abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43307199
Corret me if I'm wrong, maar de gitarist was toch ook gitarist bij hil Collins zelf, nadat hij was gestopt met Genesis? Alleen de toetsenist was daar niet bij.

Ik vind de periode met Phil het beste. Ik heb hier een dvd staan "The video Show" waarbij de laatste twee clips met een andere zanger zijn. Die vind ik minder. Vooral de DVD van het concert in Wembley Stadium is meesterlijk.

Zoals je hoort ben ik niet een echte fa, maar ik kan hun muziek wel waarderen. Ik luister er erg vaak na. Als er een reunie zou komen en ze doen Nederland aan dan wil ik er wel heen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  maandag 6 november 2006 @ 22:10:45 #52
136283 knars
Teethgrinder
pi_43307893
quote:
Op maandag 6 november 2006 21:56 schreef liquid-orange het volgende:
Corret me if I'm wrong, maar de gitarist was toch ook gitarist bij hil Collins zelf, nadat hij was gestopt met Genesis? Alleen de toetsenist was daar niet bij.
De vaste live bassist/gitarist Daryl Stuermer speelt ook in Phil Collins' begeleidingsband. Maar Daryl is nooit een officieel bandlid van Genesis geweest.
quote:
Ik vind de periode met Phil het beste. Ik heb hier een dvd staan "The video Show" waarbij de laatste twee clips met een andere zanger zijn. Die vind ik minder. Vooral de DVD van het concert in Wembley Stadium is meesterlijk.
Drie-en-een-halve clips zelfs Ieder zo zijn smaak, en de Wembley dvd is veel te kort. Dat was echt een tijd dat de zang van Phil op zijn hoogtepunt was naar mijn idee en helaas staan niet alle gespeelde nummers op die dvd...
quote:
Zoals je hoort ben ik niet een echte fa, maar ik kan hun muziek wel waarderen. Ik luister er erg vaak na. Als er een reunie zou komen en ze doen Nederland aan dan wil ik er wel heen.
pi_43311402
Ik had vele geruchten gehoord, maar ik zie dat er morgen een officiele persconferentie is Nice!
Als ze in de buurt zijn ben ik zeker bij.

Ik moet bekennen dat ik vooral fan ben van de Gabriel-periode, maar dan is dit een mooie aanleiding om me ook eens in 't Collins-werk te verdiepen. Zolang ze "I Can't Dance" maar achterwege laten
pi_43316785
quote:
11 June Helsinki, Finland Olympic Stadium
14 June Herning, Denmark Messecenter
15 June Hamburg, Germany AOL Arena
17 June Berne, Switzerland Stade de Suisse
18 June Linz, Austria Gugglestadium
20 June Budapest, Hungary Puskas Ferenc Stadion
21 June Katowice, Poland Slaski Stadium
23 June Hannover, Germany AWD Arena
26 June Dusseldorf, Germany LTU Arena
29 June Stuttgart, Germany Gottlieb-Daimler-Stadium
30 June Paris, France Parc Des Princes
1 July Amsterdam, Holland Arena
3 July Berlin, Germany Olympiastadion
4 July Leipzig, Germany Zentralstadion
5 July Frankfurt, Germany Commerzbank Arena
7 July London, UK Twickenham Stadium
8 July Manchester, UK Old Trafford
10 July Munich, Germany Olympiastadion
12 July Monaco Louis II Stadium
14 July Rome, Italy Telecomcerto at Colosseom

Nee.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 09:11:32 #55
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43316864
WOWIE ZOWIE
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_43317566
Daryl en Chester

Phil en Peter Gabriel gaan wel op elkaar lijken met die compleet kale kop en dat halve baardje

edit: Wel een verdomd krap tourschema. Weinig ruimte voor extre concerten

[ Bericht 38% gewijzigd door calvobbes op 07-11-2006 10:07:46 ]
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:45:07 #57
136283 knars
Teethgrinder
pi_43320033
en in de ArenA...

Maar wat dan nog, het is genesis
pi_43321268
Arena vind ik ook een beetje jammer ja, maar alsnog
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:07:39 #59
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_43322294
Arena is wel hetgene waardoor ik me afvraag of het de moeite is... .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_43326628
Het leek mij ook wel leuk om er heen te gaan, maar helaas geven ze alleen een concert in Rome en niet in Milaan!
Wat moet ik me trouwens bij een teleconcert (geven ze in Rome) voorstellen? Concert via een tv scherm?
Forza Juve!
  Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 15:47:44 #62
95179 TheGrandWazoo
pi_43326731
Nee, volgens mij kun je dan via de telefoon het concert ook volgen. Tegen betaling natuurlijk. Was dat niet ook bij The Rolling Stones dit jaar?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_43326850
Ah ok!
Ik ben al even gaan zoeken en het heeft inderdaad iets met de Italiaanse telecom te maken.
Helaas alleen in Rome dus! 600 km. reizen lijkt me een beetje te veel van het goede!
Forza Juve!
  Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 16:04:32 #64
95179 TheGrandWazoo
pi_43327173
Ben zo benieuwd naar wat ze eigenlijk nu gaan spelen.

Zit zelf niet zo te wachten op nummers als Hold on my heart en Into the deep.

That's all dan weer wel en Dance on a volcano.

Naja, afwachten gewoon
(Superworm)
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:09:43 #65
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_43327313
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:43 schreef Marty het volgende:
Het leek mij ook wel leuk om er heen te gaan, maar helaas geven ze alleen een concert in Rome en niet in Milaan!
Wat moet ik me trouwens bij een teleconcert (geven ze in Rome) voorstellen? Concert via een tv scherm?
In Rome wordt een grote gratis show bij het Colosseum (sp? ) 300.000 man ofzo

Tony had het over Afterglow, In the cage, Los Endos en uiteraard ook hits omdat het gros van de mensen daarvoor komen.. Suppers Ready waarsch. niet.. Ze gaan waarsch. wel instrumentale medleys doen, en Phil gaat ook drummen.
pi_43327763
Dat ze maar een instrumentale medley met Watcher of the Skies, In The Cage, Apocalyse in 9/8 en Fountain of Salmacis doen
Nee.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 17:27:41 #67
95179 TheGrandWazoo
pi_43329815
He bah, geen medley! Speel ze toch in z'n geheel. Goed Suppers Ready zonder Peter kan ook niet. Maar speel dan de helft van Trick of the tail

Zal hier eens snel mijn ultieme genesis setlist posten.
(Superworm)
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:36:22 #68
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_43330138
Ja ze zijn voorzichtig met de medleys omdat heel veel mensen dus liever de nummers in zn geheel horen, maar een intrumentale medley zat er wel in.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:44:15 #69
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_43330412
1 jul 2007 Genesis
Amsterdam ArenA, Amsterdam ZO
artiest(en) Genesis
aanvang 19:00 uur
start voorverkoop za, 25 nov 2006
entree ¤45.00 ¤49.00 ¤53.00 ¤57.00 ¤58.00 ¤59.00
opmerkingen Let op: maximaal acht kaarten per persoon per transactie.

Valt me mee die prijzen Phil solo was duurder!
  Redactie Frontpage dinsdag 7 november 2006 @ 17:46:30 #70
95179 TheGrandWazoo
pi_43330483
Valt inderdad reuze mee!

Wat kosten de sta-plaatsen? 45?
(Superworm)
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:49:15 #71
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_43330583
geen idee, het staat nog niet op de site van Ticketmaster (deze info is van Mojo)
pi_43331594
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:27 schreef TheGrandWazoo het volgende:
He bah, geen medley! Speel ze toch in z'n geheel. Goed Suppers Ready zonder Peter kan ook niet.
Nou, op Seconds Out doet Phil het best aardig. Maar dat is ook alweer zo'n 30 jaar geleden.

Ik moet wel toegeven: ik heb hier lopen roepen dat deze reunie me niks doet, maar nu het zover is (en dat op fietsafstand) ga ik toch twijfelen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:30:04 #73
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_43331834
Als 't niet in de Arena was geweest, dan had ik het misschien nog overwogen...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_43332774
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Valt inderdad reuze mee!

Wat kosten de sta-plaatsen? 45?
Staanplaatsen zijn meestal het duurst of éénna duurst.
45 Euro is helemaal aan de overkant van het podium in het uiterste hoekje.
pi_43333301
Een flinke domper dat 't de Arena wordt
Maargoed, er zit niets anders op. Ik ga toch maar proberen een veldkaart te bemachtigen.
  dinsdag 7 november 2006 @ 19:17:42 #76
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_43333575
Tja , ik zit ook wel ernstig te twijfelen. Zelfs met alleen maar nummers uit de Collins tijd kan je nog een prachtige setlist maken. Maar als we pech hebben wordt het een avond vol met I Can't Dance / Invisible Touch en dat soort werk ....
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_43333762
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:17 schreef fripper het volgende:
Tja , ik zit ook wel ernstig te twijfelen. Zelfs met alleen maar nummers uit de Collins tijd kan je nog een prachtige setlist maken. Maar als we pech hebben wordt het een avond vol met I Can't Dance / Invisible Touch en dat soort werk ....
Ik vind We Can't Dance en Invisible Touch eigenlijk wel de beste albums hoor... Maar de rest is ook best wel voor mijn tijd
pi_43338006
Ze hebben zelf al aangegeven zich bewust te zijn van het commentaar van de die-hardfans op de vorige tours, m.b.t. medleys enzo. Ik verwacht/hoop op een medley van het instrumentale werk (In That Quiet Earth / Firth of Fifth / Los Endos), Dance On A Volcano, Afterglow en hopelijk een medley van Lamb-materiaal van het oudere werk.

Tuurlijk zou ik liever Fountain of Salmacis, Supper's Ready en Eleventh Earl of Mar horen - maar die kans is vrij gering vrees ik
Nee.
pi_43338342
Als het concert om 19.00 begint, en ze nemen geen support act mee. Dan kan het nog wel eens een dergelijk lange avond worden. Waarschijnlijk dan wel met een pauze ertussen
pi_43339274
Ik ben zeer benieuwd of er in 2008 dan toch wat 5-man-era concerten komen ter promotie van de SACD's overigens.
Nee.
  woensdag 8 november 2006 @ 01:22:29 #81
136283 knars
Teethgrinder
pi_43347741
Ik mag hopen van wel. Heb iets te lang zitten neuzen op het Genesis forum en daar alle mogelijke setlists al voorbij zien komen. Ik ga proberen me zo lang mogelijk te onthouden van speculaties over de te spelen nummers, maar betwijfel of ik dat lang vol hou
  Redactie Frontpage donderdag 9 november 2006 @ 09:53:21 #82
95179 TheGrandWazoo
pi_43386244
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:17 schreef fripper het volgende:
Weet je, ik verwacht dat eigenlijk niet. Die nummers klinken té dated! Terwijl die progrock stukken nog steeds vers en spannend zijn, denk je ook niet? Goed, een nummer als Invisible Touch (wat ik niet eens een slecht nummer vind) zullen ze spelen, maar Yes speelt ook al sinds jaar en dag Owner of a lonely heart. Ze zullen geen album tracks spelen van die periode denk ik
(Superworm)
pi_43386459
quote:
Op donderdag 9 november 2006 09:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Weet je, ik verwacht dat eigenlijk niet. Die nummers klinken té dated! Terwijl die progrock stukken nog steeds vers en spannend zijn, denk je ook niet? Goed, een nummer als Invisible Touch (wat ik niet eens een slecht nummer vind) zullen ze spelen, maar Yes speelt ook al sinds jaar en dag Owner of a lonely heart. Ze zullen geen album tracks spelen van die periode denk ik
Wat jammer is, want Domino zou prima naast The Knife of Squonk passen wat mij betreft.
  donderdag 9 november 2006 @ 10:03:46 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43386479
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:18 schreef Viking84 het volgende:
* Viking84 phil collins beter vindt dan peter gabriel
*eens*

Home by the sea is een leuk nr van ze.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage donderdag 9 november 2006 @ 10:13:09 #85
95179 TheGrandWazoo
pi_43386707
quote:
Op donderdag 9 november 2006 10:02 schreef Litpho het volgende:

[..]

Wat jammer is, want Domino zou prima naast The Knife of Squonk passen wat mij betreft.
Hmmm...daar heb je inderdaad gelijk in. Al zie ik ze The Knife toch echt niet meer spelen.
(Superworm)
pi_43386883
quote:
Op donderdag 9 november 2006 10:13 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Hmmm...daar heb je inderdaad gelijk in. Al zie ik ze The Knife toch echt niet meer spelen.
Nope. Maar datzelfde geldt voor iets als Fountain of Salmacis.

Ik was elders wel geruchten tegengekomen dat Tony aan het pushen was om wat muzikaal uitdagender materiaal te spelen, maar dat is natuurlijk ook wishful thinking van zo'n beetje elke oude Genesisfan, dus nemen we het met een korrel zout.
pi_43389900
Tony heeft gezegd tijdens de pressconference dat hij mee deed aan de toer omdat ie de andere kant van Genesis weer wat aandacht wilde geven, omdat op de radio alleen maar Invisible Touch, I Cant Dance of Follow You Follow Me voorbij komen... Dus hopelijk krijgt Tony zn zin
Nee.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 november 2006 @ 16:09:58 #88
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43398262
ik was zeer verheugd het nieuws te horen dat ze komen, maar de Arena
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage donderdag 9 november 2006 @ 18:34:07 #89
95179 TheGrandWazoo
pi_43403335
OK, mijn absolute setlist :

Watcher of the skies
Squonk
No son of mine
In the cage
Follow you, follow me
Ripples
ABACAB
Firth of fifth
Many to many
Carpet crawlers
Afterglow
Dominos
Home by the sea (1 en 2)
Turn in on again
Land of confusion
Lamb lies down on broadway
Dance on a volcano
Los Endos

Encore :

Invisible touch
Mama
Musical box
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 9 november 2006 @ 18:34:54 #90
95179 TheGrandWazoo
pi_43403360
En nee, geen suppers ready. Dat moet nu eenmaal echt met Gabriel.
(Superworm)
  donderdag 9 november 2006 @ 19:07:16 #91
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_43404569
zul je altijd zien...crasht het halve systeem weer met de kaartverkoop, en uyteraerd heb ik dan weer eens géén kaartje door zo'n doos achter de balie...

och...we blijven maar optimistisch he
En als de verkoop zo onwijs zal gaan zoals ik denk, dan zullen ze vast nog wel een 2e avond in Nederland doen
pi_43404896
Ik heb echt geen idee hoe snel de verkoop zal gaan. Ik heb niet echt het idee dat de meest recente Genesis-releases hier over de toonbank vlogen...Ik weet niet hoe het met Phil in 2004 zat, was dat meteen uitverkocht ? Ik ben toen naar Duitsland geweest (Waarom was ik zo gek om 70 euro voor Phil solo te betalen!?)... Ach, we zien het wel - anders regelen we wel iets op marktplaats met mensen die 'een kaartje over hebben'.
Nee.
pi_43406582
quote:
Op donderdag 9 november 2006 18:34 schreef TheGrandWazoo het volgende:
OK, mijn absolute setlist :
Leuke lijst. Geen fan van Duke?

Ik zou zelf Many to Many eruit laten en bijv. Dancing with the Moonlit Knight of Blood on the Rooftops ervoor in de plaats zetten. Als je Gabriel terug krijgt is Back in NYC trouwens ook goed .
  Redactie Frontpage donderdag 9 november 2006 @ 20:12:32 #94
95179 TheGrandWazoo
pi_43407093
Ik heb Duke nog niet !
(Superworm)
  donderdag 9 november 2006 @ 20:22:00 #95
136283 knars
Teethgrinder
pi_43407448
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

Leuke lijst. Geen fan van Duke?

Ik zou zelf Many to Many eruit laten en bijv. Dancing with the Moonlit Knight of Blood on the Rooftops ervoor in de plaats zetten. Als je Gabriel terug krijgt is Back in NYC trouwens ook goed .
Blood on the Rooftops zonder Steve en in een stadion?

Wel een gave setlist, zou er meer dan tevreden mee zijn.

Wat de stormloop op kaartjes in het verleden betreft... Voor de CAS tour was ik van plan voor het postkantoor te bivakkeren. Keek er die vrijdagavond dat er nog geen andere fans waren. Na een tijdje koukleumen toch maar de plannen gewijzigd en naar de kroeg gegaan, om een uurtje of half zes beetje wazig langs het postkantoor gefietst en verdomd, er was nog steeds niemand daar. 's Ochtends om een uur of tien waren er nog kaartjes zat...

Maar goed, daar zat dan weer geen Phil Collins bij.
pi_43407682
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:22 schreef knars het volgende:

[..]

Blood on the Rooftops zonder Steve en in een stadion?
Ik had de Arena alweer verdrongen . Zonder Steve had ik me al wel bij neergelegd.
  donderdag 9 november 2006 @ 22:08:46 #97
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_43412137
Het een en ander van Duke hoort er zeker wel in vind ik. Ik zou zoiets wel kunnen waarderen , ik ben maar even uitgegegaan van de post-gabriel periode.

squonk
mad man moon
behind the lines / duches / guide vocal
burning rope
deep in the motherload
eleventh earl of mar
one for the vine
heathaze
mama
home by the sea / 2nd home
afterglow

no son of mine
turn it on again

dance on a vulcano
drum duet
los endos
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_43413029
mooie lijsten Grandwazoo en Fripper, hier ook maar even mijn bijdrage

The Knife
The Lamb Lies Down on Broadway
Land of Confusion
Dance on a Vulcano
Fly on a Windshield
Firth Of Fifth
Squonk
Carpet Crawlers
Wot Gorilla?
A Trick of the Tail

One for the Vine
In the Cage

Phil redt zich er maar mee
  donderdag 9 november 2006 @ 22:41:57 #99
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_43413341
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:16 schreef PimD het volgende:
Ik heb echt geen idee hoe snel de verkoop zal gaan. Ik heb niet echt het idee dat de meest recente Genesis-releases hier over de toonbank vlogen...Ik weet niet hoe het met Phil in 2004 zat, was dat meteen uitverkocht ? Ik ben toen naar Duitsland geweest (Waarom was ik zo gek om 70 euro voor Phil solo te betalen!?)... Ach, we zien het wel - anders regelen we wel iets op marktplaats met mensen die 'een kaartje over hebben'.
Phil was met 10 minuten uitverkocht
pi_43425515
weer geen gabriel erbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')