http://www.telegraaf.nl/p(...)nhuis_opgenomen.htmlquote:André Hazes met spoed in ziekenhuis opgenomen
AMSTERDAM - André Hazes is met spoed opgenomen in het ziekenhuis. De zanger kampt met hoge koorts, als gevolg van een zware longontsteking die hij zou hebben opgelopen. De ziekenhuisopname volgde na dringend advies van zijn arts. Hazes' familie is gisteravond voortijdig van vakantie teruggekeerd uit Spanje. Een en ander is in kringen rond de zanger vernomen. André Hazes' gezondheid laat al langer te wensen over.
Onlangs werd bij hem een ernstige afwijking aan het gehoor ontdekt waardoor hij voorlopig al zijn concerten op de lange baan heeft moeten schuiven. De zware koortsaanval en de longontsteking zorgden voor grote ongerustheid in zijn directe omgeving, temeer nu zijn weerstand de laatste tijd zwaar lijkt te zijn aangetast. Het is bekend dat Andre ook al enkele jaren kampt met een ernstige vorm van suikerziekte. Zijn echtgenote Rachel week gisteravond geen moment van zijn zijde. Op internetsites werd zelfs door fans, ten onrechte, gemeld dat de zanger zou zijn overleden.
Niet voor de firma Heineken.quote:Op donderdag 23 september 2004 00:05 schreef Ludwig het volgende:
Zou hij nou ook dood meer geld opleveren dan levend?
Nu nog wachten tot hij gaat blčren als een klein kind, voor televisiekijkend Nederland natuurlijk!quote:Op donderdag 23 september 2004 00:09 schreef tong80 het volgende:
Hazes de Maradona van Nederland.
Eerder Herman Brood die de dood voor wilde zijn.quote:Op donderdag 23 september 2004 00:09 schreef tong80 het volgende:
Hazes de Maradona van Nederland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 september 2004 00:38 schreef maestro1980 het volgende:
damn..... als hij maar niet komt te overlijden....IDD..... Horeca.........SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
Wel ja, het valt reuze mee joh. Hij is alleen maar met spoed opgenomen in het ziekenhuis, verder gaat het fantastisch.quote:Op donderdag 23 september 2004 01:28 schreef paultjuhhh het volgende:
het zal wel meevallen allemaal... hij leeft nog mensen...
beter dan doodquote:Op donderdag 23 september 2004 01:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel ja, het valt reuze mee joh. Hij is alleen maar met spoed opgenomen in het ziekenhuis, verder gaat het fantastisch.
ik geloof het niet, staat ook nix van op de rtl site bijv. of op .nuquote:[b]Op donderdag 23 septemb enz enz
Rest In Beer?quote:Op donderdag 23 september 2004 01:33 schreef Topicorte het volgende:
R.I.B. Andre
en op de nos site staat er ook nix overquote:Op donderdag 23 september 2004 01:33 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
ik geloof het niet, staat ook nix van op de rtl site bijv. of op .nu
Die lui slapen natuurlijk.quote:Op donderdag 23 september 2004 01:34 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
en op de nos site staat er ook nix over
![]()
Zo laat en zo scherpquote:Op donderdag 23 september 2004 01:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Rest In Beer?
tuurlijk updaten ze dat voor zoiets !quote:Op donderdag 23 september 2004 01:36 schreef Tijn het volgende:
Alsof ze die websites op half 2 's nachts updaten. We zullen het morgen bij het ontbijtnieuws wel zien.
vastquote:Op donderdag 23 september 2004 01:35 schreef Steijn het volgende:
[..]
Die lui slapen natuurlijk.![]()
als het echt zo is.. dan hebben ze er wel snel lucht van hoor.. die pers muskito'squote:Op donderdag 23 september 2004 01:35 schreef Steijn het volgende:
[..]
Die lui slapen natuurlijk.![]()
Hij leeft nog maar ligt in het ziekenhuis. Spoedopname. Kan het nog duidelijker zijn?quote:Op donderdag 23 september 2004 01:42 schreef Naggelwauz het volgende:
Ga er maar vanuit dat het niet waar is wat die bami-pangang roept aangezien zijn oudere topics over het overlijden van Frans Bauer, Bassie en (alweer?) Andre Hazes..
Hopelijk leeft ie dus nog! [afbeelding]
hij leeft lichtquote:Op donderdag 23 september 2004 01:44 schreef static het volgende:
[..]
Hij leeft nog maar licht in het ziekenhuis. Spoedopname. Kan het nog duidelijker zijn?
Ibrahimovic zou ook niet vertrekken bij Ajax. ook vrij duidelijk.quote:Op donderdag 23 september 2004 01:44 schreef static het volgende:
[..]
Hij leeft nog maar licht in het ziekenhuis. Spoedopname. Kan het nog duidelijker zijn?
Typo.quote:Op donderdag 23 september 2004 01:46 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
hij leeft licht![]()
Hoezo een kromme vergelijking.quote:Op donderdag 23 september 2004 01:46 schreef Topicorte het volgende:
[..]
Ibrahimovic zou ook niet vertrekken bij Ajax. ook vrij duidelijk.
Dik gelul van desbetreffende user, zie bijvoorbeeld Andre Hazes (52) overleden en Frans Bauer (30) plotseling overledenquote:Op donderdag 23 september 2004 01:32 schreef Naggelwauz het volgende:
*knip*
Bier topic.quote:Op donderdag 23 september 2004 01:48 schreef static het volgende:
Typo.
Dat was 3 uur geleden ja en in 3 uur kan er veel gebeurenquote:Op donderdag 23 september 2004 01:44 schreef static het volgende:
[..]
Hij leeft nog maar ligt in het ziekenhuis. Spoedopname. Kan het nog duidelijker zijn?
Alles wat je in het nieuws hoort of leest, je kan er niet van op aan.quote:Op donderdag 23 september 2004 01:48 schreef static het volgende:
[..]
Hoezo een kromme vergelijking.
wat is een typoquote:Op donderdag 23 september 2004 01:48 schreef static het volgende:
[..]
Typo.
Een typefout.quote:Op donderdag 23 september 2004 01:53 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
wat is een typo![]()
weer een woordje voor het fok woordenboekquote:Op donderdag 23 september 2004 01:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Een typefout.
Hij is dood, kun je tenminste rustig slapen.quote:Op donderdag 23 september 2004 01:56 schreef paultjuhhh het volgende:
IK WIL HET WETEN NU, HOE MOET IK NOU NAAR BED
Dat is geen typo, dat is een spelfout!quote:Op donderdag 23 september 2004 01:44 schreef static het volgende:
[..]
Hij leeft nog maar ligt in het ziekenhuis. Spoedopname. Kan het nog duidelijker zijn?
Sensatiezoeker.quote:Op donderdag 23 september 2004 01:49 schreef Naggelwauz het volgende:
[..]
Dat was 3 uur geleden ja en in 3 uur kan er veel gebeuren![]()
Spa ook goed?quote:Op donderdag 23 september 2004 01:49 schreef APK het volgende:
[..]
Bier topic.![]()
Hij is niet dood. En doe eens normaal.quote:Op donderdag 23 september 2004 01:58 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hij is dood, kun je tenminste rustig slapen.We zijn van hem af.
quote:Op donderdag 23 september 2004 02:09 schreef static het volgende:
[..]
Hij is niet dood. En doe eens normaal.
Zeiden ze laatst ook tegen Balkenende, die leeft ook nog.quote:Op donderdag 23 september 2004 02:15 schreef iebie het volgende:
zit ik de herhaling van neus en van dorp te kijken zeggen ze op het eind: beterschap voor andre hazes, want die ligt in het ziekenhuis!
Ach, het houdt de mens scherp.quote:Op donderdag 23 september 2004 02:13 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Ban die babi pangang even wil je
Hij ligt in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 23 september 2004 02:15 schreef iebie het volgende:
IK WIL NOU WELEENS WETEN HOE HET ECHT IN ELKAAR ZIT!!!!
ik zet wel een X voor mijn msn naamquote:Op donderdag 23 september 2004 09:03 schreef Redux het volgende:
Jongens, laten we vandaag allemaal hazes nummers draaien! Hazes moet er weer bovenop komen!
Ik had niet anders van je verwacht, MM!quote:Op donderdag 23 september 2004 09:13 schreef MikeyMo het volgende:
ik zet wel een X voor mijn msn naam
iddquote:Op donderdag 23 september 2004 09:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik had niet anders van je verwacht, MM!
En maak je van je avatar even een biertje?
gedaan!quote:Op donderdag 23 september 2004 09:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik had niet anders van je verwacht, MM!
En maak je van je avatar even een biertje?
quote:Op donderdag 23 september 2004 09:26 schreef MikeyMo het volgende:
gedaan!
Dat kon Olga Lowina beter!quote:Op donderdag 23 september 2004 09:21 schreef MikeyMo het volgende:
moet je eens op heineken zoeken met google images, en dan het eerste plaatje
die ken ik nietquote:Op donderdag 23 september 2004 09:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat kon Olga Lowina beter!
quote:Op donderdag 23 september 2004 09:36 schreef MikeyMo het volgende:
die ken ik niet
hij leeft nog steeds hoorquote:Op donderdag 23 september 2004 09:50 schreef Logician het volgende:
en toch is hij verbazend oud geworden met zijn levenstijl ...![]()
Als Wilma N. het zegt, móet het wel waar zijnquote:Op donderdag 23 september 2004 11:28 schreef MrX1982 het volgende:
Wilma naninga zei dat.
Daar heb je gelijk in. Ik zei ook al tegen me moeder dat ik het nog niet geloof zolang het niet officieel bevestigd is.quote:Op donderdag 23 september 2004 11:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als Wilma N. het zegt, móet het wel waar zijn.
ik ookquote:Op donderdag 23 september 2004 11:34 schreef MikeyMo het volgende:
ik wil een betrouwbare tekstbron
En ik ook...quote:Op donderdag 23 september 2004 11:35 schreef Spindizzy het volgende:
ik ook
fantastische docuquote:Op donderdag 23 september 2004 11:38 schreef MikeyMo het volgende:
nou dan wordt dit weekend "zij gelooft in mij" wel herhaald.
Die heb ik nog niet gezien
Dat is het zeker...quote:Op donderdag 23 september 2004 12:07 schreef Spindizzy het volgende:
Wat klote voor zijn kinderen. Zo jong je (ook al jonge) vader verliezen...
De lever van Dré moet je niet willen, die moet je in de pan gooien. Jarenlang gemarineerd in bier.quote:Op donderdag 23 september 2004 12:31 schreef MikeyMo het volgende:
Zou Dre een donorcodicil hebben?
nou wat zeg ik je!quote:Op donderdag 23 september 2004 12:38 schreef Suko het volgende:
NPS herhaalt 'Zij gelooft in mij'
AMSTERDAM - De Nederlandse Programma Stichting (NPS) herhaalt donderdagavond de documentaire 'Zij gelooft in mij' over André Hazes. De volkskunstenaar overleed donderdagmorgen.
De uitzending van de spraakmakende film van John Appel is te volgen via Nederland 3 en begint om 23.00 uur. De speelfilm Nynke komt te vervallen.
Was geen fan maar een markant figuur (zo was er geen één) was het wel, zielig voor de kids. R.I.P.
ok iets eerder dan het weekend maar tochquote:Op donderdag 23 september 2004 11:38 schreef MikeyMo het volgende:
nou dan wordt dit weekend "zij gelooft in mij" wel herhaald.
Die heb ik nog niet gezien
quote:AMSTERDAM - Volkszanger André Hazes is vanmorgen rond half tien overleden aan de gevolgen van een hartstilstand. Hij was gisteren met spoed opgenomen in het ziekenhuis in Woerden, met een zware longontsteking en koorts. Hazes is 53 jaar geworden.
De zanger kampte al enige tijd met gezondheidsproblemen. Hij leed aan suikerziekte en onlangs werden concerten geannuleerd omdat een stoornis aan zijn gehoor was ontdekt. Hazes kreeg zware ademnood toen hij een weekje met zijn vrouw Rachel en hun twee kinderen met vakantie was in het Spaanse Malaga. Het gezin keerde acuut terug naar Nederland, waarna hij werd opgenomen.
Hazes groeide op in de Gerard Doustraat, waar hij tot zijn achttiende woonde. Rijk had de familie Hazes - acht personen - het niet. ''Hooguit twee keer per week was er vlees op tafel,'' vertelde de zanger dikwijls.
Zijn ouders maakten vaak ruzie, dus zocht de jonge André zijn heil op straat. Al op zijn achtste stond hij op Bevrijdingsdag te zingen op de Albert Cuyp. Niemand minder dan Johnny Kraaykamp hoorde hem en nodigde hem uit in de eerste Weekendshow van Johnny en Rijk. Het was Hazes' eerste tv-optreden.
Voordat hij echt doorbrak, had hij legio baantjes: kelner, matroos, slagersknecht, sloper en nog veel meer. Maar het mooist vond hij de horeca. Als 'zingende barkeeper' vergaarde hij enige roem. Zijn grote doorbraak kwam met het nummer 'Eenzame Kerst', een zelfgeschreven tekst op 'een stukkie muziek van m'n neefje'.
Het zou het begin worden van een zangcarričre met vele ups en downs, drank, ziekte, ongelukken en spectaculaire comebacks. Enkele van zijn grote hits De Vlieger, Een Beetje Verliefd en Zij gelooft in Mij. Dat laatste lied was ook de titel van de film die John Appel over hem maakte. In die documentaire was ook te zien hoe Hazes zijn teksten schreef: met het rijmwoordenboek op tafel. Het zou allemaal resulteren in vele gouden platen. Met het album Gewoon André behaalde hij vijf keer platina.
Zijn grote held was Dean Martin. ''Niet eens omdat-ie nou zou geweldig goed zou kunnen zingen, nee, het was de persoon die me aansprak. Alleen die boevenkop al, hč. Je ziet gewoon dat hij wel van een borreltje houdt.''
Over de dood zei hij ooit: ''Als kind heb ik altijd gezegd: 'Wat er ook gebeurt,als ik dood ga dan kom ik op het Journaal'.'' Hij heeft gelijk gekregen.
Het is nog niet bekend wanneer de crematie is
Bron
Originele grapquote:Op donderdag 23 september 2004 12:48 schreef deepthroat het volgende:
Ik hoorde dat Heineken vanmiddag nog met een winstwaarschuwing komt.
quote:Op donderdag 23 september 2004 12:48 schreef deepthroat het volgende:
Ik hoorde dat Heineken vanmiddag nog met een winstwaarschuwing komt.
Ramses kwijnt niet weg hoor, hij gaat binnenkort weer op tournee met Liesbeth List.quote:Op donderdag 23 september 2004 14:16 schreef MikeyMo het volgende:
Ach beter dan wegkwijnen in een tehuis zoals Ramses nu doet
Mwa, hij lijdt aan Korsakov en kan slechts een paar refreinen herinneren.quote:Op donderdag 23 september 2004 14:19 schreef Bayer het volgende:
Ramses kwijnt niet weg hoor, hij gaat binnenkort weer op tournee met Liesbeth List.
Is dat zo dat het plotseling kwam?quote:Op donderdag 23 september 2004 15:16 schreef Alsgeenander het volgende:
Maar het is altijd erg als iemand zo plotseling overlijdt, sterkte aan de familie!!
Een hartaanval komt altijd plotseling.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:19 schreef Steijn het volgende:
[..]
Is dat zo dat het plotseling kwam?
Ik las eerder dat hij kwakkelde met zijn gezondheid. Bij zijn levensstijl vind ik dit niet onverwacht komen. Maar dat maakt het er natuurlijk niet beter op voor zijn fans en familie.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:20 schreef Tijn het volgende:
Een hartaanval komt altijd plotseling.
Tuurlijk had de man geen gezonde levensstijl en wassie niet topfit, maar dat wil niet zeggen dat je zoiets aan ziet komen. Voor hetzelfde geld had 'ie nog 20 verder geleefd.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:25 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik las eerder dat hij kwakkelde met zijn gezondheid. Bij zijn levensstijl vind ik dit niet onverwacht komen. Maar dat maakt het er natuurlijk niet beter op voor zijn fans en familie.
Onverwacht vind ik meer het onlangs overlijden van Bram Vermeulen ofzo.
Hmmz, ik zag vorige week in een programma dat het naar omstandigheden eigenlijk best goed met hem gaat. Bovendien is Ramses 81.quote:Op donderdag 23 september 2004 14:34 schreef APK het volgende:
Mwa, hij lijdt aan Korsakov en kan slechts een paar refreinen herinneren.
quote:Over de dood zei hij ooit: ''Als kind heb ik altijd gezegd: 'Wat er ook gebeurt,als ik dood ga dan kom ik op het Journaal'.'' Hij heeft gelijk gekregen.
Yeps veels te jong dus..quote:Op donderdag 23 september 2004 17:34 schreef --Globe-- het volgende:
hij is ook niet echt oud geworden.. 53 ofzo toch?
Het blijft gewoon een mooi liedje, de vlieger is niet dood, alleen de zanger daarvanquote:Op donderdag 23 september 2004 17:19 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Ons mam zei eergisteren nog toen we ons pap de DVD van Andre Hazes zat te kijken: "Wat ziet die man er toch uit. En je zult zien dat hij negentig wordt."
Nou, ze heeft het dus niet bij het juiste eind gehad... Vervelend dat mensen niet altijd gelijk kunnen hebben.
Ik vond De Vlieger altijd een heel mooi liedje...
70.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:34 schreef Bayer het volgende:
[..]
Hmmz, ik zag vorige week in een programma dat het naar omstandigheden eigenlijk best goed met hem gaat. Bovendien is Ramses 81.
Toch een verschil.quote:Op vrijdag 24 september 2004 00:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
70.
quote:Laatste eerbetoon Hazes in ArenA.
Een combinatie van twee hartaanvallen en een ernstige vorm van suikerziekte is volkszanger André Hazes fataal geworden. Hazes wordt volgende week dinsdag gecremeerd.
Rachel
Hazes werd dinsdagavond met hevige koorts opgenomen. Zijn echtgenote Rachel was de hele nacht bij André om hem bij te staan. Familieleden keerden halsoverkop terug van vakantie. Zijn toestand was 's nachts nog redelijk stabiel.
Rust
Hazes overleed om half tien woensdagmorgen in het Hofpoort Ziekenhuis in Woerden, volgens vrienden van de familie 'op een waardige manier'. De familie vraagt iedereen om hen met rust te laten. Ook de crematie gebeurt dinsdag op uitdrukkelijke wens van de familie in besloten kring. De weduwe van Hazes, Rachel, heeft laten weten dat ze de steunbetuiging van andere artiesten enorm waardeert.
ArenA
Ook de fans kunnen afscheid nemen van André. Maandagavond is er een laatste eerbetoon in de Amsterdam Arena. Het stadion gaat om 18.00 uur open voor zijn fans. Ook zijn lichaam zal dan in de ArenA zijn. Dat hebben directeur Hoff van platenmaatschappij EMI en directeur Mulder van concertorganisator Mojo bekendgemaakt.
Somber
Hazes was de laatste tijd somber gestemd, omdat hij sinds mei problemen had met z'n gehoor. Hij had een permanente ruis in z'n oor en hoorde zichzelf niet meer terug. Hazes vreesde voor het einde van z'n loopbaan. Volgens Mulder waren er zelfs gesprekken over een 'waardige beëindiging van z'n carričre', omdat de vooruitzichten somber waren.
Zit wel met het idee te spelen.quote:Op vrijdag 24 september 2004 02:49 schreef APK het volgende:
Ga jij maandag naar de Arena, static?
Blijf spelen aub.quote:Op vrijdag 24 september 2004 03:06 schreef static het volgende:
Zit wel met het idee te spelen.
Ja, maar static wil em niet veranderenquote:Op vrijdag 24 september 2004 06:08 schreef MikeyMo het volgende:
de TT is een beetje achterhaald...
oh waarom niet?quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:19 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ja, maar static wil em niet veranderen
zoals ik al zei: Trein -> Station Duivendrecht, 15 minuten lopen vanaf Duivendrecht ligt de Arenaquote:Op vrijdag 24 september 2004 11:24 schreef spookvrouw het volgende:
Ook hier zal ik het neerzetten:
Voor de liefhebbers die naar de Arena willen: het openbaar vervoer in Amsterdam staakt maandag de gehele dag tot middernacht Hou er dus rekening mee als je met eigen vervoer gaat, het sowieso een zooitje is in en rond de stad.
iemand die in amsterdam woont kan toch de fiets of brommer pakken. Mensen van buiten amsterdam kunnen dus gewoon met de trein gaanquote:Op vrijdag 24 september 2004 11:36 schreef spookvrouw het volgende:
MM, dat is goed als je in de buurt van een treinstation woont. Anders wordt het heeeeeel veel lopen
Dat moet je aan hem vragen..quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:32 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
oh waarom niet?
En je kent ook niemand waarvan je een fiets kunt lenen, of die je een slinger naar de Arena kunnen geven?quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:38 schreef spookvrouw het volgende:
Zelfs in Amsterdam, ik heb geen fiets en geen brommer.
sorry copycat, maar ik ga sowieso niet, de gvb waarschuwing was voor de fans die wel gaan!quote:Op vrijdag 24 september 2004 11:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
En je kent ook niemand waarvan je een fiets kunt lenen, of die je een slinger naar de Arena kunnen geven?
Aha!quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:21 schreef spookvrouw het volgende:
sorry copycat, maar ik ga sowieso niet, de gvb waarschuwing was voor de fans die wel gaan!
bronquote:Sinds een jaar had hij weer contact met oudste dochter Nathalie, met zoon Melvin is het niet goed gekomen
"Hij geloofde niet in God, wel in Rachel"
Hazes’ laatste dagen…
André Hazes was nog zo vol goede moed. Hij zou naar Amerika gaan om daar de allerbeste specialisten te laten kijken naar zijn gehoorprobleem. Met zijn liefste Rachel, sinds vijftien jaar echtgenote en grootste fan, was alles weer op en top. En papa Hazes genoot van zijn lieverds Roxanne van tien en Dreetje jr. van negen jaar. Hij was een echte knuffelpapa. Hij wilde niet dood.
Het leven dat André Hazes in zijn tientallen levensliederen zo stemmig bezong, was keihard gisteren. André stierf aan een hartstilstand. Op het Rembrandtplein in Amsterdam liepen de mensen te snikken op straat. Nederland huilt met zijn kinderen mee. Toch komt zijn dood niet helemaal onverwacht. André zorgde voor iedereen, behalve voor zichzelf.
Zijn allerbeste vrienden vertellen over zijn laatste dagen.
"De angst om doof te worden vrat aan hem"
"De doktoren noemden hem een wandelende tijdbom", zegt een van zijn dierbaarste vrienden Wim Bohnenn, die samen met bokser Joop Kruis vele dagen met André doorbracht. Wim en Joop speelden Triviant met hem – "Hij was onverslaanbaar, een meester van de kleine feitjes" – of keken televisie. "André had geen conditie, leefde ongezond, maar hij was niet bang voor de dood", vertelt Joop. "Daar heb ik het vaak met hem over gehad. Hij deed daar heel laconiek over. Het interesseerde hem niet. ’Ik ga niet zuinig leven omdat ik niet dood wil’ riep hij altijd. En dan kwam er weer een rondje door. De reclame met die knakworsten was heel authentiek. André maalde niet om chic, ging niet naar feesten, interesseerde zich niet voor de schijnwerpers of het beroemd zijn. Wij hebben begin vorig jaar een maand samen in het Amerikaanse Kissimee gewoond. Toen het met Rachel even niet zo lekker ging. Daar kent niemand hem, konden we ongestoord een biljartje maken en een biertje drinken. André was een door en door gewone jongen. Een levensgenieter. Gek van zijn kinderen, dat wel. Als die verdriet hadden, liepen bij hem ook de tranen over zijn wangen. Hij heeft trouwens veel gedaan voor kinderen, waar niemand van weet. Ging hij varen met mongooltjes over de Vinkeveense plassen."
Nadenkend zegt de bokser: "Hij zat ook helemaal niet met het feit dat zijn lichamelijke toestand zo slecht was. Daar was hij heel apart in. Zijn oren. Daar zat hij mee. ’Ik krijg nog liever kanker, dan dat ik doof word’ zei hij me vorige week nog. Dat kan ik niet verdragen. Ik denk ook dat hij die hartstilstand heeft gekregen omdat hij met die angst rondliep. Dat vrat aan hem. Zijn slechte lichamelijke conditie, de suikerziekte plus de stress, het leven tussen hoop en vrees, dat heeft hem de das omgedaan."
Bewondering
Wim valt bij: "Hij had bewondering voor Herman Brood, maar vertelde me er meteen bij dat hij niet zou durven springen. Hij dacht na over de zin van het leven als hij helemaal doof zou worden. Maar verdrong dat dan weer. Hoop en vrees, inderdaad. We zouden vorige week samen naar Nederland-Tsjechië gaan. André was een echte sportfanaat en een wandelende encyclopedie, wist alle voetbalwedstrijden en uitslagen uit zijn hoofd en miste geen wedstrijd. Toch belde hij af omdat hij zijn oren wilde sparen. Het ging om de trilhaartjes in zijn oren. De artsen wilden dat hij een paar weken uit rumoerige omgevingen weg zou blijven om zijn gehoor rust te geven. Dan konden ze onderzoeken of er nog enige buigzaamheid zat in de gehoorhaartjes. Als dat zo was, was er weer hoop. Bij André lagen de gehoorhaartjes plat en konden hun signaal dus niet meer aan de hersenen doorgeven. Hij wilde zo graag dat het toch beter zou gaan."
Wim veegt een traan weg uit zijn ooghoek: "Het verdriet dat hij had over die doofheid, was soms enorm. Hij had bij sportprogramma’s de ondertiteling van teletekst nodig. Keek hij me met van die wanhopige ogen aan. ’Zie je dat? Ha ha, staat er in de ondertiteling, heb ik nodig om te weten dat Mart Smeets lacht’. Ik word er gek van."
Moreel
Zijn boezemvriend Wim noemt André desondanks een gelukkig mens. "Het moreel was natuurlijk wisselend. Maar de laatste tijd hield hij zich vast aan een strohalm hoop en was over veel dingen heel blij. Bijvoorbeeld dat het met Rachel allemaal weer goed ging. Ze waren opnieuw verliefd. Hij was weer thuis, de kinderen konden af en toe bij hem op schoot kruipen. En sinds een jaar was ook het contact met zijn oudste dochter Nathalie weer hersteld. Dat was voor familiemens André superbelangrijk. Zij was de dochter uit zijn eerste huwelijk."
Aarzelt: "Ik vind het heel tragisch dat de hereniging met zijn zoon Melvin uit het huwelijk met zijn tweede vrouw Ellen niet is gelukt. Daar had André veel pijn van. Voor Melvin had hij destijds ’Kleine jongen’ gecomponeerd. Ze stonden hand in hand op het platenhoesje. Hij had hem zo graag ook weer aan zijn borst gedrukt. Maar Melvin heeft zelfs de achternaam Hazes laten vallen. Hij nam de naam aan van zijn stiefvader. Daar zat veel oud zeer. Alles was misschien anders gelopen als André niet was overvallen door de dood. Dat weet ik niet. André was ook een realist: wat niet gaat, dat gaat niet en aan de waarheid ontsnap je niet. Hij nam me mee naar de viewing van de film ’Zij gelooft in mij’, die hem tot een fenomeen maakte. Het was de ruwe versie met al die pittige scheldpartijen en alles erin. Ik riep dat hij zijn vuile was toch niet buiten ging hangen. Maar hij vond het prima. Zo is het toch echt gegaan allemaal!"
Joop: "Ik hoorde dat er vanmiddag mensen huilend door de stad hebben gelopen. Het is voor Nederland net Elvis Presley, die is gestorven. Het nieuws is opgepikt in het buitenland. Wij moeten vooral Rachel steunen. Zij krijgt het zwaar."
Wim: "Ik weet dat zij het redt. Zij is een sterke jonge vrouw met een groot verdriet. Zij zal zich helemaal geven voor de kinderen."
Benadrukt: "André geloofde niet in God, maar wel in Rachel. Hij heeft alles voor haar goed geregeld. Zijn diepe wens was om zijn as in een vuurpijl af te schieten boven de Vinkenveense plas. Wat met een knal begint, moet met een knal eindigen, vond hij. Dat was zijn humor."
quote:Mick Harren brengt ode aan André
AMSTERDAM - Zanger Mick Harren zal met de vaste begeleidingsband van André Hazes 'The Hollywood Boulevard Band' een ode brengen aan de gisteren plotseling overleden zanger en zijn nabestaanden. Mick, die de afgelopen jaren een aantal keer samen met Hazes op het podium heeft gestaan, had echter een heel ander idee met de tekst die hij enkele weken geleden schreef. "Het was de bedoeling dat André het nummer 'Leef je droom en droom niet je leven' zelf zou gaan zingen", legt de aangedane zanger uit.
"Ik schrijf al jaren zowel Nederlandse als Engelse teksten, maar zing zelf alleen Engelstalig. De Nederlandse liedjes geef ik altijd weg. Met dit nummer, zo realiseerde ik mij, zou ik wel eens een hit in handen kunnen hebben en dacht meteen aan André. Maar ja, het mag helaas niet meer zo zijn. "
De sympathieke Amsterdammer vervolgt: "De coupletten heb ik nu uiteraard veranderd, maar het refrein is hetzelfde gebleven. Er rest mij nu niets anders dan het nummer op mijn eigen concert op 29 oktober in Amsterdam ten gehore te brengen en op cd uit te brengen."
quote:Op zondag 26 september 2004 17:31 schreef ik in het topic André Hazes met spoed in ziekenhuis opgenomen het volgende:
Past hier beter.quote:Telegraaf
[..]
Mick Harren brengt ode aan André
AMSTERDAM - Zanger Mick Harren zal met de vaste begeleidingsband van André Hazes 'The Hollywood Boulevard Band' een ode brengen aan de gisteren plotseling overleden zanger en zijn nabestaanden. Mick, die de afgelopen jaren een aantal keer samen met Hazes op het podium heeft gestaan, had echter een heel ander idee met de tekst die hij enkele weken geleden schreef. "Het was de bedoeling dat André het nummer 'Leef je droom en droom niet je leven' zelf zou gaan zingen", legt de aangedane zanger uit.
"Ik schrijf al jaren zowel Nederlandse als Engelse teksten, maar zing zelf alleen Engelstalig. De Nederlandse liedjes geef ik altijd weg. Met dit nummer, zo realiseerde ik mij, zou ik wel eens een hit in handen kunnen hebben en dacht meteen aan André. Maar ja, het mag helaas niet meer zo zijn. "
De sympathieke Amsterdammer vervolgt: "De coupletten heb ik nu uiteraard veranderd, maar het refrein is hetzelfde gebleven. Er rest mij nu niets anders dan het nummer op mijn eigen concert op 29 oktober in Amsterdam ten gehore te brengen en op cd uit te brengen."
quote:Op zondag 26 september 2004 18:23 schreef Redux het volgende:
Precies!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |