abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2004 @ 10:54:53 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_22254507
Websites van de belangrijkste kanshebbers:
www.georgewbush.com en www.johnkerry.com

Game on!
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 september 2004 @ 12:56:23 #2
136 V.
pi_22256863
Okee, een verlate echte opening:
quote:
Florida officials stand by ballot

Carter is respected outside America as an electoral observer
Election officials in Florida have rejected a suggestion that the state's preparations for the presidential election are seriously flawed. Jimmy Carter, the former US president and veteran election monitor, predicted polling in the key state would be neither free nor fair.
Hele artikel

Ik vind Carters opmerking niet bepaald verrassend (en niet omdat hij een Democraat is).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22258092
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 12:56 schreef Verbal het volgende:
Okee, een verlate echte opening:
Hele artikel

Ik vind Carters opmerking niet bepaald verrassend (en niet omdat hij een Democraat is).
En zeker niet met Jeb Bush als gouverneur daar, wat er dan gebeurt hebben we bij vorige verkiezingen gezien. De EU gaat waarnemers sturen, ik dacht dat zoiets alleen bij 'achterlijke' landen nodig was.
  dinsdag 28 september 2004 @ 14:17:32 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22258725
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 13:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En zeker niet met Jeb Bush als gouverneur daar, wat er dan gebeurt hebben we bij vorige verkiezingen gezien. De EU gaat waarnemers sturen, ik dacht dat zoiets alleen bij 'achterlijke' landen nodig was.
Bij Nederlandse verkiezingen zijn ook altijd waarnemers, uit Derde-Wereldlanden bijvoorbeeld.
pi_22261449
tvp

Wanneer is dat debatje tussen Kerry en Bush nou?
pi_22261611
quote:
Verkiezingen Florida weer omstreden

Uitgegeven: 28 september 2004 07:28

WASHNINGTON/ORLANDO - De organisatie van de verkiezingen in de Amerikaanse staat Florida voldoet niet aan de elementaire, internationale eisen. De persoon die is belast met de verkiezingen in Florida, de Republikeinse Glenda Hood, is bovendien partijdig. De Amerikaanse ex-president Jimmy Carter heeft dit in een maandag gepubliceerd kranteninterview gezegd.

De verkiezingscommissie van Florida zei in een reactie dinsdagochtend tegen de BBC dat Carter ,,niet goed geïnformeerd'' is. De staat is volgens haar wel degelijk goed voorbereid op de stembusgang op 2 november.

2000

President Bush won in 2000 de toen voor de nationale uitslagen cruciale verkiezingen in Florida op het nippertje, maar de uitslagen waren fel omstreden in deze zuidoostelijke staat, waar Bush' broer Jeb gouverneur is. Het is volgens Carter ten hemel schreiend dat de frauduleuze of partijdige praktijken bij verkiezingen worden voortgezet. De Democraat Carter heeft verstand van volksraadplegingen want hij is bij veel verkiezingen in tal van landen waarnemer geweest.

Verbeteringen

Hij werd daarom gevraagd om samen met ex-president Ford, een Republikein, verbeteringen voor te stellen voor het rommelige kiesstelsel in Florida. Carter zei dat de hervormingen die ze hebben voorgesteld helemaal niet zijn doorgevoerd.

Een verslaggever van het Britse dagblad The Independent berichtte maandag vanuit Orlando dat Democratische kiezers, vooral Afro-Amerikanen, schaamteloos worden geïntimideerd in de hoop dat ze hun stem niet uitbrengen.

Een politie-instelling die direct onder de gouverneur valt, de Afdeling Wetshandhaving Florida (FDLE) onderzoekt beschuldigingen aan het adres van Democraten. Het gaat om zaken die de FDLE eerder al sloot omdat de beschuldigingen niet konden worden aangetoond.

Onderzoek

Maar de FDLE heropende plotseling een onderzoek dat zich richt op vermeende frauduleuze praktijken van Democratische voormannen of campagnemedewerkers in Orlando. Die zouden mensen omkopen om zich te laten registreren als (Democratische) kiezer die op de dag van de volksraadpleging straks in november niet naar het stemhokje kan komen. Dat zijn de in Florida gangbare en ,,afwezige stemmers'' of de stemmers bij volmacht.

Agenten van de FDLE hebben al een reeks Afro-Amerikaanse afwezige stemmers een intimiderend bezoek gebracht. Een aantal heeft al bang geworden toegezegd niet te zullen stemmen. Voorts formuleert de FDLE op niets gebaseerde beschuldigingen aan het adres van campagnevoerders, zo berichtte The Independent.

Opvallend is volgens deze krant dat de FDLE daarbij ook niet strafbare zaken onderzoekt. Zo is een campagneman van de Democraten, Willie Thomas, onderwerp van een onderzoek geworden omdat hij onkostenvergoedingen aan medewerkers uitkeerde. Ook een postzegel voor een brief financieren kan tot FDLE-onderzoek leiden.

Dezelfde Thomas had geen problemen met de FDLE toen hij eerder voor de Republikeinen precies hetzelfde werk deed, zoals voor de voormalige burgemeester van Orlando, Glenda Hood.
Sterf Glenda Hood
  dinsdag 28 september 2004 @ 16:47:01 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22262573
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:04 schreef pberends het volgende:
tvp

Wanneer is dat debatje tussen Kerry en Bush nou?
In de nacht van donderdag op vrijdag, ik dacht dat het om 03.00 uur Nederlandse tijd begon.
pi_22263137
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:47 schreef freako het volgende:

[..]

In de nacht van donderdag op vrijdag, ik dacht dat het om 03.00 uur Nederlandse tijd begon.
Dank beetje klotetijd, dan maar een samenvatting bij nova of iets dergelijks bekijken.
  dinsdag 28 september 2004 @ 17:16:03 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22263383
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Dank beetje klotetijd, dan maar een samenvatting bij nova of iets dergelijks bekijken.
Of het journaal de volgende ochtend.
pi_22263449
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:16 schreef freako het volgende:

[..]

Of het journaal de volgende ochtend.
Of online bij de sites van Bush en Kerry, die hebben tegenwoordig zo'n heel video archief enzo.
  dinsdag 28 september 2004 @ 18:26:03 #11
136 V.
pi_22265113
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Of integraal de herhaling op vrijdagochtend...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 september 2004 @ 19:10:02 #12
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22266154
Het is jammer dat Ann Coulter niet mee kan debatteren
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 28 september 2004 @ 19:24:37 #13
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22266514
Zojuist las ik dat de advocaat van Ralph Nader (Donald Etra) ook een lid is van Skull & Bones, hij kwam er bij op het zelfde moment als Bush

Die Nader met zijn grote neus is gewoon een maatje van Kerry en Bush...
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22266620
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 19:10 schreef PJORourke het volgende:
Het is jammer dat Ann Coulter niet mee kan debatteren
Willem Oltmans erbij lijkt mij ook wel leuk
pi_22266811
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 19:28 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Willem Oltmans erbij lijkt mij ook wel leuk
LOL Willem Oltmans vs. Bush of die An C.
pi_22269406
Als ik het goed heb is komende zaterdag de grote man achter Bush te gast in NOVA, Karl Rove is zijn naam .
  dinsdag 28 september 2004 @ 22:19:37 #17
136 V.
pi_22271896
Ik ben nog steeds benieuwd naar underworlds voorbeelden omtrent de vergelijkbare leugenachtigheid van de democratische campagne t.o.v. die van de republikeinen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 september 2004 @ 22:21:25 #18
136 V.
pi_22271943
quote:
The twilight zone of wonderland
When things get this weird, one metaphor just isn't enough

AUSTIN --- Alice, we're in the Twilight Zone of Wonderland. Whee! John Kerry is disrespectful of our allies! Donald Rumsfeld thinks an election in three-fourths of Iraq is good enough. The No. 1 best seller in our nation is an untrue, vicious and ugly attack on a genuine, bona fide, certified war hero. Despite everything you have seen, read or heard about Iraq, all is tickety-boo over there, and anyone who says different is helping the terrorists.
More than a year after "Mission Accomplished," we have still not restored water or electricity in Iraq back to Saddam Hussein's pitiful standards...
Hele column

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 september 2004 @ 22:34:56 #19
136 V.
pi_22272382
quote:
Swagger vs. Substance

Let's face it: whatever happens in Thursday's debate, cable news will proclaim President Bush the winner. This will reflect the political bias so evident during the party conventions. It will also reflect the undoubted fact that Mr. Bush does a pretty good Clint Eastwood imitation.

But what will the print media do? Let's hope they don't do what they did four years ago.
Interviews with focus groups just after the first 2000 debate showed Al Gore with a slight edge. Post-debate analysis should have widened that edge. After all, during the debate, Mr. Bush told one whopper after another - about his budget plans, about his prescription drug proposal and more. The fact-checking in the next day's papers should have been devastating.
Hele column

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 29 september 2004 @ 11:42:59 #20
136 V.
pi_22281237

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22281716
En de prijs voor de origineelste manier van campagne voeren.....
quote:
A US computer games firm is offering subscribers the chance to re-enact John Kerry's role in his controversial Vietnam Swift Boat mission.

Kuma Reality Games says it has created the first-ever re-enactment of the events surrounding the Democrat presidential candidate's Silver Star-winning action.

It is one mission in of a series of war recreations that also include the last stand of Uday and Qusay Hussein in Iraq and Operation Anaconda - a 2002 US military campaign in Afghanistan.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3698186.stm

Ben benieuwd of we de 'GW Bush Flight Simulator, now with free beer keg!' nog zullen krijgen
pi_22282477
Is die uitzending op NED integraal en onversneden of kunnen we opinierend commentaar en creatief knip en snijwerk ten gunste van Kerry verwachten?
  woensdag 29 september 2004 @ 13:09:30 #23
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22283077
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:40 schreef Sniper het volgende:
Is die uitzending op NED integraal en onversneden
Het enige wat er aan toegevoegd is, is ondertiteling geloof ik.
  woensdag 29 september 2004 @ 13:11:19 #24
136 V.
pi_22283108
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:40 schreef Sniper het volgende:
Is die uitzending op NED integraal en onversneden of kunnen we opinierend commentaar en creatief knip en snijwerk ten gunste van Kerry verwachten?
Volgens mij betekent integraal integraal.
Maar ongetwijfeld zul jij daar alsnog een linkse bias in vinden. Leef je uit, zou ik zeggen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22283223
Ik heb vorige verkiezingen alle debatten gezien, en vond Gore inhoudelijk verreweg de beste.
Toen gevraagd werd "wie heeft er volgens u gewonnen", antwoordde de overgrote meerderheid van de europeanen GORE, en de amerikanen BUSH....

Ik heb dus geen enkel vertrouwen dat het debat de verkiezingen een eerlijke (redelijke) kant op stuurt, zelfs als iemand met argumenten volledig de grond in geboord wordt. Die amerikanen vinden dat niet belangrijk, en zonder te kijken kiezen ze een winnaar (als je het mij vraagt).
pi_22283406
quote:
Strijd tussen Bush en Kerry trekt veel nieuwe kiezers
Uitgegeven op 29-09-2004 om 12:19 uur, bijgewerkt om 12:46

De presidentsverkiezingen van 2 november trekken veel nieuwe kiezers. In Cleveland kregen de inschrijfbureaus tot nu toe bijna tweemaal zoveel aanmeldingen te verwerken als vier jaar geleden. Philadelphia heeft in twintig jaar niet meer zo'n grote toeloop meegemaakt en moest bij veel bureaus extra personeel inzetten.

Hoewel er geen cijfers beschikbaar zijn voor het hele land, wordt aangenomen dat de trend overal dezelfde is. Grote belangstelling voor de verwachte spannende race tussen de Republikeinse president George Bush en zijn Democratische uitdager John Kerry is een van de oorzaken voor het toenemend aantal nieuwe kiezers. De controverse over de uitslag tussen Bush en Al Gore, zijn Democratische tegenstander in 200, heeft veel Amerikanen ervan doordrongen dat hun stem wel degelijk verschil kan maken. De verwachting dat ook op 2 november een relatief klein aantal stemmen het pleit kan beslechten heeft bovendien allerhande belangengroepen ertoe gebracht hun mensen, soms ook betaalde krachten, op pad te sturen om kiezers te ronselen.

"Het lijkt wel of iedereen met zijn kleine groepje bezig is mensen te registreren", zei verkiezingsfunctionaris Bob Lee in Philadelphia. "We worden overspoeld."

Een greep uit de vele groepen die kiezers proberen te werven: Smack Down Your Vote (een campagne van worstelorganisaties), Hip Hop Team Vote, of de al langer meedraaiende Liga van Vrouwelijke Kiezers. Ook de partijen werven. De Republikeinen gaan in de staten waar het om spant alle kiesdistricten langs. Bij de Democraten, die altijd al veel doen om nieuwe kiezers te werven, houdt de groep America Coming Together zich uitsluitend bezig met de wervingscampagne.

Miami-Dade, een district van Florida dat in 2000 een cruciale rol speelde bij de controverse over het tellen van de stemmen, meldde 65 procent meer nieuwe inschrijvingen dan in 2000. In het district Cuyahoga (Cleveland) van Ohio, nu een van de zwaarst bevochten staten, steeg het aantal inschrijvingen met maar liefst 150 procent. En dan zijn er nog enkele weken te gaan voor de inschrijftermijn verstrijkt.

Sommigen betwijfelen of de nieuwe kiezers allemaal ook echt naar de stembus zullen gaan. "Mensen naar de stembus krijgen is moeilijker dan ze te laten inschrijven", zei Doug Lewis van het Verkiezingscentrum, een organisatie die lokale verkiezingsfunctionarissen bijstaat.

[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
http://www.nieuws.nl/bericht/5/47481

en:
quote:
Kerry moet zich meer richten op ongehuwde moeders
'Orkanen komen Bush goed uit'

Van onze redactie buitenland

De Amerikaanse politicoloog Darrell West, een paar dagen op bezoek in Nederland, weet het zeker: Bush gaat winnen.

Natuurlijk kijkt hij ook naar de opiniepleilingen, maar daarop vaart Darrell West niet blind. De hoogleraar politicologie aan de Brown Universiteit in Rhode Island gebruikt andere indicatoren om zijn voorspellingen te staven. Een herhaling van de krappe, uiteindelijk door het Hooggerechtshof besliste verkiezingsuitslag van vier jaar geleden, sluit hij uit. ,,De marge zal nu groter zijn'', verwacht West. In wiens voordeel? ,,Bush.''
In 2000 ging het er in een bijzonder spannende strijd uiteindelijk om wie de 25 kiesmannen van de staat Florida zou binnenhalen, George Bush of Al Gore. ,,Dat zal nu niet meer gebeuren: Florida is voor Bush. Daar zijn een paar redenen voor. Ten eerste is de economie van Florida een van de sterkste in het land. Ten tweede heeft president Bush in zijn broer Jeb, die er als gouverneur bijzonder populair is, een krachtige steun. En ten derde komen de vier orkanen die Florida hebben getroffen Bush politiek gezien goed uit. Die geven hem de kans om te laten zien hoe begaan hij is met de mensen in Florida.''
Bush wil dat het Congres 7,1 miljard dollar vrijmaakt voor hulp aan staten die zijn getroffen door de orkanen Ivan en Jeanne. Eerder had Bush al 5,1 miljard gevraagd, en deels ook gekregen. De schade door de orkanen bedraagt volgens verzekeraars tussen de 15 en 20 miljard dollar.
Volgens West moeten de beide kandidaten het vooral zoeken bij de 'nieuwe' kiezers: in 2000 gingen ongeveer 100 miljoen Amerikanen naar de stembus, dit jaar zullen dat er tussen de 105 en 110 miljoen zijn. ,,Voor Bush valt er vooral veel te halen bij de talrijke gelovige Amerikanen die in 2000 niet stemden. Dat waren er toen tussen de 10 en 15 miljoen. Niet voor niets is hij op de campagne voortdurend in allerlei kerken.''
West denkt dat Kerry zich nog veel meer moet richten op de categorie ongehuwde moeders. In tegenstelling tot getrouwde vrouwen zijn die over het algemeen Democratisch gezind, maar zij hebben nauwelijk de tijd en de aandacht voor de verkiezingen en laten zich vaak niet eens als kiezer registeren.
In de studentensociëteit Minerva in Leiden werd West deze week behalve door een cultuurshock ('veel bier en een verstikkende sigarettenlucht') verrast door een felle anti-Bush-stemming. ,,De studenten blijken er allerlei complottheorieën op na te houden over Bush' politieke agenda. Ik hoop dat ik die heb kunnen ontzenuwen, want ze kloppen gewoon niet. En op hun vragen of Bush ook Iran en Syrië zal aanvallen, heb ik ze een geruststellend antwoord kunnen geven: kansloos! Na de oorlog tegen Irak, die tot dusver al 200 miljard dollar heeft gekost, is daar simpelweg geen geld meer voor. Laat staan draagvlak.''
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1096351887098.html

maar daar ben ik niet zo zeker van, dat Bush wint, daarvoor is het verschil met Kerry nog steeds te marginaal

[ Bericht 37% gewijzigd door zakjapannertje op 29-09-2004 15:01:47 ]
pi_22286793
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:09 schreef freako het volgende:

[..]

Het enige wat er aan toegevoegd is, is ondertiteling geloof ik.
Klinkt goed. Vrijdag maar 's kijken dan.
  woensdag 29 september 2004 @ 16:43:58 #28
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22287665
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:16 schreef Cheese het volgende:
Ik heb vorige verkiezingen alle debatten gezien, en vond Gore inhoudelijk verreweg de beste.
Toen gevraagd werd "wie heeft er volgens u gewonnen", antwoordde de overgrote meerderheid van de europeanen GORE, en de amerikanen BUSH....

Ik heb dus geen enkel vertrouwen dat het debat de verkiezingen een eerlijke (redelijke) kant op stuurt, zelfs als iemand met argumenten volledig de grond in geboord wordt. Die amerikanen vinden dat niet belangrijk, en zonder te kijken kiezen ze een winnaar (als je het mij vraagt).
Is het dan oneerlijk als George Bush de verkiezingen wint maar het debat verliest? Dat kan toch? Meer dossierkennis betent niet automatisch beter leiderschap. En een debat toetst voornamelijk dossierkennis.

Amerikanen zien waarschijnlijk liever een normaal, sympathiek mens in plaats van een zure cijferrobot zoals Gore en Melkert. En geef ze eens ongelijk, ik sta ook niet te wachten op zo'n stuk verdriet. En de Nederlandse kiezer serveerde de afschuwelijke Melkert ook af.
pi_22288395
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:43 schreef PJORourke het volgende:

Is het dan oneerlijk als George Bush de verkiezingen wint maar het debat verliest? Dat kan toch? Meer dossierkennis betent niet automatisch beter leiderschap. En een debat toetst voornamelijk dossierkennis.

Amerikanen zien waarschijnlijk liever een normaal, sympathiek mens in plaats van een zure cijferrobot zoals Gore en Melkert. En geef ze eens ongelijk, ik sta ook niet te wachten op zo'n stuk verdriet. En de Nederlandse kiezer serveerde de afschuwelijke Melkert ook af.
Waar hou je dan in Godesnaam die debatten voor?
pi_22288491
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
En de prijs voor de origineelste manier van campagne voeren.....
[..]

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3698186.stm

Ben benieuwd of we de 'GW Bush Flight Simulator, now with free beer keg!' nog zullen krijgen
Kuma games. Dat is diezelfde leverancier die uitbreidingen maakt voor het spel Flashpoint waardoor je in Israël, of in ieder geval in die omgeving, met palestijnse terroristen kunt doodschieten. En uiteraard andersom, je als terrorist de Israëliers een kopje kleiner kunt maken, anyway, leuk dat ze dit ook als potentieel senario leveren.
  woensdag 29 september 2004 @ 17:37:18 #31
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22288701
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:20 schreef Cheese het volgende:
Waar hou je dan in Godesnaam die debatten voor?
Voor "compare and contrast".
pi_22289403
Als die 15% (of zoiets) aan armen nou gaan stemmen op Kerry wint ie zeker.
  woensdag 29 september 2004 @ 18:27:15 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22289739
quote:
Op woensdag 29 september 2004 18:12 schreef pberends het volgende:
Als die 15% (of zoiets) aan armen nou gaan stemmen op Kerry wint ie zeker.
En als ze op Bush gaan stemmen wint Bush ook zeker. .
pi_22289788
quote:
Op woensdag 29 september 2004 18:27 schreef freako het volgende:

[..]

En als ze op Bush gaan stemmen wint Bush ook zeker. .
Armen die op Bush stemmen zijn niet alleen arm, maar ook dom
  woensdag 29 september 2004 @ 18:49:56 #35
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22290306
quote:
Op woensdag 29 september 2004 18:28 schreef pberends het volgende:
Armen die op Bush stemmen zijn niet alleen arm, maar ook dom
Van Kerry wordt je als "working poor" niet beter, want die wil liefst hoge belastingen.
pi_22290439
quote:
Op woensdag 29 september 2004 18:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Van Kerry wordt je als "working poor" niet beter, want die wil liefst hoge belastingen.
LOL wat een leugen.

Kerry zegt al tijden dat je beter taxcuts aan de armste en middeninkomens moet geven ipv de rijken.
pi_22290581
ze zullen wel de belastingen moeten verhogen straks, wil men het begrotingstekort een beetje in de hand houden, de economische groei is onvoldoende wb belastingopbrengsten en zoveel ruimte voor bezuinigingen is er ook niet
pi_22291113
quote:
Op woensdag 29 september 2004 19:02 schreef zakjapannertje het volgende:
ze zullen wel de belastingen moeten verhogen straks, wil men het begrotingstekort een beetje in de hand houden, de economische groei is onvoldoende wb belastingopbrengsten en zoveel ruimte voor bezuinigingen is er ook niet
Handelsbalans:

http://www.cia.gov/cia/pu(...)korder/2187rank.html

Look at who's last
pi_22291530
nah, dat vind ik wel overkomelijk , dat afremmen is schadelijk voor de wereldhandel, maar wat in dit artikel staat vind ik zorgelijker:
http://www.iht.com/articles/540828.html
pi_22291641
quote:
Op woensdag 29 september 2004 19:41 schreef zakjapannertje het volgende:
nah, dat vind ik wel overkomelijk , dat afremmen is schadelijk voor de wereldhandel, maar wat in dit artikel staat vind ik zorgelijker:
http://www.iht.com/articles/540828.html
Jammer dat het allemaal populisten zijn Amerika-verraders.
pi_22292142
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:16 schreef Cheese het volgende:
Ik heb dus geen enkel vertrouwen dat het debat de verkiezingen een eerlijke (redelijke) kant op stuurt, zelfs als iemand met argumenten volledig de grond in geboord wordt.
Iemand de rider (link) al een beetje doorgenomen? Een van de regeltjes:
quote:
"The candidates may not ask each other direct questions, but may ask rhetorical questions."
Het publiek mag wel vragen stellen, maar die moeten van tevoren ingediend worden.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  woensdag 29 september 2004 @ 20:10:08 #42
136 V.
pi_22292323
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is het dan oneerlijk als George Bush de verkiezingen wint maar het debat verliest?
Ach... in die debatten beloofde hij dingen die hij ook niet heeft gedaan, dus het is daar wel vaker through the looking glass.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22292384
Ik denk eerlijk gezegd dat Bush beter uit zo'n debat zal komen dan Kerry.
pi_22292486
quote:
Op woensdag 29 september 2004 20:11 schreef Monidique het volgende:
Bush kwam beter uit tegen Gore. Kerry is uiteraard geen Gore-achtig type. Ik weet het nog niet.
pi_22292515
quote:
Het zijn niet echt debatten daar volgens mij. Niet zoals in Nederland iig. We zullen zien.
  woensdag 29 september 2004 @ 20:16:18 #46
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22292530
Vorige keer maakte hij Gore ook in ja, wat wel weer intressant is...

De Kerry en Bush mensen waren overeen gekomen wat de voorwaarden zouden zijn voor de debatten, ze zouden bv niet zo dicht bij elkaar komen te staan want anders leek Bush zo klein tegenover Kerry en hoe langer de persoon hoe beter de leider denken veel mensen onbewust nog altijd...
maar CNN en Fox etc hebben net een streep gehaald door deze voorwaarden dus dat is wel weer gunstig voor Kerry
  woensdag 29 september 2004 @ 20:17:05 #47
136 V.
pi_22292551
quote:
Dat hangt dus af van het criterium.

Er zíjn mensen die vinden dat het om de issues zou moeten gaan, maar ja...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22292563
Want, althans zo denk ik, "funny man" Bush komt toch wat sympathieker over dan "kapstok reïncarnated" Kerry. Kijk, de argumenten, daar kán Kerry niet op verliezen, maar in hoeverre zijn die wel belangrijk? Voor het Amerikaanse volk, uiteraard.
pi_22292628
Voordeel voor Kerry is dat hij wel degelijk normaal Engels kan.
pi_22292662
Zullen we wedden voor 10 kudo's dat Bush een grapje maakt over Kerry in combinatie met Frans(e)(n)/Frankrijk.
  woensdag 29 september 2004 @ 20:28:03 #51
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22292877
quote:
Op woensdag 29 september 2004 20:19 schreef pberends het volgende:
Voordeel voor Kerry is dat hij wel degelijk normaal Engels kan.
Dat is eerder een nadeel
  woensdag 29 september 2004 @ 20:28:55 #52
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22292901
quote:
Op woensdag 29 september 2004 20:20 schreef pberends het volgende:
Zullen we wedden voor 10 kudo's dat Bush een grapje maakt over Kerry in combinatie met Frans(e)(n)/Frankrijk.
Tja Kerry's neef is/was nou eenmaal wel de burgermeester van Parijs
  donderdag 30 september 2004 @ 02:49:27 #53
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_22301097
quote:
CORAL GABLES, Fla. (Reuters) - President Bush and Democratic rival Sen. John Kerry wrapped up debate preparations and headed for Florida on Wednesday, with Kerry promising the confrontation will reveal "the truth" about the president.
Hm, die Kerry klinkt al even arrogant als bijvoorbeeld Bos of De Waal hier in Nederland.
Zal wel een links trekje zijn...

Voor het hele artikeltje, klik hier
Stop the world, I want to get out.
pi_22301270
Heb er zin in donderdag. Hoorde hier op de radio(die ontzettend republikeins is) dat ze nogal ruzie gemaakt over de eisen van het debat; Kerry wil dat het kouder is dan 73 graden (fahrenheit) omdat hij nogal zweet(->slechte indruk), en Bush wil dat ze een eind uit elkaar staan, omdat hij kleiner is dan Kerry.
Ook mocht er niet gefilmd worden op de ene kandidaat als de andere aan het praten is; zo was
Bush sr. een keer gefilmd terwijl hij net op zn horloge keek wat dus ook nogal slechte indruk gaf.
  donderdag 30 september 2004 @ 04:18:42 #55
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_22301276
<---------------------->

Zoek de verschillen
  donderdag 30 september 2004 @ 10:13:04 #56
136 V.
pi_22302754
quote:
Op donderdag 30 september 2004 02:49 schreef Lkw het volgende:

[..]

Hm, die Kerry klinkt al even arrogant als bijvoorbeeld Bos of De Waal hier in Nederland.
Zal wel een links trekje zijn...
Ik denkt dat het eerder ligt aan het belabberde niveau van de rechtsen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22302809
Niks geen Bush, niks geen Kerry, het is allebei een pak van hetzelfde laken

Amerika heeft Michael Badnarik nodig als president.

Hij heeft tenminste echte sterke standpunten:
-Legalisatie van alle drugs
-Legalisatie van alle wapens
-Terugtrekking van alle troepen uit het buitenland en sluiten van handelsovereenkomsten i.p.v. legers sturen
-Tegen herinvoering dienstplicht
-Afschaffen van de duizenden onconstitutionele federale programma's
-Afschaffing Patriot Act
-Belastingverlaging (mogelijk omdat Badnarik veel geldverspillende en nutteloze overheidsprojecten wil afschaffen)

Verder misbruikt Badnarik geen enkele cent van de belasting om zijn conventie te bekostigen, in tegenstelling tot Bush & Kerry die er de nodige miljoenen aan belastingcenten doorheenjagen om zichzelf populair te maken.

Op deze pagina kun je zijn verkiezingsprogramma wat uitgebreider bestuderen.

Badnarik for president!

[ Bericht 0% gewijzigd door Karzeuler op 30-09-2004 10:31:17 ]
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  donderdag 30 september 2004 @ 10:24:27 #58
136 V.
pi_22302920
quote:
Op donderdag 30 september 2004 10:16 schreef Karzeuler het volgende:

-Afschaffing dienstplicht
Afgezien van dat meneer kansloos is, en dat hij een vreemde mengeling van standpunten heeft: welke dienstplicht?

Ik meende juist dat er gesproken wordt over het invoeren van een dienstplicht om Irak 'bemand' te kunnen houden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22303010
quote:
Op donderdag 30 september 2004 10:24 schreef Verbal het volgende:

[..]

Afgezien van dat meneer kansloos is, en dat hij een vreemde mengeling van standpunten heeft: welke dienstplicht?

Ik meende juist dat er gesproken wordt over het invoeren van een dienstplicht om Irak 'bemand' te kunnen houden.

V.
Ja sorry niet goed gelezen. Badnarik is tegen de herinvoering van de dienstplicht
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_22303876
quote:
Op donderdag 30 september 2004 10:16 schreef Karzeuler het volgende:
[...]
Verder misbruikt Badnarik geen enkele cent van de belasting om zijn conventie te bekostigen, in tegenstelling tot Bush & Kerry die er de nodige miljoenen aan belastingcenten doorheenjagen om zichzelf populair te maken.
De Democraten en Republikeinen hebben geen cent belastinggeld in hun conventie gestopt.
En je kan de conventie van Badnarik (in zijn achtertuin) natuurlijk niet vergelijken met de conventies van echte partijen.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_22304833
quote:
Op woensdag 29 september 2004 20:17 schreef Monidique het volgende:
Want, althans zo denk ik, "funny man" Bush komt toch wat sympathieker over dan "kapstok reïncarnated" Kerry. Kijk, de argumenten, daar kán Kerry niet op verliezen,
Oh nee?

Misschien omdat Kerry alle standpunten tav een issue wel een keer uitdraagt, afhankelijk van hoe zijn pet staat, de wind waait of de polls aangeven.
  donderdag 30 september 2004 @ 12:30:29 #62
136 V.
pi_22305384
quote:
Op donderdag 30 september 2004 12:01 schreef Sniper het volgende:

[..]

Oh nee?

Misschien omdat Kerry alle standpunten tav een issue wel een keer uitdraagt, afhankelijk van hoe zijn pet staat, de wind waait of de polls aangeven.
Dat valt, vergeleken bij Bush, nou juist zo mee

Maar het is een compliment voor Karl Rove dat zoveel mensen erin tuinen...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 30 september 2004 @ 12:59:33 #63
136 V.
pi_22305945
quote:
Why I will vote for John Kerry for President
By John Eisenhower

THE Presidential election to be held this coming Nov. 2 will be one of extraordinary importance to the future of our nation. The outcome will determine whether this country will continue on the same path it has followed for the last 3½ years or whether it will return to a set of core domestic and foreign policy values that have been at the heart of what has made this country great.

Now more than ever, we voters will have to make cool judgments, unencumbered by habits of the past. Experts tell us that we tend to vote as our parents did or as we “always have.” We remained loyal to party labels. We cannot afford that luxury in the election of 2004. There are times when we must break with the past, and I believe this is one of them.

As son of a Republican President, Dwight D. Eisenhower, it is automatically expected by many that I am a Republican. For 50 years, through the election of 2000, I was. With the current administration’s decision to invade Iraq unilaterally, however, I changed my voter registration to independent, and barring some utterly unforeseen development, I intend to vote for the Democratic Presidential candidate, Sen. John Kerry.

The fact is that today’s “Republican” Party is one with which I am totally unfamiliar. To me, the word “Republican” has always been synonymous with the word “responsibility,” which has meant limiting our governmental obligations to those we can afford in human and financial terms. Today’s whopping budget deficit of some $440 billion does not meet that criterion.
Hele artikel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 30 september 2004 @ 13:15:13 #64
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22306238
quote:
Op donderdag 30 september 2004 11:16 schreef Potus het volgende:
De Democraten en Republikeinen hebben geen cent belastinggeld in hun conventie gestopt.
En je kan de conventie van Badnarik (in zijn achtertuin) natuurlijk niet vergelijken met de conventies van echte partijen.
Libertarians zijn toch kwa registratie de derde partij of zie ik dat verkeerd?
pi_22306459
quote:
Sen. John Kerry set his jaw, and even sighed at one point, as he confronted anew the confusion over his stand on the Iraq war, a fog that has enveloped his candidacy for months.

"I have one position on Iraq," Kerry insisted this week during a rare news conference. "One position."

In fact, he's right, his image as a "flip-flopper" notwithstanding.
http://www.realcities.com/mld/krwashington/9743513.htm
pi_22306537
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Libertarians zijn toch kwa registratie de derde partij of zie ik dat verkeerd?
Alle partijen die niet de Democratische of Republikeinse partij heten zijn "derde partij." Maar dat sprak ik toch nergens tegen?
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_22306626
quote:
Jesse Jackson in campagneteam Kerry (30/09 01:15)

(Belga)

WASHINGTON 30/09 (BELGA/AG) = De Amerikaanse democratische presidentskandidaat John Kerry heeft de zwarte dominee Jesse Jackson aangeworven als raadsman in zijn campagneteam. Dat hebben democratische woordvoerders woensdag gemeld. De dominee, algemeen bekend onder de zwarte Amerikaanse bevolking, wil verscheidene belangrijke Amerikaanse staten aandoen vóór de verkiezingen van 2 november om zijn achterban ertoe over te halen voor John Kerry te stemmen. In een communiqué geeft Jesse Jackson aan dat hij wil verzekeren dat raciale minderheden onbelemmerde toegang zullen hebben tot de stembussen. Ook benadrukte hij de strijd aan te willen gaan met iedere vorm van intimidatie, met name in de staat Florida, waar vier jaar geleden duizenden zwarte Amerikanen problemen ondervonden bij het uitbrengen van hun stem. (BVH)
http://www.demorgen.be/telex/

donderdag 30 september 2004 @ 15:31:40 #68
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22308768
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:34 schreef Potus het volgende:
Alle partijen die niet de Democratische of Republikeinse partij heten zijn "derde partij."
Ik dacht echt dat ze de grootste waren van de alternatieven, groter dan de Groenen en Reform.
quote:
Maar dat sprak ik toch nergens tegen?
Nee. Maar ik denk wel dat ze wat professioneler zijn dan jij doet denken.
pi_22309675
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik dacht echt dat ze de grootste waren van de alternatieven, groter dan de Groenen en Reform.
[..]

