Nee op Top Gear hadden ze een wedstrijd tussen de TGV en een DB9. De DB9 is een middensegment auto in de hogere klassen. Zeg maar Porsche 4S/Turbo, de vantage is dan een tandje hoger maar langzamer dan de gt's van porsche.quote:Op woensdag 22 september 2004 20:51 schreef Ingrate het volgende:
ik d8 dat die DB9 de snelste was, had dacht ik zoiets op top gear gezien
vind de DB9 wel mooier eruit zien
quote:Op donderdag 23 september 2004 00:53 schreef Scheepschroef het volgende:
Hehe, eindelijk gaat het specifiek vermogen bij AM eens richting de 100, terwijl meer dan 100 peekaa/liter bij Ferrari als sinds jaren scheer en inslag is. Stelletje prutsers bij AM die bewerden te concureren met deze fijne auto's uit Modena!
Zo zie je maar, kritiek kan je overal op leveren, hulde AM, hele gave bak!
Idd., ik ben compleet gestoordquote:Op donderdag 23 september 2004 11:20 schreef Oosthoek het volgende:
[..]![]()
Duidelijk geen verstand.
nee, natuurlijk niet. De db9 blijft een compleet andere auto.quote:Op donderdag 23 september 2004 14:27 schreef Chillmeister het volgende:
Vanquish blijft voor mij altijd mooier dan de DB9, maar voordat de 'S' kwam opdagen had ik ook gekozen voor de db9 omdat de interieur mooier was. Ik neem aan de de de 'S' variant waarschijnlijk bijna dezelfde interieur zal hebben als de DB9
nou, ik zal anders nog eens een bron opzoeken maar ik las op andere fora (auto foras) dat de interieur ook nog een verbetering krijgtquote:Op vrijdag 24 september 2004 14:53 schreef Thermo het volgende:
[..]
nee, natuurlijk niet. De db9 blijft een compleet andere auto.
Vanquish blijft gewoon zijn interieur behouden.
Verder werd idd in top gear gezegd dat ze met de db9 de vanquish een beetje uit de markt concurreerde.
Dit omdat de motor uit de vanquish in de db9 ligt, en db9 iets sneller ermee is ivm gewicht etc.
Maar deze S wordt eigenlijk daarom uitgebracht. Zodat de vanquish toch het TOPmodel blijft.
verbetering idd, maar niet zelfde als db9 hoor.quote:Op vrijdag 24 september 2004 19:08 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
nou, ik zal anders nog eens een bron opzoeken maar ik las op andere fora (auto foras) dat de interieur ook nog een verbetering krijgt
Bronquote:(from Aston Martin Press Release) With a maximum speed in excess of 200mph (320 km/h) and a 6.0 litre V12 engine developing 520 horsepower, the Vanquish S has been designed to deliver even greater performance, complemented by subtle suspension and steering changes and a number of interior and external style revisions.
“The Vanquish is our flagship model and the standard 460bhp will continue to be built,” said Aston Martin CEO, Dr Ulrich Bez. “However, this derivative makes the car even more exceptional. The latest Vanquish S is not only the fastest Aston Martin ever, but it is the best handling too. It is the ultimate high-performance Aston Martin.”
The Vanquish S has received subtle but effective changes to complement its elegant muscular body. The famous Aston Martin grille has a new rounded and more open appearance for better cooling, and an aerodynamic splitter improves high-speed stability.
At the rear, a redesigned boot lid featuring a new high mounted stop lamp reduces lift and improves balance and stability, helping to achieve an impressive Cd figure of 0.32.
These differences on the Vanquish S not only improve the appearance but also enhance performance. All the exterior body panels are constructed from aluminium with each individual panel hand tailored to the central structure to ensure a perfect panel fit. Every carefully detailed feature provides graphic evidence of the painstaking craftsmanship and quality, which is invested in its construction at Aston Martin’s Newport Pagnell site in Buckinghamshire.
Revised steering geometry provides a 20% quicker response, allowing the driver to apply a reduced input for required steering response. This enables the driver to be more precise with inputs - especially on winding roads - and more accurate feedback from the chassis.
The Sports Dynamics suspension, steering and braking package is now standard on the Vanquish S. This includes stiffer springs and dampers and shorter steering arms.
The brakes have been upgraded to incorporate larger six piston calipers and larger grooved and ventilated front discs. The rear discs are 2mm wider for improved heat dissipation. The use of floating discs ensures the driver has consistent pedal feel under heavy braking whilst a new brake pedal assembly reduces travel and enhances pedal feel.
Further development of Aston Martin’s low emissions, all alloy, quad-overhead camshaft, 48 valve, 6.0-litre V12 engine has generated an increase in power from 460 bhp to 520 bhp and torque is boosted to 425 lb ft (577 Nm).
Engine enhancements include new cylinder heads with fully machined inlet ports and combustion chambers to improve airflow, revised engine mapping and new fuel injectors.
The overall interior design is a subtle blend of traditional, classic and modern materials with Bridge of Weir leather upholstery matched to contemporary metal interior fittings and finishes. A number of detailed improvements have been made to the interior of the Vanquish S to enhance the overall appeal.
The luxurious but purposeful two seat or optional 2+2 cabin now features supportive all leather trimmed sports seats with many additional and exquisite detail touches which amply demonstrate the truly special nature of this unique hand crafted sports car.
“The Vanquish S V12 is a combination of state-of-the-art aerospace technology and hand craftsmanship,” said Dr Bez. “It is the flagship model of a confident and growing company that is proud to display its heritage but is also determined to make the most technologically modern and inspirational sports cars in the world.”
Illustrating Aston Martin’s continuing commitment to customer care Vanquish S customers will be eligible for a complimentary Performance Driving Course. This comprehensive one-to-one driving experience can be taken at one of three proving grounds – Millbrook in the UK, Lommel in Belgium, or Romeo, Michigan, in North America.
With the capacity to continue to turn heads, the design of the Vanquish is already established as a modern classic. Since its launch in 2001, the Vanquish has proved to be a huge success for Aston Martin with over 1500 cars built.
Deze is wel het mooistquote:Op zondag 3 oktober 2004 11:17 schreef BaraCuda het volgende:
Dit model word wel ERG uitgemolken zeg!
Hoeveel auto's met zelfde body gaan ze nog maken?![]()
De Maserati 3200 GT had led-bogen. Aston Martin heeft dat nooit gehad.quote:Op zondag 3 oktober 2004 10:48 schreef SiGNe het volgende:
Ik zag laatst een DB9 rijden in Zeist, heerlijk geluidje komt er uit die motor, prachtige auto.
Alleen jammer van die achterlichten, die van de oude zijn mooier (die LED bogen)
Klopt ja, ik vergiste me..quote:Op zondag 3 oktober 2004 19:39 schreef Just.an.Illusion het volgende:
[..]
De Maserati 3200 GT had led-bogen. Aston Martin heeft dat nooit gehad.
In Amerika waren die ledbogen niet toegestaan... Vandaar...quote:Op zondag 3 oktober 2004 21:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Klopt ja, ik vergiste me..
maar de nieuwe Maserati heeft inmiddels net zuls soort lampen als de Aston, volgens Topgear vonden de Amerikanen dat mooier..de sukkels...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |