beter een DVD opzetten :-)
    Take on the situation, but not the torment ...
    pi_43876486
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 12:07 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Vind concerten in een zaal als 013 'echter' dan een voorgeprogrammeerde stadionshow in de ArenA hoor. Wat dat betreft kun je dan beter een DVD opzetten :-)
    Nee ben ik niet met je eens, dan mis je de hele beleving..
      zaterdag 25 november 2006 @ 13:28:44 #163
    44200 Sjeekie_Beekie
    Beter te laat, dan over tijd!
    pi_43877103
    Wij gaan ook! Vak 422, rij 19!
    Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
    Oudste, Jongste en Lara
    Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
    pi_43877282
    Ik hoop te gaan, mn vader stond vanochtend al in de rij bij de kaarten.
    Ga zo even bij hem langs en hopelijk brengt hij goed nieuws!
    Het lijkt me zo supergaaf om ze zelf eens live te zien. Ook al is het zonder Peter Gabriel... Phil Collins is toch ook lang deel geweest van Genesis en het vroegere werk (dus na het vertrek van gabriel) is ook fijn om naar te luisteren.
    Tuurlijk, zoals het was met Gabriel was het daarna nooit meer, maar het was ook zeker niet slecht wat ze deden.
    Om dan de kans te hebben om ze live te zien vind ik geweldig.
    Peter Gabriel heb ik al 2 keer gezien, nu is het de beurt aan de rest van de leden (min Steve Hackett dan).
    Tralalalaaa
    pi_43878350
    Vind 't wel kut dat het in de ArenA is, dat pauperstadion heeft gewoon baggergeluid... Anders hadden we gewoon wel kaartjes gehaald.

Dit wordt gewoon de DVD aanschaffen...
    pi_43881586
    Vandaag de kaarten al ontvangen!

121
    pi_43885079
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 14:35 schreef Chanty87 het volgende:
    Vind 't wel kut dat het in de ArenA is, dat pauperstadion heeft gewoon baggergeluid... Anders hadden we gewoon wel kaartjes gehaald.

Dit wordt gewoon de DVD aanschaffen...
    Met het geluid in de Arena is tegenwoordg niets mis als je vooraan staat hoor.
    amokaapjeeh O+
    pi_43885248
    Tsja, als je vooraan staat... Da's overal met alle concerten zo lijkt mij?
    pi_43885743
    Woei. Kaartjes zijn vandaag per post bezorgd
    pi_43886171
    Ik heb staanplaatsen in Dusseldorf.
    Het geluid is daar in elk geval stukken beter. (en voor mijzelf ook nog een stuk dichterbij dan A'dam )
      zondag 26 november 2006 @ 16:23:39 #171
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_43907656
    jeuj...het koste wat moeite maar zaterdag heb ik 3 kaartjes voor vak 123 kunnen bemachtigen

Ik ben echt super benieuwd
    pi_43908998
    Wie schiet alle mensen dood die hun kaartjes voor 100 euro op marktplaats hebben staan om makkelijk geld proberen te verdienen

Ik snap zulke mensen toch echt niet hoor....
    pi_43911989
    gisteravond stonden er al 149 mensen op Marktplaats die 'kaartjes over hadden', maar er wel 100 euro voor wilden want 'ze hadden er vroeg voor in de rij gestaan'. Echt kapotmaken dat tuig.
    Nee.
    pi_43913256
    Zaterdag stond ik om kwart over 9 op het Hoofdstation in Groningen om bij GWK 3 kaartjes te scoren. Er waren nog maar 7 mensen voor mij. Dat viel me nog mee. Met het concert van Phil Collins stond het hele hokje daar vol. Gelukkig maakten ze even later een lijst, zodat de medewerker daar achter de kassa gelijk 20 staanplaatsen en 20 zitplaatsen uit kon printen. Ze kreeg wel een paar keer een foutmelding in beeld, maar gelukkig was iedereen rond half 11 van een kaartje voorzien.

Ik heb kaartjes gekregen voor vak 126 rij 7. Da's toch denk ik iets beter dan de kaartjes die ik in de voorverkoop kreeg. Want dat was vak 120 rij 18 geloof ik. Ik had ook kaartjes in de voorverkoop willen kopen, maar ja, eerst moest er nog iemand overgehaald worden en toen die eindelijk besloot mee te willen was de voorverkoop alweer afgelopen.

Maar dit zal dus mijn uitzicht zijn:

In de Arena kan je toch ook de hele cirkel rondlopen in die gang achter de tribunes? Net zoals in Ahoy, want daardoor kon ik in Ahoy mooi dichterbij het podium komen.

Ik hoop ook dat er van 1 van deze concerten uit deze tour ook een DVD komt, maar die kans acht ik ook al wel 99% zeker. En die ga ik uiteraard dan kopen.
      zondag 26 november 2006 @ 21:48:08 #175
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_43915677
    uyteraerd zal er wel een DVD uitkomen...dit gaat he-le-maal uitgemolken worden.

En waarom heb je eigenlijk liever vak 126 ipv 120? Bij 120 zit je dan wel aan de zijkant maar wel een heel stuk dichterbij...
    pi_43916727
    Zonde hoor, vak 120 kijk je mooi vanuit het midden rechts naar het podium. Nu heb je heel het veld tussen jullie liggen en zie je alles toch vrij klein, plus dat het geluid denk ik wat minder zal zijn.

Maar goed, jij bent er blij mee en je bent er in ieder geval bij.
    pi_43916988
    Ik snap sowieso niet dat er mensen zitplaatsen kopen in de Arena.
    Dan kun je beter op de DVD wachten, aangezien je toch alles vanaf 't scherm zal moeten volgen. Om over 't geluid maar niet te spreken.
    pi_43929921
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 23:07 schreef webfreak het volgende:
    Ik snap sowieso niet dat er mensen zitplaatsen kopen in de Arena.
    Dan kun je beter op de DVD wachten, aangezien je toch alles vanaf 't scherm zal moeten volgen. Om over 't geluid maar niet te spreken.
    En daarom ga ik ook naar Dusseldorf....
    FART FAQ:
    pi_43933237
    Ik ga maar gewoon naar de Arena maar ik heb dan ook veldkaarten En ik woon nogal dichtbij, dat helpt ook

Potverdorie, als iemand mij een half jaar geleden had gezegd dat ik naar Genesis-Phil-stijl zou gaan had ik hem op z'n minst heel erg uitgelachen. En nu ben ik gewoon blij met m'n kaartjes!
      maandag 27 november 2006 @ 21:34:53 #180
    134223 Mr.Johnson
    Nog steeds zoekende...
    pi_43943828
    Ben ook aanwezig in vak 403, lekker hoog en ver weg, maar ben al lang blij dat ik bij ben!!
    pi_43945204
    Wij hebben ook kaarte, 3e rang, maar zolang ik er maar ben vind ik het best!
    Tralalalaaa
    pi_43978094
    The Musical Box komt in januari ook weer naar Nederland.

27 januari in de Vereeniging in Nijmegen
    29 januari in het World Forum Theater in Den Haag.

Zojuist kaarten besteld Voor Genesis zit ik fijn in vak 401, precies in de verste bovenhoek... nou ja, kaarten zijn kaarten.
    Everything under the sun is in tune
    but the sun is eclipsed by the moon
    (Ik scrobbel ook audio)
    pi_43978196
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 23:03 schreef Anton het volgende:
    The Musical Box komt in januari ook weer naar Nederland.

27 januari in de Vereeniging in Nijmegen
    29 januari in het World Forum Theater in Den Haag.

Zojuist kaarten besteld Voor Genesis zit ik fijn in vak 401, precies in de verste bovenhoek... nou ja, kaarten zijn kaarten.
    Wat is dat dan precies?
    pi_43978389
    Een tribute band van Genesis, bestaande uit (franstalige) Canadezen die een aantal complete shows uit de jaren '70 naspelen. En dat doen ze inclusief zoveel mogelijk originele instrumenten en decors.

Ze zijn al een aantal keer in Nederland geweest, en het was echt geweldig. Ik heb Selling England by the Pound en The Lamb Lies Down on Broadway gezien. Volgend jaar komen ze ook met Foxtrot (en weer Selling England). Ik heb alleen geen idee welke show ze in NL spelen.

Momenteel is de website alleen nog maar de frontpage, dat zeggen ze binnenkort te gaan verbeteren: www.themusicalbox.net En geloof me: de foto daar is echt wat je te zien krijgt.
    (Ik scrobbel ook audio)
    pi_43979848
    Ik zou Musical Box echt graag een keer zien, maar ik vind het te ver gaan om voor een coverband bijna hetzelfde bedrag te betalen als voor de band zelf. Hoe geniaal de coverband dan ook mag zijn.
    Nee.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 november 2006 @ 02:31:24 #186
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_43981457
    de Vereeniging, da's wel een heel mooie zaal voor zoiets..... en dichtbij ......
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_43983001
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 00:21 schreef PimD het volgende:
    Ik zou Musical Box echt graag een keer zien, maar ik vind het te ver gaan om voor een coverband bijna hetzelfde bedrag te betalen als voor de band zelf. Hoe geniaal de coverband dan ook mag zijn.
    Dat kan ik me goed voorstellen. Aan de andere kant, als de coverband goed de band uit zijn glorieperiode naspeelt in tegenstelling tot wat de eigenlijke band nu zelf doet (*kuch* Deep Purple *kuch*) is dat voor mij al niet meer helemaal hetzelfde verhaal.

Daarnaast heb ik evenals Anton de Selling en Lamb tour gezien en me geen moment bekocht gevoeld, ondanks dat het verreweg de duurste coverband is die ik ooit heb gezien.
    pi_43991753
    Nog een cover/tributeband uit hetzelfde genre (en goedkoper):

The Machine Plays Pink Floyd
    16 december 2006 - De Vereeniging - Nijmegen
    17 december 2006 - Pepsi Stage - Amsterdam

Nog volop kaarten verkrijgbaar!
    (Ik scrobbel ook audio)
    pi_44019185
    quote:
    Monaco concert cancelled

Now we are getting close to a final design for the stage show; and following a visit to Monaco by our production manager; we have realised that we will not be able to put the show on in the Monaco Stadium due to the size of the production. Once we have had time to review the options we will update our information on this site.
    Dat beloofd wat. Monaco is niet een klein stadion. Daar worden ook grote voetbalwedstrijden gespeeld.
    pi_44111914
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 18:57 schreef PimD het volgende:
    gisteravond stonden er al 149 mensen op Marktplaats die 'kaartjes over hadden', maar er wel 100 euro voor wilden want 'ze hadden er vroeg voor in de rij gestaan'. Echt kapotmaken dat tuig.
    Inderdaad! Een lichte touchering van den voet tegen hun testicles aan.

Anyway, ik ga mooi naar Düsselfdorf
      maandag 4 december 2006 @ 12:29:21 #191
    7168 Kptelmo
    Syntax Error
    pi_44128070
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 19:57 schreef Plengel het volgende:

[..]

Anyway, ik ga mooi naar Düsselfdorf
    Me too

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
      woensdag 6 december 2006 @ 16:22:22 #192
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_44196321
    tsja, ik zou best naar het buitenland willen gaan voor een concert...maar dat gaat hem qua kosten toch niet echt worden denk ik :p

och...eerste keer ArenA...fat geluid moet je toch eens meegemaakt hebben, lijkt me zo
    En misschien valt het na die veranderingen/verbeteringen(?) nu wel mee...
    pi_44196629
    Dat geluid ligt er heel erg aan waar je staat of zit.

Als je ergens ver weg van het podium staat, dan zal het idd wel niet zo best zijn. Maar je maakt mij niet wijs dat dat bij een ander stadion veel beter is. Dusseldorf is als ik mij niet vergis net zo'n overdekte betonbak als de ArenA, dus ik denk dat het daar net zo erg is.

De ArenA heeft wat dat betreft een imago probleem waar ze nooit meer van af zullen komen.
      woensdag 6 december 2006 @ 20:03:31 #194
    133414 Joesse
    Surrender your ego
    pi_44203835
    Als je staat in de ArenA is het goed te doen qua geluid. Je moet alleen niet hoog zitten, dan heb je last van galm.. Duesseldorf ben ik 1 keer geweest, geluid was goed maar ja toen stond ik ook redelijk vooraan..
      donderdag 7 december 2006 @ 12:41:39 #195
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_44219782
    ik zit 11e rij van de eerste ring, dus wel redelijk laag...alleen wel in vak 123 wat redelijk naar achteren is. Iemand die daar in de buurt al eens heeft gezeten?...
      donderdag 7 december 2006 @ 12:44:47 #196
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_44219869
    trouwens...ik ken van Pink Floyd (yeeshkul.com) en Queen (Queenzone) wel forums waar video torrents te krijgen zijn..maar is er van Genesis ook zo'n site?

Hopelijk komen van de komende tournee (uyteraerd vooral van de ArenA) leuke bootleg dvdtjes
      donderdag 7 december 2006 @ 12:47:30 #197
    81329 MadMaster
    Schots en scheef...
    pi_44219936
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 12:41 schreef Hankster het volgende:
    ik zit 11e rij van de eerste ring, dus wel redelijk laag...alleen wel in vak 123 wat redelijk naar achteren is. Iemand die daar in de buurt al eens heeft gezeten?...
    Alles valt en staat met de locatie waar de extra speakers hangen en dat is vaak verschillend in de Arena (U2 had ze daar bijv. wel rond de middenlijn hangen, Madonna en Robbie Williams niet).
    Zal wel door de PA-mannen van de artiest bepaald worden...

Maar vak 123 is redelijk achteraan en daar is vaak het geluid vaak niet al te best...
    quote:
    Hopelijk komen van de komende tournee (uyteraerd vooral van de ArenA) leuke bootleg dvdtjes
    Is audio ook goed?
    pi_44220824
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 12:44 schreef Hankster het volgende:
    trouwens...ik ken van Pink Floyd (yeeshkul.com) en Queen (Queenzone) wel forums waar video torrents te krijgen zijn..maar is er van Genesis ook zo'n site?

Genesis-movement.org is een hoop te vinden
    Nee.
      donderdag 11 januari 2007 @ 00:34:25 #199
    136283 knars
    Teethgrinder
      vrijdag 12 januari 2007 @ 10:42:53 #200
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_45277685
    In een interview in de Metro van vandaag geeft Phil Collins overigens nogmaals aan dat deze tour een eenmalig iets is en dat ze geen nieuw materiaal gaan opnemen.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 20:05:20 #201
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_45294679
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 10:42 schreef knars het volgende:
    In een interview in de Metro van vandaag geeft Phil Collins overigens nogmaals aan dat deze tour een eenmalig iets is en dat ze geen nieuw materiaal gaan opnemen.
    mwa...ze zijn nog redelijk jong. En ze zeiden bij de '92 tour ook dat het voorbij zou zijn (althans, Phil had er genoeg van), en nu gaan ze toch maar weer een grootse tournee doen.

Wat moeten ze in vredesnaam dan nog doen de komende jaren?

Neen, het komt er heus nog wel eens van...
    pi_45400768
    Voor de liefhebbers heb ik nog een 1e rangs veldkaartje over! uiteraard tegen de kostprijs over te nemen. Als je geinteresseerd bent hoor ik het wel he?
    "ROCK 'N ROLL"
      dinsdag 16 januari 2007 @ 11:48:09 #203
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_45401085
    ik had heen gewilt alleen is het geluid daar volgens sommige mensen niet goed.

Ik wilde al heel lang naar genesis

maar ja,zonder goed geluid heb ik er natuulk geen zak aan
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_45401221
    Liever een Genesis met wat minder geluid dan helemaal geen Genesis. Ik zorg dat ik er op tijd ben, zodat ik redelijk vooraan sta. Dan schijnt het nogal mee te vallen.
    Nee.
      dinsdag 16 januari 2007 @ 12:48:45 #205
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_45402607
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 11:37 schreef Freddie_Taylormaycon het volgende:
    Voor de liefhebbers heb ik nog een 1e rangs veldkaartje over! uiteraard tegen de kostprijs over te nemen. Als je geinteresseerd bent hoor ik het wel he?
    Doe eens PM?
    pi_46586527
    Luister nu naar een registratie van DE reunie uit 1982. Potverdorie, dat was ook wel een feest zeg. Dan wordt het 1 juli toch wel een beetje behelpen
    pi_47648576

Net kaarten gekocht voor Sept. 30 in Detroit!
    pi_48711855
    voor de eventuele liefhebber:

er zijn nog kaarten.

Waarschijnlijk ergens weggestopt achter het podium, maar goed...
      dinsdag 29 mei 2007 @ 17:24:26 #209
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_49895164
    *kick*

SPOILER!

de meesten van jullie zullen het al wel gehoord en gezien hebben, maar afgelopen maand heeft Genesis opgetreden bij de VH1 Rock Honors. klik en ga naar 'exclusive performances' voor Los Endos, en naar 'show performances' voor Turn it On en No Son of Mine.

Op Youtube kan je onderhand ook wel wat beelden vinden van de rehearals...

Hoewel ik nog niet helemaal super overtuigd ben van het optreden bij VH1, begint het nu toch echt wel te komen
    Nog 1 maandje
    pi_49899824
    Ze spelen alles te traag man. Los Endos klinkt nog het beste, maar ook veeeeel te traag. Maar goed, hopelijk trekt dat bij naarmate ze meer hebben gespeeld.
    Nee.
      dinsdag 29 mei 2007 @ 21:19:51 #211
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_49904662
    mwa..No Son of Mine vind ik persoonlijk nog wel het beste klinken; is wel wat aan de trage kant maar valt nog wel mee ivm de laatste tour. Turn It On is gewoon energieloos, en Los Endos..man, de synths van Tony klinken wel heel erg hoor
    Maargoed, het klinkt al vele malen beter dan het eerste concert van QPR tijdens 46664..waar ik het als 'eerste' optreden voor mijzelf maar even mee vergelijk Dus 1 juli kan haast niet fout gaan.
    pi_49907260
    Van mij mogen ze het instrumentaal houden, alle nummers die Phil zingt klinken nu alsof ze zo uit een Disney-film komen
    Nee.
    pi_50027096
    De shows gaan allemaal uitgebracht worden op cd

Zie hier voor meer info en tevens een mooie foto van het podium
      zaterdag 2 juni 2007 @ 09:37:36 #214
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50027285
    gaaf

en man..dat podium ziet er echt te gek uit!
    pi_50090755
    zou eerst ook gaan ivm Rock Werchter 2 kaartjes over. Moeten weggaan tegen originele prijs. 49 + transactie kosten. Interesse ff PM sturen. Zijn zitplaatsen Vak 425 Rij 1.
    pi_50091797
    Gisteren Ray Wilson live gezien. Uitstekende set, het CAS-nummer Not About Us nog gespeeld en uitstekende stem en uitstraling. Toch jammer dat het nooit echt wat tussen hem en Genesis is geworden .
      maandag 4 juni 2007 @ 16:24:08 #217
    127981 Misstique
    11-07-2014
    pi_50094781
    Hier moet ik ook ff reageren, aangezien ik kaarten heb voor hun concert. .
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
    pi_50108358
    De setlist van de rehearsal vandaag, waarbij prijswinnaars aanwezig waren
    SPOILER
    en een video van
    SPOILER
    http://www.youtube.com/watch?v=mbVLKisd4KU
    Nee.
      dinsdag 5 juni 2007 @ 10:30:46 #219
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50119743
    man man man ... geweldige setlist
    Ik kan niet wachten...ookal weet ik zeker dat ik verdomme er niets van kan horen in de ArenA. Ik dacht dat ze wat aan het geluid hadden gedaan, maar ik lees nu niets anders in de kranten dat het geluid daarbij zo slecht (en nee dus niet enkel de zang ) was...kut zooi...nog geen verbetering dus
      dinsdag 5 juni 2007 @ 10:52:44 #220
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50120393
    Maargoed, als het geluid echt zo über slecht wordt dan kan ik altijd nog de CD gaan bestellen
    En zowiezo ben ik wel van plan om zoveel mogelijk geheugen mee te nemen voor m'n camera zodat ik genoeg video materiaal kan schieten Nu maar hopen dat meer mensen dat doen (hint, hint) zodat we eventueel zelfs een DVDtje kunnen fiksen.
    pi_50120483
    Ze gaan het concert in Dusseldorg live uitzenden op TV in Scandinavie en bioscopen in Engeland. Dus het lijkt me dat daar ook de officiele DVD vandaan zal komen. Zeker omdat ze daar twee dagen optreden.

En zo'n CD is zeker leuk. Heb van diezelfde club een cd van Peter Gabriel en dat klinkt goed. En ze knippen de foute stukjes er niet uit. Dus je hoort gewoon alles zoals het die avond was. Alleen dan beter
      dinsdag 5 juni 2007 @ 10:57:23 #222
    81329 MadMaster
    Schots en scheef...
    pi_50120520
    Psst, zie mijn fotoboek...

Die CD van Amsterdam heb ik trouwens al ge-pre-ordered...
      dinsdag 5 juni 2007 @ 11:01:13 #223
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50120650
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 10:56 schreef calvobbes het volgende:
    Ze gaan het concert in Dusseldorg live uitzenden op TV in Scandinavie en bioscopen in Engeland. Dus het lijkt me dat daar ook de officiele DVD vandaan zal komen. Zeker omdat ze daar twee dagen optreden.
    hmm..ik dacht dat ze juist hadden gezegd dat Dusseldorf NIET voor de DVD was bedoeld...
    pi_50120746
    Zouden er echt mensen zijn die cd's van alle concerten bestellen?
    Lijkt me toch geen hol aan om hetzelfde concert 25 keer te horen...
    pi_50120781
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 11:01 schreef Hankster het volgende:

hmm..ik dacht dat ze juist hadden gezegd dat Dusseldorf NIET voor de DVD was bedoeld...
    Ow als iemand dat gezegd heeft zal mijn redenatie er wel naast liggen

Er zal vast wel ergens een goeie DVD worden gemaakt
    pi_50122082
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 11:04 schreef calvobbes het volgende:
    Zouden er echt mensen zijn die cd's van alle concerten bestellen?
    Lijkt me toch geen hol aan om hetzelfde concert 25 keer te horen...
    Zeker omdat Genesis nooit een band was die veel improviseerde tijdens hun optreden, ook niet met Gabriel als frontman.
    pi_50122344
    Ik heb de CD van Amsterdam gepreordered. Puur omdat ik graag opnames van de concerten heb waar ik bij was.

Het schijnt dat Rome op DVD uit gaat komen toch?
    Nee.
      dinsdag 5 juni 2007 @ 12:58:38 #228
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50124359
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 11:52 schreef PimD het volgende:
    Ik heb de CD van Amsterdam gepreordered. Puur omdat ik graag opnames van de concerten heb waar ik bij was.

Het schijnt dat Rome op DVD uit gaat komen toch?
    is geloof ik nog niet officieel bekend gemaakt maar hoogst waarschijnlijk wel ja
    Er zijn tijdens de eerste meetings en tijdens de rehearsals opnames gemaakt voor de extra's, dus hopelijk wordt de nieuwe Genesis DVD van net zulke goede kwaliteit als de First Farewell DVD van Phil.

oh man..ik heb dat youtube filmpje iets van 5x gedraaid; het ziet er best spectaculair uit met dat videoscherm. Nu begrijp ik wel waarom ze Monaco af moesten zeggen

ik vind die CD's trouwens best prijzig; zijn verdeurie zelfs duurder dan de DVD's van The Who die ook door Encore werden uitgegeven...
      Redactie Frontpage dinsdag 5 juni 2007 @ 13:08:45 #229
    95179 TheGrandWazoo
    pi_50124709
    Mijn hemel...wat een baggerlijst! Amper jaren zeventig spul. Ben toch blij dat ik niet gegaan ben.
    (Superworm)
    pi_50125008
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 13:08 schreef TheGrandWazoo het volgende:
    Mijn hemel...wat een baggerlijst! Amper jaren zeventig spul. Ben toch blij dat ik niet gegaan ben.
    Had je naar de repetities kunnen gaan dan.
    pi_50128280
    quote:
    Het was ook heel realistisch geweest als ze zouden hebben geopend met Dancing With The Moonlit Knight
    Nee.
    pi_50128326
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 15:01 schreef PimD het volgende:

[..]

Het was ook heel realistisch geweest als ze zouden hebben geopend met Dancing With The Moonlit Knight
    Gegeven dat ze drie tracks van Selling England hebben gerepeteerd is het enige wat ze tegenhoudt het feit dat Stuermer Hackett's solo op Dancing nooit helemaal goed heeft gekregen .
      Redactie Frontpage dinsdag 5 juni 2007 @ 15:11:44 #233
    95179 TheGrandWazoo
    pi_50128596
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 15:01 schreef PimD het volgende:

[..]

Ach er staat genoeg op Trick of the tail, Wind en fundering, en toen waren er drie etc...ipv die rotzooi van die 86 plaat. Blegh.
    (Superworm)
      Redactie Frontpage dinsdag 5 juni 2007 @ 15:12:28 #234
    95179 TheGrandWazoo
    pi_50128627
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 15:03 schreef Litpho het volgende:

[..]

Gegeven dat ze drie tracks van Selling England hebben gerepeteerd is het enige wat ze tegenhoudt het feit dat Stuermer Hackett's solo op Dancing nooit helemaal goed heeft gekregen .
    moehaha!
    (Superworm)
      dinsdag 5 juni 2007 @ 18:44:05 #235
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_50135322
    Laatste toegift samen met PG?
    pi_50140879
    Neem toch aan dat de meeste nummers van de eerste paar albums toch verwerkt zijn in medleys of zijn ze in z'n geheel gespeeld?
      dinsdag 5 juni 2007 @ 23:15:36 #237
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50147006
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 20:57 schreef rockin_the_lowland het volgende:
    Neem toch aan dat de meeste nummers van de eerste paar albums toch verwerkt zijn in medleys of zijn ze in z'n geheel gespeeld?
    klopt..er zijn behoorlijk wat medleys. Dit is de setlist waarin de nummers ook als medley's zijn af te lezen
    SPOILER
      dinsdag 5 juni 2007 @ 23:18:41 #238
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50147134
    ik zit er toch eigenlijk wel over te denken om de 14e ook naar dat concert in Rome te gaan
    Proberen om een redelijk goedkope vlucht te regelen, een goedkoop hotel uitzoeken, en dan maar hopen dat je bij die eerste 400.000 zit..en zo niet...och, dan heb je toch eventjes in een onwijs leuke stad rond kunnen lopen

Maar het belooft toch wel een geweldig concert te worden. Schitterende lokatie, lekker grote mensenmassa én natuurlijk (hoogstwaarschijnlijk) de opname voor de DVD...
      dinsdag 5 juni 2007 @ 23:25:02 #239
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50147377
    quote:
    'amper'?
    Man, dit is meer 70's materiaal dan ze tijdens de laatste 2 tournees met Phil bij elkaar hebben gespeeld

Ik ben echt helemaal blij met deze setlist; in mijn ogen een geweldige combi tussen oud en 'nieuw'. Zeikmodus; Music Box en Dance On A Vulcano hadden er ook heel mooi tussen gestaan
    Ik ben inderdaad ook niet weg van Throwing e.d., maar live lijkt het me toch wel erg leuk. Gewoon lekker meeblèren tijdens "didadedadaaaaaaaa"

Het enige waar ik echt bang voor ben is het geluid...maar daarom wil ik eigenlijk ook graag naar Rome
      donderdag 7 juni 2007 @ 22:21:49 #240
    140557 Relayer
    Sound Chaser
    pi_50218274
    Om ff een flauwe grap te maken: "I'm counting out time..."
    (Marillion - Neverland)
    pi_50327632
    iemand nog interesse in 2 kaartjes voor 1 juli in Arena ff PM'en.
      maandag 11 juni 2007 @ 14:47:12 #242
    44200 Sjeekie_Beekie
    Beter te laat, dan over tijd!
    pi_50332246
    * Sjeekie_Beekie heeft, net als funrider, nog twee kaartjes over.
    Zie ook dit topic in Vraag&Aanbod.
    Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
    Oudste, Jongste en Lara
    Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
    pi_50348654
    Nu zijn ze bezig met hun eerste concert in Stockholm
      maandag 11 juni 2007 @ 23:43:52 #244
    140557 Relayer
    Sound Chaser
    pi_50356417
    Bedoel je niet Helsinki?
    (Marillion - Neverland)
    pi_50357116
    Uhm... Jawel

Waar haal ik Stockholm dan vandaan... Daar komen ze helemaal niet
    pi_50357555
    Zelfde setlist als ze een paar dagen geleden in Brussel speelden.
    Nee.
      dinsdag 12 juni 2007 @ 00:28:55 #247
    140557 Relayer
    Sound Chaser
    pi_50357915
    OK, met die setlist kan ik best tevreden zijn...
    (Marillion - Neverland)
      dinsdag 12 juni 2007 @ 16:29:40 #248
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_50376887
    De foto's en concertverslag zijn best aardig
      dinsdag 12 juni 2007 @ 16:40:30 #249
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_50377238
    En voor wie niet van verrassingen houdt zijn er ook al filmpjes.
    pi_50381697
    Ik zal er ook zijn 1 juli in de Arena.

Zit op rij 14 vak 430

Waarschijnlijk zal het geluid alleen wel een stukkie minder zijn, maar hopenlijk ruim voldoende (kwalitatief gezien).
    'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
      dinsdag 12 juni 2007 @ 23:04:50 #251
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50391963
    die filmpjes beloven veel goeds
    ze klinken iig erg enthousiast (zowiezo vele malen beter dan tijdens de Rock Honors ), en dan te bedenken dat dit nog maar het eerste echte concert was
      zaterdag 23 juni 2007 @ 19:09:26 #252
    140557 Relayer
    Sound Chaser
    pi_50766221
    Voor aldegenen die naar het optreden in de ArenA gaan per trein, ik heb zojuist geïnformeerd en de NS zet GEEN extra treinen in.
    (Terwijl ze dat bij George Michael wel doen!)
    (Marillion - Neverland)
      zaterdag 23 juni 2007 @ 20:00:55 #253
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_50767579
    Ah, men verwacht dat Genesis fans autorijders zijn? Kan dat misschien door die Volkswagen komen uit het We can't dance tijdperk? (Ik zag hem een paar jaar terug nogal vaak door Gouda rijden...)
    pi_50775549
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 19:09 schreef Relayer het volgende:
    Voor aldegenen die naar het optreden in de ArenA gaan per trein, ik heb zojuist geïnformeerd en de NS zet GEEN extra treinen in.
    (Terwijl ze dat bij George Michael wel doen!)
    Nee hoor. Geen extra treinen, wel extra lang en extra stops.
    Voor concerten in de ArenA rijden nooit extra treinen.
      zondag 24 juni 2007 @ 08:34:09 #255
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50779838
    dat wordt de auto..
    pi_50784767
    Nog een week!!!! Ik heb er zin in!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tralalalaaa
      zondag 24 juni 2007 @ 15:41:47 #257
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_50788850
    quote:
    Op zondag 24 juni 2007 13:28 schreef Take_A_Picture het volgende:
    Nog een week!!!! Ik heb er zin in!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      zondag 24 juni 2007 @ 17:20:24 #258
    125844 Votz
    Petomaan
    pi_50791686
    Dinsdag!!!!! YESSSS
    FART FAQ:
      woensdag 27 juni 2007 @ 10:36:24 #259
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_50890355
    Nou ik ben ook eens benieuwd nu zondag. M'n vader en zus zijn echt fan Genesis en Phil solo, en ikzelf ga eerlijk gezegd mee om het meegemaakt te hebben en ik concerten afgaan leuk vindt maar moet eerlijk bekennen dat ik maar behoorlijk weinig platen ken van Genesis..

Maaarrrrr gelukkig ben ik wel all-round muziek liefhebber dus denk niet dat ik me ga vervelen hoor
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      woensdag 27 juni 2007 @ 13:16:59 #260
    125844 Votz
    Petomaan
    pi_50896118
    Düsseldorf was superrelaxt. De auto kreeg je makkelijk geparkeerd, maar hadden een zwaar hoofd in het vertrek na het concert, hetgeen toch goed werd opgelost. De arena was opgedeeld in drie stukken en we zaten in het middelste stuk waar het geluid best meeviel, af en toe hoorde je een echo, maar dat was niet storend te noemen. De show was niet spectaculair maar heel mooi verzorgd en dan de muziek: veel oud materiaal en dat was te gek. Phil was goed bij stem, Darryl solo's waren zeer goed en de drumsolo was ook best gaaf. Al met al heb ik genoten van een avondje Genesis. Zet meteen maar weer een cd'tje op.

Oh ja...dit concert hebben ze opnames gemaakt voor een live cd. Ik vond wel dat er veel camera's waren, maar van een dvd hebben ze niets gezegd.
    FART FAQ:
      woensdag 27 juni 2007 @ 13:23:54 #261
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_50896376
    Van alle concerten deze tour worden opnames gemaakt. Er worden direct van het soundboard opnames op cd gezet voor de zgn. Encore serie; je kan na afloop van het concert het hele concert integraal op cd kopen.

De live dvd zal naar alle waarschijnlijkheid in Rome worden opgenomen; ik dacht dat dit duitse concert live in een bioscoop werd uitgezonden in Engeland. Iemand die dit kan bevestigen?
    pi_50897168
    Votz,

Ik ga vanavond naar Dusseldorf
    Op het kaartje staat 19:00h maar op de website staat ondertussen 20:15 (Ohne Vorgruppe). Ofwel, hoe laat begon het en hoe laat was het klaar?

Was het nog lastig om bij de LTU Arena te komen qua files of viel dat allemaal wel mee? (Ik kom uit richting Enschede).
      woensdag 27 juni 2007 @ 13:57:29 #263
    125844 Votz
    Petomaan
    pi_50897513
    Op het kaartje staat idd 19.00 maar ze beginnen om 20.15 uur. Ze hebben ruim 2,5 uur gespeeld.
    De bereikbaarheid naar het stadion is zeer goed geregeld. We zijn om 15.00 uur vertrokken en hebben het rustig aan gedaan, ik kom dan wel uit Limburg, dus Düsseldorf is een uurtje.
    FART FAQ:
      woensdag 27 juni 2007 @ 14:47:05 #264
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50899476
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 13:23 schreef knars het volgende:
    Van alle concerten deze tour worden opnames gemaakt. Er worden direct van het soundboard opnames op cd gezet voor de zgn. Encore serie; je kan na afloop van het concert het hele concert integraal op cd kopen.

De live dvd zal naar alle waarschijnlijkheid in Rome worden opgenomen; ik dacht dat dit duitse concert live in een bioscoop werd uitgezonden in Engeland en Zweden. Iemand die dit kan bevestigen?
    bevestigd

Rome is inderdaad bedoeld voor de DVD, ookal denk ik dat ze Düsseldorf als reserve houden al mocht het in Rome bijvoorbeeld noodweer zijn.
    Nu maar hopen dat Dusseldorf uitlekt in het bootleg circuit
      woensdag 27 juni 2007 @ 14:49:33 #265
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50899584
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 13:47 schreef yoppybt het volgende:
    Votz,

Ik ga vanavond naar Dusseldorf
    Op het kaartje staat 19:00h maar op de website staat ondertussen 20:15 (Ohne Vorgruppe). Ofwel, hoe laat begon het en hoe laat was het klaar?
    daar zit ik ook een beetje mee voor a.s. zondag. Géén voorprogramma, maar er staat wel 19:00 op de kaartjes
      woensdag 27 juni 2007 @ 15:08:15 #266
    125844 Votz
    Petomaan
    pi_50900371
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 14:49 schreef Hankster het volgende:

[..]

daar zit ik ook een beetje mee voor a.s. zondag. Géén voorprogramma, maar er staat wel 19:00 op de kaartjes
    Dat vond ik ook vreemd, dat je een dik uur moet wachten voordat ze optreden. Het bier is wel lekker en je krijgt er mooie Genesis bekers bij (pfand 2,50 euro). Of je geeft ze terug of je neemt ze mee.

Nope er is geen voorprogramma.
    FART FAQ:
    pi_50903255
    Ben gister ook geweest, en heb me toch wel goed vermaakt. Gelukkig was het dak gesloten zodat we meteen vanaf het eerste nummer hebben kunnen genieten van de licht show. Zal aanstaande zondag toch wel anders zijn. Het geluid was ook goed te pruimen overigens gister.
    pi_50907511
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 14:49 schreef Hankster het volgende:

Die kaartjes zijn maanden geleden al gedrukt.

Toen was er misschien nog wel sprake van een voorprogramma. De hoofdact zal niet gauw al om 19:00 beginnen.
      woensdag 27 juni 2007 @ 22:11:05 #269
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50917087
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 18:27 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Die kaartjes zijn maanden geleden al gedrukt.

Toen was er misschien nog wel sprake van een voorprogramma. De hoofdact zal niet gauw al om 19:00 beginnen.
    dat was dan ook de reden waarom ik een ' 'smiley plaatste
    pi_50945229
    Ook ik ben gisteren in Düsseldorf geweest en het heeft me zeker niet teleurgesteld. Had zitplaatsen recht tegenover het podium en het geluid was prima, afgezien van de eerste paar nummers waar ik Phil's stem erg schel vond klinken.

Ik moet wel zeggen dat ik de overgang van
    SPOILER
    naar
    SPOILER
    erg knullig over vond komen. Of ze maakten een foutje, of het werkt gewoon niet zo goed om die twee nummers na elkaar te spelen. Verder blijft
    SPOILER
    gewoon een ontzettend zeiklied

Voor de rest was het gewoon een groot feest!

"Home By The Sea / Second Home By The Sea"

Deze staat niet tussen spoilertags aangezien het mij duidelijk lijkt dat dit gewoon bij een Genesis-show hoort!
      donderdag 28 juni 2007 @ 20:56:21 #271
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50950283
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 18:14 schreef Plengel het volgende:
    Verder blijft
    SPOILER
    gewoon een ontzettend zeiklied
    inderdaad...ik snap dan ook niet waarom ze deze ertussen hebben gepropt. In mijn ogen het enige echte jammere aan deze setlist.

Man man man .. ik kan niet wachten
      donderdag 28 juni 2007 @ 21:03:00 #272
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_50950488
    Ja, was ook blij dat het ultieme zeiklied (naja... naast In too deep en That's All natuurlijk...) niet op de CAS tour werden gespeeld. Had eigenlijk gehoopt dat ze die verleerd zouden zijn, maar helaas.

Maar anyway, heb eindelijk mijn kaartje binnen
      donderdag 28 juni 2007 @ 22:11:00 #273
    7168 Kptelmo
    Syntax Error
    pi_50952904
    Ha ha, ja dat zeiklied heeft echter bij mij gezorgd voor het leukste/grappigste moment van de show. Ik zat even een sigaret te roken en toen dat nummer begon stroomden meteen een heleboel mannen richting de wc's.

That's All vind ik dan wel weer een lekker nummer.

Nog even een paar pics?

pi_50953580
    Stel je toch eens voor dat ze nu The Lamb integraal zouden spelen, met de hedendaagse technologie voor de visuals enzo

Nee.
      donderdag 28 juni 2007 @ 22:32:58 #275
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_50953732
    Volgens mij zou dat ongeveer gelijk staan aan het afspelen van Fear and Loathing in Las Vegas op die megaschermen, maar dan met Slipperman die door het beeld heen zwalken in plaats van een man met een dinosuarusstaart
    pi_50954932
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 22:28 schreef PimD het volgende:
    Stel je toch eens voor dat ze nu The Lamb integraal zouden spelen, met de hedendaagse technologie voor de visuals enzo

[afbeelding]
    Dat was met The Musical Box al de moeite, dus met the Real Thing... .
      vrijdag 29 juni 2007 @ 09:08:35 #277
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_50961047
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 22:28 schreef PimD het volgende:

[afbeelding]
    wie weet
    Ik las van de week een interview met de drie heren in een of ander muziekblad over hoe deze tour begon (dus met de besprekingen met Steve en Peter) en wat ze hierna verwachten te gaan doen. Ze bleven alle drie in ieder geval enthousiast om Lamb toch nog eens op te gaan voeren met z'n 5-en. Ze zagen deze tour dan ook meer als 'warm draaien'
      vrijdag 29 juni 2007 @ 10:50:09 #278
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_50962987
    Ik denk dat áls ze The Lamb gaan doen (wat ik niet waarschijnlijk acht) het bij een one-gig of anders een zeer summier tourschema zal gaan.
    pi_50964241
    Ben ik ook bang voor. En ik denk dat PG dat dan weer te weinig zou vinden om er een hoop moeite voor te doen. Maar goed - nu ik "Queen" heb gezien staat een reunie met PG van Genesis toch wel bovenaan het lijstje
    Nee.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 12:08:25 #280
    125844 Votz
    Petomaan
    pi_50965609
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 11:30 schreef PimD het volgende:
    Ben ik ook bang voor. En ik denk dat PG dat dan weer te weinig zou vinden om er een hoop moeite voor te doen. Maar goed - nu ik "Queen" heb gezien staat een reunie met PG van Genesis toch wel bovenaan het lijstje
    Peter Gabriel stond daar niet onwelwillend tegenover, heb ik uit diverse interviews vernomen. Echter zal het misschien iets zijn voor Wembley en een eenmalig gig oid, dat zou me niets verbazen.
    FART FAQ:
    pi_50966192
    [ had in PG topic gemoeten ]
    Nee.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 20:13:18 #282
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_50981655
    Haja, Peter speelt vanavond al in Amsterdam. Heb tot nu toe weinig mensen horen speculeren over wat hij zondag doet. Het zal vast wel niks met de ArenA te maken hebben, helaas.
      zondag 1 juli 2007 @ 00:29:32 #283
    140267 Thealexfiles
    Completely Useless
    pi_51017015
    Weet iemand trouwens hoelaat het concert morgen begint? 7 uur?
    It takes a red headed woman
    To get a dirty job done
      zondag 1 juli 2007 @ 00:46:58 #284
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_51017419
    Ik heb begrepen van mensen die in Duitsland zijn geweest dat het ondanks de begintijd op je kaartje pas om 8 uur begint. Maar of ik dat risico ga nemen...? Tuurlijk niet
      zondag 1 juli 2007 @ 07:22:25 #285
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_51020941
    Weet iemand of het dak van de Arena vanavond open blijft of dicht gaat ?
    pi_51020945
    Even snel een tvp. Ik geef later wel mijn ervaringen. Ik heb zelfs nog LP's van Genesis en ben duidelijk voorstander van Peter Gabriel.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
    pi_51021307
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 07:22 schreef fripper het volgende:
    Weet iemand of het dak van de Arena vanavond open blijft of dicht gaat ?
    Dicht natuurlijk. Of heb je de weersvoorspellingen niet gezien?

De dranghekken stonden gisteravond trouwens al klaar
    amokaapjeeh O+
    pi_51021389
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 00:29 schreef Thealexfiles het volgende:
    Weet iemand trouwens hoelaat het concert morgen begint? 7 uur?
    8 uur, staat ook op de site van de arena
      zondag 1 juli 2007 @ 11:01:50 #289
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_51022086
    van de Arena-site:

ZONDAG 1 JULI
    GENESIS

Opening hoofdgebouw 18.00 uur
    Opening stadion 18.00 uur
    Aanvang concert 20.00 uur
      zondag 1 juli 2007 @ 12:02:45 #290
    75466 Hankster
    weest optimistisch!
    pi_51023339

ik ben echt super benieuwd
      zondag 1 juli 2007 @ 13:13:50 #291
    24313 Gremen
    Eindbaas
    pi_51025066
    Weet iemand een beetje hoe druk het met auto's is bij dit soort concerten en hoe snel je geparkeerd staat vanaf het moment dat je in de buurt van de arena komt?

Ik heb er zin in
    "This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
    "Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
    pi_51025162
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 11:01 schreef MuadDib het volgende:
    van de Arena-site:

ZONDAG 1 JULI
    GENESIS

Opening hoofdgebouw 18.00 uur
    Opening stadion 18.00 uur
    Aanvang concert 20.00 uur
    Dus het begint wel om 8 uur?
    Om m'n kaartje staat 7 uur.
      zondag 1 juli 2007 @ 13:35:18 #293
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_51025727
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 13:17 schreef liquid-orange het volgende:

[..]

Dus het begint wel om 8 uur?
    Om m'n kaartje staat 7 uur.
    Op mijn kaartje ook, op alle kaartjes van alle concerten. En elk concert is om 20:00 of later begonnen. Verder ben ik ook niet alwetend Ik zorg dat ik er rond een uur of 7 ben, dan zit ik altijd goed.
    pi_51026076
    Ik zat al te denken dat er ten tijde van de kaartjes misschien sprake van een voorprogramma was en dat dat later veranderd is, waardoor het concert nu om 8 uur begint.
      zondag 1 juli 2007 @ 13:48:15 #295
    24313 Gremen
    Eindbaas
    pi_51026124
    zowel op de arena als mojo site staat 8 uur, dus dat zal dan toch wel
    "This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
    "Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
      zondag 1 juli 2007 @ 13:49:34 #296
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_51026163
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 13:46 schreef liquid-orange het volgende:
    Ik zat al te denken dat er ten tijde van de kaartjes misschien sprake van een voorprogramma was en dat dat later veranderd is, waardoor het concert nu om 8 uur begint.
    zoiets zal het wel zijn
      zondag 1 juli 2007 @ 21:55:12 #297
    6536 dwerg
    chagrijn
    pi_51040119
    Mijn broertje belde een half uurtje geleden en het was nú al beter dan het concert van Meat Loaf in Keulen. Maar dat concert was dan ook behoorlijk ruk.
    I intend to live forever, or die trying.
      zondag 1 juli 2007 @ 22:39:29 #298
    125844 Votz
    Petomaan
    pi_51042027
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 21:55 schreef dwerg het volgende:
    Mijn broertje belde een half uurtje geleden en het was nú al beter dan het concert van Meat Loaf in Keulen. Maar dat concert was dan ook behoorlijk ruk.
    Wat een vergelijking.
    FART FAQ:
      maandag 2 juli 2007 @ 00:07:03 #299
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_51045162
    Fuck, dat was gaaf

Alleen dat dak had van mij wel open gemogen. Was mijn eerste concert in de ArenA, was dit nu het befaamde galmbakgeluid? Af en toe klonk het namelijk... raar.
      maandag 2 juli 2007 @ 00:08:09 #300
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_51045199
    Ik durf zelfs te beweren dat ik het beter vond dan het concert van Peter Gabriel 2 dagen geleden. En dat had ik van te voren echt niet verwacht .....
      maandag 2 juli 2007 @ 01:02:51 #301
    108312 stijgende_ster
    Yeah Kællingebyvej!!!!
    pi_51046402
    Dat was vet!

-edit- hier maar verder?
    Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')