Nee. Maar ik denk wel dat ze wat professioneler zijn dan jij doet denken.
In de VS is de gebruikelijke term voor alle kleine partijen "Third party", geeft niet wie van het soepie de grootste is. Er zijn gewoonweg geen vierde partij of vijfde partij. Twee grote partijen en dan de rest. En dan maakt het ook niet uit hoe professioneel ze zijn, ze tellen in de ogen van de meerderheid van de Amerikanen niet echt mee. Het hele derde-partijensysteem is een splinterbende en daar kunnen ze zelf ook niet zoveel aan doen, aangezien de twee groten met man en macht er voor zorgen dat de derde partijen klein blijven, bijvoorbeeld door belachelijke eisen op state niveau te stellen aan toelating tot het stembiljet. Daar heeft Nader (niet eens een partij, maar onafhankelijk kandidaat, dus hi jheeft het nog moeilijker) nu regelmatig mee te maken.
Ik sta helemaal niet onsympathiek tegenover de derde partijen (zij zetten in de geschiedenis de slavernij, het algmeen kiesrecht en dergelijke op de politieke agenda), maar het is een politieke realiteit, zeker dit jaar, dat ze helemaal niets in te brengen hebben. En dat is niet mijn waardeoordeel.
  donderdag 30 september 2004 @ 16:20:29 #70
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22309927
quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:11 schreef Potus het volgende:
In de VS is de gebruikelijke term voor alle kleine partijen "Third party", geeft niet wie van het soepie de grootste is. Er zijn gewoonweg geen vierde partij of vijfde partij. Twee grote partijen en dan de rest. En dan maakt het ook niet uit hoe professioneel ze zijn, ze tellen in de ogen van de meerderheid van de Amerikanen niet echt mee. Het hele derde-partijensysteem is een splinterbende en daar kunnen ze zelf ook niet zoveel aan doen, aangezien de twee groten met man en macht er voor zorgen dat de derde partijen klein blijven, bijvoorbeeld door belachelijke eisen op state niveau te stellen aan toelating tot het stembiljet. Daar heeft Nader (niet eens een partij, maar onafhankelijk kandidaat, dus hi jheeft het nog moeilijker) nu regelmatig mee te maken.
Ik sta helemaal niet onsympathiek tegenover de derde partijen (zij zetten in de geschiedenis de slavernij, het algmeen kiesrecht en dergelijke op de politieke agenda), maar het is een politieke realiteit, zeker dit jaar, dat ze helemaal niets in te brengen hebben. En dat is niet mijn waardeoordeel.
Kijk dit weet ik ook wel en ik ben het in jouw analyse met je eens, maar ik vind dat je ze te kort doet als je het hebt over "conventies in de achtertuin". Ze hebben, ondanks hun kleine formaat, toch wel een redelijke organisatie.

Maar misschien heb je een mooie website om voter registration van kleine partijen aan te tonen. Ik dacht echt dat de Libertarians groter waren dan de Groenen en Reform, en daarmee na de Democraten en Republikeinen echt en letterlijk de derde partij waren.

Ik heb zelf in Engeland gewoond, waar ze hetzelfde principe van "third party" hanteren voor alles behalve Tories en Labour. Toch staat het als een paal boven water dat de Lib Dems de echte derde partij zijn, want de rest is echt (SNP, Plaid Cymru, Sinn Fein, SDLP, etc) een stuk kleiner.
pi_22310168
quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik heb zelf in Engeland gewoond, waar ze hetzelfde principe van "third party" hanteren voor alles behalve Tories en Labour. Toch staat het als een paal boven water dat de Lib Dems de echte derde partij zijn, want de rest is echt (SNP, Plaid Cymru, Sinn Fein, SDLP, etc) een stuk kleiner.
In Engeland is het verschil tussen de Lib Dems en de rest in kiezersaantallen echt flink te noemen. In de VS is er wel eens een derde partij met een oprisping in het aantal kiezers (Reform Party is even best groot geweest), maar na een paar jaar zakt het meestal terug. Heel goed mogelijk dat de Libertarians de grootste zijn, maar qua organisatieformaat zijn ze te vergelijken met de Green Party. Ik zal voor je opzoeken hoe het met de aantallen kiezers zit. volgens mij heb ik daar thuis nog wel wat van liggen.
  donderdag 30 september 2004 @ 16:34:17 #72
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22310264
quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:29 schreef Potus het volgende:
In Engeland is het verschil tussen de Lib Dems en de rest in kiezersaantallen echt flink te noemen. In de VS is er wel eens een derde partij met een oprisping in het aantal kiezers (Reform Party is even best groot geweest), maar na een paar jaar zakt het meestal terug. Heel goed mogelijk dat de Libertarians de grootste zijn, maar qua organisatieformaat zijn ze te vergelijken met de Green Party. Ik zal voor je opzoeken hoe het met de aantallen kiezers zit. volgens mij heb ik daar thuis nog wel wat van liggen.
Graag. Ik vind dit op de een of andere triviale manier best interessant.
pi_22310269
Mijn korte surfactie heeft niks opgeleverd, maar kende je deze site al?

http://www.uselectionatlas.org/

Erg veel informatie, ook over de afgelopen verkiezingen.
  donderdag 30 september 2004 @ 16:35:25 #74
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22310293
quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:34 schreef Potus het volgende:
Mijn korte surfactie heeft niks opgeleverd, maar kende je deze site al?

http://www.uselectionatlas.org/

Erg veel informatie, ook over de afgelopen verkiezingen.
Nee. Ik zal hem eens bekijken. Dank.
pi_22311160
quote:
Op donderdag 30 september 2004 17:07 schreef pberends het volgende:
Debat Bush - Kerry, RTL5, 17.20

Zo dus
Voorbeschouwing dus, morgen om 10.00 een uitgebreide samenvatting van het debat op RTL5.
pi_22314359
Weet iemand waar een Live Stream te vinden zal zijn?

Alvast bedankt!

Dopeboy
pi_22318182
Ik weet het niet DopeBoy. Misschien een site van een Amerikaanse overheidsinstelling ofzo.

Ik ben benieuwd, ga zeker kijken.

Kerry moet vanavond Bush in de verdediging zien te dringen anders is het te laat.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2004 @ 21:54:45 #79
862 Arcee
Look closer
pi_22318357
quote:
Op donderdag 30 september 2004 19:38 schreef DopeBoy het volgende:
Nee, maar 't is wel live op TV:
quote:
02.45-04.45 uur,Ned.2: AMERIKAANS
VERKIEZINGSDEBAT

Rechtstreeks verslag van het eerste,
'presidentiële' verkiezingsdebat vanuit
de Verenigde Staten.

In dit eerste debat neemt de Democraat
John Kerry het op tegen zijn rivaal,de
Republikein en huidige president George
Bush.

Presentator is Ferry Mingelen.Oud-CDA-
politicus Hans Hillen geeft zijn visie
in een voor- en nabeschouwing,terwijl
Charles Groenhuijsen vanuit Washington
zijn commentaar levert.
Wil eik wel live kijken, maar tis zo'n kuttijdstip...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_22318439
Als je toch live kijkt (via de tv) doe het dan op CNN. Die pakken flink uit met analyses, discussies en interviews.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2004 @ 22:00:57 #81
862 Arcee
Look closer
pi_22318552
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:57 schreef FritsVanEgters het volgende:
Als je toch live kijkt (via de tv) doe het dan op CNN. Die pakken flink uit met analyses, discussies en interviews.
Zo lang Charles het maar niet live gaat vertalen vind ik alles goed.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_22319348
quote:
Op donderdag 30 september 2004 22:00 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zo lang Charles het maar niet live gaat vertalen vind ik alles goed.
De NOS gaat simultaanondertitelen. Dat betekent dat de doorgifte met een aantal seconden wordt vertraagd zodat de ondertitelaars zo kunnen ondertitelen dat het rechstreeks overkomt. Ik ga toch maar bij CNN kijken, maar voor veel mensen is die ondertiteling vast een uitkomst.
pi_22319369
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, maar 't is wel live op TV:
[..]

Wil eik wel live kijken, maar tis zo'n kuttijdstip...
Ochtend na elke debat is er een herhaling bij de NOS. Moet in de gidsen staan.
  donderdag 30 september 2004 @ 22:44:24 #84
136 V.
pi_22319916
Tonight's question:

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 30 september 2004 @ 22:57:15 #85
136 V.
pi_22320302
quote:
Op donderdag 30 september 2004 19:38 schreef DopeBoy het volgende:
www.amerikakiest.nl

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22325938
Ik ben het eens met de publieke opinie. Kerry was voor mij de grote winnaar vannacht.
Van Bush zijn kant kwamen uitlatingen die natuurlijk al lang zijn doorgenomen door het kamp van Kerry en zo oud zijn als de weg naar Rome (bijv. het wisselen van mening over de oorlog in Irak van Kerry).

Kerry was zeer alert, en kwam veel sterker/geduldiger over, en sprong zeer alert in op rare uitspraken van Bush (zoals de uitspraak van Bush dat de oorlog was begonnen omdat hij was aangevallen door de vijand, die dus eigenlijk Bin Laden was....)

Zoals Max Westerman al zei: Bush kan het nog erg moeilijk krijgen, omdat dit toch eigenlijk zijn grote troef moest zijn in de strijd om het presidentschap.

Het is dat het niet mocht, maar als Bush gefilmd zou zijn tijdens het luisteren naar Kerry, waren Nixon-beelden denk ik niet uitgebleven.
pi_22326117
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 09:50 schreef Man_Made_God het volgende:
Zoals Max Westerman al zei: Bush kan het nog erg moeilijk krijgen, omdat dit toch eigenlijk zijn grote troef moest zijn in de strijd om het presidentschap.
Daar heeft Westerman denk ik gelijk in. Een debat over dit onderwerp was eigenlijk een thuiswedstrijd voor Bush. Het is overduidelijk z'n stokpaardje. Nu heeft -ie z'n eigen set verloren. Kerry brengt daarmee een geweldige slag toe. Vooral omdat Irak nu eens van de agenda kan. En als het straks over andere onderwerpen gaat, zoals het binnenlandse beleid in de VS, moet Kerry Bush op alle fronten terecht kunnen wijzen.
pi_22326197
Ja, ik werd toevallig om drie uur wakker, stipt, en toen dacht ik dus, ik kan het net zo goed maar gaan kijken. Vantevoren, zoals in dit topic staat, dacht ik dat Kerry op argumenten wel zou winnen, maar dat zijn uitsraling hem geen goed zou doen. Op een punt had ik het fout: Kerry's uitstraling was vele malen beter dan die van Bush.

Bush stond er over het algemeen maar ongemotiveerd bij en zijn lichaamshouding was desastreus: in elkaar gekrompen, zijn rare, saaie mond was er, erg nerveus. Regelmatig wist hij een paar seconden niets te zeggen en stond hij maar doelloos in de camera te kijken en dat zag er zeer slecht uit. Nee, Kerry staat er qua uitstraling beter bij. Duidelijk, goed gearticuleerd en vastberaden sprak hij het Amerikaanse volk toe.

De argumenten waren ook in het voordeel van Kerry. Bush hamerde constant maar op het zogenaamde inconsequente van Kerry's uitspraken en dat Saddam zo'n gevaar voor de wereld was en dat de oorlog iets met terrorisme te makne had in het begin. Dit werd allemaal door Kerry van tafel geveegd en toch bleef Bush het maar herhalen. Soms kan het werken als je onware uitspraken herhaald, maar in dit geval denk ik het niet. Kerry gaf toe fout te zijn geweest met een uitspraak van hem over die 87 miljard uitgaven, en dat was een zeer verstandige beslissing van hem: hij zal er niet meer over achtervolgd worden en direkt richtte hij zich op Bush, de oorlog zéf was al een fout. Kerry won ook hier.

Kerry en Bush hebben beiden een keer Saddam en Osama met elkaar verward, maar bij Bush was het wel frappant. Hij zei iets als "Ik ben er van overtuigd dat we Saddam... Osama bin Laden te pakken zullen krijgen" en dat tijdens een moment dat hij verweten werd zich te veel te richten op Irak in plaats van Al-Qa'ida.

Dit debat is positief voor Kerry: Slechts op het terrein van veiligheid werd Bush als geschikter beschouwd. En nu hoeft Kerry slechts te winnen op zijn terreinen.
pi_22326203
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:03 schreef dVTB het volgende:

[..]

Daar heeft Westerman denk ik gelijk in. Een debat over dit onderwerp was eigenlijk een thuiswedstrijd voor Bush. Het is overduidelijk z'n stokpaardje. Nu heeft -ie z'n eigen set verloren. Kerry brengt daarmee een geweldige slag toe. Vooral omdat Irak nu eens van de agenda kan. En als het straks over andere onderwerpen gaat, zoals het binnenlandse beleid in de VS, moet Kerry Bush op alle fronten terecht kunnen wijzen.
Helemaal mee eens. Bush heeft zichzelf lelijk in de vingers gesneden.
Als een serie als 'The West Wing' waarheidsgetrouw is (en daar ga ik wel van uit), denk ik dat de achterban van Bush een té grote rol speelt in zijn leven als president.
Alleen kan ie maar moeilijk uit de voeten.

Daarnaast vond ik ook dat Kerry heel persoonlijk overkwam. Niet echt als iemand die president wil worden, maar meer als iemand die de Amerikaanse burger wakker wil schudden. Erg sterk.
pi_22326224
quote:
John Kerry scoort goed in eerste debat

De Democratische presidentskandidaat John Kerry lijkt goed te hebben gescoord in zijn debat met president Bush. In eerste peilingen komt hij als winnaar naar voren.

Niet beter
Op de website van MSNBC krijgt Kerry de steun van 72% van de kijkers. Even voor 06.00 uur Nederlandse tijd was er bijna 400.000 maal gestemd. Ook op de websites van The Los Angeles Times, The Boston Globe en The Wall Street Journal werd Kerry als de winnaar van het debat angewezen.

Nieuwe oorlog
Commentatoren op nieuwszenders als CNN en FoxNews vonden ook dat Kerry het goed deed, maar dat hij zeker niet beter was dan Bush. Uit een telefonische peiling door CNN-Gallup onder kijkers bleek evenwel dat ook hier Kerry zegevierde.

Nieuwe oorlog
President Bush zei tijdens het debat dat hij niet uitsluit dat de VS net als tegen Irak een nieuwe 'preventieve oorlog' moet voeren.
pi_22326233
quote:
Op donderdag 30 september 2004 22:44 schreef Verbal het volgende:
Tonight's question:

[[url=http://workingforchange.speedera.net/www.workingforchange.com/webgraphics/WFC/the_question.gif]afbeelding][/url]

V.
!
pi_22326272
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:13 schreef pberends het volgende:
Bush noemt Den Haag ivm Strafhof :')
Ja, het verdrag tekenen is niet goed, want dan kunnen onze troepen voor het gerecht gedaagd worden... Wat niet goed is.. duh!

:')

vrij vertaald... uiteraard
pi_22326290
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja, het verdrag tekenen is niet goed, want dan kunnen onze troepen voor het gerecht gedaagd worden... Wat niet goed is.. duh!

Nou, hij heeft wel gelijk. Zou ik ook niet doen als ik president van de VS was. Elke dag 1000en Amerikanen aangeklaagd, ja doei.
pi_22326312
Op zich klinkt het wel vrij apart voor een democratische rechtsstaat, niet? We willen geen rechtbank, want anders kunnen we aangeklaagd worden.
pi_22326360
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:18 schreef Monidique het volgende:
Op zich klinkt het wel vrij apart voor een democratische rechtsstaat, niet? We willen geen rechtbank, want anders kunnen we aangeklaagd worden.
Ach opzich is er wel wat voor te zeggen denk ik (als er een amerikaan voor het gerecht moet komen, dan regelen we dat zelf wel etc.).
Maar ook daar springt Kerry weer goed op in door al aan te geven dat je respect moet verdienen op internationaal gebied enz.
pi_22326444
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Nou, hij heeft wel gelijk. Zou ik ook niet doen als ik president van de VS was. Elke dag 1000en Amerikanen aangeklaagd, ja doei.
Als je niks verkeerd doet, is er niks aan de hand.
pi_22326459
quote:
FLASH: Kerry stated: 'That's why they had to close down the subway in New York when the Republican Convention was there.' (Driving home point that Bush as not done enough to protect the country.)

The NYC subway did not close at all during the convention, according to a report on cable outlet NY1, even though Penn station was shut for several hours...

Kerry also misspoke when he referred to looking at KGB records in "Treblinka Square" in a visit to Russia. Treblinka was a Nazi death camp. He meant Lubyanka Square...
http://drudgereport.com/
pi_22326565
Bush maakte op het eind trouwens wel een heel erg agressieve indruk toen hij zowat door de camera vloog.
pi_22326713
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:09 schreef Monidique het volgende:
Ja, ik werd toevallig om drie uur wakker, stipt, en toen dacht ik dus, ik kan het net zo goed maar gaan kijken. Vantevoren, zoals in dit topic staat, dacht ik dat Kerry op argumenten wel zou winnen, maar dat zijn uitsraling hem geen goed zou doen. Op een punt had ik het fout: Kerry's uitstraling was vele malen beter dan die van Bush.

Bush stond er over het algemeen maar ongemotiveerd bij en zijn lichaamshouding was desastreus: in elkaar gekrompen, zijn rare, saaie mond was er, erg nerveus. Regelmatig wist hij een paar seconden niets te zeggen en stond hij maar doelloos in de camera te kijken en dat zag er zeer slecht uit. Nee, Kerry staat er qua uitstraling beter bij. Duidelijk, goed gearticuleerd en vastberaden sprak hij het Amerikaanse volk toe.

De argumenten waren ook in het voordeel van Kerry. Bush hamerde constant maar op het zogenaamde inconsequente van Kerry's uitspraken en dat Saddam zo'n gevaar voor de wereld was en dat de oorlog iets met terrorisme te makne had in het begin. Dit werd allemaal door Kerry van tafel geveegd en toch bleef Bush het maar herhalen. Soms kan het werken als je onware uitspraken herhaald, maar in dit geval denk ik het niet. Kerry gaf toe fout te zijn geweest met een uitspraak van hem over die 87 miljard uitgaven, en dat was een zeer verstandige beslissing van hem: hij zal er niet meer over achtervolgd worden en direkt richtte hij zich op Bush, de oorlog zéf was al een fout. Kerry won ook hier.

Kerry en Bush hebben beiden een keer Saddam en Osama met elkaar verward, maar bij Bush was het wel frappant. Hij zei iets als "Ik ben er van overtuigd dat we Saddam... Osama bin Laden te pakken zullen krijgen" en dat tijdens een moment dat hij verweten werd zich te veel te richten op Irak in plaats van Al-Qa'ida.

Dit debat is positief voor Kerry: Slechts op het terrein van veiligheid werd Bush als geschikter beschouwd. En nu hoeft Kerry slechts te winnen op zijn terreinen.
Mooie analyse - ik kan me er vrijwel helemaal in vinden en de Amerikanen ook:
Kerry lijkt winnaar eerste debat

MIAMI Presidentskandidaat John Kerry
lijkt zijn eerste televisiedebat met
president Bush te hebben gewonnen.In
enkele Amerikaanse peilingen die direct
na afloop van het vannacht gehouden
debat zijn uitgevoerd,wordt Kerry door
de meeste kijkers als winnaar gezien.

De Democraat viel president Bush fel
aan op diens Irak-beleid.Volgens Kerry,
die achterligt in de peilingen,heeft
Bush "kolossaal geblunderd" door Irak
aan te vallen.Kerry zei dat Bush zich
had moeten richten op Osama bin Laden.

Irak en de strijd tegen terreur waren
de belangrijkste thema's van het debat,
dat gehouden werd in Miami in Florida.
pi_22326938
Net een stukje in de herhaling gekeken. Ik vond het opvallend dat Bush constant de persoonlijke aanval koos op Kerry door over eerdere uitspraken te beginnen en inhoudelijke punten uit dit debat te vermijden. Eigenlijk zoals tot nu toe de hele campagne van Bush gaat. Hij lijkt vooral te proberen zijn tegenstander naar beneden te halen, in plaats van op zijn eigen sterke punten/ beleid te durven steunen.

Kerry had dit duidelijk verwacht en bleef zijn eigfen lijn vast houden. Hij heeft naar mijn mening wel wat enge standpunten, maar hij wist wel een duidelijke beleidslijn neer te zetten. Hij kwam echter saai en onbewogen over.

Ik durf niet te voorspellen wie het meeste baat heeft gehad bij dit debat. Nu in de peilingen lijkt het Kerry, maar er komt nog een hele publiciteitscampagne achteraan waarin ze het beide naar het eigen voordeel zullen proberen te draaien.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 10:57:48 #102
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_22326941
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat er op het moment toen hij dat zei, bij elke amerikaan een lichtje ging branden. "Wacht even, hij vindt het slecht dat amerikanen in het buitenland berecht kunnen worden, maar goed dat buitenlanders in amerika berecht kunnen worden".

Verder was Kerry verrassend sterk. Hij pakte het veel anders aan en ging weinig in op de beweringen van 'zwabberen'. Eenmaal gaf hij een fout toe en dat pakte hij ijzersterk op door dat te vergelijken meet de fout van bush.
Al kwam het vooral door Bush, die miste veel openingen, herhaalde zichzelf en was vooral heel duidelijk dingen aan het ontwijken. Op 2 november is alleen nog de indruk van het debat van belang en ik verwacht dat de blijvende indruk zal zijn dat Bush z'n argumenten niet op een rijtje had.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_22327782
En dit onderwerp zou een van de beste van Bush moeten zijn Volgend debat over binnenland beleid, waar Bush natuurlijk helemaal indompeld
pi_22327931
Let trouwens eens op de camera-regie wanneer Bush en Kerry split screen in beeld zijn, daarin lijkt Bush net zo lang als Kerry.
http://www.dvdkijker.nl - DVD Prijsvergelijk (R2 UK)
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:02:41 #105
16715 Mylene
*schatje*
pi_22328144
"Bush zakte zeker niet door het ijs"

.

nos journaal
pi_22328184
Ik werd trouwens wel pisnijdig doordat Bush het maar constant had over "De Vijand". Hij gooide alle anti-amerikaanse of anti-westerse groepen maar op één hoop: De Vijand. De Vijand die in Irak toeslaat, maar ook in Beslan. Wat had ik graag gezien dat iemand hem zei dat De Vijand in Beslan van een heel andere aard is dan De Vijand in Irak...
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:05:57 #107
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_22328197
Haha, ik vind het bijna op het kinderlijke af hoe hier iedereens voorkeur er door heen moet worden gedrukt...
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:08:42 #108
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_22328246
" het is geen schande om te studeren aan yale ".. en dat ze beiden even grinniken
*kuch* skull and bones *kuch*

toch grappig dat kerry belooft geen na-oorlogse plannen met irak te hebben .. goed punt ..gaat hem stemmen winnen
moet ie het wel doen .. maar dat is natuurlijk weer een ander verhaal
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:10:42 #109
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_22328284
Wat Mondique zegt viel mij ook op. Vooral over de Irakezen die de Amerikanen in Irak aanvallen worden de vijand genoemd terwijl het juist hun land is. Ik snap dat zij het zo noemen, maar het komt een beetje krom over.
Wat ik niet snap is waarom kerry niet nog wat meer nadruk heeft gelegd op het feit dat de oorlog onder valse voorwendselen is gestart. Ik heb het maar 2 keer langs zien komen, terwijl het imo erg belangrijk is. Misschien wil hij niet pushy overkomen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_22328287
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:05 schreef Heerlijkheid het volgende:
Haha, ik vind het bijna op het kinderlijke af hoe hier iedereens voorkeur er door heen moet worden gedrukt...
Hoe bedoel je dat? Ik zie toch vrij objectieve waarnemingen hier. Heb jij een andere opinie dan Bush heeft het grote voordeel dat hij de huidige president is maar vannacht werd duidelijk dat hij een presentatieprobleem heeft en dat het schort aan feitenkennis en overtuigingskracht.

Kerry moet zich uit de klachten over zijn gedraai zien te redden en heeft ook een presentatieprobleem, maar de conclusie van vannacht is dat hij daar of hard aan gewerkt heeft of het bewaard heeft voor de laatste maand en dat hij een begin van een strategie heeft gevonden om op de persoonlijke aanvallen van de republikeinen te reageren.

Over de inhoudelijkheid kun je verder natuurlijk van mening verschillen.
pi_22328343
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:05 schreef Monidique het volgende:
Ik werd trouwens wel pisnijdig doordat Bush het maar constant had over "De Vijand". Hij gooide alle anti-amerikaanse of anti-westerse groepen maar op één hoop: De Vijand. De Vijand die in Irak toeslaat, maar ook in Beslan. Wat had ik graag gezien dat iemand hem zei dat De Vijand in Beslan van een heel andere aard is dan De Vijand in Irak...
Dat is de enige retoriek die het Amerikaanse volk begrijpt. Het moet niet te ingewikkeld worden. De mondiale samenleving hangt van elkaar van ingwikkelde dwars-verbanden e.d., maar alles wat voor Amerika ook maar enigszins als bedreiging kan worden beschouwd, wordt onder de noemer ´Vijand´ geschoven.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_22328966
quote:
Bush en Kerry struikelen over Bin Laden en Saddam

De Amerikaanse presidentskandidaten hadden in hun eerste tv-debat beiden moeite om Osama bin Laden en Saddam Hussein uit elkaar te houden.

Namen
John Kerry haalde beide namen door elkaar toen hij wilde aangeven wie nu eigenlijk centraal staat in de strijd tegen terrorisme. George Bush maakte kort erop dezelfde fout.

Mexed
Bush had ook later in het debat enkele malen moeite zijn woorden te kiezen. Tot tweemaal toe sprak hij van "mexed missages'' in plaats van "mixed messages'' in zijn kritiek op Kerry.
Bush kan gewoon geen Engels.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:16:04 #114
136 V.
pi_22329628
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:51 schreef Mr_Romano het volgende:
Let trouwens eens op de camera-regie wanneer Bush en Kerry split screen in beeld zijn, daarin lijkt Bush net zo lang als Kerry.
Maar waarschijnlijk ook wat dikker, neem ik aan?

(heb het debat getaped en moet het nog bekijken)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22330706
quote:
Op 5 oktober kruisen John Edwards (Kerry) en Dick Cheney (Bush) de degens op de Case Western Reserve University in Cleveland.

pi_22331465
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:04 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Edwards niet de vloer aanveegt met Cheney. Maar dat ligt meer aan Cheney, die ouwe zak.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:46:21 #117
136 V.
pi_22331642
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:38 schreef Threepio het volgende:

[..]

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Edwards niet de vloer aanveegt met Cheney. Maar dat ligt meer aan Cheney, die ouwe zak.
Think again... Cheney is een oude ijzervreter die zich niet zomaar gewonnen geeft.
Aan de andere kant lijkt het mij wel zo'n type dat uit de tent te lokken is, en daar zou Edwards wat mij betreft op moeten inzetten: die man gewoon de nodige omstreden uitspraken laten doen. Een beetje à la Jack Nicholson in A Few Good Men: "YOU'RE GODDAMN RIGHT I DID!!!"

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:21:44 #118
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_22332414
Gladjakker Edwards is helemaal geen partij voor Cheney
pi_22332559
http://www.commondreams.org/

.. nog wat linkjes
pi_22332656
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
Gladjakker Edwards is helemaal geen partij voor Cheney
Cheney mag blij zijn als ie fysiek overeind blijft, laat staan inhoudelijk.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 16:30:21 #121
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22333884
Goh Kerry deed het een stuk beter dan ik had verwacht, Bush was soms gewoon sprakeloos
Kerry zag er ook met zijn jasje een stuk presidentieler uit.

Nou was ik niet pro-Kerry maar meer een beetje pro-Bush dus ik preek niet voor eigen parochie

Van het debat tussen Cheney en Edwards verwacht ik nog het meeste, Edwards lijkt mij een goede kans maken, hij is wel gewend aan harde debatten als advocaat zijnde en de debatten met Kerry deed hij ook erg goed.
Cheney is ook een erg slimme kerel maar heeft zijn uitstraling tegen, en al helemaal tegen de jeugdige Edwards.

Het zal mij benieuwen hoe het volgende debat van Kerry en Bush gaat maar MI hebben ze nu allebei evenveel kans, Kerry is back.
pi_22334010
Ik heb nog geen beelden ervan gezien, ik ben wel benieuwd.
Kerry dus de winnaar, toch een verrassing. Ik had verwacht dat Bush dit onderwerp naar zich toe zou trekken.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 16:38:24 #123
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22334038
Dat splitscreen irriteerde mij eigenlijk best wel op CNN, op de BBC Worldservice deden ze daar gelukkig niet aan
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 16:47:31 #124
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_22334336
Life sucks
pi_22335061
ik vond ze beiden zwak, men was niet duidelijk genoeg over hoe men de problemen in Irak gaat oplossen en over Afghanistan en Darfur was men ook niet duidelijk genoeg, het sterkste moment vond ik Kerry die wees op dat het grootste probleem Bin Laden in Afghanistan (en Pakistan) onvoldoende naar de middelen is aangepakt, middelen die wel zijn gebruikt tegen Irak op verkeerde, dubieuze gronden.

Verder kon Kerry Bush nog meer in het nauw brengen met Irak maar dat liet hij na, oa over de aanstelling van Allawi, het verzet dat te simpel door Bush werd voorgesteld, het feit dat gebieden niet onder centraal gezag zijn werd ook onvoldoende naar voren gebracht en dat oa Duitsland, Frankrijk en Saudi-Arabie niet meededen, belangrijke landen om in dat gebied te opereren en mogelijk voor de Irakezen overtuigender dat de oorlog bevrijding betekende en niet bezetting, en natuurlijk het Abu Ghraib-schandaal dat eerder aangepakt kon worden, misschien zelfs voorkomen kon worden, en over de illegale behandeling van gevangenen in Guantanamo Bay, daarover werd ook geen woord gerept, dat leek mij juist argumenten voor Kerry om aan te tonen hoe Bush de reputatie van de VS in de wereld verkwanselde.

Kerry was voor mij daarom wel winnaar, Bush verbeterde Kerry wel goed op een aantal punten, met oa er is wel een coalitie, zij het niet zo breed, en dat een andere overlegstrategie niet zomaar Noord-Korea van atoomwapens kan afhouden, verder waren de herhalingen van Bush vervelend en niet zo overtuigend, hij vertelde niet overtuigend genoeg waarom Kerry geen goede opperbevelhebber zou zijn, Kerry herhaalde ook zijn standpunten, maar dat deed hij overtuigender, maar hij heeft ook mee natuurlijk dat Bush strategie in Irak vooralsnog faalt, maar Kerry kon niet voldoende dus aangeven wat hij beter kon dan Bush en of dat wel zeker kon slagen.

Misschien dat met het debat tussen Cheney en Edwards die dingen wel ter sprake komen, of gaat men (alleen) vnl over andere onderwerpen spreken dan buitenlandse politiek?
pi_22335635
Irak vond ik een niet-boeiend onderwerp eigenlijk. Laten we het eerst maar eens over de economie hebben.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 18:05:46 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22335741
George Bush kan nog steeds "Nuclear" niet fatsoenlijk uitspreken!

Kerry was de overduidelijke winnaar van dit debat.... de fout met "Treblinka Square" viel mij ook meteen op, maar verder was het duidelijk dat Bush iedere keer naar woorden moest zoeken en regelmatig enorm geirriteerd overkwam als Kerry aan het woord was.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 18:16:16 #129
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22335901
Jeez ik val bijna van mijn stoel...wat een afgewogen en -dare i say it- bijna objectieve berichtgeving in het NOS journaal! Wat is daar in vredesnaam aan de hand? Zo ken ik onze vrinden van de NOS niet.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 18:37:49 #130
90061 coz
pi_22336196
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:57 schreef pberends het volgende:
Irak vond ik een niet-boeiend onderwerp eigenlijk. Laten we het eerst maar eens over de economie hebben.
volgende week .. rustig aan .. bush moet eerst bijkomen
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 19:03:05 #131
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22336620

Eens kijken waar al de kaaskoppen en ex-kaaskoppen op gaan stemmen
pi_22336678
Hawaii en Alaska waren niet populair, zo te zien
pi_22337320

De DNC partij heeft een kort filmpje over Bush en z'n gezichtsuitdrukkingen:

Windows Media:

- smalband:http://mfile.akamai.com/8082/wmv/democratic1.download.akamai.com/8082/video/faces/faces_lo.asx
- breedband:http://mfile.akamai.com/8082/wmv/democratic1.download.akamai.com/8082/video/faces/faces.asx

Real Player:

- smalband: http://mfile.akamai.com/8(...)o/faces/faces_lo.ram
- breedband:http://mfile.akamai.com/8082/rm/democratic1.download.akamai.com/8082/video/faces/faces.ram

Bron: http://www.democrats.org/
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 19:48:14 #134
90061 coz
pi_22337570
ROFLOL
alleen voor zijn bushism's en gezichtsuitdrukkingen zou die al herkozen moeten worden

gelukkig houdt zo'n stream me niet tegen .. dit is echt goed spul om 's morgens een glimlach op je porum te krijgen
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 20:47:39 #135
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_22338995
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 18:16 schreef Sniper het volgende:
Jeez ik val bijna van mijn stoel...wat een afgewogen en -dare i say it- bijna objectieve berichtgeving in het NOS journaal! Wat is daar in vredesnaam aan de hand? Zo ken ik onze vrinden van de NOS niet.
Misschien moet je daarom eerst maar eens kijken voordat je hier eerder al zegt dat het niet objectief zou zijn. Oh wacht, objectief betekend bij jou natuurlijk jouw mening .
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 21:34:37 #136
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22340001
Weet iemand mij goed uit te leggen (of een goeie site te noemen waarop het staat) op welke manier een senator als Kerry presidentskandidaat kan worden?

Hij is senator, besluit dat hij wel president wil worden, en dan...? Welke weg legt hij af, door welke verkiezingen moet hij heen? Kortom, hoe komt hij op het punt waar hij nu is?
pi_22340268
Kerry kwam erg goed over idd.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:06:47 #139
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22349698
Who cares, Amerikanen zijn toch niet geinteresserd in dossierkennis.
pi_22350579
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:06 schreef PJORourke het volgende:
Who cares, Amerikanen zijn toch niet geinteresserd in dossierkennis.
Wat doet Ad Melkert dan in de States?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:54:13 #141
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22350612
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:52 schreef pberends het volgende:
Wat doet Ad Melkert dan in de States?
Onderduiken.
pi_22350638
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Onderduiken.
Vertel nog is waarom mensen op Bush zouden moeten stemmen? En dan wel met goede argumenten.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:57:33 #143
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22350684
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:55 schreef pberends het volgende:
Vertel nog is waarom mensen op Bush zouden moeten stemmen? En dan wel met goede argumenten.
Het is een mens, geen vlaggenstok.
pi_22350718
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is een mens, geen vlaggenstok.
Say what?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 14:01:43 #145
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22350781
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 13:58 schreef pberends het volgende:
Say what?
Bush is een mens van vlees en bloed, Kerry is een....tja wat is hij...hmmm....gaap
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 14:03:16 #146
136 V.
pi_22350809
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bush is een mens van vlees en bloed, Kerry is een....tja wat is hij...hmmm....gaap
Ja, en de president van de VS moet iemand zijn met wie je in de kroeg een biertje of wat gaat drinken, natuurlijk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 14:06:01 #147
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22350859
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:03 schreef Verbal het volgende:
Ja, en de president van de VS moet iemand zijn met wie je in de kroeg een biertje of wat gaat drinken, natuurlijk

V.
Niet per se, maar het moet wel iemand zijn die met menselijke trekken. Geen vleesgeworden aktentas, zoals Kerry, Gore of Dukakis.
pi_22350974
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bush beschouwt zich als Jezus Christus de 2e, hij denkt dat hij door God gezonden is, nou echt een normaal mens is het niet hoor.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 14:12:20 #149
136 V.
pi_22350998
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Niet per se, maar het moet wel iemand zijn die met menselijke trekken. Geen vleesgeworden aktentas, zoals Kerry, Gore of Dukakis.
Waarom? Ik geef liever de voorkeur aan iemand die het presidentschap verantwoord invult. Ik had niet verwacht dat imago voor jou zou belangrijk zou zijn...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 14:28:29 #150
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22351365
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:12 schreef Verbal het volgende:
Waarom? Ik geef liever de voorkeur aan iemand die het presidentschap verantwoord invult. Ik had niet verwacht dat imago voor jou zou belangrijk zou zijn...

V.
Is ook niet zo. Maar Kerry zie ik als persoon gewoon niet zitten, afgezien van de inhoud.

Hoe kan je nu al zeggen dat Kerry het presidentschap verantwoordelijk in gaat vullen? Je hebt tot nu toe alleen campagneretoriek gehoord.

Ik vind het goed van Bush dat hij niet bang is voor conflict met Frankrijk en Duitsland en die vreselijke EU eens flink verdeeld heeft, dat hij zich niks aantrekt van verwende, zeurderige Europeanen en gewoon doet wat hij goed acht voor zijn land. Niet dat eeuwige overleg en gepolder via de VN, een club waar Libie de mensenrechtencommissie voorzit, om maar wat te noemen. En hij is hard t.o.v. de Arabische wereld.

Bush kiest voor lastenverlichting, terwijl Democraten meestal kiezen voor tax and spend. Ik heb liever dat Bush ook flink bezuinigt, maar geen van de beide kandidaten belooft dit, dus geen voordeel voor Kerry, die ook nog eens een deel van de lastenverlichting terug wil draaien.

Verder vind ik Powell en Rice competente figuren in de regering, terwijl Democraten vaak neigen naar een naief buitenlandbeeld. Kijk maar naar Vietnam, dat wel ff door Johnson zou worden opgelost, en de daden van Zbigniew Brzezinsky, die de gijzelaars in Iran wel ff zou vrijkrijgen.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 14:30:20 #151
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22351398
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:11 schreef pberends het volgende:
Bush beschouwt zich als Jezus Christus de 2e, hij denkt dat hij door God gezonden is, nou echt een normaal mens is het niet hoor.
Geen enkele president is een normaal mens, op misschien Truman en Eisenhower na. Bijna allemaal rijkeluiszoontjes, of mensen die de weelde eigenlijk niet kunnen dragen, zoals Clinton.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 14:39:16 #152
136 V.
pi_22351610
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is ook niet zo. Maar Kerry zie ik als persoon gewoon niet zitten, afgezien van de inhoud.

Hoe kan je nu al zeggen dat Kerry het presidentschap verantwoordelijk in gaat vullen? Je hebt tot nu toe alleen campagneretoriek gehoord.
Het belooft iig beter te worden dan onder Bush. Zijn campagnerethoriek hebben we ook gehoord, en dat is een mengeling van standpunten die haaks staan op eerdere verkiezingsbeloftes of een voortzetting van het geblunder tot nu toe betekenen.
quote:
Ik vind het goed van Bush dat hij niet bang is voor conflict met Frankrijk en Duitsland en die vreselijke EU eens flink verdeeld heeft, dat hij zich niks aantrekt van verwende, zeurderige Europeanen en gewoon doet wat hij goed acht voor zijn land.
Op zich zou daar niks mis mee zijn, ware het niet dat hij bitter weinig doet dat goed is voor zijn land (of de rest van de wereld). Die stijfkoppigheid is een goede trek, mits er de juiste dingen mee gedaan worden.
quote:
Niet dat eeuwige overleg en gepolder via de VN, een club waar Libie de mensenrechtencommissie voorzit, om maar wat te noemen.
Tsja, ondanks dat hij meerdere malen heeft aangekondigd zich het oordeel van de VN aan te trekken wat o.a. Irak betreft. En met jouw redenatie kun je natuurlijk ook weer gaan roepen dat Saddam groot gelijk had zich weinig te willen aantrekken van de discussieclub die VN heet. En waarom zouden andere landen zich daar dan wat van aan hoeven trekken? Nee, DAT moet dan als de VS het vindt. En trouwens, nu meneer in de diepe shit zit in Irak, hoor je hem niet zo krachtig meer, want nu kan hij de hulp wel gebruiken.
quote:
En hij is hard t.o.v. de Arabische wereld.
Nou! Sjonge! Echt wel!
quote:
Bush kiest voor lastenverlichting, terwijl Democraten meestal kiezen voor tax and spend.
Bush kiest voor lastenverlichting voor een minderheid. En aan de andere kans gooit hij het geld met bakken in een diepe put die er niet had hoeven zijn.
quote:
Ik heb liever dat Bush ook flink bezuinigt, maar geen van de beide kandidaten belooft dit, dus geen voordeel voor Kerry, die ook nog eens een deel van de lastenverlichting terug wil draaien.
En gelijk heeft 'ie, de meerderheid gaat naar de verkeerde mensen en bedrijven.
quote:
Verder vind ik Powell en Rice competente figuren in de regering, terwijl Democraten vaak neigen naar een naief buitenlandbeeld. Kijk maar naar Vietnam, dat wel ff door Johnson zou worden opgelost, en de daden van Zbigniew Brzezinsky, die de gijzelaars in Iran wel ff zou vrijkrijgen.
Misschien is het gewoon in deze discussie ons te beperken tot bijvoorbeeld het huidige kabinet. Je vraagt je namelijk af hoe ik weet wat Kerry zou doen, maar ondertussen ren je voorbij aktuele voorbeelden die één van de twee presidentskandidaten (en zijn regering) betreffen en ga je de ander afwegen op zaken van tientallen jaren terug. Kan ik weer voorbeelden van Republikeinen uit de jaren 50, 60, 70, 80 gaan aanhalen, en zo blijven we lekker bezig.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 14:51:09 #153
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22351850
Het gebruikelijke Nederlandse verhaal dus. Ik ben vies van belastingen, dus vind ik het ethisch gezien normaal dat bij een lastenverlichting degene die het meest betalen ook het meest terugkrijgen.

Economisch is het beter als de modale inkomens lastenverlichting krijgen om de economie te stimuleren.

Bush heeft ook bakken vol geld aan Medicare uitgegeven, een sociaal programma waar jij juist van zou moeten houden.

Bush keert terug bij de VN nu de meest omstreden klus geklaart is. Over de noodzaak tot wederopbouw van Irak is iedereen het wel eens; niet omstreden dus weinig geklets waarschijnlijk.

Dat kerry beter zou zijn dan Bush onderbouw jij niet; je spreekt m.i. puur uit gevoel.

Vanuit Saddam geredeneerd had hij natuurlijk gelijk de VN te negeren. Want je komt er heel vaak mee weg. Zelf vond ik die resoluties niet zo boeiend. Saddam was wat mij betreft gewoon tuig t.o.v. zijn eigen volk en moest dus weg. Over het bestaan van WMD's had ik niet zo'n mening maar het risico wilde ik niet nemen. Wat mij betreft haalt de VS alle dictators van deze aardkloot weg al is dat niet haalbaar en ook niet waarschijnlijk. Maar het mag van mij wel.
pi_22351867
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Geen enkele president is een normaal mens, op misschien Truman en Eisenhower na. Bijna allemaal rijkeluiszoontjes, of mensen die de weelde eigenlijk niet kunnen dragen, zoals Clinton.
Waarom lul je dan over een biertje met Bush drinken
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 14:54:08 #155
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22351909
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:51 schreef pberends het volgende:
Waarom lul je dan over een biertje met Bush drinken
Ik begon daar niet over hoor. Maar sympathie zet ik wel op de lijst van argumenten. Het is onmogelijk te stemmen op iemand die je haat.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 17:04:50 #156
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_22354746
push it to the limit
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 17:10:43 #157
136 V.
pi_22354888
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:51 schreef PJORourke het volgende:

Dat kerry beter zou zijn dan Bush onderbouw jij niet; je spreekt m.i. puur uit gevoel.
Dat Bush beter is dan Kerry onderbouw jij evenmin. De voorbeelden die jij hanteert -ik noem een Medicare- kloppen niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 18:51:22 #158
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22357079
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:10 schreef Verbal het volgende:
Dat Bush beter is dan Kerry onderbouw jij evenmin. De voorbeelden die jij hanteert -ik noem een Medicare- kloppen niet.

V.
Onderbouwing?
pi_22357135
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:10 schreef Verbal het volgende:

Dat Bush beter is dan Kerry onderbouw jij evenmin.
Dat valt niet te onderbouwen.
pi_22357574
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 18:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Onderbouwing?
Hoewel het van een bron komt die ongetwijfeld verafschuwt en als niet terzake doend zult verwerpen (de website van Democratische partij), is het volgende onderbouwd:
quote:
Seniors Lose Out
Bush's plan raises prescription drug costs. Seniors will not see cheaper prescription prices when the plan is implemented in 2006, because it does nothing to control the rising cost of drugs. According to Consumers Union, "most beneficiaries will face higher out-of-pocket costs for prescription drugs after full implementation, despite the benefit."
Poorest seniors hit the hardest. Under the new legislation, the poorest 6 million American seniors will lose their federal eligibility for Medicaid, exposing them to substantially higher drug costs. They will face higher co-pays on drugs -- and that will increase over time as prices rise an estimated 10 percent per year. The plan allows providers to limit drug coverage, meaning seniors can actually lose coverage under the law.

Special Interests Win Big
Bush plan gives billions to special interests. The Bush plan makes it illegal for the government to negotiate drug prices with the pharmaceutical industry, which results in a windfall of $139 billion for drug companies. HMOs and health insurers will receive $46 billion in incentives just for agreeing to participate in the plan. And employers can reduce benefits or increase retirees' premiums without losing $89 billion in tax breaks and subsidies.
The White House's $135 billion lie to Congress. The Administration has admitted that the $400 billion cost of the bill is 35 percent too low. Administration sources admitted that "it was an open secret" that the bill would be more expensive even though President Bush publicly not to sign anything that exceeded $400 billion.

Bron: http://www.democrats.org/ssm/bushrecord_med.html
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:42:06 #161
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22362424
NOVA New York, nu op tv. Interessant programma, vorige week heb ik het helaas gemist.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 23:00:38 #162
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22362846
Interessante man die Bush campagne leider, grappig dat hij ook zo open is over zijn steun aan sommige democraten. Heel goed dat hij eigenlijk boven de partijen staat.

Zelf denk ik trouwens dat George Bush toch met 2 vingers in de neus de verkiezingen gaat winnen. Hij is erg goed in vorm en is erg goed in het wegwuiven van de aanvallen van kerry.

Hij doet het met humor en op een overtuigende manier. Hoewel de wereld met Kerry op bepaalde punten wellicht beter af zou zijn met Kerry is Bush absoluut niet zo slecht als veel mensen denken. Hij is intelligent, ontwapenend, heeft humor en hopelijk heeft hij geleerd van zn fouten na het echeq in Irak. Ik baal meer van de vice president Cheney, die imho echt de initiator is van alle foute ideëen in het witte huis.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22365057
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:42 schreef BrauN het volgende:
NOVA New York, nu op tv. Interessant programma, vorige week heb ik het helaas gemist.
Was wederom erg interessant. Goede vent trouwens, die Twan, een waardig opvolger voor de Charles in toekomst!

Kent iemand het programma De Lobbyisten? Wat voor een boodschap dragen Levy & Sadeghi nou uit? Zijn ze echt pro-Bush of is dit satirisch? In de gidsen en op internet kan ik dat namelijk nergens vinden..
"I know you believe that you hunderstand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant..."
pi_22365228
"Verslaggevers Gideon Levy en Bahram Sadeghi berichten wekelijks over wat hen opvalt of tegenstaat in het nieuws. Ze trekken er op uit om de onderste steen boven te halen, verantwoordelijken aan te spreken, en onderdrukten een stem te geven. De verslaggevers schromen niet om stelling te nemen en schuwen evenmin onconventionele methoden."

Het zit volgens mij zo dat ze de algemene opinie van de gemiddelde Nederlander, anti-Bush dus, aan de kaak stellen door zich voor te doen als Bush aanhangers, om op deze manier er een ander licht op te werpen.Deze gasten nemen dus een onconventionele stelling aan, en proberen deze uit te lichten en verdiepen... ik dacht al zoiets, echt interessant vind ik het verder niet echt eerlijk gezegd...

Dit staat ook nog op de website van NRC:

"Dezelfde twijfel geldt hun optreden in De lobbyisten, een VPRO-programma op zaterdagavond waarin Levy en Sadeghi, met Stetson-hoed en veterdasje, poseren als Bush-aanhangers. De grap is dat geen VPRO-kijker zich kan voorstellen dat iemand bij zijn volle verstand campagne zou willen voeren voor deze president. De zo gecreëerde verwarring, verwant aan eerdere programma's van het duo, zou een interessant effect kunnen opleveren, maar doet het niet. Levy en Sadeghi hebben zich namelijk alleen verdiept in de uiterlijke clichés van conservatieve Amerikanen en niet in de inhoud van hun denken en voelen. Zo vallen ze uit hun rol in een gesprek met de linkse wetenschapper Noam Chomsky, die de heren dusdanig de oren wast dat ze vergeten de ingestudeerde rechtse formules op te lepelen. Ook zou het in debatten met Democratische kiezers helpen als je goed Engels spreekt, en niet enormiteiten debiteert als ,,it was freeing to make this choice'' (Levy) of struikelt over het woord hysteria (Sadeghi). Door de oppervlakkigheid van hun optreden bevestigen Levy en Sadeghi alleen maar de vooroordelen over rechts Amerika die ze zeggen te bestrijden. Het lijkt wel een door de BVD opgerichte maoïstische partij."

[ Bericht 5% gewijzigd door HaaK op 03-10-2004 00:44:51 ]
"I know you believe that you hunderstand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant..."
  zondag 3 oktober 2004 @ 00:48:03 #165
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_22365409
Kerry wint dus het eerste debat... hmmm... als we even de geschiedenis terughalen voorspelt dat niet veel goeds met de afgelopen 4 verkiezingen. Alle winnaars van het 1e debat verloren de verkiezingen.
pi_22365545
Ach al die statistieken das wel zo'n onzin

M.
Life sucks
pi_22365756
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 23:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Zelf denk ik trouwens dat George Bush toch met 2 vingers in de neus de verkiezingen gaat winnen. Hij is erg goed in vorm en is erg goed in het wegwuiven van de aanvallen van kerry.

Hij doet het met humor en op een overtuigende manier.
Persoonlijk vrees ik ook dat Bush de verkiezingen weer wint, maar ik heb hem nog nooit overtuigend en/of humoristisch gezien. Tijdens het debat was hij weer goed chagrijnig en eloquent zou ik het in ieder geval niet willen noemen.

Als Kerry deze verkiezingen verliest is dat weer een blamage voor de Democraten.
  zondag 3 oktober 2004 @ 01:14:54 #168
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_22365936
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 01:05 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]

Persoonlijk vrees ik ook dat Bush de verkiezingen weer wint, maar ik heb hem nog nooit overtuigend en/of humoristisch gezien. Tijdens het debat was hij weer goed chagrijnig en eloquent zou ik het in ieder geval niet willen noemen.

Als Kerry deze verkiezingen verliest is dat weer een blamage voor de Democraten.
Als je Bush bekijkt vanuit een neo-conservatief oogpunt dan komt hij goed over. En hij is voor neo-conservatieven duidelijk. Geen nuances maar simpel en krachtig zeggen waar het op staat. Hij oogde overigens wel een beetje moe en idd chagrijnig. Kerry vond ik erg rustig en hij bracht z'n standpunten duidelijk naar voren.

Als Kerry deze verkiezingen verliest ... tsja... dan hebben ze over 4 jaar toch Hillary Rodham Clinton
  zondag 3 oktober 2004 @ 01:16:06 #169
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22365961
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 01:14 schreef ScienceFriction het volgende:
Als Kerry deze verkiezingen verliest ... tsja... dan hebben ze over 4 jaar toch Hillary Rodham Clinton
Brrrrr....kots...getver
  zondag 3 oktober 2004 @ 01:29:53 #170
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22366179
pi_22366373
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 01:14 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Als je Bush bekijkt vanuit een neo-conservatief oogpunt dan komt hij goed over. En hij is voor neo-conservatieven duidelijk. Geen nuances maar simpel en krachtig zeggen waar het op staat. Hij oogde overigens wel een beetje moe en idd chagrijnig. Kerry vond ik erg rustig en hij bracht z'n standpunten duidelijk naar voren.
Daar heb je gelijk in, alleen vind ik het zelf zo lastig om daar een conservatieve bril te kijken, hij zit zo onprettig

Ik zou Bush trouwens absoluut geen neo-conservatief willen noemen, er zit absoluut niks nieuws, 21e eeuws aan de ideeen van die man, volgens mij vond hij de jaren 50 (de verhalen die hij er over gehoord heeft althans) wel prima.
  zondag 3 oktober 2004 @ 09:32:54 #172
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22368484
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 01:29 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
zo dat is verassend. Ik vond het optreden van Bush helemaal niet zo slecht in het debat. De argumenten om Irak aan te vallen blijven natuurlijk onvoorstelbaar zwak en de chaos die het daar nu is bewijst het gelijk van de criticasters dat er geen gedegen plan was voor na de oorlig, dat is en blijft een punt waarop Bush zwak is en geen goed antwoord KAN geven omdat het er niet is.

. Zou de doorsnee Amerikaan hier dan toch doorheen prikken en wordt Saddam Hoessein ook de ondergang van Bush jr.? Voor de wereld zou het beter zijn als Kerry president wordt waarschijnlijk, maar toch denk ik dat Bush duideljk ook heeft geleerd de afgelopen tijd en zou ik het ook niet erg vinden als Bush het nog 4 jaar mag doen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22369659
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:04 schreef mikando18 het volgende:
[afbeelding]

Volgende keer maar Nederland proberen.
  zondag 3 oktober 2004 @ 12:05:43 #174
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22369929
Hmm, Kerry staat toch weer voor in de peilingen. Paar weken terug dacht ik dat het een gelopen race voor Bush zou worden, maar er blijkt toch weer hoop te zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22370031
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 12:05 schreef Sidekick het volgende:
Hmm, Kerry staat toch weer voor in de peilingen. Paar weken terug dacht ik dat het een gelopen race voor Bush zou worden, maar er blijkt toch weer hoop te zijn.
Wacht maar tot de andere (binnenlandse) debatten en dan wint Kerry glorieus. Die zijn makkelijk te winnen als Kerry het niet verpest. En de film van Michael Moore wordt ook nog uitgezonden vlak voor de verkiezingen.
  zondag 3 oktober 2004 @ 12:13:10 #176
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_22370046
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 01:44 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, alleen vind ik het zelf zo lastig om daar een conservatieve bril te kijken, hij zit zo onprettig

Ik zou Bush trouwens absoluut geen neo-conservatief willen noemen, er zit absoluut niks nieuws, 21e eeuws aan de ideeen van die man, volgens mij vond hij de jaren 50 (de verhalen die hij er over gehoord heeft althans) wel prima.
Ik zeg ook niet dat Bush een neo-conservatief is. Het beleid dat hij uitstippelt is dat echter wel. Bush profileert zich overigens uitstekend als een new born christian. Dat doet het in de conservatieve hoek natuurlijk heel goed.
pi_22370062
Als Ralph Nader voor 5 procent economische groei per jaar kan zorgen, zou 80 procent van de Amerikanen op die Groene stemmen. Zo egoistisch zijn Amerikanen wel
  zondag 3 oktober 2004 @ 12:33:46 #178
136 V.
pi_22370347
Bush wordt nerveus... Hij gaat steeds meer onzin verkopen
quote:
Bush said. "He's decided to put his faith in the wisdom of the government. I will always put my faith in the wisdom of the American people."

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 3 oktober 2004 @ 12:34:30 #179
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22370356
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 12:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Wacht maar tot de andere (binnenlandse) debatten en dan wint Kerry glorieus. Die zijn makkelijk te winnen als Kerry het niet verpest. En de film van Michael Moore wordt ook nog uitgezonden vlak voor de verkiezingen.
Waarom denk je dat Kerry de andere debatten glorieus zal winnen? Het afgelopen debat is 'gewonnen' door Kerry, omdat het haast alleen maar over Irak en terrorisme ging, precies een onderwerp waarop Bush makkelijk is af te maken en dat is min of meer ook gebeurd. De aankomende onderwerpen zijn echter minder makkelijk voor Kerry om Bush van tafel te vegen, dus ik verwacht dat het nog wel eens spannend kan gaan worden...

Ik kijk enorm uit naar het Edwards / Cheney debat trouwens
  zondag 3 oktober 2004 @ 12:36:48 #180
136 V.
pi_22370397
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 12:34 schreef BrauN het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Kerry de andere debatten glorieus zal winnen? Het afgelopen debat is 'gewonnen' door Kerry, omdat het haast alleen maar over Irak en terrorisme ging, precies een onderwerp waarop Bush makkelijk is af te maken...
Nou... de 'War On Terror' is nou net het punt waarop Bush zichzelf probeert te slijten aan 'them, the people', want op andere fronten bakt hij er echt nog minder van

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 3 oktober 2004 @ 12:40:20 #181
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_22370458
Komt 9/11 definitief op TV daar ? Dat wordt dan lachen, ik heb Bush het laatste debat eigenlijk alleen maar horen zeggen dat het keihard werken is en dat hij vreselijk moeilijke beslissingen heeft moeten maken. Hij zal het wel over zijn holes hebben gehad.
.
Kerry was lekker bezig trouwens, ik hoop dat hij die lijn aanhoudt en dat het hem lukt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 3 oktober 2004 @ 12:40:42 #182
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22370466
Edwards is een enorm goede debater en Cheney is een narrige sikkeneur met een zweem van corruptie en omkoping om zich heen, ik denk dat hier veel punten gescoord kunnen worden voor de democraten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 oktober 2004 @ 12:43:31 #183
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22370525
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 12:40 schreef elcastel het volgende:
Komt 9/11 definitief op TV daar ? Dat wordt dan lachen, ik heb Bush het laatste debat eigenlijk alleen maar horen zeggen dat het keihard werken is en dat hij vreselijk moeilijke beslissingen heeft moeten maken. Hij zal het wel over zijn holes hebben gehad.
.
Kerry was lekker bezig trouwens, ik hoop dat hij die lijn aanhoudt en dat het hem lukt.
9/11 zal geen indruk maken op de amerikanen. Michael Moore is veel te extreem en die film wordt door niemand als objectief gezien. Moore is imho ook veel te fanatiek, zo fanatiek dat ie in zn eigen sprookjes gaat geloven... Er zit achter veel van zijn "feiten" wel een kern van waarheid, maar het wordt zo opgeblazen en in het belachelijke getrokken dat niemand die eerst voor Bush was nu op Kerry gaat stemmen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 oktober 2004 @ 12:47:28 #184
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_22370595
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 12:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
9/11 zal geen indruk maken op de amerikanen. Michael Moore is veel te extreem en die film wordt door niemand als objectief gezien. Moore is imho ook veel te fanatiek, zo fanatiek dat ie in zn eigen sprookjes gaat geloven... Er zit achter veel van zijn "feiten" wel een kern van waarheid, maar het wordt zo opgeblazen en in het belachelijke getrokken dat niemand die eerst voor Bush was nu op Kerry gaat stemmen.
Dat klopt wel ja. Ik verwacht ook geen grote verschuivingen, maar ik hoopwel dat de Amerikanen er wat uit weten te pikken. Zat feitjes die tegen Bush spreken, maar dan moeten ze wel om dat getetter van Moore heenluisteren. Het zal geen grote invloed hebben denk ik, sterker nog, het kan net zo goed in het nadeel van Kerry werken, omdat Moore zijn mening erg opdringt vind ik.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 3 oktober 2004 @ 12:47:52 #185
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22370604
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 12:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Precies, ik hoop zelf ook dat de Amerikanen er doorheen prikken en zien dat die film één groot feest van feiten verdraaien en zaken uit de context halen is.

Ik ben nu trouwens voor mijn studie bezig aan een interessant essay over leadership en het onderwerp wat ik momenteel aan het onderzoeken ben is het leadership van John Kerry.
  zondag 3 oktober 2004 @ 13:00:09 #186
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_22370816
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 12:47 schreef BrauN het volgende:

[..]

Precies, ik hoop zelf ook dat de Amerikanen er doorheen prikken en zien dat die film één groot feest van feiten verdraaien en zaken uit de context halen is.

Ik ben nu trouwens voor mijn studie bezig aan een interessant essay over leadership en het onderwerp wat ik momenteel aan het onderzoeken ben is het leadership van John Kerry.
Interessant... over welk leiderschap van Kerry ga je het hebben dan? Welke periode?
  zondag 3 oktober 2004 @ 13:09:44 #187
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22370992
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 13:00 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Interessant... over welk leiderschap van Kerry ga je het hebben dan? Welke periode?
Ik ga uitzoeken wáárom Kerry een leider genoemd kan worden. Dus eigenlijk vanaf zijn schoolperiode tot nu, wat zijn leidersgedrag is, waarom dat zo is en wat hij er mee bereikt heeft en gaat bereiken.
  zondag 3 oktober 2004 @ 13:12:25 #188
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_22371045
Welke soorten leidersschap onderscheid je dan voordat je op onderzoek uitgaat?
  zondag 3 oktober 2004 @ 13:39:08 #189
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22371565
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 13:12 schreef ScienceFriction het volgende:
Welke soorten leidersschap onderscheid je dan voordat je op onderzoek uitgaat?
Nou ik ga onder andere bekijken door welke 'power' Kerry leiderschap kan uitvoeren. In zijn geval is dat 'elected power', wat natuurlijk voor de hand ligt, maar wel waar is. Hij is gekozen door kiezers en dankt zijn huidige macht aan die kiezers. Maar dat is slechts een onderdeeltje van het onderzoek hoor...
  zondag 3 oktober 2004 @ 13:46:31 #190
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_22371757
Maar als je gaat onderzoeken waarom hij een leider is dan lijkt me logisch dat je in elk geval vast stelt aan welke voorwaarden Kerry moet voldoen om een leider te zijn. Daarom vroeg ik dus welke soorten leiderschap je onderscheidt. Immers, er zijn verschillende type leiders.
  zondag 3 oktober 2004 @ 19:14:46 #191
16715 Mylene
*schatje*
pi_22378289
Het is in ieder geval duidelijk geworden wie het meeste IQ heeft. Het was gewoon ronduit gênant om te zien hoe Bush aan het stuntelen was. Op een gegeven moment had ik zelfs een beetje medelijden met hem. .

Een debat is natuurlijk wel wat anders dan een A4'tje voor te lezen op een persconferentie. Bush kon dan ook niet veel anders dan dezelfde stokpaardjes opnieuw te herhalen en alles te simplificeren tot iets algemeens. Kerry daarentegen kwam ijzersterk over. Een minpunt is wel dat hij niet in de camera keek.

.

Toch denk ik dat Kerry het niet zal halen .
  zondag 3 oktober 2004 @ 19:18:58 #192
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22378388

"Kerry vergrijpt zich aan geschrokken en doodsbang meisje"

pi_22378408
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 19:18 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]

Kerry doet wonderen bij invalidencongres.
  zondag 3 oktober 2004 @ 19:22:45 #194
16715 Mylene
*schatje*
pi_22378462
quote:
[afbeelding]

.

Maar ziet er eigenlijk best wel eng uit .

Zou Kerry misschien een reptilian ofzo zijn??
pi_22378930
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 19:14 schreef schatje het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk geworden wie het meeste IQ heeft. Het was gewoon ronduit gênant om te zien hoe Bush aan het stuntelen was. Op een gegeven moment had ik zelfs een beetje medelijden met hem. .

Een debat is natuurlijk wel wat anders dan een A4'tje voor te lezen op een persconferentie. Bush kon dan ook niet veel anders dan dezelfde stokpaardjes opnieuw te herhalen en alles te simplificeren tot iets algemeens. Kerry daarentegen kwam ijzersterk over. Een minpunt is wel dat hij niet in de camera keek.

.

Toch denk ik dat Kerry het niet zal halen .
IQ is het minst belangrijke; eerst komt EQ, daarna kennis en daarna IQ als president van de VS.
  zondag 3 oktober 2004 @ 19:48:15 #196
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_22379083
quote:
[afbeelding]

:')

"Kerry vergrijpt zich aan geschrokken en verbijsterde afro-american"

zondag 3 oktober 2004 @ 20:01:34 #197
16715 Mylene
*schatje*
pi_22379411
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 19:41 schreef pberends het volgende:

[..]

IQ is het minst belangrijke; eerst komt EQ, daarna kennis en daarna IQ als president van de VS.
257.000

.
pi_22379438
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 20:01 schreef schatje het volgende:

[..]

257.000

.
pi_22380881
quote:
Newsweek's post-convention poll had Bush leading among registered voters 54 percent to 43 percent. Its post-debate poll had 47 percent choosing Kerry-Edwards, and 45 percent for Bush-Cheney. Two percent said they would vote for Ralph Nader and his running mate, Peter Camejo.

The Newsweek survey polled more than 1,000 registered voters and has a margin of error of plus or minus four percentage points.

Newsweek's post-debate poll showed 61 percent of respondents said Kerry won, 19 percent said Bush won and 16 percent said they were undecided.

The poll also found 56 percent said Kerry did better than expected in the debate while 11 percent said the same for Bush.

In the Los Angeles Times poll, 54 percent of 725 respondents surveyed declared Kerry the winner of the debate, compared with 15 percent who said Bush won.

Before the debate, a Los Angeles Times poll showed Kerry with a one percentage point lead over Bush, and after the debate Kerry's lead increased to two points. Those margins are well within the poll's margin of error -- plus or minus four percentage points.
cnn

Goed om te zien dat de Amerikanen het debat op waarde weten te schatten.
Omdat Kerry's voorsprong binnen de 'margin of error' valt, spreekt CNN van een "virtual tie".

Toch zeer bemoedigend voor Kerry. Het is voor hem nu zaak om nog twee van zulke prestaties neer te zetten en Bush in de verdediging te houden.
Voorlopig helpt de NY Times een handje:

pi_22381018
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 00:48 schreef ScienceFriction het volgende:
Kerry wint dus het eerste debat... hmmm... als we even de geschiedenis terughalen voorspelt dat niet veel goeds met de afgelopen 4 verkiezingen. Alle winnaars van het 1e debat verloren de verkiezingen.
Dan heb ik de openingsdebatten van Clinton gemist.
pi_22381251
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:03 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Dan heb ik de openingsdebatten van Clinton gemist.
En definieer "winnen." Het schijnt dat Al Gore vier jaar terug het eerste debat op inhoud won, maar niet op uitstraling. wie heeft er dan gewonnen? Volgens de peilingen was dat Bush. Je theorie kent wat gaten.
  zondag 3 oktober 2004 @ 22:24:14 #202
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22383271
DEBATE MYSTERY: DID KERRY HAVE CHEAT SHEET?

http://www.drudgereport.com/dnc57.htm
  maandag 4 oktober 2004 @ 22:45:00 #203
136 V.
pi_22408098

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:14:09 #204
90061 coz
pi_22410828
lol
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 10:27:23 #205
136 V.
pi_22414803
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 22:24 schreef HarigeKerel het volgende:
DEBATE MYSTERY: DID KERRY HAVE CHEAT SHEET?

http://www.drudgereport.com/dnc57.htm
quote:
That question was burning up the Internet yesterday after a slo-mo review of the footage showed the Massachusetts senator taking an object out of his right pocket before the first question. Was it a cheat sheet — as some conservative bloggers claimed — or was it something innocuous?

Either way, it would violate the debate rules agreed to by both campaigns: "No props, notes . . . or other tangible things may be brought into the debate."

Many blogs offered links to the "Pocket-gate" footage. One, INDC Journal, even posted frame-by-frame stills purporting to show Kerry pulling out a notecard and placing it onto the podium.

But the mystery was solved when The Post reviewed a Fox News Channel feed from Thursday's debate: Kerry pulled out . . . a black pen.

Kerry campaign spokesman David Wade remained angry at the bloggers' guilt-by-insinuation.
"The right-wing attack machine will say anything to steal a debate do-over," he said. "We plead guilty to having a pen."
The Bush campaign did not comment.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 10:31:06 #206
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_22414867
Was die pen gemaakt van speciale aluminium buizen?
pi_22415026
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 12:34 schreef BrauN het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Kerry de andere debatten glorieus zal winnen? Het afgelopen debat is 'gewonnen' door Kerry, omdat het haast alleen maar over Irak en terrorisme ging, precies een onderwerp waarop Bush makkelijk is af te maken en dat is min of meer ook gebeurd. De aankomende onderwerpen zijn echter minder makkelijk voor Kerry om Bush van tafel te vegen, dus ik verwacht dat het nog wel eens spannend kan gaan worden...

Ik kijk enorm uit naar het Edwards / Cheney debat trouwens
Het beleid van Bush is zo enorm gericht op het bestrijden van terrorisme en de oorlog in Irak dat hem vaak verweten wordt dat hij geen aandacht heeft voor het binnenlands beleid. Als Kerry het goed aanpakt, dan kan hij hier behoorlijk op scoren.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:50:38 #208
90061 coz
pi_22416392
"Pocket-gate"
omfg .. aaargh ..
waarneer een gate-gate .. ik word echt helemaal naar van dat misbruik van -gate
pi_22423553
Beursanalisten verwachten dat de Dow Jones tot 2 november boven de 10.000 punten blijft omdat 'onbekende' krachten de beurs kunstmatig zullen stimuleren om Bush te laten winnen. Terwijl met de superhoge olieprijs (51$) er totaal geen aanleiding is om de beurs boven de 10.000 te houden ... Bush en vrije markt... not.
pi_22423580
Een ex-FED baas heeft gezegd dat er een kans is van 75% dat de VS binnen een aantal jaren een ernstige economische crisis krijgt als gevolgd van het financiele wanbeleid .
  † In Memoriam † dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:24:32 #211
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_22424479
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 11:50 schreef coz het volgende:

waarneer een gate-gate .. ik word echt helemaal naar van dat misbruik van -gate
Was Earpiece-gate al voorbij gekomen?

Bushed Was Wired Up For Debate

Verklaard ook een aantal vreemde opmerkingen van hem de afgelopen tijd.
quote:
.

More evidence that Bush wears an earpiece

RadioFreeUSA.net editor
UPDATE 5 pm: An email to Meet The Press asking whether Bush wore an earpiece during the interview received a lightning quick response from Executive Producer Betsy Fischer: "The President was not wearing an earpiece at any time during the interview."

Was Bush wearing an earpiece during today's Meet The Press Interview? Consider the following excerpt (italics added):

Russert: "In light of not finding the weapons of mass destruction, do you believe the war in Iraq is a war of choice or a war of necessity?"

President Bush: "I think that's an interesting question. Please elaborate on that a little bit. A war of choice or a war of necessity? It's a war of necessity. We-- in my judgment, we had no choice when we look at the intelligence I looked at that says the man was a threat."

When Bush said "please elaborate on that a little bit" he did not appear to be asking Russert to elaborate the question. He seemed to be talking almost to himself. Perhaps he was just momentarily confused by an unexpected question. However...

If Bush was wearing an earpiece the odd statement makes more sense. An unseen handler would have had an excellent reason to say "please elaborate on that" to encourage Bush to give more of an answer than "I think that's an interesting question." Seen in this light, when Bush said "please elaborate on that" he mistakenly repeated an instruction from an unseen handler.

This one small incident alone is (obviously) not proof. But there have been others. Consider this quote from a December 15th press conference (italics added):

George Bush: "See, without the tax relief package, there would have been a deficit, but there wouldn't have been the commiserate -- not 'commiserate' -- the kick to our economy that occurred as a result of the tax relief."

Again... he could have just said "not commiserate" by mistake. But why? A less contradictory explanation would be that an unseen handler tried to correct him and instead of understanding the correction, Bush simply repeated what he heard in his earpiece.

Early in the Bush administration, commentators poked fun at his frequent verbal gaffes and his inability to accurately read a teleprompter. Then he seemed to improve. Perhaps Bush simply learned to speak more coherently.

But an earpiece connected to a room of unseen handlers also explains this change.

verder
en ook: Bush Hearing Voices

pi_22424542
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:24 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Was Earpiece-gate al voorbij gekomen?

[afbeelding]
Bushed Was Wired Up For Debate

Verklaard ook een aantal vreemde opmerkingen van hem de afgelopen tijd.
[..]

en ook: Bush Hearing Voices

Daarom viel hij zo vaak stil tijdens het debat. Ik kon me al moeilijk voorstellen dat iemand zo dom kan zijn dat hij de woorden uit zijn eigen taal niet kon uitspreken.
  † In Memoriam † dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:33:27 #213
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_22424680
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:27 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

:'(

Daarom viel hij zo vaak stil tijdens het debat. Ik kon me al moeilijk voorstellen dat iemand zo dom kan zijn dat hij de woorden uit zijn eigen taal niet kon uitspreken.
Ja ik weet niet of het zo slim is om bij iemand die overduidelijk al niet een geweldig concentratievermogen heeft ook nog eens in zijn oor te gaan praten.

Maar ja, god schijnt ook tegen hem te praten, dus hij is het een beetje gewend.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:42:22 #214
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22424880
Whahaha.

Ik ben totaal niet overtuigd, maar het is inderdaad een vreemde knobbel in zijn rug. Als het een communicatie-apparaatje is, dan zijn daar wel betere plekken voor.
pi_22424951
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:33 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja ik weet niet of het zo slim is om bij iemand die overduidelijk al niet een geweldig concentratievermogen heeft ook nog eens in zijn oor te gaan praten.

Maar ja, god schijnt ook tegen hem te praten, dus hij is het een beetje gewend.
quote:
Dumb, dumb, dumb. Yeah, he wore a wire pack on the upper part of his back. And if you think he never spoke articulately prior to 9/11, you just haven’t paid attention. ...
Dit bovenstaande klopt overigens als een bus. Ik kan me niet herinneren dat Bush in het openbaar mensen toesprak in de periode voor 9/11. Niet dat daar toen een reden toe was maar toch merkwaardig.
pi_22424997
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:42 schreef Sidekick het volgende:
Whahaha.

Ik ben totaal niet overtuigd, maar het is inderdaad een vreemde knobbel in zijn rug. Als het een communicatie-apparaatje is, dan zijn daar wel betere plekken voor.
Dat kan overigens ook een soort body armor zijn. Wellicht heeft zijn security team in mijn TRU-rare-droom-over-bush topic gelezen. Maar dan nog, waarom zou op een kogelvrij vest een T ingegraveerd staan?
pi_22426742
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 17:40 schreef pberends het volgende:
Een ex-FED baas heeft gezegd dat er een kans is van 75% dat de VS binnen een aantal jaren een ernstige economische crisis krijgt als gevolgd van het financiele wanbeleid .
Ze zullen de schuld daarvoor in de schoenen van president Kerry schuiven.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:11:43 #218
90061 coz
pi_22428332

nou jongens .. kom stemmen

deur A
* een hele aardige man die een pen gebruikt wat niet mag

deur B
* een hele aardige man die een oordopje gebruikt wat niet mag

wat heerlijk triest
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:06:19 #219
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22429950
De wekker staat. Maar begint dat debat nu werkelijk om 2.45 uur, of gewoon om 3.00 uur? In dat laatste geval moet ik mijn wekker even aanpassen, want als ik midden in de nacht wakker wordt en dan nog 15 minuten moet wachten val ik dus weer als een blok in slaap
pi_22430131
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:06 schreef BrauN het volgende:
De wekker staat. Maar begint dat debat nu werkelijk om 2.45 uur, of gewoon om 3.00 uur? In dat laatste geval moet ik mijn wekker even aanpassen, want als ik midden in de nacht wakker wordt en dan nog 15 minuten moet wachten val ik dus weer als een blok in slaap
Ik denk drie uur stipt.
pi_22430166
quote:
Kwartiertje gekeutel tussen Ferry Mingelen, Charles en Hans Hillen en dan begint het allemaal toch echt om 3.00 uur.
pi_22430258
quote:
October 5: Vice presidential debate

Length of debate: 90 minutes, starting at 9 p.m. ET
Topics: No limits on topics
Moderator: Gwen Ifill, senior correspondent for "The NewsHour with Jim Lehrer"
Format: Candidates will sit at a table with the moderator, with no audience participation. The moderator will ask at least 16 questions. A candidate will get two minutes to respond to a question; the other candidate will get 90 seconds to comment on the question or to respond to his rival's answer.
Ze zitten dus weer samen aan een tafel net als vier jaar geleden.

Het wordt voorgezeten door een vrouwelijke moderator.
pi_22430311
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:17 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Het wordt voorgezeten door een vrouwelijke moderator.
yvonne?
pi_22430459
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:29:15 #225
136 V.
pi_22430592

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:39:00 #226
136 V.
pi_22430844
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:43:06 #227
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22430941
"East, west, north, south somewhat"

† In Memoriam † dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:43:36 #228
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_22430953
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:39 schreef Verbal het volgende:
Keeping America scared

V.
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:47:02 #229
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22431042
Het debat tussen Cheney en Edwards: the nice guy vs the ice guy
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:47:04 #230
136 V.
pi_22431043
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
"When the world is going down... you make the best of what's still around"

Doe maar lachen...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:30:26 #231
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22432207
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:47 schreef Sidekick het volgende:
Het debat tussen Cheney en Edwards: the nice guy vs the ice guy
Dit lijkt mij het meest intressante debat eigenlijk.
pi_22433073
Voor de volledigheid even een linkje naar het VP-debattopic:

[US2004] Vice-Presidential debate: Cheney vs Edwards!

[ Bericht 1% gewijzigd door FritsVanEgters op 06-10-2004 00:24:36 ]
pi_22433380
De Democraten zijn er niet gerust op dat de verkiezingen in Florida dit keer (wel) eerlijk verlopen.

bron
pi_22433583
De laatste uitgebreide polls van CNN/USA Today/Gallup:
quote:
Poll puts Bush, Kerry about even
Results indicate gain for senator over last such survey

Monday, October 4, 2004 Posted: 9:54 AM EDT (1354 GMT)

(CNN) -- President Bush and his Democratic challenger, Sen. John Kerry, are about even among likely and registered voters in the latest CNN/USA Today/Gallup poll, released Sunday.

The poll showed Kerry and Bush tied at 49 percent each among likely voters interviewed. Among registered voters Bush had 49 percent and Kerry 47 percent. Independent candidate Ralph Nader was favored by 1 percent in each group.

The margin of error in each case was plus or minus 4 percentage points.

By contrast, Bush was ahead of Kerry among likely voters 52 percent to 44 percent in the Gallup poll conducted September 24-26.

Among registered voters in that poll, the spread was 53 percent for Bush and 42 percent for Kerry. Nader had 3 percent among each group.

The latest poll talked with 1,012 adult Americans by telephone Friday through Sunday, after the presidential debate Thursday.

Among those interviewed, 934 said they were registered voters and 772 indicated they were likely to vote.

"It's obvious that the debate helped Kerry. What's less obvious is how," CNN polling director Keating Holland said.

Other polls conducted after the debate also showed Kerry in a virtual tie with Bush. (Polls: Kerry won debate)

On the issue of the economy, the poll showed all voters favoring Kerry 51 percent to Bush's 44 percent, almost exactly the opposite of what the September 24-26 poll indicated -- Bush with 51 percent and Kerry with 45 percent.

Holland said that was good news for Kerry going into the second and third debates, in which domestic issues will be highlighted.

But Holland said the expectations game has shifted -- a plurality says that Kerry will do the better job in the second debate (before the first debate, most Americans thought Bush would win).

"So the pressure is on Kerry to meet expectations. And let's not forget the good news for the White House in this poll: Bush is still seen as a stronger leader who would better deal with Iraq and terrorism," Holland said.

Bush's numbers on the Iraq and terrorism, however, have fallen since the previous poll.

He leads Kerry 51 percent to 44 percent on the question of who would do a better job in Iraq.

That was down from 55 percent for Bush in the previous poll and up from 41 percent for Kerry.

On who would do a better job against terrorism, Bush had 56 percent to Kerry's 39 percent.

The figures in the previous poll were 61 percent for Bush to 34 percent for Kerry.

The results on each question had a margin of error of plus or minus 3 percentage points.

Voters were split between the two candidates on poll questions about personal qualities, and they picked Bush as a stronger leader by a large margin.

On the question of who is better at expressing himself, Kerry outpolled Bush 54 percent to 41 percent.

On who cares more about people, Kerry had 49 percent and Bush 44 percent. On the question of who is more intelligent, Kerry led Bush 48 percent to 38 percent.

On who is more honest and trustworthy, however, Bush trumped Kerry by 46 percent to 41 percent, and when asked who among the two candidates shares their values, voters chose Bush 49 percent to 45 percent for Kerry.

And when it comes to who they think is the stronger leader, those polled favored Bush by 56 percent to 37 percent for Kerry.

Again, the results on each question had a margin of error of plus or minus 3 percentage points.
pi_22435669
dit zou ik ook wel graag willen zien:
quote:
Mocht Bush vorige week zijn opwachting maken bij de populaire Amerikaanse tv-psycholoog dr. Phil, vandaag is rivaal John Kerry aan de beurt.

Kerry en zijn vrouw Teresa zullen met dr. Phil praten over het grootbrengen van een 'gemengde familie'. John Kerry en Teresa Heinz hebben allebei kinderen uit een eerder huwelijk.

Vorige week was president Bush met zijn vrouw Laura te gast bij Phil McGraw. Het gesprek ging vooral over het ouderschap. Laura Bush vertelde met trots dat "haar man zeer geïnteresseerd is in het ouderschap en altijd deel uit wil maken van het leven van zijn kinderen, van het verwisselen van luiers tot het wegbrengen met de auto."

Presidentskandidaten verschijnen al jaren in verkiezingstijd in talkshows, maar het is zeldzaam dat een zittende president zijn opwachting maakt in zo'n informeel praatprogramma en bovendien praat over zo'n persoonlijk onderwerp.
http://www.nos.nl/amerikakiest/opmerkelijk/drphil.html
Life sucks
  woensdag 6 oktober 2004 @ 08:36:39 #236
136 V.
pi_22436921
quote:
In the Senate, Raising a (Quiet) Republican Voice Against the Administration

One day after the Supreme Court sealed the 2000 election for George W. Bush, his running mate, Dick Cheney, went to the Capitol for a private lunch with five moderate Republican senators. The agenda he laid out that day in December 2000 stunned Senator Lincoln Chafee of Rhode Island, sending Mr. Chafee on a painful journey of political conscience that, he said in an interview last week, has culminated with his decision not to vote for Mr. Bush in November.

"I literally was close to falling off my chair," Mr. Chafee said, recounting the vice president's proposals for steep tax cuts, missile defense programs and abandoning the Kyoto environmental accords. "It was no room for discussion. I said, 'Well, you're going to need us; it's a 50-50 Senate, you're going to need us moderates.' He said, 'Well, we need everybody.' ''

For Mr. Chafee, who was a prep school buddy of the president's brother Jeb and whose father, the late Senator John Chafee, was close to the first President Bush, that day was the beginning of an estrangement with the president, whom he had worked to elect. In the months since, he has opposed Mr. Bush on everything from tax cuts to gay marriage and the war in Iraq. Now, this life-long Republican has concluded that he cannot cast his ballot for the leader of his party.
Hele artikel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 08:40:10 #237
136 V.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 09:26:49 #238
90061 coz
pi_22437430
bush bij dr phil ... :')
whehehehehehehe
kerry natuurlijk ook
-------------
maar serieus zometeen de herhaling van het debat op cnn ...van vannacht, niet die van vorige week

[ Bericht 9% gewijzigd door coz op 06-10-2004 09:56:07 ]
  woensdag 6 oktober 2004 @ 09:45:27 #239
136 V.
pi_22437702
Agossie, Bush wordt zenuwachtig:
quote:
Bush last "belangrijke speech" in 5-10-'04

President Bush, geconfronteerd met een terugval in de peilingen na het eerste presidentiële debat met zijn Democratische uitdager John Kerry, gaat morgenavond onverwacht de natie toespreken. Bronnen in het Witte Huis bevestigden dat het gaat om een "belangrijke speech", meldt het conservatieve dagblad The Washington Times.

In de zeldzame aanpassing van het presidentiële schema, schrapt Bush een toespraak over medische aansprakelijkheid en richt hij zich in plaats daarvan op twee centrale verkiezingsthema's; de oorlog tegen het internationaal terrorisme en de economie.
Hele artikel / Bron

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 10:03:48 #240
90061 coz
pi_22437993
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 09:26 schreef coz het volgende:
maar serieus zometeen de herhaling van het debat op cnn ...van vannacht, niet die van vorige week
is nu begonnen
  woensdag 6 oktober 2004 @ 16:02:57 #241
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22444823
quote:
Ja hoor... ik werd wakker, maar na vijf minuten lag ik alweer te ronken.

Is het ergens online geheel terug te zien, zoals bij het vorige debat?
pi_22448098
Kerry heeft naar het schijnt opdracht gegeven om in het volgende debat zijn pen van een krachtige stoorzender te voorzien. Zo kan hij Bush zijn oordopjes-texten ondermijnen en storen.
pi_22449398
Ben benieuwd naar aanslagen voor de verkiezingen en of Bin Laden nog gepakt wordt.
pi_22449440
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:29 schreef pberends het volgende:
Ben benieuwd naar aanslagen voor de verkiezingen en of Bin Laden nog gepakt wordt.
Bin Laden redt Bush van de ondergang.
pi_22449451
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:31 schreef schatje het volgende:

[..]

Bin Laden redt Bush van de ondergang.
Weet iemand of aanslagen voor de verkiezingen positief of negatief voor Bush uitpakt?
pi_22449536
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Weet iemand of aanslagen voor de verkiezingen positief of negatief voor Bush uitpakt?
Positief natuurlijk .

.
pi_22449570
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:36 schreef schatje het volgende:

[..]

Positief natuurlijk .

.
Dat weet ik niet.

Misschien positief, omdat Bush een betere terrorismebestrijder is.

Misschien negatief, omdat Bush heeft gefaald in terrorismebestrijding.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 19:38:16 #248
136 V.
pi_22449577
quote:
Duh! Tuurlijk wordt Bin Laden 'gepakt'. Pakweg een week voor de verkiezingen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22450379
quote:
Ik heb het akelige voorgevoel dat aanslagen op verkiezingsdag zelf veel waarschijnlijker zijn.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 20:31:41 #250
136 V.
pi_22450561
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 09:45 schreef Verbal het volgende:
Agossie, Bush wordt zenuwachtig:
[..]

Hele artikel / Bron
Nou, nou, het is allemaal wat. Saddam was echt best wel gevaarlijk hoor... Heus. Kerry liegt, boehoehoe:
quote:
Bush: Saddam was reëel gevaar 6-10-'04

President Bush heeft in Pennsylvania herhaald dat de Iraakse ex-dictator Saddam Hussein wel degelijk een dreiging was, omdat hij terroristen aan massavernietigingswapens en informatie om die te maken kon helpen.

"Er was een risico, een reëel gevaar, dat Saddam massavernietigingswapens of onderdelen daarvan aan terreurnetwerken zou leveren. In een wereld na 11 september was het een risico dat wij niet konden nemen", aldus Bush.

De president ging met zijn speech in de aanval tegen zijn rivaal John Kerry, die tijdens het eerste presidentiële debat opperde dat Bush niet Saddam, maar wel Osama bin Laden had moeten oppakken.

"Senator Kerry ziet de wereld nog steeds alsof het tien september is", sprak Bush.

Gekaapte vliegtuigen
In een uiteenzetting die door het Witte Huis als "belangrijk" wordt gezien, haalde de president zijn gebruikelijke argumenten aan om de invasie in Irak te rechtvaardigen.

"Het was mogelijk dat terroristen die al duizenden mensen hadden gedood met gekaapte vlieguigen opnieuw zouden toeslaan met massavernietigingswapens. Wij waren verplicht om nauwkeurig alle plaatsen te doorzoeken waar terroristen zulke wapens konden vinden", zei Bush.

In een nieuw rapport dat vandaag is verschenen schrijft de Amerikaanse chef in Irak Charles Duelfer dat Saddam geen nucleaire wapens of bacteriologische wapens bezat op het moment dat de Amerikanen Irak binnenvielen. Ook was er toen geen concreet plan om er te fabriceren.
Bron
Nee, dat was echt 'heeeeeel belangrijk'....

Tssssk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22450773
We're at the crossroads.

woensdag 6 oktober 2004 @ 21:25:27 #252
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_22451921
Nog niemand een site gevonden waarop het afgelopen debat is terug te kijken?

Het Kerry-Bush debat was wel ergens te zien de dag erna, maar ik ben de site vergeten.
pi_22452104
quote:
Laatste 2 dagen mag je toch geen campagne meer voeren? Ofzoiets?
Nou dan komen ze met Ossie
Life sucks
pi_22453129
Hier een heel leuk filmpje over de strijd tussen Kerry en Bush. Gevonden via de site van de NOS (amerika kiest).

This Land
  woensdag 6 oktober 2004 @ 22:13:27 #255
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_22453337
Osama Hussein en Saddam Bin Laden... I keep mixing them up!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 23:14:20 #256
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22455292
Voor hen die daadwerkelijk geintresseerd zijn waar de kandidaten voor staan, op onderstaande sites staat een compleet onafhankelijk overzicht van waar beide kandidaten voor staan. In Alfabetische volgorde, van "Abortion" tot "Welfare & Poverty". Uiteraard in het Engels.

http://www.issues2000.org/John_Kerry.htm

http://www.issues2000.org/George_W__Bush.htm

Aan de URL kun je zien dat deze in 2000 ook al is gebruikt, maar het gaat hier toch echt om de huidige verkiezingen!

Ik heb nog steeds geen flauw benul voor wie ik ben..... Wat nu?

Doe de President Match Guide test! http://www.presidentmatch.com/Guide.jsp2

Door het beantwoorden van vragen rolt de keuze er vanzelf uit..... Ik ga em nu doen
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 6 oktober 2004 @ 23:20:54 #257
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22455501
Ik kwam uit op Kerry 82% en Bush 12%
-
  woensdag 6 oktober 2004 @ 23:32:39 #258
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22455862
Kerry 79%
Bush 13%
  woensdag 6 oktober 2004 @ 23:39:04 #259
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22456060
Bush 61%
Kerry 24%
  donderdag 7 oktober 2004 @ 01:31:14 #260
136 V.
pi_22458919
Kerry 77%
Bush 12%

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22459092
Kerry 62 %
Bush 35 %

Ik mis eigenlijk de andere kandidaten.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 01:53:13 #262
6941 APK
Factual, I think.
pi_22459194
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 01:44 schreef Steijn het volgende:

Ik mis eigenlijk de andere kandidaten.
Ik ook.
Ik had eigenlijk Nader verwacht.

81% Kerry
12% Bush.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2004 @ 02:15:49 #263
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_22459436
Kerry 92%
Bush 9%

Surprize, surprize.

hmm.. ik zit op 101%

Dit is trouwens een beetje een Coca Cola of Pepsi test terwijl je geen cola lust.
pi_22459519
kerry 79
bush 11
Life sucks
pi_22459974
Kerry 80
Bush 7
  donderdag 7 oktober 2004 @ 03:38:08 #266
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22460009
Kerry 56
  donderdag 7 oktober 2004 @ 04:10:56 #267
19840 Libris
Live from Singapore
pi_22460049
Kerry 79%
Bush 8%
  donderdag 7 oktober 2004 @ 07:16:02 #268
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22460249
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 02:15 schreef NorthernStar het volgende:

hmm.. ik zit op 101%
Het hoeft ook niet op 100% uit te komen. Het gaat per kandidaat in hoeverre je het met die kandidaat het eens bent. Alleen zijn de stellingen op zo'n manier gekozen dat je meestal vrij dicht bij de 100% zit, aangezien veel gebruik word gemaakt van tegenstellingen. Als je het niet eens bent met Bush, dan ben je het eens met Kerry. Maar er zijn dus ook stellingen waar zowel Bush als Kerry het eens danwel oneens zijn.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 09:35:01 #269
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_22461122
Kerry 89%
Bush 13%
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 09:44:47 #270
136 V.
pi_22461237
quote:
Bush is dead wrong

By Joseph Stiglitz

Many around the world are surprised at how little attention the economy is receiving in President Bush's re-election campaign. But I am not surprised: if I were Bush, the last thing I would want to talk about is the economy. Yet many people look at America's economy, even over these past three-and-a-half years, with some envy. Annual economic growth - at an average rate of 2.5% - may have been markedly slower than during the Clinton years, but it still looks strong compared with Europe's anaemic 1%.
But these statistics mask a glaring fact: the average American family is worse off than it was three-and-a-half years ago. Median income has fallen by over $1,500 in real terms, with families being squeezed as wages lag behind inflation. In short, all that growth benefited only those at the top of the income distribution, the same group that had done so well over the previous 30 years and benefited most from Bush's tax cut.

For example, some 45 million Americans have no health insurance, up by 5.2 million from 2000. Families lucky enough to have health insurance face annual premiums that have nearly doubled, to $7,500. Families also face increasing job insecurity. This is the first time since the early 1930s that there has been a net loss of jobs over the span of a presidential administration.

Bush supporters ask: is Bush really to blame for this? Wasn't the recession already beginning when he took office?

The resounding answer is that Bush is to blame...
Bron / Hele artikel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 09:49:18 #271
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22461296
Het zit je wel hoog he Verbal?
pi_22461405
Kerry 58%
Bush 27%

waar de rest is?

geen idee
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:04:52 #273
136 V.
pi_22461475
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:49 schreef HarigeKerel het volgende:
Het zit je wel hoog he Verbal?

Ik post hier, net als anderen? Is dat raar Zal ik mij uit de discussie verwijderen? Voel je je dan beter?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:07:42 #274
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22461509
Je post hier wel heel veel en kraakt alleen Bush af, alsof je ons wil "overtuigen" dat hij "slecht" is of iets dergelijks.

Niet dat ik je weg wil hebben, integendeel, het is slechts opvallend.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:10:14 #275
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_22461537
Bush 8%
Kerry 92%

Tja..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:12:26 #276
136 V.
pi_22461558
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:07 schreef HarigeKerel het volgende:
Je post hier wel heel veel en kraakt alleen Bush af, alsof je ons wil "overtuigen" dat hij "slecht" is of iets dergelijks.
Joh, het zal mij jeuken wat je van Bush vindt. Ik post hier dingen, net als anderen, die ik op internet tegenkom en die mij relevant lijken in de huidige verkiezingsstrijd. Daar gaan deze topics over.
quote:
Niet dat ik je weg wil hebben, integendeel, het is slechts opvallend.
Nou, gefeliciteerd dan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:17:13 #278
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22461620
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:12 schreef Verbal het volgende:

Joh, het zal mij jeuken wat je van Bush vindt.
Krab ze dan maar
quote:
Joh, het zal mij jeuken wat je van Bush vindt. Ik post hier dingen, net als anderen, die ik op internet tegenkom en die mij relevant lijken in de huidige verkiezingsstrijd. Daar gaan deze topics over.
Joh, eenzijdig, dat dan weer wel.

HK
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:20:15 #279
136 V.
pi_22461668
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:17 schreef HarigeKerel het volgende:

Joh, eenzijdig, dat dan weer wel.
Ja, dat zeiden al die felle anti-Moore-types ook al tegen mij in de betreffende topics. Zèlf de ene kant op fulmineren, maar zodra iemand er anders tegenaan kijkt is díe ineens eenzijdig...
Moet ik mij tegenover jou verantwoorden of zo
Dat hoef jij van mij toch ook niet over hoe jij post? Ik word dat gezeik een beetje zat, namelijk.

Reageer eens inhoudelijk op wat ik ontopic post, of niet. Maar laat het gesuggereer over wat mij al of niet hoog zit er lekker buiten, okee?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:22:37 #280
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22461701
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:20 schreef Verbal het volgende:

Moet ik mij tegenover jou verantwoorden of zo
Dat hoef jij van mij toch ook niet over hoe jij post? Ik word dat gezeik een beetje zat, namelijk.

V.
Neen, ik post een observatie, dat is alles, dat mag op een forum, daar is het oa voor.
Dat jij je daar zo aan stoort ligt dan toch echt aan jezelf, deze verkiezingen zitten je duidelijk hoog.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:24:39 #281
136 V.
pi_22461725
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:22 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Neen, ik post een observatie, dat is alles, dat mag op een forum, daar is het oa voor.
Het zou leuker zijn als je het gewoon ontopic en inhoudelijk zou houden. Maar als jij lekker wilt observeren, ga je goddelijke gang

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 12:20:01 #282
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22467758
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 23:39 schreef PJORourke het volgende:
Bush 61%
Kerry 24%
je bent de enige @ fok
Life sucks
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:44:24 #284
572 Sniper
Gull Catcher
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:31:18 #286
90061 coz
pi_22468958
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:06 schreef zakjapannertje het volgende:
Kerry 85%
Bush 14%
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 12:20 schreef freako het volgende:
Kerry 66%
Bush 18%
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:44 schreef Sniper het volgende:
Bush 85
Kerry 14
ok ok ok .. nou snappen we wel dat polls geen reet zeggen
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:59:38 #287
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22469621
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:31 schreef coz het volgende:

[..]

[..]

[..]

ok ok ok .. nou snappen we wel dat polls geen reet zeggen
True. Dat blijkt ook uit deze arrogante lieden die de Amerikaanse verkiezingen het liefst in Europa zouden houden. Begrijp dat nou jongens en meisjes, Europa heeft geen moer in te brengen straks. Afijn voor de lol heb ik me ook geregistreerd op deze Anti-Amerika Anti-Bush site en zo nu en dan doen de pubertjes een poll. Dit was de laatste:
quote:
Global poll: "Coalition should not leave Iraq before country is stable"

THE HAGUE, 10/07/04 -- A 45% majority of the global audience that
participated in this week's theworldvotes survey says that the U.S. and
its allies should stay in Iraq until the country is stable. Only 27%
says that the coalition forces should leave immediately. 22% say that
the coalition forces should leave after elections will have taken place
in Iraq.

The poll shows that, three weeks before the actual election takes place,
presidential candidate John F. Kerry receives 84% of the global vote.
George W. Bush gets 5%, Ralph Nader 7%.
As for the vice-presidential candidates, John Edwards leads with 75%,
compared to 5% in favor of Dick Cheney and 5% for Peter Camejo.

According to the poll, 66% of the participants think that John F. Kerry
is best equipped to address global terrorism. George W. Bush gets 7% on
this issue. 17% is of the opinion that none of the candidates is suited
to deal with global terrorism.

The U.S. Presidential election seems to be a truly global event. The
majority (52%) of the participants consider themselves "well informed"
on the U.S. Presidential election. Only a minor fraction of 5% says to
be poorly informed or not informed.

These results are based on a global Internet survey with a total sample
of 2,446 participants; 64% from Europe, 17% from the U.S., 8% from North
America (non U.S.), 4% from Central/South America, 3% from Asia, 3% from
Oceania and 1% from Africa.

About theworldvotes.org

Theworldvotes.org is a non-profit, primarily symbolic action to mobilize
world citizens to become enfranchised in the debate about a more
democratic management of world affairs.

Note: For more information and registration, please refer to
www.theworldvotes.org.
Nutteloos dus.
pi_22472663
quote:
Veterans Should Politically Banish Kerry for Disgracing The Marine Corps Memorial
By Rick Erickson

On the cover of The New Soldier by John Kerry and Vietnam Veterans Against The War, hippies clad in a mismatch of military uniforms are pictured mocking the legendary image of Marines raising the American flag atop Mount Suribachi in the 1945 battle for Iwo Jima. Today, the Iwo Jima image is a memorial statue that sits above Arlington National Cemetery and honors all Marines killed in action since 1775. It is one of the most recognized and visited sites in our Capitol City.

The New Soldier never made it on the reading list at our military academies.

In the cover photo that ridicules the Marine Corps Memorial, one of Kerry's cronies is tugging on our flag, which is hung upside down as the ultimate symbol of sedition and treachery to all veterans who rallied behind our flag in battle. On the day of that shameful photograph and with its mass circulation on the cover of The New Soldier, at least 6,821 Marines who died at Iwo Jima turned over in their graves.

Of all the reasons why John F. Kerry will not become President of the United States, the biggest reason has to be that, once he returned home from Vietnam, he betrayed his fellow servicemen who remained at war. Kerry not only allied with the likes of Hanoi Jane Fonda, but, before the United States Senate in 1971, Kerry went as far as to belittle the bravery of embattled troops by generalizing their every action in Vietnam as an atrocity.

No one questioned General George S. Patton, III, when he accused Kerry of treason in giving aid and comfort to the enemy, especially when it was revealed that North Vietnam incorporated Kerry"s exploits into its communist propaganda machine. However, because of the prevalence of treason at the time and the monumental task of prosecuting Kerry and his proclaimed "revolutionaries", Kerry"s actions went unpunished and the associated advances of communism went unhindered.

Fortunately, today's veterans and Americans who overwhelmingly support our armed forces tend to disparage those who dishonor military service and then pretend to be capable of our country"s highest office. This political reality afflicted Bill Clinton, whose anti-military past kept him from winning any more than forty-nine percent of the popular vote.

No wonder Kerry"s presidential campaign is doing its best to subvert his estrangement from veterans and service people in general.

The tact of Kerry for President looks a lot like Clinton-Gore"s approach to deceiving voters that such an obvious liability is really the opposite. When Kerry marched in the Veteran"s Day parade in Phoenix last year, in tow behind him were a few people carrying "Veterans for Kerry" placards. Some placard carriers looked like the ragtag types on the cover of The New Solider in that they were unshaven, wearing circa 1971 clothes and appeared disoriented.

The ongoing insult is that "Veterans for Kerry" is supposed to represent the veteran community"s support of Kerry, when the reality is that very few veterans support him. Most veterans cannot forgive Kerry for Vietnam Veterans Against The War and its promotion of communism when we were fighting communists. As far as U.S. Marines are concerned, we ought to ensure that Kerry is forever banished from the White House for dishonoring our Memorial on the cover of The New Soldier.

Rick Erickson is an attorney and Major in the Marine Corps (Reserve) currently serving as Deputy Judge Advocate to the Commanding Officer, NORAD/USNORTHCOM. Rick's experience as an infantry officer in Mogadishu, Somalia led to his appointment as Director of Americans for Military Readiness, a Washington, D.C. non-profit devoted to ensuring morale and combat preparedness. Rick also serves on Military Academy Review Boards for U.S. Senator Jon Kyl and U.S. Congressman John Shadegg.
Ook interessant om te weten. Dit boek dus:

donderdag 7 oktober 2004 @ 19:30:49 #289
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_22472778
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:59 schreef Sniper het volgende:

[..]

True. Dat blijkt ook uit deze arrogante lieden die de Amerikaanse verkiezingen het liefst in Europa zouden houden. Begrijp dat nou jongens en meisjes, Europa heeft geen moer in te brengen straks. Afijn voor de lol heb ik me ook geregistreerd op deze Anti-Amerika Anti-Bush site en zo nu en dan doen de pubertjes een poll. Dit was de laatste:
[..]

Nutteloos dus.
En daar ben je nu al achter? je bent vast de enige...

OT: Kerry 88%, bush 11%. Wel veel 'no opinion' gelaten als ik niet goed wist waar het over ging.
pi_22473808
Kerry 73; Bush 10%... deze test zouden de Amerikanen is moeten doen
  donderdag 7 oktober 2004 @ 20:25:59 #292
136 V.
pi_22474250
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:13 schreef pberends het volgende:
Hier de zieke antwoorden van Bush:

http://www.presidentmatch(...)=5|10|&invoker=qanda

Het zit je wel hoog, hè?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22474309
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:25 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het zit je wel hoog, hè?

V.
pi_22475253
Kerry: 47%
Bush: 41%
pi_22475597
Vanavond laat komt er een film op Ned. 3 over John Kerry's Vietnam verleden.

VPRO's Import: Going up river, the long war of John Kerry

- Zender: Nederland 3
- Tijdstip: 7-10-2004; 23:45-01:25
- Omroep: VPRO
- Genre: Documentaire
- Inhoud: documentaire

Over de verkiezingen, presidenten en hun voedingsbodem. De democratische presidentskandidaat John Kerry refereert in zijn verkiezingscampagne met grote regelmaat aan zijn Vietnam verleden. Hij zag het als zijn plicht om als kind uit een welgesteld gezien te vechten voor zijn land op de rivieren van de Mekong Delta. Gedesillusioneerd keerde hij terug in de Verenigde Staten. Hij werd vredesactivist en was actief betrokken bij de massa demonstraties in 1967 waarbij veteranen hun regering opriepen de oorlog in Vietnam te stoppen. In openbare bijeenkomsten getuigde hij en vele andere veteranen over de gruwelen waarmee ze als soldaat geconfronteerd waren in Vietnam. De epische documentaire Going upriver doet verslag van Kerry's tijd in Vietnam en zijn bijdrage aan de vredesbeweging met indrukwekkend archiefmateriaal, aangevuld met interviews met vrienden, familie en oorlogsveteranen. Er blijkt opvallend veel archiefbeeld te zijn van de toen 27-jarige Kerry, zowel aan het front als als woordvoerder in diverse televisie programma's. Maar naast een portret van Kerry geeft de documentaire ook een historisch overzicht van de massale vredesbeweging tijdens de Vietnam oorlog. Een actueel thema nu de Amerikaanse aanwezigheid in Irak steeds vaker vergeleken wordt met de oorlog in Vietnam

Regie: George Butler

Bron: http://www.tvgids.nl/detail.php?pid=1413368&tab=0 .

Trailer & meer info: http://www.goingupriver.com/ .

Moet morgen om 06.00 op, dus ik ga het opnemen. Goed zo VPRO .
pi_22477138
quote:
Tijdens het debat met zijn Democratische uitdager Edwards werd Cheney aangevallen over zijn staat van dienst als voormalig topman van het bedrijf Halliburton. Volgens Edwards deed het bedrijf zaken "met gezworen vijanden van de VS", terwijl Halliburton wel miljardencontracten binnensleepte voor de wederopbouw van Irak.

Om die beschuldigingen te weerleggen had Cheney wellicht willen verwijzen naar de website factcheck.org, een onafhankelijke pagina die gesponsord wordt door de universiteit van Pennsylvania. In plaats daarvan verwees Cheney naar de site factcheck.com, die doorlinkt naar de webstek van George Soros, een fel tegenstander van Bush.

www.nosnieuws.nl
Life sucks
  donderdag 7 oktober 2004 @ 23:53:01 #297
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22480014
Michael Moore is aangeklaagd door de Republikeinse partij wegens het omkopen van kiezers, omdat hij gratis ondergoed weggeeft aan kiezers die zich gaan registreren en Kerry gaan stemmen.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:45:14 #298
136 V.
pi_22486553
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 23:53 schreef Sidekick het volgende:
Michael Moore is aangeklaagd door de Republikeinse partij wegens het omkopen van kiezers, omdat hij gratis ondergoed weggeeft aan kiezers die zich gaan registreren en Kerry gaan stemmen.
quote:
Meanwhile, Isabella County Prosecutor Larry Burdick on Wednesday denied the state GOP's request to file charges against Moore. The party on Tuesday had asked four county prosecutors to file charges, citing an election law provision that prohibits a person from contracting with another for something of value in exchange for agreeing to vote.

"Although we are a small prosecutor's office, we are extremely busy prosecuting serious criminal activity," Burdick said in a letter addressed to Greg McNeilly, executive director of the state Republican Party. "...I choose to devote our resources to prosecuting those who are delivering cocaine to our young people rather than underwear."

Disclaimer: ja, het zit me hoog, hoor

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:50:07 #299
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_22486650
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:00 schreef NightH4wk het volgende:
Kerry: 47%
Bush: 41%
Nader dan maar
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:54:05 #300
136 V.
pi_22486730
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:50 schreef kingmob het volgende:

[..]

Nader dan maar
Ja, want die heeft waarschijnlijk wel 12%

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22487621