Bron: Paroolquote:Scheuren langs de grachten
Van onze redactie economie
AMSTERDAM - 'Ontdek Amsterdam vanuit je racende taxi. Gebruik eventueel wapens om alles op je pad weg te vagen.'
Eind deze maand ligt Amsterdam Taxi Madness in de winkel, een computerspel over de taxi-oorlog . ''Iedereen kan meedoen met de totale taxi-oorlog in het bruisende centrum van Amsterdam,'' heet het.
Davilex, de Nederlandse maker van Amsterdam Taxi Madness, veroorzaakte eerder ophef met de A2-racer-spellen, waarin zonder aanziens des persoons virtueel over de snelweg van Amsterdam richting Maastricht geracet moest worden. In het meer behoudende deel van de maatschappij werd schande gesproken van het spel, dat zou aanzetten tot onverantwoord rijgedrag.
Nu is de Amsterdamse taxiwereld, toch al geen bolwerk van rust, aan de beurt. Met een serie tamelijk ongeloofwaardige taxi's moeten twintig 'missies' in een redelijk op de stad gelijkend decor worden uitgevoerd.
Lukt het niet de missies binnen de geldende verkeersregels uit te voeren, dan staan de virtuele taxichauffeur overtuigender middelen ter beschikking. Er is onder meer een raketwerper voorhanden om de taxioorlog te beslechten.
De missies worden regelmatig onderbroken door een ritje: 'voor je het weet staat er een BN'er naar je te zwaaien'. Die BN'ers worden dan wel aangesproken als Katja, JP, of Patty. Ze mogen er zelfs uit de verte op lijken, om toestemming is niet gevraagd. ''Davilex heeft goede advocaten,'' zegt Marcel Heij van distributeur Ubisoft.
Ook de Amsterdamse taxicentrale TCA heeft niet aan het spel meegewerkt. ''Dat verbaasde me eigenlijk ook wel,'' zegt Heij. Bang voor reacties op 'de totale taxi-oorlog die in Amsterdam is uitgebroken' heeft Ubisoft niet. ''We brengen ook spellen uit die in Irak spelen. Als je dit al niet meer kunt doen.''
Het Parool, 18-09-2004
Geweldig, wat denken julliequote:'Ontdek Amsterdam vanuit je racende taxi. Gebruik eventueel wapens om alles op je pad weg te vagen.'
http://www.davilex.com/product.aspx?ID=71quote:Informatie:
Zwerf door de straten van Amsterdam
Realistische Graphics
20 missies & bonus missies
Vind verborgen bonussen
Zoek de BN'ers en breng ze naar hun plaats van bestemming
Kies uit 6 verschillende taxi's
Gebruik wapens om alles en iedereen uit de weg te krijgen
Verzamel de herstel bonussen en verdien turbo bonussen
Single & Multi Player (LAN)
quote:Realistische Graphics
quote:Op woensdag 22 september 2004 16:11 schreef pkwarts het volgende:
kill.......me........kill...me...kill me kill me kill me
Extraaaaaaaa geld, extraaaaaa wapens, extraaaaaaaaa benzinequote:Gebruik wapens om alles en iedereen uit de weg te krijgen
Er zit geeneens schaduw onder die ene auto op die screenshot op hun websitequote:Op woensdag 22 september 2004 16:12 schreef pkwarts het volgende:
[..]
![]()
;').quote:Op woensdag 22 september 2004 16:12 schreef pberends het volgende:
Extraaaaaaaa geld, extraaaaaa wapens, extraaaaaaaaa benzine
[PS2, XBOX & PC] Davilex: Miami Vicequote:Op woensdag 22 september 2004 16:31 schreef Geqxon het volgende:
Pfear da Miami Vice spelletje, ziet er wel erg stoer uit. Vice City anyone?
Binnenkort ook besproken op FOK!games door uw aller favoriete reviewer.quote:Op woensdag 22 september 2004 16:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Bron: Parool
[..]
Geweldig, wat denken jullie [afbeelding]
quote:Op woensdag 22 september 2004 20:52 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Binnenkort ook besproken op FOK!games door uw aller favoriete reviewer.
Die titelquote:Eind deze maand ligt Amsterdam Taxi Madness in de winkel, een computerspel over de taxi-oorlog . ''Iedereen kan meedoen met de totale taxi-oorlog in het bruisende centrum van Amsterdam,'' heet het.
He we gaan wel sirieus doen hè??!!!quote:Op woensdag 22 september 2004 20:52 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Binnenkort ook besproken op FOK!games door uw aller favoriete reviewer. :')
die verhoudingen zijn ook zo goed, kijk is hoe groot die auto is waar je mee rijdt en vergelijk dat met de omgevingquote:Op woensdag 22 september 2004 16:12 schreef pkwarts het volgende:
[..]
![]()
ze krijgen vast subsidie ofzoquote:Op donderdag 23 september 2004 09:17 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Maakt Davilex winst op deze spellen? Het lijkt alsof iedereen op deze spellen kotst, maar er komen wel steeds weer nieuwe bij.
Davilex bewijst kennelijk dat je met relatief lage systeemeisen, een lage prijs, en localisatie (elk land zijn/haar eigen racer) goed kunt verdienen.quote:Op donderdag 23 september 2004 09:17 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Maakt Davilex winst op deze spellen? Het lijkt alsof iedereen op deze spellen kotst, maar er komen wel steeds weer nieuwe bij.
Zonder te dollen: reviewen neem ik bloedserieus. Ik - en vele anderen - hebben de verwachting dat het geen hoogvlieger is maar die verwachting zal absoluut geen invloed hebben op mijn mening over de game.quote:Op donderdag 23 september 2004 08:30 schreef nlboy het volgende:
[..]
He we gaan wel sirieus doen hè??!!!
Want ik wil wel een eerlijk review hebben.
Davilex en realistische grafics. Gaan niet echt samenquote:Op woensdag 22 september 2004 16:12 schreef pkwarts het volgende:
[..]
![]()
zowiezo lage specs en realistische graphicsquote:Op vrijdag 24 september 2004 08:03 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Davilex en realistische grafics. Gaan niet echt samen![]()
dus omdat het een kleine ontwikkelaar is mogen we niet zeggen dat een spel slecht is? En ze doen het wel, en daar verbaas ik me over, zo goed zijn die spellen niet van ze.quote:Op vrijdag 24 september 2004 10:14 schreef clowncloon het volgende:
Iedereen heeft wel een grote bek tegenover davilex, maar ze doen het toch maar. Als al die bloedpoepers het beter kunnen, wat let je? Laat eens wat zien, davilex met grote jongesn alla EA vergelijking is imho toch niet realistisch. Het is en blijft een kleine ontwikkelaar!
davilex en games gaan uberhoud al niet samenquote:Op vrijdag 24 september 2004 08:03 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Davilex en realistische grafics. Gaan niet echt samen![]()
Ik wist al vorig jaar dat ze aan Miami Vice werkte.quote:Op vrijdag 24 september 2004 15:05 schreef -erwin- het volgende:
Vroeger toen ze de a2 racer series etc maakten hadden ze verschrikkelijk veel mensen in dienst, en deden ze het inderdaad best slecht.Ben er ooit eens wezen kijken bij een open dag. Tegenwoordig is Davilex meer een publisher, dan een developer. Hoewel ze nog wel zelf iets aan development schijnen te doen volgens hun website, zijn het voornamelijk externe teams die het merendeel voor hun rekening nemen. Miami Vice wordt dacht ik door een Engels bedrijf gedaan, en Knight Rider 2 door een Poolse? Beach King Stunt racer is ook door een extern team gedaan had ik in PC zone gelezen, en 112 reddingshelikopter is door een Pools team gedaan las ik in een review ergens. Al met al zou het daarom niet vreemd zijn als ook dit spel door een extern team gedaan is.
Niet te snel met je oordeel klaar zitten dus.![]()
precies, wat een rommelquote:Op vrijdag 24 september 2004 14:21 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
davilex en games gaan uberhoud al niet samen![]()
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 18:06 schreef Vagere_Hein het volgende:
Zoals beloofd: http://games.fok.nl/review.php?reviewid=1074
Klopt, het was best een aardige game. Verder kun je die game niet met dezelfde maatstaven beoordelen als bij een fullprice game, en voor die doelgroep en binnen die prijsklasse is het een vermakelijk spelletjequote:Op zaterdag 16 oktober 2004 18:27 schreef Djaser het volgende:
Lol hij krijgt nog een voldoende ook.
Nou we kunnen inschrijven op games (deze bleef inderdaad lang oningeschreven staan :') ) dus dat is wel bewust. Vind ze niet heel erg en dit zijn juist de games waar je je schrijven mee ontwikkelt.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:22 schreef Gamedemon het volgende:
Hein je krijgt ook aleen maar kutgames he
eerst catwoman nu dit
5 euro was de game toch maar? Of 8 euro ofzo? Vraag me af hoe ze dat eruit krijgen dan.. Verwachten ze dat de hele familie van JP hem koopt ofzo?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:34 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Nou we kunnen inschrijven op games (deze bleef inderdaad lang oningeschreven staan) dus dat is wel bewust. Vind ze niet heel erg en dit zijn juist de games waar je je schrijven mee ontwikkelt.
![]()
quote:
de koningin houd niet van wachten???quote:
quote:Op zondag 17 oktober 2004 01:15 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
de koningin houd niet van wachten???
de ervaring die ik heb met Davilex games is niet goed, toen mijn vakantieracer steeds vast liep moest ik davi servie draaien, een programma dat automatisch mee-installeerde met davilex software. Ik heb 26 minuten op dat advies moeten wachten en raad eens: het liep vast![]()
Dat ruikt onmiddelijk naar een 3! Maar he, anders stuurt Davilex natuurlijk geen games meer op!quote:Minpunten:
- Geen game om lang te spelen
- De game loopt soms vast
- Geen afgewerkte game
Je moet ook rekening houden met de prijs. 20 euro voor deze game, en dan is het nog een 6(je) waard. Davilex market de game ook niet als de nieuwe GT voor zover ik weet, ze willen gewoon een leuk funracertje maken, en das aardig gelukt. Pech dan, verder.quote:Op zondag 17 oktober 2004 16:59 schreef CloudStrife het volgende:
Hoe kun je deze troep een dikke 64% geven.
Dat neem je toch niet meer serieus!?
[..]
Dat ruikt onmiddelijk naar een 3! Maar he, anders stuurt Davilex natuurlijk geen games meer op!
Aha, jij hebt nog de illusie dat cijfers ervoor dienen om games met elkaar te vergelijken? Dat klopt niet want een cijfer geeft logischerwijs uiting aan de mate waarin hij je waar voor je geld biedt. Wat is immers de waarde (en daarbij impliciet het nut van het gebruik van een puntensysteem) van een 3 op 10 (onvoldoende naar alle normen), wanneer dit cijfer voor een bepaalde groep gamers toch genoeg plezier biedt tegen het geld dat de game kost? Een ander argument dat mijn beginstelling ondersteunt is het feit dat oudere games die een 10 hebben gekregen volgens jouw redenatie altijd beter zijn dan nieuwe games die een lager punt hebben gekregen. Dit terwijl de normen van games toch altijd voortschrijden door een voortdurende innovatie op alle deelgebieden van gamedesign. Punten zijn dus een indicatie van de waar-voor-je-geldfactor.quote:Op zondag 17 oktober 2004 16:59 schreef CloudStrife het volgende:
Hoe kun je deze troep een dikke 64% geven.
Dat neem je toch niet meer serieus!?
[..]
Dat ruikt onmiddelijk naar een 3! Maar he, anders stuurt Davilex natuurlijk geen games meer op!
Daar heb je het al.. De spellingskwaliteit springt over op de gebruikers..quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 14:24 schreef nlboy het volgende:
En ook super lache is de stemmen van de personen (Lekker weertje, he?) en die taxi cafeaur geeft z'n antwoord als "Yeah, right" (m mmm)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |